PDA

Bekijk Volledige Versie : Mijn eerste en laatste liefde

moonwalker
15-04-03, 16:59
Hallo mensen! Deze verhaal is opgedragen aan:
- Drifa
- Chanel
- Lalla Fatoes
- en alle mensen die mijn vorige verhalen hebben gelezen en nog meer willen (en ook mensen die het nu lezen :D ). De reden waarom ik zo laat aankom met een verhaal is omdat ik een moeilijk project had. El7amdoelillah heb ik heel goed gescoord voor die project. Nu trakteer ik jullie op een heel lang verhaal.

Veel leesplezier

moonwalker
-----------------------------------------------------------------------------
Deel 1
Ik was in een cafe aan het strand, er draaide een rustige achtergrondmuziek van de een of andere nieuwe “Cheb...”. Ik zat alleen aan een tafel van de uitzicht en mijn bananen jus te genieten, toen ik haar in het vizier kreeg. Zij zat met een paar vriendinnen aan een tafel een stukje rechts van me. Toen ik haar voor het eerst zag voelde ik een elketrische tinteling lopen door mijn hele lichaam. Ze was het soort schoonheid waar mannen meestal drie keer naar keken als ze voorbijliepen en vrouwen groen van jaloezie werden. Alles in haar getuigde van een onbeschrijflijke schoonheid. Ze had bruin stijl haar die als een waterval tot haar schouders hing en prachtige grote bruine ogen. Haar gezicht was een toonbeeld van vakmanschap.
Ik kon mijn ogen niet van haar afhouden. Het leek alsof ze me had gehypnotiseerd. Ik keek om me heen en zag nog meer mensen naar haar kijken. Wetend dat ik toch geen kans maakte op zo een volmaakte schoonheid kocht ik een krant van een krantenjongen en probeerde me daarop te concentreren. Maar mijn ogen dwaalden steeds haar kant op. Tot het moment dat ik merkte dat ze ook vaak mijn kant op keek. Ik bleef haar kant op kijken en toen vond de oogcontact plaats. Ik voelde hoe een onbeschrijflijk gevoel van mij zich meester maakte. Dat gevoel zou ik nooit kunnen beschrijven...het was alsof een deel binnen in me die heel lang lag te slapen opeens wakker werd. Ze werd rood en keek snel een andere kant op, mij achterlatend met dat gevoel die langzaam weg ebde. Zonder ophouden bleef ik haar kant opkijken en ik had gelijk. Niet eens twee minuten later keek ze weer heimelijk mijn kant op en toen ze me zag staren glimlachte ze naar mij. Ik kon mijn ogen niet geloven en voelde hoe mijn lippen zich langzaam in een glimlach krulden. Haar vriendinnen die haar zagen glimlachen draaiden zich allebei om en toen herkende ik één van hun als een meid die bij me op school zat toen ik nog in Marokko woonde.

Ik had haar al jaren niet gezien, maar we herkenden elkaar gelijk. Ze stond op en kwam naar mijn tafel toe en ik liep haar tegemoet. Aarzelend vroeg ik haar of ze Miriam heette. Ze antwoordde bevestigend en ik vroeg haar of ze heeft gezeten op die school. Weer antwoordde ze bevestigend. Ze sprak mijn naam uit en ik wist dat ze mij herkende. Ze vroeg me om bij hun te komen zitten en ze stelde me voor aan haar vriendinnen. De schoonheid die mijn gedachten in beslag nam stelde zich voor als Houda. Toen ik haar hand schudde voelde ik hoe mijn hart hard begon te bonzen. Ze keek me verlegen aan en ging snel weer zitten. Ik begon met Miriam over alles en nog wat te praten. Ze vroeg me waarom ik opeens gestopt was met mijn studie, want ze wist niet dat ik naar Nederland was vertrokken. Ik vertelde haar alles vanaf de moment dat ik naar Nederland ging en ik voelde hoe Houda steeds meer belangstelling begon te tonen. Ze begon me zelfs vragen te stellen over het leven in Nederland. Haar stem was als muziek in mijn oren, ik wist dat ik verliefd was op een meid die ik pas een half uur kende.

We voelden niet eens de tijd voorbij vliegen. Aan het eind van de avond liep ik met ze mee, want ik moest toch diezelfde kant op. Op een gegeven moment, hoe wist ik niet, was Miriam met haar vriendin in een gesprek gewikkeld en kwam Houda naast me lopen. Ik begon haar vragen te stellen om de stilte te verdrijven die tussen ons hing. Ze studeerde voor haar Bachelor en zou diezelfde jaar nog afstuderen. Daarna wilde ze haar Doctoraal graad halen voor iets in de Economische richting. Hoogverbaasd keek ik haar aan. Ze zag waarschijnlijk mijn verbaasde uitdrukking want ze begon verlegen te lachen. “Ja” zei ze; “je bent niet de eerste hoor. Iedereen kijkt me altijd zo aan als ik vertel dat ik mijn Doctoraal wil halen”. Ik begon te lachen en antwoordde: “Dat is niet zo gek, je bent erg knap en niemand zou denken dat je ook nog wat zou gaan doen voor je studie. Maar ik bewonder je enorm.” Toen kreeg ik een rood hoofd. Het was eruit voordat ik er erg in had. Ze bloosde zelf ook en antwoordde dat dat een droom voor haar was die ze moest verwezenlijken. Tijdens het gesprek lukte het me om haar telefoonnummer te vragen. Eerst was ik bang dat ze dat zou weigeren, maar ze glimlachten en begon haar nummer te citeren. Ik sprak gelijk met haar af om de volgende dag samen naar het strand te gaan als ze daar zin in had. Ze antwoordde dat ze elke dag op het strand was, dus dat was geen probleem voor haar.

De volgende dag ging ik naar de plaats waar we hadden afgesproken en vandaar gingen we samen naar het strand. Ik weet niet of het kwam omdat ik niet verder keek de vorige avond of dat het me nu pas opviel, maar ze had een prachtig lichaam. Ze droeg een eenvoudige jurk en een t-shirt met bandjes waar haar lichaam heel goed uitkwam. Het verbaasde me ook niet dat iedereen haar aanstaarde. Ze had wat men “Sex-appeal” noemt. Ze trok gewoon aandacht zonder dat ze daar haar best voor deed.
We haddden een prachtige dag samen. We wisselden niet zoveel prive informatie uit, maar we hadden het de hele tijd over van alles en nog wat. Ze kon zonder te stoppen mee praten over alle onderwerpen waar ik aan begon.
’S Avonds spraken we weer af in hetzelfde cafe. Ik kon zelf mijn geluk niet op. Zo een mooie en aardige meid is de droom van elk man.

moonwalker
15-04-03, 17:00
Deel 2

Toen ik daar aankwam zat ze weer met haar vriendinnen. Miriam had al geraden wat er was gebeurd en zei dat ze met haar vriendin een wandeling ging maken. Ik vroeg Houda of ze ook zin had in een wandeling en we liepen samen naar een Park. Het was een lange wandeling, maar we voelden het niet eens. Wandelend begonnen we over onze prive leven te praten. Ze vertelde dat ze enig kind was en dat haar ouders gescheiden waren. Haar vader trouwde kort na zijn scheiding met een vrouw die zijn dochter had kunnen zijn. Haar stiefmoeder mocht haar niet en benutte elke kans om haar uit te schelden en haar zwart te maken bij haar vader. Ze begon te huilen en zonder dat ik het besefte sloeg ik mijn armen om haar heen en liet haar uithuilen. Snikkend vertelde ze dat ze haar moeder erg miste. Ik trok haar mee naar een bank en liet haar plaatsnemen. Snel liep ik naar een winkel in de buurt en kocht ik kleenex en een fles water. Toen ik terugkwam was ze al een beetje rustiger geworden. Ik hield haar hand vast terwijl ze me haar verdrietige verhaal vertelde. Zij mocht zelf niet beter zijn dan haar stiefzus. Haar rapport werd niet eens bekeken door haar vader, die haar stiefmoeder zo adoreerde dat hij zelf vergat dat hij een dochter had die Houda heette. Hij had alleen belangstelling voor zijn tweede vrouw en tweede dochter die net drie jaar oud was. Ze voelde zich altijd opgesloten en daarom ging ze altijd uit. Meestal ging ze dan naar Miriam die haar steunde in haar moeilijkheden. Ik vroeg haar waarom ze niet ging leven bij haar moeder.
Triest antwoordde ze dat de rechtbank haar vader als voogd had aangewezen, omdat haar moeder niet over een vaste inkomen beschikte. Sinds haar scheiding werkte ze voor rijke mensen. Dan ging ze hun kleren wassen en eten klaarmaken. Ze woonde in een kamertje op een terras en mocht haar dochter maar een keer per maand zien. Denkend aan haar moeder barstte ze weer in tranen uit. Zo een knap meid een ontroerend verhaal horen vertellen en haar nog zien huilen ook, was meer dan ik aankon. Ik liet haar op mijn schouder uithuilen en veegde onopgemerkt mijn eigen tranen weg. Toen ze weer een beetje rustiger werd zei ze: “ Ik weet niet waarom ik je dit vertel, maar je lijkt me een eerlijke jongen. Vanaf de eerste keer dat ik je zag had ik al het gevoel dat ik je kon vertrouwen...”. Ik keek haar aan en zei dat ze op me kon rekenen.

Ze ging verder met haar verhaal. Naruurlijk ging ze vaker naar haar moeder dan een keer per maand. Ze ging er bijna elke week heen, maar ze kon niet aanzien hoe haar moeder leefde. Ze had er alles voor over om bij haar te gaan wonen. Ze wilde zelfs stoppen met studeren en haar moeder helpen met schoonmaken. Alles was voor haar beter dan te leven bij haar stiefmoeder en zus. Ze bad elke dag dat Allah voor haar moeder zou zorgen en dat Hij ze ooit een dag verenigde. Me haar verhaal vertellend wist ik hoeveel geluk ik had om een vader en moeder te hebben die niet gescheiden zijn. Ook al hadden ze vaak ruzie, dat was beter dan een stiefmoeder die 99 van de 100 keer een slechte mens zou zijn.

Ik begon haar bemoedigend aan te spreken: “Je moeder doet dat allemaal voor jou. Ze wil zien hoe je groeit en hoever je het zult schoppen. Het enige waar je haar mee kunt helpen is om altijd goede cijfers te halen en je droom te verwezenlijken. Inshaallah zal je vader ooit inzien wat hij fout heeft gedaan. Ook al zou hij dat niet doen en je hebt je doel bereikt dan zou je je moeder kunnen helpen en bedanken voor wat ze voor jou heeft gedaan. Vergeet maar het idee om ook te gaan werken en je studie te verwaarlozen. Zo een knappe meid als jij zou misbruikt worden door zo een baas en voordat je het weet ben je zwanger. De politie zou niet eens naar jou willen luisteren als dat gebeurt. Al die rijke klootzakken hier hebben connecties met de politie. Ga gewoon door met bidden en je studie en Inshaallah komt alles goed. Ik ben er vanaf nu ook voor je. Vergeet dat vooral niet.” Ik zag haar hoe haar prachtige ogen zich vulden met tranen en ik haatte de vader die zo een prachtig meid zoveel verdriet heeft aangedaan. Ze begreep niet dat ze me dat alles had verteld. Ze vertelde me dat ik heel anders was dan andere jongens. Ze waren alleen geinteresseerd in haar als een lustobject.

Toen begonnen we over dat onderwerp te spreken. Ze had genoeg gehuild voor een dag vond ik. We gingen in een cafe zitten en ik deed mijn best haar een beetje op te vrolijken. Ik stelde haar voor om de volgende dag niet naar de strand te gaan, maar een bezoek te brengen aan haar moeder. Ze kon me voorstellen als een vriend. Lachend antwoordde ze: “Ik denk niet dat mijn moeder daar moeilijk over zou doen. Ze bemoedigd me zelf om een vriend te zoeken. Ze weet dat ik mijn grenzen ken, daarom maakt ze zich niet druk om mij. Maar ik heb tot nu toe nog geen enkele vriend gehad. Ze durven gewoon niet op me af te stappen. Je bent dus mijn eerste vriend. Ik denk dat mijn moeder blij zal zijn morgen.” Ik was van mijn leven nooit gelukkiger geweest tot het moment waarop ze me aansprak als haar vriend. We spraken af om de volgende middag naar haar moeder te gaan. Bijna zwevend liep ik met haar samen op straat terug naar haar vriendinnen. Ik voelde al die jaloerse blikken van zowel mannen als vrouwen, maar ik schonk er geen aandacht aan. We spraken over allemaal andere onderwerpen tot het moment dat we weer afscheid moesten nemen. Teruglopend naar huis dacht ik alleen maar aan haar. Ik kon niet wachten tot de volgende dag om haar te zien. Ik was helemaal tot mijn oren verliefd op haar.

De kamertje waar haar moeder woonde dankte zijn naam alleen aan het feit dat ie van beton was en een deur en raampje had. Haar moeder had geprobeerd om het een beetje gezellig te maken. Op de vloer lag een dikke tapijt en aan de zijkant van een muur een sofa die versleten uitzag. Aan de andere kant van de muur hingen allemaal keuken instrumenten en daaronder een kleine fornuisje. In de muur ernaast zaten allemaal nisjes waar haar moeder voedsel en dekens opborg. Aan de muur waar de Sofa lag hing een foto van Houda toen ze een jaar of 17 was. Haar moeder was een gezette vrouw van een jaar of 43. Ze groette haar dochter hartelijk en gaf me een dikke knuffel. Ze bedankte me uitvoerig voor de bos bloemen en vroeg ons om plaats te nemen. Ze vroeg of we thee wilden. Ik antwoordde bevestigend en Houda zei dat haar moeder de beste Marokkaanse thee maakte in heel Marokko. Ik mocht haar moeder gelijk. Bij het maken van de thee liep ze de hele tijd grapjes te maken en haar dochter te feliciteren dat ze eindelijk een vriend had. Ik voelde hoe ik rood begon te worden en Houda lachte me uit wat me nog meer deed blozen. Nadat we thee hadden gedronken die erg lekker was, begon haar moeder mij vragen te stellen. Ik antwoordde heel eerlijk over al haar vragen en zag dat ze dik tevreden was. Rond een uur of 17:00 namen we afscheid en ze liet me beloven om haar nog eens te komen bezoeken. Ik beloofde het haar en ik liep hand in hand met Houda weg terwijl haar moeder ons van alles en nog wat wenste.

De volgende drie weken waren de beste van mijn leven. We gingen vaak naar haar moeder die ons bemoederde en van alles en nog wat bakte. Ze kreeg nooit genoeg van onze bezoeken. Ze wilde het liefst dat we haar elke dag bezochten, maar we wisten dat ze werkte en dat ze haar rust nodig had. Houda bleek meer en meer vrolijker te worden naarmate de weken verstreken, maar toen kwam de laatste week van mijn vakantie. In plaats van ons druk te maken over die laatste dagen, gebruikten we elke moment om bij elkaar te kunnen zijn. De laatste week waren we vaak in Casa Blanca te vinden. Omdat ik niet wilde dat ze haar vriendinnen verwaarloosde namen we ze mee. Dan gingen we ontbijten en daarna rondslenteren. We hebben alles gezien wat in Casa Blanca te zien was. Rond de middaguur zochten we elke dag wat anders. De ene keer Mc Donald’s, een andere keer een gewone snack en weer een andere keer gingen we vis eten. ’S Avonds was het ook net zo.

Zonder te weten hoe en wanneer kwam de laatste dag. Die dag ging ik samen met Houda naar haar moeder om van haar afscheid te nemen. We kwamen daar beladen met alle soorten groente en fruit die we konden vinden. We hadden zelfs Miriam nodig om ons te helpen dragen. Haar moeder kon haar ogen niet geloven toen ze zag wat we allemaal hadden meegenomen. Ze werd boos en zei dat ik nietzoveel aan haar moest uitgeven en dat ze zichzelf wel kon redden. Ik vertelde haar dat het alleen maar een afscheid cadeautje was en dat ik om dat goed te maken die dag bij haar ging lunchen. Ze zei: “Je bent altijd welkom om bij mij te lunchen. Maar vandaag zal ik jullie een heerlijke maaltijd maken die je je het hele jaar zult herinneren.” Miriam en Houda gingen haar helpen met het voorbereiden van het eten en ze had gelijk. Ik kan me nog steeds die maaltijd herinneren. Het was heerlijker dan heerlijk. Het leukste was dat Houda meer had gekookt dan haar moeder. Die meid bleef me steeds verbazen.

Toen ik afscheid van haar moeder nam, die me als haar zoon behandelde, drukte ik een envelop in haar hand. Ze weigerde om het aan te nemen, totdat ik haar overtuigde dat het een cadeautje van mij en Houda was voor haar verjaardag over 3 dagen. Omdat ik niet aanwezig kon zijn moest ik haar een cadeautje geven. Met tranen drukte ze me dicht tegen zich aan en zei dat ze me erg zou missen. Achter mij hoorde ik Houda snikken. Ik draaide me om naar haar en zag haar betraande gezicht. Ik vroeg haar moeder om erg goed voor zich zelf te zorgen en voor Houda. Ik nam Houda bij de hand ging samen met haar op de sofa zitten en zag haar moeder de deur uitlopen samen met Miriam. Het was erg pijnlijk voor mij om te zien hoe Houda huilde. Ze keek me aan en wendde haar gezicht af. Ik draaide haar gezicht naar me toe en vroeg haar waarom ze huilde. “Ik kan je wel een dag missen of twee, maar een hele jaar...?? Dat kan ik nooit.”. Ik antwoordde: “Hoe denk je dat ik me voel? Ik kan je niet eens een uurtje missen. Mijn hart vraagt al naar je als jij me de rug toekeert. Hoe houdt hij het een hele jaar vol? Het is niets anders...ik wou dat ik nooit naar Nederland hoefde, maar daar ligt mijn toekomst en inshaallah de jouwe ook.” Ze vloog me om de nek en wilde me niet loslaten. Ik beloofde haar dat ik haar altijd zou bellen en bovendien we konden elke dag op msn met elkaar praten. Zo erg was het toch niet. Ze trok zich los van mij en haalde een envelopje uit haar tas. Ik keek haar vragend aan en ze zei: “Maak maar open...het is voor jou...”. Aarzelende opende ik de envelop. Daar zaten 4 fotos van haar. “Ik wil niet dat je gaat zonder mijn fotos mee te nemen. Dan kun je altijd aan me denken.”. Ik antwoordde: “Ik kan niet eens niet aan jou denken. Je naam is in mijn hart gegrift met vuur.” Ik haalde een doosje uit mijn broek zak en gaf het aan haar. “Dat is iets kleins wat ik voor je heb gekocht.” Ze opende de doos en zag twee gouden halskettingen erin liggen. Een was met een hartje waar een sleutelgatje in zat. De tweede was met een kleine sleuteltje. Ik nam die met het hart en deed hem om haar hals. Ze deed met de andere hetzelfde bij mij. Toen was het de moment om van elkaar afscheid te nemen. Ik kon en kan niet huilen. Mijn hart weende om de afscheid, maar mijn ogen bleven droog. Ik liep de kamertje uit. Miriam zat aan de andere kant van de terrasje. Ze kwam naar me toe, gaf me een dikke knuffel en ik liet haar me beloven dat ze goed voor Houda zou zorgen en dat als er problemen zouden zijn ze me gelijk moet bellen. Ik gaf haar voor de zekerheid mijn nummer in Nederland.

In Nederland belde ik haar om de dag. Het ging nog steeds even slecht met haar Stiefmoeder. Haar moeder deed me altijd de groeten en haar vader trok zich steeds minder iets van Houda aan.

moonwalker
15-04-03, 17:02
1 jaar later.

Toen ik de eerste dag in Marokko was, dacht ik alleen aan de moment wanneer ik Houda weer zou zien. Ik ging naar de Hammam, bracht mijn familie een bezoek en belde haar op haar mobiel. Ze nam op en toen vroeg ik haar waar ze was. Ik deed alsof ik nog in Nederland was. Ze zei dat ze met Miriam in de cafe zaten waar we altijd zaten en vroeg me wanneer ik in Marokko zou zijn. Ik antwoordde: “Ik denk pas volgend week. Mijn broer die heeft wat problemen met de auto, we vertrekken pas donderdag of zo.” Toen hadden we het over alles en nog wat en hing ik op. Tien minuten later liep ik door de cafe naar de tafeltje waar zij zaten. Ze zaten allebei met hun rug naar me toe en zagen me niet aankomen. Ik ging achter Houda staan en vroeg haar of ik erbij kon zitten. Verbaasd draaiden ze zich allebei ineens om. Houda vloog me met een vreugde kreet om de nek. Iedereen in de cafe zat naar ons te staren. Ze liet me los en vroeg waarom ik haar niet verteld had dat ik in Marokko was. Glimlachend antwoordde ik dat ik haar wou verrassen. “Nou...dat is je zeker gelukt.” Ik omhelsde Miriam ook en ging bij hun zitten. Houda zat nog steeds verbaasd naar me te kijken. Uit mijn zak haalde ik een verpakte doosje uit en gaf het aan Houda. Ze vroeg: “Wat is het?”. Ik antwoordde: “Het is je cadeautje omdat je je Bachelor hebt gehaald.” Ze opende de doosje en haalde een goude ring uit. Ik pakte hem van haar en schoof de ring aan haar vinger. Ze stond op en omhelsde me met tranen in haar prachtige ogen. Dat was mijn eerste dag in Marokko.

De volgende dag kwam ik wat vrienden tegen. Eén van hun die Ail heette vroeg me of hij me kon spreken onder vier ogen. Ik ging met hem mee en hij begon te praten over Houda. “Zij is niet trouw aan je;” begon hij. “Toen je in Nederland was ging ze met Nabil om. Hij heeft haar gewoon gepakt en gedumpt. Twee of drie weken later had ze iemand uit casablanca ontmoet. Drie maanden later was het weer uit met hem. Hij had ook hetzelfde gedaan als Nabil en wilde haar niet meer zien.” Ik luisterde met ongeloof naar wat hij me vertelde. Was ik blind? Hoe kon ik het zo ver laten komen? En waarom had Miriam me niks verteld? “Dat is niet het enige. Ze gebruikt jou alleen om papieren te krijgen naar Europa. Jij zelf kan haar niet veel schelen. Sorry dat ik je dat moest vertellen, maar het leek me beter om jou de eerste week al te informeren. Zij is jou niet waard.” Op dit moment waren we bij het strand aangekomen. Ik voelde mijn benen opeens niet meer. Ik ging op een muurtje zitten en keek naar de mensen op het strand. Ik pakte mijn telefoon en belde Miriam op. “Ik moet je nu spreken. Ik wacht op je bij het cafe.” Een half uur later was ze gekomen. Ze kwam bij me zitten en vroeg: “Wat is er mis? Houda? Heb je problemen met haar?”
“Waarom heb je me niks verteld?”; vroeg ik. “Waarom hebben jullie me dit aangedaan?” Verbaasd keek ze me aan. “Waar heb je het over? Wat hebben we jou aangedaan?” vroeg ze. “Ze heeft 2 vrienden gehad die haar hadden misbruikt en ze gebruikt me alleen als een doorgang naar Nederland. Dat heeft een vriend van me net verteld.” Vol ongeloof staarde ze naar me. Of ze kon heel goed acteren of ze was echt verbaasd. “En wie is die vriend van jou als ik vragen mag?”, antwoordde ze. “Sorry maar dat kan ik je helaas niet vertellen.” Antwoordde ik. “Maar is dat nou echt gebeurt? Ik wil het niet aan haar vragen. Ik ben bang voor het antwoord, daarom vraag ik het aan jou.” Ik zag dat ze zenuwachtig op haar stoel verschoof. “Luister, ik wist al lang dat Houda niks voor je was. Je bent veel te eerlijk en te aardig. Je stond altijd klaar voor haar ook al zat je in Nederland. Terwijl jij haar zo liefdevol behandelde ging ze hier met jongens om die haar als een dier behandelden. Ze waren alleen geinteresseerd in haar omdat ze zo knap is en daarmee konden ze pronken bij hun vrienden. Ik vind het heel erg om te zeggen, maar die vriend van je heeft gelijk. Ik wilde het je niet vertellen omdat ik haar had beloofd om het geheim te houden.” Op dat moment draaide de nummer van “Cheb Rezki: Ana El Ghaltane”. Ik zat ernaar te luisteren en voelde hoe tranen mijn ogen beroerden. Ze legde haar hand op de mijne en zei: “Het is beter dat je het nu weet. Neem afstand van haar want je bent veel te serieus en dat is ze niet. Ze zegt wel dat ze bidt enz... maar dat zegt niks over haar. Dat is gewoon een masker die ze had genomen zodat je op haar zou vallen. Dan doet ze zich serieuzer voor dan ze is.”
Ik vroeg: “Waarom heeft ze dat gedaan? Ik dacht dat alles goed tussen ons ging. Waarom gaat ze haar hele toekomst verpesten door met andere jongens te gaan?”. Ze haalde haar schouders op en antwoordde: “Dat is de vraag. Waarom doen we iets waarvan we weten dat we er later spijt van zullen krijgen? Ik kan er geen antwoord op geven, maar zij is jou niet waard, maar wil je haar niet vertellen dat ik dat allemaal aan jou heb verteld. Beloof me dat!” Ik beloofde het haar.

moonwalker
15-04-03, 17:03
’s Middags had ik met Houda afgesproken op het strand. Toen ze me zag wist ze dat er iets heel erg mis was. Ze stond tegenover mij en keek me aan. “Wat is er?”, vroeg ze. “Je lijkt zo boos. Is er iets?”. Ik vroeg haar om mee te lopen, want ik had teveel energie die ik kwijt moest. Tijdens het lopen bleef ze aandringen om wat me bezig hield. Ik stond opeens stil en antwoordde: “Misschien wil je het mij vertellen? Wat is er gebeurd toen ik in Nederland was?” Ze keek me verbaasd aan: “Wat bedoel je?” vroeg ze.
“Wat ik bedoel is: wie is Nabil?”, vroeg ik met een iets te luide stem. Ze kromp in elkaar alsof ze een klap had gekregen. “Ik weet niet waar je het over hebt;”antwoordde ze “Ik ken wel een Nabil, hij is een jongen uit mijn school die me de hele tijd lastigvalt. Ik heb hem al verteld dat ik een vriend heb, maar hij blijft me steeds lastigvallen. Dat is de enige Nabil die ik ken. Wat heb je gehoord?”
Kijkend naar haar prachtige ogen kon ik me niet voorstellen dat leugens zo makkelijk uit haar mond konden komen. Ik vertelde haar wat ik had gehoord. Ze liet me helemaal uitspreken, keek me toen strak aan en zei: “Wie geloof je nu? Mij of die vrienden van je? Ik had niet verwacht dat je zo was. Je leek altijd zo aardig en meelevend. Waarom zou ik zoiets doen?”. “Dat mag je mij vertellen”; antwoordde ik. Ik zag hoe haar ogen zich met tranen vulden. Bevend zei ze: “Kijk, ik heb van je gehouden sinds ik je voor het eerst heb ontmoet. Als ik tegen jou lieg dan wil ik dat Allah me vandaag nog een ongeluk bezorgt. Je weet dat ik bid en ik wil je op alles zweren dat ik niks heb gedaan van wat ze allemaal over mij hebben verteld.” Op dat moment dacht ik aan wat Miriam me had verteld. “Houda, wat ik heb gehoord komt van een vriend van mij en van iemand die je goed kent. Waarom zouden ze zulke verhalen over jou vertellen?” antwoordde ik.
“Ik had dat nooit van je verwacht. Dat je vrienden zou geloven en mij zou wantrouwen.” Op dit moment begon ze te huilen. Ze trok de ring die ik haar nog de vorige dag had gegeven uit en wilde hem aan mij teruggeven. “Nee...dat is een cadeau van mij. Die kan ik niet terugnemen. Het is helemaal van jou.” Ze keek me aan nog steeds huilend en trok de ketting die ik haar de jaar ervoor had gegeven uit. Ze zei: “Dat was onze symbool van liefde voor elkaar. Jij als enige had de sleutel tot mijn hart. Ik wil niet herinnerd worden aan jou door deze ketting en ik zal hem ook niet waard zijn.” Op dat moment, ondanks alles, wilde ik haar gewoon omarmen en haar alles vergeven, maar ik haalde diep adem en zei: “Je kunt hem beter houden. Zodat je de goede tijden die we hadden niet vergeet.” Ik draaide me om en liep weg van haar. Toen ik bij de trap aankwam draaide ik me om en zag haar nog op dezelfde plaats staan mij nakijken.

De week erna was een hel voor mij. Ik kon niet slapen, niet eten en had geen zin in niks. Ik dacht de hele tijd aan haar terwijl ik mijn ketting met de sleutel steeds bekeek. ’s Avonds ging ik vaak naar de cafe om te kijken of ze er was, maar zij was er nooit. Vaak had ik haar telefoonnummer al gedraaid en dan hing ik op voordat ie overging. Ik wist niet wat ik moest doen. Moest ik haar echt geloven? Zo ja, waarom zou Miriam en Adil tegen me liegen?
De tweede week kreeg ik een telefoontje van Miriam. Ze vroeg of ze me ’s avonds zou kunnen spreken. Ik antwoordde bevestigend en we spraken af om 20:00 uur. Om een uur of zes kwam mijn lieveling neef op bezoek. We waren samen opgevoed en hij was meer een broer van me dan een neef. Hij zag dat ik met iets mee zat en vroeg me wat er aan de hand was. Ik vertelde hem het hele verhaal en hij luisterde belangstellend. Toen ik klaar was met het verhaal begon hij een beeld van Houda te schetsen. Ik vertelde hem niet hoe ze eruitzag, maar hij leek haar te kennen. Ik antwoordde bevestigend toen hij me haar beschreef. Hij zei: “Ik ken haar heel goed. Ze zat bij mij in de klas vorig jaar. Een heel aardig en serieus meid. Dat zeg ik niet omdat je mijn neef bent of zo, maar ze is echt anders dan andere meiden. Ze lijkt altijd een beetje triest of zo. Ik wist niet dat haar ouders gescheiden waren. Zij zelf maakte niet zoveel vrienden. Iedereen op ons school wilde haar als een vriendin hebben, maar het is niemand gelukt. Hoe het jou gelukt is begrijp ik niet.” Hij gaf me een stomp tegen mijn schouder en ging verder: “Dit jaar zag ik haar ook heel vaak. Ik was een van haar weinige vrienden. Soms vielen jongens haar lastig en dan kwam ze bij mij staan om hun te ontlopen. Ik zag haar geen enkel keer met een andere jongen omgaan. Wat ze jou hebben verteld klopt helemaal niet. Als ik jou was dan zou ik gewoon wat meer navraag gaan doen.” Ik bedankte hem en beloofde hem om een paar dagen bij hem door te komen brengen.

Na mijn gesprek met mijn neef wist ik niet wat ik moest denken. Ik ging die avond zoals afgesproken om 20:00 naar de cafe en zag Miriam al zitten wachten. Ik nam plaats en na de beleefdheden te hebben uitgewisseld kwam ze ter zake. “Luister, ik zag dat je sinds je ruzie met Houda, je niet meer je huis uitkwam. Het is vakantie, dus doe ook iets leuks. Ik vind het ook erg dat jullie uit elkaar zijn, maar je moet van je vakantie genieten. Daarom heb ik je gevraagd vanavond.” Begreep ik het goed? Had ze me uitgevraagd? Ik antwoordde: “Aardig van je, maar zij was het licht in mijn leven. Zonder haar is de hele wereld opeens veel donkerder geworden.” Ze glimlachte naar mij en zei dat ze dat meerdere malen had gehoord van mensen die net uit elkaar waren gegaan. Ik vroeg haar om van onderwerp te veranderen en we gingen over van alles en nog wat praten. Ze vroeg me of ik zo aardig zou willen zijn om met haar de volgende dag naar de strand te gaan. Ik antwoordde: “Sorry...maar dat kan ik niet. Het ligt niet aan jou. Ik kan haar gewoon niet vergeten door met een ander meid uit te gaan. Ik ben gek op haar ook al zijn we uit elkaar.” Ze keek me teleurstellend aan en veranderde van onderwerp. Ik wist niet waar ze op uit was, maar ik zou haar nooit als vriendin nemen. Ze was veel te dicht bij Houda en dat zou me alleen pijn bezorgen. Toen we opstonden om weg te gaan zei ze dat ze nog wat te doen had en dat ze niet gelijk naar huis ging.

Ik nam toen afscheid van haar en liep weg. Ik had zin in een ijsje en liep een winkel binnen in de buurt van de cafe. Voordat ik naar binnen ging zag ik Miriam met de telefoon in haar hand iemand staan bellen. Ze zag me niet want ik was al half verscholen achter een zuil. Nadat ik had afgerekend liep ik de winkel uit en sloeg linksaf om naar huis te gaan. Tot mijn verbazing zag ik haar samenlopen met Adil. Ik wist niet dat ze elkaar kenden. Ik ging zo dicht mogelijk bij hun lopen om hun te verrassen. Gelukkig voor mij was het vrij druk dus kon ik onopgemerkt dichterbij komen. Ik wilde hun net verassen toen ik hem hoorde zeggen: “...had dat hij het uit zou maken. Nu is het mijn beurt.” Zij antwoordde: “ Nee ik had ook niet verwacht dat hij naar jou of mij zal luisteren, maar dat heeft hij dus wel gedaan. Arme Houda...Ze wist niet dat ik superverliefd was op hem. Ik zou alles hebben gedaan om hem te krijgen. Hij weigerde vandaag om morgen mee naar het strand te gaan, maar dat komt nog. En hoe staat het met jou? Heb je al afgesproken met Houda?”. Ik kon mijn oren niet geloven. Miriam was verliefd op mij en Adil op Houda. Ze wilden ons gewoon uit elkaar halen zodat ze hun slag konden slaan. Ik voelde hoe ik woedend begon te worden. Ik luisterde naar wat ze verder te vertellen hadden. “Nee...ze is nog steeds gek op die gast. Jij zou haar toch ompraten?” vroeg hij Miriam. “Ja, dat heb ik gedaan. Ik had haar al alles verteld wat we hadden afgesproken. Alleen kan ze hem niet vergeten. Ze zit de hele dag naar “Cheb Hasni” te luisteren en te huilen. Ik heb van alles geprobeerd maar niks wilde lukken.” Hij dacht een moment na en zei: “Ik kan niet eens bij haar in de buurt komen. Ze is de hele tijd thuis en jij bent de enige die haar kan ompraten.” Lachend vroeg ze hem waarom hij zo een haast had. “Houda is het hele jaar in Marokko. Maar hij gaat binnen 3 weken weer weg, dus help mij eerst en daarna help ik jou. Beloofd!”. Hij lachte ook en zei: “Ik heb je al gezegd dat ik morgen met hem een praatje ga maken en dat ik onopvallend jou zou prijzen. Als hij morgen je niet belt om jou mee uit te vragen dan weet ik het ook niet meer...”
Die twee zaten ons te verhandelen. Hoe kunnen je beste vrienden je zoiets aandoen? Ik kon het niet meer aanhoren en liep stilletjes een straatje in zonder dat ze mij hadden opgemerkt.

Het was al 23:00 uur toen ik eindelijk thuis kwam. Ik ging naar mijn kamertje deed het licht aan en begon na te denken wat ik zou moeten doen. Ik pakte mijn telefoon en belde Houda op. Voordat ie voor de tweede keer overging nam ze al op. Ik hoorde al aan haar stem dat ze had gehuild. Ik zei: “ Houda? Zou je me kunnen vertrouwen? Alleen morgen dan begrijp je waar het allemaal om draait.” Ze antwoordde: “Ik ben blij dat je me belt en ik vertrouw je nog steeds. Wat wil je dat ik doe?” Ik legde haar uit wat ze moest doen de volgende dag. Ze beloofde me dat ze alles letterlijk zou uitvoeren. “Ik hou nog steeds van je, het spijt me dat ik ons al die ellende op de hals heb gehaald” zei ik aan het eind van het gesprek en toen begon ze weer te huilen, zei dat ze ook van me hield en hing op. Ik voelde me als herboren.

De volgende dag kwam die vriend van me langs en vroeg me of ik zin had om naar het strand te gaan die middag. Onopvallend vertelde hij me dat hij me gisteren had gezien met Miriam. Hij vertelde dat ze een heel mooi meid was en dat ik een geluksvogel was. Ik antwoordde: “Jazeker, ik ben van plan om haar vanavond mee uit te vragen. Ik ga gewoon met haar mee naar de cafe waar ik Houda voor het eerst had ontmoet. Dat is de beste plek om een nieuwe liefde te beginnen.” Hij lachte breed en antwoordde: “Je hebt helemaal gelijk...”. Op dat moment ging zijn telefoon over. Hij excuseerde zich en liep een paar meter vooruit. Hij fluisterde zodat ik niet kon horen wat hij precies zei. Toen hij terugkwam straalde hij helemaal. “Goed nieuws?” vroeg ik hem. Hij antwoordde bevestigend en was de hele dag in een opperbeste humeur. Ik belde Miriam op en sprak met haar af in de cafe om 20:00 zoals altijd. Toen ik daar aankwam vertelde ik haar dat er veel herinneringen aan die plaats hingen. “Zouden we niet naar een ander cafe gaan?” vroeg ik haar. Zij vond het best. Dus gingen we naar een cafe die nieuw was in onze stad. Iedereen had het erover en het leek me een leuk plaats voor het gesprek van die avond. Ik zei: “ Zullen we op de eerste etage gaan zitten? Het is daar veel rustiger dan hier beneden.” Haar ogen straalden en ze zei dat het haar niet veel uitmaakte.
Ik liet haar vooruit lopen en zag hoe ze bij de laatste trede als door de bliksem werd getroffen. Aan de overkant zaten Houda en Adil. Hij was één en al aandacht bij Houda en merkte ons niet eens op. Houda zag me verschijnen en er kwam zo een uitdrukking op haar gezicht dat ik het me tot het eind van mijn levensdagen zou herinneren. Adil zag haar uitdrukking en keek vragend ons kant op. Toen hij me zag verbleekte hij helemaal. Ik trok Miriam mee naar hun tafel en riep: “Wat een toeval zeg! Dat je ook hier bent met Houda. Hoi Houda! Hoe is het met je?” Adil keek me verbaasd aan. “Ze gaat toch met andere jongens om en is mij niet waard? Wat maakt haar waard voor jou?” vroeg ik hem. Hij stond met open mond te kijken en kon niks uitbrengen. Ik vertelde Houda wat ik de avond ervoor allemaal had gehoord toen ik achter die twee liep. Ze luisterde met een verbaasde blik in haar ogen en keek woedend naar Miriam. Ik vertelde haar dat ik haar daarom gisteren had gebeld en gezegd dat ze moest afspreken met Adil. Dan konden we ze met de waarheid confronteren. Miriam begon te huilen en zei dat het haar speet. Adil pakte zijn spullen en liep weg. Sinds die dag had ik hem nooit meer gezien of gesproken. Houda zei: “Miriam, ik ben veel te boos om je te kunnen beoordelen. Wat je hebt gedaan is uit liefde, maar je vergat dat mijn liefde voor hem oneindig veel groter is dan die van jou. Ik zou hem nooit hebben kunnen vergeten of iemand anders als vriend of man hebben genomen. Ik zou liever als vrijster dood gaan dan hem uit mijn gedachten te zetten en iemand anders als man te nemen. Nu wil ik je nooit meer zien of spreken.” Miriam stond op en liep met gebogen hoofd en neergeslagen weg.

Houda stond op kwam voor mij staan en vroeg of ik de sleutel tot haar hart nog steeds had. Ik haalde hem uit mijn overhemd en liet hem haar zien. Glimlachend omhelsde ze me en fluisterde in mijn oor: “Doe me dat nooit meer aan...” en fluisterend beloofde ik het haar.

2 jaar later stuurde ik mijn ouders op haar vader af. Die was wat al te blij dat ik haar hand kwam vragen. Haar stiefmoeder wilde haar ook te graag het huis uit hebben. Wat betreft haar moeder...die was ook aanwezig tijdens de verloving. Ik heb mijn ouders als eerste naar haar gestuurd en zij antwoordde: “Ik ken mijn dochter heel goed en ik ken hem ook goed. Die twee passen gewoon bij elkaar zoals de uren bij de minuten. Ik heb geen reden om nee te zeggen en ik hoop dat alle geluk ze toekomt.”

Zoals Cheb Mami al zei:
“El 7oub ellouwe Mektoub
Amma etteni ghir Kdoub...”
“De eerste liefde is voorgescherven,
maar de tweede is alleen een leugen.”

Timoesh
15-04-03, 19:36
Hey Moonwalker,

Verhaal was weer :duim:

Ik heb echt genoten van je verhaal :D

Groeties
:boogie:

moonwalker
15-04-03, 19:47
Dank je wel Lalla_fatoes!

Dat maakt het het moeite waard om te schrijven... :tik:

Spreek je later nog...

YAHIA1983
02-05-03, 14:28
he man dat is pas een vette verhaal.

als je nog zulke verhalen hebt zet ze dan d'r bij!! :wohaa: :lole: :lole: :lole:

moonwalker
02-05-03, 15:15
Bedankt Yahia!

Ik zal zeker nog een paar verhalen neerzetten.

Groetjes,
moonwalker

iemane 1986
05-05-03, 18:00
salaam

wat een mooi verhaal zeg en ja dat je vrienden dat hebben gedaan kun je eigenlijk helemaal ni verwachten maar ja
ik ben heel blij dat het goed is gekomen tussen jullie beiden
en hoop maar ook dat het zo blijft

groetjes Imane

:koppel: :koppel:

moonwalker
05-05-03, 18:22
Salam Iemane!

Sorry, maar die verhaal heeft niet echt plaats gevonden. Die heb ik helemaal zelf verzonnen.
Ik hoop dat je niet geschokt bent. :D

Groetjes,
moonwalker

iemane 1986
05-05-03, 18:34
salaam

oow ik dacht al wat een mooie einde
en wat heb jij goede fantasie seg
je mag altijd wel van die mooie verhaaltjes schrijven
en wees maar gerust ik was ni geshockeerd

groetjes Imane

moonwalker
05-05-03, 18:39
Salam,

Ik ben blij dat je het leuk vond. Ik zal later nog meer verhalen schrijven inshallah.

Ik had er nog een neergezet. Hier kun je het vinden: http://www.maroc.nl/prikbord/forums/showthread.php?s=&threadid=57035

Groetjes,

moonwalker

iemane 1986
05-05-03, 18:42
salaam

bedankt voor die site ik ga nu een kijkje gaan nemen

moonwalker
05-05-03, 18:59
No problem!

Veel plezier...

groetjes,
moonwalker

iemane 1986
05-05-03, 19:49
salaam

jij moet echt wel een schrijver worden seg hoe kom je toch aan al die verhalen
knap werk doe zo verder

moonwalker
06-05-03, 10:34
Bedankt hoor!
Alleen heb ik niet veel tijd door mijn opleiding anders had ik er nog meer gepost.

Groetjes,
moonwalker

iemane 1986
06-05-03, 18:08
salaam

wat voor opleiding doe je ??

groetjes imane

moonwalker
06-05-03, 18:31
Salam Iemane,

Ik volg de opleiding Communicatie en multimedia Design bij Hogeschool Rotterdam.

groetjes,
moonwalker

Timoesh
07-05-03, 11:24
Geplaatst door moonwalker
Salam Iemane,

Ik volg de opleiding Communicatie en multimedia Design bij Hogeschool Rotterdam.

groetjes,
moonwalker

:duim:

Succes verder.......................................... :engel:

moonwalker
08-05-03, 14:19
Geplaatst door Lalla_fatoes

Succes verder.......................................... :engel:

Bedankt! :duim:
Jij ook!
:zwaai:

m!ssY
21-05-03, 19:50
prachtig verhaal :duim:

grtz :zwaai:

moonwalker
22-05-03, 07:47
Geplaatst door m!ssY
prachtig verhaal :duim:

grtz :zwaai:

Dank u!

hnieouna
31-05-03, 19:55
hoi moonwalker

El ajel het is een prachtig verhaal ga zo door, ik heb hem net gelezen met ingehouden adem, ik kreeg gewoon vlinders in mijn buik echt prachtig gewoon. je hebt talent hoor ik wacht op je volgende verhaal. nou veel groetjes nog en thala bezef bezef ferask beslama!!!!!!!!!!! groetjes van tetouania hnieouna

moonwalker
31-05-03, 20:03
Geplaatst door hnieouna
hoi moonwalker

El ajel het is een prachtig verhaal ga zo door, ik heb hem net gelezen met ingehouden adem, ik kreeg gewoon vlinders in mijn buik echt prachtig gewoon. je hebt talent hoor ik wacht op je volgende verhaal. nou veel groetjes nog en thala bezef bezef ferask beslama!!!!!!!!!!! groetjes van tetouania hnieouna

Hoi hnieouna,

Bedankt voor je compliment...
Ik ben blij dat je het leuk vond. Dat doet me veel plezier.
Ik ben momenteel vet bezig met alle laatste opdrachten voor dit jaar. Daarna ga ik wel een verhaal posten.

Dus eff geduld nog...;)

Thallay Firassek Tentiya Bezzaf,

groetjes,
moonwalker

boeffie
14-06-03, 13:02
hoi moonwalker, dat verhaal van jou was echt super goed man

ik kreeg echt tranen in me ogen :tranen:

moonwalker
14-06-03, 14:23
Geplaatst door boeffie
hoi moonwalker, dat verhaal van jou was echt super goed man

ik kreeg echt tranen in me ogen :tranen:

Hoe Boeffie!

Jij ook bedankt voor de compliment! :D

Het doet me plezier om te zien hoeveel mensen van het verhaal hebben genoten. Ik ga er nog een paar posten, maar niet nu...Het zijn mijn laatste weken op school dus het is druk, druk, druk...

Groetjes,
Moonwalker

Zizoutje
21-06-03, 13:23
Zo. zo Moonwalker,

Dit is dus echt een heel heel mooi verhaal!!!!!

Ik heb er zelfs kippevel van gekregen, echt heeel mooi.

Maar je hebt gelijk, zulke dingen gebeuren echt.

Groetjes Zizoutje

moonwalker
22-06-03, 13:02
Bedankt Zizoutje! :bloos:

Groetjes,
moonwalker

rwina_zina
23-06-03, 18:17
salaam!!!

ik ben niet de eerste die zegt dat jou verhaal echt super is....
het heeft me emotioneel echt geraakt en geloof me dat doen niet veel verhalen!!!!
ik schrijf zelf ook, en ben bezig met het verhaal: zin in marokko
het staat bij de catagorie STERKE VERHALEN dus als je ooit tijd hebt zou je het dan willen lezen ik zou heel graag willen weten wat zo'n goeie schrijver als jij nou van mij verhaal vind!!
ik ben echt gek op schrijven en heb heeeel veeeel fantasie... ik zou er echt wel wat mee willen doen..maar ik raad jou cker aan om wat met je talent te doen CAUSE YOU ROCK!!!
mohim ik hoor wel van je... :zwaai:

KeEp iT ReAL...PeAcE OuT,
:blij:
kus ikke

moonwalker
25-06-03, 19:25
Geplaatst door rwina_zina
salaam!!!

ik ben niet de eerste die zegt dat jou verhaal echt super is....
het heeft me emotioneel echt geraakt en geloof me dat doen niet veel verhalen!!!!
ik schrijf zelf ook, en ben bezig met het verhaal: zin in marokko
het staat bij de catagorie STERKE VERHALEN dus als je ooit tijd hebt zou je het dan willen lezen ik zou heel graag willen weten wat zo'n goeie schrijver als jij nou van mij verhaal vind!!
ik ben echt gek op schrijven en heb heeeel veeeel fantasie... ik zou er echt wel wat mee willen doen..maar ik raad jou cker aan om wat met je talent te doen CAUSE YOU ROCK!!!
mohim ik hoor wel van je... :zwaai:

KeEp iT ReAL...PeAcE OuT,
:blij:
kus ikke
Hoi Rwina_zina!
Jij ook bedankt hoor! Daarom schrijf ik dus verhalen. Als ze iets doen met je gevoelens of je aan het denken zetten dan heb ik mijn doel bereikt. :D

Ik ga zo je verhaal lezen en een antwoord zetten. ;)

Thallay,

moonwalker

P.S.: Sorry voor de late reactie.

hnieouna
25-06-03, 19:42
hallo el 3ajel

Nou hij is echt de moeite waard om te lezen hoor. Echt heel mooi je hebt talent dat zeker. En ik wacht op een volgende verhaal van je die net zo leuk is of misschien nog leuker. Ik heb dit verhaal al een tijdje terug gelzen, maar had je niet kunnen bedanken, daarom doe ik het nu el 3ajel. Nou mijn complimenten ik vond hem echt heel mooi en romantisch. Succes met je volgende verhalen en thala el 3ajel.
beslama!!!!!!!!!!!!!!! groetjes van tetouania hnieouna :zwaai: :kusgrijs: :duim:

hnieouna
25-06-03, 19:45
ahlen moonwalker

Ik zie dat ik al gereageerd had op je verhaal, helemaal vergeten joh. Maar maakt niet uit een tweede compliment is ie wel waard
thala bezaf, beslama groeten hnieouna :kusgrijs:

moonwalker
25-06-03, 20:23
Geplaatst door hnieouna
hallo el 3ajel

Nou hij is echt de moeite waard om te lezen hoor. Echt heel mooi je hebt talent dat zeker. En ik wacht op een volgende verhaal van je die net zo leuk is of misschien nog leuker. Ik heb dit verhaal al een tijdje terug gelzen, maar had je niet kunnen bedanken, daarom doe ik het nu el 3ajel. Nou mijn complimenten ik vond hem echt heel mooi en romantisch. Succes met je volgende verhalen en thala el 3ajel.
beslama!!!!!!!!!!!!!!! groetjes van tetouania hnieouna :zwaai: :kusgrijs: :duim:

Salam hnieouna,

Heel erg bedankt voor je twee reacties! ;)
Eigenlijk schrijf ik nooit romantische verhalen. Ik ben meer geinteresseerd in thrillers en detectives, ik weet niet eens hoe het kwam dat ik deze verhaal heb geschreven. :confused:

Maar maak je niet ongerust. Er komen Inshallah nog veel meer verhalen, nu ik meer tijd heb. (Vakantie).

Dus houd Caboe goed in de gaten!

Thallay firassek,

moonwalker

saidaatje
26-06-03, 19:41
nou ik ben benieuwd naar je nieuwe verhalen.

:jumping:

Miss_Rwina
04-07-03, 17:10
Idd saidaatje

dit verhaal is de max moonwalker, van mij krijg je alvast en dikke pluim
doe zo voort :duim:

Dikke Kus
Ikram

moonwalker
05-07-03, 12:17
Geplaatst door saidaatje
nou ik ben benieuwd naar je nieuwe verhalen.

:jumping:

Ik heb er net eentje af, moet het nog eff verbeteren en dan post ik het hier.

Nog eff geduld...

;)

moonwalker
05-07-03, 12:18
Geplaatst door Miss_Rwina
Idd saidaatje

dit verhaal is de max moonwalker, van mij krijg je alvast en dikke pluim
doe zo voort :duim:

Dikke Kus
Ikram

Dank je wel Ikram!
Spreek je gauw inshallah.

Thallay,
moonwalker

Najeema
05-07-03, 14:59
He moonwalker je verhaal was gewoon super!!!
Hopelijk heb je nog meer verhalen voor ons staan!!!
xXx moi :fpetaf:

moonwalker
06-07-03, 14:25
Geplaatst door Najeema
He moonwalker je verhaal was gewoon super!!!
Hopelijk heb je nog meer verhalen voor ons staan!!!
xXx moi :fpetaf:

Dank je wel Najeema!
Ik ben nu bezig aan het verhaal "Het leven waard". Ik hoop dat je er veel plezier aan zult beleven.

Groetjes,
moonwalker

romaysa422
10-07-03, 21:25
slm moon

echt waar al weer chapeau. ik ben er echt verslaafd aan. je hebt een
echte talent en dank je wel om die te gebruiken en dat we er ook van mochten mee genieten. ik vond hem prachtig.

En doe zeker verder en probeer een boek uit te brengen, voor je fans..

moge allah je leiden en begeleiden met alles wat je doet. amien

groetjes romaysa

moonwalker
10-07-03, 21:37
Geplaatst door romaysa422
slm moon

echt waar al weer chapeau. ik ben er echt verslaafd aan. je hebt een
echte talent en dank je wel om die te gebruiken en dat we er ook van mochten mee genieten. ik vond hem prachtig.

En doe zeker verder en probeer een boek uit te brengen, voor je fans..

moge allah je leiden en begeleiden met alles wat je doet. amien

groetjes romaysa

Van zoveel complimenten ga ik blozen :nerveus:

Maar toch bedankt hoor en het was ook heel leuk om ze te schrijven voor jullie.

Groetjes,

moonwalker

romaysa422
10-07-03, 21:43
slm
ja mag voor 1 keer blozen want je hebt het verdient
echt geweldig.

ps vind het niet er dat je erbij je contacten lijst hebt toegevoegd

laat zeker weten wanneer er nog een verhaal is .

moonwalker
10-07-03, 21:46
Geplaatst door romaysa422
slm
ja mag voor 1 keer blozen want je hebt het verdient
echt geweldig.

ps vind het niet er dat je erbij je contacten lijst hebt toegevoegd

laat zeker weten wanneer er nog een verhaal is .

Zal ik zeker doen! :D

Thallay,

moonwalker