PDA

Bekijk Volledige Versie : Koerden verjagen Arabieren



Rood
15-04-03, 20:40
Koerden verjagen Arabieren
Van onze buitenlandredactie

AMSTERDAM - Duizenden Arabieren zijn de afgelopen dagen in Noord-Irak, na de val van de stad Kirkuk, verjaagd door militante Koerden. Volgens waarnemers zouden Koerdische benden zich daarbij schuldig hebben gemaakt aan plunderingen, moord en verkrachtingen. Politieke leiders van de Koerdische PUK hebben hun afkeuring uitgesproken over de rellen en lieten weten zo snel mogelijk de orde te willen herstellen.

De rellen begonnen in dorpen ten zuiden van Kirkuk en sloegen vervolgens over naar de stad. Woordvoerders van Human Rights Watch meldden gisteren na een verkenningstocht door de regio dat zeker tweeduizend Arabieren uit hun huizen zijn gezet en momenteel in tentenkampen leven. Langs de weg van Kirkuk naar Maqmur zag de delegatie enkele spooksteden.

De Koerdische agressie jegens de Arabieren is de ontlading na jarenlange onderdrukking door Saddam Hussein. Uit vrees voor opstanden dwong de Iraakse dictator Koerden in heel Irak hun huizen en bezittingen achter te laten om plaats te maken voor Arabieren. Vooral rond Kirkuk trad Saddam Hussein hard op aangezien de stad door de omringende olievelden van groot economisch en strategisch belang is. Na de val van Kirkuk zagen de Koerden hun kans schoon wraak te nemen.

Koerdische politici toonden zich geschokt door de rellen. 'De fouten die Saddam heeft gemaakt, begaan wij nu zelf', sprak Sheik Abdul Karim Hajji, parlementslid in het autonome Koerdistan in The New York Times. Jalal Talabani, secretaris-generaal van de PUK, zei dat zijn partij streeft naar een multi-etnisch Irak. Minister-president Barham Salih van de PUK zei in de Washington Post: 'Wij willen etnische zuiveringen uitbannen en een vreedzame samenleving stichten.'

Geüniformeerde peshmerga-eenheden poogden gistermiddag in opdracht van Koerdische leiders enigszins de orde te herstellen in Kirkuk. Plunderaars werden opgepakt en ook werden 73 gestolen auto's in beslag genomen, die teruggegeven zullen worden aan de Arabische eigenaren. Op het hoofdkantoor van de PUK in Kirkuk - hetzelfde gebouw waar enkele dagen terug nog Saddams Ba'ath-partij zetelde - voerden Koerdische leiders overleg met Arabische autoriteiten.

De spannigen liepen gisteren echter opnieuw op toen een 7-jarige jongen werd gedood tijdens beschietingen. Arabieren wezen Koerdische strijders als schuldigen aan. Leden van het Iraqi Turkmen Front wikkelden het lichaam van de jongen in een Turkse vlag en legden hem op het dak van een taxi voor een hotel met journalisten. Een woedende menigte scandeerde 'Haal de Turken naar Kirkuk.'

Turkije is bevreesd dat de Koerdische strijd zal overslaan naar Zuidoost-Turkije waar veel Koerden wonen. De Turken houden zich tot nu toe afzijdig na de toezegging van de VS dat zij de situatie rond Kirkuk in de hand zullen houden. De Amerikanen begonnen gisteren met het uitdelen van water aan Arabieren.

Volkskrant

Was van te voren voorspeld. :(

Mark
16-04-03, 08:30
Wat is nou het probleem? Eindelijk worden de oude koloniale fouten hersteld!

De Arabische bezetter wordt koerdistan uitgeschopt, het herstel van oude ethnische grenzen is alleen maar goed voor de stabiliteit.

Zoals in Yugoslavie en Israel wel blijkt lukt het gewoon niet om samen te wonen.

rafiq
16-04-03, 11:26
Beste Mark,

Jij snapt er echt niks van. Saladin Ayubi leefde ook in een multi-etnische staat. Namelijk het Khalifaat.

We moeten terug naar het Khalifaat insh allah. En de Sharia invoeren insh allah. Dan is het zo afgelopen met de plunderingen en verkrachtingen.

nouwra
16-04-03, 11:43
Geplaatst door rafiq
Beste Mark,

Jij snapt er echt niks van. Saladin Ayubi leefde ook in een multi-etnische staat. Namelijk het Khalifaat.

We moeten terug naar het Khalifaat insh allah. En de Sharia invoeren insh allah. Dan is het zo afgelopen met de plunderingen en verkrachtingen.

De is de eerste tekst van jouw die ik volledig heb begrepen en waar ik het volledig mee eens ben

;)

rafiq
16-04-03, 12:22
Beste J.M.T.

Wij hier hebben via disciplinering en indoctrinatie geleerd om vooral eerst te denken en dan te handelen. En meestal werk dat dan ook zo (met name via
allerlei structurele maatregelen die intussen ingebouwd zijn en als NORMAAL aanvaard worden.
Er is wat ruimte gelaten (privé vooral) waar je je te buiten mag gaan,
natuurlijk ook binnen grenzen) voor je eigen identiteitsvorming.

Maar in echte belangrijke situatie (levensbedreigend, maar ook al bij
verkrachtingen enz.) gaat handelen vooraf aan denken en niet andersom.

Overigens denk ik dat mensen met een dergelijk zw/wit mens- en wereldbeeld, alleen als ze te raden gaan bij zichzelf tot een meer genuanceerd beeld komen.
Naar mijn idee zal spoedig blijken dat Bush hij zijn witte neus in een vreselijk wespennest heeft gestoken.

De Sharia is een wet dat goed thuis hoort in de Islamitische Wereld. Het rekent af met corruptie, bureaucratie e.d.

Maar dan moet het volk ook opgevoed zijn. Een goede infrastructuur, gezondheidsstelsel, politieapparaat en onderwijs.

Afghanistan van de Taliban kun je niet spreken over een STAAT. Afzonderlijke clangebieden kun je het beter noemen.

Waneer iemand een woord gebruikt is het altijd gewenst om te vragen wat hij daarmee bedoeld. Door steeds verder te vragen kom je al snel tot het werldbeeld van de gene die het woord uitte. Het werldbeeld of beter nog het geloof dat hij heeft (Wat zijn ontologie epistemologie en ethiek is) Dat geloof is datgenen wat hij zonder meer voor waar houdt omtrent die drie zaken.

Met behulp van een V heuristiek leren kinderen de stappen hoe wij in wetenschappen en elders aan onze vooroordelen komen. De hoop is dat zij op die manier multiperpectivisch naar de wereld de ander en zichzelf leren kijken.
dat zou je niet zeggen als je Bush hoort raaskallen over het KWAAD.

Mark
16-04-03, 12:42
Geplaatst door rafiq
Beste Mark,

Jij snapt er echt niks van. Saladin Ayubi leefde ook in een multi-etnische staat. Namelijk het Khalifaat.

We moeten terug naar het Khalifaat insh allah. En de Sharia invoeren insh allah. Dan is het zo afgelopen met de plunderingen en verkrachtingen.

Ik stel voor dat we de Koerden zelf laten beslissen of zij bij een Kalifaat willen horen :)

nouwra
16-04-03, 13:08
Geplaatst door J.M.T.
Ik zie een Nouwra opdoemen die in de duinen gestenigd wordt!

deze meid zal niet gestenigd worden, nog zal ze ten prooi vallen aan zaken waar steniging op zou kunnen volgen

;)

p.s. zoals gewoonlijk heb je weer een super interessant stuk geproduceerd...., kun je me jouw kijk geven op de doodstaf middels elektrocutie of injectie spuit..?

Canaris
16-04-03, 13:18
ik sla voor dat we het Khalifat weer invoeren samen met de sharia , zei hij met zijn volgevreten pens zittend in Nederland , de irakies en koerden niet-vragend.........

Of men daarmee neo kolonialismus mee bedoelt?

nouwra
16-04-03, 13:36
Geplaatst door J.M.T.
De al-wetende Nouwra die weet wat de toekomst nog brengen kan. Verbeeld je Nouwra dat je een dochter hebt en die is 'overspelig'. Je weet toch nooit wat er kan gebeuren in de toekomst! Je kunt toch nooit weten wat een 'dierbare' zou kunnen presteren op sexueel gebied? Dan zou je toe kunnen kijken hoe je dochter of 'dierbare' gestenigd zou worden, een neef of broer gegeseld, of misschien moeten zij voor de rest van hun leven wel met stompjes-ledematen rondlopen omdat zij iets gestolen hebben! En ja dan zal jouw dochter of dierbare of kennis niet overspelig meer kúnnen zijn omdat zij dood zijn, en ja die broer of kennis van jou zal niet meer kúnnen stelen omdat hij geen handen meer heeft!

Alwetend ben ik niet, dat heb ik nooit beweerd. Bijzonder misplaatst zelfs, aangezien ik geloof dat er maar 1 Alwetende is... Maar goed

Maak je over mijn dochter maar geen zorgen, die zal ik zo opvoeden als mijn vader en moeder mij opgevoed hebben. Islamitisch dus.


Ben ik altijd en absoluut tégen!

precies jij.. Mening verschillen, die meningen zijn niet onderverdeeld in oost en west, dus ik stel dat jij die selectieve verontwaardiging van je afgooit en zegt waarop het staat
voorzover we dat niet al weten...

Daarbij ben ik tegen de onrechtvaardigheid die voorkomt in ook Islamitische landen en de onterrechte straffen die er opvolgen. Daarom is het van belang dat er een pure Sharia ingevoerd wordt, waar rechtvaardigheid regeert, niet de dictatuur, niet de corruptie en zeker niet de westerse marionet

taouanza
16-04-03, 17:06
[
QUOTE]Geplaatst door J.M.T.
[B]De al-wetende Nouwra die weet wat de toekomst nog brengen kan. Verbeeld je Nouwra dat je een dochter hebt en die is 'overspelig'. Je weet toch nooit wat er kan gebeuren in de toekomst! Je kunt toch nooit weten wat een 'dierbare' zou kunnen presteren op sexueel gebied? Dan zou je toe kunnen kijken hoe je dochter of 'dierbare' gestenigd zou worden, een neef of broer gegeseld, of misschien moeten zij voor de rest van hun leven wel met stompjes-ledematen rondlopen omdat zij iets gestolen hebben! En ja dan zal jouw dochter of dierbare of kennis niet overspelig meer kúnnen zijn omdat zij dood zijn, en ja die broer of kennis van jou zal niet meer kúnnen stelen omdat hij geen handen meer heeft!




ik begrijp niet wat nouwra jouw heeft aangedaan om visioenen van haar stenigen te hebben, nou haal jij ook haar 'dochter' erbij.
jij bent constant bezig jouw normen en waarden aan andere op te dringen en vergeet daarbij jezelf. :eek:
shame on you mister jmt shame on you

jaja
16-04-03, 17:11
Geplaatst door rafiq
Beste Mark,

Jij snapt er echt niks van. Saladin Ayubi leefde ook in een multi-etnische staat. Namelijk het Khalifaat. je bedoelt die Salah al-Din die in Cairo de Khalief liet vermoorden? (OK, was een fatimidische = shi' itische khalief ... maar toch.)


We moeten terug naar het Khalifaat insh allah. En de Sharia invoeren insh allah. Dan is het zo afgelopen met de plunderingen en verkrachtingen. tip ... lees de arabische geschiedeniswerken uit die tijd eens een keer. En ga even turven hoeveel er gemoord, geplunderd, verkracht en ga zo maar door werd .... Het khalifaat was NIET ALTIJD, ja zelfs VAAK NIET, een vreedzame periode. Dus dit is geen goed verkooppraatje. Je kunt net zo goed de regionale luchtvaartmaatschappijen in Rusland aanprijzen om wille van hun " vlieg-veiligheids reputatie"

taouanza
16-04-03, 17:18
[
QUOTE]Geplaatst door jaja
je bedoelt die Salah al-Din die in Cairo de Khalief liet vermoorden? (OK, was een fatimidische = shi' itische khalief ... maar toch.)

en dat is natuurlijk het enige noemswaardige over een man die zelfs door zijn vijanden werd bewonderd :moe:


tip ... lees de arabische geschiedeniswerken uit die tijd eens een keer. En ga even turven hoeveel er gemoord, geplunderd, verkracht en ga zo maar door werd .... Het khalifaat was NIET ALTIJD, ja zelfs VAAK NIET, een vreedzame periode. Dus dit is geen goed verkooppraatje. Je kunt net zo goed de regionale luchtvaartmaatschappijen in Rusland aanprijzen om wille van hun " vlieg-veiligheids reputatie" [/QUOTE]




maar zonder de kalifaat was er net zoveel gemoord, geplunderd,verkracht en ga zo maar door in het kwadraat :wink:

rja
16-04-03, 18:49
Geplaatst door J.M.T.
De al-wetende Nouwra die weet wat de toekomst nog brengen kan. Verbeeld je Nouwra dat je een dochter hebt en die is 'overspelig'. Je weet toch nooit wat er kan gebeuren in de toekomst! Je kunt toch nooit weten wat een 'dierbare' zou kunnen presteren op sexueel gebied? Dan zou je toe kunnen kijken hoe je dochter of 'dierbare' gestenigd zou worden, een neef of broer gegeseld, of misschien moeten zij voor de rest van hun leven wel met stompjes-ledematen rondlopen omdat zij iets gestolen hebben! En ja dan zal jouw dochter of dierbare of kennis niet overspelig meer kúnnen zijn omdat zij dood zijn, en ja die broer of kennis van jou zal niet meer kúnnen stelen omdat hij geen handen meer heeft!

de Sharia zal waarschijnlijk waarschijnlijk ook klasse jusitie worden.

De ledematen worden alleen afgehakt van de mensen, die niets hebben, de mensen met connecties of geld ontspringen de dans.

sadeeQ
16-04-03, 19:03
Geplaatst door rja
de Sharia zal waarschijnlijk waarschijnlijk ook klasse jusitie worden.

De ledematen worden alleen afgehakt van de mensen, die niets hebben, de mensen met connecties of geld ontspringen de dans.


:zozo: intellectueel van de eeuw

nouwra
16-04-03, 20:41
Geplaatst door J.M.T.
Of Rooms Katholiek, Protestant óf Humanistisch. Goede opvoedingen zijn geen enkele totale garantie voor het goede gedrag van kinderen - zeker niet als er een 'grote passie' in het leven komt, of als kinderen 'anders' willen zijn of juist rebelleren tegen die opvoeding.

No thanks, ik hou het bij Islamitisch :duim:
En natuuuuurlijk kan een anders- of niet gelovige zijn kroost ook prima opvoeden (alhoewel jij anders bewijst...), maar ik heb graag dat de mijne ook voor het hiernamaals slaagt.
Dus die 'vrijheden' waar jij zo'n hoge hoed van op hebt, daar moet ik niets van hebben. Al helemaal niet van een onschuldig overspel (over contradicties gesproken). Daarvoor ben ik te goed opgevoed ;)

Daar komt bij dat jij als ouder wel degelijk een grote (lees:grote) verantwoordelijk hebt over het gedrag van jouw kroost.

Dus jmt ik stel voor dat jij jouw leven leeft en mijn nog ongeboren kinderen nog even met rust laat, die zullen hun handen nog vol hebben aan jouw nakomelingen, of andersom ;)


Trouwens het ZIJN wrede onmenselijke straffen die iedereen, goede opvoeding of niet, als onwenselijk zou moeten zien. Dat zegt tenminste Amnesty International!

"Selectieve verontwaardiging"? Hoe? Ik ben tégen de doodstraf, geselingen, stenigingen, martelingen, afhakken van ledematen waar ook ter wereld door wie ook geboden, door wie ook uitgevoerd!

prima! Ik ben voor


Zoals in SA bijvoorbeeld?

Je bedoelt dat land met het volgevreten koningshuis van 54.454.875.465.766 leden? Dat land met het hongerende volk dat behoort tot 's werelds rijksten? Dat koningshuis dat bestuurd wordt dmv touwtjes?

neeeh, die bedoel ik niet

Puk
17-04-03, 03:32
Geplaatst door nouwra
Alwetend ben ik niet, dat heb ik nooit beweerd. Bijzonder misplaatst zelfs, aangezien ik geloof dat er maar 1 Alwetende is... Maar goed

Maak je over mijn dochter maar geen zorgen, die zal ik zo opvoeden als mijn vader en moeder mij opgevoed hebben. Islamitisch dus.



precies jij.. Mening verschillen, die meningen zijn niet onderverdeeld in oost en west, dus ik stel dat jij die selectieve verontwaardiging van je afgooit en zegt waarop het staat
voorzover we dat niet al weten...

Daarbij ben ik tegen de onrechtvaardigheid die voorkomt in ook Islamitische landen en de onterrechte straffen die er opvolgen. Daarom is het van belang dat er een pure Sharia ingevoerd wordt, waar rechtvaardigheid regeert, niet de dictatuur, niet de corruptie en zeker niet de westerse marionet

Kom nou toch Nouwra. Een puur Islamitisch land is per definitie een dictatuur. En die dictatuur houdt zichzelf in stand met de Shari'a. Niets meer en niets minder.

mulan
17-04-03, 07:31
En ik maar denken dat (vul maar in welk aanwijzend voornaamwoord je hier wilt hebben) topic ging over de chaos die er nu heerst.............maar dat interesseert waarschijnlijk niet,ze zijn immers "bevrijd". :duivels:

Mark
17-04-03, 08:01
Geplaatst door mulan
deze topic

:love2:

mulan
17-04-03, 10:12
Geplaatst door Mark
:love2:

Ik zeg maar niks........toch wel...


moet het 'dit' zijn?? ...............i am confused. :o

Mark
17-04-03, 10:17
Nee, DEZE is helemaal goed :duim:

mulan
17-04-03, 10:22
Geplaatst door Mark
Nee, DEZE is helemaal goed :duim:

Hmmm..... :duizelig: .....

Tomas
17-04-03, 10:27
Geplaatst door mulan
Hmmm..... :duizelig: .....

Luister niet naar deze cultuurverlakker, Mulan!

Het is democratisch besloten dat het DIT TOPIC is.

Mark wil middels de Sharia alsnog zijn zin doordrammen.

mulan
17-04-03, 10:31
En ik maar denken dat (vul maar in welk aanwijzend voornaamwoord je hier wilt hebben) topic ging over de chaos die er nu heerst.............maar dat interesseert waarschijnlijk niet,ze zijn immers "bevrijd".


Ik heb er dit van gemaakt..........dan zeggen ze nog iets over 'het leren van de taal'......zodra de autochtonen eruit zijn hoor ik het wel.

:duivels:

mulan
17-04-03, 10:33
'DIT' klinkt beter dan 'DEZE' maar hoe langer ik ze allebei door mijn hoofd laat klinken kloppen ze allebei niet................ik stop ermee,i am going to write in English from now on. :D

nouwra
17-04-03, 12:55
Geplaatst door mulan
'DIT' klinkt beter dan 'DEZE' maar hoe langer ik ze allebei door mijn hoofd laat klinken kloppen ze allebei niet................ik stop ermee,i am going to write in English from now on. :D

Mark is gewoon aan het mac-donaltiseren, vraag maar aan Jmt. Daar is gewoon geen redden meer aan.
We hebben er laatst een enquete over gehouden, en deze heeft duidelijk uitgewezen dat het dit topic behoort te zijn :blij:

Izzi gewaun doudelek :tik:

nouwra
17-04-03, 14:54
geplaatst door Puk
Kom nou toch Nouwra. Een puur Islamitisch land is per definitie een dictatuur. En die dictatuur houdt zichzelf in stand met de Shari'a. Niets meer en niets minder.

Dit slaat natuurlijk als een tang op een varken Puk...
Je hebt verschillende systemen om een land te besturen. Deze zijn niet onderverdeelt in of democratie of dictatuur.
Een theocratie mits juist toegepast lijkt in de verste verte niet op een dictatuur. Een Islamitische theocratie geeft het volk het recht om een leider aan te wijzen die zij capabel achten voor deze taak. Voldoet hij op een gegeven moment niet meer, dat heeft zijn volk het recht zijn aftreden te eisen. Daar is in een dictatuur geen sprake van

Ook heeft de leider in een Islamitische theocratie het recht niet om wetten naar zijn hand te keren, immers aan de Sharia mag niet gesleuteld worden. Deze leider moet bovendien voordurend consensus plegen bij alle beslissingen die hij neemt

Je moet niet vergeten dat er ook tal van niet-Islamitische landen waren en zijn die middels een dictatuur worden geregeer
Ook moet je niet vergeten dat het perfect mogelijk is een land te regeren middels een theocratie, dit heeft de geschiedenis uitgewezen. Ondanks dat dit plaas vond in tijd anders dan deze, twijfel ik niet aan de haalbaarheid hiervan

Zoals ik al eerder zei, ik vind het ook prima vertoeven in een democratie :)

Puk
17-04-03, 15:54
Geplaatst door nouwra
Dit slaat natuurlijk als een tang op een varken Puk...
Je hebt verschillende systemen om een land te besturen. Deze zijn niet onderverdeelt in of democratie of dictatuur.
Een theocratie mits juist toegepast lijkt in de verste verte niet op een dictatuur. Een Islamitische theocratie geeft het volk het recht om een leider aan te wijzen die zij capabel achten voor deze taak. Voldoet hij op een gegeven moment niet meer, dat heeft zijn volk het recht zijn aftreden te eisen. Daar is in een dictatuur geen sprake van

Ook heeft de leider in een Islamitische theocratie het recht niet om wetten naar zijn hand te keren, immers aan de Sharia mag niet gesleuteld worden. Deze leider moet bovendien voordurend consensus plegen bij alle beslissingen die hij neemt

Je moet niet vergeten dat er ook tal van niet-Islamitische landen waren en zijn die middels een dictatuur worden geregeer
Ook moet je niet vergeten dat het perfect mogelijk is een land te regeren middels een theocratie, dit heeft de geschiedenis uitgewezen. Ondanks dat dit plaas vond in tijd anders dan deze, twijfel ik niet aan de haalbaarheid hiervan

Zoals ik al eerder zei, ik vind het ook prima vertoeven in een democratie :)

Democratie forever!

Hey Nouwra! Ik had een bericht geplaatst in de draad 'Voor JMT'. Daar licht ik, in een reactie op een bericht van jou, mijn bezwaren toe die ik heb tegen een theocratie. Misschien heb je dat al gelezen en wat vind je daarvan?

manc
17-04-03, 16:24
Geplaatst door nouwra
[B]Dit slaat natuurlijk als een tang op een varken Puk...
Je hebt verschillende systemen om een land te besturen. Deze zijn niet onderverdeelt in of democratie of dictatuur.
Een theocratie mits juist toegepast lijkt in de verste verte niet op een dictatuur. Een Islamitische theocratie geeft het volk het recht om een leider aan te wijzen die zij capabel achten voor deze taak. Voldoet hij op een gegeven moment niet meer, dat heeft zijn volk het recht zijn aftreden te eisen. Daar is in een dictatuur geen sprake van

Ook heeft de leider in een Islamitische theocratie het recht niet om wetten naar zijn hand te keren, immers aan de Sharia mag niet gesleuteld worden. Deze leider moet bovendien voordurend consensus plegen bij alle beslissingen die hij neemt

Een soort theocratische democratie dus? Je mag alles denken, als de meerderheid met zijn heilige boek het maar tollereerd?


Je moet niet vergeten dat er ook tal van niet-Islamitische landen waren en zijn die middels een dictatuur worden geregeer

Ja, so?


Ook moet je niet vergeten dat het perfect mogelijk is een land te regeren middels een theocratie, dit heeft de geschiedenis uitgewezen. Ondanks dat dit plaas vond in tijd anders dan deze, twijfel ik niet aan de haalbaarheid hiervan

Regeerbaar ja...maar een dictatuur is ook regeerbaar. De vraag is of een theocratische democratie (om het beestje maar een naam te geven) zoals jij die beschrijft ooit bestaan heeft en of deze ooit zou kunnen bestaan...noem eens een voorbeeld dat ik zou kunnen onderzoeken.


Zoals ik al eerder zei, ik vind het ook prima vertoeven in een democratie :)

Ja, omdat in een democratie alle soorten gelovigen en niet-gelovigen aan bod komen, niet alleen de shi-iten, de communisten of de katholieken. Heerlijk he?

nouwra
17-04-03, 21:00
Geplaatst door manc
Een soort theocratische democratie dus? Je mag alles denken, als de meerderheid met zijn heilige boek het maar tollereerd?

mwah...eerder een niet volledige theocratie zou ik zeggen. Een Islamitische democratie is in vorm namelijk verschillend van de theocratie die Europa heeft gekend


Ja, so?

Hiermee wil ik aangeven dat niet alleen theocratien kunnen resulteren in dictaturen


Regeerbaar ja...maar een dictatuur is ook regeerbaar. De vraag is of een theocratische democratie (om het beestje maar een naam te geven) zoals jij die beschrijft ooit bestaan heeft en of deze ooit zou kunnen bestaan...noem eens een voorbeeld dat ik zou kunnen onderzoeken.

Ja, omdat in een democratie alle soorten gelovigen en niet-gelovigen aan bod komen, niet alleen de shi-iten, de communisten of de katholieken. Heerlijk he?

Waar jij geen rekening mee houdt is de wil van het volk. Een dictatuur heeft niets te maken volkswil.
Een Islamitische theocratie daarentegen kan door een volk gewild zijn. Immers het volk wordt niets tekort gedaan. Het draagt juist bij aan het optimaliseren van je geloofsovertuiging

Ik zal het voorbeeld eens voor je opzoeken

nouwra
17-04-03, 21:01
Geplaatst door Puk
Democratie forever!

Hey Nouwra! Ik had een bericht geplaatst in de draad 'Voor JMT'. Daar licht ik, in een reactie op een bericht van jou, mijn bezwaren toe die ik heb tegen een theocratie. Misschien heb je dat al gelezen en wat vind je daarvan?

Done :duim:

Mark
17-04-03, 21:39
Geplaatst door nouwra
Done :duim:

Nu nog even je mailbox legen, hij is vol :(

manc
17-04-03, 21:39
Geplaatst door nouwra
mwah...eerder een niet volledige theocratie zou ik zeggen. Een Islamitische democratie is in vorm namelijk verschillend van de theocratie die Europa heeft gekend

Ik denk dat in weze alle theocratieen verwerpelijk zijn.



Hiermee wil ik aangeven dat niet alleen theocratien kunnen resulteren in dictaturen

Uiteraard. Ik durf zelfs te stellen dat de meeste dictaturen geen theocratieeen zijn.


Waar jij geen rekening mee houdt is de wil van het volk. Een dictatuur heeft niets te maken volkswil.

Regeerbaar heeft natuurlijk met de wil van het volk in principe niet te maken.


Een Islamitische theocratie daarentegen kan door een volk gewild zijn. Immers het volk wordt niets tekort gedaan. Het draagt juist bij aan het optimaliseren van je geloofsovertuiging.

Dat geloof ik niet. Ik geloof niet dat een volk de theocratie lang vol houdt. Ik kan geen enkel volk bedenken die dat lang heeft volgehouden...en zijn enkele gevallen van 'volksrevoluties' welke in een soort theocratie hebben geresulteerd (Iran, Afghanistan) maar uiteindelijk verworden ze altijd tot een door een religieuze junta geleide dictatuur.


Ik zal het voorbeeld eens voor je opzoeken

Graag. Ik ben benieuwd.

nouwra
17-04-03, 21:41
Geplaatst door Mark
Nu nog even je mailbox legen, hij is vol :(

isj geboert :)

nouwra
17-04-03, 21:44
Geplaatst door manc
Ik denk dat in weze alle theocratieen verwerpelijk zijn.



Uiteraard. Ik durf zelfs te stellen dat de meeste dictaturen geen theocratieeen zijn.



Regeerbaar heeft natuurlijk met de wil van het volk in principe niet te maken.



Dat geloof ik niet. Ik geloof niet dat een volk de theocratie lang vol houdt. Ik kan geen enkel volk bedenken die dat lang heeft volgehouden...en zijn enkele gevallen van 'volksrevoluties' welke in een soort theocratie hebben geresulteerd (Iran, Afghanistan) maar uiteindelijk verworden ze altijd tot een door een religieuze junta geleide dictatuur.



Graag. Ik ben benieuwd.

Ben een beetje pips :aanwal: van deze discussie, morgen weer een dag

;)