PDA

Bekijk Volledige Versie : Respect voor Khalid L.



Filosoof11
16-04-03, 12:05
„Ik ben goed en ik wil niet dat andere mensen slecht over mij denken”, heeft hij letterlijk gezegd tegen de psycholoog die zijn zielenroerselen heeft nagevorst. Daarmee heeft hij precies onder woorden gebracht welk psychisch mechanisme er bij de fatale ontmoeting met het slachtoffer in werking moet zijn getreden: hij presenteert zich graag als iemand die voor iedereen respect heeft, maar wil zelf ook worden gerespecteerd. Anderen moeten zijn goedheid bevestigen. Kritiek ervaart hij gemakkelijk als een belediging, aldus de uitleg in de rapporten van psycholoog en psychiater.
Toen hij bij de supermarkt, met vriendje Silvio R. (19) achterop, bijna een 72-jarige vrouw van de sokken had gereden en René Steegmans reageerde met: „Kun je niet uitkijken? Heb toch wat respect voor oudere mensen!” moet hij zich uitgedaagd hebben gevoeld als asociaal schorem, hetgeen haaks staat op zijn snel kwetsbare zelfbeeld van ´goeie jongen.

observer
16-04-03, 12:10
goede jongen die wel al 2x veroordeeld was en nu een moord op zijn geweten heeft

ammerrabi
16-04-03, 18:41
jij moet niet oordelen over mensen die je niet persoonlijk kent

sadeeQ
16-04-03, 19:00
Geplaatst door Filosoof11
„Ik ben goed en ik wil niet dat andere mensen slecht over mij denken”, heeft hij letterlijk gezegd tegen de psycholoog die zijn zielenroerselen heeft nagevorst. Daarmee heeft hij precies onder woorden gebracht welk psychisch mechanisme er bij de fatale ontmoeting met het slachtoffer in werking moet zijn getreden: hij presenteert zich graag als iemand die voor iedereen respect heeft, maar wil zelf ook worden gerespecteerd. Anderen moeten zijn goedheid bevestigen. Kritiek ervaart hij gemakkelijk als een belediging, aldus de uitleg in de rapporten van psycholoog en psychiater.
Toen hij bij de supermarkt, met vriendje Silvio R. (19) achterop, bijna een 72-jarige vrouw van de sokken had gereden en René Steegmans reageerde met: „Kun je niet uitkijken? Heb toch wat respect voor oudere mensen!” moet hij zich uitgedaagd hebben gevoeld als asociaal schorem, hetgeen haaks staat op zijn snel kwetsbare zelfbeeld van ´goeie jongen.

:lole: ik zou denk ik meer respect hebben voor die idioot dan voor een asociale schorem als jij .

Joesoef
16-04-03, 19:02
Geplaatst door ammerrabi
jij moet niet oordelen over mensen die je niet persoonlijk kent

Ik ken René Steegmans niet persoonlijk maar volgensmij is het een goede jongen. Waarom zou ik dat niet mogen vinden al ken ik hem niet persoonlijk?

ammerrabi
16-04-03, 19:08
ik heb het over khalid als je hem niet kent moet je geen domme uitspraken doen over hem

Joesoef
16-04-03, 19:17
Geplaatst door ammerrabi
ik heb het over khalid als je hem niet kent moet je geen domme uitspraken doen over hem

Khalid verdient levenslang voor deze politieke moord :fplet:

Manina
16-04-03, 19:39
:traan1:
Ik vind het heel triest wat er toenerdertijd is gebeurd.
Maar je kan doodslag nooit goed praten.Hij heeft de straf gewoon verdient,je moet niet denken dat je alles kan maken hier in Ned>
Het zijn altijd de Marokkaanse jongens die zich moeten bewijzen.
Ik heb dat altijd in mijn omgeving gemerkt,Marokkaanse jongens zijn gewoon snel op hun teentjes getrapt en zijn onzeker van hun zelf
(niet allemaal)maar de meeste.Ik hoop dat de opgroeiende Marokkaanse jongeren hier iets van leren en zich moeten leren beheersen.10 jaar is wel veel om te missen in een levensjaar
en dan nog wel zo jong.Het is gewoon triest. :boeps: Van Khalid is 10 jaar vrijheid ontnomen maar Rene zijn hele leven,zo moet je het ook bekijken.

observer
16-04-03, 20:03
Geplaatst door ammerrabi
ik heb het over khalid als je hem niet kent moet je geen domme uitspraken doen over hem dan zou de rechtelijke macht moeilijk functioneren

natuurlijk hoef je iemand niet te kennen

maar je moet wel je aan de feiten houden
in dit geval
- 2x veroordeling wegens geweld
- 7 getuigen die zelfde gezien hebben
- een slachtoffer dat op de grond bewusteloos lag en nog getrapt is

dat alles toont iemand metr ene kort lontje die voor weinig terugdeinst

en dan zal iemand die hem ken mischien zeggen dat het zo'n lieve jongen was tja dat helpt zijn slachtoffer niet

sil
16-04-03, 21:31
Geplaatst door Manina
:traan1:
Ik vind het heel triest wat er toenerdertijd is gebeurd.
Maar je kan doodslag nooit goed praten.Hij heeft de straf gewoon verdient,je moet niet denken dat je alles kan maken hier in Ned>
Het zijn altijd de Marokkaanse jongens die zich moeten bewijzen.
Ik heb dat altijd in mijn omgeving gemerkt,Marokkaanse jongens zijn gewoon snel op hun teentjes getrapt en zijn onzeker van hun zelf
(niet allemaal)maar de meeste.Ik hoop dat de opgroeiende Marokkaanse jongeren hier iets van leren en zich moeten leren beheersen.10 jaar is wel veel om te missen in een levensjaar
en dan nog wel zo jong.Het is gewoon triest. :boeps: Van Khalid is 10 jaar vrijheid ontnomen maar Rene zijn hele leven,zo moet je het ook bekijken.

Och hij heeft maar 2/3 uit te zitten,min voorarrest dus over een jaar of 6 staat hij weer buiten.
Hopend dat zijn tenen dan niet meer zo lang zijn

Pytaghoras
16-04-03, 22:23
Geplaatst door Filosoof11
„Ik ben goed en ik wil niet dat andere mensen slecht over mij denken”, heeft hij letterlijk gezegd tegen de psycholoog die zijn zielenroerselen heeft nagevorst. Daarmee heeft hij precies onder woorden gebracht welk psychisch mechanisme er bij de fatale ontmoeting met het slachtoffer in werking moet zijn getreden: hij presenteert zich graag als iemand die voor iedereen respect heeft, maar wil zelf ook worden gerespecteerd. Anderen moeten zijn goedheid bevestigen. Kritiek ervaart hij gemakkelijk als een belediging, aldus de uitleg in de rapporten van psycholoog en psychiater.
Toen hij bij de supermarkt, met vriendje Silvio R. (19) achterop, bijna een 72-jarige vrouw van de sokken had gereden en René Steegmans reageerde met: „Kun je niet uitkijken? Heb toch wat respect voor oudere mensen!” moet hij zich uitgedaagd hebben gevoeld als asociaal schorem, hetgeen haaks staat op zijn snel kwetsbare zelfbeeld van ´goeie jongen.

Hard aanpakken die Idioot. 10 jaar vind ik goed voor hem. Het verbaast me nog dat hij nog vindt dat hij een goeie jongen. 2 keer veroordeeld en nog iemand vermoord. Hopelijk leert hij hoe hij zich moet beheersen in de gevangenis.

Als iemand me aanspreekt op mijn fouten, dan toon ik die persoon respect.
10 jaar is prima. Als hij vrij wordt, dan is hij 28 jaar. Tijd om te gaan trouwen :duim:

sil
17-04-03, 00:05
Geplaatst door EdV
A.u.b. bij de les blijven. Het is doodslag, geen moord.

Ed

in straf kan het wel schelen,maar rené is net zo dood

Rood
17-04-03, 00:10
Geplaatst door sil
Och hij heeft maar 2/3 uit te zitten,min voorarrest dus over een jaar of 6 staat hij weer buiten.
Hopend dat zijn tenen dan niet meer zo lang zijn

Er is ook TBS geëist...niet onbelangrijk.