PDA

Bekijk Volledige Versie : Tot 200 moslimextremisten in Nederland



Annouar22
16-04-03, 20:43
Tot 200 moslimextremisten in Nederland

In Nederland zijn mogelijk 100 tot 200 personen actief in islamitische terroristische netwerken. Minister Remkes van Binnenlandse Zaken heeft dat aan de Tweede Kamer gemeld.

De VVD had Remkes opheldering gevraagd over de gevaren van het islamitisch terrorisme. Het is voor het eerst dat schattingen van de AIVD, de voormalige BVD, over radicale moslimextremisten officieel naar buiten worden gebracht.

Remkes waarschuwt dat moslimextremisten dankzij de oorlog in Irak beter kunnen inspelen op de nog steeds groeiende anti-Amerikaanse en anti-Westerse gevoelens.

barfly
16-04-03, 21:04
bron?

Joesoef
16-04-03, 21:22
AID AIvD. Krijg de pest.

NIS1
16-04-03, 21:24
Moet altijd kotsen van dit soort nieuws.. :aanwal:

manc
16-04-03, 21:31
Geplaatst door NIS1
Moet altijd kotsen van dit soort nieuws.. :aanwal: Jep, waarom oh waarom zijn er altijd klootzakken die het samenleven in ons kleine fijne nederland altijd moeten verzieken...

Abdul Karim
16-04-03, 22:19
Iemand die vrijdags demsokee bezoekt wordtgezien als een 'extremist'? Waar trekt de AIVD de grens eigenlijk?

Rood
16-04-03, 22:43
Maar 200 extremisten op de 800,000 ofzo? Valt wel mee...;)

manc
16-04-03, 22:51
Geplaatst door Abdul Karim
Iemand die vrijdags demsokee bezoekt wordtgezien als een 'extremist'? Waar trekt de AIVD de grens eigenlijk?

Haha, dan gaan er nederland dus maar 200 man naar de moskee op vrijdag? Ook niet gezellig zeg...

Ik denk dat de grens redelijk 'hoog' ligt om op zo'n relatief laag aantal uit te komen. Vergeet niet dat Nederland een vrij gemakkelijke schuilplek is voor radicale algarijnen, pakistani etc. die in eigen land hun leven niet zeker zijn.

~Panthera~
17-04-03, 00:44
Geplaatst door EdV
Hoe zeer Remkes ook gelijk of ongelijk moge hebben in deze zaak: hij is tevens degene die een uitspraak heeft gedaan over de straf die de rechter heeft opgelegd aan Volker van der G.
Een minister die serieus genomen wil worden onthoudt zich van enige uitspraak over het handelen van de rechter.
Voorlopig is Remkes als bron ongeloofwaardig.
Ed
--------------

Helemaal mee eens. :duim:
De stakker.

Pytaghoras
17-04-03, 01:36
Geplaatst door Annouar22
Tot 200 moslimextremisten in Nederland

In Nederland zijn mogelijk 100 tot 200 personen actief in islamitische terroristische netwerken. Minister Remkes van Binnenlandse Zaken heeft dat aan de Tweede Kamer gemeld.

De VVD had Remkes opheldering gevraagd over de gevaren van het islamitisch terrorisme. Het is voor het eerst dat schattingen van de AIVD, de voormalige BVD, over radicale moslimextremisten officieel naar buiten worden gebracht.

Remkes waarschuwt dat moslimextremisten dankzij de oorlog in Irak beter kunnen inspelen op de nog steeds groeiende anti-Amerikaanse en anti-Westerse gevoelens.

200 van 800.000 moslims. Dat is toch weinig in Godsnaam? Dat is maar 0.025%. Ik denk dat Remkes meer bezig is met het ontwrichten van de samenleving door zijn uitspraken, met zijn politiek oogmerk. Die man moet eens ophouden. Wat een oen.

nouwra
17-04-03, 11:52
Geplaatst door manc
Ik denk dat de grens redelijk 'hoog' ligt om op zo'n relatief laag aantal uit te komen. Vergeet niet dat Nederland een vrij gemakkelijke schuilplek is voor radicale algarijnen, pakistani etc. die in eigen land hun leven niet zeker zijn.

Even nuanceren manb; ik denk dat het verstand van de gemiddelde Moslim redelijk hoog ligt om op zo'n relatief laag aantal uit te komen ;)

Ik vraag me aan de andere kant in navolging van Abdul Karim toch wel af waar die grens gesteld wordt. Ik ben zo anti-Vs en anti-zionisme als het maar kan. Ben in dan ook een van die extremisten?

In dat geval zit Nederland er namelijk vol mee

manc
17-04-03, 12:16
Geplaatst door nouwra
[B]Even nuanceren manb; ik denk dat het verstand van de gemiddelde Moslim redelijk hoog ligt om op zo'n relatief laag aantal uit te komen ;)

Juistem. Doordat het overgrote deel van de Moslims zich met dit soort onzin niet inlaat en de maatstaf niet al te 'soepel' is is het percentage wat we hebben relatief laag.


Ik vraag me aan de andere kant in navolging van Abdul Karim toch wel af waar die grens gesteld wordt. Ik ben zo anti-Vs en anti-zionisme als het maar kan. Ben in dan ook een van die extremisten?

Tja in de extreem 'linkse' hoek en in extreem 'rechtse' hoek zijn dat ook 'normale' ideeen: anti-zionisme en anti-amerikanisme. Mensen met extremen (lees: ongenuanceerde) meningen lijken namelijk meer op elkaar dan ze zelf ooit zouden durven toegeven. Maar daarvoor moet je misschien een beetje rond het midden hangen, om dat zo te zien. Voor de extremisten zijn namelijk alle mensen rond het midden OOK hetzelfde: geen mening, hypcriet, slap, draaikonten etc.



In dat geval zit Nederland er namelijk vol mee.

Gelukkig is 'dat geval' niet het geval. ;) Om voor een echte staatsgevaarlijke extremistische moslima door het leven te kunnen gaan zul je dus echt wel wat meer moeten doen. Misschien moet je ff bijles nemen in Eindhoven...in de al-foerkan moskee ofzo. :melig:

sadeeQ
17-04-03, 17:42
correctie: Tot 201 moslimextremisten in Nederland



die idioten hebben mij over het hoofd gezien bandiet
:hihi: :hihi:

manc
17-04-03, 17:48
Geplaatst door sadeeQ
correctie: Tot 201 moslimextremisten in Nederland



die idioten hebben mij over het hoofd gezien bandiet
:hihi: :hihi:

Nee, jij bent namelijk niet eens een echte vrome moslim. Je hebt ook de ballen niet om echt aan de Jihad mee te doen.

Je bent dus een blaag, een windbuil en niet interessant genoeg, zelfs niet voor de AIVD.

sadeeQ
17-04-03, 18:08
Geplaatst door manc
[B]Nee, jij bent namelijk niet eens een echte vrome moslim. Je hebt ook de ballen niet om echt aan de Jihad mee te doen.

:lachu: :lachu: dat ga ik niet aan je neus hangen vuile verrader,we weten immers wel wat voor ellendeling je wel niet bent.zionisten hielen likker die je bent.



Je bent dus een blaag, een windbuil en niet interessant genoeg, zelfs niet voor de AIVD.

:boer: dekmantel werkt perfect :blij:

barfly
17-04-03, 18:11
Geplaatst door sadeeQ
correctie: Tot 201 moslimextremisten in Nederland



die idioten hebben mij over het hoofd gezien bandiet
:hihi: :hihi:
http://www.israelnewsagency.com/babysuicideterroristcrop.jpg

Dus dát ben jij! Onbegrijpelijk dat ze je over 't hoofd hebben gezien :melig2:

Orakel
17-04-03, 23:44
De omvang van de Nederlandse segmenten van de terroristische netwerken kunnen moeilijk exact worden ingeschat . Waarschijnlijk bevinden zich in Nederland honderd tot tweehonderd personen die in verband gebracht kunnen worden met islamistisch terroristische netwerken (vgl. TK 2002-2003, 27925, nr. 80, blz. 2). Het onderzoek naar de activiteiten van dergelijke personen is uiteraard bijzonder arbeidsintensief en tijdrovend. Niettemin worden successen geboekt, op grond waarvan Nederland allerminst een vrijplaats genoemd kan worden voor terroristen. Ik ben voornemens de recente ontwikkelingen meer uitvoerig te belichten in het AIVD-jaarverslag 2002, dat ik nog deze maand aan de Kamer zal zenden.

word-document antwoord kamervragen (http://www.aivd.nl/contents/pages/00018418/Brief_ministerRemkes_islamistischterrorisme.doc)

Een hoop bombarie op basis van een moeilijk exact in te schaten omvang, welke vervolgens met de factor waarschijnlijkheid geduid wordt.

Desondanks wel je best blijven doen om te integreren jongens.

Rood
17-04-03, 23:53
Geplaatst door barfly
http://www.israelnewsagency.com/babysuicideterroristcrop.jpg

Dus dát ben jij! Onbegrijpelijk dat ze je over 't hoofd hebben gezien :melig2:

Ik vind het zielig voor het jongetje..zo onschuldig, maar tegelijkertijd opgevoed met haat omdat de zionisten zogenaamd hun eigen land wilden ten koste van deze mensen.

mrz
18-04-03, 00:37
De omvang van de Nederlandse segmenten van de terroristische netwerken kunnen moeilijk exact worden ingeschat.

Haha ja wat wil je in een land waar je nergens in mag geloven of je discrimineert, en GOD FORBID dat kan je natuurlijk niet hebben als je als hippy ouder die in de jaren 60 is blijven hangen je kinderen later nog wiet en koffie tegen moordneigingen / sexuele frustratie wil gaan verkopen om het gebrek aan nederlandse moraal voort te blijven zetten :rolleyes:

Truth hurts, but only the unbelievers...

:fplayer:

Rood
18-04-03, 01:07
Geplaatst door mrz
Haha ja wat wil je in een land waar je nergens in mag geloven of je discrimineert, en GOD FORBID dat kan je natuurlijk niet hebben als je als hippy ouder die in de jaren 60 is blijven hangen je kinderen later nog wiet en koffie tegen moordneigingen / sexuele frustratie wil gaan verkopen om het gebrek aan nederlandse moraal voort te blijven zetten :rolleyes:

Truth hurts, but only the unbelievers...

:fplayer:

De hippies van toen, zijn nu echt geen hippies meer. ;)
Veel van die mensen zijn van hun "geloof" afgevallen en zijn VVD gaan stemmen! Moraal...dat is z'on groot begrip. Niemand kan de moraal claimen. Veel mensen hebben andere opvattingen van wat goed of niet goed is. Wie beslist wat goed is? Wat is goed of slecht?

manc
18-04-03, 08:46
Geplaatst door Rood
[B]De hippies van toen, zijn nu echt geen hippies meer. ;)
Veel van die mensen zijn van hun "geloof" afgevallen en zijn VVD gaan stemmen!

Verstand komt met de jaren.

Mark
18-04-03, 09:05
Geplaatst door manc
Verstand komt met de jaren.

:haha:


Ik haat hippies nog meer dan communisten :)

sienia
18-04-03, 11:07
Geplaatst door J.M.T.
Aantal is niet belangrijk. Hoeveel terroristen heb je nodig om een aantal gebouwen op te blazen? Drie? Tien? of 20?

Hoeveel waren er nodig voor het WTC, in Kenia, op Bali, op de Filipijnen en in India......?

Toch fijn zeg dat wij nu onze EIGEN terroristen hebben! Welkom in Nederland!
Hoeveel blondjes heb je nodig om een lamp te verwisselen?

manc
18-04-03, 11:11
Geplaatst door J.M.T.
Aantal is niet belangrijk. Hoeveel terroristen heb je nodig om een aantal gebouwen op te blazen? Drie? Tien? of 20?

Aantal is natuurlijk wel redelijk belangrijk, evenals de organisatiegraad.


Hoeveel waren er nodig voor het WTC, in Kenia, op Bali, op de Filipijnen en in India......?

Moewa, er zijn er ook die geld in zamelen, onderdak bieden, paspoorten regelen etc.etc.etc.


Toch fijn zeg dat wij nu onze EIGEN terroristen hebben! Welkom in Nederland!

Ach, 200 is nog te overzien...die moeten dan wel worden aangepakt. Het zou me eerlijk gezegd hogelijk als er in ons landje geen enkele islamitische terrorist zou zitten..

p.s. hoeveel extreem rechtse figuren wonen er in Nederland (neonazis enzo) en hoeveel communisten en stalinisten...das ook allemaal tuig van de richel.

manc
18-04-03, 11:12
Geplaatst door Mark
:haha:


Ik haat hippies nog meer dan communisten :)

IDD!

Hippies zijn in feite gewoon communisten met lang haar die zich niet wassen en op blote voeten lopen.


En drugs gebruiken natuurlijk.



En niet van werken houden.

Maarten
18-04-03, 11:25
Nou ja, de vraag is dus wat die extremisten precies van plan zijn.

Als het om buitenlandse acties gaat, dan weet ik nog niet of het verschijnsel wel zo extravagant is. Velen hier balen ontzettend van die toestanden in Israël, plus die eenzijdige VS-actie in Irak. Velen zijn ziedend. Nou daar krijg je dus jongens van die willen knokken..
De Israëli’s werven hier ook mensen. (dat kan zelfs openlijk) De Israëli’s plegen net zo goed veel omstreden geweld. En hoe je ook denkt over de VS in Irak, het blijft een enorme dosis geweld. Zijn die 200 jongens dan iets bijzonders? Ik zie niet in waarom.. Kan iemand het uitleggen?..

Als het om binnenlandse acties gaat, dan ligt het anders, maar toch…
Aanvankelijk schrok ik ook, en was flink verontwaardigd. Het gaat om mensen, die hier uitgenodigd zijn, die hier wonen, en hier mee-profiteren van de welvaart en de orde hier, en die gaan hier dan de boel ondermijnen, en angst zaaien enz..
Maar als je het internationaal gaat bekijken, dan vind ik het nog steeds erg onwenselijk, maar de verontwaardiging is eigenlijk wég!
Wat die Israeli’s allemaal doen met de steun van da Amerikanen, dat is gewoon met geen pen te beschrijven. Het is gewoon uiterst begrijpelijk, dat vele arabieren het als een zeer onrechtvaardige toestand zien, en dan gewoon de vijand willen pakken. Van hun uit gezien zijn de grenzen dan geen punt. Of moeten ze bussen met schoolkinderen blijven opblazen? Of moet je ze voorschrijven, dat ze enkel met stenen naar het georganiseerde Israëlische leger mogen blijven gooien. Nee, het is natuurlijk begrijpelijk dat ze een Amerikaanse ambassade willen pakken, of een bedrijf dat militair materieel aan Israël levert..

Ik vrees gewoon, dat die rotzooi in Israël vér gaande consequenties heeft. Het is in feite al erg zat, dat ik hier als Nederlander in Nederland al gedwongen wordt om relativerend te denken over terrorisme in Nederland.
En het gaat hier echt niet om volkstammen, die elders ruzie hebben en dat hier uitvechten. Die behandeling van de Palestijnen is goddomme al 50 jaar aan de gang! En dat gebeurt met een enorm israeli’s machtsoverwicht, en gaat gepaard met toestanden waar de VN de resoluties met dozijnen tegelijk de deur uit wensen te gooien. Verbaas je je dat je hier strijders krijgt? En intern gerotzooi? Nou, ik niet meer.

Draagt de Nederlandse regering bij aan de dreiging van intern terrorisme?
Nou, mogelijk aanzienlijk. Vergelijk het maar rustig met de Irak-oorlog waar we zogenaamd niet militair aan mee doen, terwijl duidelijk is dat het wel gebeurt. Op dezelfde manier wordt Israël gesteund, en zwijgt de regering al tientallen jaren veel teveel over die toestanden daar. Dat is CDA-VVD werk, en daar hangen gewoon prijskaartjes aan. Je kunt gewoon niet permanent democratie en mensenrechten propageren, als je zo’n dubbelzinnig beleid voert.
Als Nederland nou openlijk een beetje kritisch en realistisch in die zaak was, dan betwijfel ik of terroristen wel het risico zouden nemen om door aanslagen juist een ommekering van die houding te bewerkstelligen..
De moraal: aan hypocrisie kunnen prijskaartjes hangen. Daar past dan geen morele verontwaardiging meer bij..