PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Al Qaeda op les in Eindhoven'



dodi_vega
16-04-03, 22:45
'Al Qaeda op les in Eindhoven'
Woensdag 16 april, EINDHOVEN - De WTC-piloten Atta en Al-Shehhi zijn mogelijk in de Eindhovense Al Fourqaan-moskee klaargestoomd voor hun zelfmoordmissie op 11 september 2001. De Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) onderzoekt momenteel welke rol de moskee speelt in de opleiding van islamieten die zich voorbereiden op de gewapende jihad.

Een woordvoerder van de AIVD bevestigt desgevraagd het onderzoek, waarover de Amerikaanse krant The Wall Street Journal gisteren publiceerde. De AIVD vindt het echter prematuur om de informatie van die krant te bevestigen. 'We hebben de zaak in onderzoek', is het enige dat de woordvoerder van de AIVD kwijt wil.
De Al Fourqaan-moskee aan de Otterstraat is eerder in verband gebracht met het opleiden van jihad-strijders. Het is voor het eerst dat de AIVD openlijk toegeeft deze zaak zelf te onderzoeken.
Volgens de Amerikaanse krant zijn mogelijk ook de twee zelfmoordpiloten Mohammed Atta en Marwan AlShehhi, afkomstig van de Hamburgse cel van Al Qaeda - en verantwoordelijk voor de kapingen die leidden tot de vernietiging van het WTC in New York op 11 september 2001 - voor religieuze trainingen in de Eindhovense moskee geweest.
Een directe relatie tussen de Al Fourqaan-moskee en de Hamburgse cel van Al Qaeda wil de AIVD evenwel niet onderschrijven: 'Zover willen wij nog niet gaan', aldus de AIVD.
Eerder bleek echter dat leden van de Hamburgse cel wel degelijk in de Eindhovense moskee zijn geweest: de in Hamburg veroordeelde handlanger van Atta Al Motassadeq gaf tijdens zijn proces toe samen met Essabar -een ander prominent lid van de Hamburgse cel- de moskee te hebben bezocht.
The Wall Street Journal stelt dat de Al Fourqaan-moskee een belangrijk fundamentalistisch religieus opleidingscentrum voor honderden islamitische jongeren uit heel Europa is of is geweest. Van een aantal islamieten, die later betrokken raakten bij terroristische activiteiten, staat vast dat ze een cursus in Eindhoven hebben gevolgd. De Amerikaanse krant baseert zich op politierapporten en gerechtelijk onderzoeken in onder meer Pakistan en Duitsland.


:melig:

Orakel
16-04-03, 23:08
Heb er volgens mij een klein artikel over gelezen in de Volkskrant waarbij er ook een link werd gelegd met de familie Cheppih.

Maar ja, tis de Volkskrant he.

Ik vraag me wel af hoe de Wallstreet Journal op de hoogte kan zijn van een AIVD-onderzoek, waar de Nederlandse pers nog niets vanaf wist.

Donna
16-04-03, 23:15
Geplaatst door Orakel
Ik vraag me wel af hoe de Wallstreet Journal op de hoogte kan zijn van een AIVD-onderzoek, waar de Nederlandse pers nog niets vanaf wist.

Geloof het of niet, maar Amerikaanse jurnalisten doen af en toenog eens wat eigen onderzoek. Hier zitten ze de hele dag op persberichten te wachten voordat ze wat gaan doen.

Verder zullen er ongetwijfeld Amerikanen bij dit onderzoek betrokken zijn, misschien denken zij: eigen pers eerst :D

Couscousje
17-04-03, 01:07
Geplaatst door Tafey Lewis
is er iemand hier persoonlijk bekend met deze moskee ?
als ik er met een keppel inloop kom ik dan nog levend uit ? ;)

Hiero.

Jaar in, jaar uit door papa er naartoe gesleept.

Ben er net een paar jaar van af.

Cc

Joesoef
17-04-03, 06:12
Nederland, as van het kwaad :nijn:

Mark
17-04-03, 06:55
Hmmm de afgelopen jaren komt er niets dan ellende uit Eindhoven!

Ik stel een preventieve aanval voor.... massale bombardementen en een MOAB op dat lelijke stationsplein! :student:

Couscousje
17-04-03, 08:07
Geplaatst door Mark
Hmmm de afgelopen jaren komt er niets dan ellende uit Eindhoven!

Ik stel een preventieve aanval voor.... massale bombardementen en een MOAB op dat lelijke stationsplein! :student:

Wat is een MOAB en waag het eens aan mijn Stationsplein te komen!

:kwaad:

Waar moet rafiq dan anders iedere dag rondhangen? :hihi:

Cc

tuig
17-04-03, 08:22
Geplaatst door Tafey Lewis
is er iemand hier persoonlijk bekend met deze moskee ?
als ik er met een keppel inloop kom ik dan nog levend uit ? ;)





:regie: als je maar je kolinisten uzi thuislaat,heb je niks te vrezen.

Mark
17-04-03, 08:22
Geplaatst door Couscousje
Wat is een MOAB en waag het eens aan mijn Stationsplein te komen!

:kwaad:

Waar moet rafiq dan anders iedere dag rondhangen? :hihi:

Cc

MOAB = Mother Of All Bombs :)

Ik heb wat trauma's aan dat plein van begin jaren 90 met wachten op de bus naar DOA :rolleyes:

Couscousje
17-04-03, 08:26
Geplaatst door Mark
MOAB = Mother Of All Bombs :)

Ik heb wat trauma's aan dat plein van begin jaren 90 met wachten op de bus naar DOA :rolleyes:

De bus komt niet op Stationsplein.

De bus komt op Neckerspoel.

Aan de andere kant van het station dus.

Cc

P.S.: Geen wonder dat de bus niet kwam... :hihi:

Mark
17-04-03, 08:38
Geplaatst door Couscousje
De bus komt niet op Stationsplein.

De bus komt op Neckerspoel.

Aan de andere kant van het station dus.

Cc

P.S.: Geen wonder dat de bus niet kwam... :hihi:

Rare boel! geen bussen bij het station!

Maar dit ging om festival bussen, die kwamen wel netjes op die bushaltes/perrons.

dodi_vega
17-04-03, 09:26
Geplaatst door Tafey Lewis
is er iemand hier persoonlijk bekend met deze moskee ?
als ik er met een keppel inloop kom ik dan nog levend uit ? ;)


Jow hiero nog Inne.. !!

Levend... Hmm. Kweet niet.. Kan ik je niet garanderen!


Maar kzou zeggen.. give it a Try..!

Tomas
17-04-03, 09:46
Maar Dodi en Cc kunnen jullie dan niks zeggen over die Moskee en de aantijgingen in dit artikel?

Lijkt het jullie sterk of niet?

Couscousje
17-04-03, 09:49
Geplaatst door Tomas
Maar Dodi en Cc kunnen jullie dan niks zeggen over die Moskee en de aantijgingen in dit artikel?

Lijkt het jullie sterk of niet?

Neej hoor, ik zie het juist heel erg goed gebeuren.

Cc

Tomas
17-04-03, 10:03
Geplaatst door Couscousje
Neej hoor, ik zie het juist heel erg goed gebeuren.

Cc

Fijn dan.

Heeft onze teer beminde Cheppih ook wat met die Moskee te maken gehad? Was dat de Moskee waar hij regelmatig moest bekennen wat geld kwijt te zijn geraakt?

dodi_vega
17-04-03, 10:15
Geplaatst door Tomas
Maar Dodi en Cc kunnen jullie dan niks zeggen over die Moskee en de aantijgingen in dit artikel?

Lijkt het jullie sterk of niet?


Nou laat ik het zo zeggen... Vroeger was het anders dan nu..

Vroeger was Cheppih.. Tha Big Boss...!! Enne jah.. de verhalen die ik heb gehoord.. Neej.. die zijn niet relaxt..!

Ps.. Kben daar Sinds de dood van Lucky_luck niet meer geweest!!

dodi_vega
17-04-03, 10:17
Geplaatst door Tomas
Fijn dan.

Heeft onze teer beminde Cheppih ook wat met die Moskee te maken gehad? Was dat de Moskee waar hij regelmatig moest bekennen wat geld kwijt te zijn geraakt?


De vader of de Opvolger??

Trouwens ze hebben er beiden wat mee te maken!

Kga hier geen verhalen plaatsen.. maar Neej .. het spoort niet in ieder geval.!

Mark
17-04-03, 11:01
Volgens mij is het gewoon een kabbalistisch/satanische vrijmetselaarstempel! :student:

Ik hoop dat Wizdom hier iets aan gaat doen.

Mill
17-04-03, 11:20
Als je in een grafiek op de verticale as het aantal bezoekers van die moskee afzet tegen de tijd, dan staat er: "I am the great cornholio!"

Tomas
17-04-03, 11:30
Geplaatst door dodi_vega
De vader of de Opvolger??

Ai! Het heeft een vader. Nou, dat wist ik niet.


Kga hier geen verhalen plaatsen.. maar Neej .. het spoort niet in ieder geval.!

Ik hoef het ook allemaal niet te weten. Ik ben tevreden met deze openhartigheid en het doet me ergens ook wel goed om afkeuring te horen.

En mill, dat kan helemaal niet met ons alfabet!

dodi_vega
17-04-03, 11:31
Geplaatst door Tafey Lewis
wat de hell gebeurd daar dan ?????


Neem eens een Kijkje zou ik zeggen!

dodi_vega
17-04-03, 11:33
Geplaatst door Mark
Volgens mij is het gewoon een kabbalistisch/satanische vrijmetselaarstempel! :student:

Ik hoop dat Wizdom hier iets aan gaat doen.


Volgens jou ja.

Maar tis niet zo.. !!!

Mill
17-04-03, 11:34
Geplaatst door Tomas
En mill, dat kan helemaal niet met ons alfabet!

Ehmm, shit. Jawel, het kan wel als je op tijdstip t zowel het aantal bezoekers 's ochtends als het aantal bezoekers 's middags intekent als punten!

moenna
17-04-03, 11:34
Geplaatst door Tafey Lewis
wat de hell gebeurd daar dan ?????

Mijn broers zijn daar regelmatige bezoekers, en er wordt iig echt niet geronseld onder de gewone bezoekers. Die gaan na hun gebed verricht te hebben, gewoon weer naar huis. Je moet het absoluut niet zien als een terroristen broeinest waar de headhunters alles uit de kast halen om een gerekruteerde te werven. Nee, als het al gebeurt in die moskee, dan gebeurt het in de top, achter slot en grendel, en uit het oog van de gewone moskeebezoeker.

Natuurlijk gaan er wel verhalen de ronde, maar die gaan vooral over de uiteindelijke bestemming van de moskeegelden. Niet meer, en niet minder.

dodi_vega
17-04-03, 11:34
Geplaatst door Tomas
Ai! Het heeft een vader. Nou, dat wist ik niet.



Ik hoef het ook allemaal niet te weten. Ik ben tevreden met deze openhartigheid en het doet me ergens ook wel goed om afkeuring te horen.

En mill, dat kan helemaal niet met ons alfabet!


JaJa.. Big Daddy.. he..;)

Neej.. het zou verkeerd kunnen aflopen als ik het hier zou plaatsen!!!
Btw.. Ik keur alleen een Paar mensen af.. Niet de Moskee Zelf!!

dodi_vega
17-04-03, 11:36
Geplaatst door moenna
Mijn broers zijn daar regelmatige bezoekers, en er wordt iig echt niet geronseld onder de gewone bezoekers. Die gaan na hun gebed verricht te hebben, gewoon weer naar huis. Je moet het absoluut niet zien als een terroristen broeinest waar de headhunters alles uit de kast halen om een gerekruteerde te werven. Nee, als het al gebeurt in die moskee, dan gebeurt het in de top, achter slot en grendel, en uit het oog van de gewone moskeebezoeker.

Natuurlijk gaan er wel verhalen de ronde, maar die gaan vooral over de uiteindelijke bestemming van de moskeegelden. Niet meer, en niet minder.


Inderdaad.. !!

Ps.. Moenna Alles Flex??

moenna
17-04-03, 11:53
Geplaatst door dodi_vega
Inderdaad.. !!

Ps.. Moenna Alles Flex??

Heeeej Dodi, lang niet meer gezien, joh. Alles goed hier, hemdoullilah. Met jou? Zie ik je dit jaar weer in Nador, of niej;)?

dodi_vega
17-04-03, 12:02
Geplaatst door moenna
Heeeej Dodi, lang niet meer gezien, joh. Alles goed hier, hemdoullilah. Met jou? Zie ik je dit jaar weer in Nador, of niej;)?


Heheh.. Met mij gaat ie ook goed.. hamdoelilah.. We mogen niet klagen!

A.s. ZOmer.. insha allah.. wel.. ! heheh..

Mark
17-04-03, 12:04
Geplaatst door Mill
Als je in een grafiek op de verticale as het aantal bezoekers van die moskee afzet tegen de tijd, dan staat er: "I am the great cornholio!"


:p


Bow down before the almighty bunghole!

Tomas
17-04-03, 12:13
Geplaatst door Mill
Ehmm, shit. Jawel, het kan wel als je op tijdstip t zowel het aantal bezoekers 's ochtends als het aantal bezoekers 's middags intekent als punten!

Nou, als je dan niet van te voren voorspelt wat er zal komen te staan. Ook niet nu al vastlegt wat je gaat tellen. Rekening hodut met het handschrift van een huisarts. Heb je kans dat je iets leesbaars kunt suggereren.

Succes :duim:

crazy2000
17-04-03, 12:36
Amsterdam was eerst altijd in het nieuws wat ronselen betreft daarna Tilbug en nu Eindhoven.

Ik ben nooit in die moskee geweest waar jullie het over hebben maar ik ken jongens die er elke dag hun gebed doen. Geen vrees en geen gerondsel.

95% van de moskeen in Ned hebben steun gekregen van de Arabische wereld om hun moskee te kunnen bouwen omdat er geen steun komt vanuit de gemeente. Dat wordt gewoon in de boekhouding neergezet.

Mouzie
17-04-03, 13:46
Het is heel makkelijk. Het is het woord van het bestuur van de moskee tegen het woord van de AIVD. De ene beroept zich op eerlijkheid/onwetendheid (moskee) en de andere beroept zich op staatsgeheim.

Ben ik als bestuur schuldig? Klaag me maar aan, dan komt het voor het gerecht en zullen we zien waar deze fantasieen of waarheden op gebaseerd zijn!

Maar wat doet de AIVD, zodra het stil dreigt te worden rondom de moskeen wordt er weer een gerucht de media ingebalzen zodat de hele show weer van voor af aan begint (11 september en de 2 jongens in Kashimir (RA).

Tegenwoordig geldt voor een moskee de "guilty until proven innocent" regel zoals Jay-Z ooit mooi heeft verwoord. Hoe kun je je verweren als je nergens direct van wordt beschuldigd behalve van de vage beschuldiging, noem het gemakshalve "vechten tegen de bierkaai".

Wat verstaat de AIVD onder ronselen? Ik kom in deze moskee meerdere keren per week en heb niks vernomen van dit soort praktijken. Ik heb me wel eens proberen voor te stellen wie van de moskee bezig is met de ronselpraktijken. Serieus waar het heeft m'n hersenen gepijnigd om uit te zoeken/bedenken wie er achter deze Jihad praktijken zou schuilen en kwam tot de conclusie dat er niemand hier actief aan deel kan nemen. Althans ik kon achter geen enkel popptje de beschrijving van ronselaar plaatsen.

Ik vraag ook iedereen om niet alles direct te geloven maar, zoals Tom doet, vragen te stellen of het klopt. Ik vind het wel jammer dat personen die zelden tot nooit in deze moskee komen en al helemaal niet op de plekken of tijd waar dit soort taferelen zich af zouden kunnen spelen (doelend dat dit gedeelte niet in het vrouwen gedeelte kan afspelen en dat het pas na de dood van Lucky Luck (RA) is begonnen) toch al een oordeel klaar hebben staan.

Het gebruiken van je eigen verstand is toch wel handing zoniet noodzakelijk in deze jungle van valse berichten en opruiende media.

Mijn conclusie is: de moskee staat al jaren op de zwarte lijst, er zijn al talvan beschudigingen gedaan. Het lijkt me stug dat iemand die zo op de hielen wordt gezeten alsnog de fout in zou gaan of de AIVD levert een stuktje bagger aan inlichtingendienst want ik mag aannemen dat een stichting toch snel gesloten zou moeten kunnen worden als het een gevaar levert aan zowel de nationale en internationale gemeenschap.

Mouzie

crazy2000
17-04-03, 13:55
Geplaatst door Mouzie
Het is heel makkelijk. Het is het woord van het bestuur van de moskee tegen het woord van de AIVD. De ene beroept zich op eerlijkheid/onwetendheid (moskee) en de andere beroept zich op staatsgeheim.

Ben ik als bestuur schuldig? Klaag me maar aan, dan komt het voor het gerecht en zullen we zien waar deze fantasieen of waarheden op gebaseerd zijn!

Maar wat doet de AIVD, zodra het stil dreigt te worden rondom de moskeen wordt er weer een gerucht de media ingebalzen zodat de hele show weer van voor af aan begint (11 september en de 2 jongens in Kashimir (RA).

Tegenwoordig geldt voor een moskee de "guilty until proven innocent" regel zoals Jay-Z ooit mooi heeft verwoord. Hoe kun je je verweren als je nergens direct van wordt beschuldigd behalve van de vage beschuldiging, noem het gemakshalve "vechten tegen de bierkaai".

Wat verstaat de AIVD onder ronselen? Ik kom in deze moskee meerdere keren per week en heb niks vernomen van dit soort praktijken. Ik heb me wel eens proberen voor te stellen wie van de moskee bezig is met de ronselpraktijken. Serieus waar het heeft m'n hersenen gepijnigd om uit te zoeken/bedenken wie er achter deze Jihad praktijken zou schuilen en kwam tot de conclusie dat er niemand hier actief aan deel kan nemen. Althans ik kon achter geen enkel popptje de beschrijving van ronselaar plaatsen.

Ik vraag ook iedereen om niet alles direct te geloven maar, zoals Tom doet, vragen te stellen of het klopt. Ik vind het wel jammer dat personen die zelden tot nooit in deze moskee komen en al helemaal niet op de plekken of tijd waar dit soort taferelen zich af zouden kunnen spelen (doelend dat dit gedeelte niet in het vrouwen gedeelte kan afspelen en dat het pas na de dood van Lucky Luck (RA) is begonnen) toch al een oordeel klaar hebben staan.

Het gebruiken van je eigen verstand is toch wel handing zoniet noodzakelijk in deze jungle van valse berichten en opruiende media.

Mijn conclusie is: de moskee staat al jaren op de zwarte lijst, er zijn al talvan beschudigingen gedaan. Het lijkt me stug dat iemand die zo op de hielen wordt gezeten alsnog de fout in zou gaan of de AIVD levert een stuktje bagger aan inlichtingendienst want ik mag aannemen dat een stichting toch snel gesloten zou moeten kunnen worden als het een gevaar levert aan zowel de nationale en internationale gemeenschap.

Mouzie

En Moezie is 1 van de jongens die ik ken die er hun salaat verrichten in deze masjied.


Mouzie heeft het inderdaad mooi verwoord.

Onschuldig totdat het tegendeel bewezen is, dat zou je nu ook kunnen vergelijken met Irak en die is tot nu to nog steeds onschudig.


En elke moskee in Nederland of het nou in Amsterdam Eindhoven of Leeuwarden is het maakt niet allemaal zijn ze onschuldig totdat het tegendeel bewezen is

Couscousje
17-04-03, 17:42
Geplaatst door Mouzie
Het is heel makkelijk. Het is het woord van het bestuur van de moskee tegen het woord van de AIVD. De ene beroept zich op eerlijkheid/onwetendheid (moskee) en de andere beroept zich op staatsgeheim.

Ben ik als bestuur schuldig? Klaag me maar aan, dan komt het voor het gerecht en zullen we zien waar deze fantasieen of waarheden op gebaseerd zijn!

Maar wat doet de AIVD, zodra het stil dreigt te worden rondom de moskeen wordt er weer een gerucht de media ingebalzen zodat de hele show weer van voor af aan begint (11 september en de 2 jongens in Kashimir (RA).

Tegenwoordig geldt voor een moskee de "guilty until proven innocent" regel zoals Jay-Z ooit mooi heeft verwoord. Hoe kun je je verweren als je nergens direct van wordt beschuldigd behalve van de vage beschuldiging, noem het gemakshalve "vechten tegen de bierkaai".

Wat verstaat de AIVD onder ronselen? Ik kom in deze moskee meerdere keren per week en heb niks vernomen van dit soort praktijken. Ik heb me wel eens proberen voor te stellen wie van de moskee bezig is met de ronselpraktijken. Serieus waar het heeft m'n hersenen gepijnigd om uit te zoeken/bedenken wie er achter deze Jihad praktijken zou schuilen en kwam tot de conclusie dat er niemand hier actief aan deel kan nemen. Althans ik kon achter geen enkel popptje de beschrijving van ronselaar plaatsen.

Ik vraag ook iedereen om niet alles direct te geloven maar, zoals Tom doet, vragen te stellen of het klopt. Ik vind het wel jammer dat personen die zelden tot nooit in deze moskee komen en al helemaal niet op de plekken of tijd waar dit soort taferelen zich af zouden kunnen spelen (doelend dat dit gedeelte niet in het vrouwen gedeelte kan afspelen en dat het pas na de dood van Lucky Luck (RA) is begonnen) toch al een oordeel klaar hebben staan.

Het gebruiken van je eigen verstand is toch wel handing zoniet noodzakelijk in deze jungle van valse berichten en opruiende media.

Mijn conclusie is: de moskee staat al jaren op de zwarte lijst, er zijn al talvan beschudigingen gedaan. Het lijkt me stug dat iemand die zo op de hielen wordt gezeten alsnog de fout in zou gaan of de AIVD levert een stuktje bagger aan inlichtingendienst want ik mag aannemen dat een stichting toch snel gesloten zou moeten kunnen worden als het een gevaar levert aan zowel de nationale en internationale gemeenschap.

Mouzie

:lol:

Gesproken als een raseGt chauvinistisch varken!

Vrouwen hebben daar niets over te zeggen, die dienen vooral kinderen te baren en hun bek te houden.

Het feit dat je eigen geblondeerde vrouwtje nog nooit de binnenkant van een Islamitisch gebedshuis heeft gezien, wil niet zeggen dat het voor alle dames geldt die deze moskee ooit mogen hebben bezoeken.

Ja, Mouzie, door bovenstaande opmerking heb je de Marokkaanse dan wel Islamitische mannencultuur weer uitermate goed weten te representeren! Chapeau, hoor!

Voor alle dames op deze thread, hul jezelf maar gauw weer in je burqa en ga zaden en noten verzamelen voor de stam, zoals het een eGte moslima betaamt en probeer vooral niet blijk te geven van je intelligentie. Immers, je bent maar een vrouw.

En wat Mouzie betreft, pak alsjeblieft je tijdmachine terug naar Het Krijt of het Neolith of hoe het prehistorische tijdperk waar een holbewoner als jij thuishoort ook moge heten. Het is overduidelijk dat jij veel te diep met je hoofd in Cheppigs anus bent gekropen tijdens het likken om ook maar een enigszins objectief, dan wel reëel beeld te geven van de taferelen die ziG afspelen in moskee El Fourqaan.

Daa-haag!

Cc

Couscousje
17-04-03, 17:49
Wat moskee El Fourqaan betreft, inderdaad, de familie Cheppih heeft er altijd hele nauwe betrekkingen mee gehad, van het detacheren van eigen niet legaal in Nederland verblijvende familieleden detacheren, tot aan het beheren van de winkel in de moskee, die een jaar of 2 geleden is opgedoekt wegens fraude.

Maar laten we vooral mooi weer spelen.

:moe:

Cc

manc
17-04-03, 17:54
Geplaatst door Couscousje
:lol:

Gesproken als een raseGt chauvinistisch varken!

Vrouwen hebben daar niets over te zeggen, die dienen vooral kinderen te baren en hun bek te houden.

Het feit dat je eigen geblondeerde vrouwtje nog nooit de binnenkant van een Islamitisch gebedshuis heeft gezien, wil niet zeggen dat het voor alle dames geldt die deze moskee ooit mogen hebben bezoeken.

Ja, Mouzie, door bovenstaande opmerking heb je de Marokkaanse dan wel Islamitische mannencultuur weer uitermate goed weten te representeren! Chapeau, hoor!

Voor alle dames op deze thread, hul jezelf maar gauw weer in je burqa en ga zaden en noten verzamelen voor de stam, zoals het een eGte moslima betaamt en probeer vooral niet blijk te geven van je intelligentie. Immers, je bent maar een vrouw.

En wat Mouzie betreft, pak alsjeblieft je tijdmachine terug naar Het Krijt of het Neolith of hoe het prehistorische tijdperk waar een holbewoner als jij thuishoort ook moge heten. Het is overduidelijk dat jij veel te diep met je hoofd in Cheppigs anus bent gekropen tijdens het likken om ook maar een enigszins objectief, dan wel reëel beeld te geven van de taferelen die ziG afspelen in moskee El Fourqaan.

Daa-haag!

Cc

:p :p :p :p :p

dodi_vega
17-04-03, 18:26
Cc.. Hehehhe..


Mouzie.. het spoort daar bijna voor geen Ene Meter..!!

Couscousje
17-04-03, 18:38
Geplaatst door dodi_vega
Cc.. Hehehhe..


Mouzie.. het spoort daar bijna voor geen Ene Meter..!!

Hij heeft vast wel een smoes voor jou.

De "Je bent maar een vrouw"-vlieger gaat hier niet op.

Cc

Duivelin
17-04-03, 21:47
Geplaatst door Couscousje
Wat moskee El Fourqaan betreft, inderdaad, de familie Cheppih heeft er altijd hele nauwe betrekkingen mee gehad, van het detacheren van eigen niet legaal in Nederland verblijvende familieleden detacheren, tot aan het beheren van de winkel in de moskee, die een jaar of 2 geleden is opgedoekt wegens fraude.

Maar laten we vooral mooi weer spelen.

:moe:

Cc



:haha:

Abdul Karim
17-04-03, 22:05
Dodi en Cc,

Dat er is niet pluis is met een moskee komt niet omdat het gefinancierd werd door Arabische investeerders. De fouten liggen bijna meestal bij de bestuursleden. De meeste weten niet dat je vrijwilligerswerk niet om er zelf beter van te worden, maar juist andere mensen probeert te helpen.

Maar de topic ging over Atta en Al-Shehhi die volgens de AIVD in de Al Fourqaan-moskee klaargestoomd werden. Het lijkt erop dat de AIVD haar best doet om Nederland ook een plaatsje te gunnen op het toneel van terrorisme bestrijding. Het ziet ernaar uit dat ze zich zorgen maken dat Nederland over het hoofd wordt gezien door de terroristen.

Couscousje
17-04-03, 22:11
Geplaatst door Abdul Karim
Dodi en Cc,

Dat er is niet pluis is met een moskee komt niet omdat het gefinancierd werd door Arabische investeerders. De fouten liggen bijna meestal bij de bestuursleden. De meeste weten niet dat je vrijwilligerswerk niet om er zelf beter van te worden, maar juist andere mensen probeert te helpen.

Maar de topic ging over Atta en Al-Shehhi die volgens de AIVD in de Al Fourqaan-moskee klaargestoomd werden. Het lijkt erop dat de AIVD haar best doet om Nederland ook een plaatsje te gunnen op het toneel van terrorisme bestrijding. Het ziet ernaar uit dat ze zich zorgen maken dat Nederland over het hoofd wordt gezien door de terroristen.

Scroll terug en lees mijn opmerking.


Neej hoor, ik zie het juist heel erg goed gebeuren.

Cc

Mag ik dat vinden van de moskee waar ik toG een groot gedeelte van mijn jeugd heb doorgebraGt?

Dank u.

Cc

Mouzie
18-04-03, 07:28
Geplaatst door Couscousje
:lol:

Gesproken als een raseGt chauvinistisch varken!

Baraka Allahoe Fiek voor mijn beschrijving!


Geplaatst door Couscousje
Vrouwen hebben daar niets over te zeggen, die dienen vooral kinderen te baren en hun bek te houden.

Zijn dit A: jouw gevoelens die voortkomen uit je opvoeding? Of B: zijn dit valse beweringen die jij bij mij in de schoenen probeert te schuiven? Indien B heb ik graag een verwijzing naar waar ik zo iets zou hebben gezegd of gesuggereerd zou hebben.


Geplaatst door Couscousje
Het feit dat je eigen geblondeerde vrouwtje nog nooit de binnenkant van een Islamitisch gebedshuis heeft gezien, wil niet zeggen dat het voor alle dames geldt die deze moskee ooit mogen hebben bezoeken.

Waar in mijn reply heb ik beweerd dat een vrouw nooit een moskee mag bezoeken of heeft bezocht? Dit spoort de Islam juist aan en ik zal hier ook niet tegen in gaan.


Geplaatst door Couscousje
Ja, Mouzie, door bovenstaande opmerking heb je de Marokkaanse dan wel Islamitische mannencultuur weer uitermate goed weten te representeren! Chapeau, hoor!

In m'n reply verwijs ik zowel naar jouw oordeel als dat van Dodi. Ik zeg namelijk duidelijk dat jij als vrouw niet kunt oordelen omdat de beweerde indianen verhalen van de AIVD zich niet in het vrouwen gedeelte afgespeeld kan hebben omdat het over mannen gaat en die komen niet in het vrouwen gedeelte en ik zeg ook dat Dodi niet kan oordelen omdat hij deze moskee niet heeft bezocht sinds de dood van Lucky Luck (RA) en dat juist sinds dien de indianen verhalen de ronde gingen. Heeft naar mijn mening vrij weing anti-vrouw aspecten aangezien ik zowel het vrouwlijk als manlijk oordeel ontkracht! Dus ik vraag me waar de ophef over mannen cultuur/Islam cultuur vandaan komt aangezien het hier zowel om een man als vrouw gaat.


Geplaatst door Couscousje
Voor alle dames op deze thread, hul jezelf maar gauw weer in je burqa en ga zaden en noten verzamelen voor de stam, zoals het een eGte moslima betaamt en probeer vooral niet blijk te geven van je intelligentie. Immers, je bent maar een vrouw.

Waar in mijn reply type ik dat een vrouw haar intelligentie niet zou mogen ontwikkelen of dat een vrouw achtergesteld is or what so ever? Het enige wat ik zei is dat jij als vrouw niet kunt oordelen net zomin vele andere mensen (mannen EN vrouwen) niet kunnen oordelen om het simpele feit dat ze niet op de plekken komen/zijn geweest waar de beweerde taferelen zich af hebben zouden gespeeld. Al met al heeft het vrij weinig te maken met het gene wat jij aanhaalt: ontwikkelen van de intelligentie van de vrouw.


Geplaatst door Couscousje
En wat Mouzie betreft, pak alsjeblieft je tijdmachine terug naar Het Krijt of het Neolith of hoe het prehistorische tijdperk waar een holbewoner als jij thuishoort ook moge heten. Het is overduidelijk dat jij veel te diep met je hoofd in Cheppigs anus bent gekropen tijdens het likken om ook maar een enigszins objectief, dan wel reëel beeld te geven van de taferelen die ziG afspelen in moskee El Fourqaan.

Ik geef mijn mening die gebaseerd is op het bezoeken van deze moskee en het kennen van vele andere moskee bezoekers.


Geplaatst door Couscousje
Daa-haag!

Cc

Wassalaam Oe Aleikoen en niet-moslims ook gegroet!

Mouzie

Mouzie
18-04-03, 07:41
Geplaatst door dodi_vega
Mouzie.. het spoort daar bijna voor geen Ene Meter..!!

Dodi,

Zou je me wat tips kunnen geven waar ik als regelmatige bezoeker zou moeten letten aangezien jij zegt dat het daar bijna voor geen Ene Meter spoort?

Zijn het de mannen met baarden waar ik voor uit de weg zou moeten gaan? Zijn het de vrouwen met hoofddoeken die mij een oor zullen aannaaien? Zijn het de mannen die 's morgens vroeg opstaan om het ochtengebed in de moskee bidden die niet sporen?

Pleazzzzze give me USEFULL advise!

Ik wil je graag het volgende advies meegeven: De AIVD heeft 1 slag gewonnen, als het gaat om jongeren van de islam af te houden, aangezien jij deze moskee niet meer bezoekt sinds hun propaganda. Nu kun je zeggen dat je de andere moskee nog wel bezoekt maar die heeft geen enkele les waar jij iets van zou kunnen leren over de islam om juist te kunnen oordelen over fouten van mensen. Besef dat de islam een geloof is van bewijzen. Is er geen bewijs om iets te doen dan zal niemand jouw kunnen ompraten aangezien de Islam een compelte godsdienst is en toevoegingen reject. Ik zou zeggen, onderzoek het geloof wat je dagelijks praktiseert eer je mensen die dit doen veroordeeld! Want door te zeggen dat het daar niet spoort ben je ook mij aan het beschuldigen of heb jij namen van schuldigen zodat ik me niet aangesproken hoef te voelen?

Mouzie

Tomas
18-04-03, 11:21
Geplaatst door Mouzie De AIVD heeft 1 slag gewonnen, als het gaat om jongeren van de islam af te houden, aangezien jij deze moskee niet meer bezoekt sinds hun propaganda.

Het lijkt mij vrij sterk dat de AIVD dit als oogmerk heeft. Hoe kom je daarbij?

En ook begrijp ik niet waarom je Lucky Luck als beginpunt neemt van de problemen of geruchten. Het lijkt mij meer het hoogtepunt. Daarvoor moet al vanalles fout zijn gegaan lijkt mij.

Mouzie
18-04-03, 11:44
Geplaatst door Tomas
Het lijkt mij vrij sterk dat de AIVD dit als oogmerk heeft. Hoe kom je daarbij?

Hoe kun je mensen makkelijker weg jagen dan door ze te vertellen dat een plaats gevaarlijk is en vermeden moet worden. Door de manier zoals de AIVD deze moskee afgeschilderd bereikt men bij velen dit resultaat. Ik ken menig mensen die hun eigen kinderen verbieden om naar die moskee te gaan uit vrees van de dagelijks in de kranten opdoemende verhalen dat ze geronseld worden voor de Jihad


Geplaatst door Tomas
En ook begrijp ik niet waarom je Lucky Luck als beginpunt neemt van de problemen of geruchten. Het lijkt mij meer het hoogtepunt. Daarvoor moet al vanalles fout zijn gegaan lijkt mij.

Ik zou zeggen weerleg mijn mening. Kun jij 1 persoon noemen die voor de dood van Lucky Luck (RA) is opgepakt vanwege ronselpraktijken rondom deze moskee? PS het is geen hoogtepunt maar een dieptepunt wbt Lucky Luck (RA).

dodi_vega
19-04-03, 15:49
Geplaatst door Mouzie

In m'n reply verwijs ik zowel naar jouw oordeel als dat van Dodi. Ik zeg namelijk duidelijk dat jij als vrouw niet kunt oordelen omdat de beweerde indianen verhalen van de AIVD zich niet in het vrouwen gedeelte afgespeeld kan hebben omdat het over mannen gaat en die komen niet in het vrouwen gedeelte en ik zeg ook dat Dodi niet kan oordelen omdat hij deze moskee niet heeft bezocht sinds de dood van Lucky Luck (RA) en dat juist sinds dien de indianen verhalen de ronde gingen. Heeft naar mijn mening vrij weing anti-vrouw aspecten aangezien ik zowel het vrouwlijk als manlijk oordeel ontkracht! Dus ik vraag me waar de ophef over mannen cultuur/Islam cultuur vandaan komt aangezien het hier zowel om een man als vrouw gaat.


Mouzie

Neej..Klopt sinds de dood van Lucky Luck (en een hele tijd daarvoor ook niet) ben ik daar niet geweest, maar dat is NIET vanwege de "indianen verhalen", Neej kheb daar andere redenen voor ! Laten we dat voorop stellen.

dodi_vega
19-04-03, 15:58
Geplaatst door Mouzie
Dodi,

Zou je me wat tips kunnen geven waar ik als regelmatige bezoeker zou moeten letten aangezien jij zegt dat het daar bijna voor geen Ene Meter spoort?



Mouzie

Tips.. Neej kgeef niemand tips.. !

Nogmaals ik bezocht de desbetreffende moskee ook niet voor de Dood van Lucky Luke.!..

Ps waarom is die Winkeltje gesloten??

Als jij niets verkeerds doet.. dan hoef je je niet Schuldig te voelen..!!

SPreekt voor zich natuurlijk.

Tomas
19-04-03, 17:24
Geplaatst door Mouzie
Hoe kun je mensen makkelijker weg jagen dan door ze te vertellen dat een plaats gevaarlijk is en vermeden moet worden. Door de manier zoals de AIVD deze moskee afgeschilderd bereikt men bij velen dit resultaat. Ik ken menig mensen die hun eigen kinderen verbieden om naar die moskee te gaan uit vrees van de dagelijks in de kranten opdoemende verhalen dat ze geronseld worden voor de Jihad


Ik zal m'n vraag nog eens anders proberen te stellen:

Jij zegt dat het doel van de AIVD is om mensen te belemmeren om naar die Moskee te gaan. Ongeacht wat daar gebeurt. Dat is het doel ansich. Dus niet het onderzoeken van de ronselpraktijken, met als bijkomend effect dat mensen die Moskee vermijden.

En ik vraag dus: Waarom wil de AIVD dat dan?


Ik zou zeggen weerleg mijn mening. Kun jij 1 persoon noemen die voor de dood van Lucky Luck (RA) is opgepakt vanwege ronselpraktijken rondom deze moskee? PS het is geen hoogtepunt maar een dieptepunt wbt Lucky Luck (RA).

Nee, natuurlijk kan ik dat niet. Ik weet er helemaal niks van. Het verbaast mij alleen dat jij de dood van Lucky Luck als begin punt neemt. Terwijl ik dat het dramatische diepte vind (inderdaad). Als er sprake is van ronselpraktijken dan heeft zich dit dus voor de dood van Lucky al afgespeeld. Of niet dan? En ook zonder arrestaties kan dat al plaats gevonden hebben. Het verbaasd mij alleen dat jij dat zo expliciet als beginpunt markeert. Dat is alles. En ik vraag je dus: Waarom?

BiL@L
19-04-03, 18:32
Ik weet dat van de Ven daar voorzitter is/was. Pientere en aardige jongen als je het mij vraagt. Voor veel niet-moslims komt hij naar Nederlandse termen fundamentalistisch over, maar het is niets meer dan een jongeman die al sinds zijn 14e tot de Islam was bekeerd en nu met name jongeren de Islamitische normen en waarden bij brengt. En dat voor een Nederlander!

:wijs:

Heb trouwens sinds kort de maand-blad "Wij-Moslims" onder mijn neus gehad. Hele goede, leerzame en mooie tijdschrift/blad, zijn er hier toevallig ook abonnee's van dat blad? Zo ja, wat vinden jullie ervan?

Puk
19-04-03, 22:13
Geplaatst door BiL@L
Ik weet dat van de Ven daar voorzitter is/was. Pientere en aardige jongen als je het mij vraagt. Voor veel niet-moslims komt hij naar Nederlandse termen fundamentalistisch over, maar het is niets meer dan een jongeman die al sinds zijn 14e tot de Islam was bekeerd en nu met name jongeren de Islamitische normen en waarden bij brengt. En dat voor een Nederlander!

:wijs:

Heb trouwens sinds kort de maand-blad "Wij-Moslims" onder mijn neus gehad. Hele goede, leerzame en mooie tijdschrift/blad, zijn er hier toevallig ook abonnee's van dat blad? Zo ja, wat vinden jullie ervan?

Het maandblad Wij-Moslims ken ik niet. Ik ben geabonneerd op Zij-Atheïsten. Ken je dat?

BiL@L
20-04-03, 12:52
Geplaatst door Puk
Het maandblad Wij-Moslims ken ik niet. Ik ben geabonneerd op Zij-Atheïsten. Ken je dat?

Nope ken ik ook niet, bestaat die wel dan? "Wij Moslims" wel in ieder geval.

http://www.al-islaam.com/al-islaam/maandblad/web/jan2003.jpg

http://www.al-islaam.com/al-islaam/maandblad/web/febkaft2003.jpg