PDA

Bekijk Volledige Versie : islam

miss marokko
17-04-03, 16:17
hoe moet een vrouw zich gedragen in de ilsam?
algemeen
ik wil alles weten over de vrouw in de Islam

PMK
11-05-03, 14:31
siphanalah dat mensen je niet willen helpen miss marokko ze kennen wel de antwoord en ze kijken alleen maar ze typen niks terug ongeveer al 34 mensen moge allah met hun medelijden hebben en vergeven, :brozac:

een vrouw moet iedergeval een hoofdoek dragen,
ze mag niet zomaar tegen mannen praten alleen onder de toestemming
van de ouders,

de rest zoek ik voor je op miss marokko

izzidrin
12-12-03, 00:00
De koran (33:35) legt de nadruk op de absolute morele en geestelijke gelijkheid tussen mannen en vrouwen.

De koran schrijft de sluier niet aan alle vrouwen voor, maar alleen aan de vrouwen van Mohammed, als bewijs van hun status.

Het gebruik van vrouwen om sluiers te dragen is overgenomen van Perzie en het christelijke Byzantijnse rijk, waar vrouwen sinds jaar en dag op deze wijze werden gemarginaliseerd.

liefste
23-12-03, 11:21
Geplaatst door miss marokko
hoe moet een vrouw zich gedragen in de ilsam?
algemeen
ik wil alles weten over de vrouw in de Islam

Wat ik weet is dat je als niet getrouwde vrouw respect hebt voor ouders (heeeeeeeel erg belangrijk) en fam. En zo veel mogelijk uit eigen initiatief zo veel mogelijk te weten te komen over de Islam. Dit omdat heel veel meisjes denken dat als ze maar naar hun ouders luister doen ze het wel goed
(daar gaat het meestal verkeerd) (bijv: mijn ouders hebben niet gezegt dat ik een hoofddoek moet dragen dus doe ik het niet) als je zelf je kamer kan opruimen kun je ook zelf wel bedenken dat je bv een hoofddoek kan dragen zonder dat je ouders je erop wijzen. begrijp me niet verkeerd natuurlijk moet je naar je ouders luisteren en doen wat ze je vragen (op Islam gebied) maar de meeste ouders die zeggen niet echt veel meet tegenwoordig uit angst denk ik. maar ja dat is mijn interpretatie.

Het is ook dat je geen relatie mag begginnen (los van de Islam is het denk ik ook verstandig) geen hele strakke kleding, (je kunt ook heel modern gekleed zijn als je bedekt bent en geen korte gevallen draagt), Bidden en je moet jezelf goed verzorgen (een persoon is geliefd bij alah als je verzorgd bent man/vrouw), geduld, niet op een verkeerd manier contact hebben met jongens, hoofddoek, zo nu en dan zakat.

Voor een groot deel is dit ook voor jongens bedoeld.

p.s: als je dit allemaal doet ben je al heel ver.......

Naima

KIbnAlWaleed
21-01-04, 15:16
Alweer een verificatie:

"De koran schrijft de sluier niet aan alle vrouwen voor, maar alleen aan de vrouwen van Mohammed, als bewijs van hun status. "

Dit is alweer niet waar. De vers zegt:

"O profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter, opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen. En God is Vergevensgezind, Genadevol. "

Surat Al-Ahzab vers 59.

Dus de vrouwen en dochters van de profeet + de vrouwen (= vrouwen, dochters, zussen, moeders etc.) van de gelovigen.