PDA

Bekijk Volledige Versie : AEL gaat zelfmoordacties steunen



Mark
18-04-03, 08:42
AEL gaat zelfmoordacties steunen

Bron: Eindhovens Dagblad


De Nederlandse tak van de Arabische Europese Liga (AEL) is van plan geld te doneren aan Palestijnse organisaties die zelfmoordaanslagen steunen. Volgens bestuurslid Nabil Marmouch en kandidaat-voorzitter Mohammed Cheppih zal de AEL op alle mogelijke manieren Palestijnen steunen die ''streven naar rechtvaardigheid''.

De AEL steunt ook de Al Aqsa-beweging, de organisatie waarvan de tegoeden onlangs wegens steun aan de terroristische organisatie Hamas door de Nederlandse staat zijn geblokkeerd. Cheppih: "Die geblokkeerde gelden zijn fondsen voor familieleden van omgekomen martelaren. Wat is daar strafbaar aan?" Zelfmoordacties in Israël zijn volgens AEL-NL een legitiem verzetsmiddel. "Er is daar een verzetsstrijd gaande. Verzet, hoe dat dan ook wordt gevoerd, is legitiem," aldus Marmouch.

Volgens de beide AEL'ers zijn er geen onschuldige burgers in Israël: ''omdat alle burgers in Israël bezetters zijn''.

Volgens VVD-Kamerlid Wilders tonen deze uitspraken nog maar eens aan wat voor figuur Mohammed Cheppih, de kandidaat voorzitter van de AEL, is: ''Een keuze voor de AEL onder zijn leiding is een keuze voor het verharden van de verhouding tussen moslims en niet-moslims in dit land. Dat draagt niet bij aan de integratie."

manc
18-04-03, 08:50
Nou, een vorm van zelfmoord hebben deze sukkels al prima onder de knie: politieke zelfmoord. Wat een losers.

Joesoef
18-04-03, 09:00
Hier gaan we dus geen woorden meer aan vuil maken. :jammer:

manc
18-04-03, 09:03
Om eea nog even duidelijk te omderstrepen:

Wat een LOSERS, die SUKKELS.

manc
18-04-03, 09:03
Om eea nog even duidelijk te onderstrepen:

Wat een LOSERS, die SUKKELS.

Dutchguy
18-04-03, 09:06
En hiermee blaast de AEL zich nog sneller op dan de LPF destijds.

AEL = Knettergek.

mulan
18-04-03, 09:09
Als dit waar is(aangezien kranten echt wel de neiging hebben alles gewoon verkeerd te citeren).................... ben ik hier geen voorstander van maar then again ben ik ook tegen het verstrekken van wapens aan Israel en daar doet Nederland ook aan mee................wanneer gaat iemand daar iets over zeggen.

PS....die Wilders moet iets aan zijn haren doen,dat kapsel is FOUT.

Mark
18-04-03, 09:17
Geplaatst door mulan
Als dit waar is(aangezien kranten echt wel de neiging hebben alles gewoon verkeerd te citeren).................... ben ik hier geen voorstander van maar then again ben ik ook tegen het verstrekken van wapens aan Israel en daar doet Nederland ook aan mee................wanneer gaat iemand daar iets over zeggen.

PS....die Wilders moet iets aan zijn haren doen,dat kapsel is FOUT.


Uiteraard heb ik Nabil Marmouch nooit zelf gesproken ofzo :)

Maar denk jij niet dat dit zijn denkbeeld is? :p

Volgens mij is er inderdaad niets strafbaars aan het steunen van families van mensen die zichzelf hebben opgeblazen. Het is wat anders als je ze helpt met die acties, maar de achtergebleven families steunen... daar kan je weinig tegen doen lijkt me.

~Panthera~
18-04-03, 09:17
Geplaatst door mulan


PS....die Wilders moet iets aan zijn haren doen,dat kapsel is FOUT.
---------------

Ja. een grasmaaimachine lijkt me hier wel op zijn plaats.

:engel:

sienia
18-04-03, 09:23
Het irriteert me dat de AEL problemen importeert. Is het niet zo dat je als politieke partij is de binnenlandse problemen aanpakt?
:fpotver:

NIS1
18-04-03, 09:26
Jammer, dat AEL niet op een hoger niveau opereert. Een redelijk standpunt zou zijn om een lobby te beginnen voor een Palestijns leger. Een leger met haar luchtmacht, landmacht en weet ik het allemaal.
Hoeven de normale burgers zich niet meer op te blazen, maar hun leger die ze verdedigd. Lijkt me redelijk toch..

De Islam keurt zelfmoordaanslagen af! Het zijn een stelletje debielen bij AEL Nederland.

NIS1
18-04-03, 09:31
Geplaatst door sienia
Het irriteert me dat de AEL problemen importeert. Is het niet zo dat je als politieke partij is de binnenlandse problemen aanpakt?
:fpotver:

Ze moeten hun mond houden over de buitenlandse politiek. AEL Nederland moet zich alleen met Nederland bezig houden. AEL Belgie met alleen Belgie. Daarnaast moeten ze een Koepelorganisatie hebben, die zich met de wereldproblematiek bezig gaat houden. In die organistie moeten mensen met veel verstand zitten en geen gekken..

Moeten meer aan hun organisatie doen. "Focus!" is het toverwoord! Alleen daarmee kunnen ze resultaten halen.. Gratis advies van mijn kant.. :D

Mark
18-04-03, 09:34
Geplaatst door varkentje
Het is weer wachten op de ontkennende moslim, die weer met allerlei
tegen argumenten komt en gaat schreeuwen ...... wat we allemaal al weten: altijd ontkennen en het probleem verplaatsen.......en over een ander onderwerp beginnen. ronduit zwak.


beetje cliché


Tot nu toe juist het tegenovergestelde in deze topic :lachu:

sienia
18-04-03, 09:35
Geplaatst door sienia
Het irriteert me dat de AEL problemen importeert. Is het niet zo dat je als politieke partij is de binnenlandse problemen aanpakt?
:fpotver:

Noot van de redactie: er is een tikfout geslopen in bovenstaande diepgravende tekst.
Het had moeten zijn: Is het niet zo dat je als politieke partij EERST de binnenlandse problemen aanpakt?

Natuurlijk maakt de buitenlandse politiek wel DEEL uit van de totale politiek.

Dutchguy
18-04-03, 09:40
Geplaatst door NIS1
Ze moeten hun mond houden over de buitenlandse politiek. AEL Nederland moet zich alleen met Nederland bezig houden. AEL Belgie met alleen Belgie. Daarnaast moeten ze een Koepelorganisatie hebben, die zich met de wereldproblematiek bezig gaat houden. In die organistie moeten mensen met veel verstand zitten en geen gekken..

Moeten meer aan hun organisatie doen. "Focus!" is het toverwoord! Alleen daarmee kunnen ze resultaten halen.. Gratis advies van mijn kant.. :D

Helemaal 100% mee eens. En ik denk dat er nog steeds heel erg behoefte is aan zo'n organisatie. De EAL HAD dit kunnen worden maar blaast zichzelf op door gestuntel en domme uitlatingen.

sienia
18-04-03, 09:42
Geplaatst door Dutchguy
Helemaal 100% mee eens. En ik denk dat er nog steeds heel erg behoefte is aan zo'n organisatie. De EAL HAD dit kunnen worden maar blaast zichzelf op door gestuntel en domme uitlatingen.

Daarom ben ik ook meer een voorstander van 'infiltratie' door allochtonen in de gevestigde politiek.

Dutchguy
18-04-03, 09:45
Geplaatst door sienia
Daarom ben ik ook meer een voorstander van 'infiltratie' door allochtonen in de gevestigde politiek.

Dat is zeker ook nodig om een betere afspiegeling van de maatschappij te krijgen. Maar ik snap ook dat er de behoefte bestaat aan een eigen partij of groepering. Ik vind het dan ook jammer dat de AEL die eerst voor velen aantrekkelijk leek nu ontspoort in een gedrocht dat mensen afstoot.

The General
18-04-03, 09:46
Marmouch en Cheppih hebben absoluut gelijk.

Maar dat zij organisaties financieel gaan steunen die alleen gericht zijn op zelfmoord aanslagen ....hmmm.....dat lijkt me sterk. Maar dat ze nabestaanden en verzetsgroeperingen financieel steunen, dat zie ik wel gebeuren.

Verzet is absoluut legitiem alleen zou ik als Moslim mischien een andere aanpak hebben. Maar dat een ander het doet door zich op te blazen....zo what ?....wie ben ik om te zeggen hoe de mensen daar hun verzet moeten voeren ? Zij zullen het beter weten.

En inderdaad...alle "burgers van de zionistische entiteit" die volwassen en toerekeningsvatbaar zijn...moeten beseffen dat ze bezetters zijn en dus ook een legitiem doel voor het Palestijns verzet.

manc
18-04-03, 09:47
Los van het feit dat Nabil maar weer eens een belachelijk agressief en verwerpelijk standpunt naar buiten brengt (wel eerlijk van hem, dat is wel waar) rijdt de AEL zichzelf gigantisch in de wielen...het gaat toch om de NEDERLANDSE MOSLIMS niet om MOSLIMS elders? Kan jij je voorstellen dat Palestijnse en Israelische onderhandelaars tijdens vredesbesprekingen het over de kvtamarokkanen hebben van R'dam noord of hoofddoekjes op school in Amsterdam?

Die AEL mongooltjes hebben nog niet eens 1 stem, niet een zetel in welke gemeenteraad dan ook en ze denken al dat ze zich met de grote mensen in het buitenland mogen bemoeien. NIS en Siena hebben dat gelukkig haarfijn door. De AEL maakt geen vrienden, alleen mensen die zich verschrikkelijk ergeren aan dat clubje malloten terwijl we in Nederland juist behoefte hebben aan normale, trotse Nederlandse Moslims waarmee te praten valt...maar wat krijgen we? De Hirshis, Chepi's en Nabils....aiaiai.

Had ik al gezegd dat ik die sukkels van de AEL ontzettende losers vind? Oh, nou bij deze dan nog een keertje. :fplet:

manc
18-04-03, 09:50
Geplaatst door sienia
Daarom ben ik ook meer een voorstander van 'infiltratie' door allochtonen in de gevestigde politiek. Idd...ik zie niet in waarom een christelijke surinamer niet bij de CDA, een sociaaldemocratische Arabier niet bij de PvdA en een liberale jood ( ;) ) niet bij de VVD terecht zou kunnen....laten we om de integratie te bevorderen vooral niet NOG meer exlusieve ethnische en religieuze clubjes oprichten.....

sienia
18-04-03, 09:51
Geplaatst door manc
Los van het feit dat Nabil maar weer eens een belachelijk agressief en verwerpelijk standpunt naar buiten brengt (wel eerlijk van hem, dat is wel waar) rijdt de AEL zichzelf gigantisch in de wielen...het gaat toch om de NEDERLANDSE MOSLIMS niet om MOSLIMS elders? Kan jij je voorstellen dat Palestijnse en Israelische onderhandelaars tijdens vredesbesprekingen het over de kvtamarokkanen hebben van R'dam noord of hoofddoekjes op school in Amsterdam?

Die AEL mongooltjes hebben nog niet eens 1 stem, niet een zetel in welke gemeenteraad dan ook en ze denken al dat ze zich met de grote mensen in het buitenland mogen bemoeien. NIS en Siena hebben dat gelukkig haarfijn door. De AEL maakt geen vrienden, alleen mensen die zich verschrikkelijk ergeren aan dat clubje malloten terwijl we in Nederland juist behoefte hebben aan normale, trotse Nederlandse Moslims waarmee te praten valt...maar wat krijgen we? De Hirshis, Chepi's en Nabils....aiaiai.

Had ik al gezegd dat ik die sukkels van de AEL ontzettende losers vind? Oh, nou bij deze dan nog een keertje. :fplet:

Waarom, waarom....waarom wordt mijn naam altijd verkeerd gespeld?

We hebben een S.......een I......een E......een N en dan de altijd over het hoofdgeziene I en dan komt pas de A.

The General
18-04-03, 09:52
Ach inderdaad...PIS1 en manc hebben helemaal gelijk.

De Arabisch Europese Liga moet zich niet bemoeien met Arabieren.

En hoe durven ze een standpunt te hebben over buitenlandse issues ? Het is toch niet gebruikelijk dat een politieke beweging een mening heeft over het buitenland ?

Ik zal het via mijn kanalen aan ze doorgeven.

Mark
18-04-03, 09:54
Geplaatst door The General
Marmouch en Cheppih hebben absoluut gelijk.

:nerveus:


Geplaatst door The General

Maar dat zij organisaties financieel gaan steunen die alleen gericht zijn op zelfmoord aanslagen ....hmmm.....dat lijkt me sterk. Maar dat ze nabestaanden en verzetsgroeperingen financieel steunen, dat zie ik wel gebeuren.

Verzet is absoluut legitiem alleen zou ik als Moslim mischien een andere aanpak hebben. Maar dat een ander het doet door zich op te blazen....zo what ?....wie ben ik om te zeggen hoe de mensen daar hun verzet moeten voeren ? Zij zullen het beter weten.

En inderdaad...alle "burgers van de zionistische entiteit" die volwassen en toerekeningsvatbaar zijn...moeten beseffen dat ze bezetters zijn en dus ook een legitiem doel voor het Palestijns verzet.


Hmmm dus je zou wel zeggen dat Israelische kinderen geen legitiem doel zijn?

Je moet je natuurlijk wel afvragen of je op deze manier niet stimuleert dat tieners die sowieso al gevoelig zijn voor depressie e.d. niet overd e rand worden geduwd door hun omgeving en ouders. Ik blijf erbij dat dit tieners met probelen zijn die deze manier van zelfmoord als een eervolle manier zien om eruit te stappen.

Mark
18-04-03, 09:55
Wat een taalfouten maak ik, God straft mij omdat ik op een christelijke feestdag zondig aan het werk ben :(

manc
18-04-03, 09:56
Geplaatst door sienia
Waarom, waarom....waarom wordt mijn naam altijd verkeerd gespeld?

We hebben een S.......een I......een E......een N en dan de altijd over het hoofdgeziene I en dan komt pas de A. Pfff...moet je maar een normale naam nemen zoals 'Manc' or 'MrZ'.. :o

The General
18-04-03, 09:57
De enige factor die zelfmoord aanslagen stimuleert is de onderdrukking, bezetting, en slachting van de Palestijnen door die kakkerlakken.

NIS1
18-04-03, 09:59
Geplaatst door manc
Had ik al gezegd dat ik die sukkels van de AEL ontzettende losers vind? Oh, nou bij deze dan nog een keertje. :fplet:

hahahaa:D

manc
18-04-03, 10:01
Geplaatst door The General
Ach inderdaad...PIS1 en manc hebben helemaal gelijk.

De Arabisch Europese Liga moet zich niet bemoeien met Arabieren.

En hoe durven ze een standpunt te hebben over buitenlandse issues ? Het is toch niet gebruikelijk dat een politieke beweging een mening heeft over het buitenland ?

Tja, dat moet je lekker zelf weten Nabil. Dat je buitenlandse problemen importeert is al op zijn minst wonderbaarlijk (jullie gingen toch voor deelraadzetels ofzo?) zeker gezien je nogal jonge achterban...die zijn echt niet geholpen met wat dollartjes voor de familie van zo'n zelfmoordterrorist. Je toekomstige electorale succes maar ook de kans op vruchtbare samenwerking met de rest van Nederland slinken in ieder geval nogal met het doen van dit soort in de ogen van het overgrote gedeelte van de Nederlanders verwerpelijke uitspraken.




Ik zal het via mijn kanalen aan ze doorgeven.

Zou ik doen.

NIS1
18-04-03, 10:01
Geplaatst door The General
Ach inderdaad...PIS1 en manc hebben helemaal gelijk.

De Arabisch Europese Liga moet zich niet bemoeien met Arabieren.

En hoe durven ze een standpunt te hebben over buitenlandse issues ? Het is toch niet gebruikelijk dat een politieke beweging een mening heeft over het buitenland ?

Ik zal het via mijn kanalen aan ze doorgeven.

Wat loop je hier woorden te verdraaien. Hebben wij dat beweerd?

manc
18-04-03, 10:02
Geplaatst door NIS1
hahahaa:D Nissie, even een vraag, uit nieuwgierigheid: waar stem jij als Arabische moslim op? Pvda?

sienia
18-04-03, 10:05
Geplaatst door sienia
Noot van de redactie: er is een tikfout geslopen in bovenstaande diepgravende tekst.
Het had moeten zijn: Is het niet zo dat je als politieke partij EERST de binnenlandse problemen aanpakt?

Natuurlijk maakt de buitenlandse politiek wel DEEL uit van de totale politiek.


Wat loop je hier woorden te verdraaien. Hebben wij dat beweerd?

Zie, komt doordat hij de rectificatie niet heeft gelezen.

NIS1
18-04-03, 10:06
Geplaatst door manc
Nissie, even een vraag, uit nieuwgierigheid: waar stem jij als Arabische moslim op? Pvda?

Eigenlijk ben ik een VVD-er, maar stem PVDA! En jij?

manc
18-04-03, 10:09
Over rare namen gesproken: is een 'nis' niet een vrouw? (an-nisa) of ontgaat mij nu een van de finesses van het Arabisch?

manc
18-04-03, 10:10
Geplaatst door NIS1
Eigenlijk ben ik een VVD-er, maar stem PVDA! En jij? Eigenlijk stemde ik altijd PvdA (van huis uit) en nu voor het eerst VVD.

Mark
18-04-03, 10:11
Geplaatst door The General
De enige factor die zelfmoord aanslagen stimuleert is de onderdrukking, bezetting, en slachting van de Palestijnen door die kakkerlakken.

Ja, een leven zonder al te veel uitzicht omdat je in een kamp woont kan tot wanhoop leiden. Zet daarbij nog dat je in feite een held wordt als je jezelf opblaast en dat je familie er positief tegenover staat en de keuze wordt een stuk makkelijker. Ook als je familie financieel ondersteund gaat worden. Kun je toch nog iets betekenen binnen je gemeenschap.

sienia
18-04-03, 10:18
Geplaatst door manc
Over rare namen gesproken: is een 'nis' niet een vrouw? (an-nisa) of ontgaat mij nu een van de finesses van het Arabisch?

Ik kan geen vorm in het enkvoud bedenken van an nisa. :confused: Vrouw is namelijk el mar'a.

Sienia

NIS1
18-04-03, 10:20
Geplaatst door manc
Over rare namen gesproken: is een 'nis' niet een vrouw? (an-nisa) of ontgaat mij nu een van de finesses van het Arabisch?

Hmm.. ManC is ontdekkingsreis :D

NIS heeft niks met een vrouw te maken, behalve als lustobject :D

NIS is een afkorting, die ik als naam gebruik.. Heeft ook niks met het Arabisch te maken.. Waar komt de naam Manc vandaan?

NIS1
18-04-03, 10:23
Geplaatst door Mark
Ja, een leven zonder al te veel uitzicht omdat je in een kamp woont kan tot wanhoop leiden. Zet daarbij nog dat je in feite een held wordt als je jezelf opblaast en dat je familie er positief tegenover staat en de keuze wordt een stuk makkelijker. Ook als je familie financieel ondersteund gaat worden. Kun je toch nog iets betekenen binnen je gemeenschap.


Ik geloof 100% zeker, dat het probleem Israel-Palestina ooit een keer opgelost gaat worden. De huidige generatie is er nog niet klaar voor..

manc
18-04-03, 10:27
Geplaatst door NIS1
Hmm.. ManC is ontdekkingsreis :D

NIS heeft niks met een vrouw te maken, behalve als lustobject :D

Oh, ik dacht dat NIS een soort 'stam was' in her Arabish waarvan oa het woord an-nisa kwam..vandaar.


NIS is een afkorting, die ik als naam gebruik.. Heeft ook niks met het Arabisch te maken.. Waar komt de naam Manc vandaan?

Manc is een pesterijtje van beheer...het is ManB die naar aanleiding van een ban zo heet..het is dus eigenlijk Bman. Bman is weer kort voor mijn bijnam (B....man), welke afgeleid is van mijn echte naam, welke ik niet zeg ivm met mijn privacy. Ik heb namelijk niet heel veel behoefte aan spam in mijn emailbox enzo.

Mark
18-04-03, 10:32
Niet zo moeilijk doen Bram, ik zeg mijn naam toch ook :haha:

manc
18-04-03, 11:04
Geplaatst door Mark
Niet zo moeilijk doen Bram, ik zeg mijn naam toch ook :haha: Kay...tis Bas.

Mark
18-04-03, 11:09
Geplaatst door manc
Kay...tis Bas.

Niet liegen Boris, dan ga je naar de hel :)

Puk
18-04-03, 11:30
Geplaatst door mulan
Als dit waar is(aangezien kranten echt wel de neiging hebben alles gewoon verkeerd te citeren).................... ben ik hier geen voorstander van maar then again ben ik ook tegen het verstrekken van wapens aan Israel en daar doet Nederland ook aan mee................wanneer gaat iemand daar iets over zeggen.

PS....die Wilders moet iets aan zijn haren doen,dat kapsel is FOUT.

Whoehahaha! Ja, je hebt gelijk!

Wilders heeft het kapsel van een zelfmoordsukkel die net ontploft is.

Puk
18-04-03, 11:34
Geplaatst door Mark
AEL gaat zelfmoordacties steunen

Bron: Eindhovens Dagblad


De Nederlandse tak van de Arabische Europese Liga (AEL) is van plan geld te doneren aan Palestijnse organisaties die zelfmoordaanslagen steunen. Volgens bestuurslid Nabil Marmouch en kandidaat-voorzitter Mohammed Cheppih zal de AEL op alle mogelijke manieren Palestijnen steunen die ''streven naar rechtvaardigheid''.

De AEL steunt ook de Al Aqsa-beweging, de organisatie waarvan de tegoeden onlangs wegens steun aan de terroristische organisatie Hamas door de Nederlandse staat zijn geblokkeerd. Cheppih: "Die geblokkeerde gelden zijn fondsen voor familieleden van omgekomen martelaren. Wat is daar strafbaar aan?" Zelfmoordacties in Israël zijn volgens AEL-NL een legitiem verzetsmiddel. "Er is daar een verzetsstrijd gaande. Verzet, hoe dat dan ook wordt gevoerd, is legitiem," aldus Marmouch.

Volgens de beide AEL'ers zijn er geen onschuldige burgers in Israël: ''omdat alle burgers in Israël bezetters zijn''.

Volgens VVD-Kamerlid Wilders tonen deze uitspraken nog maar eens aan wat voor figuur Mohammed Cheppih, de kandidaat voorzitter van de AEL, is: ''Een keuze voor de AEL onder zijn leiding is een keuze voor het verharden van de verhouding tussen moslims en niet-moslims in dit land. Dat draagt niet bij aan de integratie."

Elke keer een stapje verder.

In het geheim rekruten opleiden voor de Jihad.
Geld beschikbaar stellen voor zelfmoordsukkels.
Zelf aanslagen plegen in Israël.
Dan aanslagen plegen op Joodse doelen in Nederland.
Vervolgens een zelfmoordsukkel de Amsterdamse metro insturen.

Met dank aan de Arabische Europese Hezbollah en Abou Jahjah!

:duim:

rafiq
18-04-03, 11:49
Typisch weer een voorbeeld van populistische journelastiek.


In dat opzicht kun je beter het Woensels Weekblad lezen dan het Eindhovens dagblad.

Trouwens hun artikel was naar aanleiding van het artikel van de Wall Street Journal van afgelopen dinsdag.

En in de Wallstreet <ik heb hem thuis> is alleen maar een verzameling van veronderstellingen en regelrechte insuanaties die de laatste 2 jaar over eindhoven, al Fourqaan en stichting Waqf gaan.

En inderdaad je kunt er alles en niks aan ophangen, en dat is wat het eindhovens Dagblad op mee lift.

Nederland heeft eenmaal politici waarbij zij haar belangen wil veilig stellen. Daar hebben ze ALLES voor over.
Gek ook dat gisteren het rapport kwam al weer over de bouwfraude.

Telkens als er weer over de bouwfraude, Cor Boonstra etc een rapport komt begint het modder gooien.

Netelenbos kon de dans ontspringen omdat men toen heel snel een verhaal had gefabriceerdt over vermeende contacten tussen Turkse politici, Grijze wolven en de turkse Maffia..

Dit bleek later totaal ongegrond.

Puk
18-04-03, 11:53
Geplaatst door rafiq
Typisch weer een voorbeeld van populistische journelastiek.


In dat opzicht kun je beter het Woensels Weekblad lezen dan het Eindhovens dagblad.

Trouwens hun artikel was naar aanleiding van het artikel van de Wall Street Journal van afgelopen dinsdag.

En in de Wallstreet <ik heb hem thuis> is alleen maar een verzameling van veronderstellingen en regelrechte insuanaties die de laatste 2 jaar over eindhoven, al Fourqaan en stichting Waqf gaan.

En inderdaad je kunt er alles en niks aan ophangen, en dat is wat het eindhovens Dagblad op mee lift.

Nederland heeft eenmaal politici waarbij zij haar belangen wil veilig stellen. Daar hebben ze ALLES voor over.
Gek ook dat gisteren het rapport kwam al weer over de bouwfraude.

Telkens als er weer over de bouwfraude, Cor Boonstra etc een rapport komt begint het modder gooien.

Netelenbos kon de dans ontspringen omdat men toen heel snel een verhaal had gefabriceerdt over vermeende contacten tussen Turkse politici, Grijze wolven en de turkse Maffia..

Dit bleek later totaal ongegrond.


Hahaha... ja, die is goed!

911 was toch ook een afleidingsmanoeuvre?
Want toen wilde de Nederlandse regering het collegegeld verhogen.

sadeeQ
18-04-03, 15:49
:haha: :haha:

krommer kan het haast niet,als iemand een palestijn steunt staat iedereen op om zijn afkeuring te laten zien.maar iets zeggen over de zionistische kakerlaken in nederland die de kolonisten in bezette gebieden jaarlijks met miljarden euro's steunen,of de kakkerlaken die in het israelische leger gaan dienen om palestijnse kinderen af te schieten? daar hoor je niets over.zionistische instellingen ronselen jongeren zelfs openlijk voor het israelische leger :moe:
De AEL importeert buitenlandse problemen? hahahaaaa ,iets wat die tientallen joodse instellingen a la cidi zeker niet doen natuurlijk :hihi: :hihi:


Saroefvrijwilligers naar Israel

Op de aanvankelijk rustig begonnen zondag bevinden zich op deze twintigste dag in oktober om elf uur enkele Saroefniks op ons nationale vliegveld in Amsterdam. Het is niet verwonderlijk dat zij juist bij de incheckbalie van de Israëlische luchtvaartmaatschappij ELAL staan. Boaz, een Saroefnik van de eerste orde gaat voor een maand het Israëlische leger in. In Amerika gaat Heidi, een Saroefnik van Saroef USA, rond dezelfde tijd via ELAL richting het Beloofde Land. Inmiddels zijn beide leden weer terug. "De realiteit ligt in Israël anders dan ik had verwacht" is Boaz' commentaar. Hij vervolgt zijn relaas; "toen ik in Nederland terug kwam werd ik meteen geconfronteerd met de agressie hier op straat". "En dat zegt veel wanneer je net uit een land komt dat bijna in oorlog is. Toch wordt er in Israel weinig aandacht geschonken aan het conflict. Daar praat je gewoon niet over." "Ja, mijn beeld over de aanpak voor 'hedendaags zionisme' is zeker veranderd, Saroef moet zich meer op Israël richten, Israël steunen waar dat mogelijk is." De vraag of Israël nog steeds zo betoverend is beantwoordt Boaz met een volmondig ?? (ja). Opeens realiseren we ons weer waarom Boaz zionist is. Aanstaande zomer vertrekken minimaal vijf Saroef-vrijwilligers voor het IDF richting Israël."

Omdat ongeveer twee-derden van de Nederlandse joden in Amsterdam wonen, vallen deze activiteiten bijna onvermijdelijk onder de verantwoordelijkheid van Job Cohen, als burgemeester en korpschef. Toch valt er geen openbare veroordeling te verwachten, laat staan invallen of arrestaties van Saroef-leden.

Dit is niet de eerste keer dat Cohen zich partijdig heeft opgesteld. Er zijn de laatste jaren spanningen ontstaan tussen de Marokkaanse en Joodse gemeenschappen. Die zijn zo hoog opgelopen dat jongeren uit de twee bevolkingsgroepen bereid zijn om op elkaar te schieten - voorlopig alleen in het buitenland. Cohen blijkt niet in staat om zich hiertegenover neutraal op te stellen. (Vergelijkbare spanningen zijn er in Antwerpen, om over de VS maar te zwijgen).

Er zat al een behoorlijk anti-Marokaans element in het beleid in Amsterdam - vooral het project Parkstad (massale sloop in Amsterdam-West) lijkt bedoeld als collectieve straf voor de Marokkaanse gemeenschap. Dat is deels te verklaren uit het feit dat Marokkanen nu eenmaal de pispaal van de Nederlandse samenleving zijn, maar Joods-Marokkaanse vijandigheid moet ook een rol spelen. Dat komt van beide kanten natuurlijk, maar Cohen kan zich niet daarvan los trekken. Een gelijke behandeling zou daarvoor een eerste voorwaarde zijn, en dat doet hij niet - getuige zijn afschuw voor de ene Jihad-werving en het gedogen van de andere.


.

The General
18-04-03, 16:46
Je slaat de spijker op z'n kop Sadeeq....

AEL importeert geen enkel probleem naar Nederland.....het is juist dat Nederland ellende exporteert naar andere delen van de wereld...waaronder dat kakkerlakken nest.

Viva Che!
18-04-03, 17:11
Ik vind dat de heren Cheppih en Marmouch het niet erg tactisch aanpakken. Soms kun je iets formuleren op een bepaalde manier, maar toch hetzelfde bereiken. Ipv de nadruk te leggen op de bezetting en verzet daartegen, zou ik het op een omgekeerde manier doen: nadruk leggen op het leed van de Palestijnen en de schending van de mensenrechten, etc. Lobby voor meer steun voor de Palestijnen. Kom op voor de onderdrukten door nadruk te leggen op de onderdrukten.

manc
18-04-03, 17:19
Geplaatst door Viva Che!
Ik vind dat de heren Cheppih en Marmouch het niet erg tactisch aanpakken. Soms kun je iets formuleren op een bepaalde manier, maar toch hetzelfde bereiken. Ipv de nadruk te leggen op de bezetting en verzet daartegen, zou ik het op een omgekeerde manier doen: nadruk leggen op het leed van de Palestijnen en de schending van de mensenrechten, etc. Lobby voor meer steun voor de Palestijnen. Kom op voor de onderdrukten door nadruk te leggen op de onderdrukten. Tja, they would if they actually cared.

nouwra
18-04-03, 17:20
Geplaatst door Viva Che!
nadruk leggen op het leed van de Palestijnen en de schending van de mensenrechten, etc. Lobby voor meer steun voor de Palestijnen. Kom op voor de onderdrukten door nadruk te leggen op de onderdrukten.

Helemaal mee eens :duim:

Orakel
18-04-03, 18:02
Geplaatst door Viva Che!
Ik vind dat de heren Cheppih en Marmouch het niet erg tactisch aanpakken. Soms kun je iets formuleren op een bepaalde manier, maar toch hetzelfde bereiken. Ipv de nadruk te leggen op de bezetting en verzet daartegen, zou ik het op een omgekeerde manier doen: nadruk leggen op het leed van de Palestijnen en de schending van de mensenrechten, etc. Lobby voor meer steun voor de Palestijnen. Kom op voor de onderdrukten door nadruk te leggen op de onderdrukten.

Inderdaad Roos. In plaats van op zoek te gaan naar het gemeenschappelijke, zijn ze druk doende om zich te isoleren en irrelevant te maken.
Met dit soort uitspraken vrees ik dat b.v. de Stop de Bezetting-organisatie zich verre zal houden van de AEL.

Vraag me af wat die PR-madam aan het doen is of laat niemand zich iets aan haar gelegen?

Of is het zo dat negatieve aandacht ook aandacht is?

Ik meende dat de voornaamste doelstelling van de AEL was om achterstanden in den lande aan te kaarten en aan te pakken. Dat is namelijk de manier om draagvlak te krijgen en de aanhang te vergroten.
Dat heeft ook het ledental veroorzaakt, niet de MO-problematiek, hoe belangrijk die ook is.
Volgens mij lopen ze nu eerder het risico om én draagvlak én leden te verliezen door zich niet met de hoofdzaken bezig te houden, maar steeds een beetje obstinaat gaan roepen over het MO, de sharia en lijfstraffen.

Het zal mij benieuwen of het een eendagsvlieg of een permanente stroming zal blijken te zijn.

Donna
18-04-03, 18:14
Geplaatst door The General
Verzet is absoluut legitiem alleen zou ik als Moslim mischien een andere aanpak hebben. Maar dat een ander het doet door zich op te blazen....zo what ?....wie ben ik om te zeggen hoe de mensen daar hun verzet moeten voeren ? Zij zullen het beter weten.

Tsja.

Wie is Nederland om Israel aan te spreken op haar verdedigingspolitiek? Ze zullen het daar wel beter weten... toch?

De politieke filosofie van General, omgedraaid. Maar dan klinkt het ineens een stuk minder aantrekkelijk, heel gek is dat.

manc
18-04-03, 18:30
Geplaatst door Donna
Tsja.

Wie is Nederland om Israel aan te spreken op haar verdedigingspolitiek? Ze zullen het daar wel beter weten... toch?

De politieke filosofie van General, omgedraaid. Maar dan klinkt het ineens een stuk minder aantrekkelijk, heel gek is dat. :melig: SCHERP!

Bravo Donna.

The General
18-04-03, 20:33
scherp ?.....als je inderdaad aanneemt dat het gaat om verdedigingspolitiek.......maar wat is de werkelijkheid......

het gaat om BEZETTINGSPOLITIEK.

The General
18-04-03, 20:35
Geplaatst door Orakel

Met dit soort uitspraken vrees ik dat b.v. de Stop de Bezetting-organisatie zich verre zal houden van de AEL.


ach natuurlijk.....AEL zoekt ook zo graag aansluiting bij die club.....


NOT

Donna
18-04-03, 20:40
Geplaatst door The General
scherp ?.....als je inderdaad aanneemt dat het gaat om verdedigingspolitiek.......maar wat is de werkelijkheid......

het gaat om BEZETTINGSPOLITIEK.



Tsja..... dat kan wel wezen, maar de Israelies beweren dat die bezetting nodig is om zichzelf te verdedigen... en ja, ze zullen het daar wel beter weten... toch?

Ik bedoel, vanuit het veilige Amsterdam is het makkelijk praten.........
















Komop General, je snapt zelf ook wel dat ik dit niet meen. Maar ik vind jouw manier van denken 'tsja, 't is mijn manier ook niet, maar ze zullen het daar wel beter weten' gewoon echt een beetje simpel, sorry hoor. Je zult echt met een beter en inhoudelijker argument moeten komen om zelfmoordaanslagen goed te keuren, leg ons bijvoorbeeld eens uit wat die strategie van de Palestijnen (die de AEL financieel wil steunen) de Palestijnen tot nu toe heeft opgeleverd (los van een heleboel doden en gewonden dan natuurlijk).

Donna
18-04-03, 20:42
Geplaatst door The General
ach natuurlijk.....AEL zoekt ook zo graag aansluiting bij die club.....


NOT



Les 1 in de leer: 'Hoe kan men succesvol een volk marginaliseren zonder dat iemand daar wat aan kan doen'.



Verdeel ende heersch......

Couscousje
18-04-03, 20:47
Geplaatst door Orakel
Inderdaad Roos. In plaats van op zoek te gaan naar het gemeenschappelijke, zijn ze druk doende om zich te isoleren en irrelevant te maken.
Met dit soort uitspraken vrees ik dat b.v. de Stop de Bezetting-organisatie zich verre zal houden van de AEL.

Vraag me af wat die PR-madam aan het doen is of laat niemand zich iets aan haar gelegen?

Of is het zo dat negatieve aandacht ook aandacht is?

Ik meende dat de voornaamste doelstelling van de AEL was om achterstanden in den lande aan te kaarten en aan te pakken. Dat is namelijk de manier om draagvlak te krijgen en de aanhang te vergroten.
Dat heeft ook het ledental veroorzaakt, niet de MO-problematiek, hoe belangrijk die ook is.
Volgens mij lopen ze nu eerder het risico om én draagvlak én leden te verliezen door zich niet met de hoofdzaken bezig te houden, maar steeds een beetje obstinaat gaan roepen over het MO, de sharia en lijfstraffen.

Het zal mij benieuwen of het een eendagsvlieg of een permanente stroming zal blijken te zijn.

De PR-dame heeft het te druk met veel belangrijkere dingen!

http://www.maghrebmedia.com/artikel.php?id=620

Cc

Donna
18-04-03, 20:54
Amsterdam - AEL perswoorvoerster Naima el Maslouhi zou het Marokkaanse tijdschrift Mzine 'een duur blad dat nooit gekocht wordt en altijd eindigt in buurthuizen' hebben genoemd.

Ze vervolgt: 'ze hebben wel een keer een slecht artikel geschreven en ze weten dat we daar zeer pissed om zijn dus we kunnen ze nu in onze zak krijgen'.

Voorgaande blijkt uit betrouwbare bronnen van Maghrebmedia.nl

*knip*



:lole:

De perswoordvoerder van de AEL geeft de mening van de AEL over de pers, en de rest van de AEL geeft zijn mening tegen de pers.....

Das best een mooie taakverdeling eigenlijk, nu ik er zo over nadenk..... :melig2:

The General
18-04-03, 21:04
Geplaatst door Donna
Tsja..... dat kan wel wezen, maar de Israelies beweren dat die bezetting nodig is om zichzelf te verdedigen... en ja, ze zullen het daar wel beter weten... toch?

Ik bedoel, vanuit het veilige Amsterdam is het makkelijk praten.........


Dan rest alleen nog de vraag...wat was er eerder...verzet of bezetting ?



Komop General, je snapt zelf ook wel dat ik dit niet meen. Maar ik vind jouw manier van denken 'tsja, 't is mijn manier ook niet, maar ze zullen het daar wel beter weten' gewoon echt een beetje simpel, sorry hoor. Je zult echt met een beter en inhoudelijker argument moeten komen om zelfmoordaanslagen goed te keuren, leg ons bijvoorbeeld eens uit wat die strategie van de Palestijnen (die de AEL financieel wil steunen) de Palestijnen tot nu toe heeft opgeleverd (los van een heleboel doden en gewonden dan natuurlijk).

Ik vind de term "zelfmoord aanslagen" eigenlijk niet relevant......het zijn gewoon verzetsacties waarbij de verzetsstrijder sneuvelt. Of hij dit nou zo gepland had of niet doet er voor mij niet toe. En Donna......moet ik je echt gaan vertellen waarom ik zelfverdediging goedkeur ? Of ik het nou goed- of af-keur.....het recht op zelfverdediging hebben ze gewoon...ook volgens het internationaal recht.

En het verzet van de Palestijnen heeft niet geleid tot heel veel doden en gewonden zoals jij beweert...het is de bezetting van de zionisten die dat veroorzaakt heeft.

Het verzet van de Palestijnen heeft ertoe geleid dat de de zionisten niet heel Palestina in handen hebben....maar wat nog veel belangrijker is...is dat het verzet zal leiden tot de bevrijding van geheel Palestina en de verdrijving van alle Zionisten uit de regio...


inshallah

manc
18-04-03, 21:04
Geplaatst door Donna
:lole:

De perswoordvoerder van de AEL geeft de mening van de AEL over de pers, en de rest van de AEL geeft zijn mening tegen de pers.....

Das best een mooie taakverdeling eigenlijk, nu ik er zo over nadenk..... :melig2: :p hahahahahahaha...jij bent lekker scherp vandaag donna!

Donna
18-04-03, 21:19
Geplaatst door The General
Dan rest alleen nog de vraag...wat was er eerder...verzet of bezetting ?



Ik vind de term "zelfmoord aanslagen" eigenlijk niet relevant......het zijn gewoon verzetsacties waarbij de verzetsstrijder sneuvelt. Of hij dit nou zo gepland had of niet doet er voor mij niet toe. En Donna......moet ik je echt gaan vertellen waarom ik zelfverdediging goedkeur ? Of ik het nou goed- of af-keur.....het recht op zelfverdediging hebben ze gewoon...ook volgens het internationaal recht.

En het verzet van de Palestijnen heeft niet geleid tot heel veel doden en gewonden zoals jij beweert...het is de bezetting van de zionisten die dat veroorzaakt heeft.

Het verzet van de Palestijnen heeft ertoe geleid dat de de zionisten niet heel Palestina in handen hebben....maar wat nog veel belangrijker is...is dat het verzet zal leiden tot de bevrijding van geheel Palestina en de verdrijving van alle Zionisten uit de regio...


inshallah



Nee, dat denk ik echt niet.

Het enige waar de zelfmoordaanslagen toe hebben geleid is een nog hardere bezetting, die in de ogen van de VS en vele andere landen, en zeker na 11 september, ook nog is totaal terecht is ook. Zelf vind ik dat niet, laat me dat duidelijk stellen. Het was zeer terecht dat Arafat het aanbod van Barak heeft geweigerd. Maar het starten van de tweede intifada was een grote strategische fout, waar de Palestijnen nog het hardst onder lijden.

Het is erg simpel om vanuit het veilige nederland geen mening over de Palestijnse zaak te hebben en het lot van de Palestijnen zo te verergeren. Maar het is nog veel makkelijker om vanuit Nederland wel een mening te hebben over het lot van de palestijnen, en dan vervolgens nog hogere eisen te stellen dan de palestijnen doen, nog extremistischer en verontwaardigder te zijn dan vele palestijnen zelf zijn, het interne debat dat er onder de Palestijnen over de strategie van de tweede intifada volledig te negeren, en een toekomst met vrede daardoor nog moeilijker te maken.

Daarmee wordt je een soort Aipac. Aipac wordt door veel gematigde Israelies volledig verguisd. Logisch ook. Linkse Israeliers zeggen vaak over Aipac: 'Je wilt vanuit de VS een grote bek hebben over keihard optreden tegen de Palestijnen? Over het niet accepteren van opgeven van bezet gebied? En rechtse oorlogszuchtige taal uitslaan? Prima, kom hier wonen, dan zien we wel hoe dapper je echt bent.'

Een van de redenen dat die twee volken niet nader tot elkaar komen is dat er in alle hoeken en gaten van alerlei buitenlanden zelfbenoemde woordvoerders van respectievelijk de Israelies en de Palestijnen wonen die niemand in het MO ooit heeft gekozen, maar die het sluiten van vrede wel zeer moeilijk maken door hun extremistische en blinde gereutel.

Donna
18-04-03, 21:21
Geplaatst door manc
:p hahahahahahaha...jij bent lekker scherp vandaag donna!

En jij bent lekker vrolijk vandaag! :D

The General
18-04-03, 21:37
Donna,

Om even naar de AEL terug te keren......zij claimen niet te weten hoe het verzet gevoerd moet worden...dus de vergelijking met de Aipac gaat niet op.

AEL steunt de Palestijnen in hun verzet, omdat deze in de ogen van AEL legitiem is....m.a.w. AEL luitert naar de Palestijnen en is niet paternalistisch. De Palestijnen bepalen zelf of ze verzet bieden...en ook hoe ze verzet bieden.

Donna
18-04-03, 21:53
Geplaatst door The General
Donna,

Om even naar de AEL terug te keren......zij claimen niet te weten hoe het verzet gevoerd moet worden...dus de vergelijking met de Aipac gaat niet op.

AEL steunt de Palestijnen in hun verzet, omdat deze in de ogen van AEL legitiem is....m.a.w. AEL luitert naar de Palestijnen en is niet paternalistisch. De Palestijnen bepalen zelf of ze verzet bieden...en ook hoe ze verzet bieden.



Maar je maakt wel een duidelijke keuze in welke organisaties je steunt. Je praat over de Palestijnen alsof het een eenheidsworstenvolk is. 'Wij steunen het Palestijns verzet. Er zijn vele verschillende vormen van Palestijns verzet, sommigen geweldadig, anderen juist niet. Zoals ik al zei, er is onder de Palestijnen zelf al geruime tijd een debat gaande over de vraag of de strategie van de zelfmoordaanslagen wel zo'n goed idee was. Vele organisaties vinden van niet, en bepleiten een verandering van strategie. Als organisaties die de zelfmoordaanslagen expliciet afkeuren de AEL om geld vragen, geeft de AEL dat geld dan ook? Onder het motto: 'Wij bepalen niet wat de beste strategie is voor het Palestijns verzet?'

The General
18-04-03, 22:01
Donna,

welke noemenswaardige palestijnse verzetsbeweging pleit voor een geweldloos verzet als antwoord op een geweldadige bezetting ?

Orakel
18-04-03, 22:29
Geplaatst door The General
ach natuurlijk.....AEL zoekt ook zo graag aansluiting bij die club.....


NOT

Het maakt mij niet uit bij wie de AEL wel of geen aansluiting wil zoeken, maar ik noemde die club van Gretta i.v.m. de Palestijnse zaak.
Op de manier waarop zij opereren hebben zij wel zo'n 60.000 mensen achter zich gekregen.
Ik vrees dat de AEL zich op de huidige wijze blijft profileren zij zichzelf als volwaardig gesprekspartner zal diskwalificeren.
Dat kan zij zich niet veroorloven als zij haar achterban belooft hij de sysytematische achterstelling van Arabieren en Moslims nu eens eindelijk aan te zullen pakken.
Het is prima als de AEL dit op onorthodoxe wijzw wil doen en heilige huisjes niet schuwt, maar dat kan op een veel diplomatieker en effectievere wijze dan nu gebeurt.
De aandacht die zij nu op zich gevestigd krijgt, is niet de aandacht die haar dichter bij haar doelstelling zal brengen.
Als we nu alleen al de reacties op dit PB nemen. Bezie de reacties bij de wording van de AEL en de reacties op dit topic en extrapoleer dat dan eens naar de samenleving.
De morele steun lijkt mij dan wat af te nemen.

Donna
19-04-03, 11:17
Geplaatst door The General
Donna,

welke noemenswaardige palestijnse verzetsbeweging pleit voor een geweldloos verzet als antwoord op een geweldadige bezetting ?


Gush Shalom is een Palestijns Israelische organisatie die fel verzet voert tegen de Israelische bezetting en pleit voor 1 staat waarin Palestijnen en Joden gelijke rechten hebben. Het PNGO netwerk is een Palestijnse organisatie waar vele kleinere organisaties in verenigd zijn die zich allemaal bezig houden met geweldloos verzet. Raji Sourani, een Palestijns mensenrechtenadvocaat, runt vanuit Gaza stad een netwerk van Palestijnse juristen die (vaak succesvol) house demolitions tegenhoudt en Palestijnse gevangen vrijpleit. Dr. Haider Abdel Shaffy, in vrorger tijden onderhandelaar voor Arafat, afgehaakt omdat hij het Oslo proces niet steunde, runt ook vanuit Gaza stad een organisatie die zich bezighoudt met gezondheidszorg, onderwijs, en politieke activiteiten in de Palestijnse gebieden en Israel. Verder ken je ongetwijfeld de Arab Societies Union, De committee of Palestinian Non-Governmental Organisations Libanon, Arab Societies Lebanon, Palestinian observatory 'Al-Marsad', Al-Makassed Islamic Charitable Society, het 'Arab Thought Forum', Al Dameer Association for Human Rights, the General Comittee for Land Defense, The international Move for Child Defence, de Palestinian Centre for Peace and Democracy, etc, etc, etc. En dan is er natuurlijk nog een lange lijst Palestijns-christelijke organisaties, velen opererend vanuit Oost Jeruzalem, die erg veel doen.

Deze organisaties hebben o.a. housedemolitions tegengehouden, succesvol Palestijnse gevangen vrijgepleit, checkpoints verwijderd gekregen, Palestijnse slachtoffers van geweld geholpen, mensen aan nieuwe woonruimte geholpen als hun huis wel werd gesloopt, en zijn mede verantwoordelijk voor dat kleine beetje objectief nieuws dat er wel over dit conflict en deze bezetting naar buiten komt. Het zijn bijvoorbeeld de enige organisaties die daadwerkelijk inzicht kunnen bieden, systematisch, in de nederzettingsativiteiten door Israel, inclusief bewijzen, waar de Israelische regering vaak glashard over liegt. Het zijn deze organisaties die mensen als Greta Duisenberg informeren en naar de Palestijnse gebieden halen zodat zij in het buitenland steun vor de Palestijnse strijd kan organiseren. Maarja, dan komt Hamas (of de AEL) weer eens met ee statement, en dan haasten de mensen zich weer om zich daarvan te distantieren. En zo krijgt Hanan Ashrawi weer gelijk: de Palestinians never miss an opportunity to miss an opportunity.

Dus, gaat de AEL deze organisaties financieel steunen? Ik kan je makkelijk in contact brengen met iemand die je in contact kan brengen met al deze organisaties, zijn naam is Amjad Shawwa, hij woont in Gaza stad, is nog redelijk jong (in de 30) en heeft de capaciteiten zijn positie in Gaza nog verder uit te bouwen, want hij krijgt veel steun van de gewone Palestijnen. Niet alleen omdat hij tegen de Israelische bezzetting ageert, maar ook tegen de Palestinian Authority, die de Palestijnen ook aan de lopende band naait. Hij is niet zozeer principieel tegen zelfmoordaanslagen, maar wel iemand die van mening is dat de positieve taken van Hamas (gezondheidszorg, welzijnsbeleid) verbleken bij hun schadelijke activiteiten (het bieden van een goed excuus voor de IDF om nog eens wat onschuldige Palestijnen af te knallen), immers, er zijn Palestijnse organisaties die de gezondheids en welzijnsfunctie van hamas al decennialang vele malen succesvoller weten te organiseren dan zij.

Wel is het zo dat deze organisaties iets minder persaandacht krijgen, dat komt dan weer omdat ze nooit met kalashnikovs in hun hand interviews geven en ook nooit kogels in de lucht schieten als ze eens iets bereikt hebben. Ze voldoen al met al niet aan het 'westerse beeld van de Palestijnse gebieden', en kunnen dus geen spectaculaire plaatjes voor nieuwsberichtjes van 20 seconden leveren. Voor zover ik weet hebben ze ook nooit mensen vermoord, of althans maken ze daar geen reclame mee. Ze zetten zich in voor het Palestijnse volk en verzetten zich geweldloos tegen de bezetting.

Donna
20-04-03, 23:16
Oh, en het comitee stop de bezetting natuurlijk.

Die zetten zich ook in voor de Palestijnen, en verzetten zich dus tegen de bezetting.

The General
21-04-03, 00:29
Geplaatst door Donna
Gush Shalom is een Palestijns Israelische organisatie die fel verzet voert tegen de Israelische bezetting en pleit voor 1 staat waarin Palestijnen en Joden gelijke rechten hebben.


sorry donna, maar dit is absoluut niet waar. Gush shalom is niet meer dan een zionistisch clubje dat alleen bestaat om de rest van de wereld te laten zien dat israel zogenaamd een vredesbeweging heeft. Het is een isrealische beweging en geen palestijnse, en het is voor de bezetting van Palestina behalve van de westbank en gaza.....met andere woorden zo zionistisch als de pleuris.



Het PNGO netwerk is een Palestijnse organisatie waar vele kleinere organisaties in verenigd zijn die zich allemaal bezig houden met geweldloos verzet. Raji Sourani, een Palestijns mensenrechtenadvocaat, runt vanuit Gaza stad een netwerk van Palestijnse juristen die (vaak succesvol) house demolitions tegenhoudt en Palestijnse gevangen vrijpleit.


Ik vroeg om noemenswaardige verzetsorganisaties Donna. Verzet voeren door gebruik te maken van het appartheidsrechtssysteem van de kakkerlakken noem ik niet noemenswaardig verzet voeren. Die kakkerlakken hebben schijt aan dat rechtssyteem en handelen er alleen naar als het hen schikt. Das geen verzet....das je zelf overleveren aan de "goodwill" van de vijand.



Dr. Haider Abdel Shaffy, in vrorger tijden onderhandelaar voor Arafat, afgehaakt omdat hij het Oslo proces niet steunde, runt ook vanuit Gaza stad een organisatie die zich bezighoudt met gezondheidszorg, onderwijs, en politieke activiteiten in de Palestijnse gebieden en Israel.


Meen je dat nou ? Iemand die voor de grenzen van '67 en tegen de intifada noem jij verzet ? Ik noem dat eerder een collaborateur.



Verder ken je ongetwijfeld de Arab Societies Union, De committee of Palestinian Non-Governmental Organisations Libanon, Arab Societies Lebanon, Palestinian observatory 'Al-Marsad', Al-Makassed Islamic Charitable Society, het 'Arab Thought Forum', Al Dameer Association for Human Rights, the General Comittee for Land Defense, The international Move for Child Defence, de Palestinian Centre for Peace and Democracy, etc, etc, etc. En dan is er natuurlijk nog een lange lijst Palestijns-christelijke organisaties, velen opererend vanuit Oost Jeruzalem, die erg veel doen.


ach, ik ken al die organisaties niet, maar ze zullen ongetwijveld wel wat werk verrichten....maar in een oorlog voert het gewapend verzet de strijd. Dit soort organisaties zijn overgeleverd aan de willekeur van de vijand en dienen alleen om de ellende iets te verzachten. De vijand daar spreekt maar 1 taal, en dat is de taal van het geweld. Verzet wordt niet gevoerd waneer het de vijand uitkomt....of als de vijand het toelaat....anders is het al geen verzet meer.



Wel is het zo dat deze organisaties iets minder persaandacht krijgen, dat komt dan weer omdat ze nooit met kalashnikovs in hun hand interviews geven en ook nooit kogels in de lucht schieten als ze eens iets bereikt hebben. Ze voldoen al met al niet aan het 'westerse beeld van de Palestijnse gebieden', en kunnen dus geen spectaculaire plaatjes voor nieuwsberichtjes van 20 seconden leveren. Voor zover ik weet hebben ze ook nooit mensen vermoord, of althans maken ze daar geen reclame mee. Ze zetten zich in voor het Palestijnse volk en verzetten zich geweldloos tegen de bezetting.

Donna, zoals je ziet ga ik niet over tot op de details in. De kern van de zaak is "geweld gebruiken bij verzet".

Kunnen we het eens worden dat we de manier van verzet maar aan de Palestijnen moeten overlaten en zowel hun geweldloze "verzet", als het verzet met geweld moeten steunen ? Zo hebben we allebij iets om aan te doneren.

The General
21-04-03, 00:33
Geplaatst door Donna
Oh, en het comitee stop de bezetting natuurlijk.

Die zetten zich ook in voor de Palestijnen, en verzetten zich dus tegen de bezetting.

Mag ik je eraan herrineren dat George Galloway op 23 Maart de toespraak van Gretta Duisenberg zo belachelijk vond dat hij is opgestaan tijdens haar lezing en is weggelopen ?

Stop de Bezetting is voor de grenzen van '67 en tegen het recht op terugkeer van vluchtelingen.




dat zegt wel genoeg over de mate van verzet denk ik...

Donna
21-04-03, 10:39
Geplaatst door The General
sorry donna, maar dit is absoluut niet waar. Gush shalom is niet meer dan een zionistisch clubje dat alleen bestaat om de rest van de wereld te laten zien dat israel zogenaamd een vredesbeweging heeft. Het is een isrealische beweging en geen palestijnse, en het is voor de bezetting van Palestina behalve van de westbank en gaza.....met andere woorden zo zionistisch als de pleuris.

Gelul. Als dat zo was, waarom is dan na 9/11 de geldstroom vanuit de VS richting Gush Shalom stopgezet? En ga eens praten met Moria Shlomon, de directeur, over het aantal Palestijnen dat actief is in Gush Shalom.


Geplaatst door The General
Ik vroeg om noemenswaardige verzetsorganisaties Donna. Verzet voeren door gebruik te maken van het appartheidsrechtssysteem van de kakkerlakken noem ik niet noemenswaardig verzet voeren. Die kakkerlakken hebben schijt aan dat rechtssyteem en handelen er alleen naar als het hen schikt. Das geen verzet....das je zelf overleveren aan de "goodwill" van de vijand.

Maar ze hebben wel talloze gevangenen vrijgekregen. Dat is meer dan Hamas of Islamic Jihad kunnen zeggen.


Geplaatst door The General
Meen je dat nou ? Iemand die voor de grenzen van '67 en tegen de intifada noem jij verzet ? Ik noem dat eerder een collaborateur.

Noem het wat je wilt. Ik noem hem een Palestijn. Dat is meer dan jij van jezelf kunt zeggen. 'Laat de Palestijnen zelf kiezen hoe ze hun verzet voeren', toch?


Geplaatst door The General
ach, ik ken al die organisaties niet, maar ze zullen ongetwijveld wel wat werk verrichten....maar in een oorlog voert het gewapend verzet de strijd. Dit soort organisaties zijn overgeleverd aan de willekeur van de vijand en dienen alleen om de ellende iets te verzachten. De vijand daar spreekt maar 1 taal, en dat is de taal van het geweld. Verzet wordt niet gevoerd waneer het de vijand uitkomt....of als de vijand het toelaat....anders is het al geen verzet meer.

Helder verhaal General. Een stuk helderder dan het standpunt dat je eerder verwoordde.


Geplaatst door The General
Donna, zoals je ziet ga ik niet over tot op de details in. De kern van de zaak is "geweld gebruiken bij verzet".

Kunnen we het eens worden dat we de manier van verzet maar aan de Palestijnen moeten overlaten en zowel hun geweldloze "verzet", als het verzet met geweld moeten steunen ? Zo hebben we allebij iets om aan te doneren.

Waar we het over eens kunnen worden, is dat dat jouw eerdere verhaal, 'ik ga niet bepalen wat de beste manier is voor de Palestijnen om hun verzet te voeren, de Palestijnen zullen het zelf wel beter weten', dus nergens op sloeg. Want je hebt wel hele duidelijke ideeen over hoe de Palestijnen hun verzet moeten voeren, en wat ze moeten eisen. Palestijnen en Palestijnse organisaties die naar andere oplossingen streven, of meer heil zien in een vreedzame aanpak, beschuldig jij van collaboratie en verraad.

Dus zijn we weer terug bij mijn eerdere kritiek op deze aanpak (van de AEL dus kennelijk), jullie mogen aansluiten in het twijfelachtige rijtje buitenlandse clubjes met zeer emotionele mensen die nooit door de Palestijnen of de Israelies zijn gekozen, maar wel namens hun zeggen te spreken, en door bizar hoge eisen en zeer gewelddadige inslag het vredesproces mede verkrachten.


Geplaatst door The General
Donna,

Om even naar de AEL terug te keren......zij claimen niet te weten hoe het verzet gevoerd moet worden...dus de vergelijking met de Aipac gaat niet op.

AEL steunt de Palestijnen in hun verzet, omdat deze in de ogen van AEL legitiem is....m.a.w. AEL luitert naar de Palestijnen en is niet paternalistisch. De Palestijnen bepalen zelf of ze verzet bieden...en ook hoe ze verzet bieden.

En jouw antwoord daarop, 'nee dat is niet vergelijkbaar met AIPAC want wij bepalen niet hoe de Palestijnen hun verzet moeten voeren', heb je zelf dus bij deze ontkracht. Daarnaast vond ik je antwoord over de mensenrechten advocaten (Palestijnen!) en Haider Abdel Shaffy (een Palestijn) behoorlijk paternalistisch. Als de Palestijnen hen als collaborateurs hadden gezien hadden ze nu niet meer geleefd. Je hebt het wel over gerespecteerde vertegenwoordigers van het Palestijnse volk, mensen die elke dag in een gevaarlijke positie verkeren om onder het mom van 'anti-terrorisme' te worden gedood, dus een beetje meer respect voor hen had ik van jou wel verwacht.

De Rode Roos
21-04-03, 12:32
Donna, ik ben het met je eens. Hup Donna, hup! :haha:

Manina
21-04-03, 15:19
Zoals elke Moslim vind ik het heel triest wat zich daar dagelijks afspeelt,
maar ik kan zoals Mevr.Duisenberg heeft gezegd het wel begrijpen van de zelfmoordenaars.Ik keur het niet goed maar je moet je voorstellen hoe het leven daar is.Ze worden dagelijks onderdrukt dat is het het ergste terreurdaad wat ik me kan voorstellen,jaren.Een jongen of meisje tegenwoordig kan zich geen toekomst voorstellen en laat dat zien door het enigste te doen wat ze kunnen door de wereld te laten zien
dat ze onrecht word gedaan.Maar de wereld ziet alleen wat de palestijnen
verkeerd doen en niet wat die varken van sharon doet. :auw:
Het is gewoon heel simpel de joden moeten de bezette gebieden teruggeven dan kun je pas van vrede spreken en niet anders.
Ik zou de politiek in moeten gaan vind je niet? :p

The General
21-04-03, 16:21
Geplaatst door Donna
Gelul. Als dat zo was, waarom is dan na 9/11 de geldstroom vanuit de VS richting Gush Shalom stopgezet? En ga eens praten met Moria Shlomon, de directeur, over het aantal Palestijnen dat actief is in Gush Shalom.


?? welke geldstroom vanuit de VS ?? En beweer je soms dat ze niet zijn voor de grenzen van '67 ???



Maar ze hebben wel talloze gevangenen vrijgekregen. Dat is meer dan Hamas of Islamic Jihad kunnen zeggen.


Die zijn vrij gekomen omdat dat de kakkerlakken goed uitkwam...en niet omdat ze voor enige druk gezwicht zijn.



Noem het wat je wilt. Ik noem hem een Palestijn. Dat is meer dan jij van jezelf kunt zeggen. 'Laat de Palestijnen zelf kiezen hoe ze hun verzet voeren', toch?


Kleine kanttekening.....ik ben een arabier en Palestina behoort ook mij toe. Dat er een een paar Palestijnen rondlopen die Jeruzalem op willen geven en de grenzen van '67 erkennen en het recht op terugkeer van vluchtelingen willen laten vallen zal ik niet toestaan....en gelukkig de meeste Palestijnen ook niet.



Waar we het over eens kunnen worden, is dat dat jouw eerdere verhaal, 'ik ga niet bepalen wat de beste manier is voor de Palestijnen om hun verzet te voeren, de Palestijnen zullen het zelf wel beter weten', dus nergens op sloeg. Want je hebt wel hele duidelijke ideeen over hoe de Palestijnen hun verzet moeten voeren, en wat ze moeten eisen. Palestijnen en Palestijnse organisaties die naar andere oplossingen streven, of meer heil zien in een vreedzame aanpak, beschuldig jij van collaboratie en verraad.


Palestijnen die niet streven naar rechtvaardigheid en de enige echte oplossing (ontmanteling van de kakkerlakkenstaat en terugkeer van alle vluchtelingen met compensatie) worden door paternalistisch clubjes altijd met een warm onthaal beloond. Terwijl zij die hun bezit terug eisen, desnoods met geweld worden gecriminaliseerd. Ik steun elke groep die streeft naar de enige legitieme oplossing....en vooralsnog zijn dat de bekende verzetsbewegingen....en die doen dat op gepaste wijze.



Dus zijn we weer terug bij mijn eerdere kritiek op deze aanpak jullie mogen aansluiten in het twijfelachtige rijtje buitenlandse clubjes met zeer emotionele mensen die nooit door de Palestijnen of de Israelies zijn gekozen, maar wel namens hun zeggen te spreken, en door bizar hoge eisen en zeer gewelddadige inslag het vredesproces mede verkrachten.


Je zal het wel over de AEL hebben ? Ik weet toevallig dat de AEL haar standpunten m.b.t. het conflict in z'n geheel laat bepalen door mensen uit die regio....en inderdaad...daar zitten geen Iraeliers tussen...wel Palestijnen...Syriers....en Egyptenaren....Jordanezen.....maar ach....jij dacht zeker dat AEL staat voor Marokaans Europese Liga ?



En jouw antwoord daarop, 'nee dat is niet vergelijkbaar met AIPAC want wij bepalen niet hoe de Palestijnen hun verzet moeten voeren', heb je zelf dus bij deze ontkracht. Daarnaast vond ik je antwoord over de mensenrechten advocaten (Palestijnen!) en Haider Abdel Shaffy (een Palestijn) behoorlijk paternalistisch. Als de Palestijnen hen als collaborateurs hadden gezien hadden ze nu niet meer geleefd. Je hebt het wel over gerespecteerde vertegenwoordigers van het Palestijnse volk, mensen die elke dag in een gevaarlijke positie verkeren om onder het mom van 'anti-terrorisme' te worden gedood, dus een beetje meer respect voor hen had ik van jou wel verwacht.

Hmmmm.....je bedoelt te zeggen dat mensen ook blij zijn met Arafat ? Je denkt dat de mensen daar ook blij zijn met Oslo ? Je denkt echt dat mensen (mainstream) zich kan vinden in Dr. Haider ???

Praat eens een keer met mensen uit die regio......praat eens wat vaker met Arabieren.

Donna
21-04-03, 16:58
Geplaatst door The General
?? welke geldstroom vanuit de VS ?? En beweer je soms dat ze niet zijn voor de grenzen van '67 ???

Gush Shalom kreeg veel geld vanuit de VS voor 9/11. Nu niet meer. Want organisaties die zeggen dat ze de Palestijnse positie maar al te goed begrijpen, worden daar nu niet meer gepruimd.

En ja, ze zijn voor de grenzen van 1967, net als overigens veel Palestijnen.




Geplaatst door The General
Die zijn vrij gekomen omdat dat de kakkerlakken goed uitkwam...en niet omdat ze voor enige druk gezwicht zijn.

Je had tot voor gisteren nog nooit van deze mensen gehoord en weet nu al tot in de puntjes alles van deze zaken? Knap. Hoe doe je dat?




Kleine kanttekening.....ik ben een arabier en Palestina behoort ook mij toe. Dat er een een paar Palestijnen rondlopen die Jeruzalem op willen geven en de grenzen van '67 erkennen en het recht op terugkeer van vluchtelingen willen laten vallen zal ik niet toestaan....en gelukkig de meeste Palestijnen ook niet.

Kleine kanttekening: dat is dus precies wat de Israelies zeiden toen ze daar een staat stichtten. 'Wij zijn joods en Palestina behoort ons toe'. Dat de overgrote meerderheid daar nog nooit gewoond had (net zoals de overweldigende meerderheid van de arabieren daar nooit gewoond heeft) maakte ze niet uit. Net zoals het jou kennelijk niets uitmaakt.

Zo zie je maar weer. De Palestijnen worden ALTIJD door IEDEREEN genaaid. Misschien nog wel het hardst door hun zogenaamde arabische broeders die hogere eisen stellen aan een vredesaccoord dan zij. En geen Palestijn zijn, geen moer met dit conflict te maken hebben, maar niet zullen toestaan dat....



Hmmmm.....je bedoelt te zeggen dat mensen ook blij zijn met Arafat ? Je denkt dat de mensen daar ook blij zijn met Oslo ? Je denkt echt dat mensen (mainstream) zich kan vinden in Dr. Haider ???

Praat eens een keer met mensen uit die regio......praat eens wat vaker met Arabieren.

Als alles loopt zoals ik hoop ga ik dit jaar weer twee keer naar Gaza. Ik ben daar al eens eerder geweest. Praat regelmatig met mensen uit die regio, vrijwel alleen maar met Palestijnen want wat de rest van de arabieren ervan vinden interesseert me geen zak (net zoals ik de mening van joodse organisaties in NL of de VS ook echt compleet oninteressant vind). Het meest treffend vond ik de opmerking die een man daar maakte wiens huis net een week ervoor met de grond gelijk werd gemaakt. 'What do the jews want? Do they want a marriage, or a divorce? If they want a divorce, then they should give us our fair share of the house. If they want to stay married, they should give us the same rights they have. But the jews, they want neither. I don't care which choice they make, but they should make one'.

Met andere woorden: Of een volwaardige eigen staat tot de grenzen van 67, en het opdoeken van de Nederzettingen, of 1 grote staat waarin Palestijnen en joden gelijke rechten hebben.

En ja, toen het Oslo proces net begon waren de Palestijnen, net als de Israelies, zeer zeer blij. Ik heb daar fotoreportages en video materiaal gezien van Gaza stad toen het nieuws net op de TV bekend werd gemaakt dat er een begin met onderhandelen was gemaakt. Best grappig eigenlijk. Je zag een groepje jongens stenen gooien naar een Israelische tank, die vlakbij een checkpoint stond. Op een gegeven moment rennen er wat mensen de straat op, ze schreeuwen iets, een paar minuten laten komen de militairen uit hun tank, gooien de jongens hun stenen neer en werd er gefeest, met de militairen nog wel.

De Palestijnen zijn pas echt teleurgesteld geraakt in oslo toen bleek dat het leven er in de bezette gebieden alleen maar slechter op werd en niet beter, en de militaire dominantie alleen maar groter werd. De bereidheid om compromissen te sluiten is er bij de palestijnen altijd geweest, maar dat is iets dat veel van de zelfbenoemde woordvoerders van de Palestijnenniet willen weten, want dat past niet in het plaatje. Niet meer tegen Israel kunnen schoppen, betekent voor velen een einde van het doel in hun leven.

Ik begrijp die zelfmoordenaars prima. Ik was maar twee dagen in Gaza en had nadien bijwijze van spreke al de meiging mezelf op te blazen, omdat wat daar gebeurt echt het ergste is wat ik ooit heb gezien. Dat Palestijnse jongeren zich geen raad meer weten van woede snap ik dus wel ja. Dat er in delen van de wereld mensen rond lopen die nog nooit in Palestina geweest zijn en nog woedender zijn dan veel Palestijnen zelf zijn, begrijp ik echter niet. Dat is gewoon een vorm van sado masochisme.






[/B][/QUOTE]

lennart
21-04-03, 17:16
Kleine kanttekening.....ik ben een arabier en Palestina behoort ook mij toe. Dat er een een paar Palestijnen rondlopen die Jeruzalem op willen geven en de grenzen van '67 erkennen en het recht op terugkeer van vluchtelingen willen laten vallen zal ik niet toestaan....en gelukkig de meeste Palestijnen ook niet.


Er is een Oost-Jerusalem en een West-Jerusalem. In Oost-Jerusalem bevindt zich de tempelberg. In West-Jerusalem alleen maar veel moderne gebouwen. Israel heeft overigens gewoon de stad grenzen vergroot zodat Jerusalem opeens veel groter werd en de meerderheid van de stad opeens Joods was. Verder hebben ze ook allerlei nederzettingen rondom Oost-Jerusalem gebouwd zodat ze de stad konden afsluiten voor Arabieren als ze zo'n maatregel geschikt achten.

Wat de Palestijnen graag willen, en overigens als je met arabieren praat in de rest van arabische wereld dan hebben ze het over de grenzen van '67.



'What do the jews want? Do they want a marriage, or a divorce? If they want a divorce, then they should give us our fair share of the house. If they want to stay married, they should give us the same rights they have. But the jews, they want neither. I don't care which choice they make, but they should make one'.


:hihi: Ik maakte dit punt ook eens op joods.nl, en natuurlijk werd ik belachelijk gemaakt. Ik kan me de volledige discussie helaas niet meer herinneren. Overigens als je deze vergelijking gaat maken, moet je natuurlijk eerst besluiten wie de vrouw is en vervolgens welk type huwelijk het is! In een orthodox joods huwelijk heeft de vrouw geloof ik niet al te veel rechten, maar ik hiervan weet ik niet bijster veel.

Donna
21-04-03, 18:52
Geplaatst door lennart
:hihi: Ik maakte dit punt ook eens op joods.nl, en natuurlijk werd ik belachelijk gemaakt. Ik kan me de volledige discussie helaas niet meer herinneren. Overigens als je deze vergelijking gaat maken, moet je natuurlijk eerst besluiten wie de vrouw is en vervolgens welk type huwelijk het is! In een orthodox joods huwelijk heeft de vrouw geloof ik niet al te veel rechten, maar ik hiervan weet ik niet bijster veel.

Het is een homo-huwelijk tussen twee macho's die hun geaardheid ontkennen en hun zachte kanten proberen te compenseren met een heleboel geweld en machtsvertoon :fpimp: :D

The General
21-04-03, 21:35
Geplaatst door Donna
Gush Shalom kreeg veel geld vanuit de VS voor 9/11. Nu niet meer. Want organisaties die zeggen dat ze de Palestijnse positie maar al te goed begrijpen, worden daar nu niet meer gepruimd.

En ja, ze zijn voor de grenzen van 1967, net als overigens veel Palestijnen.


Das onzin....Gush Shalom is een zionistische organisatie die alleen maar pleit voor de belangen van de zionisten. Ze proberen uit alle macht een valse vrede te propageren om zo de veiligheid van de zionistische staat te garanderen. Zij zeggen laten we blij zijn met wat we tot nu toe hebben kunnen stelen laat de rest van de buit maar achter. Sinds 11/9 is daar inderdaad niet veel animo meer voor. Veel zionsiten ruiken bloed en snakken naar meer. Het valt niet meer te verkopen aan de zionisten dat ze geen land meer moeten roven. Vandaar dat Gush Shalom niet meer in de smaak valt.

Je had het trouwens eerst over een Palestijns Israelische organisatie die pleit voor 1 staat met gelijke rechten voor beide volkeren. Ik hoop dat je nu inziet dat je het aan het verkeerde eind had ?




Je had tot voor gisteren nog nooit van deze mensen gehoord en weet nu al tot in de puntjes alles van deze zaken? Knap. Hoe doe je dat?


www.zoekaldieongeinnaophetnet.nl




Kleine kanttekening: dat is dus precies wat de Israelies zeiden toen ze daar een staat stichtten. 'Wij zijn joods en Palestina behoort ons toe'. Dat de overgrote meerderheid daar nog nooit gewoond had (net zoals de overweldigende meerderheid van de arabieren daar nooit gewoond heeft) maakte ze niet uit. Net zoals het jou kennelijk niets uitmaakt.


Palestina is deel van de arabische wereld. Netzoals Groningen deel van Nederland is. En als Groningen wordt bezet verwacht ik van de Limbo's ook dat ze de strijd tot op de laatste kogel zullen voeren. Of geldt dan ook het argument....maar de meeste Limbo's wonen niet in Groningen ?

Palestina is Arabisch en Islamitisch. En als Arafat vrede sluit met de kakkerlakken dan is dat een vrede die niet voor mij geldt. Al-Quds is van mij ! en het geroofde land is van mijn broeders....en mijn broeders en ik zijn 1....en zelfs als zij ten ondergaan aan de barbarij van de vijand zal ik verder gaan met de strijd. En dat om de simpele reden dat wij 1 zijn.




Als alles loopt zoals ik hoop ga ik dit jaar weer twee keer naar Gaza. Ik ben daar al eens eerder geweest. Praat regelmatig met mensen uit die regio, vrijwel alleen maar met Palestijnen want wat de rest van de arabieren ervan vinden interesseert me geen zak (net zoals ik de mening van joodse organisaties in NL of de VS ook echt compleet oninteressant vind).


En das nou wat niet tot jou door wil dringen schijnbaar. Jij bent vast genageld aan die koloniale grenzen zoals je ze op je atlas ziet. Wij Moslims en Arabieren zien dat heel anders. Wij hanteren de grenzen zoals deze in onze harten zijn uitgetekend.



Het meest treffend vond ik de opmerking die een man daar maakte wiens huis net een week ervoor met de grond gelijk werd gemaakt. 'What do the jews want? Do they want a marriage, or a divorce? If they want a divorce, then they should give us our fair share of the house. If they want to stay married, they should give us the same rights they have. But the jews, they want neither. I don't care which choice they make, but they should make one'.

Met andere woorden: Of een volwaardige eigen staat tot de grenzen van 67, en het opdoeken van de Nederzettingen, of 1 grote staat waarin Palestijnen en joden gelijke rechten hebben.


uhh....en de vluchtelingen ? die zien ook 2 opties ? Staar je toch niet blind op deze man.

En de enige manier om deze mensen te redden is door niet te zwichten voor de chantage van de kakkerlakken. Wat de kakkerlakken doen is gewoon een mega-gijzeling. Het is een afpersing van het formaat dat zijn weerga in de menselijke geschiedenis niet kent. Wij zullen niet zwichten voor tereur. Als je dat eenmaal doet is het eind zoek.

Natuurlijk begrijpen we deze mensen....maar door toe te geven aan de zionistische-honden zal het land dat zij nastreven (Nijl-Eufraat) snel worden gerealiseerd door simpel weg deze martel-gijzel combinatie toe te passen op onze bevolking. En gelukkig zien we dat ook de overgrote meerderheid van Palestijnen vastberaden is om met het zwaard gerechtigheid te halen.



En ja, toen het Oslo proces net begon waren de Palestijnen, net als de Israelies, zeer zeer blij. Ik heb daar fotoreportages en video materiaal gezien van Gaza stad toen het nieuws net op de TV bekend werd gemaakt dat er een begin met onderhandelen was gemaakt. Best grappig eigenlijk. Je zag een groepje jongens stenen gooien naar een Israelische tank, die vlakbij een checkpoint stond. Op een gegeven moment rennen er wat mensen de straat op, ze schreeuwen iets, een paar minuten laten komen de militairen uit hun tank, gooien de jongens hun stenen neer en werd er gefeest, met de militairen nog wel.


...tot dat ze wisten wat Oslo inhield en wat het in de praktijk betekende.



Dat er in delen van de wereld mensen rond lopen die nog nooit in Palestina geweest zijn en nog woedender zijn dan veel Palestijnen zelf zijn, begrijp ik echter niet. Dat is gewoon een vorm van sado masochisme.


Nee, das eenheid en broederschap. Als de ketenen van de dictaturen in de Arabische wereld verbroken worden zal je het mischien pas begrijpen.

De Palestijnen die moe zijn van de strijd en geen hoop hebben op de steun van hun arabisch islamitische broeders, omdat ze niet verwachten dat deze de ketenen van de incapabele en huichelachtige machthebbers van hun landen van zich af te kunnen werpen, denken inderdaad om eieren voor hun geld te kiezen.

En als zij moe zijn van de woede...dan zullen wij woedend voor ze zijn. En als zij moe zijn van de strijd...dan zullen wij voor ze strijden. En als zij moe zijn om offers te brengen...dan zullen wij die offers brengen.

lennart
21-04-03, 22:01
Nee, das eenheid en broederschap. Als de ketenen van de dictaturen in de Arabische wereld verbroken worden zal je het mischien pas begrijpen.


Lol, je kan natuurlijk ook zeggen dat de inwoners van de arabische wereld schaapjes zijn, die onnadenkend het falende beleid van hun leiders blijven volgen en voor hun eigen schaapjesgedrag hun leiders en het westen de schuld geven. Eenheid en broederschap zijn dromen die voorkomen in sprookjes. Hier in het westen zijn wij toch geen broeders? In Iraq zijn het toch jouw eigen broeders die de ziekenhuizen plunderen? Je kan blijven leven in je illusionaire wereld van jouw goedkope strijd tegen het kwaad samen met Bush en Saddam, of je kan gaan leven in the real world. Jouw goedkope aanvallen op Gush Shalom zijn werkelijk te triest voor woorden, ik zou leggen lees eens van artikelen van Uri Avnery voordat jij je recht-extremistische gezicht hier op dit prikbord weer laat zien.
http://www.gush-shalom.org/archives/article215.html

Donna
22-04-03, 00:02
Geplaatst door The General
Je had het trouwens eerst over een Palestijns Israelische organisatie die pleit voor 1 staat met gelijke rechten voor beide volkeren. Ik hoop dat je nu inziet dat je het aan het verkeerde eind had

Nee. Want als die twee staten er zijn, pleit Gush Shalom voor vergaande integratie van deze beiden staten.

Wat ook verreweg de beste oplossing zou zijn. Eerst twee staten, en dan, net als destijds bij de EU, stapsgewijze integratie tot je een federatie overhoudt waar iedereen gelijke rechten heeft.

Maarja, dan vloeit er geen bloed en dan wordt vlaggen verbranden ook ineens een stuk minder cool.


Palestina is Arabisch en Islamitisch. En als Arafat vrede sluit met de kakkerlakken dan is dat een vrede die niet voor mij geldt. Al-Quds is van mij ! en het geroofde land is van mijn broeders....en mijn broeders en ik zijn 1....en zelfs als zij ten ondergaan aan de barbarij van de vijand zal ik verder gaan met de strijd. En dat om de simpele reden dat wij 1 zijn.

Tsja.

Als 'jullie' een zijn, met wie moeten 'wij' dan onderhandelen? Want waar is precies het hoofdkantoor en het parlement van 'jullie'? Echt General, ik ben onder de indruk van je idealisme. Maar als wat jij zegt echt waar is, waarom is er dan destijds met het sluiten van het Oslo akkoord niet een vertegenwoordiger van 'jullie' naar Oslo gereisd om de aldaar aanwezige politici te vertellen dat ze eigenlijk met de verkeerde persoon zitten te praten? Omdat ze eigenlijk met ** ** van de altijd geheim gebleven maar zeer representatieve, ja - wat eigenlijk?, te praten? Jullie zijn '1', maar waar is die '1' dan? Het klinkt wel mooi, maar het is zo verdomde onpraktisch in het dagelijkse politieke leven, om met een soort schim te praten.

Totdat deze persoon zich meldt ga ik ervan uit dat de Palestijnen heel goed namens zichzelf kunnen denken en spreken, dat ze een staat willen waar het Palestijnse volk autonoom, vrij, en los van buitenlandse inmenging gebruik kan maken van haar zelfbeschikkingsrecht.

Want daar gaat het mij om general, het zelfbeschikkingsrecht van de Palestijnen. Dat is waar ze recht op hebben, niet totale dominantie van buitenaf. Niet van de Israelies of de VS, en niet van de rest van de arabische wereld.


Geplaatst door The General
En als zij moe zijn van de woede...dan zullen wij woedend voor ze zijn. En als zij moe zijn van de strijd...dan zullen wij voor ze strijden. En als zij moe zijn om offers te brengen...dan zullen wij die offers brengen.

Ja, zoveel is wel gebleken de afgelopen jaren. Duizenden Palestijnse vluchtelingen die door hun arabische broeders in ghetto's worden gepropt en vertrapt en rechteloos gehouden. Dat zeg ik. De Palestijnen worden altijd door iedereen genaaid. Dat is ook het tragische ervan.

The General
22-04-03, 00:26
Geplaatst door lennart
Lol, je kan natuurlijk ook zeggen dat de inwoners van de arabische wereld schaapjes zijn, die onnadenkend het falende beleid van hun leiders blijven volgen en voor hun eigen schaapjesgedrag hun leiders en het westen de schuld geven.


Hun leiders ?...hun leiders?.....ik wist niet dat ze leiders hadden gekozen ?...ahh...je bedoelt die leiders ? Die "leiders" die of marionetten zijn van de VS of die een uitvloeisel zijn van de "koude" oorlog die over onze ruggen is uitgevochten ? Je bedoelt de "leiders" die elk jaar miljoenen aan westers wapens kopen ...niet om hun land te verdedigen maar om hun bevolking te onderdrukken ? Je bedoelt die leiders die van militaire en politieke steun voorzien worden om hun greep op de bevolking te vergroten, en elke opstand met bruut geweld en amerikaanse kogels de kiem in te smoren ? Vertel welke leiders bedoel je ?



Eenheid en broederschap zijn dromen die voorkomen in sprookjes. Hier in het westen zijn wij toch geen broeders? In Iraq zijn het toch jouw eigen broeders die de ziekenhuizen plunderen?


Liefde, moed en trots zijn ook zaken die voorkomen in sprookjes...das speciaal voor mensen als jou die dat in het echte leven nooit zullen leren kennen.

Over welke "wij" heb jij het hier in het westen ?

In Iraq zijn dat inderdaad mijn broeders die ziekenhuizen plunderen uit blinde woede...het zijn ook mijn broeders die met 20.000 man tegen de VS hebben gedemonstreerd afgelopen week. Het zijn ook mijn broeders kinderen die afgelopen maand door clusterbommen in stukjes zijn gescheurd. Het zijn ook de 700.000 kinderen van mijn broeders en zusters die de afgelopen 12 jaar door de sancties het leven hebben gelaten in Iraq. Wat wil je daarmee zeggen ?



Je kan blijven leven in je illusionaire wereld van jouw goedkope strijd tegen het kwaad samen met Bush en Saddam, of je kan gaan leven in the real world. Jouw goedkope aanvallen op Gush Shalom zijn werkelijk te triest voor woorden, ik zou zeggen lees eens van artikelen van Uri Avnery voordat jij je recht-extremistische gezicht hier op dit prikbord weer laat zien.
http://www.gush-shalom.org/archives/article215.html

Ach maar natuurlijk is mijn strijd goedkoop volgens jou. Er vloeit namelijk vooral "waardeloos" arabisch islamitisch bloed. Jou "real world" is een wereld waarin strijd voor rechtvaardigheid iets is uit sprookjes.

wat Gush Shalom betreft:

The refugees will be offered several possible venues of rehabilitation and compensation.
One of these venues, will allow a limited number of refugees,
the right to return To the state of Israel,
based on a formula that will maintain the Jewish majority in the state of Israel.


Je reinste zionisme dus. Of je bent voor gerechtigheid of je bent het niet. Gush Shalom werkt gewoon veel geraffineerder. Zij weten dat het voor hun een verloren zaak is. Demografisch zullen ze het verliezen,..de ervaringen uit de geschiedenis leren dat zij het zullen verliezen,...het gebrek aan legitimiteit zal er voor zorgen dat ze verliezen. Vandaar hun taktische aanpak om zoveel mogelijk arabieren voor de zionistisch kar te spannen en zo de zionistische staat te behouden. het komt er altijd op neer dat het "joodse karakter" van hun staat behouden blijft.

en vertel me eens...wat is er rechts-extremistisch aan mij ? Omdat ik zeg dat hij die 100 € steelt geen 50 € moet terug geven maar 100 €.

The General
22-04-03, 00:46
Geplaatst door Donna
Nee. Want als die twee staten er zijn, pleit Gush Shalom voor vergaande integratie van deze beiden staten.

Wat ook verreweg de beste oplossing zou zijn. Eerst twee staten, en dan, net als destijds bij de EU, stapsgewijze integratie tot je een federatie overhoudt waar iedereen gelijke rechten heeft.

Maarja, dan vloeit er geen bloed en dan wordt vlaggen verbranden ook ineens een stuk minder cool.


Niks 2 staten. 1 staat met recht van terugkeer van ALLE vluchtelingen En compensatie van alle geleden schade.

Die ongein waar jij het over hebt is zoiets als...: Ik neem de helft van jou huis over en heel mischien in de toekomst mag jij gebruik maken van de overloop.



Tsja.

Als 'jullie' een zijn, met wie moeten 'wij' dan onderhandelen? Want waar is precies het hoofdkantoor en het parlement van 'jullie'? Echt General, ik ben onder de indruk van je idealisme. Maar als wat jij zegt echt waar is, waarom is er dan destijds met het sluiten van het Oslo akkoord niet een vertegenwoordiger van 'jullie' naar Oslo gereisd om de aldaar aanwezige politici te vertellen dat ze eigenlijk met de verkeerde persoon zitten te praten? Omdat ze eigenlijk met ** ** van de altijd geheim gebleven maar zeer representatieve, ja - wat eigenlijk?, te praten? Jullie zijn '1', maar waar is die '1' dan? Het klinkt wel mooi, maar het is zo verdomde onpraktisch in het dagelijkse politieke leven, om met een soort schim te praten.


Das inderdaad erg moeilijk. Zal je toch ff moeten wachten totdat er orde op zaken is gesteld en afgerekend is met al die dictaturen. Tot die tijd zal je het moeten doen met zowel PLO, Hamas, Jihad, PFLP, en de opinie van alle arabische landen. En je kunt me niet meer dan gelijk geven als je nu ziet wat er van Oslo terecht is gekomen. Zolang er geen echte onderhandelingen zijn maar er gedicteerd wordt...en er geen echte vertegenwoordiging is, kun je geen vrede verwachten. Abu Mazen zal dat moment alleen maar verder weg brengen.




Totdat deze persoon zich meldt ga ik ervan uit dat de Palestijnen heel goed namens zichzelf kunnen denken en spreken, dat ze een staat willen waar het Palestijnse volk autonoom, vrij, en los van buitenlandse inmenging gebruik kan maken van haar zelfbeschikkingsrecht.

Want daar gaat het mij om general, het zelfbeschikkingsrecht van de Palestijnen. Dat is waar ze recht op hebben, niet totale dominantie van buitenaf. Niet van de Israelies of de VS, en niet van de rest van de arabische wereld.


uhhh...Palestijnen zijn deel van de arabische wereld. Al zien heel veel neo-kolonialen dat natuurlijk liever niet. Zlef beschikkingsrecht betekent beschikking over geheel Palestina en niet een deel, das namelijk waar ze recht op hebben. Ben jij daar niet voor ?



Ja, zoveel is wel gebleken de afgelopen jaren. Duizenden Palestijnse vluchtelingen die door hun arabische broeders in ghetto's worden gepropt en vertrapt en rechteloos gehouden. Dat zeg ik. De Palestijnen worden altijd door iedereen genaaid. Dat is ook het tragische ervan.

De Palestijnen worden niet genaaid door hun broeders..maar door die corrupte marjonetten regimes. Zoals ik al zei...praat eens met arabieren...dan zouden wij deze polemieken een stuk korter kunnen houden.

De Rode Roos
22-04-03, 01:03
Niks 2 staten. 1 staat met recht van terugkeer van ALLE vluchtelingen En compensatie van alle geleden schade.

Die ongein waar jij het over hebt is zoiets als...: Ik neem de helft van jou huis over en heel mischien in de toekomst mag jij gebruik maken van de overloop.

Deze vergelijking klopt niet. Palestina was niet alleen van de Arabische Palestijnen, maar ook van de joodse Palestijnen. De Arabische Palestijnen kunnen niet heel Palestina gaan claimen. In "dat huis" woonde namelijk niet alleen Arabische Palestijnen voordat Israel uitgeroepen werd. Het is dus een kwestie van eerlijk delen en in dat opzicht lijkt de vredesovereenkomst van de VN met de bepaling van de grenzen van toen eerlijk. 1 staat zou het beste zijn, maar het is te laat en er is teveel gebeurd. Dat de joden Israel joods willen behouden is wel begrijpelijk. Saoedie-Arabie wil toch ook zijn Arabische en islamitische identiteit behouden? Dat volkeren streven naar behoud van cultuur is wel te rechtvaardigen, zolang het ene volk zich niet beter acht dan anderen volkeren, want dan wordt het nationalistisch en racistisch...

Tomas
22-04-03, 09:00
Geplaatst door The General

en vertel me eens...wat is er rechts-extremistisch aan mij ? Omdat ik zeg dat hij die 100 € steelt geen 50 € moet terug geven maar 100 €.

Wie zegt dat? Wat een laster! Nee, jij bent juist ontzettend inspirerend!

Weet je, mij is dat Bosnie al jaren een doorn in het oog. Midden in dit christelijke kaukasische Europa zit daar zo'n Islamitisch (mogelijk zelfs met semitisch of arabisch bloed. bah!) staatje.

Met welk recht? Hoe komen ze daar? De disonantie alleen al is storend.

Jij weet hoe belangrijk afkomst en bloed is. Dus, wat stel je voor? Wat moeten wij doen om dat recht te trekken?

Ruilen met de Joden kan natuurlijk niet. Dat snap je wel.

Donna
22-04-03, 09:44
Geplaatst door The General
uhhh...Palestijnen zijn deel van de arabische wereld. Al zien heel veel neo-kolonialen dat natuurlijk liever niet. Zlef beschikkingsrecht betekent beschikking over geheel Palestina en niet een deel, das namelijk waar ze recht op hebben. Ben jij daar niet voor ?

Zelfbeschikkingsrecht betekent een onderhandelingsresultaat bereiken dat door de Palestijnen wordt gesteund. DAAR ben ik voor.

Kort maar krachtig.

Als je mij zou vragen wat in mijn ogen de beste oplossing is voor het Midden Oosten, dan zou ik zeggen:

- Een vredesaccoord waarbij de Palestijnen een staat kunnen opbouwen in de Westbank en Gaza, alle settlements worden opgedoekt, Israelies die in hun settlement willen blijven wonen vallen vanaf dat moment onder Palestijns bestuur net zoals de Palestijnen in Israel onder israelisch bestuur vallen;
- Palestijns bestuur over Oost Jeruzalem;
- In fases: Terugkeer van de vluchtelingen en compensatie voor de vluchtelingen, deels naar de nieuwe Palestijnse staat, deels naar Israel.
- Stapsgewijze politieke en economische integratie van Israel, Palestina en Jordanie, om te beginnen met het waterbeheer;
- Uiteindelijk een confederatie van Israel, Palestina en Jordanie, vergaande economische en politieke samenwerking en vrij verkeer van personen.

Mochten de Palestijnen en de Israelies tot dergelijke afspraken kunnen komen, dan zou dat prachtig zijn. Het allermooist zou zijn als ze er uit zouden kunnen komen om gewoon zo snel mogelijk Israel en de Palestijnse gebieden 1 staat te maken, waar iedereen gelijke rechten heeft en niemand wordt onderdrukt. Maar dat zie ik er van beide kanten op korte termijn niet van komen. Dan is dit de tweede-beste oplossing denk ik.

lennart
22-04-03, 13:16
Geplaatst door The General
Hun leiders ?...hun leiders?.....ik wist niet dat ze leiders hadden gekozen ?...ahh...je bedoelt die leiders ? Die "leiders" die of marionetten zijn van de VS of die een uitvloeisel zijn van de "koude" oorlog die over onze ruggen is uitgevochten ? Je bedoelt de "leiders" die elk jaar miljoenen aan westers wapens kopen ...niet om hun land te verdedigen maar om hun bevolking te onderdrukken ? Je bedoelt die leiders die van militaire en politieke steun voorzien worden om hun greep op de bevolking te vergroten, en elke opstand met bruut geweld en amerikaanse kogels de kiem in te smoren ? Vertel welke leiders bedoel je ?


Juist die leiders die het volk onderdrukken zijn tevens hun leiders, of jij dat nu leuk vindt of niet. Kijk het is vrij makkelijk om een regering af te zetten als het volk inderdaad bestaat uit allemaal broeders zoals jij zegt, massale stakingen, massale protesten, en als hierbij martelaren sterven, dan is dat voor een moslim toch juist een eer? Maar niets van dat alles, de arabische bevolking blijft rustig als makke lammeren hun niet-zelfgekozen leider volgen. Alleen wanneer een ander arabisch land wordt aangevallen gaat men protesteren. Bovendien voor wie ben je hier aan het preken? Je zegt dat het Palestijnse conflict zal worden opgelost wanneer de arabische wereld zich verenigd, en volgens jou kan dat niet met de huidige arabische regeringen, dus waarom ben jij hier aan het preken? Het lijkt mij dat je zou moeten preken in de arabische landen waar die marionetten zitten. Waar is jouw broederschap voor deze onderdrukten? Waarom alleen de zaak van je Palestijnse broeders bepleiten? Waarom niet vertrekken naar Saoudie Arabie of Egypte en daar de onderdrukten bevrijden van hun corrupte regimes.



Liefde, moed en trots zijn ook zaken die voorkomen in sprookjes...das speciaal voor mensen als jou die dat in het echte leven nooit zullen leren kennen.


Well merci, maar je zal toch nog wat goedkopere afval afval over mij moeten heen storten wil je een poging doen om mij op enige manier te raken. Ik nodig je uit om wakker te worden en je te realiseren dat de broederschap in de islamtische wereld niet bestaat, sure men is ontevreden, maar er gebeurt voorlopig niets, al kunnen de zaken veranderen zodra er een counter revolutie in Iraq onstaat. Maar zodra er wel iets gebeurt zal jij al snel merken dat die arabische broederschap waar jij en velen voor jou al jaren van droomden een illusie zal blijken.



Over welke "wij" heb jij het hier in het westen ?


Over ons Nederlanders natuurlijk. Ooit bedacht dat het eigenbelang voor de meeste broeders toch iets zwaarder weegt dan voor de andere broeders.



In Iraq zijn dat inderdaad mijn broeders die ziekenhuizen plunderen uit blinde woede...het zijn ook mijn broeders die met 20.000 man tegen de VS hebben gedemonstreerd afgelopen week. Het zijn ook mijn broeders kinderen die afgelopen maand door clusterbommen in stukjes zijn gescheurd. Het zijn ook de 700.000 kinderen van mijn broeders en zusters die de afgelopen 12 jaar door de sancties het leven hebben gelaten in Iraq. Wat wil je daarmee zeggen ?


Dat eenheid een illusie is.



Ach maar natuurlijk is mijn strijd goedkoop volgens jou. Er vloeit namelijk vooral "waardeloos" arabisch islamitisch bloed. Jou "real world" is een wereld waarin strijd voor rechtvaardigheid iets is uit sprookjes.


Hier toon je weinig inlevensvermogen in een tekst; jij voert de strijd zoals Saddam en Bush die voerde tegen het kwaad, de enige manier waarop jij wil omgaan met kwaad is het volledig uit te roeien. Dat is misschien niet goedkoop als kwaad dodelijk is, maar wanneer het kwaad zelf niet dood, maar jij wenst het nog altijd uit te roeien dan ben je zelf dus gevaarlijk bezig. De enige mensen die zo denken zijn extreme elementen.



wat Gush Shalom betreft:

The refugees will be offered several possible venues of rehabilitation and compensation.
One of these venues, will allow a limited number of refugees,
the right to return To the state of Israel,
based on a formula that will maintain the Jewish majority in the state of Israel.


Je reinste zionisme dus. Of je bent voor gerechtigheid of je bent het niet. Gush Shalom werkt gewoon veel geraffineerder. Zij weten dat het voor hun een verloren zaak is. Demografisch zullen ze het verliezen,..de ervaringen uit de geschiedenis leren dat zij het zullen verliezen,...het gebrek aan legitimiteit zal er voor zorgen dat ze verliezen. Vandaar hun taktische aanpak om zoveel mogelijk arabieren voor de zionistisch kar te spannen en zo de zionistische staat te behouden. het komt er altijd op neer dat het "joodse karakter" van hun staat behouden blijft.


Ik heb dus duidelijk niet gezegd dat Gush-Shalom niet zionistische is, maar waar Gush-Shalom (Vredesblok) het verschil maakt, is dat zij zelf ook weten en stellen dat het Zionisme dat bedreven is de aflopen 100 jaar FOUT is en dat ze de fouten die gemaakt zijn graag op een of andere manier willen herstellen. Omdat ze realiseren, (je weet wel de real world), dat de Joden het land niet zullen verlaten, en zij ook zo'n hun eigen mening hebben over wat er zich heeft plaatsgevonden de afgelopen 100 jaar. Jij bagataliseert dat door alleen over je Palestijnse broeders te praten, bovendien bagataliseer jij de goede bedoelingen van Gush Shalom tot propaganda van de zionistische entiteit. Sja als je werkelijk denkt zo je broeders te helpen dan ben je slecht op weg. In elk geval probeert Gush Shalom het lot van de armen in de Palestijnse zaak nog een beetje lenigen. Maar wat nog belangrijker is, is dat Gush-Shalom geen strijd wenst te voeren. Wat jij je moet afvragen is, stel dat er alleen Gush Shalom was dat het zionistische ideaal probeert uit te voeren, inderdaad zonder gewelddadige strijd, ben jij dan nog steeds bereidt om hiertegen gewapenderhand te vechten.



en vertel me eens...wat is er rechts-extremistisch aan mij ? Omdat ik zeg dat hij die 100 € steelt geen 50 € moet terug geven maar 100 €.

Omdat er hier niet 1 persoon aan de gang is geweest, omdat onder het Israelische volk verschillende meningen de ronde doen, omdat de meesten in de Israelische samenleving helemaal niets hebben gejat, maar dat het de erfenis uit het verleden is. Verder ben ik ervan overtuigd, dat in de huidige media maatschappij de morele strijd, die strijd tegen het zionisme inderdaad is, alleen kan gewonnen worden wanneer je eigen morele standaard ver verheven is boven die van je vijand.

crazy2000
22-04-03, 13:38
Geplaatst door Mark
AEL gaat zelfmoordacties steunen

Bron: Eindhovens Dagblad
Volgens bestuurslid Nabil Marmouch en kandidaat-voorzitter Mohammed Cheppih zal de AEL op alle mogelijke manieren Palestijnen steunen die ''streven naar rechtvaardigheid''.


Als een land financieel gesteund wordt die naar rechtvaardigheid streeft zal dat zeker betekenen dat het zelfmoordacties uitvoert.

sjonge jonge jonge wat een media zeg

Al Sawt
22-04-03, 14:40
Geplaatst door Donna
Tsja.

Wie is Nederland om Israel aan te spreken op haar verdedigingspolitiek? Ze zullen het daar wel beter weten... toch?

De politieke filosofie van General, omgedraaid. Maar dan klinkt het ineens een stuk minder aantrekkelijk, heel gek is dat.

Misschien zou je de luchtbrug via Schiphol afsnijden, als sanctie maatregel! Maar misschien is Nederland bang, dat met men weer over de holocaust gaat beginnen.

Al Sawt
22-04-03, 14:52
Geplaatst door Donna
Gush Shalom is een Palestijns Israelische organisatie die fel verzet voert tegen de Israelische bezetting en pleit voor 1 staat waarin Palestijnen en Joden gelijke rechten hebben.
Het PNGO netwerk is een Palestijnse organisatie waar vele kleinere organisaties in verenigd zijn die zich allemaal bezig houden met geweldloos verzet. Raji Sourani, een Palestijns mensenrechtenadvocaat, runt vanuit Gaza stad een netwerk van Palestijnse juristen die (vaak succesvol) house demolitions tegenhoudt en Palestijnse gevangen vrijpleit. Dr. Haider Abdel Shaffy, in vrorger tijden onderhandelaar voor Arafat, afgehaakt omdat hij het Oslo proces niet steunde, runt ook vanuit Gaza stad een organisatie die zich bezighoudt met gezondheidszorg, onderwijs, en politieke activiteiten in de Palestijnse gebieden en Israel. Verder ken je ongetwijfeld de Arab Societies Union, De committee of Palestinian Non-Governmental Organisations Libanon, Arab Societies Lebanon, Palestinian observatory 'Al-Marsad', Al-Makassed Islamic Charitable Society, het 'Arab Thought Forum', Al Dameer Association for Human Rights, the General Comittee for Land Defense, The international Move for Child Defence, de Palestinian Centre for Peace and Democracy, etc, etc, etc. En dan is er natuurlijk nog een lange lijst Palestijns-christelijke organisaties, velen opererend vanuit Oost Jeruzalem, die erg veel doen.

Deze organisaties hebben o.a. housedemolitions tegengehouden, succesvol Palestijnse gevangen vrijgepleit, checkpoints verwijderd gekregen, Palestijnse slachtoffers van geweld geholpen, mensen aan nieuwe woonruimte geholpen als hun huis wel werd gesloopt, en zijn mede verantwoordelijk voor dat kleine beetje objectief nieuws dat er wel over dit conflict en deze bezetting naar buiten komt. Het zijn bijvoorbeeld de enige organisaties die daadwerkelijk inzicht kunnen bieden, systematisch, in de nederzettingsativiteiten door Israel, inclusief bewijzen, waar de Israelische regering vaak glashard over liegt. Het zijn deze organisaties die mensen als Greta Duisenberg informeren en naar de Palestijnse gebieden halen zodat zij in het buitenland steun vor de Palestijnse strijd kan organiseren. Maarja, dan komt Hamas (of de AEL) weer eens met ee statement, en dan haasten de mensen zich weer om zich daarvan te distantieren. En zo krijgt Hanan Ashrawi weer gelijk: de Palestinians never miss an opportunity to miss an opportunity.

Dus, gaat de AEL deze organisaties financieel steunen? Ik kan je makkelijk in contact brengen met iemand die je in contact kan brengen met al deze organisaties, zijn naam is Amjad Shawwa, hij woont in Gaza stad, is nog redelijk jong (in de 30) en heeft de capaciteiten zijn positie in Gaza nog verder uit te bouwen, want hij krijgt veel steun van de gewone Palestijnen. Niet alleen omdat hij tegen de Israelische bezzetting ageert, maar ook tegen de Palestinian Authority, die de Palestijnen ook aan de lopende band naait. Hij is niet zozeer principieel tegen zelfmoordaanslagen, maar wel iemand die van mening is dat de positieve taken van Hamas (gezondheidszorg, welzijnsbeleid) verbleken bij hun schadelijke activiteiten (het bieden van een goed excuus voor de IDF om nog eens wat onschuldige Palestijnen af te knallen), immers, er zijn Palestijnse organisaties die de gezondheids en welzijnsfunctie van hamas al decennialang vele malen succesvoller weten te organiseren dan zij.

Wel is het zo dat deze organisaties iets minder persaandacht krijgen, dat komt dan weer omdat ze nooit met kalashnikovs in hun hand interviews geven en ook nooit kogels in de lucht schieten als ze eens iets bereikt hebben. Ze voldoen al met al niet aan het 'westerse beeld van de Palestijnse gebieden', en kunnen dus geen spectaculaire plaatjes voor nieuwsberichtjes van 20 seconden leveren. Voor zover ik weet hebben ze ook nooit mensen vermoord, of althans maken ze daar geen reclame mee. Ze zetten zich in voor het Palestijnse volk en verzetten zich geweldloos tegen de bezetting. Verzet door middel van aanslagen of geweldloos, het helpt niet. Want zolang de VS Israel de vrije hand geeft en elke VN resolutie met een veto torperdeert.

Ook ben ik geen voorstander, dat de Palestijnen hun geweld tegen de Israeliers staken, want dan bevestig je alleen de gelijk van Sharon dat je met harde hand veiligheid kan bereiken, wat de Palestijnen ook in de onderhandelingstafel niet ten goede komt. Een staak het vuren met VN waarnemers, is de beste oplossing.

Al Sawt
22-04-03, 15:00
Geplaatst door The General
.Kleine kanttekening.....ik ben een arabier en Palestina behoort ook mij toe. Dat er een een paar Palestijnen rondlopen die Jeruzalem op willen geven en de grenzen van '67 erkennen en het recht op terugkeer van vluchtelingen willen laten vallen zal ik niet toestaan....en gelukkig de meeste Palestijnen ook niet. Correct! Wij hebben er meer recht op dan een Jood die al generaties in de polder of het Russische toendra gewoont heeft. Voorts claimen we Palestina niet uit religieuze gronden(zoals Mika beweert), maar uit historische(daar hoeven we heus geen 2000jaar voor terug te gaan) en etische redenen. Dus om beide claims gelijk te schakelen, is een aanfluiting van de verstand.

Dutchguy
22-04-03, 15:16
Geplaatst door Al Sawt
Correct! Wij hebben er meer recht op dan een Jood die al generaties in de polder of het Russische toendra gewoont heeft. Voorts claimen we Palestina niet uit religieuze gronden(zoals Mika beweert), maar uit historische(daar hoeven we heus geen 2000jaar voor terug te gaan) en etische redenen. Dus om beide claims gelijk te schakelen, is een aanfluiting van de verstand.

Ik blijf me verbazen over dat 'we'.

Donna
22-04-03, 15:20
Geplaatst door Al Sawt
Een staak het vuren met VN waarnemers, is de beste oplossing.

Hier ben ik het zeker mee eens.

lennart
22-04-03, 15:26
Geplaatst door Al Sawt
Correct! Wij hebben er meer recht op dan een Jood die al generaties in de polder of het Russische toendra gewoont heeft. Voorts claimen we Palestina niet uit religieuze gronden(zoals Mika beweert), maar uit historische(daar hoeven we heus geen 2000jaar voor terug te gaan) en etische redenen. Dus om beide claims gelijk te schakelen, is een aanfluiting van de verstand.

Juist, dat zou dus het uitgangspunt van onderhandelingen zijn. De PLO heeft dit uitgangspunt verkwanselt en is daarom niet geschikt om leiding te geven aan het Palestijnse volk. Daarentegen als je vrede wilt bereiken moet je bereid zijn comprissen sluiten en dan komen de grenzen van '67 in beeld samen met een regeling voor de vluchtelingen.

manc
22-04-03, 15:37
Geplaatst door The General
.Kleine kanttekening.....ik ben een arabier en Palestina behoort ook mij toe.

Meneer is dus toch gewoon een ordinaire racist. Palestina/Israel hoort toe aan de mensen die er wonen: of ze nu joods, arbisch, grieks, romeins, libanees, aramees of weet ik het wat voor bloed door de aderen hebben stromen. Of ben je soms ook fan van het soort Europeanen door op basis van hun keltische en germaanse voorouders de grond alhier meent te moeten claimen.



Dat er een een paar Palestijnen rondlopen die Jeruzalem op willen geven en de grenzen van '67 erkennen en het recht op terugkeer van vluchtelingen willen laten vallen zal ik niet toestaan....

Fijn, dat een racist vanuit Nederland de Palestijnen niet eens hun eigen oordeel kan laten vellen. Of beschouw je de Palestijnen die willen onderhandelen soms als 'verraders'? Wat doe je als de Palestijnen kiezen voor vrede? Kiezen voor de grenzen van '67? Zijn dan ook die Palestijnen 'legitiem' doelwit voor bevrijdingsacties door raszuivere arabieren?


en gelukkig de meeste Palestijnen ook niet. Wat weet jij daar van? Is daar soms over gestemd? Wanneer precies? Of bepaal jij wel even met je natter binger wat de Palestijnen wel en niet willen?

manc
22-04-03, 15:50
Geplaatst door Al Sawt
Verzet door middel van aanslagen of geweldloos, het helpt niet. Want zolang de VS Israel de vrije hand geeft en elke VN resolutie met een veto torperdeert.

Als het niet helpt, kan je alleen maar concluderen dat het geweld de ellende verergert. Geen enkele reden om er mee door te gaan.


Ook ben ik geen voorstander, dat de Palestijnen hun geweld tegen de Israeliers staken, want dan bevestig je alleen de gelijk van Sharon dat je met harde hand veiligheid kan bereiken, wat de Palestijnen ook in de onderhandelingstafel niet ten goede komt.

Heeft het geweld serieus in het Palestijnse conflict IETS opgeleverd? Behalve doden, gewonde, keiharde represailles en een verlies aan sympathie voor de palestijnse zaak heeft het eigenlijk alleen de haviken aan Israelische zijde in de kaart gespeeld. De zinloosheid van het geweld gaf je zelf aan aan in je eerste zin...


Een staak het vuren met VN waarnemers, is de beste oplossing.

Ja, een staakt het vuren is zeker de enige manier om te beginnen aan een oplossing.

Al Sawt
22-04-03, 19:41
Geplaatst door Dutchguy
Ik blijf me verbazen over dat 'we'.
Dutchguy, blijf je maar verbasen. Voor jou is de identificatie tussen een Nederlandse en Ethiopische jood stuk logischer, dan de identificatie van een Palestijn met een Irakees of een Marokkaan.

Ben je door de propaganda gehersenspoeld dat je gelooft, dat Joden een homogene volk vormen? Maar goed, ik heb je zo vaak(terecht) beticht dat je alles behalve neutraal bent. Je beargumenteert, meer uit vooroordelen, verkeerde feiten en misplaatse sympathie je mening . Terwijl je zelf als een toonbeeld van neutraliteit typeert.



Geplaatst door Manc
Heeft het geweld serieus in het Palestijnse conflict IETS opgeleverd?Heeft het geweld en onderdrukking Israel iets geleverd?
Zijn ze dichtbij gekomen om hun droom van een veilige thuishaven te realisseren?
Geplaatst door Manc
Behalve doden, gewonde, keiharde represailles en een verlies aan sympathie voor de palestijnse zaakDe Palestijnen, kunnen nog steeds op sympathie rekenen van grootste gedeelte van de Wereld, tenminste alleen als je de Westen met haar zeer zwaar belade geweten buiten beschouwing laat. En dan is de hamvraag, zitten de Palestijnen na 35jaar bezetting en VERVREEMDING van hun vaderland, zelf op de sympathie van een westerling te wachten, die Israel verdedigt met argumenten als;ze zijn de enigste democratie in het westen. Nou volgens mij hebben de Palestijnen daar geen behoefte aan.

Geplaatst door Manc
heeft het eigenlijk alleen de haviken aan Israelische zijde in de kaart gespeeld. De zinloosheid van het geweld gaf je zelf aan aan in je eerste zin.In welke manier Manc? Die haviken zijn het oorzaak van het geweldsuitbarsting en de bezetting van Palestijnse gebieden, met de droom om Eretz Israel te creeeren door Palestijnen uit hun rechtmatige grondgebied te verjagen. De zinloosheid van geweld geldt voor beide partijen. Ook ben ik geen voorstander van het opstarten van vredesproceses. Zolang wij(je leest het goed Dutchguy) Arabieren niet verenigd zijn, zal er nooit rechtvaardige vrede komen.



Geplaatst door Dutchguy
Of ben je soms ook fan van het soort Europeanen door op basis van hun keltische en germaanse voorouders de grond alhier meent te moeten claimen..Ik ken tegenwoordig maar een "volk"die op basis van een kenmerk een grondgebied claimt. Doet me denken aan een leer die de Fascisme heet.

manc
22-04-03, 19:58
Heeft het geweld en onderdrukking Israel iets geleverd?
Zijn ze dichtbij gekomen om hun droom van een veilige thuishaven te realisseren?

Nee, ik ben dan ook tegen dat geweld.


De Palestijnen, kunnen nog steeds op sympathie rekenen van grootste gedeelte van de Wereld, tenminste alleen als je de Westen met haar zeer zwaar belade geweten buiten beschouwing laat. En dan is de hamvraag, zitten de Palestijnen na 35jaar bezetting en VERVREEMDING van hun vaderland, zelf op de sympathie van een westerling te wachten, die Israel verdedigt met argumenten als;ze zijn de enigste democratie in het westen. Nou volgens mij hebben de Palestijnen daar geen behoefte aan.

Natuurlijk hebben de Palestijnen behoefte aan steun van anderen. Niet aan eikels die de palestijnen opjutten tot nog meer geweld. Het ontbreekt de Palestijnen namelijk JUIST aan support uit de VS en Europa..moet je eens voorstellen hoe snel de Israelis willen onderhandelen als de steun van de bevolking van de VS zou wegvallen...die opgezweepte massa in Pakistan, Bangladesh of Iran kunnen helemaal NIETS uithalen waar de Palestijnen iets aan hebben.


In welke manier Manc? Die haviken zijn het oorzaak van het geweldsuitbarsting en de bezetting van Palestijnse gebieden, met de droom om Eretz Israel te creeeren door Palestijnen uit hun rechtmatige grondgebied te verjagen. De zinloosheid van geweld geldt voor beide partijen. Ook ben ik geen voorstander van het opstarten van vredesproceses. Zolang wij(je leest het goed Dutchguy) Arabieren niet verenigd zijn, zal er nooit rechtvaardige vrede komen.

Op welke manier? Sharon hoeft alleen maar te wijzen op zo'n ontplofte bus, doodgeschoten gezinnetjes en een uitgebrande pizzeria en hij kan weer eventjes zijn gang gaan. Geld ook voor de verkiezingen in Israel. JE schijnt niet te snappen dat je niet de de die-hards maar de twijfelaars moet zien te bereiken: 3 x raden wat je van een twijfelaar maakt als je zijn familie opblaast.


Ik ken tegenwoordig maar een "volk"die op basis van een kenmerk een grondgebied claimt. Doet me denken aan een leer die de Fascisme heet. [/B]

Nou dan ken jij je geschiedenis niet goed. Niet alleen in Europa lopen dat soort gekken rond, ik ken ook wel wat Arabieren die spreken over 'arabisch grondgebied'. Een zo'n racistische gek heet Nabil, maar er lopen er wel meer rond.

p.s. Je weet overduidelijk niet wat fascisme is, anders had je die term in deze context niet gebruikt. Fascisme heeft met raciale ideologie in principe niets te maken.

Orakel
22-04-03, 21:55
Geplaatst door Dutchguy
Ik blijf me verbazen over dat 'we'.

Wij ook. :fpetaf:

Puk
22-04-03, 22:14
Zijn wij niet allen broeders?

Het is tenslotte allemaal begonnen met Adam en Eva.

Dus Palestina is ook van mij!!!

Bij deze EIS ik Palestina op.

Al moet ik er elke Jood en elke Arabier voor kapot schieten.

Ik ga door tot mijn laatste kogel!

Kill! Kill!

Ik zal niet rusten voordat IK de eigenaar ben van Palestina.

Ik heb er het volste recht op!

Dood aan iedereen!

Dutchguy
22-04-03, 22:19
Geplaatst door Al Sawt
Maar goed, ik heb je zo vaak(terecht) beticht dat je alles behalve neutraal bent. Je beargumenteert, meer uit vooroordelen, verkeerde feiten en misplaatse sympathie je mening . Terwijl je zelf als een toonbeeld van neutraliteit typeert.




Ach, denk ik dan maar. Als dit zo lang bij je blijft hangen zal ik wel iets goed doen toch? :zwaai:

Oh, en de laatste quote was dus niet van mij. Foei.

Al Sawt
24-04-03, 20:18
Geplaatst door manc
Natuurlijk hebben de Palestijnen behoefte aan steun van anderen. Niet aan eikels die de palestijnen opjutten tot nog meer geweld. Het ontbreekt de Palestijnen namelijk JUIST aan support uit de VS en Europa..moet je eens voorstellen hoe snel de Israelis willen onderhandelen als de steun van de bevolking van de VS zou wegvallen...die opgezweepte massa in Pakistan, Bangladesh of Iran kunnen helemaal NIETS uithalen waar de Palestijnen iets aan hebben. Zolang er een Joods lobby in de VS de macht heeft, zal de VS Israel door dik en dun steunen, haar bezettingspolitiek incluis. Dus je redenatie raakt geen kant en wal.

Geplaatst door manc
Op welke manier? Sharon hoeft alleen maar te wijzen op zo'n ontplofte bus, doodgeschoten gezinnetjes en een uitgebrande pizzeria en hij kan weer eventjes zijn gang gaan. Net als Hamas die wijst naar 35jaar bezetting en vernedering!
Geplaatst door manc
Geld ook voor de verkiezingen in Israel. JE schijnt niet te snappen dat je niet de de die-hards maar de twijfelaars moet zien te bereiken: 3 x raden wat je van een twijfelaar maakt als je zijn familie opblaast. Je schijnt niet te snappen dat ten tijde van Oslo-akkoorden, rechts in Israel alles aan deed om het te torpoderen, wat zeer succesvol was. Daar was geen opgeblazen bus voor.
Geplaatst door manc
Nou dan ken jij je geschiedenis niet goed. Niet alleen in Europa lopen dat soort gekken rond, ik ken ook wel wat Arabieren die spreken over 'arabisch grondgebied'. Een zo'n racistischtse gek heet Nabil, maar er lopen er wel meer rond. Fout Manc, we claimen grondgebied dat van ons is en niet van een jood uit de Russische Toendra, Hollandse polder of Argentijnse Pampa waar ze ook vandaan mogen komen. Maar ons grondgebied, die we door kolonialisme en de creatie van een surrogaat staat kwijtgeraakt zijn. Het heeft verder dus niks met fascisme te maken, maar met rechtvaardigheid.
Geplaatst door manc
p.s. Je weet overduidelijk niet wat fascisme is, anders had je die term in deze context niet gebruikt. Fascisme heeft met raciale ideologie in principe niets te maken. Fascisme, is de recht van de sterkste, eigen volk eerst. En om dat laatste te definieren, heb je daar wel een gemeenschappelijke kenmerk(en) voor nodig. Wat religie is.