PDA

Bekijk Volledige Versie : Chepig (AEL) en Atta (11-9) samen op les in El-Tawheed moskee A,dam



Joesoef
18-04-03, 09:37
Wat hebben Atta, AEL en Amsterdam gemeen?
(Van onze politieke redactie)

DEN HAAG - Twee kapers, onder wie Mohammed Atta, die betrokken waren bij de aanslagen van 11 september, hebben mogelijk in de El Tawheed-moskee in Amsterdam ideologische training gekregen. De VVD-Kamerleden Geert Wilders en Ayaan Hirsi Ali pleiten in deze krant voor sluiting van de moskee.


De conferentie werd georganiseerd door een stichting waarbij de beoogd voorzitter van de Arabisch-Europese Liga in Nederland, Mohammed Cheppih, betrokken was. Volgens minister Johan Remkes van Binnenlandse Zaken zijn in Nederland honderd tot tweehonderd personen actief in islamistische terroristische netwerken.

Volgens The Wall Street Journal onderzoeken inlichtingendiensten of cursussen van de betrokken Al-Waqf al-Islaami-stichting terrorisme hebben aangemoedigd door een radicale versie van de islam te onderwijzen. Cheppih spreekt dat in het artikel tegen.

Volgens een woordvoerder van de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) maakt onderzoek van de banden tussen radicale moskeeën en stichtingen deel uit van het lopende onderzoek naar terroristische organisaties. Dat de cursussen van Al-Waqf een examen vormden voor terroristen, wil hij niet onderschrijven. ''Dat gaat heel ver.''

Uit processtukken uit Duitsland, waar handlanger Mounir el-Motassadeq van de kapers van 11 september is veroordeeld tot vijftien jaar cel, blijkt dat Atta en een andere kaper in de zomer van 1999 op een conferentie kwamen in Eindhoven of Amsterdam. Daarna vertrokken ze naar trainingskampen van al-Qaida in Afghanistan. Volgens een bericht van CNN was een van de meest gezochte al-Qaida leden, Ramzi Binalshibh, ook op de bijeenkomst.

Motassadeq en een tweede handlanger van de kapers kwamen later dat jaar ook naar Nederland voor zo'n bijeenkomst. Ook zij vertrokken daarna naar Afghanistan.

Behalve in de Al Tawheed-moskee werden de cursussen ook gegeven in de Al Furqaan-moskee in Eindhoven en op een privé-adres in die stad. In het lesmateriaal stond dat moslims contact met christenen moeten vermijden. Volgens The Wall Street Journal zouden duizenden moslims de cursus hebben gevolgd.

Mohammed Cheppih wil niet inhoudelijk op de beschuldingen reageren. Hij vindt dat de publicaties niets nieuws bevatten. ''Ik heb helemaal geen behoefte daar weer op te reageren. Ik ben ervan overtuigd dat de overheid volledig op de hoogte is van mijn doen en laten. Als ik iets strafbaars zou doen, mogen ze mij vanavond nog oppakken.''

''Ik leef binnen de wet. Als dat bepaalde mensen niet aanstaat, is dat aan hen. Ik leef volgens mijn eigen leefstijl en opvattingen en zolang dat binnen de wet is, heb ik daar het recht toe. Ik wens iedereen veel sterkte met de vervolging van mijn pad,'' zei Cheppih vanmorgen. Hij zegt niet meer bij Al-Waqf betrokken te zijn.

Remkes schrijft in een brief aan de Kamer dat het internationale islamitische terrorisme 'forse slagen' zijn toegebracht. Maar het is 'een illusie' te denken dat deze terroristische netwerken geen vertakkingen in Nederland hebben. Het gaat volgens hem waarschijnlijk om tussen de honderd en tweehonderd personen.

Remkes schrijft dat de oorlog tegen Irak niet direct aanleiding was tot aanslagen van radicale islamitische terroristen. ''Saddam Hoessein heeft nimmer kunnen rekenen op de warme sympathie van islamisten.


bron www.parool.nl

Puk
18-04-03, 11:16
OK!

De Arabische Europese Hezbollah is in de persoon Cheppih dus rechtstreeks verbonden met terreur.

Toch maar Benzakour doen dan?

:D

rafiq
18-04-03, 11:54
Beste yoesoef,

Als jij je zoveel ergert aan Cheppi voor < jou Cheppig> waarom kom je dan niet naar Eindhoven?

Dan kan ik wel een afspraak regelen voor een discussie op nivo zo als jouw onderschrift veronderdsteld.

Joesoef
18-04-03, 12:01
Geplaatst door rafiq
Beste yoesoef,

Als jij je zoveel ergert aan Cheppi voor < jou Cheppig> waarom kom je dan niet naar Eindhoven?

Dan kan ik wel een afspraak regelen voor een discussie op nivo zo als jouw onderschrift veronderdsteld.


Ik erger mij aan zoveel. Ben ik de hele dag onderweg!


Maar die chepig is dat een vriendje van je? dan ken je attak vast ook wel. Ik kan op je duikershologe zien hoe laat het is.

mulan
18-04-03, 12:04
Geplaatst door rafiq
Beste yoesoef,

Als jij je zoveel ergert aan Cheppi voor < jou Cheppig> waarom kom je dan niet naar Eindhoven?

Dan kan ik wel een afspraak regelen voor een discussie op nivo zo als jouw onderschrift veronderdsteld.

Ik stel voor dat PUK dan mee gaat.Hij is ook zeer geinteresseerd in dit alles.......... :gniffel:



PUK....waarom wil jij die Benzakour zo graag zien bij de AEL?????

rafiq
18-04-03, 12:18
Beste yoesoef,

Typisch een gevalletje van struisvogelpolitiek. Als het erop aan komt mijdt je elke discussie en graaf je je zelf in in je eigen standpunten.

In dat opzichte ben je precies als de eerste generatie. Alles bij het oude houden want dat is zo veilig.

Jij toont niet alleen weinig respect voor Cheppi < voor jou Chep-pig> maar toont ook weinig respect voor de initiatieven die mensen neerzetten.

Ik ben zeker geen politieke vriend van Cheppi en vindt zijn overstap naar de AEL nog steeds discutabel maar hem afbranden op populistische schrijfwerk....

Dan moet je echt wel met wat beters komen.

In dat opzichte ben je goed geintegreerd en geassimileerd in de Nederlandse samenleving;

Onze huidige maatschappij en Marokkaanse gemeenschap heeft dus min of meer gestresste en ontevreden lieden nodig om zichzelf draaiende te houden.

Joesoef
18-04-03, 17:50
Geplaatst door rafiq


Onze huidige maatschappij en Marokkaanse gemeenschap heeft dus min of meer gestresste en ontevreden lieden nodig om zichzelf draaiende te houden.

Vandaar het succes van AEL .

rafiq
18-04-03, 18:06
Beste yoesoef,

Waar ben je nu op tegen?

Op de AEL of op Cheppi of op de Marokkaanse gemeenschap? Schijnbaar kom je met jou niet verder.

En je papagaait de Nederlandse pers maar al te graag na.

Misschien ben jij het nu diegene die gefrustreerd is en in zijn frustratie de emancipatie van de oemma hier aan het frusteren is met "praatjes".

Praatjes die werkelijk kant noch wal raken.
Het vervelende van al die voorvallen is niet dat ze voorvallen, maar dat er niemand iets van leert.

Dat doen slimme PR jongens die in opdracht van leiders werken natuurlijk ook, en zo verleggen zij de aandacht.
Een andere methode is om langzaam maar zeker de betekenis te laten verschuiven.

Jij speelt daar handig op in met je bagger topic. Terrorisme, 11-9, El-Tawheed en probeert daar een "verband" mee te maken.
Zo belangrijk dat jij er een topic aan wijdt.

Zie jij niet in dat je je eigen gemeenschap een hak zet?

We hebben het dus over Palestina gehad, Jihad, Sharia alles wat maar niet met de Marokkaanse oemma te maken heeft.

In dat opzichte ben jij hetzelfde als een ranzige LPF'er, praten zonder kennis, maar wel praten met onderbuik gevoelens..

En het huidige klimaat kun je weerleggen wat je wil maar de sfeer is gezet.

Goed bezig hoor yoesoef, :duim:

Puk
19-04-03, 01:52
Geplaatst door mulan
Ik stel voor dat PUK dan mee gaat.Hij is ook zeer geinteresseerd in dit alles.......... :gniffel:

PUK....waarom wil jij die Benzakour zo graag zien bij de AEL?????

Neee... als Puk ga ik niet mee. Ik blijf liever anoniem op maroc.nl.

Ik ben erg geïnteresseerd in de Arabische Europese Hezbollah. En dat al vanaf de oprichting van die club. De koers de ze nu zijn gaan varen bevalt me allerminst. Maar verrassend vind ik het niet. Sterker nog... ik had het al voorspeld. En geloof me... het wordt erger.

Cheppih is absoluut een verkeerde keus. Tenminste... als je een beweging wilt die echt wat voor moslims wil doen in Nederland. Maar dat is de bedoeling helemaal niet van de AEH. De AEH, lees Abou Jahjah, gaat het alleen om het Palestijns-Israëlisch conflict.

De AEH wil in Nederland krachten mobiliseren die uiteindelijk moeten leiden tot ontmanteling van de staat Israël. Daarvoor heeft de AEH een uitgekiend concept. Het is er op gericht de onvrede onder Nederlandse moslims aan te wakkeren. Dat doe je natuurlijk niet door met constructieve oplossingen te komen voor de problemen die moslims in Nederland ervaren. Neeheee... da's helemaal niet de bedoeling. De AEH streeft daarom naar segregatie en niet naar echte integratie. De AEH wil helemaal niet dat Nederlandse moslims zich gaan vereenzelvigen met Nederland. Want dan ben je ze kwijt voor de goede zaak.

De AEH zet bewust zaken op scherp. Abou Jahjah en Cheppih doen uitspraken waarvan het de bedoeling is dat die veel stof doen opwaaien bij autochtone Nederlanders. Het effect daarvan is dat autochtonen met kritiek komen op moslims. Daar reageren moslims dan weer op door vast te stellen dat ze in Nederland in het verdomhoekje zitten. Het doel van de AEH is dan bereikt. De AEH is heel dankbaar voor 911. De AEH probeert in Nederland een voedingsbodem te kweken voor extremisme.

Het effect daarvan is tweeledig.

1. Je kunt makkelijker ronselen voor de Jihad.

2. Je zaait angst voor terreur in Nederland. Daarmee bereik je wellicht dat Nederlanders zich gaan distantiëren van Israël. Mogelijk dat Nederlanders steeds minder openlijk steun durven betuigen aan Israël. Bang als ze worden voor aanslagen in Nederland.

Abou Jahjah weet ook wel dat de AEH voorlopig geen factor van betekenis zal worden als het gaat om politieke invloed in de Tweede Kamer. Daarvoor zal de AEH landelijk nooit genoeg zetels kunnen verwerven. In de grote steden ligt dat anders. Zeker in deelraden zouden ze een behoorlijke vertegenwoordiging kunnen krijgen.

Hoe gaan ze die invloed in de grote steden aanwenden? De AEH heeft dat in zijn programma al duidelijk gemaakt. Ze willen maatregelen doorvoeren die op heel erg veel weerstand zullen stuiten. En die programmapunten zijn heel bewust zo gekozen... geloof me. Die punten zijn zo controversieel! Dat gaat voor een hoop heisa zorgen. En welk effect gaat dat dus hebben? Juist! Daar wordt fel op gereageerd door autochtonen en dat leidt dus tot meer onvrede onder de moslims.

Voor de AEH is Cheppih dus een logische keus. Ik hoef hier verder niet die zaken te noemen waar Cheppih al mee in verband wordt gebracht.

Ik vind die keus heel erg verkeerd. Maar ik zie ook liever een AEL die echt opkomt voor de belangen van Nederlandse moslims. En dus geen AEH die buitenlandse problemen importeert.

Benzakour lijkt me dan meer geschikt. Benzakour is niet zo extreem. Overigens heeft hij wel examen gedaan voor het voorzitterschap van de AEH. Hij heeft anderhalve maand geleden ongeveer een brief gestuurd naar de NRC. Daarin begon hij, nauwelijks verhuld, de Nederlandse samenleving te bedreigen. Die brief is hier op maroc.nl uitvoerig behandeld. Vervolgens moest hij zich bewijzen in een televisieoptreden bij Barend & van Dorp. En daar ging het hopeloos mis. Er bleek niets meer over van een extremistische houding. Dat was het moment waarop hij voor z'n examen zakte. Benzakour exit.

En toch geloof ik dat Benzakour een veel betere kandidaat zou zijn. Maar dan alleen voor een AEL die echt voor de Nederlandse moslims wil opkomen.

P.S. Mijn verhaal wordt heel aardig bevestigd door Rafiq. Dat bleek toen ik verder ging lezen in deze draad. Want wat schrijft onze gewaarde Rafiq?

Citaat.

Onze huidige maatschappij en Marokkaanse gemeenschap heeft dus min of meer gestresste en ontevreden lieden nodig om zichzelf draaiende te houden.

Einde citaat.