PDA

Bekijk Volledige Versie : Amerikaanen plunderen irak



sadeeQ
18-04-03, 16:20
Douane vindt gouden wapen Saddam op Heathrow (video)

Uitgegeven: 18 april 2003 07:41
Laatst gewijzigd: 18 april 2003 10:46

LONDEN - De douane op de Londense luchthaven Heathrow heeft beslag gelegd op een paar dozen met wapens die waarschijnlijk op de Iraakse zwarte markt zijn gekocht. In de pakketten zat onder meer een met goud beslagen geweer dat de Saddam Hussein vermoedelijk cadeau had gedaan aan een van zijn getrouwen, meldde het Britse boulevardblad The Daily Mirror vrijdag.



Het geweer was identiek aan een wapen dat afgelopen week in een paleis van Saddams zoon Uday werd gevonden. De vrachtbrief bij de paketten vermeldde als inhoud computerapparatuur, maar douaniers vonden donderdag naast de geladen kalashnikov AK47 een granaatwerper, zes bajonetten en een sluipschuttersgeweer.

De dozen met oorlogstuig waren bestemd voor een adres in de Verenigde Staten.

http://nu.nl/news.jsp?n=135673&c=23

taouanza
18-04-03, 17:03
nee sadeeq, de amerikanen komen irak bevrijden. :maf:

sadeeQ
18-04-03, 17:47
Geplaatst door taouanza
nee sadeeq, de amerikanen komen irak bevrijden. :maf:

:loog: ooh meen je dat?hmmm

ben benieuwd hoeveel iraakse kunstwerken in amerika zullen opduiken,de amerikaanse musea's hebben al extra ruimte gereserveerd voor de "buit" :duivels:

taouanza
18-04-03, 19:51
geplaatst door sadeeQ [/i]
[B]:loog: ooh meen je dat?hmmm

ben benieuwd hoeveel iraakse kunstwerken in amerika zullen opduiken,de amerikaanse musea's hebben al extra ruimte gereserveerd voor de "buit" :duivels:


maar daar is het veiliger en komt het in handen van mensen die wel kunst weten te waarderen :dood:

manc
18-04-03, 20:45
Kunstschatten?

"geladen kalashnikov AK47 een granaatwerper, zes bajonetten en een sluipschuttersgeweer."

Stelletje malloten toch, je moet inderdaad de achterlijkheid van Sadeeq bezitten wil je denken dat deze wapens, eh ik bedoel KUNSTSCHATTEN, voor een museumpje bestemd zijn.

ps. Welke musea hebben al ruimte gereserveerd Sadeeq?

sadeeQ
18-04-03, 23:15
Geplaatst door manc
Kunstschatten?

"geladen kalashnikov AK47 een granaatwerper, zes bajonetten en een sluipschuttersgeweer."

Stelletje malloten toch, je moet inderdaad de achterlijkheid van Sadeeq bezitten wil je denken dat deze wapens, eh ik bedoel KUNSTSCHATTEN, voor een museumpje bestemd zijn.

ps. Welke musea hebben al ruimte gereserveerd Sadeeq?

idioot :zweep:.je kan ook niet lezen

het ging om een dure wapen die met goud bewerkt was en eigendom was van saddam,dat is een fortuin waard bandiet

ik weet niet welke musea's het zijn,las ik onlangs in een krant :aftel: zogenaamd om die schatten te beschermen tot er meer orde heerst in irak

_FlasH_
19-04-03, 00:04
Het zijn die Iraakse boeren en criminele organisaties die de musea en paleizen e.d. plunderen. Een hoop spul wordt dan via de zwarte markt verkocht aan handelaren en verzamelaars. Daar zullen ongetwijfeld Amerikanen tussen zitten. Aan de ene kant jammer dat de museastukken in prive-handen belanden, aan de andere kant is dat weer beter dan kapot gemaakt worden door die boeren... Toch?

Viva Che!
19-04-03, 00:30
Geplaatst door _FlasH_
Het zijn die Iraakse boeren en criminele organisaties die de musea en paleizen e.d. plunderen. Een hoop spul wordt dan via de zwarte markt verkocht aan handelaren en verzamelaars. Daar zullen ongetwijfeld Amerikanen tussen zitten. Aan de ene kant jammer dat de museastukken in prive-handen belanden, aan de andere kant is dat weer beter dan kapot gemaakt worden door die boeren... Toch?

Wat er nu allemaal gebeurd was wel van te voren te voorspellen. Voor de oorlog was de regering Bush al gewaarschuwd door de Amerikaanse vereniging van archeologen. Daar hebben ze niet naar geluisterd. Amerikanen zijn cultuurbarbaren. Het Museum of de bieb was geen prioriteit, maar het ministerie van Olie wel.

Puk
19-04-03, 04:49
Geplaatst door sadeeQ
idioot :zweep:.je kan ook niet lezen

het ging om een dure wapen die met goud bewerkt was en eigendom was van saddam,dat is een fortuin waard bandiet

ik weet niet welke musea's het zijn,las ik onlangs in een krant :aftel: zogenaamd om die schatten te beschermen tot er meer orde heerst in irak

Welnee idioot! Het British Museum gaat zich met Iraakse musea bemoeien! Ze willen proberen zoveel mogelijk kunstschatten weer in die Iraakse musea terug te krijgen.

Ben je daar weleens geweest? In het British Museum? Echt een aanrader! Bijvoorbeeld de steen van Rosetta.

manc
19-04-03, 10:51
Geplaatst door Viva Che!
Wat er nu allemaal gebeurd was wel van te voren te voorspellen. Voor de oorlog was de regering Bush al gewaarschuwd door de Amerikaanse vereniging van archeologen. Daar hebben ze niet naar geluisterd. Amerikanen zijn cultuurbarbaren. Het Museum of de bieb was geen prioriteit, maar het ministerie van Olie wel.

Sjees...Rode Roos, reken jij ook al met goud beslagen AK47's, granaatwerpers en bajonetten tot het kopje 'kunstschatten'?

P.s. Sadeeq, 'ergens in een krant gelezen' daar doe ik het niet voor...het gaat er bij mij niet in dat er musea die ak47's hebben laten bestellen oid. Ben jij zelf ueberhaupt wel eens in een museam geweest?