PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat hebben we vandaag op school geleerd?



sadeeQ
19-04-03, 00:42
11 september en de 'war on terrorism':
Wat hebben we vandaag op school geleerd?


1. We hebben geleerd dat de ploeg van Bush via fraude aan de macht is gekomen, en dat W. Bush 'verkozen' is met nog geen kwart van de stemmen. Dat in zijn regering 21 personen afkomstig zijn uit de energiesector en 32 uit de oorlogsindustrie. Dat kopstukken van de regering van dichtbij betrokken zijn bij grootschalige schandalen. Dat deze maffiakliek zichzelf voorstelt als de behoeder van de democratie wereldwijd. Dat de media daar geen punt van maken maar wel klagen over het gebrek aan democratie in Irak, Iran, Cuba, Noord-Korea, China,... Toevallig landen die op het lijstje van Bush staan.

2. We hebben geleerd dat Bin Laden de meest gezochte terrorist was sedert enkele jaren, maar dat hij tijdens de zomer van 2001 verpleegd werd in een Noord-Amerikaans ziekenhuis in Dubai, waar hij het bezoek kreeg van een CIA agent. We hebben geleerd dat Bush & Co volledig verrast waren door de aanslagen, maar dat ze reeds één dag later een lijst van de 19 daders klaar hadden. Bewijzen voor de aanklachten tegen Al Qaeda werden nooit geleverd. De ware identiteit van de daders en hun handlangers blijft in het duister.

3. We hebben geleerd dat op de ochtend van 11 september de meest bewaakte no-fly zone ter wereld - namelijk boven het enige militaire hoofdkwartier van de VS: het Pentagon - volledig onbewaakt was. Concreet: niemand is verantwoordelijk gesteld voor het uitblijven van de luchtverdediging gedurende een volle 45 minuten.

4. We hebben geleerd dat de hitte die ontstaat bij een inslaand passagiersvliegtuig in een gebouw, een temperatuur bereikt van meer dan 1200 °C. Dat verpulvert staal, hout, mensenlichamen en al de rest tot stof. Niets blijft over bij zo'n explosie. Toch vinden de politiediensten temidden van het inferno het paspoort terug van Mohammed Atta, de vermeende leider van de terroristen. Enkel één randje is wat verschroeid.

5. We hebben geleerd dat Al Qaeda gecoacht werd door ISI, de veiligheidsdienst van Pakistan en dat die op zijn beurt gecoacht werd door de CIA. We leerden dat Mahmoud Ahmad, de chef van ISI toevallig in de VS verbleef in de periode van 11 september. Dat hij in de week vóór de aanslagen gesprekken had met George Tenet, de chef van de CIA en in de week erna met Colin Powell, de minister van Buitenlandse Zaken. Dat hij enkele maanden eerder honderdduizend dollar betaald had aan Mohamed Atta, de vermeende leider van de terreuraanslagen.


6. We hebben geleerd dat Bush & Co het onderzoek van de FBI anti-terreurchef O'Neill tegen Bin Laden, zijn familie en de terroristische linken in Jemen en Saoedi-Arabië heeft laten stoppen. In januari 2002 werd Tom Daschle, fractievoorzitter van de Democraten in het parlement, op grond van de 'Nationale Veiligheid' overgehaald om af te zien van verder onderzoek naar de 11de september in het parlement.

7. We hebben geleerd dat Bush & Co in de zomer van 2001 van vijf verschillende inlichtingendiensten op de hoogte waren gebracht van nakende aanslagen. Ondertussen onderhandelden ze met de Taliban over het aanleggen van pijpleidingen doorheen Afghanistan, gaven hen nog 43 miljoen dollar steekpenningen en beloofden hen een tapijt van goud ofwel een tapijt van bommen.

8. We hebben geleerd dat Bush met luide trom de oorlog verklaart aan alle terroristen ter wereld. Maar we leerden ook dat top terroristen ongehinderd en vrij kunnen opereren op het grondgebied van de VS. Dat deze steun en geld krijgen van de CIA bij hun terreurdaden tegen Cuba of vroeger tegen Nicaragua. Dat vijf Cubanen, die alles deden om dat soort terroristische acties te voorkomen, nu gevangen zitten in de VS. We leerden dat de trainingskampen van Bin Laden in Afghanistan slechts kindertuinen waren in vergelijking met de 'School of the Americas'. In deze grootste universiteit van het terrorisme ter wereld, werden in het verleden 60.000 Latijns-Amerikaanse soldaten, para-militairen, folteraars, inlichtingenofficieren en diverse dicators opgeleid.

9. We hebben geleerd dat Bush zijn 'war on terrorism' voorstelt als een strijd van de beschaving tegen barbarij. We hebben ook geleerd dat de VS de grootste uitvoerders zijn van moordwapens inclusief massavernietigingswapens, dat ze meer aan bewapening uitgeven dan alle andere grootmachten samen. Dat naarmate een land meer foltert het gemiddeld op meer buitenlandse hulp kan rekenen van Washington. Dat de VS de grootste luchtvervuilers zijn, het meest aantal moorden en zelfmoorden hebben onder de vijftien jaar, het meest aantal verkrachtingen, kindermishandelingen en gevangenen hebben ter wereld.

10. We hebben geleerd dat wij de goeden zijn en dat de islamitische extremisten de wereldvrede bedreigen terwijl de christelijke en joodse extremisten die behoeden. Want zo zegt Bush: "God is niet neutraal". We hebben terzelfdertijd geleerd dat de VS reeds jaar en dag fundamentalistische terroristen opleidt, bewapent en financiert.

11. We hebben geleerd dat de oorlog tegen Afghanistan meer onschuldige slachtoffers heeft gemaakt dan de aanslagen van 11 september. Dat die oorlog officieel niet gevoerd werd om olie, maar dat Karzai, een ex-medewerker van de oliegigant UNOCAL de nieuwe president werd. En dat kort na zijn aantreden de grootste buitenlandse investering in Afghanistan bestond in de voorbereiding van een pijpleiding door het land.


12. We hebben geleerd dat de plannen om Irak te veroveren reeds tien jaar oud zijn. Dat Bush & Co, na de verovering van Kaboel koortsachtig gezocht hebben naar een reden om de 'oorlog tegen het terrorisme' te verlengen. Dat ze ondertussen begonnen zijn met de grootste militaire opmars ooit. Dat ze die militaire opbouw in het Midden Oosten samen met de wapeninspecties beschouwen als fase één van de oorlog. Dat die wapeninspecties bedoeld zijn om de diplomatieke steun van China, Rusland en Frankrijk te krijgen, om de publieke opinie om de tuin te leiden en om vredesbeweging te neutraliseren.

13. We hebben geleerd dat Saddam Hoessein de grote vriend was van de VS tot twee augustus 1990. Dat ze hem tot vóór die datum massavernietigingswapens hebben geleverd à volonté en er geen problemen mee hadden dat hij ze gebruikte. Dat de media pas na die datum van hem een duivel hebben gemaakt. Dat het land de tweede grootste oliereserve heeft ter wereld.

14. We hebben geleerd dat de economie van de VS en die van de gehele wereld in een impasse verkeert. Dat grootscheepse militaire bestellingen de economie tijdelijk wat bijkomende zuurstof geven. Dat een gespierd militair optreden van Washington nuttig en nodig is om het vertrouwen in de dollar en Wall Street te herstellen. Dat de VS zijn tanende economische positie tracht te compenseren met militaire middelen. Dat in het verleden het kapitalisme zijn weerkerende overproductiecrises alleen maar heeft kunnen overkomen door om de zoveel jaar een grootschalig militair conflict te bewerken. Dat dit systeem desondanks niet in vraag gesteld wordt.

Marc Vandepitte
www.waarheid.nu

taouanza
19-04-03, 10:13
maar de belangrijkste les is dat de islamitische wereld liever zijn eigen mensen afslacht dan een front te vormen om zichzelf te verdedigen. :mad:



om je te laten 'overheersen' moet je laten 'delen'.
en moslims laten zich moeilijk delen,joh! of ze vastgegroeid zijn, maar niet heus :wat?!:

Sawda
19-04-03, 11:11
En toen bleef het stil........

Dit leest men liever niet omdat het niet overeenkomt met wat er door media wordt voorgeschoteld.

Met de technologie van tegenwoordig durf ik mijn hand voor in het vuur te steken dat de aanslag op de twin towers voorkomen had kunnen worden. Waar was de verkeersleiding op dat moment bezig????

Maar ja, als die aanslag niet was gebeurd, zou de Bush administratie niet veel macht kunnen uitoefenen. Ik zou zeggen 11 september is een perfect alibi.

manc
19-04-03, 11:18
Geplaatst door Sawda
[B]En toen bleef het stil........

Tja, omdat de helft gewoon niet waar is. Ik ga niet elke keer op dit soort domme praat reageren.



Dit leest men liever niet omdat het niet overeenkomt met wat er door media wordt voorgeschoteld.

Wie is toch 'de media', volgens mij lees ik dit artikel nu 'via de media'.


Met de technologie van tegenwoordig durf ik mijn hand voor in het vuur te steken dat de aanslag op de twin towers voorkomen had kunnen worden. Waar was de verkeersleiding op dat moment bezig????

Nou, steek je hand dan maar in het vuur. Op welke 'technologie' doel jij?


Maar ja, als die aanslag niet was gebeurd, zou de Bush administratie niet veel macht kunnen uitoefenen. Ik zou zeggen 11 september is een perfect alibi.

Tja...in DAT geval is de stichting van de staat Israel het perfecte 'alibi' (weet je wel wat dat woord betekent?) voor alle dolgedraaide arabieren om zich over ter wereld te misdragen...dussss....

Viva Che!
19-04-03, 11:49
Geplaatst door sadeeQ
11 september en de 'war on terrorism':
Wat hebben we vandaag op school geleerd?


1. We hebben geleerd dat de ploeg van Bush via fraude aan de macht is gekomen, en dat W. Bush 'verkozen' is met nog geen kwart van de stemmen. Dat in zijn regering 21 personen afkomstig zijn uit de energiesector en 32 uit de oorlogsindustrie. Dat kopstukken van de regering van dichtbij betrokken zijn bij grootschalige schandalen. Dat deze maffiakliek zichzelf voorstelt als de behoeder van de democratie wereldwijd. Dat de media daar geen punt van maken maar wel klagen over het gebrek aan democratie in Irak, Iran, Cuba, Noord-Korea, China,... Toevallig landen die op het lijstje van Bush staan.

2. We hebben geleerd dat Bin Laden de meest gezochte terrorist was sedert enkele jaren, maar dat hij tijdens de zomer van 2001 verpleegd werd in een Noord-Amerikaans ziekenhuis in Dubai, waar hij het bezoek kreeg van een CIA agent. We hebben geleerd dat Bush & Co volledig verrast waren door de aanslagen, maar dat ze reeds één dag later een lijst van de 19 daders klaar hadden. Bewijzen voor de aanklachten tegen Al Qaeda werden nooit geleverd. De ware identiteit van de daders en hun handlangers blijft in het duister.

3. We hebben geleerd dat op de ochtend van 11 september de meest bewaakte no-fly zone ter wereld - namelijk boven het enige militaire hoofdkwartier van de VS: het Pentagon - volledig onbewaakt was. Concreet: niemand is verantwoordelijk gesteld voor het uitblijven van de luchtverdediging gedurende een volle 45 minuten.

4. We hebben geleerd dat de hitte die ontstaat bij een inslaand passagiersvliegtuig in een gebouw, een temperatuur bereikt van meer dan 1200 °C. Dat verpulvert staal, hout, mensenlichamen en al de rest tot stof. Niets blijft over bij zo'n explosie. Toch vinden de politiediensten temidden van het inferno het paspoort terug van Mohammed Atta, de vermeende leider van de terroristen. Enkel één randje is wat verschroeid.

5. We hebben geleerd dat Al Qaeda gecoacht werd door ISI, de veiligheidsdienst van Pakistan en dat die op zijn beurt gecoacht werd door de CIA. We leerden dat Mahmoud Ahmad, de chef van ISI toevallig in de VS verbleef in de periode van 11 september. Dat hij in de week vóór de aanslagen gesprekken had met George Tenet, de chef van de CIA en in de week erna met Colin Powell, de minister van Buitenlandse Zaken. Dat hij enkele maanden eerder honderdduizend dollar betaald had aan Mohamed Atta, de vermeende leider van de terreuraanslagen.


6. We hebben geleerd dat Bush & Co het onderzoek van de FBI anti-terreurchef O'Neill tegen Bin Laden, zijn familie en de terroristische linken in Jemen en Saoedi-Arabië heeft laten stoppen. In januari 2002 werd Tom Daschle, fractievoorzitter van de Democraten in het parlement, op grond van de 'Nationale Veiligheid' overgehaald om af te zien van verder onderzoek naar de 11de september in het parlement.

7. We hebben geleerd dat Bush & Co in de zomer van 2001 van vijf verschillende inlichtingendiensten op de hoogte waren gebracht van nakende aanslagen. Ondertussen onderhandelden ze met de Taliban over het aanleggen van pijpleidingen doorheen Afghanistan, gaven hen nog 43 miljoen dollar steekpenningen en beloofden hen een tapijt van goud ofwel een tapijt van bommen.

8. We hebben geleerd dat Bush met luide trom de oorlog verklaart aan alle terroristen ter wereld. Maar we leerden ook dat top terroristen ongehinderd en vrij kunnen opereren op het grondgebied van de VS. Dat deze steun en geld krijgen van de CIA bij hun terreurdaden tegen Cuba of vroeger tegen Nicaragua. Dat vijf Cubanen, die alles deden om dat soort terroristische acties te voorkomen, nu gevangen zitten in de VS. We leerden dat de trainingskampen van Bin Laden in Afghanistan slechts kindertuinen waren in vergelijking met de 'School of the Americas'. In deze grootste universiteit van het terrorisme ter wereld, werden in het verleden 60.000 Latijns-Amerikaanse soldaten, para-militairen, folteraars, inlichtingenofficieren en diverse dicators opgeleid.

9. We hebben geleerd dat Bush zijn 'war on terrorism' voorstelt als een strijd van de beschaving tegen barbarij. We hebben ook geleerd dat de VS de grootste uitvoerders zijn van moordwapens inclusief massavernietigingswapens, dat ze meer aan bewapening uitgeven dan alle andere grootmachten samen. Dat naarmate een land meer foltert het gemiddeld op meer buitenlandse hulp kan rekenen van Washington. Dat de VS de grootste luchtvervuilers zijn, het meest aantal moorden en zelfmoorden hebben onder de vijftien jaar, het meest aantal verkrachtingen, kindermishandelingen en gevangenen hebben ter wereld.

10. We hebben geleerd dat wij de goeden zijn en dat de islamitische extremisten de wereldvrede bedreigen terwijl de christelijke en joodse extremisten die behoeden. Want zo zegt Bush: "God is niet neutraal". We hebben terzelfdertijd geleerd dat de VS reeds jaar en dag fundamentalistische terroristen opleidt, bewapent en financiert.

11. We hebben geleerd dat de oorlog tegen Afghanistan meer onschuldige slachtoffers heeft gemaakt dan de aanslagen van 11 september. Dat die oorlog officieel niet gevoerd werd om olie, maar dat Karzai, een ex-medewerker van de oliegigant UNOCAL de nieuwe president werd. En dat kort na zijn aantreden de grootste buitenlandse investering in Afghanistan bestond in de voorbereiding van een pijpleiding door het land.


12. We hebben geleerd dat de plannen om Irak te veroveren reeds tien jaar oud zijn. Dat Bush & Co, na de verovering van Kaboel koortsachtig gezocht hebben naar een reden om de 'oorlog tegen het terrorisme' te verlengen. Dat ze ondertussen begonnen zijn met de grootste militaire opmars ooit. Dat ze die militaire opbouw in het Midden Oosten samen met de wapeninspecties beschouwen als fase één van de oorlog. Dat die wapeninspecties bedoeld zijn om de diplomatieke steun van China, Rusland en Frankrijk te krijgen, om de publieke opinie om de tuin te leiden en om vredesbeweging te neutraliseren.

13. We hebben geleerd dat Saddam Hoessein de grote vriend was van de VS tot twee augustus 1990. Dat ze hem tot vóór die datum massavernietigingswapens hebben geleverd à volonté en er geen problemen mee hadden dat hij ze gebruikte. Dat de media pas na die datum van hem een duivel hebben gemaakt. Dat het land de tweede grootste oliereserve heeft ter wereld.

14. We hebben geleerd dat de economie van de VS en die van de gehele wereld in een impasse verkeert. Dat grootscheepse militaire bestellingen de economie tijdelijk wat bijkomende zuurstof geven. Dat een gespierd militair optreden van Washington nuttig en nodig is om het vertrouwen in de dollar en Wall Street te herstellen. Dat de VS zijn tanende economische positie tracht te compenseren met militaire middelen. Dat in het verleden het kapitalisme zijn weerkerende overproductiecrises alleen maar heeft kunnen overkomen door om de zoveel jaar een grootschalig militair conflict te bewerken. Dat dit systeem desondanks niet in vraag gesteld wordt.

Marc Vandepitte
www.waarheid.nu

Onthullend! Veel wist ik al, zoals dat Bush niet door de meerderheid van de Amerikanen is gekozen; verband tussen Bin Laden en familie Bush; oorlog nodig voor de Amerikaanse economie; dat Saddam tot de Eerste Golfoorlog een vriend was van de Amerikanen en hij zelf gevraagd heeft aan de Amerikaanse ambassadeur van toen of hij Koeweit mocht aanvallen wat de Amerikanen niks uitmaakten; dat de neo-conservatieven die nu in de regering zijn gekomen al plannen hadden gemaakt na de Eerste Golfoorlog voor de oorlog in Irak...etc

Sven_DP
20-04-03, 22:42
Steeds als ik hier nog eens kom kijken ben ik blij met dergelijke onderontwikkelde prietpraat. Dit herinnert me er aan hoe relatief internet fora zijn...

sil
20-04-03, 23:02
Geplaatst door Viva Che!
Onthullend! Veel wist ik al, zoals dat Bush niet door de meerderheid van de Amerikanen is gekozen; verband tussen Bin Laden en familie Bush; oorlog nodig voor de Amerikaanse economie; dat Saddam tot de Eerste Golfoorlog een vriend was van de Amerikanen en hij zelf gevraagd heeft aan de Amerikaanse ambassadeur van toen of hij Koeweit mocht aanvallen wat de Amerikanen niks uitmaakten; dat de neo-conservatieven die nu in de regering zijn gekomen al plannen hadden gemaakt na de Eerste Golfoorlog voor de oorlog in Irak...etc

Dan ga je toch naar dezelfde school dan sadeeQ,leer je ook een hoop nonsens

De Rode Roos
20-04-03, 23:41
Geplaatst door sil
Dan ga je toch naar dezelfde school dan sadeeQ,leer je ook een hoop nonsens

Bah! Leer goed grammaticaal correct Nederlands schrijven!


Geplaatst door Sven_DP
Steeds als ik hier nog eens kom kijken ben ik blij met dergelijke onderontwikkelde prietpraat. Dit herinnert me er aan hoe relatief internet fora zijn...

Arrogante Belg! ;)
ps: als je iets onderontwikkelde preitpraat vindt, dan moet je uitleggen waarom je dat vindt. Ik kan namelijk aantonen dat Saddam tot de Eerste Golfoorlog begon, goede vriendjes was met de VS. Hij was nog een vriend toen hij Koeweit aanviel. Baker, de minister van BuZa van de VS, wilde namelijk goede contacten blijven houden met Irak. Ik kan aantonen dat Bush minder stemmen heeft behaald dan Gore, zelfs in Florida als alle stemmen zouden zijn geteld. Connectie Bush en Bin Laden? George W Bush' eerste oliebedrijf werd mede-gefinancierd door de familie Bin Laden. Neo-conservatieven die de oorlog al heel lang gepland hadden? Ook daar bestaan documenten van. Bush heeft toen hij president werd gelijk plannen laten maken om Irak aan te vallen, nog voor 11 september....Jullie komen daar natuurlijk nooit op. Jullie slikken alle VS propaganda als zoete koek! Ignorance is a bliss? :haha:

Donna
20-04-03, 23:45
Geplaatst door De Rode Roos
Bah! Leer goed grammaticaal correct Nederlands schrijven!



Bush heeft toen hij president werd gelijk plannen laten maken om Irak aan te vallen, nog voor 11 september....Jullie komen daar natuurlijk nooit op. Jullie slikken alle VS propaganda als zoete koek! Ignorance is a bliss? :haha:

Bush heeft nooit een geheim van zijn plannen gemaakt om Irak aan te vallen. Lang voordat hij president was heeft hij dit al luid en duidelijk gezegd, in de primaries is het aan de orde geweest, en in de presidentscampagne ook. Hij had het ook gewoon in zijn programma staan.

Gek genoeg ben je een hele rare linkse anarchistische werkschuwe cultuurnihilist als je dat anno 2003 zegt. Wat zit politiek toch prachtig in elkaar.

De Rode Roos
20-04-03, 23:49
Geplaatst door Donna

Gek genoeg ben je een hele rare linkse anarchistische werkschuwe cultuurnihilist als je dat anno 2003 zegt.

Ik ben niet raar, niet anarchistisch, niet werkschuw of een cultuurnihilist...hooguit links, moet ik me aangesproken voelen? ;)

Donna
20-04-03, 23:56
Geplaatst door De Rode Roos
Ik ben niet raar, niet anarchistisch, niet werkschuw of een cultuurnihilist...hooguit links, moet ik me aangesproken voelen? ;)

Zeker :p

Het is jouw schuld dat Nederland zo naar de klote is en dat onze cultuur in de goot ligt. Daarnaast gun je het Irakeze volk hun bevrijding niet. Dus ga daar maar eens een avondje over nadenken :D

sadeeQ
20-04-03, 23:59
Geplaatst door sil
Dan ga je toch naar dezelfde school dan sadeeQ,leer je ook een hoop nonsens

:lol: duidelijk is te zien dat iemand het niet ver heeft geschopt op school. :nerd:

~Panthera~
21-04-03, 00:08
Geplaatst door Donna

Gek genoeg ben je een hele rare linkse anarchistische werkschuwe cultuurnihilist als je dat anno 2003 zegt. Wat zit politiek toch prachtig in elkaar.
--------------

En wat gaan mensen dan lekker panieken he ?? :hihi:
Heerlijk ! :D

LMFAO
21-04-03, 00:12
Ik heb vandaag vooral geleerd dat ik, als ik geluid op maroc.nl wil afspelen, ik heeel goed op internet moet zoeken naar bruikbare flashmovies, helaas ben ik zelf te dom om ze te maken.

Weer wat geleerd dus.. :wohaa:

width=1 height=1

sadeeQ
21-04-03, 00:16
Geplaatst door LMFAO
Ik heb vandaag vooral geleerd dat ik, als ik geluid op maroc.nl wil afspelen, ik heeel goed op internet moet zoeken naar bruikbare flashmovies, helaas ben ik zelf te dom om ze te maken.

Weer wat geleerd dus.. :wohaa:

[ SWF=http://wave.prohosting.com/kidon/im2.sw f]width=1 height=1[/SWF]

:haha: :haha:

een kakkerlak is er een.maar een dronken kakkerlak is weer wat anders :lachu:

sil
21-04-03, 02:01
Geplaatst door De Rode Roos
Bah! Leer goed grammaticaal correct Nederlands schrijven!

:

ik ben er mee groot gegroeid,dus zal het wel genoeg zijn

sil
21-04-03, 02:03
Geplaatst door sadeeQ
:lol: duidelijk is te zien dat iemand het niet ver heeft geschopt op school. :nerd:

ben jij niet gewend he
een hele zin zonder scheldwoorden

De Rode Roos
21-04-03, 02:36
Geplaatst door sil
ik ben er mee groot gegroeid,dus zal het wel genoeg zijn

"groot gegroeid" is een contaminatie. ;)

Het is groot worden of opgroeien.

Ach ja, zolang jij je maar verstaanbaar kunt maken, dan is het goed. :melig2:

sil
21-04-03, 11:56
Geplaatst door De Rode Roos
"groot gegroeid" is een contaminatie. ;)

Het is groot worden of opgroeien.

Ach ja, zolang jij je maar verstaanbaar kunt maken, dan is het goed. :melig2:

Ik kijk en luister meer wat iemand te vertellen heeft,en niet naar zijn/haar taal of gramatica fouten.

en wat dat groter groeien betreft
:knipoog:

lennart
21-04-03, 17:29
Hmm, er staat tussen het lijstje niet dat een aantal van de zogenaamde hijackers later levend en wel gevonden zijn in het land van herkomst.

Oh en ook duidelijk is dat de onderzoekscommissie die naar de waarheid zoekt maar 19miljoen dollar ter beschikking heeft, terwijl bijvoorbeeld de ramp naar de spaceshuttle veel meer geld kreeg.

De Rode Roos
22-04-03, 00:51
Geplaatst door EdV
Typische complotverhalen waarvan we de bedenkelijke waarde al weer een tijdje kennen.
Maar men wil er nog graag bij bosjes intrappen.

Dat bij de explosie van een vliegtuig hoge temperaturen bereikt worden staat buiten twijfel. Maar dat het ding ook in duizenden stukjes uit elkaar klapt, waarvan een groot deel gewoon onverbrand op de aarde valt, is ook al waar.
Dat men het paspoort van Atta niet eens hoefde te vinden om toch te kunnen bewijzen dat hij aan boord was, behoeft eveneens niet betwijfeld te worden. Fraude was nergens voor nodig. Dat hoor je Vandepitte natuurlijk niet zeggen.

Indien iemand mij verder zou kunnen uitleggen hoe die (idioot van een) Bush dankzij fraude en nog wel onder de neus van een legioen Democraten de verkiezingen gewonnen heeft, dan al bij voorbaat dank. Niet dat ik denk dat iemand het kan.

Men schreeuwt maar wat. En men doet dat in de nagenoeg misdadige wetenschap dat, indien je iets maar vaak en hard genoeg schreeuwt, het domme deel van de mensen het ten lang leste begint te geloven.

Vandenpitte is een van die mensen die je niet vaak genoeg onderuit kunt halen. Want hij is niet in de waarheid geinteresseerd. Die komt in zijn wereldje niet van pas.
Vandenpitte had beter advocaat geworden of nog beter: een acteur die advocaat speelt in een van die belachelijke Amerikaanse rechtzaakfilms, die hun suggestieve toonzetting en feiteninterpretatie zo amateuristisch in elkaar zetten dat je wel tot de conclusie moet komen dat de jury uit 12 mongolen of SMS-ende bakvissen bestaat.

Ed

Je zou wat kritischer moeten zijn, ipv alles af te doen als "complottheorie". Ik noem het eerder theorien/hypotheses die je pas later echt kunt toetsen en bewijzen als meer documenten en bronnen vrijkomen. Dat is dus over 50 jaar ofzo als we te oud zijn...dat betekent niet dat we nu stil moeten zitten ;)

Over de manier waarop Bush de verkiezingen heeft gewonnen: http://www10.brinkster.com/roderoos/uselections.asp
Ik heb een poging gewaagd met krantenartikelen de waarheid te achterhalen, dat wil zeggen de feiten te categoriseren.

lennart
22-04-03, 01:07
Geplaatst door De Rode Roos
Je zou wat kritischer moeten zijn, ipv alles af te doen als "complottheorie". Ik noem het eerder theorien/hypotheses die je pas later echt kunt toetsen en bewijzen als meer documenten en bronnen vrijkomen. Dat is dus over 50 jaar ofzo als we te oud zijn...dat betekent niet dat we nu stil moeten zitten ;)

Over de manier waarop Bush de verkiezingen heeft gewonnen: http://www10.brinkster.com/roderoos/uselections.asp
Ik heb een poging gewaagd met krantenartikelen de waarheid te achterhalen, dat wil zeggen de feiten te categoriseren.

Oh dan is deze link wel interessant voor je onderzoek:

http://www.newsgarden.org/columns/dugger.shtml

manc
22-04-03, 08:43
Geplaatst door De Rode Roos
"groot gegroeid" is een contaminatie. ;)

Het is groot worden of opgroeien.

Ach ja, zolang jij je maar verstaanbaar kunt maken, dan is het goed. :melig2:



"Bah! Leer goed grammaticaal correct Nederlands schrijven!"

Ben ik de enige die dit een tautologie vind? Echt fraai is het in ieder geval niet om iemand met zo'n lelijk geschreven zin op de bingers te tikken. Het heeft met de discussie trouwens niet zo veel te maken.

manc
22-04-03, 09:08
Aangezien niemand die nog heeft gedaan zal ik deze onzin zin voor zin maar even behandelen.


Gecopieerd door sadeeQ
11 september en de 'war on terrorism':
Wat hebben we vandaag op school geleerd?

1. We hebben geleerd dat de ploeg van Bush via fraude aan de macht is gekomen, en dat W. Bush 'verkozen' is met nog geen kwart van de stemmen. Dat in zijn regering 21 personen afkomstig zijn uit de energiesector en 32 uit de oorlogsindustrie. Dat kopstukken van de regering van dichtbij betrokken zijn bij grootschalige schandalen. Dat deze maffiakliek zichzelf voorstelt als de behoeder van de democratie wereldwijd. Dat de media daar geen punt van maken maar wel klagen over het gebrek aan democratie in Irak, Iran, Cuba, Noord-Korea, China,... Toevallig landen die op het lijstje van Bush staan.

Er is geen aantoonbare frade gepleegd, bush heeft ongeveer de helft van alle stemmen en de meerderheid van alle kiesmannen gewonnen (niks 'kwart'). Amerika IS een democratie en alle andere landen die genoemd zijn in punt 1 zijn dat niet. De media leverde, leveren, en zullen altijd commentaar blijven leveren op Bush, zijn verkiezing en zijn beleid. Ook in het vrije westen zelf.



2. We hebben geleerd dat Bin Laden de meest gezochte terrorist was sedert enkele jaren, maar dat hij tijdens de zomer van 2001 verpleegd werd in een Noord-Amerikaans ziekenhuis in Dubai, waar hij het bezoek kreeg van een CIA agent. We hebben geleerd dat Bush & Co volledig verrast waren door de aanslagen, maar dat ze reeds één dag later een lijst van de 19 daders klaar hadden. Bewijzen voor de aanklachten tegen Al Qaeda werden nooit geleverd. De ware identiteit van de daders en hun handlangers blijft in het duister.

Bin laden is nooit verpleegt in Dubai in een amerikaans ziekenhuis. Dat verzint iemand hier ter plekke. De aanslag kwam niet geheel als een verassing en al-Qaeda was al langer het doelwit van onderzoek. Bewijzen zijn er genoeg geleverd, zowel over die identiteit van de kapers als over BIn-Ladens betrokkenheid.


3. We hebben geleerd dat op de ochtend van 11 september de meest bewaakte no-fly zone ter wereld - namelijk boven het enige militaire hoofdkwartier van de VS: het Pentagon - volledig onbewaakt was. Concreet: niemand is verantwoordelijk gesteld voor het uitblijven van de luchtverdediging gedurende een volle 45 minuten.

De wijze waarop deze aanslag is gepleegd was niet iets waar de VS op waren voorbereid. Zegt idd iets over het moordadige genie van OBL en zijn kornuiten. Het Pentagon was allerminst het meest bewaakte stukje luchtruim in de wereld, dat is een onjuistheid (leugen dus).


4. We hebben geleerd dat de hitte die ontstaat bij een inslaand passagiersvliegtuig in een gebouw, een temperatuur bereikt van meer dan 1200 °C. Dat verpulvert staal, hout, mensenlichamen en al de rest tot stof. Niets blijft over bij zo'n explosie. Toch vinden de politiediensten temidden van het inferno het paspoort terug van Mohammed Atta, de vermeende leider van de terroristen. Enkel één randje is wat verschroeid.

Te midden van het inferno is dus niet juist. Er zijn altijd om die inslag heen losse brokken te vinden (zoals de twee handen van de stewardes) van elk vlietuig ongeluk zijn altijd wel restanten en delen terug te vinden. Onzinpunt dus.


5. We hebben geleerd dat Al Qaeda gecoacht werd door ISI, de veiligheidsdienst van Pakistan en dat die op zijn beurt gecoacht werd door de CIA. We leerden dat Mahmoud Ahmad, de chef van ISI toevallig in de VS verbleef in de periode van 11 september. Dat hij in de week vóór de aanslagen gesprekken had met George Tenet, de chef van de CIA en in de week erna met Colin Powell, de minister van Buitenlandse Zaken. Dat hij enkele maanden eerder honderdduizend dollar betaald had aan Mohamed Atta, de vermeende leider van de terreuraanslagen.

Dat wil ik wel eens 'bewezen' zien.


6. We hebben geleerd dat Bush & Co het onderzoek van de FBI anti-terreurchef O'Neill tegen Bin Laden, zijn familie en de terroristische linken in Jemen en Saoedi-Arabië heeft laten stoppen. In januari 2002 werd Tom Daschle, fractievoorzitter van de Democraten in het parlement, op grond van de 'Nationale Veiligheid' overgehaald om af te zien van verder onderzoek naar de 11de september in het parlement.

Definieer 'bush en co'. Als OBL niets met (zo suggereert de schrijver van dit stukje) deze aanslagen te maken heeft gehad, dan boiet het hele stopzetten van dat onderzoek niet...overigens is dit sowieso een raar stukje tekst aangezien OBL NOOIT van de gezochtenlijst is afgehaald oid: ivm kenya en tanzania. Het stopzetten van onderzoek door Daschle heeft meer met nationale eenheid te maken (men wilde niet midden in een 'oorlog' gaan zwarte pieten) dan met wat anders.


7. We hebben geleerd dat Bush & Co in de zomer van 2001 van vijf verschillende inlichtingendiensten op de hoogte waren gebracht van nakende aanslagen. Ondertussen onderhandelden ze met de Taliban over het aanleggen van pijpleidingen doorheen Afghanistan, gaven hen nog 43 miljoen dollar steekpenningen en beloofden hen een tapijt van goud ofwel een tapijt van bommen.

Hier spreekt iemand zich tegen: zie punt 2. You can't have you cake and eat it too. Waarom kunnen communisten en andere mongooltje nooit eens even consequent zijn?


8. We hebben geleerd dat Bush met luide trom de oorlog verklaart aan alle terroristen ter wereld. Maar we leerden ook dat top terroristen ongehinderd en vrij kunnen opereren op het grondgebied van de VS. Dat deze steun en geld krijgen van de CIA bij hun terreurdaden tegen Cuba of vroeger tegen Nicaragua. Dat vijf Cubanen, die alles deden om dat soort terroristische acties te voorkomen, nu gevangen zitten in de VS. We leerden dat de trainingskampen van Bin Laden in Afghanistan slechts kindertuinen waren in vergelijking met de 'School of the Americas'. In deze grootste universiteit van het terrorisme ter wereld, werden in het verleden 60.000 Latijns-Amerikaanse soldaten, para-militairen, folteraars, inlichtingenofficieren en diverse dicators opgeleid.

Je bedoelt dat de VS hypocriet zijn en hun eigen belang nastreven? Natuurlijk doen ze dat. Als het bij het bestrijden van een communistische boef de vrijheidsstrijders steunt (CUBA) dan hebben ze mijn zegen. Voor de rest is dit een totaal irrelevant punt: heeft geen zak met OBL of wat dan ook te maken. De mensen die met Nicaragua bezig waren hebben niets te maken met de mensen die voor Cuba strijden en de mensen die met Cuba bezigzijn hebben met dat hele midden oosten niks te maken.


9. We hebben geleerd dat Bush zijn 'war on terrorism' voorstelt als een strijd van de beschaving tegen barbarij. We hebben ook geleerd dat de VS de grootste uitvoerders zijn van moordwapens inclusief massavernietigingswapens, dat ze meer aan bewapening uitgeven dan alle andere grootmachten samen. Dat naarmate een land meer foltert het gemiddeld op meer buitenlandse hulp kan rekenen van Washington. Dat de VS de grootste luchtvervuilers zijn, het meest aantal moorden en zelfmoorden hebben onder de vijftien jaar, het meest aantal verkrachtingen, kindermishandelingen en gevangenen hebben ter wereld.

De VS is ook de grootste leverancier van ontwikkelingshulp, van nieuwe technologie, van medische doorbraken. De VS zijn nu eenmaal groot, machtig en laten al die schapenstaatjes in het MO ver achter zich. Het is geen policy van de VS om folterende landne meer te geven dan niet-folterende landne. Dit is een aperte leugen en te onzinnig om verder op in te gaan.


10. We hebben geleerd dat wij de goeden zijn en dat de islamitische extremisten de wereldvrede bedreigen terwijl de christelijke en joodse extremisten die behoeden. Want zo zegt Bush: "God is niet neutraal". We hebben terzelfdertijd geleerd dat de VS reeds jaar en dag fundamentalistische terroristen opleidt, bewapent en financiert.

Dit is een citaat wat NIETS te maken heeft met islam, jodendom of christendom. Je zou deze manipulerende auteut bijna een leugenaar noemen. En ja de VS financieren al jaren ook bedenkelijke clubjes, dat weet ieder mens. Maar wat is daarvan de relevantie?


11. We hebben geleerd dat de oorlog tegen Afghanistan meer onschuldige slachtoffers heeft gemaakt dan de aanslagen van 11 september. Dat die oorlog officieel niet gevoerd werd om olie, maar dat Karzai, een ex-medewerker van de oliegigant UNOCAL de nieuwe president werd. En dat kort na zijn aantreden de grootste buitenlandse investering in Afghanistan bestond in de voorbereiding van een pijpleiding door het land.

Die investeringen in Afghanistan zijn een zegen voor dat land. Wie dit als 'negatief' wil verkopen is gek in zijn hoofd.


12. We hebben geleerd dat de plannen om Irak te veroveren reeds tien jaar oud zijn. Dat Bush & Co, na de verovering van Kaboel koortsachtig gezocht hebben naar een reden om de 'oorlog tegen het terrorisme' te verlengen. Dat ze ondertussen begonnen zijn met de grootste militaire opmars ooit. Dat ze die militaire opbouw in het Midden Oosten samen met de wapeninspecties beschouwen als fase één van de oorlog. Dat die wapeninspecties bedoeld zijn om de diplomatieke steun van China, Rusland en Frankrijk te krijgen, om de publieke opinie om de tuin te leiden en om vredesbeweging te neutraliseren.

Tjonge, dit is weer zo'n achterhaald punt: Irak is niet veroverd, Kaboel heeft met Irak helemaal niets te maken...de auteur spreekt zich tegen (voor de tigste keer): Kaboel is 2 jaar oud, de oorlog tegen irak is in 91 reeds begonnen. Dat gezeik met die wapeninspecties duurde gewoon te lang en is nu al lang beslecht. De opinie van China Rusland en van school spijpelende tieners en werkschuwe hippies hebben 0,0 invloed gehad op de VS.


13. We hebben geleerd dat Saddam Hoessein de grote vriend was van de VS tot twee augustus 1990. Dat ze hem tot vóór die datum massavernietigingswapens hebben geleverd à volonté en er geen problemen mee hadden dat hij ze gebruikte. Dat de media pas na die datum van hem een duivel hebben gemaakt. Dat het land de tweede grootste oliereserve heeft ter wereld.

Er is WEL geprotesteerd tegen Saddam, het is nooit 'de grote vriend' geweest en de media brandmerkten hem al lang als een dictator (op wat linksige mensen na, die dat stalinistische pan-arabisme wel zagen zitten). Het was in de jaren 80 kiezen tussen het minste van 2 kwaden (Iran of Irak) terwijl oa de Israelis al lang doorhadden dat je deze gek niet met kerncentrales e.d. aan de slag moest laten gaan. Het overgrote merendeel van de wapens van Saddam kwam uit de socialistische heilstaat de USSR en de landen Frankrijk en Duitsland.


14. We hebben geleerd dat de economie van de VS en die van de gehele wereld in een impasse verkeert. Dat grootscheepse militaire bestellingen de economie tijdelijk wat bijkomende zuurstof geven. Dat een gespierd militair optreden van Washington nuttig en nodig is om het vertrouwen in de dollar en Wall Street te herstellen. Dat de VS zijn tanende economische positie tracht te compenseren met militaire middelen. Dat in het verleden het kapitalisme zijn weerkerende overproductiecrises alleen maar heeft kunnen overkomen door om de zoveel jaar een grootschalig militair conflict te bewerken. Dat dit systeem desondanks niet in vraag gesteld wordt.

Tja, het 'kapitalisme' weer. Sommige stalinisten WILLEN gewoon niet in een gelukkige vrije wereld wonen.


Marc Vandepitte
www.waarheid.nu

De auteur is vergeten te schrijven dat Stalin de vrijheid in Europa bracht en dat die 50 miljoen doden de schuld waren van de kapitistische media en de fascisten met hun imperialistische propagande.

manc
22-04-03, 09:13
Geplaatst door lennart
Hmm, er staat tussen het lijstje niet dat een aantal van de zogenaamde hijackers later levend en wel gevonden zijn in het land van herkomst.

Oh ja, welke?


Oh en ook duidelijk is dat de onderzoekscommissie die naar de waarheid zoekt maar 19miljoen dollar ter beschikking heeft, terwijl bijvoorbeeld de ramp naar de spaceshuttle veel meer geld kreeg.

'maar' 19 miljoen? Onderzoeksgelden worden gealloceerd naar aanleiding van de kosten, de importantie en nog wat factoren. De kosten van het onderzoek naar zo'n spaceshuttle zijn hoger en de lange termijn implicaties zijn groter.

Bart
22-04-03, 15:13
Geplaatst door manc
<knappe weerlegging van alle aperte onzin>

De auteur is vergeten te schrijven dat Stalin de vrijheid in Europa bracht en dat die 50 miljoen doden de schuld waren van de kapitistische media en de fascisten met hun imperialistische propagande.

Valt het je ook op dat Sadeeq weer eens niets terug kan zeggen? Ach ja, hij zit waarschijnlijk op school op het moment... En de rest? Tja, complottheorieen zijn voor de naieve medemens nu eenmaal een stuk interessanter dan kale (te onderbouwen) feiten.

lennart
22-04-03, 15:47
Geplaatst door manc
Oh ja, welke?


Sjeh zeg, moet ik dit nu gaan opzoeken? Ik heb het al eens geprikt :)
http://www.worldmessenger.20m.com/alive.html

Overigens, zijn dit dus gestolen identiteiten, maar de FBI blijft deze namen noemen, inclusief fotos, terwijl ze nog gewoon leven! Dit is gewoon verkeerd wat moeten die mannen wel niet denken, dat ze bij elk item over 11 september mogelijk hun foto wordt getoond.



'maar' 19 miljoen? Onderzoeksgelden worden gealloceerd naar aanleiding van de kosten, de importantie en nog wat factoren. De kosten van het onderzoek naar zo'n spaceshuttle zijn hoger en de lange termijn implicaties zijn groter.

Dit verhaal zou kloppen als de commissie met het geld volledig kan functioneren.

http://www.pilotonline.com/opinion/op0407eda.html

Ik heb het overigens verkeerd begrepen, de commissie heeft maar 3 miljoen dollar gekregen en heeft 11 miljoen dollar extra aangevraagd, maar heeft dit niet gekregen. Uiteindelijk na veel druk uit het congres heeft het witte huis 9 miljoen dollar extra gegeven aan de onderzoeks commissie. Het punt is, dat lang niet alle vragen van de slachtoffers over het FBI onderzoek zijn beantwoord. In Nederland zouden we er schande over spreken.

manc
22-04-03, 17:37
Geplaatst door lennart
Sjeh zeg, moet ik dit nu gaan opzoeken? Ik heb het al eens geprikt :)
http://www.worldmessenger.20m.com/alive.html

Wauw, wat een bewijs...vooral al die fotos en beelden van na 911 van die gasten...



Overigens, zijn dit dus gestolen identiteiten, maar de FBI blijft deze namen noemen, inclusief fotos, terwijl ze nog gewoon leven! Dit is gewoon verkeerd wat moeten die mannen wel niet denken, dat ze bij elk item over 11 september mogelijk hun foto wordt getoond.

De FBI zegt:


The Federal Bureau of Investigation is today releasing 19 photographs of individuals believed to be the hijackers of the four airliners that crashed on September 11, 2001, into the World Trade Center in New York, the Pentagon, and in Stony Creek Township, Pennsylvania. The FBI requests the public's assistance in obtaining more information about these individuals.

It should be noted that attempts to confirm the true identities of these individuals are still under way. The FBI asks anyone who has ever seen or has information about these individuals to immediately contact the nearest FBI office or the toll free hotline number 1-866-483-5137 or submit information at WWW.IFCCFBI.GOV. The photographs can be viewed at WWW.FBI.GOV.

Maar goed, zo lang ik nog geen foto's zie van Mohammed Atta met een krant van de val van Saddam in zijn pootjes oid geloof ik geen snars van al dit soort op diverse websites geplaatste complot theorie. Ik heb overtuigender bewijs gezien voor het bestaan van Sinterklaas...daar zijn ook zat websites van.


Dit verhaal zou kloppen als de commissie met het geld volledig kan functioneren.

http://www.pilotonline.com/opinion/op0407eda.html

Ik heb het overigens verkeerd begrepen, de commissie heeft maar 3 miljoen dollar gekregen en heeft 11 miljoen dollar extra aangevraagd, maar heeft dit niet gekregen. Uiteindelijk na veel druk uit het congres heeft het witte huis 9 miljoen dollar extra gegeven aan de onderzoeks commissie. Het punt is, dat lang niet alle vragen van de slachtoffers over het FBI onderzoek zijn beantwoord. In Nederland zouden we er schande over spreken.

3 miljoen? In totaal 12 dus...maar goed: niet elke vraag is nog beantwoord (ze zijn nog bezig) en niet elke vraag zal ooit worden beantwoord...net als in NL spreken er ook in de States mensen natuurlijk schande over 'dit falen'...niks nieuws onder de zon lennart.

lennart
22-04-03, 17:58
Geplaatst door manc
Wauw, wat een bewijs...vooral al die fotos en beelden van na 911 van die gasten...


Man, die bewijzen komen uit kranten, feit is dat mensen van wie de FBI zegt dat ze aan boord waren, nog steeds leven. Dat is een feit.



De FBI zegt:


Sja dus als de FBI zegt, dan is de vraag gelegitimeerd, wie zaten er in dat vliegtuig, want het waren in elk geval niet de mensen van wie de FBI denkt dat het zijn. Ze zouden het bijvoorbeeld bekend kunnen maken dat bepaalde mensen van wie ze zeiden dat het waren dat die het niet zijn. Heb jij er wel eens aangedacht dat 14 van de kapers zogenaamd uit Saoudie Arabie waren? Stel nu dat het alleen paspoorten uit Saoudi Arabie zijn, dat werpt allicht ander licht op de zaak.



Maar goed, zo lang ik nog geen foto's zie van Mohammed Atta met een krant van de val van Saddam in zijn pootjes oid geloof ik geen snars van al dit soort op diverse websites geplaatste complot theorie. Ik heb overtuigender bewijs gezien voor het bestaan van Sinterklaas...daar zijn ook zat websites van.


Jamaar dit is geen complot theorie. Ze vragen zich op die pagina alleen af waarom de FBI nog steeds niet officieel heeft gezegd dat de mensen die in het vliegtuig zaten niet de mensen waren van wie ze hadden gezegd dat die in het vliegtuig zaten.

http://www.portal.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2001/09/23/widen23.xml



3 miljoen? In totaal 12 dus...maar goed: niet elke vraag is nog beantwoord (ze zijn nog bezig) en niet elke vraag zal ooit worden beantwoord...net als in NL spreken er ook in de States mensen natuurlijk schande over 'dit falen'...niks nieuws onder de zon lennart.

Nou ja, wij denken zoals gewoonlijk niet hetzelfde. Als de onderzoekscommissie naar de 9/11 zaak met moeite het geld bijeen moet schrapen om het onderzoek uit te voeren, dan vind ik dat schandelijk. Wat ik dus eerder zei, is dat wij er schande van zouden spreken als zo'n commissie niet genoeg geld zou krijgen, zeker als het om zulke kleine bedragen gaat. Ps: je hebt me weer eens verkeerd begrepen, maar dat wordt bijna spreekwoordelijk bij onze discussies.

manc
22-04-03, 18:57
Geplaatst door lennart
Man, die bewijzen komen uit kranten, feit is dat mensen van wie de FBI zegt dat ze aan boord waren, nog steeds leven. Dat is een feit.

Er zijn mensen met dezelfde namen nog in leven volgens een paar hele vage sites...die sites gaan overigens wel zover om te suggereren dat de videoopnames van de terroristen vals zijn etc. Ik wil zo'n gast wel eens op TV zien, die zegt "HALLO HIER BEN IK"...misschien dat de FBI een fout heeft gemaakt en een andere Arabier reizend onder een valse naam de schuld heeft gegeven. Persoonlijk geloof ik daar weinig van, aangezien het reizen met een vals paspoort natuurlijk veel meer risico's met zich mee brengt dan reizen met je eigen (schone) paspoort. De daders van 911 hadden geen strafbladen oid, dus waarom zouden ze in vredesnaam met een vals paspoort reizen? En ALS dat is gebeurd en de FBI heeft dit niet direkt door gehad of zelfs nu niet door: SO WHAT? Los van het feit dat een aantal individuen als 'dode kaper' door het leven gaan: wat zijn de implicaties hiervan?


Sja dus als de FBI zegt, dan is de vraag gelegitimeerd, wie zaten er in dat vliegtuig, want het waren in elk geval niet de mensen van wie de FBI denkt dat het zijn.

Zeg jij het maar...


Ze zoudn het bijvoorbeeld bekend kunnen maken dat bepaalde mensen van wie ze zeiden dat het waren dat die het niet zijn. Heb jij er wel eens aangedacht dat 14 van de kapers zogenaamd uit Saoudie Arabie waren? Stel nu dat het alleen paspoorten uit Saoudi Arabie zijn, dat werpt allicht ander licht op de zaak.

Onzin Lennart, deze 'site' van jou trekt juist ook een aantal Saudis in twijgel...kom 's met wat beters.


Jamaar dit is geen complot theorie. Ze vragen zich op die pagina alleen af waarom de FBI nog steeds niet officieel heeft gezegd dat de mensen die in het vliegtuig zaten niet de mensen waren van wie ze hadden gezegd dat die in het vliegtuig zaten.

Omdat ze niet aan iets ander denken. De FBI heeft ook nog niet gezegd dat ELVIS nog leeft, ook al zijn daar honderduizenden op deze aarde heilig van overtuigd.


http://www.portal.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2001/09/23/widen23.xml

Weet een link naar wat Saudis met dezelfde namen als de kapers. Haalt je 'sauditheorie' een beetje onderuit, is het niet?


Nou ja, wij denken zoals gewoonlijk niet hetzelfde.

Nee, dat is duidelijk..ik speur niet de hele dag het internet af op zoek naar rare 'feiten'...zoals de site van 'Jessica Lynch' of fabeltjes over de Boeing die nooit het Pentagon had geraakt.


Als de onderzoekscommissie naar de 9/11 zaak met moeite het geld bijeen moet schrapen om het onderzoek uit te voeren, dan vind ik dat schandelijk. Wat ik dus eerder zei, is dat wij er schande van zouden spreken als zo'n commissie niet genoeg geld zou krijgen, zeker als het om zulke kleine bedragen gaat.

Ja het is karig, maar SO WHAT. Gaat het nu om de 'schandelijkheid' van het budgetbeleid van de VS? Nee. De commisie heeft toch extra geld gekregen toen daar om gevraagd werd? De kosten van een onderzoek naar een paar boeings zijn ongetwijfeld niet dezelfde als die van de NASA. Immers dit onderzoek is een AANVULLING op het onderzoek wat al door FBI, CIA en weet ik het wie gedaan is en wordt gehouden terwijl dat in het geval van de NASA het gehele onderzoek betreft.

Gegoochel met getallen en appels met peren vergelijken noemt men dat wel eens.


Ps: je hebt me weer eens verkeerd begrepen, maar dat wordt bijna spreekwoordelijk bij onze discussies.

Tja, zal wel aan jou liggen.

lennart
22-04-03, 21:05
Geplaatst door manc
[B]Er zijn mensen met dezelfde namen nog in leven volgens een paar hele vage sites...die sites gaan overigens wel zover om te suggereren dat de videoopnames van de terroristen vals zijn etc. Ik wil zo'n gast wel eens op TV zien, die zegt "HALLO HIER BEN IK"...


http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/1559151.stm <- hier dit is de BBC die een hijacker heeft opgespoord.



misschien dat de FBI een fout heeft gemaakt en een andere Arabier reizend onder een valse naam de schuld heeft gegeven. Persoonlijk geloof ik daar weinig van, aangezien het reizen met een vals paspoort natuurlijk veel meer risico's met zich mee brengt dan reizen met je eigen (schone) paspoort. De daders van 911 hadden geen strafbladen oid, dus waarom zouden ze in vredesnaam met een vals paspoort reizen? En ALS dat is gebeurd en de FBI heeft dit niet direkt door gehad of zelfs nu niet door: SO WHAT? Los van het feit dat een aantal individuen als 'dode kaper' door het leven gaan: wat zijn de implicaties hiervan?


Punt 1) Het kan zijn dat de hijackers helemaal voor de meerderheid uit Saoudie Arabie komen, dat heeft lijkt mij toch wel invloed op de Amerikaanse publieke opinie.
Punt 2) Voor de mensen die valselijk beschuldigd worden met naam + foto, lijkt het mij toch ook wel iets uit te maken.




Onzin Lennart, deze 'site' van jou trekt juist ook een aantal Saudis in twijgel...kom 's met wat beters.


Ja maar die site heeft gewoon wat links verzameld. Waarom wil je de krantenartikelen waar de site naar toeverwijst ook niet geloven?



Omdat ze niet aan iets ander denken. De FBI heeft ook nog niet gezegd dat ELVIS nog leeft, ook al zijn daar honderduizenden op deze aarde heilig van overtuigd.


Het is toch te gek dat het journalisten lukt om de mensen op te sporen die zogenaamd in het vliegtuig zaten en de FBI kan dit blijkbaar niet?



Weet een link naar wat Saudis met dezelfde namen als de kapers. Haalt je 'sauditheorie' een beetje onderuit, is het niet?


het is naam + foto :moe:



Nee, dat is duidelijk..ik speur niet de hele dag het internet af op zoek naar rare 'feiten'...zoals de site van 'Jessica Lynch' of fabeltjes over de Boeing die nooit het Pentagon had geraakt.


Ik ook niet hoor ;) Ik haal mijn links meestal van webloggers/forums en ik haal er dan de informatie uit die ik zelf kan verifieren, zoals bijvoorbeeld het onderbetalen van de commissie die 9/11 onderzoekt en dat er kapers levend en wel zijn gevonden.



Ja het is karig, maar SO WHAT. Gaat het nu om de 'schandelijkheid' van het budgetbeleid van de VS? Nee. De commisie heeft toch extra geld gekregen toen daar om gevraagd werd? De kosten van een onderzoek naar een paar boeings zijn ongetwijfeld niet dezelfde als die van de NASA. Immers dit onderzoek is een AANVULLING op het onderzoek wat al door FBI, CIA en weet ik het wie gedaan is en wordt gehouden terwijl dat in het geval van de NASA het gehele onderzoek betreft.

Gegoochel met getallen en appels met peren vergelijken noemt men dat wel eens.


Er is 1 onderzoek geweest naar het 9/11 onderzoek (want daar gaat het hier om), en zelfs senatoren ( eentje:http://www.senate.gov/~kyl/c010302.htm ) zijn niet tevreden met de resultaten van dat onderzoek. Een overheid die niets te verbergen heeft die zal niet moeilijk doen om een paar miljoen voor een onderzoek, dat de nabestaanden peace of mind zal geven.



Tja, zal wel aan jou liggen.

Nou nee dus, het is jouw beperkte vermogen tot begrijpend lezen.

manc
23-04-03, 09:04
Geplaatst door lennart
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/1559151.stm <- hier dit is de BBC die een hijacker heeft opgespoord.

Punt 1) Het kan zijn dat de hijackers helemaal voor de meerderheid uit Saoudie Arabie komen, dat heeft lijkt mij toch wel invloed op de Amerikaanse publieke opinie.

Nogmaals: er wordt jusit aan een aantal SAUDIS getwijfeld...en niet alle niet-saudis blijken nog in leven...try again.


Punt 2) Voor de mensen die valselijk beschuldigd worden met naam + foto, lijkt het mij toch ook wel iets uit te maken.

Ja, zoals ik zei: dat is idd dan slordig.


Ja maar die site heeft gewoon wat links verzameld. Waarom wil je de krantenartikelen waar de site naar toeverwijst ook niet geloven?

Ik heb een aantal links gevogld, zie nergens nieuwe informatie...alleen hear-say en geen foto's.


Het is toch te gek dat het journalisten lukt om de mensen op te sporen die zogenaamd in het vliegtuig zaten en de FBI kan dit blijkbaar niet?

Ja, maar ook dat gebeurt wel vaker...ik hoef maar aan Peter R. de Vries te referenen. Ook de politie is niet perfect.



het is naam + foto :moe:

Ja en zoals ik zei: dat haalt je 'Saudia uit de wind halen' theorie nogal onderuit. :zwaai:


Ik ook niet hoor ;) Ik haal mijn links meestal van webloggers/forums en ik haal er dan de informatie uit die ik zelf kan verifieren, zoals bijvoorbeeld het onderbetalen van de commissie die 9/11 onderzoekt en dat er kapers levend en wel zijn gevonden.
Er is 1 onderzoek geweest naar het 9/11 onderzoek (want daar gaat het hier om), en zelfs senatoren ( eentje:http://www.senate.gov/~kyl/c010302.htm ) zijn niet tevreden met de resultaten van dat onderzoek. Een overheid die niets te verbergen heeft die zal niet moeilijk doen om een paar miljoen voor een onderzoek, dat de nabestaanden peace of mind zal geven.

Er wordt dus (net als in Nederland) geprotesteerd. Maar wat 'bewijst' dit volgens jou?


Nou nee dus, het is jouw beperkte vermogen tot begrijpend lezen. Jammer, ik was je voor: het ligt dus ECHT aan jou. Je bezit de capaciteiten niet om een tekst duidelijk op virtueel papier te krijgen.

Anyway: van al die punten die in het 'wat we dit jaar geleerd hebbe', zijn dit dus volgens jou de eneige relevante punten:

1. foute namen en foto's van kapers (slecht onderzoek FBI)
2. te weinig geld voor commissie (protest van senators en nabestaanden)

WAT bewijst dit? Waar duidt dit op? Of is dit weer een kanp staaltje informatiediarree?