PDA

Bekijk Volledige Versie : Chinees echtpaar wil zoon ruilen voor meisje



mulan
21-04-03, 10:52
Chinees echtpaar wil zoon ruilen voor meisje

HONGKONG - Een echtpaar heeft in hun woonplaats in zuidelijk China advertenties opgehangen waarin ze hun 6-jarige zoon te ruil aanbieden. Het stel uit Shenzen wil er graag een jong meisje voor terug. De twee hebben al een 10-jarige zoon en zijn bang dat ze de opleiding van twee zonen niet kunnen betalen, zo meldde de krant South China Morning Post maandag.

In China heerst een strenge geboortepolitiek en jongens worden er vaak hoger aangeslagen dan meisjes. Zo investeren Chinezen vaak meer in de opleiding van een zoon dan in die van een dochter.

Het dagblad uit Hongkong meldde maandag nog een gevolg van het strenge beleid. In de provincie Shaanxi probeerde een 24-jarige vrouw haar twee maanden oude dochter te doden door haar uit het raam te gooien. Toen het meisje niet onmiddelijk was overleden, sloeg zij het kind met een hamer dood. Volgens buren wilde de vrouw een jongen.




Vreselijk............die laatste alinea.... :(

Waterval
21-04-03, 11:12
Je zou zulke vrouwen kunnen sterilliseren. Maar wat mij betreft mag je ze zelfs dichtmetselen.



(Nee JMT, niet vanuit de Sharia gezien).

plexus
21-04-03, 11:37
? studeren meisjes in china niet dan! :moe:

~Panthera~
21-04-03, 11:58
Geplaatst door Waterval
Je zou zulke vrouwen kunnen sterilliseren. Maar wat mij betreft mag je ze zelfs dichtmetselen.


---------------

Castreer hun ouwe lullen regering maar, die heeft het verplicht het hebben van 1 kind. :duivel:
Dat leidt dus tot deze excessen, en over 15 jaar is er geen vrouw meer om mee te trouwen.
Reuze slim bedacht door die eikels. :aftel:

Waterval
21-04-03, 12:14
Geplaatst door ~Panthera~
---------------

over 15 jaar is er geen vrouw meer om mee te trouwen.




Dus?





:giechel:

De Rode Roos
21-04-03, 13:11
bah achterlijke boerenprovincie! Het communisme is daar nog niet doorgedrongen lijkt het. ;) :hihi:

Mulan, heb je een bron? dank

De Rode Roos
21-04-03, 13:26
Geplaatst door ~Panthera~
---------------

Castreer hun ouwe lullen regering maar, die heeft het verplicht het hebben van 1 kind. :duivel:
Dat leidt dus tot deze excessen, en over 15 jaar is er geen vrouw meer om mee te trouwen.
Reuze slim bedacht door die eikels. :aftel:

Het heeft een praktisch reden: bevolkingsgroei tegenhouden, of verminderen (anders hongersnood zoals in Afrika). Een opgedrongen preventive check. Ze willen namelijk van een positive checkssamenleving naar een preventive check samenleving zoals in het Westen (demografische transitie). In het Westen is het vooral vanzelf gegaan door een verandering van mentaliteit, cultuur, middelen, in China proberen ze dat binnen enkele decennia alsnog in te halen. Het is dus vooral pragmatisch/praktisch bedacht.
Bij vooral Chinese boeren is het hebben van een zoon echt belangrijk, omdat die later voor ze kan zorgen, kan helpen, familienaam kan continueren...vandaar dat boeren een uitzonderingspositie hebben als ze de eerste keer een dochter krijgen, want dan mogen ze 2 kinderen...Minderheden zoals de Oeigoeren kennen ook een uitzonderingspositie, 1 kind regel geldt voor die groep niet.
In Nederland zijn er ook mensen die pleiten voor een 1 kind regel trouwens. ;)

~Panthera~
21-04-03, 14:20
Geplaatst door De Rode Roos
Het heeft een praktisch reden: bevolkingsgroei tegenhouden, of verminderen (anders hongersnood zoals in Afrika). Een opgedrongen preventive check. Ze willen namelijk van een positive checkssamenleving naar een preventive check samenleving zoals in het Westen (demografische transitie). In het Westen is het vooral vanzelf gegaan door een verandering van mentaliteit, cultuur, middelen, in China proberen ze dat binnen enkele decennia alsnog in te halen. Het is dus vooral pragmatisch/praktisch bedacht.
Bij vooral Chinese boeren is het hebben van een zoon echt belangrijk, omdat die later voor ze kan zorgen, kan helpen, familienaam kan continueren...vandaar dat boeren een uitzonderingspositie hebben als ze de eerste keer een dochter krijgen, want dan mogen ze 2 kinderen...Minderheden zoals de Oeigoeren kennen ook een uitzonderingspositie, 1 kind regel geldt voor die groep niet.
In Nederland zijn er ook mensen die pleiten voor een 1 kind regel trouwens. ;)
---------------------------

Allemaal mooi bedacht, maar ze proberen het door te drukken, en het gaat duidelijk tegen de gevoelens van de mensen in, vandaar walgelijke excessen van het weggooien van meisjes op vuilnisbelten etc.
China probeert dus iets door te drukken wat een ""natuurlijk" proces zou moeten zijn,als je begrijpt wat ik bedoel.
En over het feit dat er niet genoeg voedsel zou zijn, kun je ook weer een discussie over hebben, oa WAT verbouw je?
Vooralsnog zie ik het als een schamele poging,en een brevet van onvermogen.
En meisjes zijn zoals gewoonlijk weer de dupe.

mulan
21-04-03, 15:13
Geplaatst door De Rode Roos
Mulan, heb je een bron? dank


Oh dat weet ik niet,ik zag het staan bij www.kranten.com

:verrassin

Ik zal even kijken welke krant.....

mulan
21-04-03, 15:14
Telegraaf :zegniets: