PDA

Bekijk Volledige Versie : E-mail veroorzaakt stress



Waterval
21-04-03, 15:28
Uitgegeven: 21 april 2003 15:06

AMSTERDAM - Email veroorzaakt vaak stress. Dat blijkt uit een enquete van het internetbedrijf Yahoo onder zesentwintigduizend e-mailers. Het Pre- en Post-Mail Tension (PPMT), ofwel gespannenheid vóór en na het zenden of ontvangen van e-mail, blijkt een grote boosdoener.

Volgens onderzoekers moet het probleem absoluut serieus genomen worden. "Het probleem kan het persoonlijke leven van computergebruikers verwoesten, schrijft Ananova op haar site. PPMT wordt veroorzaakt door emails die verkeerd worden begrepen, en door de angst dat privé-berichten onder de ogen van verkeerde mensen komen.

Achtentwintig procent gaf aan bang te zijn dat hun baas op het werk verstuurde privé-mails onder ogen zou krijgen. Tweeënvijftig procent van de e-mailgebruikers gaf in het onderzoek aan vaak moeite te hebben om e-mailberichten op de juiste wijze te interpreteren.

Misverstand

Twaalf procent bekent wel eens ruzie te hebben gemaakt met een vriend of vriendin vanwege een verkeerd begrepen e-mail. Bij twee procent van de respondenten pakte een misverstand over een elektronisch bericht wel heel tragisch uit: het kostte hen hun relatie.

Mensen die veel flirten via e-mail hebben vaker lasat van PPMT. Maar liefst driekwart van de deelnemers gaf toe e-mail wel eens voor dit doeleinde te gebruiken. Het gevolg is dat zij vaak last hebben van concentratiestoornissen. Vierenzestig procent van de mailers kan de aandacht niet goed bij het werk houden tijdens het wachten op een antwoord van de begeerde ander.

mulan
21-04-03, 16:10
Het moet niet gekker worden....e-mail kan je leven verwoesten,verklaart veel.......geen wonder :engel:


:maf3:

Tomas
21-04-03, 16:14
Is er al onderzoek gedaan naar prikkers en hun stress?

Die is ook niet mis, hoor.

mulan
21-04-03, 16:17
Geplaatst door Tomas
Is er al onderzoek gedaan naar prikkers en hun stress?

Die is ook niet mis, hoor.


Hmmm............misschien een idee voor jou om dit uit te gaan zoeken.


jaaaaaaa...ik ben te lui

Tomas
21-04-03, 16:18
Maar verders herken ik er eigenlijk bestwel veel in.

Behalve dan ruzie om verkeerd begrepen emails van mij dan. Wel ruzie vanwege goed begrepen emails, maar dat durft men maar zelden.

Tomas
21-04-03, 16:19
Geplaatst door mulan
Hmmm............misschien een idee voor jou om dit uit te gaan zoeken.


jaaaaaaa...ik ben te lui

OK.

Vertel jij dan maar eens aan mij wat voor een stress je zoals ervaart tijdens het prikken.

BiL@L
21-04-03, 16:20
Geplaatst door Tomas
Is er al onderzoek gedaan naar prikkers en hun stress?

Die is ook niet mis, hoor.

Sterker nog, die is in de roos!

:wohaa:

Tomas
21-04-03, 16:27
Geplaatst door BiL@L
Sterker nog, die is in de roos!

:wohaa:

Ach nu je hier toch bent in dit topic: weet jij hoe je in 1 keer al je hotmail kunt downloaden?

mulan
21-04-03, 16:29
Geplaatst door Tomas
Behalve dan ruzie om verkeerd begrepen emails van mij dan. Wel ruzie vanwege goed begrepen emails, maar dat durft men maar zelden.

:hihi:


Stress die ik ervaar tijdens het prikken....... :zozo:
Ik heb nooit last van stress bij het prikken.......behalve als.................en..........................vo oral..............................ja en dan...........vreselijk..................of....... ..... :huil:

I admit.....ik heb last van het prikkerstress-syndroom..


WHAT SHOULD I DO :huil:

mulan
21-04-03, 16:30
Geplaatst door Tomas
Ach nu je hier toch bent in dit topic: weet jij hoe je in 1 keer al je hotmail kunt downloaden?


Alsof ik dat niet weet :jammer:

Tomas
21-04-03, 16:32
Geplaatst door mulan
Alsof ik dat niet weet :jammer:

Ah! Je begreep 'm dus wel! Dat bedoel ik dus.

:D

Nee hoor: excusses! Heel errug veel excuses!

En weet je het dan ook?

Tomas
21-04-03, 16:40
Geplaatst door mulan
Alsof ik dat niet weet :jammer:

Nou?

Vrouw met grote mond?

BiL@L
21-04-03, 16:46
Geplaatst door Tomas
Ach nu je hier toch bent in dit topic: weet jij hoe je in 1 keer al je hotmail kunt downloaden?

Ehm, neuj. Volgens mij kan dat niet. Behalve als je alles via je outlook laat ophalen. Maar hoe je dat doet weet k ook nie.
verveeld

:rotpc:

Tomas
21-04-03, 16:49
Geplaatst door BiL@L
Ehm, neuj. Volgens mij kan dat niet. Behalve als je alles via je outlook laat ophalen. Maar hoe je dat doet weet k ook nie.
verveeld

:rotpc:

Nee, met outlook krijg ik het ook niet geimporteerd.

Dus allemaal stuk voro stuk openen, knippen en plakken?

Fijn.

mulan
21-04-03, 17:29
Nou Tomas....ik wist het dus wel...

Volgens mij kan dat namelijk niet. Behalve als je alles via je outlook laat ophalen. Maar hoe je dat doet weet ik ook niet.



:schrik:

Tomas
21-04-03, 18:24
Geplaatst door mulan
Nou Tomas....ik wist het dus wel...

Volgens mij kan dat namelijk niet. Behalve als je alles via je outlook laat ophalen. Maar hoe je dat doet weet ik ook niet.



:schrik:

Hier raak ik dus van in de stress.

mulan
21-04-03, 18:35
Geplaatst door Tomas
Hier raak ik dus van in de stress.


Dan help je iemand.....krijg je dit :kwaad:

Don't count on me anymore :boos:

ZwYgStErr
21-04-03, 18:46
Volgens zijn berichten die worden gepost (hier) en e-mails die worden verstuurd wel vergelijkbaar. Ik kan er echt zo gefrustreerd van raken als men mijn posts verkeerd begrijpt of interpeteert :mad:. It makes me wanna...it makes me wanna...oeh!!! It just pisses me of! :mad:.

Ps. zou dit het gedrag van J.M.T. kunnen verklaren? Misschien begrijpt ze alles gewoon verkeerd. Poor thing :jammer:

Tomas
21-04-03, 18:52
Geplaatst door ZwYgStErr

Ps. zou dit het gedrag van J.M.T. kunnen verklaren? Misschien begrijpt ze alles gewoon verkeerd. Poor thing :jammer:

Heb jij ooit overwogen dat je JMT misschien verkeerd begreep?

ZwYgStErr
21-04-03, 18:57
Geplaatst door Tomas
Heb jij ooit overwogen dat je JMT misschien verkeerd begreep?

Bek houwe jij...jij J.M.T.-lover :mad:.

_|_








hoezo stress?

ZwYgStErr
21-04-03, 18:58
Trouwens, ik wil dat 'mens' niet eens begrijpen, als ze al te begrijpen is. :moe:

sadeeQ
21-04-03, 20:23
Geplaatst door BiL@L
Ehm, neuj. Volgens mij kan dat niet. Behalve als je alles via je outlook laat ophalen. Maar hoe je dat doet weet k ook nie.
verveeld

:rotpc:


met het email en anti spam programa MailWasher 2.0b kun je alle je emails van alle accounts in een keer binnenhalen en het heeft ook nog veel andere opties :knipoog:


http://www.tweakers.net/meuktracker/2894

~Panthera~
21-04-03, 20:30
Of E-Prompter.......dan hoef je je mail niet eens meer te downloaden of te lezen, kun je alles meteen wegkwakken. :D

BiL@L
21-04-03, 20:30
Kewled!

Eindelijk een uitdaging. Ik met stress tegen Tomas zonder stress. Eens zien of dat ie me misschien nu kan overtreffen...

Tomas
21-04-03, 20:30
Geplaatst door ZwYgStErr
Trouwens, ik wil dat 'mens' niet eens begrijpen, als ze al te begrijpen is. :moe:

Nou ik overweeg het wel af en toe. Net zoals ik wel eens denk dat Wizdom expres Manc zit uit te dagen.

Dat doe ik nu eenmaal.

Donna
21-04-03, 20:36
Geplaatst door Tomas
Nou ik overweeg het wel af en toe. Net zoals ik wel eens denk dat Wizdom expres Manc zit uit te dagen.

Dat doe ik nu eenmaal.




Sjee, wat ben jij sociaal bewogen.... ;)

Ik krijg opzich geen stress van mails, wel van het moeten beantwoorden van mails. Vooral op mijn werk. Ik vind dat de 'zet iedereen die je kent in de CC en vraag om commentaar' trende zo snel mogelijk moet worden gekeerd. Ik kan er gewoon niet tegen, en voel me altijd zo incompetent als ik ineens mijn 'visie' op iets moet geven waar ik geen zak van begrijp.

Maargoed. Sommige mails zijn ook heel ontspannend. Maarja. Aan alles komt een eind :moe:

Zeg Tomas, als je die CD rom afhebt, mag ik dan ook een copietje? :D

Tomas
21-04-03, 21:59
Geplaatst door Donna
Sjee, wat ben jij sociaal bewogen.... ;)

Ik krijg opzich geen stress van mails, wel van het moeten beantwoorden van mails. Vooral op mijn werk. Ik vind dat de 'zet iedereen die je kent in de CC en vraag om commentaar' trende zo snel mogelijk moet worden gekeerd. Ik kan er gewoon niet tegen, en voel me altijd zo incompetent als ik ineens mijn 'visie' op iets moet geven waar ik geen zak van begrijp.

Maargoed. Sommige mails zijn ook heel ontspannend. Maarja. Aan alles komt een eind :moe:

Zeg Tomas, als je die CD rom afhebt, mag ik dan ook een copietje? :D

Als het niet rechtstreeks aan me is gericht lees ik het niet eens.

Goed hoor. Voor dat ie in de betere boekhandel te koop is krijg jij een kopietje. :D