PDA

Bekijk Volledige Versie : Zangeres Nina Simone overleden



Waterval
21-04-03, 21:04
Uitgegeven: 21 april 2003 21:57

PARIJS - De legendarische jazz- en blueszangeres Nina Simone is zondag op 70-jarige leeftijd in haar huis in het zuiden van Frankrijk gestorven. Dat maakte haar manager in een verklaring bekend.

Simone werd in 1933 geboren in de Amerikaanse staat Noord-Carolina. Zij werd vooral bekend door haar interpretatie van het nummer 'My baby just cares for me' en haar versie van Screamin' Jay Hawkins' song 'I put a spell on you'.

rip

http://www.boscarol.com/media/images/nina.jpg

Simon
21-04-03, 23:40
Een vrouw met een stem uit duizenden ! Actief in de burgerrechtenbeweging in de USA. Uitgebuit door velen. Moge zij rusten in vrede .

Simon

manc
22-04-03, 09:15
Tering, wat is dat zonde...echt zonde...maar wat moet die foto van aliyaaaaa hier doen dan?

(die heeft rouwens ook een paar lekkere nummers op haar naam staan, maar dat meisje haalde het niet bij Nina)

Waterval
22-04-03, 09:22
Geplaatst door manc
Tering, wat is dat zonde...echt zonde...maar wat moet die foto van aliyaaaaa hier doen dan?

(die heeft rouwens ook een paar lekkere nummers op haar naam staan, maar dat meisje haalde het niet bij Nina)

Das m'n nieuwe avater. Voorlopig. Naast die van Tupac.

manc
22-04-03, 09:29
Geplaatst door Waterval
Das m'n nieuwe avater. Voorlopig. Naast die van Tupac.

oh, nee zie ik het..het is je handtekening... jammer dat dat meisje is neergestort...ik weet het nog goed, zat zelf toen in de caribean en had net allemaal mp3tje op mijn laptoppie van haar gezet...veral 'if at first you don't succeed' is een topnummer van aliyaa met top-productie werk van timba.

Mark
22-04-03, 12:42
Geplaatst door Tafey Lewis
jazz EN r&b in een topic......schande!!!!
ik heb zo'n gruwelijke hekel aan r&b he.
vroeger ( nu klink ik echt oud) had je echte zwarte soul muziek.
oude reggea ( nee geen shaggy!!!!!!!!!!!!) oude soul , zwarte jazz, en toen kwam hip hop en r&b , gewlikte sjit als je het mij vraagt. compleet zielloos en duidelijk het werk van vlotte producers. nee zwarte muziek is nagenoeg dood, helaas!!! maar gelukkig is het allemaal nog te krijgen op cd of lp (beter zlefs) dus "in the abundance of water the fool is thirsty"

bah ik luister alleen maar naar metal,gabber en Frans Bauer zoals het een oprecht autochtoon betaamt :boer:

Mark
22-04-03, 12:56
Oh maar ik luister wel naar de top40 hoor, ik ben een echte commerciele slet :rood:

Mark
22-04-03, 13:18
Geplaatst door Tafey Lewis
pffffff r&b =monkey music.

Da's wel een dubieuze opmerking Tafey :loens:

Mark
22-04-03, 13:19
Ik vind persoonlijk de clips van R&B nummers een goed voorbeeld met diepgang voor onze Lijnbaanrondhangende medemens :duim:

lennart
22-04-03, 13:53
Geplaatst door Tafey Lewis
ja he :) maar je weet ik draag echte zwarte muziek een zeer warm hart toe.
en dan bedoel ik niet (exclusief) cotton pickin' boys from alabama blues.

slave driver van bob marley bijvoorbeeld, das pas muziek met een boodschap. prachtig gewoon en dan heb je aan de andere kant p diddy.........zucht

Met dank aan het kapitalisme zullen we dan maar zeggen. Daarom ben ik ook voor het ondermijnen van de muziekindustrie zoals die nu bestaat. Gelukkig komen er af en toe nog wel eens pareltjes bovendrijven: Nora Jones.

taouanza
22-04-03, 19:08
jazz EN r&b in een topic......schande!!!!
ik heb zo'n gruwelijke hekel aan r&b he.
vroeger ( nu klink ik echt oud) had je echte zwarte soul muziek.
oude reggea ( nee geen shaggy!!!!!!!!!!!!) oude soul , zwarte jazz, en toen kwam hip hop en r&b , gewlikte sjit als je het mij vraagt. compleet zielloos en duidelijk het werk van vlotte producers. nee zwarte muziek is nagenoeg dood, helaas!!! maar gelukkig is het allemaal nog te krijgen op cd of lp (beter zlefs) dus "in the abundance of water the fool is thirsty"



wauw je haalt me de woorden uit het toestenbord. :fplet:

Simon
22-04-03, 20:07
Geplaatst door Tafey Lewis
luister eens naar wild is the wind van nina simone

Jij hebt smaak !!! Inderdaad erg mooi.

Simon

manc
22-04-03, 20:18
Geplaatst door Tafey Lewis
luister eens naar wild is the wind van nina simone en dan naar aaliyah of hoe die muts ook heet.............pffffff r&b =monkey music. Ik vind het productiewerk van Timbaland supergoed. Maar Aliyaa met Simone gaan vergelijken is een Mc-Shake met een goede Pinot ofzo. Slaat nergens op.

Natuurlijk zijn er zwarte sterren uit het verleden die de mensen altijd zullen blijven draaien: marvin gay, james brown, bo didley, marley, peter tosh, shirley ceasar, mahalia jackson, fats etc.etc.etc. maar je moet dat niet gaan vergelijken met wat je nu hoort. Dat muziek van een heel ander soort, kaliber...

p.s. ik geloof dat iedereen voor het eerst ergens over eens is : dat Simone zo mooi en geweldig warm en muzikaal kon zingen... ;)

Waterval
22-04-03, 21:44
Vanwaar al die ophef over Aaliyah? Ik plaatste de foto enkel vanwege de rillingen bezorgende blik in d'r ogen. Haar muziek was niet slecht. Al was het meer vorm dan inhoud. Geloof het of niet, maar ben zelf ook van de oude stempel. Alleen wel in de hip-hop sfeer. Teefy Lewis, er is meer goeie black music dan alleen raggae en jazz.

Mark
22-04-03, 22:14
Geplaatst door Waterval
Vanwaar al die ophef over Aaliyah? Ik plaatste de foto enkel vanwege de rillingen bezorgende blik in d'r ogen. Haar muziek was niet slecht. Al was het meer vorm dan inhoud. Geloof het of niet, maar ben zelf ook van de oude stempel. Alleen wel in de hip-hop sfeer. Teefy Lewis, er is meer goeie black music dan alleen raggae en jazz.

Je bedoelt Mc Miker G en DJ Sven? :fpimp:

ps ik ken haast niks van Nina Simone en ik haat Jazz.