PDA

Bekijk Volledige Versie : protestmanifestatie tegen het beleid van het Regionaal opleiding Centum (ROC)



Aicha19
22-04-03, 21:42
Vrijdag 25 April

protestmanifestatie tegen het beleid van het Regionaal opleiding Centum (ROC)

De intolerantie jegens de moslimgemeenschap in Nederland is de laatste jaren aanzienlijk toegenomen. Het komt veelvuldig voor dat Islamitische vrouwen om hun uiterlijk op straat worden lastiggevallen.

De politiek als media hebben een hele belangrijke rol gespeeld tot het stigmatiseren van de moslimgemeenschap in Nederland. Rob Oudkerk (PVDA) als Hirsi Ali (VVD) hebben bij dat proces een belangrijke rol gespeeld.

Onlangs heeft het ROC in samenspraak met Rob Oudkerk bepaald dat het voor moslima's verboden is een niqab op school te dragen. Tevens is het hen verboden om in hun eigen moedertaal te mogen communiceren.

Het beleid dat het ROC wil gaan voeren heeft ons ten zeerste geschokt. Wij zijn van mening dat deze maatregelen het integratieproces aanzienlijk zal schaden. Dit alles neigt naar assimilatie. Wij zijn van mening dat artikel nr. 1 van de Nederlandse grondwet met de voeten wordt betreden.

De VMJ (Verenigde Moslimjongeren) organiseert in samenwerking met de Tweede generatie op vrijdag 25 April een protestmanifestatie tegen het besluit van het ROC moslima's weigeren met een niqab en het verbod op het communiceren in het eigen moedertaal. Om 14.00 zullen wij ons verzamelen voor het ROC gebouw op de Frederiksplein 52 in Amsterdam. Daar zullen er enkele gastsprekers zijn. Toon uw solidariteit door aanwezig te zijn. Bereikbaarheid: tram 4,6,7,10. Voor meer informatie kunt U terecht bij de Verenigde Moslimjongeren: 06-47966792 of bij de Tweede generatie: 020-4221590


(laat ons elkaar steunen, we zijn broeders en zusters...vergeet dat niet)

moge allah jullie beschermen tegen het kwade en jullie openstellen voor het goede, ameen





karima

Joesoef
22-04-03, 21:52
Zeurdoos.

Waterval
22-04-03, 21:57
Geplaatst door Joesoef
Zeurdoos.


AHA, noem je zoiets een zeurdoos? Waarom geen woordvoerder?

Joesoef
22-04-03, 21:58
Geplaatst door Waterval
AHA, noem je zoiets een zeurdoos? Waarom geen woordvoerster?

van de zeurdozen?

Orakel
22-04-03, 22:01
Geplaatst door Aicha19
[B]Vrijdag 25 April

protestmanifestatie tegen het beleid van het Regionaal opleiding Centum (ROC)


Heeft dat zin of is dat terecht als het LBR (of welke commissie was dat?) zich hierover heeft uitgesproken?

Zou het protest niet meer daarop gericht moeten zijn?

Waterval
22-04-03, 22:03
Ik wil niet vervelend overkomen of zo hoor, maar op het Islamitisch College is een niqaab ook verboden.



Echt.

Puk
22-04-03, 22:27
Geplaatst door Waterval
Ik wil niet vervelend overkomen of zo hoor, maar op het Islamitisch College is een niqaab ook verboden.



Echt.

Serieus? Haha! En waarom dan Waterval? Weet je dat toevallig ook?

Mark
22-04-03, 22:28
Geplaatst door Waterval
Ik wil niet vervelend overkomen of zo hoor, maar op het Islamitisch College is een niqaab ook verboden.



Echt.


Wat??

Echt??

Ongelovige honden! Ik spreek een fatwa over ze uit! :boos:

Waterval
22-04-03, 22:30
Geplaatst door Puk
Serieus? Haha! En waarom dan Waterval? Weet je dat toevallig ook?


Nee, maar je kunt ze gerust bellen. Ik denk vanuit praktische overwegingen. En vanuit de overtuiging dat het niet verplicht is vanuit de Koran. Maar ik ben geen kenner.

Puk
22-04-03, 22:52
Geplaatst door Waterval
Nee, maar je kunt ze gerust bellen. Ik denk vanuit praktische overwegingen. En vanuit de overtuiging dat het niet verplicht is vanuit de Koran. Maar ik ben geen kenner.

Ach... waarschijnlijk het communicatie-argument...

En dat zou terecht zijn.

maturin
22-04-03, 23:28
Je kweekt met zo een niekaap wel een hele generatie ogen fetishisten :loog:

Is dáár wel eens over nagedacht :denk:

Joesoef
23-04-03, 06:20
Geplaatst door maturin
Je kweekt met zo een niekaap wel een hele generatie ogen fetishisten :loog:

Is dáár wel eens over nagedacht :denk:



Ik surf mij de laatste jaren gek op zoek naar zo een site. Als je er een hebt gevonden :engel:

Waterval
23-04-03, 08:10
Geplaatst door Joesoef
Ik surf mij de laatste jaren gek op zoek naar zo een site. Als je er een hebt gevonden :engel:



Ik ben niet zo goed in sites bouwen. :hihi:

indygirl_roosje
23-04-03, 10:31
Beste Aicha, helaas zal ik vrijdag niet aanwezig kunnen zijn, want ik heb al een andere afspraak, maar ik ondersteun de oproep wel!!!! Moslimmeiden, kom op voor je rechten!!!!!!!! By the way, kan iemand me voor 1 mei aan een rode niqab helpen?

Groetjes,

Rosalinda.

P.S.
Ed, jouw laaste posting was beneden iedere peil. Kennelijk is het voor jou teveel gevraagd om respect op te brengen voor andersdenkenden. Bovendien gaat het me wel opvallen dat jij het zo graag wil opnemen voor moslima's die onderdrukt worden of zich onderdrukt voelen door hun familie of gemeenschap, maar niet thuisgeeft als zelfbewuste jonge moslimmeiden zich onderdrukt voelen door de geinstitutionaliseerde discriminatie in Nederland. Is dat misschien een overblijfsel uit het Stenen Tijdperk, Ed, een man, die niet tegen sterke vrouwen kan????
:ninja2: :engel: :ninja2: :fpuh:

manc
23-04-03, 11:38
Geplaatst door Joesoef
Ik surf mij de laatste jaren gek op zoek naar zo een site. Als je er een hebt gevonden :engel:

U vraagt wij draaien:

KLIK HIER! (http://talibandating.cjb.net/)

Waterval
23-04-03, 11:42
Geplaatst door manc
U vraagt wij draaien:

KLIK HIER! (http://talibandating.cjb.net/)


Dat zijn Burqa's geen Niqaab's. Waarom krijg ik zo het gevoel dat je niet weet waar je het over hebt?

Puk
23-04-03, 15:03
Geplaatst door manc
U vraagt wij draaien:

KLIK HIER! (http://talibandating.cjb.net/)

Hahaha! Perfect Bman!

Ik kan alleen niet kiezen tussen deze zelfstandige meiden...

Moeilijk... allemaal even uhhhh...

:nerveus:

Joesoef
23-04-03, 19:04
Geplaatst door manc
U vraagt wij draaien:

KLIK HIER! (http://talibandating.cjb.net/)



Het gaat mij om het spleetje beste knul. Geen netje!

Waiting
23-04-03, 19:15
.

Waiting
23-04-03, 19:18
Geplaatst door EdV
Beste Indy,

Je bent erg dom. Maar gelukkig ook erg positief naar mensen toe. Dat laatste is belangrijker dan slim te zijn, zoals ik.

Ed

Maar ze spreekt Latijn :wohaa: