PDA

Bekijk Volledige Versie : Geen vervolging Hirsi Ali



Sawda
23-04-03, 08:57
Geen vervolging Hirsi Ali

Uitgegeven: 23 april 2003 09:31
Laatst gewijzigd: 23 april 2003 09:32

AMSTERDAM - Het VVD-Tweede-Kamerlid Hirsi Ali wordt niet vervolgd voor haar uitlatingen over de islam in dagblad Trouw in januari. Dat heeft de officier van justitie van het arrondissement Amsterdam besloten. In Trouw zei Hirsi Ali dat ze de profeet Mohammed naar westerse maatstaven een tiran en een perverse man vindt.

De uitlatingen van het Kamerlid wekten veel wrevel bij islamtische organisaties. Die vonden de woorden van Hirsi Ali lasterlijk en eisten dat het Openbaar Ministerie de politica zou vervolgen. Organisaties en individuelen deden in verschillende plaatsen aangifte. Ook ambassadeurs van islamitische landen in Nederland lieten van zich horen. Zij klaagden bij VVD-voorman Zalm.

Volgens het OM liggen in de kritiek die Hirsi Ali op de islam en profeet Mohammed uitte "geen conclusies besloten ten aanzien van moslims en wordt de waardigheid van hen als groep niet miskend". Op grond hiervan concludeert de officier van justitie dat Hirsi Ali geen strafbaar feit heeft gepleegd.

Bron: nu.nl

plexus
23-04-03, 09:00
..ik had dit bericht ook net geplaats grappig... :nerveus:

Sawda
23-04-03, 09:01
Ayaan, je kletst maar een eind weg.

Ik zou elke moslim aanraden om niet in te gaan op haar uitspraken.

Sawda
23-04-03, 09:03
Geplaatst door plexus
..ik had dit bericht ook net geplaats grappig... :nerveus:

Sorry, ik had het niet gezien anders zou ik het niet doen. Misschien dachten we op dat moment hetzelfde.

Joesoef
23-04-03, 09:20
Geplaatst door Sawda

Ik zou elke moslim aanraden om niet in te gaan op haar uitspraken.


En waarom wel niet o gesluierde amazone?

nouwra
23-04-03, 09:22
Geplaatst door Joesoef
En waarom wel niet o gesluierde amazone?

Waarom voel je je aangesproken Joesoef...?

Waterval
23-04-03, 09:27
Geplaatst door Joesoef
En waarom wel niet o gesluierde amazone?



Vind je AHA geen zeurdoos, Joesoef?

Joesoef
23-04-03, 09:41
Geplaatst door nouwra
Waarom voel je je aangesproken Joesoef...?

Zeurdoos!

Joesoef
23-04-03, 09:43
Geplaatst door Waterval
Vind je AHA geen zeurdoos, Joesoef?

Aha is een gefrustreerde zeurdoos maar wel een die de dialoog aan gaat.

Waterval
23-04-03, 09:44
Geplaatst door Joesoef
Aha is een gefrustreerde zeurdoos maar wel een die de dialoog aan gaat.


O, met wie dan?

NIS1
23-04-03, 09:47
Hirsi Ali en Pim Fortuyn mogen van mij alles zeggen wat ze willen. Het interesseert me helemaal niks. "Islam is een achterlijke godsdienst" en al dat soort uitspraken houden me heel erg koud. Ik denk, dat we als Moslims vanaf nu op niemand meer moeten reageren. Gewoon negeren en respect hebben voor vrijheid van meningsuiting en godsdienstvrijheid! Wij Moslims kennen godsdienstvrijheid en vrijheid van mening.

Hirsi Ali is bezig met een politiek spelletje en we doen gezellig mee. Laten we daarmee ophouden.

mulan
23-04-03, 09:47
Geplaatst door Joesoef
Aha is een gefrustreerde zeurdoos maar wel een die de dialoog aan gaat.

Ze is in dialoog met zichzelf en haar vriendjes in de media.......als ze wordt uitgenodigd voor debatten met moslimvrouwen heeft ze altijd een smoesje niet op te komen dagen..

Dialoog :ego:

Sawda
23-04-03, 10:18
Geplaatst door Joesoef
En waarom wel niet o gesluierde amazone?

Ik vind dat haar uitspraken losse flodders zijn die er alleen toe leiden dat er een enorme kloof ontstaat tussen moslims en Nederlanders. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat moslims van elke grievende uitspraak die Ayaan over moslims doet het tegendeel moeten bewijzen. Beledigingen zouden niet de aanleiding moeten zijn om een debat te voeren!

nouwra
23-04-03, 10:18
Geplaatst door Joesoef
Aha is een gefrustreerde zeurdoos maar wel een die de dialoog aan gaat.

Zou jij ook eens moeten proberen. Althans, niet het soort dat Hirsj tentoonstelt, een monoloog verpakt in een dialoog jasje

Waarom ga jij de dialoog niet eens aan? Al wat jij doet is ontwijkende wedervragen stellen en vage antwoorden geven. Ben je bang voor een mogelijke ontmaskering???

Joesoef
23-04-03, 10:33
Geplaatst door nouwra
Ben je bang voor een mogelijke ontmaskering???


:lol: ontmaskering van wat lieverd?

Waterval
23-04-03, 10:36
Geplaatst door Joesoef
:lol: ontmaskering van wat lieverd?


Damn, weer een vraag.

sienia
23-04-03, 10:53
Geplaatst door Sawda
Ik vind dat haar uitspraken losse flodders zijn die er alleen toe leiden dat er een enorme kloof ontstaat tussen moslims en Nederlanders. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat moslims van elke grievende uitspraak die Ayaan over moslims doet het tegendeel moeten bewijzen. Beledigingen zouden niet de aanleiding moeten zijn om een debat te voeren!
Dat van die kloof is wel interessant en wel om het volgende.
Gisteravond was ik verwikkeld in een discussie over de niqaab. Een van de argumenten (van een moslima) om deze niet te dragen was dat het zorgt voor (een verbreding van) een kloof tussen moslims en niet-moslims in dit land. Stel AHA zou vanwege de verbreding van de kloof geen 'kwetsende' uitspraken mogen doen (en het is 1 van de argumenten geweest om een klacht in te dienen), zou de niqaab dan ook kunnen worden verboden in dit land?


Just asking.

Sawda
23-04-03, 11:34
Geplaatst door sienia
Dat van die kloof is wel interessant en wel om het volgende.
Gisteravond was ik verwikkeld in een discussie over de niqaab. Een van de argumenten (van een moslima) om deze niet te dragen was dat het zorgt voor (een verbreding van) een kloof tussen moslims en niet-moslims in dit land. Stel AHA zou vanwege de verbreding van de kloof geen 'kwetsende' uitspraken mogen doen (en het is 1 van de argumenten geweest om een klacht in te dienen), zou de niqaab dan ook kunnen worden verboden in dit land?


Just asking.

Ik wil alvast vooropstellen dat ik nergens heb beweerd dat de uitspraken van Ayaan verboden moeten worden. Het gaat er mij meer om dat haar uitspraken geen toegevoegde waarde hebben.

Wat betreft de niqaab, ik vind dat iedere moslima zelf mag bepalen of ze een niqaab wil dragen. Om deze vrouwen te verbieden op scholen, vind ik heel ver gaan. Het recht op onderwijs mag niemand ontnomen worden ongeacht hoe hij/zij eruit ziet. Wanneer werkgevers vrouwen met niqaab niet willen aannemen kan ik dat wel begrijpen. Deze vrouwen dragen hiervoor zelf de verantwoordelijkheid.

Op het moment dat deze vrouwen ergens voor worden uitgesloten dan zou dit aanleiding kunnen zijn dat de kloof groter wordt.

observer
23-04-03, 12:56
Haar vervolging komt nog wel. De dood loert namelijk zelfs op haar. is dit nu die godsdienstvrijheit en vrijheid vna meninguiting waar nis1 het over heeft?

sienia
23-04-03, 12:57
Geplaatst door Sawda
Ik wil alvast vooropstellen dat ik nergens heb beweerd dat de uitspraken van Ayaan verboden moeten worden. Het gaat er mij meer om dat haar uitspraken geen toegevoegde waarde hebben.

Wat betreft de niqaab, ik vind dat iedere moslima zelf mag bepalen of ze een niqaab wil dragen. Om deze vrouwen te verbieden op scholen, vind ik heel ver gaan. Het recht op onderwijs mag niemand ontnomen worden ongeacht hoe hij/zij eruit ziet. Wanneer werkgevers vrouwen met niqaab niet willen aannemen kan ik dat wel begrijpen. Deze vrouwen dragen hiervoor zelf de verantwoordelijkheid.

Op het moment dat deze vrouwen ergens voor worden uitgesloten dan zou dit aanleiding kunnen zijn dat de kloof groter wordt.

Ik val je niet persoonlijk aan.

Feit is namelijk wel dat AHA is aangeklaagd door moslimorganisaties vanwege haar uitspraken. Een van de argumenten is dat zij met haar uitlatingen de kloof verbreed die in dit land is ontstaan.
Dit zelfde argument wordt door anderen aangehaald als het om de niqaab gaat.
Nu AHA gebruik mag maken van haar vrijheid van meningsuiting ondanks dit (wellicht niet zo zwaar wegend argument) zouden die meiden met niqaab dus gerust van hun recht op scholing gebruik kunnen maken.

Als de uitspraken van AHA niet zoveel toegevoegde waarde zouden hebben, zouden ze dan zoveel stof doen opwaaien?

Sawda
23-04-03, 18:54
Geplaatst door sienia

Als de uitspraken van AHA niet zoveel toegevoegde waarde zouden hebben, zouden ze dan zoveel stof doen opwaaien?

Haar uitspraken wekt bij vele moslims veel frustraties op vandaar dat het veel stof doet opwaaien. AHA krijgt ook alle ruimte om kwetsende uitspraken te doen, ik vind daarom dat het ook geen zin heeft om daarop in te gaan.

Joesoef
23-04-03, 19:07
Geplaatst door Sawda
Haar uitspraken wekt bij vele moslims veel frustraties op vandaar dat het veel stof doet opwaaien. AHA krijgt ook alle ruimte om kwetsende uitspraken te doen, ik vind daarom dat het ook geen zin heeft om daarop in te gaan.


Aha heeft gelijk. Dat is wat Moslims zo frustreerd!

Sawda
23-04-03, 19:13
Geplaatst door Joesoef
Aha heeft gelijk. Dat is wat Moslims zo frustreerd!

Joesoef, ik vind jou een vreemde vogel. "Je praat alles recht wat eigenlijk krom is".

Joesoef
23-04-03, 19:35
Geplaatst door Sawda
Joesoef, ik vind jou een vreemde vogel. "Je praat alles recht wat eigenlijk krom is".


Gut. Ik vind mensen vermorzelen onder keïen en het ontmaagden van 9 jarige meisjes tamelijk barbaars en gefrustreerd.

Jij niet dan?

Puk
23-04-03, 19:37
Geplaatst door Sawda
Ik vind dat haar uitspraken losse flodders zijn die er alleen toe leiden dat er een enorme kloof ontstaat tussen moslims en Nederlanders. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat moslims van elke grievende uitspraak die Ayaan over moslims doet het tegendeel moeten bewijzen. Beledigingen zouden niet de aanleiding moeten zijn om een debat te voeren!

Over welke uitspraak over moslims heb je het dan? Volgens mij had Hirsi Ali het over de Profeet.

Iets anders...

Heb je die sjiietische moslims nog gezien in Karbala?
Die sloegen zichzelf met ijzeren kettingen op hun rug.
Ik vind dat behoorlijk achterlijk.
Middeleeuws.

taouanza
23-04-03, 19:44
ik luister op dit moment naar 'true faith' van 'new order'. zoooo veeeel leuker dan ayaan en geleuter over haar
ayaan who? :argwaan:

Tomas
23-04-03, 19:51
Geplaatst door Puk
Heb je die sjiietische moslims nog gezien in Karbala?
Die sloegen zichzelf met ijzeren kettingen op hun rug.
Ik vind dat behoorlijk achterlijk.
Middeleeuws.

Klinkt mij meer als die christus cultus in de Phillipijnen of het op of af kruipen (ik weet niet meer waar) van een trap op je blote knieen tot ze kappot gaan en nog meer van dat soort christelijke gebruiken overal ter wereld.

Middeleeuws inderdaad.

Puk
23-04-03, 19:51
Geplaatst door taouanza
ik luister op dit moment naar 'true faith' van 'new order'. zoooo veeeel leuker dan ayaan en geleuter over haar
ayaan who? :argwaan:

Die zijn in de Here hè?

Mag jij daar wel naar luisteren?

Sawda
23-04-03, 19:54
Geplaatst door Puk


Iets anders...

Heb je die sjiietische moslims nog gezien in Karbala?
Die sloegen zichzelf met ijzeren kettingen op hun rug.
Ik vind dat behoorlijk achterlijk.
Middeleeuws.

Heb je die Christenen niet gezien die vastgespijkerd werden aan de kruis, ook raar toch. Elke godsdienst heeft wel zijn eigen ritueel en dat geldt ook voor sjiitische moslims.
Wat jij of ik raar vind, is voor een ander weer niet raar. Laat iedereen in zijn eigen waarde!

Puk
23-04-03, 19:57
Geplaatst door Tomas
Klinkt mij meer als die christus cultus in de Phillipijnen of het op of af kruipen (ik weet niet meer waar) van een trap op je blote knieen tot ze kappot gaan en nog meer van dat soort christelijke gebruiken overal ter wereld.

Middeleeuws inderdaad.

Dat van dat kruipen op je blote knieën komt o.a. in Ierland en in Portugal nog steeds voor.

In Ierland gaat het een berg op over kiezelstenen.
In Portugal, Fatima om precies te zijn, daar gaat het over een pad van marmer. Ik heb het daar zelf mogen aanschouwen. En nee... ik heb niet meegedaan. Wat me opviel was dat het uitsluitend vrouwen zijn die in Fatima rondkruipen.
Terwijl het uitsluitend moslimmannen zijn die zichzelf in het openbaar geselen omwille van het geloof.
Kan iemand dat uitleggen?

Puk
23-04-03, 20:01
Geplaatst door Sawda
Heb je die Christenen niet gezien die vastgespijkerd werden aan de kruis, ook raar toch. Elke godsdienst heeft wel zijn eigen ritueel en dat geldt ook voor sjiitische moslims.
Wat jij of ik raar vind, is voor een ander weer niet raar. Laat iedereen in zijn eigen waarde!

Heel gek... maar dit wil ik niet relativeren.
Ik heb er geen ontzag voor ofzo.
Het zijn achterlijke gebruiken.

taouanza
23-04-03, 20:07
Die zijn in de Here hè?


hebben ze de 'naar house'bus genomen?! :wat?!:


Mag jij daar wel naar luisteren?

het is inmiddels 'blue dress' van 'depeche mode' geworden, na 'welcome 2' van 'slut'.maar moest ik jouw toestemming vragen dan? :cheefbek:

Dutchguy
23-04-03, 20:13
Geplaatst door taouanza
hebben ze de 'naar house'bus genomen?! :wat?!:



het is inmiddels 'blue dress' van 'depeche mode' geworden, na 'welcome 2' van 'slut'.maar moest ik jouw toestemming vragen dan? :cheefbek:

Depeche mode, New Order. Je hebt smaak! Ben momenteel helemaal lijp van Low.

Joesoef
23-04-03, 20:14
Geplaatst door Sawda

Wat jij of ik raar vind, is voor een ander weer niet raar. Laat iedereen in zijn eigen waarde!

Ik vind dit dus raar:


mensen vermorzelen onder keïen en het ontmaagden van 9 jarige meisjes



En geef daarom Hirsch Ali gelijk!

Sawda
23-04-03, 20:23
Geplaatst door Joesoef
Ik vind dit dus raar:





En geef daarom Hirsch Ali gelijk!

Destijds was het heel normaal dat jonge meisjes trouwden

Koning Phillips II van Spanje trouwde ook met een jonge vrouw.

Puk
23-04-03, 20:26
Geplaatst door taouanza
hebben ze de 'naar house'bus genomen?! :wat?!:

het is inmiddels 'blue dress' van 'depeche mode' geworden, na 'welcome 2' van 'slut'.maar moest ik jouw toestemming vragen dan? :cheefbek:

New Order en house?? Hoe bedoel u?

Nee... New Order is voortgekomen uit Joy Division. En je weet wat een Joy Division is? Niks voor jou.

En daarna zijn ze in de Here gegaan. Nadat de zanger van Joy Division was overleden.

Zijn Depeche Mode en Slut ook al in de Here? Depeche Mode heeft natuurlijk het nummer My Personal Jesus... da's waar.
Wel goeie muziek.

Maar ik dacht... het is christenmuziek. Vandaar.

taouanza
23-04-03, 20:31
Depeche mode, New Order. Je hebt smaak! Ben momenteel helemaal lijp van Low.

dank je(vind ik zelf ook :bril: ). wie is low roep eens wat mischien ken ik het toch ergens van?ken jij welcome 2 van slut? soms komen er liedjes voorbij die een keer hoort en nooit meer.en denk, ik ben ik de enige die er van weet of ben ik juist die gene die net onder een steen vandaan kruipt.

Puk
23-04-03, 20:32
Geplaatst door Sawda
Destijds was het heel normaal dat jonge meisjes trouwden

Koning Phillips II van Spanje trouwde ook met een jonge vrouw.

En daarom zegt Hirsi Ali ook dat het naar de huidige maarstaven niet normaal is. Dus als je het in deze tijd plaatst.

Ik word helemaal gek van die spyware!
Effe Ad-aware erop loslaten.

taouanza
23-04-03, 20:50
Maar ik dacht... het is christenmuziek. Vandaar .


het is geen gristenmuziek! dan nog daar word je toch niet gristelijk van. trouwens ik loop elke keer het amerikaanse volklied te lallen, das veel erger.

ps op discovery is er een docomentaire over elqaida die bijna afgelopen is het was om 21:00 begonnen maar ik was het vergeten. mooie jungles hebben ze in indonesie

Dutchguy
23-04-03, 20:51
Geplaatst door taouanza
dank je(vind ik zelf ook :bril: ). wie is low roep eens wat mischien ken ik het toch ergens van?ken jij welcome 2 van slut? soms komen er liedjes voorbij die een keer hoort en nooit meer.en denk, ik ben ik de enige die er van weet of ben ik juist die gene die net onder een steen vandaan kruipt.

Nee hoor, Low is niet superbekend. Heb ze net ook zelf ontdekt. Hun website is www.chairkickers.com. Het is een soort verstilde muziek, met af en toe lekkere pittige nummers ertussen.
Slut ken ik niet. Zal eens op amazon.com kijken.
Vind trouwens 'Thieves like us' het mooiste nummer van New Order!

taouanza
23-04-03, 21:12
TANITA TIKARAM!
WIE KENT NOG TANITA TIKARAM?
'TWIST IN MY SOBRITY'


wauw dat was nog eens muziek en wat heeft ze mooi haar.

Joesoef
23-04-03, 21:18
Geplaatst door Sawda
Destijds was het heel normaal dat jonge meisjes trouwden

Koning Phillips II van Spanje trouwde ook met een jonge vrouw.


Echt een traditie om trots op te zijn en hoog te houden. Meisjes consumeren als ze 9 zijn en mensen die vreemd gaan pletten tussen twee stenen.


AHA heeft dus gelijk!

barfly
23-04-03, 21:24
Ik zat net ff naar "Anarchy in the UK" van de "Sex Pistols" te luisteren, en ineens zag ik 't licht!

Anarchy!

Sawda
23-04-03, 21:43
Geplaatst door EdV
Eh... beste Sawda,

Ben je met al je je kamergeleerdheid wel eens in de onderbuik van onze fantastische Nederlandse samenleving geweest?
De theoretische pilaren van je betoog over de niqab zal de gemiddelde Nederlander gaarne tot voor het Hooggerechtshof stutten, zij het met een wat verplicht aandoend enthousiame.
Maar met nog groter enthousiame zal ik je ogen openen voor het massale en nooit meer weg te redeneren ongenoegen dat dat onding oproept bij de gemiddelde Nederlander. Men tolereert het. Voor de rechter mag je misschien je gelijk halen, op straat en op de werkvloer ga je onderuit omdat je blijkbaar niet snapt waar je bent.
Iets eenvoudiger gezegd: in dit land draagt men geen niqab.

Ed

Ed,
De meeste vrouwen die ik ken met niqaab hebben een eigen bedrijf nota bene hier in Nederland. Vergis je niet in deze vrouwen, er kunnen wel allerlei rechten van ze ontnomen worden echter hun doorzettingsvermogen niet!
Ik zal je het je nog duidelijker zeggen, het interesseert deze vrouwen geen ene malle moer wat anderen van hen vinden dus ze blijven deze niqaab dragen.
Een tip voor jou mocht je ooit zo een vrouw tegenkomen dan zou ik zeggen, knijp je toch je ogen dicht want jij bent degene die er last van heeft en niet zij.

Puk
23-04-03, 21:49
Geplaatst door taouanza
.


het is geen gristenmuziek! dan nog daar word je toch niet gristelijk van. trouwens ik loop elke keer het amerikaanse volklied te lallen, das veel erger.

ps op discovery is er een docomentaire over elqaida die bijna afgelopen is het was om 21:00 begonnen maar ik was het vergeten. mooie jungles hebben ze in indonesie

Gelukkig maar!

Dat van het plechtig zingen van het Amerikaanse volkslied... daar hoef je je geen zorgen om te maken hoor! Doe ik ook elke ochtend.

Het is een mooi volkslied! Zeg nou zelf.

Puk
23-04-03, 21:53
Geplaatst door taouanza
TANITA TIKARAM!
WIE KENT NOG TANITA TIKARAM?
'TWIST IN MY SOBRITY'

wauw dat was nog eens muziek en wat heeft ze mooi haar.

Da's inderdaad een vedomd mooi nummer!
Ik ga het meteen effe draaien.