PDA

Bekijk Volledige Versie : Amerika waarschuwt Iran tegen bemoeienis met Irak



Annouar22
23-04-03, 17:44
Amerika waarschuwt Iran tegen bemoeienis met Irak

WASHINGTON (ANP) - De Verenigde Staten hebben Iran erop gewezen zich niet met de sjiitische bevolking van Irak te bemoeien om daarmee Iraanse belangen te behartigen. Washington waarschuwde Iran dat het zich zal verzetten tegen elke inmenging in de Iraakse weg naar democratie.

Dat heeft de woordvoerder van het Witte Huis woensdag gezegd. Infiltratie van agenten om de sjiitische bevolking te destabiliseren, zou zeker in deze categorie vallen, aldus zegsman Ari Fleischer. Volgens hem is de boodschap aan Iran overgebracht via de bekende communicatiekanalen. De VS en Iran onderhouden geen diplomatieke contacten.

Bron:ANP

CyberMujahida
23-04-03, 20:51
Amerika waarschuwt zus, Amerika waarschuwt zo....
Ik begin een beetje ziek te worden van Amerika.
Wie denken ze eigenlijk wel niet dat ze zijn!

Pixelshade
24-04-03, 11:53
Geplaatst door CyberMujahida

Ik begin een beetje ziek te worden van Amerika.
Wie denken ze eigenlijk wel niet dat ze zijn!

God?

plexus
24-04-03, 12:04
Geplaatst door Annouar22
Amerika waarschuwt Iran tegen bemoeienis met Irak

WASHINGTON (ANP) - De Verenigde Staten hebben Iran erop gewezen zich niet met de sjiitische bevolking van Irak te bemoeien om daarmee Iraanse belangen te behartigen. Washington waarschuwde Iran dat het zich zal verzetten tegen elke inmenging in de Iraakse weg naar democratie.

Dat heeft de woordvoerder van het Witte Huis woensdag gezegd. Infiltratie van agenten om de sjiitische bevolking te destabiliseren, zou zeker in deze categorie vallen, aldus zegsman Ari Fleischer. Volgens hem is de boodschap aan Iran overgebracht via de bekende communicatiekanalen. De VS en Iran onderhouden geen diplomatieke contacten.

Bron:ANP

...vindt het maar een enge gozer die Ari Fleischer.

SI KOKOCH
24-04-03, 18:19
Geplaatst door plexus
...vindt het maar een enge gozer die Ari Fleischer.



Ari fleicher is gewoon een zionist...Volgens mij heeft ie ook een keer in hellraiser III gespeeld. :auw2:

SI KOKOCH
24-04-03, 18:24
en ook in PRINCE OF DARKNESS :knife_hea

NIS1
24-04-03, 18:27
Ik weet niet of jullie de laatste beelden uit Irak hebben gezien, maar het is zeker niet wat Amerika in het vizier had. Allemaal Sjietische Moslims die zich slaan tot ze er bloedend bij neer vallen. Dus een bevolking, die pro Iran zal worden. Dit is democratie Amerika! Mensen gaan nu de kant kiezen, die ze onder Saddam nooit mochten kiezen. Helaas is die kant, de kant van Iran. Hadden velen zo voor gewaarschuwd (o.a. ik)!!

Eign schuld dikke bult!! :P

Bart
24-04-03, 18:33
Geplaatst door NIS1
Ik weet niet of jullie de laatste beelden uit Irak hebben gezien, maar het is zeker niet wat Amerika in het vizier had. Allemaal Sjietische Moslims die zich slaan tot ze er bloedend bij neer vallen. Dus een bevolking, die pro Iran zal worden. Dit is democratie Amerika! Mensen gaan nu de kant kiezen, die ze onder Saddam nooit mochten kiezen. Helaas is die kant, de kant van Iran. Hadden velen zo voor gewaarschuwd (o.a. ik)!!

Eign schuld dikke bult!! :P

Ik denk dat de Amerikanen wel een beetje goede PR kunnen gebruiken daar. Waarom kiest een bevolking in hemelsnaam voor een theocratie terwijl men (op termijn) een democratie had kunnen krijgen? Goedgelovigheid?

SI KOKOCH
24-04-03, 18:46
Geplaatst door Bart
Ik denk dat de Amerikanen wel een beetje goede PR kunnen gebruiken daar. Waarom kiest een bevolking in hemelsnaam voor een theocratie terwijl men (op termijn) een democratie had kunnen krijgen? Goedgelovigheid?


Dit is nu eenmaal de vrijheid die ze toch hebben gekregen om te kiezen.Of is deze vrijheid niet de vrijheid die het westen voor handen had?De ontwikkeling van irak lijkt duidelijk op die van Iran.In de jaren 50 werd met behulp van de CIA de toenmalige heerser afgezet.De sjah werd in het zadel geholpen.Deze onderdrukte ook de islamitische identiteit van het volk.Dus toen kwam de islamitische revolutie.met ayatollah khomeiny.

Op naar de tweede islamitische staat....Gods wegen zijn ondoorgrondelijk.... :gechoquee

Bart
24-04-03, 18:52
Geplaatst door SI KOKOCH
Dit is nu eenmaal de vrijheid die ze toch hebben gekregen om te kiezen.Of is deze vrijheid niet de vrijheid die het westen voor handen had?De ontwikkeling van irak lijkt duidelijk op die van Iran.In de jaren 50 werd met behulp van de CIA de toenmalige heerser afgezet.De sjah werd in het zadel geholpen.Deze onderdrukte ook de islamitische indentiteit van het volk.Dus toen kwam de islamitische revolutie.met ayatollah khomeiny.

Op naar de tweede islamitische staat....Gods wegen zijn ondoorgrondelijk.... :gechoquee

Je weet overigens hoop ik dat eind jaren '70 Khomeiny naar de Amerikanen kwam om hulp? De VS hebben toen de fout gemaakt hem niet te steunen. Hadden ze dat wel gedaan en de sjah tijdig laten vallen dan waren Iran en de VS nu dikke vriendjes geweest. Had een andere wereld nu opgeleverd denk ik.

Vrijheid van keuze is niet altijd vrijheid van keuze. Herinner je begin jaren '30 nog? De Duitsers kozen toen "vrij" voor de NSDAP. Men had zich echter wel 2 keer bedacht als men toen had geweten wat wij nu weten. Daarnaast waren het (vanwege de nazi knokploegen) niet helemaal "vrije" verkiezingen. Ook de Iraanse imams die nu en masse afreizen naar Irak maken gebruik van machtstactieken en draaien de Irakezen een rad voor de ogen. Geen "vrije" keuze dus.

En ik ga mee met de stelling dat de Amerikanen hetzelfde doen en dus geen haar beter zijn. Het lijkt er echter op dat de Iraniers succesvoller zijn tot nu toe.

NIS1
24-04-03, 19:34
Ik denk, dat je nu pas een gevaar voor de wereldvrede hebt gekweekt. Irak zal nu eindelijk haar atoomwapens gaan produceren onder de Sjieten. Iran was eng. Nu heb je Iran en Irak op 1 lijn!! Wat democratie ons allemaal kan brengen.. Vrijheid van keuze..

Joesoef
24-04-03, 21:35
Geplaatst door NIS1
Ik weet niet of jullie de laatste beelden uit Irak hebben gezien,
Eign schuld dikke bult!! :P


Van wat zij hebben laten zien...... (correctie)

Victory
24-04-03, 23:13
Iran condemns Rumsfeld's remarks

http://www.iribnews.com/newspic/03/03/31/asefi1_ah.jpg

10:53:01 AM
Tehran, April 23 - Foreign Ministry Spokesman Hamid-Reza Asefi here on Tuesday condemned the recent remarks by US Defense Secretary Donald Rumsfeld as "blatant interference" in Iran's internal affairs.

Asefi stressed that Washington is wrong to believe that it is acting as the yard stick of democracy in the world, and that other nations must conform their political structure to the US criteria.

He added that the US support for dictatorial regimes shows that the White House is pursuing double-standard policies, and that the instrumental and immoral attitudes toward others have already been institutionalized within the structure of the US governm ent.

"The Islamic Republic of Iran is based on the will of the Iranian nation, and always receives its mandate from people," Asefi said.

Rumsfeld had on Monday indicated that Washington would resist the emergence of an Islamic system on the Iranian model in Iraq.

"I don't think I would characterize what's going on in Iran as a democratic system," he said at a Pentagon briefing, adding that Iran's system of government is controlled by a minority of leaders.