PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Noord-Korea bedreiging voor wereld'



Annouar22
23-04-03, 17:53
'Noord-Korea bedreiging voor wereld'

SEOUL (AP) - De bevelhebber van de Amerikaanse troepen in Zuid-Korea, generaal LaPorte heeft gisteren gezegd dat Noord-Korea een grote bedreiging is voor de wereld.

LaPorte sprak in Seoul een dag voordat de Verenigde Staten en Noord-Korea gesprekken op hun agenda hebben staan over de omstreden Noord-Koreaanse kernenergie.
De dreiging is volgens LaPorte zo groot omdat Noord-Korea in een economische crisis zit en desondanks kernwapens ontwikkelt.
Daarnaast houdt Noord-Korea een grote conventionele strijdmacht op de been en het land heeft lanceer-inrichtingen voor raketten.

Bron:AP

lennart
23-04-03, 18:46
Dont worry, the plan with the masterplan is here :

DONALD RUMSFELD!

http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2003/04/22/wkor22.xml&sSheet=/portal/2003/04/22/ixportal.html

plexus
23-04-03, 18:52
"regime change" naast coca-cola en macdonalds een nieuwe 'keten' uit de vs! :usa:

Arvid
23-04-03, 18:55
hahahaah hoe wou Rumsfeld dat doen dan?

Noord-Korea heeft IN TEGENSTELLING TOT de SLAPPE Arabische landen WEL een goed uitgerust leger en een hoog moraal onder de soldaten!

bovendien heerst onder noord-koreaanse bevolking een anti-amerikanisme waar menig Arabier nog een puntje aan kan zuigen :duim:

http://home.planet.nl/~brug7018/korea.jpg

:lole: :lole:

plexus
23-04-03, 19:00
Geplaatst door Arvid
hahahaah hoe wou Rumsfeld dat doen dan?

Noord-Korea heeft IN TEGENSTELLING TOT de SLAPPE Arabische landen WEL een goed uitgerust leger en een hoog moraal onder de soldaten!

bovendien heerst onder noord-koreaanse bevolking een anti-amerikanisme waar menig Arabier nog een puntje aan kan zuigen :duim:

http://home.planet.nl/~brug7018/korea.jpg

:lole: :lole:

SHOCK & AWE II :bril:

Waterval
23-04-03, 19:01
Geplaatst door Arvid
hahahaah hoe wou Rumsfeld dat doen dan?

Noord-Korea heeft IN TEGENSTELLING TOT de SLAPPE Arabische landen WEL een goed uitgerust leger en een hoog moraal onder de soldaten!

bovendien heerst onder noord-koreaanse bevolking een anti-amerikanisme waar menig Arabier nog een puntje aan kan zuigen :duim:

http://home.planet.nl/~brug7018/korea.jpg

:lole: :lole:


Arvid, niet zo oorlogzuchtig man. Straks gaan we nog denken dat je communist bent.

De Rode Roos
23-04-03, 19:17
Geplaatst door Waterval
Arvid, niet zo oorlogzuchtig man. Straks gaan we nog denken dat je communist bent.

Communisten zijn niet oorlogszichtig. Dat zijn enerzijds radicale gelovigen en anderzijds kapitalisten. :engel:

~Panthera~
23-04-03, 19:43
Als gelovige pacifist is er maar 1 antwoord :









kan iemand Rumsfeld niet omleggen ????":hihi:

:engel:

Arvid
23-04-03, 19:54
Geplaatst door Waterval
Arvid, niet zo oorlogzuchtig man. Straks gaan we nog denken dat je communist bent.

ik ben een mannetje van paradoxen
als kapitalist ben ik geinteresseerd van het meest stalinistische land ter wereld, Noord-Korea

wou er serieus een keer naartoe, stel eens voor: je gaat op vakantie en je komt geen macdonalds, Burger King en weet ik veel wat voor fastfood troep tegen, geen traveler cheques gezeik, geen visa blabla geen andere vervelende toeristen!!

mrz
23-04-03, 19:59
Arvid, niet zo oorlogzuchtig man. Straks gaan we nog denken dat je communist bent.

Rumsveld omleggen? Hmm dat moeten dan toch echt de vrouwen oplossen ben ik bang... :watte?:

Hmm? Gelovige pacifist? Zo van tering ik haat vogels maar haha doe daar lekker niks mee en huppakee daar steekt ineens uit het niets een vogelpest de kop op?

:love2:

Wat een vrouwen moeten er achter die opgeklopte egotjes zitten zeg. Ongelofelijk.

mulan
23-04-03, 20:51
Geplaatst door ~Panthera~
Als gelovige pacifist is er maar 1 antwoord :


kan iemand Rumsfeld niet omleggen ????":hihi:

:engel:


Je had het me ook gewoon direct kunnen vragen en ja ik doe het wel,nu tevreden :duivels:

~Panthera~
24-04-03, 03:55
Geplaatst door mulan
Je had het me ook gewoon direct kunnen vragen en ja ik doe het wel,nu tevreden :duivels:
-----------------

Ik wist dat ik op je kon rekenen ! :duim:
Problem solved. :duivels:

Mark
24-04-03, 09:44
Allemaal leugens....

het leven is mooi in N-Korea: zie hier het bewijs

http://www.iisg.nl/~landsberger/images/fmax02.jpg

Pixelshade
24-04-03, 12:04
Geplaatst door Mark
Allemaal leugens....

het leven is mooi in N-Korea: zie hier het bewijs

http://www.iisg.nl/~landsberger/images/fmax02.jpg

zie hier het bewijs! Noord-Korea is het paradijs op aarde!

Soyokaze
24-04-03, 16:20
Ehhhrr. volgens mij is dat poster Chinees. Koreanen schrijven meestal met in han'gul, hun eigen schrift (zoals op het poster van Arvid).

Bovendien geloof ik wel dat Noord-Korea - in tegenstelling tot Irak - een bedreiging voor de hele wereld is.

Bijna compleet geisoleerd en paranoide tot en met, en zometeen misschien ook nog eens met kernwapens.

Ze hebben Zuid-Korea al eens aangevallen, met de Korea-Oorlog als gevolg. Sindsdien zijn er grens-incidenten met de regelmaat van de klok.

Toen Japan protest aantekende tegen de Nucleaire plannen van Noord-Korea werd hen even duidelijk gemaakt dat ook zij binnen bereik van de Noord-Koreaanse raketten liggen. Dit vlak na een incident waarbij Noord-Korea een test-raket over Japan heen had geschoten.

Ze hebben Japanse burgers ontvoerd om hun spionnen Japans te leren, veel ontvoerde vrouwen werden 'uitgehuwelijkt' aan naar Noord-Korea uitgeweken leden van het Japanse Rode Leger. De jongste, Megumi Yokota, was pas 13 toen ze in 1977 werd ontvoerd.

Dus ergens ben ik het wel met Generaal LaPorte eens..

De Rode Roos
24-04-03, 16:41
Geplaatst door Soyokaze
Ehhhrr. volgens mij is dat poster Chinees. Koreanen schrijven meestal met in han'gul, hun eigen schrift (zoals op het poster van Arvid).

Je hebt gelijk, het is een Chinese poster. Misschien kan beste Mark uitleggen uit welke periode die poster afkomstig is? De culturele revolutie?



Bovendien geloof ik wel dat Noord-Korea - in tegenstelling tot Irak - een bedreiging voor de hele wereld is.

Bijna compleet geisoleerd en paranoide tot en met, en zometeen misschien ook nog eens met kernwapens.

Ze hebben Zuid-Korea al eens aangevallen, met de Korea-Oorlog als gevolg. Sindsdien zijn er grens-incidenten met de regelmaat van de klok.

Toen Japan protest aantekende tegen de Nucleaire plannen van Noord-Korea werd hen even duidelijk gemaakt dat ook zij binnen bereik van de Noord-Koreaanse raketten liggen. Dit vlak na een incident waarbij Noord-Korea een test-raket over Japan heen had geschoten.

Ze hebben Japanse burgers ontvoerd om hun spionnen Japans te leren, veel ontvoerde vrouwen werden 'uitgehuwelijkt' aan naar Noord-Korea uitgeweken leden van het Japanse Rode Leger. De jongste, Megumi Yokota, was pas 13 toen ze in 1977 werd ontvoerd.

Dus ergens ben ik het wel met Generaal LaPorte eens..

Daar ben ik het niet mee eens. Voordat Bush aan de macht kwam met zijn "axes of evil" verhaal ging het al beter met N-Korea en zochten zowel Noord en Zuid contact met elkaar dankzij de zonneschijnpolitiek van Zuid-Korea. Al die ontwikkeling in de jaren van Clinton is foetsie.
N-Korea is geen bedreiging als een ander land geen bedreiging is voor hun. Containment politiek werkt hier juist uitstekend. Regime change en nation building zoals bij Irak, kunnen de Amerikanen wel vergeten!

Mark
24-04-03, 17:26
bah, het is inderdaad zo'n nichterige chinese poster!

Om het goed te maken hier een paar stoere N-Koreaanse:


http://realpolitik.us/archives/dprkposters/images/nkoreaposter1.jpg

PAK AAN IMPERIALIST!

http://realpolitik.us/archives/dprkposters/images/nkoreaposter3.jpg


Ik verpletter jouw duivelse democratie!!!!

http://realpolitik.us/archives/dprkposters/images/nkoreaposter4.jpg

STERF STERF STERF!!!

http://realpolitik.us/archives/dprkposters/images/nkoreaposter5.jpg

Destination: USA

http://realpolitik.us/archives/dprkposters/images/nkoreaposter6.jpg


De vijand zal verpletterd worden!!!!!




Sow da's lekker hoor :zwaai:

crazy2000
24-04-03, 17:47
Annouar22 jij en je homo vriendjes zijn de grootste bedreiging namelijk homo's!

Soyokaze
24-04-03, 19:28
Daar ben ik het niet mee eens. Voordat Bush aan de macht kwam met zijn "axes of evil" verhaal ging het al beter met N-Korea en zochten zowel Noord en Zuid contact met elkaar dankzij de zonneschijnpolitiek van Zuid-Korea. Al die ontwikkeling in de jaren van Clinton is foetsie.

Dit ben ik gedeeltelijk met je eens. Er is enige tijd sprake geweest van een verbetering, al moest iedere handrijking wel van het Zuiden komen. Dan ging het een paar dagen beter, en vervolgens trok het Noorden de stekker er weer uit. Sinds het einde van de Koreaanse Oorlog voert het Noorden een politiek van dreigen en slijmen. De ene dag schudden ze je hand, en de volgende dag ligt er een test-raket in je achtertuin. Ik zou zelf ook nerveus worden van zo'n onberekenbare buurman.


N-Korea is geen bedreiging als een ander land geen bedreiging is voor hun. Containment politiek werkt hier juist uitstekend.

Sorry, maar niet mee eens. Dit was misschien zo toen de Sovjet-Unie en China nog ferm in het Communistische zadel zaten, maar sinds het verdwijnen van het Oostblok en de hervormingen in China is het nog altijd streng Stalinistische Noord-Korea steeds meer alleen komen te staan tegenover een in hun ogen vijandige wereld. Bush heeft de zaak inderdaad geen goed gedaan door olie op het vuur te gooien, maar de relatie tussen Noord-Korea en de rest van de wereld zijn i.m.o al aan het verslechteren sinds het wegvallen van hun oude bondgenoten.

De Rode Roos
24-04-03, 21:38
Geplaatst door Soyokaze
Dit ben ik gedeeltelijk met je eens. Er is enige tijd sprake geweest van een verbetering, al moest iedere handrijking wel van het Zuiden komen. Dan ging het een paar dagen beter, en vervolgens trok het Noorden de stekker er weer uit. Sinds het einde van de Koreaanse Oorlog voert het Noorden een politiek van dreigen en slijmen. De ene dag schudden ze je hand, en de volgende dag ligt er een test-raket in je achtertuin. Ik zou zelf ook nerveus worden van zo'n onberekenbare buurman.

Sorry, maar niet mee eens. Dit was misschien zo toen de Sovjet-Unie en China nog ferm in het Communistische zadel zaten, maar sinds het verdwijnen van het Oostblok en de hervormingen in China is het nog altijd streng Stalinistische Noord-Korea steeds meer alleen komen te staan tegenover een in hun ogen vijandige wereld. Bush heeft de zaak inderdaad geen goed gedaan door olie op het vuur te gooien, maar de relatie tussen Noord-Korea en de rest van de wereld zijn i.m.o al aan het verslechteren sinds het wegvallen van hun oude bondgenoten.

In jouw standpunt kan ik me aardig vinden. Ik ben echter cynisch wat betreft het verklaren van N-Korea als een gevaar voor de wereld, het zijn namelijk voornamelijk Amerikanen die dit doen en hun motieven zijn uiterst controversieel. N-Korea weet namelijk dat het geen agressor kan zijn, want het wordt dan genadeloos afgestraft. Dat land probeert alleen maar te overleven, hun economie stelt niks voor doordat het sterk isolationistisch is, weinig effectief, weinig flexibel, etc.

Wat te doen met N-Korea? Dreigen met een oorlog lijkt mij geen optie. Regime change a la Irak kan dus gewoon niet. Dan zijn er nog andere opties, zoals containment en diplomatie. Enerzijds "het gevaar" temmen, anderzijds dit land uit hun hol lokken en laten zien dat de boze buitenwereld niet super slecht is. Het beleid van Bush is dus contraproductief en vernietigt de opgebouwde goodwill.

En het "grappige" is dat de Amerikanen zelf niet getroffen worden door hun beleid en doorgedraaide president, maar primair de Koreanen zelf. De kans op hereniging is alleen maar kleiner geworden. Daarnaast wordt de regio getroffen. Wat wil Bush eigenlijk? Heel Azie in zijn controle?

Aan Mark: je weet dat ik gevoelig ben voor zulke posters ;) :D

Al Sawt
24-04-03, 22:31
Soyokaze.

Als iemand Noord-Korea nog gevaarlijker gemaakt heeft, dan is het Bush en zijn getrouwe. Door Korea in te delen in het As van het kwaad en het land keer op keer een bedreiging te noemen, heeft N-Korea een stap teruggezet. Vergeet niet dat de N-Koreanen hun kern en raketten programma bevriest hebben. En dat ze ook nog eens met de vrije markt economie als die van China wouden exprementieren.

De Rode Roos
25-04-03, 01:16
Geplaatst door Al Sawt
Soyokaze.

Als iemand Noord-Korea nog gevaarlijker gemaakt heeft, dan is het Bush en zijn getrouwe. Door Korea in te delen in het As van het kwaad en het land keer op keer een bedreiging te noemen, heeft N-Korea een stap teruggezet. Vergeet niet dat de N-Koreanen hun kern en raketten programma bevriest hebben. En dat ze ook nog eens met de vrije markt economie als die van China wouden exprementieren.

Zo is het! :duim: