PDA

Bekijk Volledige Versie : Agent mishandelt Marokkaan



Annouar22
23-04-03, 17:00
Agent mishandelt Marokkaan

ZUNDERT - De vader van de 16-jarige Mohamed el Harrad uit Zundert overweegt vandaag aangifte te doen van mishandeling van zijn zoon door een agent van het team Zundert. De politieman gaf de jongen eind vorige week een schop tegen zijn achterwerk en een tik tegen het achterhoofd.

De verklaringen over wat er nou precies gebeurd is lopen uiteen, maar de politie bevestigt dat de jongen een schop en een tik heeft gekregen. Daar zijn ook getuigen van. De jongen stond samen met een familielid voor een supermarkt toen dat familielid werd aangesproken door de agent. De jongen zou zich volgens de betrokken politieman aanhoudend met dat gesprek hebben bemoeid en geweigerd hebben om op te krassen.
De jongen echter ontkent dat hij het gesprek verstoord zou hebben. Hij zou volgens zijn verklaring zonder enige aanleiding geschopt zijn, de politiewagen ingesleurd en thuis afgeleverd zijn. Binnen zou hij volgens de jongen opnieuw hardhandig door elkaar zijn gerammeld door de agent en de politieman zou ook zijn vuist hebben opgeheven naar de vader van Mohamed.
Woordvoerster M. Ostendorf van de politie Midden- en West-Brabant bevestigt dat de jongen voor de deur van de ouderlijke woning nog een tik tegen zijn hoofd heeft gekregen. Binnen zou de agent zich hebben opgewonden over het feit dat vader en zoon in het Marokkaans met elkaar spraken. Hij zou gevraagd hebben over te gaan op de Nederlandse taal en ook dat zou tot ongenoegen hebben geleid.
De agent is later op de avond nog met de operationeel chef van het team Zundert naar de ouderlijke woning zijn gegaan om excuses te maken en de zaak uit te praten. Toch overweegt de vader vandaag aangifte te doen. Volgens politiewoordvoerster Ostendorf wordt, indien er daadwerkelijk een klacht wordt ingediend, onderzocht of de betrokken agent 'gerechtvaardigd was de gebruikte geweldsmiddelen in te zetten'. Dat onderzoek wordt uitgevoerd door een ander politieteam, dat dus niet bij de zaak zelf betrokken is. Afhankelijk van de aard van de klacht gebeurt een en ander in opdracht van het Openbaar Ministerie.

Orakel
23-04-03, 21:16
Dat onderzoek wordt uitgevoerd door een ander politieteam, dat dus niet bij de zaak zelf betrokken is.

Nee, dat scheelt. Dat zijn verschillende vingers van dezelfde hand.

Nogal een houding die die agent zich aanmeet. Eerst ongeoorloofd lopen meppen en dan ook nog es tegen die vader zeuren over de taal die hij in zijn eigen huis spreekt.

Wat was de slogan ook al weer: "De politie is je vriend"?

:schok:

barfly
23-04-03, 21:31
Die agent had em eigenlijk ten huwelijk moeten vragen...

En als ik die wout was geweest dan had ik em klappen gegeven! Maar dan zonder aanziens des persoons! M.a.w ook al ben je nóg zó bleek de klappen komen na de pap! :corcky:

:p

Orakel
23-04-03, 21:53
Geplaatst door barfly
Die agent had em eigenlijk ten huwelijk moeten vragen...

Neuh, ik las net dat dat toch niks wordt met die gemengde huwelijken.



En als ik die wout was geweest dan had ik em klappen gegeven! Maar dan zonder aanziens des persoons! M.a.w ook al ben je nóg zó bleek de klappen komen na de pap! :corcky:

:p

Kan me nie meer verrekken. Ajax was beter maar heb toch verloren. :huil:

Puk
23-04-03, 21:54
Geplaatst door barfly
Die agent had em eigenlijk ten huwelijk moeten vragen...

En als ik die wout was geweest dan had ik em klappen gegeven! Maar dan zonder aanziens des persoons! M.a.w ook al ben je nóg zó bleek de klappen komen na de pap! :corcky:

:p

:lekpuh: