PDA

Bekijk Volledige Versie : Al-Waqf pamflet,waarschuwing tegen de feesten van veelgodenaanbidders! uit:novatv.nl



Abdelkarim
24-04-03, 10:56
Een mooie waarschuwing aan alle moslims......, ik weet niet wat het probleem is met nova...., oh ja! de Islam en de moslims in een kwaad daglicht brengen.....

Abdelkarim




Dit pamflet is uitgereikt aan alle moslims die kerst 1999 de islamitische cursus volgden bij de Stichting Al Waqf Al Islami in Eindhoven.

http://www.novatv.nl/uploaded/IMAGES/pamflet-nederlands-pagina-1.jpg

http://www.novatv.nl/uploaded/IMAGES/pamflet-arabisch.jpg

Waterval
24-04-03, 10:58
Huh? Christenen dienen toch ook maar 1 God?

Mark
24-04-03, 10:59
Goedzo, jij komt er wel Abdelkarim :duim:

Mark
24-04-03, 11:00
Geplaatst door Waterval
Huh? Christenen dienen toch ook maar 1 God?

Nee, dat is een leugen, zij dienen satan in hun kabbalistische/satanische tempels van zonde.

Lees jij de posts van broeder Wizdom dan nooit? :gsm:

Sawda
24-04-03, 11:06
Nu de oorlog in Irak voorbij is, richt Nova zich op de Islam om die in een kwaad daglicht te stellen.
Kijkcijfers daar gaat het om.

Abdelkarim
24-04-03, 11:07
Geplaatst door Waterval
Huh? Christenen dienen toch ook maar 1 God?


Niet echt....., ze nemen Jezus naast God. Drie-eenheid, etc.

Abdelkarim
24-04-03, 11:10
Geplaatst door Mark
Goedzo, jij komt er wel Abdelkarim :duim:

Dank je wel Mark, ik mag het hopen! InshaAllah....

:ergleuk:

Mill
24-04-03, 11:22
Ahum, volgens dat pamflet wacht moslimbroeders en -zusters het hellevuur als ze koeffar feliciteren met hun feestdagen. Is er echt iemand hier die dat gelooft? Lijkt me heel stug.

- "Vrolijk Pasen he!"
- "Ja, hetzelfde!.....Shit!!! Aaaargh!! Verdoemd, verdoemd ben ik, tot in alle eeuwigheid!"

rafiq
24-04-03, 11:26
Salaam aleikum broeder Abdel Krim,


Wat gewoon jammer is is dat onze gemeenschappen geen adequate vorlichters hebben die meteen alles ontzenuwen.

Ik zelf ben veelvuldig in Markez en volg daar ook godsdienstonderwijs. Ik ben volgens mij niet in december daar geweest omdat ik toen in Marokko zat voor het einde van de ramadan.

Ik heb gisteren NOVA gekeken maar het was echt huilen met de pet op.

Maar de gemiddelde toehoorder is juist gevoelig voor dergelijke onzin zeker als die gepaard gaat met beelden die hem -als bezitter van allerlei goederen0 angst inboezemd. (Kasjmir, 11-09)

Dat is ook het belangrijkste mechanisme dat hier aan het werk is.
Het vreemde roept angst op Terwijl het eigenlijk juist bedoeld is of heel goed gebruikt kan worden voor zelfbepaling cq identiteitsvorming) Dit vreemde krijgt via het joods-christelijke zondebokmechanisme ook nog alles wat niet deugd op zich geladen om vervolgens de woestijn in te worden gestuurd.
Argumenteren of de feiten aanhalen helpt niet.

Zo zag ik zondag die cheppi die die CDA juffrouw met gemak de grond in had kunnen boren bij elk argument dat zij op tafel bracht maar hij was of te aardig, of te uitgekookt of juist niet snel (intelligent/slim) genoeg.
Bijv. de vermeende relatie met iets een instantie in het middenoosten.

maar juffrouw U weet toch wel dat uw eigen leiders benoemd worden door vreemde figuren ergens in Rome waar de democratische proncipes nog lang niet zijn doorgedrongen en zelfs helemaal niet bestaan: Ik doel hier op de benoeming van bischoppen. Of bijv., de Romeinse indoctrinatie van onze weledelgeleerde heren professoren aan universiteiten. enz.
natuurlijk wordt dat door zo'n CDAster heftig ontkent en/of gebaggatelliseerd maar intussen heb je je punt gemaakt in de discussie.

Einde discussie.

Donna
24-04-03, 11:27
Geplaatst door Abdelkarim
Niet echt....., ze nemen Jezus naast God. Drie-eenheid, etc.

Daar gaan we weer.

God is God.
Jezus representeert zijn woord, het woord van God.
De heilige geest representeert zijn kracht, de kracht van God.

Er is maar 1 God, ook in het christendom. Dat snapt iedereen, behalve een hardnekkig groepje moslims dat koste wat het kost het tegenovergestelde wil geloven.

'Jij bent een meergodendienaar'. 'Nee hoor, ik ben christen en ik geloof maar in 1 God, ik geloof dat Jezus zijn woord heeft verspreid en de heilige geest zijn kracht respresenteert.' 'Dat kun je wel zeggen, maar het past niet in mijn wereldbeeld dus geloof ik je niet, je blijft een meergodendienaar'.

PFFFFFFFFFFFFFFFFFFF.

Verder een lachwekkend stukje text van Stichting Al Waqf. Alsof een kerstboom of cadeaus iets met het christendom of het christelijke kerstfeest te maken hebben.

rafiq
24-04-03, 11:29
Donna,

Kom dan een keer naar Al fourqaan. Op woensdag geven ze daar les aan vrouwen...wie weet iets voor jou?

Donna
24-04-03, 11:32
Geplaatst door rafiq
Donna,

Kom dan een keer naar Al fourqaan. Op woensdag geven ze daar les aan vrouwen...wie weet iets voor jou?

Wat leren ze je daar?

Waarom het christendom een slechte religie is?

Is,
24-04-03, 11:36
`kgeloof maar in 1 GOD.... http://www.laphonecards.com/images/fifty.gif

rafiq
24-04-03, 11:36
Kom, en oordeel zelf.

En als je wilt...Kun je ook vlieglessen en duikcursussen volgen.

Al Fourqaan staat nu al op mijn c.v. en de KLM schijnt al Fourqaan als een goede referentie te zien.

Zo slecht is Al Fourqaan ook weer niet..

BiL@L
24-04-03, 11:38
Het is inderdaad zo dat niet alle Christenen geloven in de drie-eenheid alszijnde een vleesgeworden god dan wel een nageslacht.

Het is niet voor niets dat in de Koran staat dat het voor de mannen is toegestaan de Joodse en de Christelijke vrouw te mogen trouwen. Echter wanneer er niet gelooft wordt in de eenheid van God. Dan is dat niet toegestaan, hoe diegene zich ook noemt.

:cola:

BiL@L
24-04-03, 11:39
Geplaatst door Is,
`kgeloof maar in 1 GOD.... http://www.laphonecards.com/images/fifty.gif

:p

Abdelkarim
24-04-03, 11:44
Geplaatst door Donna
Daar gaan we weer.

God is God.
Jezus representeert zijn woord, het woord van God.
De heilige geest representeert zijn kracht, de kracht van God.

Er is maar 1 God, ook in het christendom. Dat snapt iedereen, behalve een hardnekkig groepje moslims dat koste wat het kost het tegenovergestelde wil geloven.

'Jij bent een meergodendienaar'. 'Nee hoor, ik ben christen en ik geloof maar in 1 God, ik geloof dat Jezus zijn woord heeft verspreid en de heilige geest zijn kracht respresenteert.' 'Dat kun je wel zeggen, maar het past niet in mijn wereldbeeld dus geloof ik je niet, je blijft een meergodendienaar'.

PFFFFFFFFFFFFFFFFFFF.

Verder een lachwekkend stukje text van Stichting Al Waqf. Alsof een kerstboom of cadeaus iets met het christendom of het christelijke kerstfeest te maken hebben.


Sorry Donna, ik kan er echt niks anders van maken als christenen tegen mij zeggen dat God en Jezus één zijn. Dat God een zoon heeft.
Waarom aanbidden de christenen het beeld van Jezus en Maria dan?
Er is maar één God, maar toch wordt Jezus zijn vergeving gevraagd en zijn leiding. En toch worden er kaarsen (geofferd) aangestoken voor het Jezus of Maria beeld.

Het is dan echt niet bevordelijk voor het beeld dat 'anderen' van de christenen krijgen.

Oké, aan de ene kant weet ik dat er 'gezegd' wordt dat er één God is. Maar het gaat mij ook om de praktijk. En dat verschilt mijn inziens....

En wat betreft kerstboom, het heeft inderdaad haar oorsprong in het heidense feesten vóór het christendom. Dat maakt het mijn inziens dan alleen maar erger! (Dan liever een puur christelijke gebruik!)
Maar jij kan het ook niet tegenspreken dat de betekenis ervan is veranderd. Het is nu ingebed in het christelijke cultuur. (Met de pool-ster aan de top van de boom, kleine engeltjes afgewisseld met ballen en lichtjes, niet te vergeten het kerststalletje onder de boom.)


Wa salaam

Abdelkarim

BiL@L
24-04-03, 11:45
Geplaatst door Mark
Nee, dat is een leugen, zij dienen satan in hun kabbalistische/satanische tempels van zonde.

Lees jij de posts van broeder Wizdom dan nooit? :gsm:

Christenen hebben de vrijmetselaars en haar vertakkingen verboden hoor...

manc
24-04-03, 11:52
Geplaatst door BiL@L
Het is inderdaad zo dat niet alle Christenen geloven in de drie-eenheid alszijnde een vleesgeworden god dan wel een nageslacht.

Ook christenen die geloven in de 3-eenheid geloven in 1 God. Misschien moet je eens een boekje lezen met wat catechese of iets over de Christelijke theologie, ik denk dat je dat best interessant zou vinden. De Zoon (het woord), de Vader en de Heilige geest zijn alledrie manifestaties van 1 God. Net zoals de 99 namen van God in de Islam allemaal representaties zijn van 1 God.



Het is niet voor niets dat in de Koran staat dat het voor de mannen is toegestaan de Joodse en de Christelijke vrouw te mogen trouwen. Echter wanneer er niet gelooft wordt in de eenheid van God. Dan is dat niet toegestaan, hoe diegene zich ook noemt.
:cola:

Tja, dat heb ik nu altijd een sexistische regel gevonden. Het zou mooier zijn als de Koran ook zou toestaan dat christelijke mannen met islamitische vrouwen zouden mogen trouwen. Zo'n regel is weer typisch een gevalletje van patriachale expansiedrift.

manc
24-04-03, 11:53
Geplaatst door BiL@L
Christenen hebben de vrijmetselaars en haar vertakkingen verboden hoor... De vrijmetselaars zijn ook door de Nazi's en de Communisten vervolgd..maar op dit moment zijn ze alles behalve verboden. Wel onbegrepen.

Abdelkarim
24-04-03, 11:54
Geplaatst door rafiq
Kom, en oordeel zelf.

En als je wilt...Kun je ook vlieglessen en duikcursussen volgen.

Al Fourqaan staat nu al op mijn c.v. en de KLM schijnt al Fourqaan als een goede referentie te zien.

Zo slecht is Al Fourqaan ook weer niet..


haha, doen jullie ook wat aan schietlessen?

BiL@L
24-04-03, 11:55
Gege manc,

Daarom gaf ik ook de definitie die NIET aanvaard wordt als zuivere monotheisme, wat door een toch wel heel groot deel wordt aangehangen.

:nl:

manc
24-04-03, 11:57
Geplaatst door Abdelkarim
Sorry Donna, ik kan er echt niks anders van maken als christenen tegen mij zeggen dat God en Jezus één zijn.

Nee, de hemesle vader, Jezus en de Heilige geest zijn 1.


Dat God een zoon heeft.

Wij zijn volgens de christelijke leer allemaal kinderen van God. Ook jij.


Waarom aanbidden de christenen het beeld van Jezus en Maria dan? Er is maar één God, maar toch wordt Jezus zijn vergeving gevraagd en zijn leiding. En toch worden er kaarsen (geofferd) aangestoken voor het Jezus of Maria beeld.Het is dan echt niet bevordelijk voor het beeld dat 'anderen' van de christenen krijgen.

Oké, aan de ene kant weet ik dat er 'gezegd' wordt dat er één God is. Maar het gaat mij ook om de praktijk. En dat verschilt mijn inziens....

Net zoals die moslims die een om een meteoriet gebouwde 'tempel' aanbidden. Stelletje heidenen.



En wat betreft kerstboom, het heeft inderdaad haar oorsprong in het heidense feesten vóór het christendom. Dat maakt het mijn inziens dan alleen maar erger! (Dan liever een puur christelijke gebruik!)
Maar jij kan het ook niet tegenspreken dat de betekenis ervan is veranderd. Het is nu ingebed in het christelijke cultuur. (Met de pool-ster aan de top van de boom, kleine engeltjes afgewisseld met ballen en lichtjes, niet te vergeten het kerststalletje onder de boom.)


Wa salaam

Abdelkarim

De kerstboom, stromannen met pasen, sinterklaas, de namen van de dagen en de maanden zijn allemaal 'verchristelijkte' pre-christelijke cultuur elemenenten. De Islam staat daar trouwens ook bol van. Who cares?

BiL@L
24-04-03, 12:01
Geplaatst door manc
De vrijmetselaars zijn ook door de Nazi's en de Communisten vervolgd..maar op dit moment zijn ze alles behalve verboden. Wel onbegrepen.

In het prinsbisdom Luik ontstond de eerste Loge in 1749 onder de mystieke naam ‘La Nymphe’. In 1760 werd de Vrijmetselarij verboden door de Prinsbisschop. Zijn opvolger François-Charles de Velbrück ( 1772 - 1784 ) beschermde de Orde dan weer wat tot gevolg had dat priesters lid werden van de Orde.

Na de oorlog, die volgde op de Franse revolutie, werd op 23/2/1833 ‘Le Grand Oriënt de Belgique’ opgericht onder de auspiciën van Koning Leopold I ( 1790 - 1865 ) die minstens 27 Loges omvatte. Op hetzelfde moment ontstond de ‘Grootloge der Nederlanden’ opgesplitst in twee geografische gebieden. Een voor het Noorden ( Nederland ) en een voor het Zuiden ( België ). Prins Frederik van Nassau werd de eerste Grootmeester.

Met de onafhankelijkheid van België ontstond ‘Het Grootoosten van België’. Alhoewel Koning Leopold I, die ingewijd werd te Bern in de Loge ‘l’Esperance’, Grootmeester was, heeft hij deze functie nooit officieel waargenomen. Hij had dit toevertrouwd aan baron Goswin de Stassart ( 1780 - 1859 ).

Sommige Loges zoals de Gentse Loge ‘Septentrion’ bleven trouw aan het ‘Grootoosten van de Nederlanden’.

In 1837 verscheen er van de hand van Kardinaal Englebert Sterckx een schrijven gericht aan alle Katholieken dat in navolging van de encycliek Mirare Vos uit 1832 het onverenigbaar was deel te nemen aan Vrijmetselaarsbijeenkomsten.

http://www.geocities.com/roggemansmarcel/vrijmets.htm


Onder de voeten van Lucifer

In Rome inspireert de Heilige Maagd hem de "Missie van de Onevlekte" te stichten. Toendertijd juichte de vrijmetselarij in de eeuwige stad. Wanneer de vrijmetselaars schaamtelos beginnen tekeer te gaan, legt broeder Maximiliaan uit, dat zij hun vaandel onder de ramen van het Vaticaan oprichten, dat vaandel waarop, op een zwarte achtergrond, Lucifer de Aartsengel Michaël onder zijn voeten vertrapte, wanneer zij hun schimpschriften tegen de Heilige Vader beginnen uit te delen, kwam bij mij het idee op een genootschap op te richten met het doel de vrijmetselaars en de andere trawanten van Lucifer te bestrijden.

De vrijmetselarij is een gezelschap met duizend vertakkingen, dat ernaar streeft de wereld te besturen volgens beginselen die het gezag van God en zijn Openbaring buitensluiten. "Zoals de opdracht geheel en al eigen aan de Katholieke Kerk bestaat uit het in hun volheid ontvangen en in onbederfelijke zuiverheid behouden van de door God geopenbaarde leerstellingen, zowel als het gevestigde gezag die te onderrichten, met de andere ondersteuningen gegeven vanuit de Hemel, is het daartegen dat de vrijmetselaars de grootste hardnekkigheid ontplooien en hun gewelddadige aanvallen richten" (Leo XIII, Encykliek, Humanum genus, 20 april 1884).

Maar de vrijmetselarij verwoest ook de burgermaatschappij, want hun beginselen zijn in tegenspraak met de natuurwetten en ondermijnen "de grondslagen van rechtvaardigheid en eerlijgkeit" (id.) Heel vaak bieden zij de mens als enige richtsnoer de bevrediging van de begeerten. Bovendien de aanmatiging de Staat volledig te vervreemden van de godsdienst en het openbare leven te beheersen alsof er geen God bestond, is "een ongehoorde overmoedigheid" (id.) Zoals elk mens immers de verplichting heeft "aan God met een vrome erkenning de verering aan te bieden, omdat wij aan Hem ons leven te danken hebben en de bezittingen die ons vergezellen, is een dergelijke plicht voorgeschreven aan de volkeren en aan de samenlevingen" (id.)

De Congregatie voor de Geloofsleer heeft, door en kennisgeving gedateert 26 november 1982, het onderricht van Leo XII bevestigd:

"Het oordel van de Kerk over de loges van den vrijmetselarij blijft onveranderd, omdat hun beginselen altijd beschouwd zijn geweest als onverenigbaar met de Leer van de Kerk, en het lidmaatschap van deze genootschappen blijft verboden door de Kerk. De gelovigen die tot de vrijmetselarij behoren zijn in staat van ernstige zonde en kunnen niet tot de H. Communie naderen."

Wetenschappelijk geprogrammeerde bedreigingen

Tegenwoordig beveelt de vrijmetselarij de "cultuur van de dood" aan door de bevordering van de anticonceptie, de abortus en de euthanasie. Zij draagt zo bij aan het verwoesten van het gezin. Voor de vrijmetselaar Pierre Simon, die in 1979 schreef, "mijn ware wezen is niet meer mijn lichaam maar mijn loge (van den vrijmetselarij)", is het leven "niet meer een gave Gods, maar een bouwstof die zichzelf bestuurt... Het verliest het absolute kenmerk dat het in Genesis had". Men kan het dus naar willekeur manipuleren. Zo is de seksualiteit ontkoppeld van de voortplanting en de voortplanting van het ouderschap. Dit is het hele begrip van het gezin, dat aan het wankelen is". Dergelijke beginselen bezielen op dit ogenblik talrijke organisaties die, zonder openlijk met de vrijmetselarij verbonden te zijn, in dezelfde geest werken. Paus Johannes Paulus II kon het dan ook in Denver, op 4 augustus 1993, zo zeggen: "De bedreigingen tegen het leven verzwakken metterdijd niet. Integendeel, zij nemen geweldige afmetingen aan. Het zijn geprogrammeerde bedreigingen op een wetenschappelijke en sytematische wijze".


http://www.etika.com/ladin/nl12mxk3.htm

sienia
24-04-03, 12:07
Daar gaan we weer! Het gezeur en gezanik dat de media niets anders willen doen dan de Islam aanvallen. Het lijkt me dat we daar hard aan meewerken. Hoe moet een gemiddelde leek zo'n pamflet dan interpreteren? Dat is in zekere zin toch ook een aanval op het Christendom met al zijn feestdagen. De hele toonzetting van dat pamflet laat zelfs mijn haren recht overeind staan. Laten we alle andere uitlatingen tegen het westen (die je vooral op dit forum tegenkomt) niet vergeten.
En is het Christendom nu wel of niet een monotheistisch geloof? Ja laten we ons vooral om die vraag buigen. Worden Joden en Christenen niet in de Koran als lieden van het boek genoemd? Ofwel zij die 1 god aanhangen?

Ik ga weer naar Leo.

Donna
24-04-03, 12:10
Geplaatst door Abdelkarim
Sorry Donna, ik kan er echt niks anders van maken als christenen tegen mij zeggen dat God en Jezus één zijn. Dat God een zoon heeft.
Waarom aanbidden de christenen het beeld van Jezus en Maria dan?
Er is maar één God, maar toch wordt Jezus zijn vergeving gevraagd en zijn leiding. En toch worden er kaarsen (geofferd) aangestoken voor het Jezus of Maria beeld.

Het is dan echt niet bevordelijk voor het beeld dat 'anderen' van de christenen krijgen.

Oké, aan de ene kant weet ik dat er 'gezegd' wordt dat er één God is. Maar het gaat mij ook om de praktijk. En dat verschilt mijn inziens....

En wat betreft kerstboom, het heeft inderdaad haar oorsprong in het heidense feesten vóór het christendom. Dat maakt het mijn inziens dan alleen maar erger! (Dan liever een puur christelijke gebruik!)
Maar jij kan het ook niet tegenspreken dat de betekenis ervan is veranderd. Het is nu ingebed in het christelijke cultuur. (Met de pool-ster aan de top van de boom, kleine engeltjes afgewisseld met ballen en lichtjes, niet te vergeten het kerststalletje onder de boom.)


Wa salaam

Abdelkarim

Jezus bidt zelf ook tot God. Jezus is een 'heiland', een 'messias', die zijn 'volgelingen' inspireert door de woorden van God te spreken. Na zijn dood zond God de heilige geest, de kracht van God, naar aarde als troost. Maar allen respresentaties van 1 en dezelfde God. Ook als men dus tot jezus bidt, of kaarsen voor hem aansteekt, bidt men dus tot God. 'Mariaverering' komt alleen bij Rooms Katholieken voor, en is vergelijkbaar met het respect dat moslims de profeet Mohammed geven. Ze is geen God, en geensins met God te vergelijken, ze is 'heilig verklaard', tezamen met nog een zooi mensen. Dat ze heilig verklaard is maakt haar echter nog niet goddelijk, integendeel.

Nee, het is gewoon zo helder als glas. Niet de hele islam, maar een bepaald deel van de islam schept er een ongezond soort genoegen in zieltjes te werven door een andere religie af te branden. Een enorm zwaktebod trouwens, als je jezelf moet promoten door een ander af te zeiken ben je echt triest bezig.

En ik moest een beetje lachen om 'niet echt bevordelijk voor het beeld at anderen van je krijgen'. Laten we maar geen lijstje aanleggen van de zaken waardoor de islam de laatste tijd 'negatief' in 'beeld' is gekomen. En de manier waarop velen om het hardst roepen dat je je dan eerst moet informeren, voordat je die fabeltjes gelooft.

Gelijke monikken, gelijke kappen!!!

Mark
24-04-03, 12:10
Hmmm in feite ben ik nog strenger in de leer...

ik aanbid niet een heleboel goden...

niet 3 goden....

niet 1 god

maar nul :wohaa:

Abdelkarim
24-04-03, 12:13
Nee, de hemesle vader, Jezus en de Heilige geest zijn 1.

>> Shampoo, conditioner en anti-roos in één!

Wij zijn volgens de christelijke leer allemaal kinderen van God. Ook jij.

>> Ik ben een onderdaan van God, Allah heeft geen kinderen.

Net zoals die moslims die een om een meteoriet gebouwde 'tempel' aanbidden. Stelletje heidenen.(?)

>> Het is slechts een vierkant gebouw, het is een richting voor het gebed. Verder niks. Het stelt geen God voor, noch stelt het een Profeet voor. Het is een plek dat Allah heeft gekozen voor de moslims om gezamelijk één richting op te bidden. Voor een tijdje was het richting Al-Quds (Jeruzalem) en toen werd het Mekka....

En dat jullie een beeld aanbidden dat een mens moet voorstellen, geeft maar weer te kennen hoe afgedwaald jullie zijn van de juiste boodschap van God: Aanbid Mij alleen, neem geen Goden naast mij! Stelletje ongelovige kruisaanbidders....

De kerstboom, stromannen met pasen, sinterklaas, de namen van de dagen en de maanden zijn allemaal 'verchristelijkte' pre-christelijke cultuur elemenenten. De Islam staat daar trouwens ook bol van. Who cares?

>> Je doet maar, maar een moslim hoort zich te gedragen naar het voorbeeld van de Profeet Mohamed salallahoe alaihi wa sallam!
En dat jij graag wilt zingen voor een boom, je doet maar, je bent toch een ongelovige....


>> Abdelkarim

manc
24-04-03, 12:23
Geplaatst door Abdelkarim
Nee, de hemesle vader, Jezus en de Heilige geest zijn 1.

>> Shampoo, conditioner en anti-roos in één!

Heel goed, je begint het te begrijpen.


Wij zijn volgens de christelijke leer allemaal kinderen van God. Ook jij.

>> Ik ben een onderdaan van God, Allah heeft geen kinderen.

Het woord 'overdrachtelijk' is je onbekend. Net als 'onderdaan' is 'kind' een menselijk metafoor om uit te leggen wat je relatie tot God is. Of geloof je echt dat God op een troon zit, met een kroon op als een koning en dat jij een 'onderdaan' bent? Nee toch?


Net zoals die moslims die een om een meteoriet gebouwde 'tempel' aanbidden. Stelletje heidenen.(?)

>> Het is slechts een vierkant gebouw, het is een richting voor het gebed. Verder niks. Het stelt geen God voor, noch stelt het een Profeet voor. Het is een plek dat Allah heeft gekozen voor de moslims om gezamelijk één richting op te bidden. Voor een tijdje was het richting Al-Quds (Jeruzalem) en toen werd het Mekka....

Nee, een idoolaanbidder ben je!


En dat jullie een beeld aanbidden dat een mens moet voorstellen, geeft maar weer te kennen hoe afgedwaald jullie zijn van de juiste boodschap van God: Aanbid Mij alleen, neem geen Goden naast mij! Stelletje ongelovige kruisaanbidders....

Ben jij wel eigenlijk eens in een kerk geweest? Heb je ooit wel eens 1 bladzijde van de Bijbel gelezen?


De kerstboom, stromannen met pasen, sinterklaas, de namen van de dagen en de maanden zijn allemaal 'verchristelijkte' pre-christelijke cultuur elemenenten. De Islam staat daar trouwens ook bol van. Who cares?

>> Je doet maar, maar een moslim hoort zich te gedragen naar het voorbeeld van de Profeet Mohamed salallahoe alaihi wa sallam!
En dat jij graag wilt zingen voor een boom, je doet maar, je bent toch een ongelovige....>> Abdelkarim

Dat jij me als 'ongelovige' bestempelt beschouw ik als een groot compliment.

rafiq
24-04-03, 12:26
Beste Abdel Karim,

Ga alstublieft geen semi-theologisch debat aan met de prikkers. Je verliest er alleen maar bij.

En dat maakt je punt over Al Waqf alleen maar slechter.

Je hebt ze het product aangeboden en laat ze nu maar consumeren.

Abdelkarim
24-04-03, 12:30
Geplaatst door Donna
Jezus bidt zelf ook tot God. Jezus is een 'heiland', een 'messias', die zijn 'volgelingen' inspireert door de woorden van God te spreken. Na zijn dood zond God de heilige geest, de kracht van God, naar aarde als troost. Maar allen respresentaties van 1 en dezelfde God. Ook als men dus tot jezus bidt, of kaarsen voor hem aansteekt, bidt men dus tot God. 'Mariaverering' komt alleen bij Rooms Katholieken voor, en is vergelijkbaar met het respect dat moslims de profeet Mohammed geven. Ze is geen God, en geensins met God te vergelijken, ze is 'heilig verklaard', tezamen met nog een zooi mensen. Dat ze heilig verklaard is maakt haar echter nog niet goddelijk, integendeel.

Nee, het is gewoon zo helder als glas. Niet de hele islam, maar een bepaald deel van de islam schept er een ongezond soort genoegen in zieltjes te werven door een andere religie af te branden. Een enorm zwaktebod trouwens, als je jezelf moet promoten door een ander af te zeiken ben je echt triest bezig.

En ik moest een beetje lachen om 'niet echt bevordelijk voor het beeld at anderen van je krijgen'. Laten we maar geen lijstje aanleggen van de zaken waardoor de islam de laatste tijd 'negatief' in 'beeld' is gekomen. En de manier waarop velen om het hardst roepen dat je je dan eerst moet informeren, voordat je die fabeltjes gelooft.

Gelijke monikken, gelijke kappen!!!


Dank je wel voor de uitleg, toch ben ik niet overtuigd. Maar dat heeft o.a. ook weer met andere aspecten van het christendom te maken.
Laten we daar dan maar niet dieper op in gaan.

De mensen die ik het meest respecteer zijn toch de mensen van het boek, de christenen en de joden. Dus daar gaat het niet om.

Het gaat om het feit dat wij moslims de christelijke of elk ander geloof of manier van leven niet horen over te nemen. Ieder zijn godsdienst.

Hoezo zouden wij mee moeten doen aan kerstmis? Doen jullie dan mee aan onze feesten? Veel christenen en joden zouden hetzelfde antwoord geven als de moslims, neen!

Er wordt ook niet van jullie verwacht dat je een schaap moet slachten wanneer wij een feest hebben..... (kun je het je voorstellen?)

Veel mensen denken dat integratie betekent dat er een kerstboom in je huis staat, nee, dat is assimilatie en dat is slecht.

Maar goed, ik hoop dat het duidelijk is....., wat was de topic ook al weer?


Wa salaam

Abdelkarim

SI KOKOCH
24-04-03, 12:31
SALAAM BROEDER RAFIQ EN ABDELKARIM,

Mensen die geen geloof hebben zijn blind.ze begrijpen gewoon niets zoals manc. :droef:

BiL@L
24-04-03, 12:32
Er wordt in de Islam geen onderscheid gemaakt in de profeten. Moslims roepen de zegeningen van God af over alle profeten (zijn er heel wat), zowel Jezus als Mohammed dus. Het enige verschil is dat Moslims Mohammed vzmh als zegel der profeten (laatste) beschouwen. Ook geloven de Moslims niet dat Jezus vzmh gestorven is aan de kruis. De Moslims geloven dat Jezus terug zal komen.

Canaris
24-04-03, 12:35
De Moslims geloven dat Jezus terug zal komen.

Ik heb dat nooit zo begrepen.

dat wil toch eigenlijk zeggen , dat ook binnen de islam achter voorgehouden hand wordt bevestigd , dat Jezus eigenlijk iets meer of anders was als een mens.

Want ...

Kan een mens terug komen ?
Waarom zou een "mens " terug komen on te doen, wat jullie denken dat jezus komt doen

BiL@L
24-04-03, 12:40
Geplaatst door Canaris
Kan een mens terug komen ?


Kan de schepping uit niets ontstaan zijn?

SI KOKOCH
24-04-03, 12:44
Jezus was een groot profeet.Mohammed was de zegel van de profeten en de grootste.Als Allah iets besluit is het makkelijk voor hem datgene te doen.Allah besloot om Jezus terug te laten komen aan het eind van de tijd om de twijfelaars de waarheid te laten zien van de islam.Jezus komt terug -zoals hij was 2000 jaar geleden- als moslim.

manc
24-04-03, 12:52
Geplaatst door BiL@L
Kan de schepping uit niets ontstaan zijn? Je lijkt wel een echte Rabbi! Een vraag met een wedervraag beantwoorden! :)

BiL@L
24-04-03, 12:53
Geplaatst door SI KOKOCH
Jezus was een groot profeet.Mohammed was de zegel van de profeten en de grootste.

Zij (de ongelovigen (kafiroen, e.v. kaafir) die niet in Allaahu Ta`ala en Zijn gezanten geloven en die tussen Allaahu Ta`ala en Zijn gezanten onderscheid willen maken en zeggen:" Wij geloven in sommige (profeten) maar in anderen niet", en die een tussenweg willen nemen (tussen geloof en ongeloof (iemaan en kufr), dat zijn de ware ongelovigen. Voor de ongelovigen hebben Wij een vernederende bestraffing klaargemaakt. Zij (de gelovigen, muslimoen, e.v. muslim) die gelovin in Allaahu Ta`ala en (al) Zijn gezanten (en profeten) en tussen hen geen enkel onderscheid maken; dat zijn zij aan wie Hij hun loon (hier op aarde en in het hiernamaals) geeft. Allaahu Ta`ala is vergevend en barmhartig". (Nederlandse betekenis van Suratu'n Nisaa' (4)/150-152).

BiL@L
24-04-03, 12:56
Geplaatst door manc
Je lijkt wel een echte Rabbi! Een vraag met een wedervraag beantwoorden! :)

Dat doe ik om te laten zien dat er geen domme vragen bestaan. :)

Mark
24-04-03, 13:00
Geplaatst door SI KOKOCH
Jezus was een groot profeet.Mohammed was de zegel van de profeten en de grootste.Als Allah iets besluit is het makkelijk voor hem datgene te doen.Allah besloot om Jezus terug te laten komen aan het eind van de tijd om de twijfelaars de waarheid te laten zien van de islam.Jezus komt terug -zoals hij was 2000 jaar geleden- als moslim.

Aha, dus jezus was al moslim lang voordat mohammed zijn profetie had verkondigd?

Donna
24-04-03, 13:05
Geplaatst door Abdelkarim
Dank je wel voor de uitleg, toch ben ik niet overtuigd. Maar dat heeft o.a. ook weer met andere aspecten van het christendom te maken.
Laten we daar dan maar niet dieper op in gaan.

Nee, dat had ik ook niet verwacht hoor. Je bent de enige niet die na uitleg kiest niet overtuigd te zijn. Past niet 'in het plaatje'.


Geplaatst door Abdelkarim
Hoezo zouden wij mee moeten doen aan kerstmis? Doen jullie dan mee aan onze feesten? Veel christenen en joden zouden hetzelfde antwoord geven als de moslims, neen!

Er wordt ook niet van jullie verwacht dat je een schaap moet slachten wanneer wij een feest hebben..... (kun je het je voorstellen?)

Veel mensen denken dat integratie betekent dat er een kerstboom in je huis staat, nee, dat is assimilatie en dat is slecht.

Maar goed, ik hoop dat het duidelijk is....., wat was de topic ook al weer?


Wa salaam

Abdelkarim

Niemand verwacht dat van moslims. Er is op geen enkele wijze een plicht om mee te doen. Maar als je uitgenodigd wordt door een christelijke kennis of vriend of vriendin, dan zou het best eens kunnen dat je die persoon nogal kwetst door te zeggen: 'Nee, sorry, jullie zijn afgodendienaren en ik mag van mijn geloof niets met jouw feestje doen'. Gewoon niet zo erg aardig, zeg maar.

En niemand verwacht van mij dat ik een schaap slacht nee, maar als ik uitgenodigd wordt om samen met vrienden of vriendinnen die moslim zijn hun schaapslachtfeest te vieren, dan zal ik dat niet afslaan. Waarom zou ik? Wat is ertegen om die gastvrijheid te accepteren? En als er dan een dominee komt met een a4tje waarin leugens en onzin over de islam worden verspreid dan zou ik het volgende doen:

- Een nieuwe kerk zoeken, mijn financiele bijdragen aan de kerk waar deze bewuste dominee preekt stopzetten.
- De man of vrouw in kwestie opbellen om tegen hem of haar te zeggen dat het onchristelijk is om een wig tussen mensen te proberen te drijven, op basis van valse beschuldigingen omtrend iemand's religie;
- Uitleggen dat er opd e wereld drie monotheistische geloven zijn, en dat er mijns inziens niets mis is met het accepteren van gastvrijheid.

Thats it.

Abdelkarim
24-04-03, 13:08
Geplaatst door Mark
Aha, dus jezus was al moslim lang voordat mohammed zijn profetie had verkondigd?


Klopt, alle Profeten hadden hetzelfde boodschap: Islam

Wat betekent Islam? Onderwerping aan de enige Allah!

Dat is wat ook Jezus alaihi salaam verkondigde.


En Jezus alaihi salaam komt ook terug. Hij is nooit gekruisigd maar werd door Allah naar boven gehaald, hij is ook nooit gestorven.
Wanneer Allah zegt 'Wees', dan zal het zijn! Dat Allah Jezus weer terug kan sturen is dus mogelijk, alles is mogelijk voor God!
Zoals broeder Bilal ook al zei: Kan de schepping uit niets ontstaan zijn?


Wa salaam

Abdelkarim

The General
24-04-03, 13:29
Geplaatst door Abdelkarim

En Jezus alaihi salaam komt ook terug. Hij is nooit gekruisigd maar werd door Allah naar boven gehaald, hij is ook nooit gestorven.

Wa salaam

Abdelkarim

correctie:

***"Toen Allah zeide: "O, Jezus, ik zal u doen sterven en u tot Mij; opheffen en u zuiveren van de ongelovigen en zal uw volgelingen tot de laatste dag over hen doen zegevieren die u niet geloven; dan zal uw terugkeer tot Mij zijn en Ik zal onder u rechtspreken over datgeen waarin gij verschildet." [3:55]

***"Ith qala Allahu ya AAeesa innee mutawaffeeka warafiAAuka ilayya wamutahhiruka mina allatheena kafaroo wajaAAilu allatheena ittabaAAooka fawqa allatheena kafaroo ila yawmi alqiyamati thumma ilayya marjiAAukum faahkumu baynakum feema kuntum feehi takhtalifoona" [3:55]

sienia
24-04-03, 13:35
Geplaatst door Donna
Nee, dat had ik ook niet verwacht hoor. Je bent de enige niet die na uitleg kiest niet overtuigd te zijn. Past niet 'in het plaatje'.



Niemand verwacht dat van moslims. Er is op geen enkele wijze een plicht om mee te doen. Maar als je uitgenodigd wordt door een christelijke kennis of vriend of vriendin, dan zou het best eens kunnen dat je die persoon nogal kwetst door te zeggen: 'Nee, sorry, jullie zijn afgodendienaren en ik mag van mijn geloof niets met jouw feestje doen'. Gewoon niet zo erg aardig, zeg maar.

En niemand verwacht van mij dat ik een schaap slacht nee, maar als ik uitgenodigd wordt om samen met vrienden of vriendinnen die moslim zijn hun schaapslachtfeest te vieren, dan zal ik dat niet afslaan. Waarom zou ik? Wat is ertegen om die gastvrijheid te accepteren? En als er dan een dominee komt met een a4tje waarin leugens en onzin over de islam worden verspreid dan zou ik het volgende doen:

- Een nieuwe kerk zoeken, mijn financiele bijdragen aan de kerk waar deze bewuste dominee preekt stopzetten.
- De man of vrouw in kwestie opbellen om tegen hem of haar te zeggen dat het onchristelijk is om een wig tussen mensen te proberen te drijven, op basis van valse beschuldigingen omtrend iemand's religie;
- Uitleggen dat er opd e wereld drie monotheistische geloven zijn, en dat er mijns inziens niets mis is met het accepteren van gastvrijheid.

Thats it.

Wat een verademing! :duim:

Arvid
24-04-03, 14:46
Geplaatst door Mark
Hmmm in feite ben ik nog strenger in de leer...

ik aanbid niet een heleboel goden...

niet 3 goden....

niet 1 god

maar nul :wohaa:

Neen neen de beste godsdienst is Juche!!
met als god http://1stopkorea.com/images/nk-schoolchildrens-palace-kimilsung.jpg

:lole:

lennart
24-04-03, 15:05
Het lijkt mij dat de verering van Maria et al. vergeleken kan worden met de bedevaart naar Karbala voor Ali Hoessein(?), ieder z'n helden, maar dat wil niet zeggen dat Maria als een godin wordt vereerd.

Puk
24-04-03, 15:11
Geplaatst door Sawda
Nu de oorlog in Irak voorbij is, richt Nova zich op de Islam om die in een kwaad daglicht te stellen.
Kijkcijfers daar gaat het om.

Zo is het!

Ik heb een goed idee!

Jij komt bij mij eten op Eerste Kerstdag en dan krijg je van mij een cadeautje.

En dan nodigen we Nova uit!

Vind je dat wat?

Met andere woorden: zou jij ingaan op zo'n uitnodiging van iemand die je kent?

Mark
24-04-03, 15:14
Geplaatst door Arvid
Neen neen de beste godsdienst is Juche!!
met als god http://1stopkorea.com/images/nk-schoolchildrens-palace-kimilsung.jpg

:lole:

HULDE AAN KIM IL-SUNG :wohaa:

HULDE AAN KIM JONG-IL :wohaa:

Puk
24-04-03, 15:27
Vaut!

Idrissi_1
24-04-03, 15:29
Geplaatst door Abdelkarim
Sorry Donna, ik kan er echt niks anders van maken als christenen tegen mij zeggen dat God en Jezus één zijn. Dat God een zoon heeft.
Waarom aanbidden de christenen het beeld van Jezus en Maria dan?
Er is maar één God, maar toch wordt Jezus zijn vergeving gevraagd en zijn leiding. En toch worden er kaarsen (geofferd) aangestoken voor het Jezus of Maria beeld.

Het is dan echt niet bevordelijk voor het beeld dat 'anderen' van de christenen krijgen.

Oké, aan de ene kant weet ik dat er 'gezegd' wordt dat er één God is. Maar het gaat mij ook om de praktijk. En dat verschilt mijn inziens....

En wat betreft kerstboom, het heeft inderdaad haar oorsprong in het heidense feesten vóór het christendom. Dat maakt het mijn inziens dan alleen maar erger! (Dan liever een puur christelijke gebruik!)
Maar jij kan het ook niet tegenspreken dat de betekenis ervan is veranderd. Het is nu ingebed in het christelijke cultuur. (Met de pool-ster aan de top van de boom, kleine engeltjes afgewisseld met ballen en lichtjes, niet te vergeten het kerststalletje onder de boom.)


Wa salaam

Abdelkarim

Niet te vergeten dat Jezus op vele plekken door Christenen wordt afgebeeldt als een blanke profeet, terwijl wetenschap en de originele Christendom aan de hand van bewijzen dit duidelijk niet steunen. Op de ene plek is Jezus mooi blond met blauwe ogen, op de ander mooi blank met licht bruine haren. Het is natuurlijk niet de bedoeling van God om het Arische of blanke ras te verheffen boven alle anderen. Ze zeggen dat de Islam door moslims wordt misbruikt voor eigen doeleinden, maar de feiten spreken dit toch echter tegen.
-zogenaamde rechtschapene Christelijke Europeanen namen het Noord-Amerikaanse gebied in en ontdeden zich van de originele bewoners door middel van een complete volkerenmoord en in naam van God werden op grote schaal zogenaamde beesten ( zwarte mensen ) uit Afrika gehaald om Amerika groots te maken. En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan, maar dat zal ik die "christenen maar niet aandoen

Idrissi_1
24-04-03, 15:51
Geplaatst door manc
Ook christenen die geloven in de 3-eenheid geloven in 1 God. Misschien moet je eens een boekje lezen met wat catechese of iets over de Christelijke theologie, ik denk dat je dat best interessant zou vinden. De Zoon (het woord), de Vader en de Heilige geest zijn alledrie manifestaties van 1 God. Net zoals de 99 namen van God in de Islam allemaal representaties zijn van 1 God.



Tja, dat heb ik nu altijd een sexistische regel gevonden. Het zou mooier zijn als de Koran ook zou toestaan dat christelijke mannen met islamitische vrouwen zouden mogen trouwen. Zo'n regel is weer typisch een gevalletje van patriachale expansiedrift.

Praat niet over zaken waar jij geen verstand van hebt vriend. Als je je mond opendoet, zorg er in hemelsnaam dan voor dat er iets nuttigs uitkomt.

Een Islamitische vrouw mag wel degelijk met een Christen trouwen, alleen voordat ze samen het huwelijk intreden moet hij zich bekeren. Dit is om het simpele feit dat de Islam de laatste onbewerkte geloof is en die moet blijven bestaan. Mensen die geinterreseerd hier in zijn hebben er namelijk recht op. Wil je je niet bekeren, prima maar met mijn zus trouw je niet. Over mijn lijk. Kijk daarom is ons geloof na zoveel jaren onveranderd en staand omdat wij tot het uiterste gaan om ons geloof te beschermen. De woorden van God zul je in ons boek nooit kunnen veranderen, cause we got people like Osama Bin Laden ( may God be with him at all times )

BiL@L
24-04-03, 16:00
Geplaatst door lennart
Het lijkt mij dat de verering van Maria et al. vergeleken kan worden met de bedevaart naar Karbala voor Ali Hoessein(?), ieder z'n helden, maar dat wil niet zeggen dat Maria als een godin wordt vereerd.

Dat is een vorm van aanbidding. Zelfs voor de profeet vzmh wordt er geen reis gemaakt.

Idrissi_1
24-04-03, 16:05
Geplaatst door Abdelkarim
Nee, de hemesle vader, Jezus en de Heilige geest zijn 1.

>> Shampoo, conditioner en anti-roos in één!

Wij zijn volgens de christelijke leer allemaal kinderen van God. Ook jij.

>> Ik ben een onderdaan van God, Allah heeft geen kinderen.

Net zoals die moslims die een om een meteoriet gebouwde 'tempel' aanbidden. Stelletje heidenen.(?)

>> Het is slechts een vierkant gebouw, het is een richting voor het gebed. Verder niks. Het stelt geen God voor, noch stelt het een Profeet voor. Het is een plek dat Allah heeft gekozen voor de moslims om gezamelijk één richting op te bidden. Voor een tijdje was het richting Al-Quds (Jeruzalem) en toen werd het Mekka....

En dat jullie een beeld aanbidden dat een mens moet voorstellen, geeft maar weer te kennen hoe afgedwaald jullie zijn van de juiste boodschap van God: Aanbid Mij alleen, neem geen Goden naast mij! Stelletje ongelovige kruisaanbidders....

De kerstboom, stromannen met pasen, sinterklaas, de namen van de dagen en de maanden zijn allemaal 'verchristelijkte' pre-christelijke cultuur elemenenten. De Islam staat daar trouwens ook bol van. Who cares?

>> Je doet maar, maar een moslim hoort zich te gedragen naar het voorbeeld van de Profeet Mohamed salallahoe alaihi wa sallam!
En dat jij graag wilt zingen voor een boom, je doet maar, je bent toch een ongelovige....


>> Abdelkarim

precies, broeder. Ik had het niet beter kunnen zeggen. Als de mensen die zo fel tegen jou boodschappen zijn, maar oren en hersenen hadden dan was de wereld een stuk beter geweest. Maar ja Kaffers moet je nou eenmaal ook hebben. Anders is het zo saai vindt je niet?

Sawda
24-04-03, 16:10
Geplaatst door Puk
Zo is het!

Ik heb een goed idee!

Jij komt bij mij eten op Eerste Kerstdag en dan krijg je van mij een cadeautje.

En dan nodigen we Nova uit!

Vind je dat wat?

Met andere woorden: zou jij ingaan op zo'n uitnodiging van iemand die je kent?

Kan je mij uitleggen wat precies het probleem is als een moslim niet aan deze feestdagen meedoet.

Mijn collega's vinden het absoluut geen probleem als ik niet me ze uit eten ga. Ik wil zelfs geen kerstboom in mijn kamer dat vinden ze ook geen probleem.

Mark
24-04-03, 16:14
Er is weinig christelijks aan een kerstboom :)

Volgens mij is het een overblijfsel van het oergermaanse Walgispur feest :)

lennart
24-04-03, 16:17
Geplaatst door Mark
Er is weinig christelijks aan een kerstboom :)

Volgens mij is het een overblijfsel van het oergermaanse Walgispur feest :)

Dat is het ook :duim: Met dank aan de Romeinen die het handig vonden om inheemse rituelen op te nemen in de religie. De christelijke leiders van het Romeinse rijk zijn hier natuurlijk meer door gegaan. Een praktijk dat ook niet vreemd is aan Islam, overigens.

Mark
24-04-03, 16:29
Ooit schoppen we alle christen-judeo invloeden europa uit en gaan we ons weer toeleggen op de germaanse goden :)

Zonder mij natuurlijk want ik blijf fundamentalistisch atheist :student:

Idrissi_1
24-04-03, 16:40
Geplaatst door manc
Heel goed, je begint het te begrijpen.



Het woord 'overdrachtelijk' is je onbekend. Net als 'onderdaan' is 'kind' een menselijk metafoor om uit te leggen wat je relatie tot God is. Of geloof je echt dat God op een troon zit, met een kroon op als een koning en dat jij een 'onderdaan' bent? Nee toch?



Nee, een idoolaanbidder ben je!



Ben jij wel eigenlijk eens in een kerk geweest? Heb je ooit wel eens 1 bladzijde van de Bijbel gelezen?



Dat jij me als 'ongelovige' bestempelt beschouw ik als een groot compliment.

Je bent er ook een. Sinds elf sep. noemt iedere massameegolver zich Westers, later werdt het Christelijk. Westen tegen het oosten. Christendom tegen de Islam. Leugenaar die je bent. Het is algemeen bekend dat het Christendom vrijwel uitgestorven is. Nou niet doen alsof NL Christelijk is. Geef het maar toe: de NLérs zijn heidenen in een duur kloffie die zich beschaafd proberen voor te doen. Moslims proberen zuiverheid te bereiken en dat niet door middel van een ralph lauren shirt en een kakstemmetje te handhaven zoals vele anderen wel doen.
Christelijke vieringen in dit land zijn grotendeels een verplichte aangelegenheid voor een familie om bij elkaar te zijn en om nog wat meer overdreven alcohol te nuttigen. Zo bekijken jullie het geloof: "oh vandaag is Jezus jarig, BIERTJEEEEEEEE! Beweren dat je Christelijk bent en dan nog de hele dag Godverdomme roepen om de kleinste teleurstellingen."oh, ik ben zo dom geweest om mn hoofd te stoten, Godverdommeeeeeeeeee."

Idrissi_1
24-04-03, 16:56
Geplaatst door Abdelkarim
Dank je wel voor de uitleg, toch ben ik niet overtuigd. Maar dat heeft o.a. ook weer met andere aspecten van het christendom te maken.
Laten we daar dan maar niet dieper op in gaan.

De mensen die ik het meest respecteer zijn toch de mensen van het boek, de christenen en de joden. Dus daar gaat het niet om.

Het gaat om het feit dat wij moslims de christelijke of elk ander geloof of manier van leven niet horen over te nemen. Ieder zijn godsdienst.

Hoezo zouden wij mee moeten doen aan kerstmis? Doen jullie dan mee aan onze feesten? Veel christenen en joden zouden hetzelfde antwoord geven als de moslims, neen!

Er wordt ook niet van jullie verwacht dat je een schaap moet slachten wanneer wij een feest hebben..... (kun je het je voorstellen?)

Veel mensen denken dat integratie betekent dat er een kerstboom in je huis staat, nee, dat is assimilatie en dat is slecht.

Maar goed, ik hoop dat het duidelijk is....., wat was de topic ook al weer?


Wa salaam

Abdelkarim

kijk dat bedoel ik nou. Wij hebben nooit jullie de Islam opgelegd of onze wijze van leven in het algemeen. Wij respecteerden jullie, ondanks jullie geringe kennis van wat God nou vraagt van ons. De media, politiek en lagere machten opende de aanval op ons en sleurden jullie hierin mee. Dit is heel jammer, want wij willen in vrede met jullie leven. Maar nu is het te laat. De meesten hebben hun keuze gemaakt. De strijdt tegen de Islam is gaande en het volgen van de juiste fundamentalisch pad is gelegd en velen zullen volgen. Jullie hebben gezorgd voor een radicalisering van onze denkbeelden en daar ben ik jullie dankbaar voor. Het heilige pad naar God wordt wordt weer drukker bewandelt. Allah Akhbar. God works in mysterious ways.

Bart
24-04-03, 17:25
Geplaatst door Idrissi_1
kijk dat bedoel ik nou. Wij hebben nooit jullie de Islam opgelegd of onze wijze van leven in het algemeen. Wij respecteerden jullie, ondanks jullie geringe kennis van wat God nou vraagt van ons. De media, politiek en lagere machten opende de aanval op ons en sleurden jullie hierin mee. Dit is heel jammer, want wij willen in vrede met jullie leven. Maar nu is het te laat. De meesten hebben hun keuze gemaakt. De strijdt tegen de Islam is gaande en het volgen van de juiste fundamentalisch pad is gelegd en velen zullen volgen. Jullie hebben gezorgd voor een radicalisering van onze denkbeelden en daar ben ik jullie dankbaar voor. Het heilige pad naar God wordt wordt weer drukker bewandelt. Allah Akhbar. God works in mysterious ways.

Goh, laat ik nou andersom exact hetzelfde kunnen beweren...! Ik vind jouw stukkie overigens bijzonder zwak. "Jullie hebben gezorgd voor een radicalisering van onze denkbeelden" zeg je letterlijk. Beetje triest dat je je denkbeelden (die blijkbaar het fundamentalistische pad volgen, met andere woorden de zuivere koran volgen, met weer andere woorden dus onveranderbaar zijn) verandert vanwege niet-moslims.


Hoe vaak moet het nou trouwens gezegd worden? ER IS GEEN STRIJD TEGEN DE ISLAM AAN DE GANG, DAT WAANIDEE BESTAAT ALLEEN MAAR IN DIE ZAAGSELKOP VAN JE. En nee, in deze post had ik niet de bedoeling respect voor je te tonen.

Idrissi_1
24-04-03, 17:27
Geplaatst door BiL@L
Er wordt in de Islam geen onderscheid gemaakt in de profeten. Moslims roepen de zegeningen van God af over alle profeten (zijn er heel wat), zowel Jezus als Mohammed dus. Het enige verschil is dat Moslims Mohammed vzmh als zegel der profeten (laatste) beschouwen. Ook geloven de Moslims niet dat Jezus vzmh gestorven is aan de kruis. De Moslims geloven dat Jezus terug zal komen.

Christenen geloven ook dat Jezus zal wederkeren om als koning over de aarde te regeren. Zo staat het in de Bijbel en zo staat het in de Quran

Idrissi_1
24-04-03, 17:31
Geplaatst door Canaris
De Moslims geloven dat Jezus terug zal komen.

Ik heb dat nooit zo begrepen.

dat wil toch eigenlijk zeggen , dat ook binnen de islam achter voorgehouden hand wordt bevestigd , dat Jezus eigenlijk iets meer of anders was als een mens.

Want ...

Kan een mens terug komen ?
Waarom zou een "mens " terug komen on te doen, wat jullie denken dat jezus komt doen

Jezus is geen mens, maar een profeet en God beveelt hem om naar de aarde weder te keren. Twijfel niet aan zijn terugkomst of dat mogelijk is want dan twijfel je aan het woord en de kracht van God

SI KOKOCH
24-04-03, 17:32
Geplaatst door Bart
Goh, laat ik nou andersom exact hetzelfde kunnen beweren...! Ik vind jouw stukkie overigens bijzonder zwak. "Jullie hebben gezorgd voor een radicalisering van onze denkbeelden" zeg je letterlijk. Beetje triest dat je je denkbeelden (die blijkbaar het fundamentalistische pad volgen, met andere woorden de zuivere koran volgen, met weer andere woorden dus onveranderbaar zijn) verandert vanwege niet-moslims.


Hoe vaak moet het nou trouwens gezegd worden? ER IS GEEN STRIJD TEGEN DE ISLAM AAN DE GANG, DAT WAANIDEE BESTAAT ALLEEN MAAR IN DIE ZAAGSELKOP VAN JE. En nee, in deze post had ik niet de bedoeling respect voor je te tonen.


Wie heeft hier nu een zaagselkop.Het amerikaanse beleid van de neocons is gericht om een vierde wereldoorlog(derde was tegen het communisme) te beginnen tegen de Islam vrind.Aktie is reaktie vrind. :stomp:

lennart
24-04-03, 17:36
Geplaatst door Bart

Hoe vaak moet het nou trouwens gezegd worden? ER IS GEEN STRIJD TEGEN DE ISLAM AAN DE GANG, DAT WAANIDEE BESTAAT ALLEEN MAAR IN DIE ZAAGSELKOP VAN JE. En nee, in deze post had ik niet de bedoeling respect voor je te tonen.

Nou die is er natuurlijk wel degelijk, lees eens wat artikelen van Bernard Lewis. Die strijd wordt overigens niet door NOVA uitgevoerd. Dit onderwerp over Al-Waqf is op zijn minst interessant en het feit dat twee van de mogelijke kapers daar een seminar hebben gevolgd is nieuwswaardig. Voor al die jonge islamitische zielen onder ons met een groot hart voor alternatieve uitleggen over waarom deze 2 mogelijke kapers de seminar hebben gevolgd : http://www.madcowprod.com/

Bart
24-04-03, 17:38
Geplaatst door SI KOKOCH
Wie heeft hier nu een zaagselkop.Het amerikaanse beleid van de neocons is gericht om een vierde wereldoorlog(derde was tegen het communisme) te beginnen tegen de Islam vrind.Aktie is reaktie vrind. :stomp:

Ah, nee nu snap ik het. En hun problemen met Noord-Korea zijn natuurlijk een uitvloeisel van de derde wereldoorlog? Maar hoe verklaar je dan dat ze Irak kiezen? Als ze oorlog aan de islam hadden willen verklaren lijkt het me logischer dat ze dan waren begonnen in Saoedi-Arabie, denk je ook niet? Meteen het hart van de religie raken, de heilige plaatsen vernietigen, kijk zo voer je een echte oorlog tegen de islam!!! Waarom kozen ze Irak dan, leg jij mij (simpele ziel die ik ben) dat dan maar eens uit.

Bart
24-04-03, 17:44
Geplaatst door lennart
Nou die is er natuurlijk wel degelijk.

Nee, natuurlijk is die er niet. Er is alleen maar een strijd aan de gang tegen degenen die de belangen van de VS schaden. En ja, sommigen daarvan (OBL, Saddam) zijn moslims (althans, ze noemen zich moslims). Maar de VS strijden ook tegen de EU hoor. Wat denk je dat handelsconflicten zijn??? Ze hebben problemen met Noord-Korea. China vinden ze ook al niet zo leuk op zijn tijd. Waar halen jullie dan het waanidee vandaan dat er alleen maar een "strijd tegen de islam" gevoerd wordt? Een aantal moslims staat nu in de belangstelling, dat klopt. Maar niet de religie.

Bedenk je nou eens dat het "broederschapsgebeuren" alleen maar moslims aanspreekt. Amerikanen en Europeanen denken zo niet en begrijpen dat ook niet.

nouwra
24-04-03, 17:52
Geplaatst door Idrissi_1
Je bent er ook een. Sinds elf sep. noemt iedere massameegolver zich Westers, later werdt het Christelijk. Westen tegen het oosten. Christendom tegen de Islam. Leugenaar die je bent. Het is algemeen bekend dat het Christendom vrijwel uitgestorven is. Nou niet doen alsof NL Christelijk is. Geef het maar toe: de NLérs zijn heidenen in een duur kloffie die zich beschaafd proberen voor te doen. Moslims proberen zuiverheid te bereiken en dat niet door middel van een ralph lauren shirt en een kakstemmetje te handhaven zoals vele anderen wel doen.
Christelijke vieringen in dit land zijn grotendeels een verplichte aangelegenheid voor een familie om bij elkaar te zijn en om nog wat meer overdreven alcohol te nuttigen. Zo bekijken jullie het geloof: "oh vandaag is Jezus jarig, BIERTJEEEEEEEE! Beweren dat je Christelijk bent en dan nog de hele dag Godverdomme roepen om de kleinste teleurstellingen."oh, ik ben zo dom geweest om mn hoofd te stoten, Godverdommeeeeeeeeee."

:haha:

Ondanks de generaliserende toon zit er zeker een kern van waarheid in.

Buiten dat vin' ik 't gewoon grappig als onze betwetter manb weer eens op zijn kop krijgt :duim:

Sadeeq en Yehi ( :confused: ) vertonen uitputtings verschijnselen

Idrissi_1
24-04-03, 18:04
Geplaatst door BiL@L
Zij (de ongelovigen (kafiroen, e.v. kaafir) die niet in Allaahu Ta`ala en Zijn gezanten geloven en die tussen Allaahu Ta`ala en Zijn gezanten onderscheid willen maken en zeggen:" Wij geloven in sommige (profeten) maar in anderen niet", en die een tussenweg willen nemen (tussen geloof en ongeloof (iemaan en kufr), dat zijn de ware ongelovigen. Voor de ongelovigen hebben Wij een vernederende bestraffing klaargemaakt. Zij (de gelovigen, muslimoen, e.v. muslim ) die gelovin in Allaahu Ta`ala en (al) Zijn gezanten (en profeten) en tussen hen geen enkel onderscheid maken; dat zijn zij aan wie Hij hun loon (hier op aarde en in het hiernamaals) geeft. Allaahu Ta`ala is vergevend en barmhartig". (Nederlandse betekenis van Suratu'n Nisaa' (4)/150-152).

Sorry maat, maar je struikelt over je eigen ingezonden Soera.

Je zegt dat de heilige Profeet Mohammed de grootste is, dat is tegenstrijdig met de tekst die er op volgt. Eerst nadenken, dan doen.

Thallah,

El sherif

Idrissi_1
24-04-03, 18:08
Geplaatst door Idrissi_1
Sorry maat, maar je struikelt over je eigen ingezonden Soera.

Je zegt dat de heilige Profeet Mohammed de grootste is, dat is tegenstrijdig met de tekst die er op volgt. Eerst nadenken, dan doen.

Thallah,

El sherif

Sorry Bilal, ik was even niet op aan het letten. Negeer mijn laatste mail. Forgive and forget

SI KOKOCH
24-04-03, 18:09
Geplaatst door Bart
Ah, nee nu snap ik het. En hun problemen met Noord-Korea zijn natuurlijk een uitvloeisel van de derde wereldoorlog? Maar hoe verklaar je dan dat ze Irak kiezen? Als ze oorlog aan de islam hadden willen verklaren lijkt het me logischer dat ze dan waren begonnen in Saoedi-Arabie, denk je ook niet? Meteen het hart van de religie raken, de heilige plaatsen vernietigen, kijk zo voer je een echte oorlog tegen de islam!!! Waarom kozen ze Irak dan, leg jij mij (simpele ziel die ik ben) dat dan maar eens uit.

Kijk ik zal het proberen uit te leggen.De zionistische kliek in Washinton werkt met een warm hart voor Israel.Zo wordt het amerikaanse buitenlands(lees zionistische)beleid gevoerd pro Israel.Israel wil geen bedreiging van geen enkel arabisch(islamitisch) land hebben.Ze willen alle landen rondom vrij hebben van wapens,terwijl zij 100 kernkoppen hebben.De meest vreselijkste massavernietigingswapens.Heel het land is volgepompt met wapens.Waarom de hetze tegen de islam?Islam heeft altijd in vrede geleefd met de joden.En waren altijd beschermd in het islamitisch rijk.Totdat het zionisme de kop opstak.Toen begon de misere.Die tot op de dag van vandaag de ellende veroorzaakt in de wereld.Zionisme is een van wreedste racistische ideologieen die er bestaan,MAKE NO MISTAKE about this.Israel wil het Midden Oosten re-mapen voor haar eigen veiligheid met de Karzeis van Syrie,Iran
Saoedie Arabie etc.
Saoedie Arabie is een van de latere die in aanmerking zal komen voor Regime change.Dit zou nu te opzichtig lijken.Zoal Ari Fleicher zegt.
"We are going to deal with one thing at a time."


Een tweede punt is dat Israel gebaat is bij negativiteit over de Islam.De wereld opinie wordt daardoor angst aangejaagd dat de Islam echt een gevaarlijk sekte is van terrorisme.Dus laat ons zionisten de gevaarlijke palestijnse terroristen maar afmaken voor jullie,hun huizen buldozeren,kinderen vermoorden,land onteigenen,martelen :auw: .Dan hebben jullie weer een veilige wereld.Deze media wordt natuurlijk sterk gestuurd door zionisten.

Iets om over na te denken........ :verdriet:

Idrissi_1
24-04-03, 18:33
Geplaatst door nouwra
:haha:

Ondanks de generaliserende toon zit er zeker een kern van waarheid in.

Buiten dat vin' ik 't gewoon grappig als onze betwetter manb weer eens op zijn kop krijgt :duim:

Sadeeq en Yehi ( :confused: ) vertonen uitputtings verschijnselen

je bent een schat

Idrissi_1
24-04-03, 18:47
Geplaatst door Bart
Goh, laat ik nou andersom exact hetzelfde kunnen beweren...! Ik vind jouw stukkie overigens bijzonder zwak. "Jullie hebben gezorgd voor een radicalisering van onze denkbeelden" zeg je letterlijk. Beetje triest dat je je denkbeelden (die blijkbaar het fundamentalistische pad volgen, met andere woorden de zuivere koran volgen, met weer andere woorden dus onveranderbaar zijn) verandert vanwege niet-moslims.


Hoe vaak moet het nou trouwens gezegd worden? ER IS GEEN STRIJD TEGEN DE ISLAM AAN DE GANG, DAT WAANIDEE BESTAAT ALLEEN MAAR IN DIE ZAAGSELKOP VAN JE. En nee, in deze post had ik niet de bedoeling respect voor je te tonen.

Maakt niet uit dat je geen respect aan mij toont. Ik verwacht ook niets anders van een kaffer. Ik vraag me alleen af of je nou echt gelooft in die hypocriete visie van je waarin ik opmaak dat je niet gelooft in grote waarheden die aan de gang zijn, die overigens niet ontkent kunnen worden door een normaal weldenkend mens die een beetje de media en de politiek volgt. Kijk verder dan je neus lang is , alhoewel die waarschijnlijk extreem kort is. Ik leef met je mee dwalende vleegeworden Djin. Jij hebt geen eigen mening. Jij bent een huichelaar en voor huichelaars ziet de toekomst er niet goed uit. Misschien dat iemand een gebed voor je wil verrichten. En als Moslim wens ik je het beste: Sadaaq Allah

KaFkA
24-04-03, 18:58
Geplaatst door Bart
Nee, natuurlijk is die er niet. Er is alleen maar een strijd aan de gang tegen degenen die de belangen van de VS schaden. En ja, sommigen daarvan (OBL, Saddam) zijn moslims (althans, ze noemen zich moslims). Maar de VS strijden ook tegen de EU hoor. Wat denk je dat handelsconflicten zijn??? Ze hebben problemen met Noord-Korea. China vinden ze ook al niet zo leuk op zijn tijd. Waar halen jullie dan het waanidee vandaan dat er alleen maar een "strijd tegen de islam" gevoerd wordt? Een aantal moslims staat nu in de belangstelling, dat klopt. Maar niet de religie.

Bedenk je nou eens dat het "broederschapsgebeuren" alleen maar moslims aanspreekt. Amerikanen en Europeanen denken zo niet en begrijpen dat ook niet.



Je hebt gelijk. De VS en het Westen voeren helemaal geen oorlog tegen
de Islam.
Ook Israel niet overigens, maar dat terzijde.

Dit is slechts wat fanatieke moslims iedereen willen laten geloven,
omdat ze denken dat ze daar belang bij hebben. (vraag me niet waarom)

Het levende bewijs is mijn buurman, marokkaan en moslim.
Hij, en niet alleen hij, heeft respect voor elk mens ongeacht of het een jood, een christen, een westerling of een amerikaan is.

En zo hoort een religieus persoon ook te zijn.

groeten,

kAfKa

Tomas
24-04-03, 19:01
Geplaatst door Idrissi_1
Maakt niet uit dat je geen respect aan mij toont. Ik verwacht ook niets anders van een kaffer. Ik vraag me alleen af of je nou echt gelooft in die hypocriete visie van je waarin ik opmaak dat je niet gelooft in grote waarheden die aan de gang zijn, die overigens niet ontkent kunnen worden door een normaal weldenkend mens die een beetje de media en de politiek volgt. Kijk verder dan je neus lang is , alhoewel die waarschijnlijk extreem kort is. Ik leef met je mee dwalende vleegeworden Djin. Jij hebt geen eigen mening. Jij bent een huichelaar en voor huichelaars ziet de toekomst er niet goed uit. Misschien dat iemand een gebed voor je wil verrichten. En als Moslim wens ik je het beste: Sadaaq Allah

Verspil je adem niet aan die kaffers. Ze zijn het niet waard.

BiL@L
24-04-03, 19:09
Geplaatst door Tomas
Verspil je adem niet aan die kaffers. Ze zijn het niet waard.

Haha.
:p

Mark
24-04-03, 19:14
Geplaatst door Tomas
Verspil je adem niet aan die kaffers. Ze zijn het niet waard.

Zwijg demoon! Iedereen weet dat pratende dieren demonisch zijn. :moe:

Tomas
24-04-03, 19:35
Geplaatst door Mark
Zwijg demoon! Iedereen weet dat pratende dieren demonisch zijn. :moe:

Bounty!

Mujaahid
24-04-03, 19:40
De Christen hebben hun feestdagen en wij hebben onze feestdagen.
Wie een van de veelgodenaanbidders volgt is een van hen heeft de Profeet(vzmh) gezegd. Moge Allah deze 'alim belonen voor de herinnering. Dat is zijn godsdienstige plicht ook al hebben de veelgodenaanbidders er een afkeer van. Zij zullen niet stoppen totdat ze anderen misleiden naar hun eigen gewoonten. Of je bent met het geloof (Islam) volledig of je bent voor onwetendheid. De ongelovigen zijn brandstof voor de Hel samen met hun kerstboom en cadeautjes. En voor de gelovigen die Allah (swt) en Zijn Boodschapper (vzmh) gehoorzamen is er het Paradijs.

Tomas
24-04-03, 19:43
't is weer een leerzame avond.

kaassietoch
24-04-03, 19:59
Toch begrijp ik niet waarom Allah, hij is toch de almachtige, die hele wereld vol heeft gestopt met die feestvierende, imperialistische en Moslims najagende veelgodenaanbidders, koeffaar en vrijmetselaars?

Het lijkt me niet echt logisch :cheefbek:







Of ben ik toch een kind van de duivel?


Weet iemand dan een manier om AC/DC mp3's achterstevoren te draaien?

lennart
24-04-03, 19:59
Geplaatst door Bart
Nee, natuurlijk is die er niet. Er is alleen maar een strijd aan de gang tegen degenen die de belangen van de VS schaden. En ja, sommigen daarvan (OBL, Saddam) zijn moslims (althans, ze noemen zich moslims). Maar de VS strijden ook tegen de EU hoor. Wat denk je dat handelsconflicten zijn??? Ze hebben problemen met Noord-Korea. China vinden ze ook al niet zo leuk op zijn tijd. Waar halen jullie dan het waanidee vandaan dat er alleen maar een "strijd tegen de islam" gevoerd wordt?

Nou je beantwoordt je eigen stelling. De VS strijden voor werelddominatie en veiligheid voor Amerikanen. Dat hiervoor heel veel verschillende vijanden het loodje voor zullen moeten leggen is wel duidelijk; en een daar van is het politieke Islam (vandaar ook dat ik naar artikelen van Bernard Lewis verwees, die al in het begin van de jaren 90 wees op de mogelijkheden van een clash of civilizations, en het 'gevaar' van politiek Islam). Het feit dat je niet weet waarom er in deze topic over de 4de wereldoorlog wordt gesproken, valt me een beetje tegen. James Woolsey, voormalig hoofd van de CIA heeft onlangs deze woorden in de mond genomen. James Woolsey is ook een van de bedenkers van de aanval op Iraq. Hier is de speech die hij gaf:

http://www.theatlantic.com/politics/nj/schneider2003-04-22.htm

Hier is een analyse:
http://globalresearch.ca/articles/BEN304B.html

Over Bernard Lewis:
recent artikel waarin hij uithaalt naar de Islam, op overigens zeer subtiele wijze
http://www.travelbrochuregraphics.com/extra/revolt_of_islam.htm

En dit is het artikel uit 1990 waarin Bernard Lewis de oorsprong van de boosheid van de Islam tracht te ontrafelen.
http://www.theatlantic.com/issues/90sep/rage.htm
Het latere boek van Huntington 'Clash of Civilizations' is hier grotendeels op gebaseerd.

Bernard Lewis is een van de drijvende krachten achter de schermen voor de zogenaamde 4de wereldoorlog.

lennart
24-04-03, 20:00
Geplaatst door kaassietoch

Weet iemand dan een manier om AC/DC mp3's achterstevoren te draaien?

LOL, als hier nog geen winamp plugin voor is, dan moet iemand die eens snel gaan maken :)

kaassietoch
24-04-03, 20:07
Geplaatst door lennart
LOL, als hier nog geen winamp plugin voor is, dan moet iemand die eens snel gaan maken :)

Ik heb ergens het gevoel dat ik hier op het PB niet op veel tips of steun hoef te rekenen.... :fplet:

sil
24-04-03, 20:14
Geplaatst door Abdelkarim
Een mooie waarschuwing aan alle moslims......, ik weet niet wat het probleem is met nova...., oh ja! de Islam en de moslims in een kwaad daglicht brengen.....

Abdelkarim




Dit pamflet is uitgereikt aan alle moslims die kerst 1999 de islamitische cursus volgden bij de Stichting Al Waqf Al Islami in Eindhoven.

http://www.novatv.nl/uploaded/IMAGES/pamflet-nederlands-pagina-1.jpg

http://www.novatv.nl/uploaded/IMAGES/pamflet-arabisch.jpg


Wat een HOOGMOED van de moslims.
En daar moeten wij andersdenkende respect voor hebben,Pas als de moslims ook respect voor andersdenkende hebben

Idrissi_1
24-04-03, 21:03
Geplaatst door KaFkA
Je hebt gelijk. De VS en het Westen voeren helemaal geen oorlog tegen
de Islam.
Ook Israel niet overigens, maar dat terzijde.

Dit is slechts wat fanatieke moslims iedereen willen laten geloven,
omdat ze denken dat ze daar belang bij hebben. (vraag me niet waarom)

Het levende bewijs is mijn buurman, marokkaan en moslim.
Hij, en niet alleen hij, heeft respect voor elk mens ongeacht of het een jood, een christen, een westerling of een amerikaan is.

En zo hoort een religieus persoon ook te zijn.

groeten,

kAfKa

Ik heb voor iedereen respect die respect voor mij heeft. Als je geen respect voor me hebt als Nederlandse moslim met een Marokaanse achtergrond dan hoef ik ook geen respect terug te tonen. Er zijn heel wat autochtonen en allochtonen die hier het tegenovergestelde bij mij willen indoctrineren. Dat gaat dus mooi niet door he. Voer je een vurige strijd tegen mij, dan voer ik Jihad tegen jou. De gelovige zal overwinnen. En jongetje negeer de feiten maar van de bezetters onderdrukkers en massamoordnaars Israel, Vs en het westen maar, leef maar in je eigen homofiele Pim Fortuyn wereldje. Neem je tolerante Marokaanse buurman van een favoriet standje. Ik heb er geen problemen mee. Maar als je aan mijn kont komt, dan leer je het wel af. Of je moet zo boos reageren en de politiek instappen met eigen partij en mij proberen aan te pakken. Try me you b.tf.ck.r

Idrissi_1
24-04-03, 21:16
Geplaatst door Tomas
Verspil je adem niet aan die kaffers. Ze zijn het niet waard.

En je blijft grappig maat. Ik lach je toe. Keep it up.

Orakel
24-04-03, 21:57
"Jij zult geen mensen vinden die in God en de laatste dag geloven die vriendschappelijk omgaan met hen die zich tegen God en Zijn gezant verzetten, ook al zijn het hun vaders of hun zonen of hun broers of hun familieleden. Zij zijn het in wier harten Hij het geloof geschreven heeft en Hij versterkt hen met een geest bij Hem vandaan. En Hij laat hen tuinen binnengaan waar de rivieren onderdoor stromen; daarin zullen zij altijd blijven. God is met hen ingenomen en zij zijn met Hem ingenomen. Dat zijn zij, de partij van God. En de partij van God, dat zijn zij die het welgaat." [sourat Al-Moedjadala:22].

Uit de Ahadith van de profeet Mohammed (Allah's vrede en zegen zij met hem), hebben wij een Hadith uit velen vermeld: "Degene die een bepaald volk (mensen) nadoet, hij is een van hun" (Aboe Daawoed).

Jij zult geen mensen vinden die in God en de laatste dag geloven die vriendschappelijk omgaan met hen die zich tegen God en Zijn gezant verzetten,

Gaat hier iets mis in de vertaling of in de interpretatie?

...vriendschappelijk omgaan met hen die zich tegen God en Zijn gezanten verzeten. Gaat het Christendom niet vriendschappelijk om met de Islam? Erkennen deze beide stromingen elkaar niet?

En iemand fijne feestdagen toewensen is wat anders hem of haar nadoen.

En wat zegt de Koran over de houding die wij als Moslims moeten aannemen als wij ons vestigen in een niet Islamitisch land? Over hoe we (in overdrachtelijke zin) met het aantal buren links en rechts van ons moeten omgaan?

Ben er echt een beetje flauw van. Heeft zo'n opsteller van een dergelijk pamflet zich niet beter te gedragen en wat wat meer tijd te steken in het wegwerken van de problemen van de oemma?

En Nova is gewoon een boutprogramma geworden, zeker met die lange wurm die beter bij BNN had kunnen blijven.

KaFkA
24-04-03, 23:21
Geplaatst door Idrissi_1
Ik heb voor iedereen respect die respect voor mij heeft. Als je geen respect voor me hebt als Nederlandse moslim met een Marokaanse achtergrond dan hoef ik ook geen respect terug te tonen. Er zijn heel wat autochtonen en allochtonen die hier het tegenovergestelde bij mij willen indoctrineren. Dat gaat dus mooi niet door he. Voer je een vurige strijd tegen mij, dan voer ik Jihad tegen jou. De gelovige zal overwinnen. En jongetje negeer de feiten maar van de bezetters onderdrukkers en massamoordnaars Israel, Vs en het westen maar, leef maar in je eigen homofiele Pim Fortuyn wereldje. Neem je tolerante Marokaanse buurman van een favoriet standje. Ik heb er geen problemen mee. Maar als je aan mijn kont komt, dan leer je het wel af. Of je moet zo boos reageren en de politiek instappen met eigen partij en mij proberen aan te pakken. Try me you b.tf.ck.r



Ik dacht dat moslims zo tolerant waren t.o.v. andersdenkenden,
andersgelovigen etc. maar als ik jouw stuk lees blijkt daar weinig van.

Je lijkt vol haat en onbegrip te zitten tegenover iedereen die geen moslim is.

Maar dan nog, als je zo'n hekel hebt aan het westen waarom ben je dan in het westen en niet in marokko????

Hebben wij een probleemgeval minder.

Ik hoop dat je je schoenen op gaat vreten van woede, maar het zal jou niet helpen.

Beterschap!

mvg,

kAfKa

Puk
25-04-03, 02:13
Geplaatst door Sawda
Kan je mij uitleggen wat precies het probleem is als een moslim niet aan deze feestdagen meedoet.

Mijn collega's vinden het absoluut geen probleem als ik niet me ze uit eten ga. Ik wil zelfs geen kerstboom in mijn kamer dat vinden ze ook geen probleem.

Ja... zo ken ik er ook nog wel 1!

Nou maak je het verdorie mijn probleem!

Jij bent 1 mooie.

Ik zal het even aan je uitleggen:

Jij hebt een probleem met mijn uitnodiging!

Nou niet de boel gaan zitten omdraaien hè!

Maar waarom heb je daar 1 probleem mee eigenlijk?

Als jij me zou uitnodigen voor het Suikerfeest zou ik daar geen probleem mee hebben. Lijkt me wel leuk.

Puk
25-04-03, 02:19
Geplaatst door Idrissi_1
Je bent er ook een. Sinds elf sep. noemt iedere massameegolver zich Westers, later werdt het Christelijk. Westen tegen het oosten. Christendom tegen de Islam. Leugenaar die je bent. Het is algemeen bekend dat het Christendom vrijwel uitgestorven is. Nou niet doen alsof NL Christelijk is. Geef het maar toe: de NLérs zijn heidenen in een duur kloffie die zich beschaafd proberen voor te doen. Moslims proberen zuiverheid te bereiken en dat niet door middel van een ralph lauren shirt en een kakstemmetje te handhaven zoals vele anderen wel doen.
Christelijke vieringen in dit land zijn grotendeels een verplichte aangelegenheid voor een familie om bij elkaar te zijn en om nog wat meer overdreven alcohol te nuttigen. Zo bekijken jullie het geloof: "oh vandaag is Jezus jarig, BIERTJEEEEEEEE! Beweren dat je Christelijk bent en dan nog de hele dag Godverdomme roepen om de kleinste teleurstellingen."oh, ik ben zo dom geweest om mn hoofd te stoten, Godverdommeeeeeeeeee."

Ja hallo! Ik stoot mijn hoofd ook weleens als het niet een Christelijke feestdag is! Dat is dus gewoon gelul wat je zegt... gvd.

Hé! Las je dat? En het is geeneens Pasen. Want dat is het net geweest. En toen heb ik helemaal geen alcohol gedronken trouwens. Want ik moest bijkomen van de zaterdag, begrijp je.

Puk
25-04-03, 02:25
Geplaatst door SI KOKOCH
Wie heeft hier nu een zaagselkop.Het amerikaanse beleid van de neocons is gericht om een vierde wereldoorlog(derde was tegen het communisme) te beginnen tegen de Islam vrind.Aktie is reaktie vrind. :stomp:

Ho! Stop! Vaut!

Die Vierde Wereldoorlog gaat gevoerd worden tegen terroristen.

Niet tegen de Islam.

Hoewel er wel veel islamitische terroristen zijn.

Maar dat is toeval.

Puk
25-04-03, 02:33
Geplaatst door Idrissi_1
Maakt niet uit dat je geen respect aan mij toont. Ik verwacht ook niets anders van een kaffer. Ik vraag me alleen af of je nou echt gelooft in die hypocriete visie van je waarin ik opmaak dat je niet gelooft in grote waarheden die aan de gang zijn, die overigens niet ontkent kunnen worden door een normaal weldenkend mens die een beetje de media en de politiek volgt. Kijk verder dan je neus lang is , alhoewel die waarschijnlijk extreem kort is. Ik leef met je mee dwalende vleegeworden Djin. Jij hebt geen eigen mening. Jij bent een huichelaar en voor huichelaars ziet de toekomst er niet goed uit. Misschien dat iemand een gebed voor je wil verrichten. En als Moslim wens ik je het beste: Sadaaq Allah

Als jij op deze manier doorgaat dan kom jij zeker in de hel!

In de Christenhel wel te verstaan (nu ook open voor moslims).

Dat staat wel vast!

:jammer:

Simon
25-04-03, 08:03
De drie-eenheid van de Christenen verwijst, zoals eerder opgemerkt, naar één God en is niet veel anders dan de twee-eenheid in de Islam (bestaande uit God en de goddelijke Koran - dogma sinds de 10e eeuw). Dus deze Al-Waqf is hypocriet bezig.

Simon

Ron Haleber
25-04-03, 10:09
Maroc.nl ging down... de provider was weer an het rommelen - andere sites werkten wel

Ron Haleber
25-04-03, 10:20
Internet ging bij mij - UPC-chello - een paar uur down

dus vandaar kwamen er verdubbelingen!

Ron Haleber
25-04-03, 10:30
Geplaatst door Simon
De drie-eenheid van de Christenen verwijst, zoals eerder opgemerkt, naar één God en is niet veel anders dan de twee-eenheid in de Islam (bestaande uit God en de goddelijke Koran - dogma sinds de 10e eeuw). Dus deze Al-Waqf is hypocriet bezig.

Simon

Als theoloog moet ik Simon's en de andere beweringen van die strekking toch relativeren. Natuurlijk is het Waqf-pamflet met zijn uitleg van Idrissi e.a. als een politieke stunt bedoeld om de verhouding met christenen te schaden.

Maar als het hier om iets anders, dus om een vergelijking van verschil in denken over God zou gaan, is er toch wel meer aan de hand dan Simon hier naïf stelt.

De eerste concilies die het dogma van de drie-eenheid uitwerkten dachten toch wezenlijk anders dan Jezus die een jood was en als jood dacht.

Voor Jezus was vanuit zijn rabbijnse traditie een dergelijke formulering ondenkbaar en zou "shirk" hebben betekend evenals dat voor een hedendaagse jood nog steeds het geval is...!

In het christendom heeft het Griekse denken waar men goddelijke menshelden kent als Hercules invloed gehad op de idee van Jezus dubbele persoon als god en als mens.

Tegenover Donna moet men ook stellen dat Maria's positie sinds het concilie van Efese (4e eeuw) als "theotokos", als "zij die God baarde" toch wel een stuk verder ging dan in de joodse bedoeling van Jezus lag.

Niet toevallig was Efese het oude centrum van de moedergod Artemis - waar Paulus in het nog steeds te bezichtigen stadion felle discussies over haar voerde...

Ook de - historische oudste - eerste drie zg "synoptische" evangeliën maken dergelijke formuleringen ("shirk") absoluut niet mogelijk...

Het Griekse denken als uitdrukkingsvorm heeft de joodse gemeente in Jeruzalem van beide broeders Jezus en Jacobus doen ontaarden tot het latere "christendom"...

Dit kan men althans op zuiver wetenschappelijke gronden over de hier op dit topic ontstane discussie zeggen.


p.s. Simon's bedoelde mutazila discussie over de geschapen koran gaat over heel iets anders en heeft zeker geen shirk - genotengeverij aan God - als mogelijke strekking.

kaassietoch
25-04-03, 10:39
Kom op Ron, in één keer snappen we ook wel dat jij altijd gelijk hebt.

Straks komt Rafiq ook nog weer alle drie de berichten voorzien van instemmend commentaar.

Donna
25-04-03, 10:49
Ron, ik wil je voordragen als mega-super-erelid van maroc.nl.

Niet alleen ben je theoloog, je bent ook nog eens socioloog, arabist en islamoloog. Zoveel -ologieen heb ik nog nooit in 1 mens verenigd gezien, hieruit kan ik alleen maar concluderen dat je een waarlijk extreem hoogbegaafd wetenschapper bent.

Wat het feit dat niemand ooit van je gehoord heeft verklaart, waarschijnlijk zijn jouw publicaties slechts voor een zeer select groepje doctoren en professors te volgen.

rafiq
25-04-03, 11:09
Beste Ron,

De kerstboom is gewoon een heidens gebruik, een overblijfsel van de Germaanse Midwinterviering.
Met de komst van het Christendom is in eerste instantie niet het Griekse denken meegekomen. Dat is pas veel later. Het Christendom bracht ook geen verzoening zodat er tot in de late middeleeuwen bloedwraak<een heidens gebruik> nog voor vele interne oorlogen in de Lage Landen plaats vonden.
Zelfs namen zijn veelal niet Christelijk maar een afstamming van het Germaans; Volkert, Ijsbrand,Geertruide etc.

Ook de heiligenverering wat opkwam later in de middeleeuwen had niks en nacco met het Christendom te maken. Heidegger heeft later veel invloed gehad in het de-mythificatie van het Christendom.Hetzelfde geldt voor Paaseieren . Paaseieren zijn een vruchtbaarheidssymbool. Zij hebben niets te maken met het Christendom. Het is bekend dat heidense tempels en heilige plaatsen vaak werden gekerstend door er kerken te bouwen.

Vele net bekeerden hadden nog geen afstand gedaan van de heidense levensopvattingen van zijn voorvaderen. Ook vooral omdat het missionarissenwerk pacificering tot doel had en nog niet de volle 100% het winnen van zieltjes. En de missionarissen waren vooral "te gast" en men wou geen oproerkraaiers zoals in Dokkum, omdaarna martelaar te worden.

In Spanje leefden de diverse vormen van Joods-christelijk en islamitische religies (en nog veel meer met name soefi's agnostici in volle vrede en zeer productief samen totdat die twee, Philips en Elizabeth die een overdreven religieus bewustzijn hadden de macht overnamen. onmiddellijk werden nadat de islam met geweld verdreven was, de joden eruit geflikkerd,maar ook de katholieken die niet voor P&E waren werden via de inquisitie "bekeerd' tot het juiste geloof of gedood.
Over beschavibng gesproken. Goed een dergelijk verhaal, waar dan nog bijhoort dat de allereerste universiteit van Europa in Cordoba stond opgericht door de arabieren (moren) alles van de griekse beschaving wat via de arabieren geconserveerd tot ons is gekomen, kortom zij waren al beschaafd toen wij nog grommend in dierenvellen rondliepen.

Dutchguy
25-04-03, 11:18
Geplaatst door Ron Haleber
is er toch wel meer aan de hand dan Simon hier naïf stelt.



Bah wat een eigendunk. En nog fout gespeld ook.

Tomas
25-04-03, 11:25
Geplaatst door Ron Haleber
De eerste concilies die het dogma van de drie-eenheid uitwerkten dachten toch wezenlijk anders dan Jezus die een jood was en als jood dacht.


En wat dacht je van deze Dutch?

Hij is zo vreselijk hoogbegaafd dat hij zelfs de wijze van denken van Jezus en de eerste consilie kent, na al die eeuwen.

Buiten dat Ron, hebben Donna en Simon hun interpretatie gegeven en daar moet je het mee doen. Anders kan ik de Moslims ook wel Meteooraanbidders blijven noemen, ook al vinden ze dat zelf van niet.

Canaris
25-04-03, 11:33
totdat die twee, Philips en Elizabeth die een overdreven religieus bewustzijn hadden de macht overnamen

ik denk dat die twee gewoon hun land terug wilden hebben rikkie.

Grommend in dierenvellen . Ja leuk. Zo lust ik er nog wel een paar.
Voor het gemak vergeet je arische christendom van de Gothen.

jaja
25-04-03, 11:37
even een snelle reactie

Geplaatst door Ron Haleber
[B]Als theoloog moet ik Simon's en de andere beweringen van die strekking toch relativeren. Natuurlijk is het Waqf-pamflet met zijn uitleg van Idrissi e.a. als een politieke stunt bedoeld om de verhouding met christenen te schaden.

Maar als het hier om iets anders, dus om een vergelijking van verschil in denken over God zou gaan, is er toch wel meer aan de hand dan Simon hier naïf stelt.

De eerste concilies die het dogma van de drie-eenheid uitwerkten dachten toch wezenlijk anders dan Jezus die een jood was en als jood dacht.

Voor Jezus was vanuit zijn rabbijnse traditie een dergelijke formulering ondenkbaar en zou "shirk" hebben betekend evenals dat voor een hedendaagse jood nog steeds het geval is...! ... ja en nee ... allereerst: we kunnen niet in het hoofd Jezus kijken en weten niet wat hij dacht. We hebben enkel de getuigenissen van zijn discipelen (en zelfs daar is discussie over ;)). Aan Jezus toegeschreven uitspraken zijn ook niet acceptabel in de rabijnse traditie, dus ... hoe rabijns was Jezus (of hoezeer is later de rabijnse traditie verengd, waar oorspronkelijk veel meer mogelijk was ...)
De concilies "dachten" anders, in de zin dat zij trachtten hun geloof in de toenmalige "wetenschappelijke" terminologie te vervatten. Zij zagen het als een vertaalslag, geen verandering. Of dat ook echt zo is, is een kwestie van geloof. (Ik kan een vergelijkbaar verhaal gaan ophangen over Mohammed en de Koran en de commentaren ... het is een al oud probleem waar het om geloofszaken gaat.)


In het christendom heeft het Griekse denken waar men goddelijke menshelden kent als Hercules invloed gehad op de idee van Jezus dubbele persoon als god en als mens. het probleem ligt veel meer in de platoonse en aristotelische visie op de werkelijkheid en wat vaak de ideeenwereld wordt genoemd. Alles in de werkelijkheid heeft zijn tegenhanger, - idee dat de essentie van iets weergeeft - in de ideeenwereld. Bij de "rationele" bestudering van Jezus kwam men vervolgens in de problemen. Het joodse messias-personage is namelijk niet in deze terminologie te vatten en telkens moet je daarbij keuzes maken hoe je de terminologie "buigt" om het toch consistent te houden. (wat dus niet echt lukt...) Het is een religieus beeld uit het jodendom omzetten op een "rationele" manier in een andere cultuur. Dat wrikt. Kijk ook maar naar de problemen en aanpassing die men in Zuid-Amerika heeft gemaakt om het Christendom daar onder woorden te brengen in een vreemde cultuur. Of ook de Islam in India en Indonesië. (Interessant is de huidige "contra-reformatie in Indonesië waarbij opeens de Saudische variant als de enige echte wordt geleerd en allerlei Indonesische afwijkingen worden "geband" als heidens of ketters.)


Tegenover Donna moet men ook stellen dat Maria's positie sinds het concilie van Efese (4e eeuw) als "theotokos", als "zij die God baarde" toch wel een stuk verder ging dan in de joodse bedoeling van Jezus lag. nogmaals ... onbekend wat Jezus dacht/ denkt. Ook hier is het weer de consequentie van het platoons-aristotelisch denken. Heeft Jezus deel aan de "essentie" "godheid" dan is hij God en Maria "God-barend". Echter, die consequentie is ook voor de Griekse theologen van die tijd problematisch. Nestorius stond echt niet alleen. Hij had de pech dat de NS van die tijd ook al niet goed werkte en zijn medestanders (Johannes patriarch van Antichië) te laat in de vergaderzaal waren.


Niet toevallig was Efese het oude centrum van de moedergod Artemis - waar Paulus in het nog steeds te bezichtigen stadion felle discussies over haar voerde... heel erg toevallig!! De keuze voor Ephesos als conciliecentrum had niets met Artemis te maken. Denk jij echt dat Cyrillus van Alexandrië met Artemis verbonden wilde worden ...?? Dat is een heiden-hater van het ergste soort. Vraag maar aan Hypathia.


Ook de - historische oudste - eerste drie zg "synoptische" evangeliën maken dergelijke formuleringen ("shirk") absoluut niet mogelijk... o jawel .. heel wel mogelijk en door veel kerkvaders uitgebreid uiteengezet.


Het Griekse denken als uitdrukkingsvorm heeft de joodse gemeente in Jeruzalem van beide broeders Jezus en Jacobus doen ontaarden tot het latere "christendom"... "ontaarden": onzin. Ze hebben hun eigen interpretatie gemaakt / gevonden, zoals elke gelovige, elke stroming, dat binnen elke religie doet. Zoals Cyrillus op basis van zijn cultuur en kennis zijn geloof verwoordt met behulp van zijn taal en cultuur, zo doet Kuitert dat heden ten dage. Nogmaals, we weten niet of Jezus echt dacht of wist dat hij de zoon van God was (en wat hij met die term bedoelde!! ... kan verschillende betekenissen hebben in een semitische context). Het is een kwestie van geloof. Te denken dat we ooit de "oervorm" rationeel kunnen terug brengen (of zelfs maar kunnen bevatten, kunnen herleiden) van welke religie dan ook is onzin. "Het ware geloof" kun je pas bewijzen op het moment dat je tegenover Jezus staat of tegenover God. Tot die tijd is het allemaal interpretatie .. altijd weer. We kunnen aannemelijk maken dat het geloof van de eerste gemeente wellicht in de buurt van een bepaald beeld komt, maar meer niet. En religie is echter per definitie niet rationeel te vatten, de meeste religies zeggen juist zelf zegt dat het om "geloof"gaat (en bovennatuurlijk - dat wil zeggen niet volgens de wetten van de logica.)
Christenen toen en nu denken dat die Jezus een heel byzonder iemand is geweest, een "messias", een redder van de mensen. Maar zelfs die term is moeilijk duidbaar, zelfs in een joodse context, omdat ook daar verschillende betekenissen aan werd gegeven, juist in die periode van Jezus en Jacobus. Stel je echter eens voor dat Jezus echt Gods zoon is, hoe zou hij zich in die tijd dan "begrijpbaar" moeten maken? Hij zou de gebruikelijke terminologie gebruiken en zijn gelovigen zouden zo tot "geloof" komen, door de gebeurtenissen te interpreteren op basis van hun eigen cultuur en (oude) religie. Hoe zou dat er uit zien? (Wellicht als de synoptische evangeliën?)


Dit kan men althans op zuiver wetenschappelijke gronden over de hier op dit topic ontstane discussie zeggen.


p.s. Simon's bedoelde mutazila discussie over de geschapen koran gaat over heel iets anders en heeft zeker geen shirk - genotengeverij aan God - als mogelijke strekking. .. maar het gaat wel om interpretatie en geloof, die een rationele verklaring moeten vervangen en uitbannen. Rationeel is de Koran niet een boek uit de hemel maar een document van mensenhand en een getuigenis van de mening van een mens. Enkel door geloof wordt het als iets "meer" gezien, "het Woord van God".

Ron Haleber
25-04-03, 11:37
Geplaatst door Donna
Ron, ik wil je voordragen als mega-super-erelid van maroc.nl.

Niet alleen ben je theoloog, je bent ook nog eens socioloog, arabist en islamoloog. Zoveel -ologieen heb ik nog nooit in 1 mens verenigd gezien, hieruit kan ik alleen maar concluderen dat je een waarlijk extreem hoogbegaafd wetenschapper bent.

Wat het feit dat niemand ooit van je gehoord heeft verklaart, waarschijnlijk zijn jouw publicaties slechts voor een zeer select groepje doctoren en professors te volgen.

Het feit dat jij nog nooit van mij gehoord hebt, daar ben ik heel erg blij mee...! Houden zo en dus niet meer reageren op die volslagen onbekende...!

Maar omdat jij - en ook anderen zoals Tomas en Bart, die zegt dat ik een loi-cursus of zoiets volgde en dus "uit mijn nek lul", blijkbaar mijn recht van spreken als theoloog betwisten:


http://www.ronhaleber.nl/dr-theol.jpg



[Voor de moslims: de UvA leidt studenten niet op "in cq. vóór een bepaald geloof", maar geeft enkel wetenschappelijke kennis over godsdiensten - ook islam is een verplicht vak. Bij VU en KUN ligt dat anders.]

Donna
25-04-03, 11:38
Geplaatst door Ron Haleber
Het feit dat jij nog nooit van mij gehoord hebt, daar ben ik heel erg blij mee...! Houden zo en dus niet meer reageren op die volslagen onbekende...!

Maar omdat je blijkbaar mijn recht van spreken als theoloog betwist:



In onvervalst Amsterdams zeg ik: I'm impressed!

Maar kunnen we het dan afmaken op theoloog? Of ga je je bul voor sociologie en arabistiek ooknog plaatsen?

kaassietoch
25-04-03, 11:46
Geplaatst door Donna
In onvervalst Amsterdams zeg ik: I'm impressed!

Maar kunnen we het dan afmaken op theoloog? Of ga je je bul voor sociologie en arabistiek ooknog plaatsen?

Scherp Donna! Scheeerrrrrrp! ik moet op dit moment serieus uitkijken mijn vingers niet te snijden aan mijn monitortje. Dit verdient in ieder geval een cum laude bul voor onweerstaanbare spitsheid.




Nu nog die andere bullen. CTRL+C CRTL+V :dood:

Dutchguy
25-04-03, 12:14
Geplaatst door Ron Haleber
Het feit dat jij nog nooit van mij gehoord hebt, daar ben ik heel erg blij mee...! Houden zo en dus niet meer reageren op die volslagen onbekende...!

Maar omdat je blijkbaar mijn recht van spreken als theoloog betwist:

http://www.ronhaleber.nl/dr-theol.jpg

Alleen jammer van die ene spelfout op die acte!

































zo, dat houdt ome Ronnie weer even bezig...

Ron Haleber
25-04-03, 12:46
Geplaatst door jaja

even een snelle reactie

... ja en nee ... allereerst: we kunnen niet in het hoofd Jezus kijken en weten niet wat hij dacht. We hebben enkel de getuigenissen van zijn discipelen (en zelfs daar is discussie over ;)). Aan Jezus toegeschreven uitspraken zijn ook niet acceptabel in de rabijnse traditie, dus ... hoe rabijns was Jezus (of hoezeer is later de rabijnse traditie verengd, waar oorspronkelijk veel meer mogelijk was ...)

Hoera...! Ik wacht nog steeds in grote spanning op jouw antwoord op mijn stelling over (topic: staat blokkeert geld van aqsa):

Islam als de meest representatieve en meest revolutionnaire Tegenbeweging op de corporated Globalisering in onze informatie-eeuw...!


Maar over theologie pak jij de zakdoek wel op. Ik ging trouwens enkel kort in in op Jezus en zijn ideeën en niet zoals jij doet op 20 eeuwen christendom.

Mijn kort antwoord op je vele onderwerpen:

Evenmin als we in het hoofd van Jaja kunnen kijken, kunnen we dat in het hoofd van Jezus.

Maar Jaja is een Nederlander a.d. 2003 met de typische ideeën van dien - Jezus een jood uit de eerste eeuw met de typische rabbijns-joodse ideeën van dien... Jammer.

Jaja leeft en kan zelfs nog moslim etc. worden, Jezus is historisch gezien verleden tijd en zijn idee staat vast.

Natuurlijk kun je zeggen: "hoezeer is later de rabijnse traditie verengd, waar oorspronkelijk veel meer mogelijk was" Maar dan hebben we het dus niet meer over Jezus.


De concilies "dachten" anders, in de zin dat zij trachtten hun geloof in de toenmalige "wetenschappelijke" terminologie te vervatten. Zij zagen het als een vertaalslag, geen verandering. Of dat ook echt zo is, is een kwestie van geloof. (Ik kan een vergelijkbaar verhaal gaan ophangen over Mohammed en de Koran en de commentaren ... het is een al oud probleem waar het om geloofszaken gaat.)

Ook de eerste moslims hadden hun "geloof in de toenmalige "wetenschappelijke" terminologie [kunnen] vervatten en dit zien als een vertaalslag, geen verandering"...!

Maar alleen al blijkens de Marokkanen op dit topic weigerden de moslims dat...! En daarmee hadden ze groot gelijk...! Moslims erkennen dan eigenlijk ook geen vertalingen. Zij zien dit principieel als vervalsing...! Terecht...!


het probleem ligt veel meer in de platoonse en aristotelische visie op de werkelijkheid en wat vaak de ideeenwereld wordt genoemd. Alles in de werkelijkheid heeft zijn tegenhanger, - idee dat de essentie van iets weergeeft - in de ideeenwereld. Bij de "rationele" bestudering van Jezus kwam men vervolgens in de problemen.

Dat wilde ik nou juist beweren. Aristoteles had overigens geen last van een schaduw-wereld, hij dacht empirisch.

Voor wat betreft het geloof heeft Thomas van Aquino de draad weer bij Aristoteles op proberen te pakken. Overigens nadat de Grieken vooral door de Arabieren aan ons werden overgeleverd.



Het joodse messias-personage is namelijk niet in deze terminologie te vatten en telkens moet je daarbij keuzes maken hoe je de terminologie "buigt" om het toch consistent te houden. (wat dus niet echt lukt...) Het is een religieus beeld uit het jodendom omzetten op een "rationele" manier in een andere cultuur. Dat wrikt .

Dat wrikt niet alleen, maar daarmee loop je het gevaar de hele zaak te vervalsen. Moslims zijn veel voorzichtiger met de Koran...!



Kijk ook maar naar de problemen en aanpassing die men in Zuid-Amerika heeft gemaakt om het Christendom daar onder woorden te brengen in een vreemde cultuur. Of ook de Islam in India en Indonesië. (Interessant is de huidige "contra-reformatie in Indonesië waarbij opeens de Saudische variant als de enige echte wordt geleerd en allerlei Indonesische afwijkingen worden "geband" als heidens of ketters.)

Ja dat is nou juist wat moslims ook op dit pb angstvallig proberen te vermijden door in jouw valkuil te trappen: de islam "daar onder woorden te brengen in een vreemde cultuur". Voor hen is er maar een onveranderlijke Islam en daarmee basta. Zij zullen er hier wel op ingaan.

Dat dat problemen geeft is een heel ander verhaal. Een lang verhaal dat ik hier niet ff uit de doeken ga doen. De moslims hebben trouwens hun eigen rationele methodes en criteria voor interpretatie... Bil@l, leg het jaja maar uit.



nogmaals ... onbekend wat Jezus dacht/ denkt. Ook hier is het weer de consequentie van het platoons-aristotelisch denken. Heeft Jezus deel aan de "essentie" "godheid" dan is hij God en Maria "God-barend". Echter, die consequentie is ook voor de Griekse theologen van die tijd problematisch. Nestorius stond echt niet alleen. Hij had de pech dat de NS van die tijd ook al niet goed werkte en zijn medestanders (Johannes patriarch van Antichië) te laat in de vergaderzaal waren.

Jouw "consequenties van het platoons-aristotelisch denken" hebben vervalsingen en shirk in de wereld gebracht en daar gaat het om.

Arius benadrukte terecht de "tawhid", de eenheid Gods...! Daarom werden hij en de zijnen dan ook in het christendom als aartsketters beschouwd...! Jammer dat Arius toen nog niet moslim kon worden...!



heel erg toevallig!! De keuze voor Ephesos als conciliecentrum had niets met Artemis te maken. Denk jij echt dat Cyrillus van Alexandrië met Artemis verbonden wilde worden ...?? Dat is een heiden-hater van het ergste soort. Vraag maar aan Hypathia.

Ik geloof je niet. Paulus heeft daar niet toevallig lange discussies gehad. Dat waren de christenen niet vergeten... En Efese was het centrum van de Madonna-cultus gebleven waar iets chistelijks tegenover werd gesteld.

Men deed dat dus juist in Efese omdat men de heidenen haatte...! Jouw toeval is historisch anders wat al te toevallig.


o jawel .. heel wel mogelijk en door veel kerkvaders uitgebreid uiteengezet.

Ja die kerkvaders waren gevormd door de Griekse en Romeinse cultuur, je kon dus niets anders van ze verwachten!


"Ontaarden": onzin. Ze hebben hun eigen interpretatie gemaakt / gevonden, zoals elke gelovige, elke stroming, dat binnen elke religie doet. Zoals Cyrillus op basis van zijn cultuur en kennis zijn geloof verwoordt met behulp van zijn taal en cultuur, zo doet Kuitert dat heden ten dage.

Interpreteren mij best. Maar dit topic gaat over shirk! Je kan best alles op en shirk-manier interpreteren. Maar dan vallen de moslims van deze site heel terecht over je heen. Zij vinden dat net als Mohamed en de jood Jezus "een ontaarding"...

Ja dat kan ik ook niet voor je veranderen. Probeer de moslims hier maar eens tot jouw inzicht te brengen... Of anders joden...?

Tussen Cyrillus en Kuitert zit nog wel een hoop meer aan verschil...


Nogmaals, we weten niet of Jezus echt dacht of wist dat hij de zoon van God was (en wat hij met die term bedoelde!! ... kan verschillende betekenissen hebben in een semitische context). Het is een kwestie van geloof.

Dat is helemaal geen kwestie van geloof als je je aan Jezus bedoelingen wil houden...!

"Zoon van God kan verschillende betekenissen hebben in een semitische context" volgens Jaja... Jammer genoeg voor jou niet dus de betekenis van de concilies en van de paus in Rome.

Het jodendom inclusief Jezus heeft 30 eeuwen geen zonen van god in jouw zin gekend... En zal dat de komende 30 eeuwen ook niet doen. Idem dito de islam!

Waar je overigens juist wel terecht op had kunnen wijzen is dat Jezus ook verwantschap had met de Essenen (de rollen van Qumran). Met name daar gaat in de wetenschap de discussie nu over...!



Te denken dat we ooit de "oervorm" rationeel kunnen terug brengen (of zelfs maar kunnen bevatten, kunnen herleiden) van welke religie dan ook is onzin. "Het ware geloof" kun je pas bewijzen op het moment dat je tegenover Jezus staat of tegenover God. Tot die tijd is het allemaal interpretatie .. altijd weer. We kunnen aannemelijk maken dat het geloof van de eerste gemeente wellicht in de buurt van een bepaald beeld komt, maar meer niet. En religie is echter per definitie niet rationeel te vatten, de meeste religies zeggen juist zelf zegt dat het om "geloof"gaat (en bovennatuurlijk - dat wil zeggen niet volgens de wetten van de logica .)

Dit is echt onzin. Het feit dat het om geloof gaat, wil niet zeggen dat Idrissi en Bil@l niet zeer rationeel het principe van de Tawhid op de structuur, de dogma's en de regels van hun geloof toepassen.

Ik verwijtte in een oude discussie Bil@l juist dat hij hierin niet consequent genoeg was bij bepaalde interpretaties...


Het gaat er niet om religies op hun oervorm te herleiden. Maar op de bron / bronnen ervan. Bronnen hoef je echt niet te reduceren, enkel serieus te nemen om te begrijpen wat een religie bedoelt.

Noch moslims noch christenen hoeven tegenover Mohammed of Jezus cq. Allah te staan om "de waarheid van hun geloof pas te kunnen bewijzen". Daar hebben zij Heilige Schriften voor waar dat geloof al duidelijk in staat beschreven. En daar achter bestaat geen jaja-"oervorm" meer...!



Christenen toen en nu denken dat die Jezus een heel byzonder iemand is geweest, een "messias", een redder van de mensen. Maar zelfs die term is moeilijk duidbaar, zelfs in een joodse context, omdat ook daar verschillende betekenissen aan werd gegeven, juist in die periode van Jezus en Jacobus. Stel je echter eens voor dat Jezus echt Gods zoon is, hoe zou hij zich in die tijd dan "begrijpbaar" moeten maken? Hij zou de gebruikelijke terminologie gebruiken en zijn gelovigen zouden zo tot "geloof" komen, door de gebeurtenissen te interpreteren op basis van hun eigen cultuur en (oude) religie. Hoe zou dat er uit zien? (Wellicht als de synoptische evangeliën?)

Ik ga me helemaal niet voorstellen "dat Jezus echt Gods zoon is"...
Want ik zou me via dezelfde logica evengoed kunnen voorstellen dat Jaja "echt Gods zoon is"...

Lou de Palingboer ging je hierin al voor...! Wat let je Jaja...!

Op Maroc.nl is jou aanhang verzekerd, jij bent veel populairder dan ik...! En natuurlijk ook Jaja zou zoals hij stelt, "de gebruikelijke terminologie gebruiken en zijn gelovigen zouden zo tot "geloof" komen, door de gebeurtenissen te interpreteren op basis van hun eigen cultuur"...

Op dat punt heeft Jaja groot gelijk! Ik zie het al voor me, Puk meld je aan!?


.. maar het gaat wel om interpretatie en geloof, die een rationele verklaring moeten vervangen en uitbannen.

Daar geef ik je gelijk: ik ben daarover net een nieuw boek aan het lezen:

The closing of the Western Mind: The Rise of Faith and the Fall of Reason. van Charles Freeman (Heinemann, Pimlinco, Londen 2003).

Deze beschrijft hoe in de 4e eeuw door manipulaties en censuur van het christendom de Griekse Verlichting in het westen is uitgedoofd door christelijk fundamentalisme. Is het christendom daar ooit overheen gekomen. Bush en zijn achterban ziende, nog lang niet...!



Rationeel is de Koran niet een boek uit de hemel maar een document van mensenhand en een getuigenis van de mening van een mens. Enkel door geloof wordt het als iets "meer" gezien, "het Woord van God".

Als je Idriss en Bil@l hiervan overtuigd verdien je een doctoraat honoris causa van de Azhar...!

Wat je zegt is niet enkel gruwelijke ketterij voor moslims.

Maar het vervalst ook de structuur en de essentie van wat Islam heet - en het laatste is voor mij als wetenschapper veel erger dan het eerste...!


-----------
Ik hoop dat Bil@l het overneemt / zo snel als Jaja kan schrijven, kan ik niet - plus loopt mijn agenda uit de hand - dus kan ik de wellicht vele andere reacties eventueel pas vannacht beantwoorden (ik ben nu eenmaal niet gods zoon)

Ron Haleber
25-04-03, 13:18
Geplaatst door rafiq
[B]Beste Ron,

[QUOTE]De kerstboom is gewoon een heidens gebruik, een overblijfsel van de Germaanse Midwinterviering.
Met de komst van het Christendom is in eerste instantie niet het Griekse denken meegekomen. Dat is pas veel later. Het Christendom bracht ook geen verzoening zodat er tot in de late middeleeuwen bloedwraak<een heidens gebruik> nog voor vele interne oorlogen in de Lage Landen plaats vonden.
Zelfs namen zijn veelal niet Christelijk maar een afstamming van het Germaans; Volkert, Ijsbrand,Geertruide etc.

De door de Romeinse en Byzantijnse keizers reeds ontaardde Hellenistische variant van christendom, had toen het bij ons na de Hunnen arriveerde natuurlijk weinig meer van zijn reigieus-semitische wortels over...

Wat namen betreft: ook jij mag je zonen als Wodan, Siegfried en Adolf inschrijven...


Ook de heiligenverering wat opkwam later in de middeleeuwen had niks en nacco met het Christendom te maken.

Wel met het christendom, niet met de semitische Jezus en Jacobus...


Heidegger heeft later veel invloed gehad in het de-mythificatie van het Christendom.

De duitse theoloog Bultmann heeft de methode van Heidegger op het christendom toegepast bij de uitleg van het nieuwe testament.



Vele net bekeerden hadden nog geen afstand gedaan van de heidense levensopvattingen van zijn voorvaderen. Ook vooral omdat het missionarissenwerk pacificering tot doel had en nog niet de volle 100% het winnen van zieltjes. En de missionarissen waren vooral "te gast" en men wou geen oproerkraaiers zoals in Dokkum, omdaarna martelaar te worden.

De Friezen hechtten erg aan hun onafhankelijkheid, vandaar de "moord"...


In Spanje leefden de diverse vormen van Joods-christelijk en islamitische religies (en nog veel meer met name soefi's agnostici in volle vrede en zeer productief samen totdat die twee, Philips en Elizabeth die een overdreven religieus bewustzijn hadden de macht overnamen. onmiddellijk werden nadat de islam met geweld verdreven was, de joden eruit geflikkerd,maar ook de katholieken die niet voor P&E waren werden via de inquisitie "bekeerd' tot het juiste geloof of gedood.

Isabella van Castilie en Ferdinand II van Aragon hebben in 1492 het laatste moslimbolwerk Granada in Spanje veroverd... Al gauw werden ook de moslims verdreven naar Marokko. Families lieten mij de sleutel zien van hun historisch huizen in Spanje...



Over beschavibng gesproken. Goed een dergelijk verhaal, waar dan nog bijhoort dat de allereerste universiteit van Europa in Cordoba stond opgericht door de arabieren (moren) alles van de griekse beschaving wat via de arabieren geconserveerd tot ons is gekomen, kortom zij waren al beschaafd toen wij nog grommend in dierenvellen rondliepen.

Bij jou in Eindhoven wordt er, op dit pb te horen, overigens nog heel wat afgegromd...!

Zijn de dierenvellen daar onder de civiserende invloed van de moslim al uitgetrokken???

rafiq
25-04-03, 14:34
Beste Ron,

Door meer zieltjes te winnen worden er sinds kort duiklessen, vlieglessen aangeboden bij ons in de moskee.

Natuurlijk zijn vrouw en man strikt van elkaar gescheiden, helaas voor Ciska en haar Ayaan posse.

De socialistische burgemeester R. Welschen weet het ook niet meer en kan zijn komende aftreden in september niet alleen wijten aan het falende herindeling van de Gemeente eindhoven maar ook aan de oproerkraaiers aan de Otterstraat, die het monotheisme wel erg strikt en puriteins nemen.

Een coalitie met SGP zou in Eindhoven niet misstaan. En weer hoor je Ciska en Ayaan grommen...Heeft die sexuele revolutie dan echt nog mensen gespaard?

Wie weet gaat ome Antoon Philips die een standbeeld heeft op het 18 september plein binnenkort ook bakzeil halen?

Vroeger kon je bij de katholoieken een plek kopen laat staan een ladder naar de hemel, maar ook geen vaste grond onder je voeten. Dus ploeteren maar. Zorg nu dat je daar lol in krijgt met zo nu en dan wat vuur. Maar let op net als ikarus of zelfs prometeus kom je daar gemakkelijk zelf in om.
Om vuurtje te stoken heeft Eindhoven, Al Fourqaan. Maar we proberen vooral niets te realiseren of af te maken of voorbeeld te zijn.
Er zijn teveel voorbeelden van pogingen waarin dit wel werd geprobeerd met alle gevolgen van dien.
Denk aan Lenin die de SovjetUnie als ultiem Dadakunstwerk zag!

Simon
25-04-03, 15:07
Geplaatst door Ron Haleber

p.s. Simon's bedoelde mutazila discussie over de geschapen koran gaat over heel iets anders en heeft zeker geen shirk - genotengeverij aan God - als mogelijke strekking.

Nu ik ben geen theoloog maar zie niet waarom ik het hier verkeerd zou hebben. Immers, ik weet best dat de drie-eenheid het resultaat is van het beter willen aansluiten van het Christendom op het neo-platoonse denken. Maar Jezus heeft als zodanig weinig met het Christendom te maken. Het Christendom is een uitvinding van Paulus of in ieder geval van na de dood van Jezus. Dus dat Jezus dit shirk zou hebben gevonden geloof ik ook wel maar daar ging het hier niet om. De drie-eenheid is een latere schepping zoals de twee-eenheid dat bij de Islam ook is. De Koran Gods woord noemen is net zo goed godslasterlijk als Jezus de mens geworden Logos noemen. Dat is wat ik beweerde. Het leerstuk van de ongeschapen Koran tast de eenheid van God aan. In die zin is het goed vergelijkbaar met christelijke dogma's.

Simon

Dienna
25-04-03, 15:14
Geplaatst door Donna
Daar gaan we weer.

God is God.
Jezus representeert zijn woord, het woord van God.
De heilige geest representeert zijn kracht, de kracht van God.

Er is maar 1 God, ook in het christendom. Dat snapt iedereen, behalve een hardnekkig groepje moslims dat koste wat het kost het tegenovergestelde wil geloven.

'Jij bent een meergodendienaar'. 'Nee hoor, ik ben christen en ik geloof maar in 1 God, ik geloof dat Jezus zijn woord heeft verspreid en de heilige geest zijn kracht respresenteert.' 'Dat kun je wel zeggen, maar het past niet in mijn wereldbeeld dus geloof ik je niet, je blijft een meergodendienaar'.

PFFFFFFFFFFFFFFFFFFF.

Verder een lachwekkend stukje text van Stichting Al Waqf. Alsof een kerstboom of cadeaus iets met het christendom of het christelijke kerstfeest te maken hebben.

Sorry hoor, maar als ik aan een Christen vraag hoe het nou zit met die Drie-eenheid krijg ik elke keer een ander antwoord:
-"Jezus is de ZOON van God"
-"Jezus is God in de levende persoon"
-"Goh! Nou vraag je me wat; eigenlijk weet ik het zelf ook niet precies"

De manier waarop jij het omschrijft, is precies de manier waarop de Islam het omschrijft: Jezus was degene die het woord van God verspreidde>> wat wij dus gewoon een Profeet noemen.

Daarnaast kan jij het stukje text van Al-Waqf belachelijk noemen, maar de Islam verbied ons dingen te immiteren die gebruikelijk zijn voor niet moslims of ongelovigen. Voor jou is dat belachelijk, maar voor ons een gebod wat wij als moslims dienen te respecteren en te accepteren.

Hopend u hierbij voldoende geinformeerd te hebben!
Mvg
Dienna ;)

Ron Haleber
25-04-03, 15:20
Geplaatst door rafiq


Beste Ron,
Door meer zieltjes te winnen worden er sinds kort duiklessen, vlieglessen aangeboden bij ons in de moskee. Natuurlijk zijn vrouw en man strikt van elkaar gescheiden, helaas voor Ciska en haar Ayaan posse.

Zeg je krijgt het daar wel druk in Eindhoven! Je had je vliegbrevet toch al gehaald...? Wie van onze prikkers hebben les bij je genomen?



de oproerkraaiers aan de Otterstraat, die het monotheisme wel erg strikt en puriteins nemen.

Je kunt het monotheisme nooit puriteins genoeg nemen, dat merk je toch aan al die agnostische ketters op deze site die ff willen dat je er als Eindhovenaar nog twee goden op de koop toe bij neemt...?



Een coalitie met SGP zou in Eindhoven niet misstaan. En weer hoor je Ciska en Ayaan grommen...Heeft die sexuele revolutie dan echt nog mensen gespaard?

Ik wist niet dat C&A ook al interesse voor vliegen en duiken hadden...? Het loopt storm daar bij jou! Kun je het nog aan? Anders moet je Morabiet maar inhuren.



Vroeger kon je bij de katholoieken een plek kopen laat staan een ladder naar de hemel, maar ook geen vaste grond onder je voeten. Dus ploeteren maar. Zorg nu dat je daar lol in krijgt met zo nu en dan wat vuur. Maar let op net als ikarus of zelfs prometeus kom je daar gemakkelijk zelf in om.

Nou met jou achter de stuurknuppel vlieg je heel wat Eindhovense meiden het paradijs in... Als je de felle schijnwerpers van PSV maar mijdt want dan flikker je op je neus!

Vergeet ook die arme meiden in jullie beruchte koffieshops niet... Die wachten al zolang te vergeefs op jouw Cheppih...!


Wie weet gaat ome Antoon Philips die een standbeeld heeft op het 18 september plein binnenkort ook bakzeil halen?

Je weet, je hebt een goed voorbeeld aan het neerhalen van Saddam. Ik weet dat je een aartshekel aan standbeelden hebt - ook Haci herinnert zich dat goed...

Dus kan ik me bij jou als voorzitter van het comité "Neerhalen van Philips" inschrijven...?

Ik heb me indertijd hier al geoefend bij het neerhalen van de koloniaal Van Heuts. De Dokwerker wacht trouwens nog op je...!

lennart
25-04-03, 15:23
Daarnaast kan jij het stukje text van Al-Waqf belachelijk noemen, maar de Islam verbied ons dingen te immiteren die gebruikelijk zijn voor niet moslims of ongelovigen. Voor jou is dat belachelijk, maar voor ons een gebod wat wij als moslims dienen te respecteren en te accepteren.


Dan is het toch merkwaardig dat geen grootschalige campagnes worden gevoerd door alle belangrijke Islamitische organisaties tegen praktijken als vrouwenbesnijdenis en uithuwelijken.

Ron Haleber
25-04-03, 15:27
Geplaatst door Simon
Nu ik ben geen theoloog maar zie niet waarom ik het hier verkeerd zou hebben. Immers, ik weet best dat de drie-eenheid het resultaat is van het beter willen aansluiten van het Christendom op het neo-platoonse denken. Maar Jezus heeft als zodanig weinig met het Christendom te maken. Het Christendom is een uitvinding van Paulus of in ieder geval van na de dood van Jezus. Dus dat Jezus dit shirk zou hebben gevonden geloof ik ook wel maar daar ging het hier niet om. De drie-eenheid is een latere schepping zoals de twee-eenheid dat bij de Islam ook is. De Koran Gods woord noemen is net zo goed godslasterlijk als Jezus de mens geworden Logos noemen. Dat is wat ik beweerde. Het leerstuk van de ongeschapen Koran tast de eenheid van God aan. In die zin is het goed vergelijkbaar met christelijke dogma's.

Simon

Hulde...! Bloemen voor Simon...!

Ik hoop dat alle moslims op deze site het met je eens zijn...! Ik in alle geval wel.

p.s. Over de mutazila valt overigens nog wel wat te kissebissen.


Attentie: Deze prikker slaagde bij broeder Rafiq van de Furqaan-moskee voor zijn tentamen Islam...

Simon, nu je vliegbrevet nog halen bij Rafiq...!

Dienna
25-04-03, 15:36
Geplaatst door lennart
Dan is het toch merkwaardig dat geen grootschalige campagnes worden gevoerd door alle belangrijke Islamitische organisaties tegen praktijken als vrouwenbesnijdenis en uithuwelijken.

Waarom ga jij daar vanuit? Ik heb vaak genoeg vernomen dat imaams tijdens preken duidelijk maken dat vrouwenbesnijdenissen niets met de Islam te maken hebben! En dit geldt ook voor uithuwelijken!

Waarom start de kerk geen grootschalige campagne tegen kindermisbruik door priesters?!

Als we zo gaan beginnen kan ik nog wel een paar uur doorgaan! :jammer:

BiL@L
25-04-03, 15:37
Geplaatst door lennart
Dan is het toch merkwaardig dat geen grootschalige campagnes worden gevoerd door alle belangrijke Islamitische organisaties tegen praktijken als vrouwenbesnijdenis en uithuwelijken.

Vrouwenbesnijdenis is niet te vergelijken met feesten. Binnen de Islam geldt dat iedere innovatie als toevoeging aan het geloof leid naar het vuur (vertroebeling van het geloof zorgt voor polytheisme). Het vieren van feesten zoals kerstmis is een innovatie voor zowel het Jodendom als het Christendom, laat staan de meest recente teken die God de mens nogmaals heeft getoond, Islem. Islem is in een bepaalde tijd gekomen waarin het mogelijk was om alles vast te leggen, zowel qua taal waarin het ditmaal werd geopenbaard als qua geneeskundige omstandigheid. Denk hierbij maar eens aan de besnijdenis van de man, die i.t.t. die van de vrouw een duidelijke verplichting is.

lennart
25-04-03, 15:42
Geplaatst door Dienna
Waarom ga jij daar vanuit? Ik heb vaak genoeg vernomen dat imaams tijdens preken duidelijk maken dat vrouwenbesnijdenissen niets met de Islam te maken hebben! En dit geldt ook voor uithuwelijken!

Waarom start de kerk geen grootschalige campagne tegen kindermisbruik door priesters?!

Als we zo gaan beginnen kan ik nog wel een paar uur doorgaan! :jammer:

Omdat kindermisbruik door priesters geen cultuurgebruik is dat is overgenomen door het christendom.

Ps, er zijn wel Islamitische organisaties die zich bezig houden met dit soort zaken, en er zijn inderdaad Imans die hier tegen zijn; Maar er wordt hiertegen niet gestreden. Waar blijft de Jihad tegen dit soort praktijken? Waar zijn de fatwas van de religieuze leiders uit de Islamitische wereld?

BiL@L
25-04-03, 15:44
Geplaatst door lennart
Waar zijn de fatwas van de religieuze leiders uit de Islamitische wereld?

Hier:

http://www.benjebangvoormij.nl/threadid1150session.html

lennart
25-04-03, 15:45
Geplaatst door BiL@L
Vrouwenbesnijdenis is niet te vergelijken met feesten. Binnen de Islam geldt dat iedere innovatie als toevoeging aan het geloof leid naar het vuur (vertroebeling van het geloof zorgt voor polytheisme). Het vieren van feesten zoals kerstmis is een innovatie voor zowel het Jodendom als het Christendom, laat staan de meest recente teken die God de mens nogmaals heeft getoond, Islem. Islem is in een bepaalde tijd gekomen waarin het mogelijk was om alles vast te leggen, zowel qua taal waarin het ditmaal werd geopenbaard als qua geneeskundige omstandigheid. Denk hierbij maar eens aan de besnijdenis van de man, die i.t.t. die van de vrouw een duidelijke verplichting is.

Het vieren van kerstmis heeft te maken met het feit dat Jezus (die door moslims als profeet wordt gezien) een belangrijke impact heeft gemaakt op het christendom. Het is zeker wel te vergelijken met de bedevaart naar Mekka of de verering van Iman Hoessein. Waar ik het echter over heb is het feit dat onze christelijke feesten vaak versiert worden met inheemse gebruiken om zo het geloof makkelijker acceptabel te maken. Hiervan is Islam ook niet vies, want gebruiken die tegen de Islam ingaan worden niet verworpen als dit betekend dat veel mensen zich tot de Islam bekeren. In het verleden dan toch zeker.

Tomas
25-04-03, 15:47
Geplaatst door Dienna
Waarom ga jij daar vanuit? Ik heb vaak genoeg vernomen dat imaams tijdens preken duidelijk maken dat vrouwenbesnijdenissen niets met de Islam te maken hebben! En dit geldt ook voor uithuwelijken!

Zie de reactie van Bil@l, waar deze opmerking volledig onderuit gehaald wordt.



Waarom start de kerk geen grootschalige campagne tegen kindermisbruik door priesters?!

Dat doen ze ook min of meer, met als resultaat dat er allerlei onfrisse praktijken aan het licht komen. Wel lullig om ze dan zo te beschuldigen.


Als we zo gaan beginnen kan ik nog wel een paar uur doorgaan! :jammer:

Ja, dat weet ik. Er komt heel wat uit bij jou. Heb je je contributie aan amnestie al eens overgemaakt?

Maar goed. Het stukje van Al Waqf blijft belachelijk. Ook al vind jij dat je niets moet immiteren. Lees maar eens wat er allemaal wel staat. Christen meerdere goden aanbidders noemen is hetzelfde als Moslims Meteooraanbidders noemen.

BiL@L
25-04-03, 15:54
Geplaatst door lennart
Het vieren van kerstmis heeft te maken met het feit dat Jezus (die door moslims als profeet wordt gezien) een belangrijke impact heeft gemaakt op het christendom. Het is zeker wel te vergelijken met de bedevaart naar Mekka of de verering van Iman Hoessein. Waar ik het echter over heb is het feit dat onze christelijke feesten vaak versiert worden met inheemse gebruiken om zo het geloof makkelijker acceptabel te maken. Hiervan is Islam ook niet vies, want gebruiken die tegen de Islam ingaan worden niet verworpen als dit betekend dat veel mensen zich tot de Islam bekeren. In het verleden dan toch zeker.

Ja, als je het vergelijkt met de verering van Hossein sta je in je recht als niet-moslim. Echter het is tegen de strekking van het geloof, waarin geldt dat zuivere monotheisme de basis is. In de Koran staat letterlijk, dat wie deelgenoten toekent aan God als een ongelovige is, en dat het niet wordt vergeven. De definitie van monotheisme is niet bekend onder VEEL moslims. Denk aan bijvoorbeeld die -fatima-handjes- met zo'n oogje erin, het welbekende beschermend oog. Dat is 1 van de zaken die verboden zijn. God heeft de mensheid bevolen om alleen Hem te aanbidden, zonder het nemen van een intermediair. Wat ook niet meer dan logisch is, wie vraagt er nou de hulp in van iets dat niet kan scheppen. En toch wordt dit veelvuldig gedaan, ook onder de moslims inderdaad. Maar de meeste mensen weten het niet, en daarom is het een verplichting voor iedere Moesliem om kennis te zoeken, al was het in China! Zoals de profeet Moehammed vzmh ons heeft gezegt.

lennart
25-04-03, 16:00
Geplaatst door BiL@L
Hier:

http://www.benjebangvoormij.nl/threadid1150session.html

Desondanks zijn er dus ook Islamitische geestelijken die niet afwijzend staan tegen over khafd, bijvoorbeeld in Egypte. Vooral Sunni geleerden staan het gebruik toe op basis van culturele identiteit. Ik vermoed dat het vooral Islamitische geleerden in het Westen zijn die tegen het gebruik strijden, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.

http://www.amnesty.org/ailib/intcam/femgen/fgm1.htm

Religion
FGM predates Islam and is not practised by the majority of Muslims, but has acquired a religious dimension. Where it is practised by Muslims, religion is frequently cited as a reason. Many of those who oppose mutilation deny that there is any link between the practise and religion, but Islamic leaders are not unanimous on the subject. The Qur'an does not contain any call for FGM, but a few hadith (sayings attributed to the Prophet Muhammad) refer to it. In one case, in answer to a question put to him by 'Um 'Attiyah (a practitioner of FGM), the Prophet is quoted as saying "reduce but do not destroy". Mutilation has persisted among some converts to Christianity. Christian missionaries have tried to discourage the practice, but found it to be too deep rooted. In some cases, in order to keep converts, they have ignored and even condoned the practice.

FGM was practised by the minority Ethiopian Jewish community (Beta Israel), formerly known as Falasha, a derogatory term, most of whom now live in Israel, but it is not known if the practise has persisted following their emigration to Israel. The remainder of the FGM-practising community follow traditional Animist religions.


Precies wat ik dacht, zowel christelijke als islamitische religieverspreiders zijn dezelfde soort zieltjeswinnaars. Als het de versprijding van de religie in de weg staat: dubbelzinnig zijn.

Orakel
25-04-03, 19:01
Geplaatst door Ron Haleber
Het feit dat jij nog nooit van mij gehoord hebt, daar ben ik heel erg blij mee...! Houden zo en dus niet meer reageren op die volslagen onbekende...!

Maar omdat jij - en ook anderen zoals Tomas en Bart, die zegt dat ik een loi-cursus of zoiets volgde en dus "uit mijn nek lul", blijkbaar mijn recht van spreken als theoloog betwisten:


http://www.ronhaleber.nl/dr-theol.jpg



Ik heb geleerd me hoofd boven water te houden:

http://home.wanadoo.nl/wijchers/images/Zwemdiploma-groot.jpg

Donna
25-04-03, 19:02
:lol:




Ik ben autodidact bandiet :student:

Orakel
25-04-03, 19:10
Geplaatst door Donna
:lol:




Ik ben autodidact bandiet :student:

Is dat een errug vervelende handicap?

:haha: Heb je dat woord zelf bedacht of sjow?

Dutchguy
25-04-03, 19:14
Geplaatst door Orakel
Ik heb geleerd me hoofd boven water te houden:

http://home.wanadoo.nl/wijchers/images/Zwemdiploma-groot.jpg

:D :D :D

Ron Haleber
25-04-03, 19:22
Geplaatst door Orakel
Ik heb geleerd me hoofd boven water te houden:

http://home.wanadoo.nl/wijchers/images/Zwemdiploma-groot.jpg

Rafiq, een zwemdiploma is voor een Marokkaan als Orakel toch echt niet genoeg...! Die komt niet verder dan één meter onder water. Afkeuren dat joch!

Wat moeten we bij al-Furqaan met zo'n amateur...? Die verzuipt al als er een rijnaak in zicht komt, laat staan een Amerikaans vliegdekschip.

Rafiq, je moet je eisen echt wat hoger leggen. Douw Orakel en Cheppih eerst maar eens een kwartier lang met kop en al onder water...!

En Cheppih niet stiekem op zijn vet laten drijven hoor! De AEL vraagt om echt gestaalde activisten, dat weet je toch!
Waar moet ik straks anders mijn e 60 contributie voor betalen...?

Assalam aleikum, choeja, moeallem bou tijara RAM...!

Orakel
25-04-03, 19:34
Geplaatst door Ron Haleber
Rafiq, een zwemdiploma is voor een Marokkaan als Orakel toch echt niet genoeg...! Die komt niet verder dan één meter onder water. Afkeuren dat joch!

Wat moeten we bij al-Firqaan met zo'n amateur...? Die verzuipt al als er een rijnaak in zicht komt, laat staan een Amerikaans vliegdekschip.

Rafiq, je moet je eisen echt wat hoger leggen. Douw Orakel en Cheppih eerst maar eens een kwartier lang met kop en al onder water...!

En Cheppih niet stiekem op zijn vet laten drijven hoor! De AEL vraagt om echt bewezen activisten, dat weet je toch! Waar moet ik straks anders mijn contributie voor betalen...?

Had ik je al verteld dat ik kieuwen heb Peter?
Beetje de Man van Atlantis, zal ik maar zeggen.



Assalam aleikum, choeja, moeallem bou tijara RAM...!

Nederlands praten Peter, anders denken ze dat je het over hen hebt.

Ron Haleber
25-04-03, 19:47
Geplaatst door Orakel
Had ik je al verteld dat ik kieuwen heb Peter?
Beetje de Man van Atlantis, zal ik maar zeggen.
Nederlands praten Peter, anders denken ze dat je het over hen hebt.

Karel, je mag wel kieuwen hebben, maar dat zegt nog niets. Bepaalde amfibiën hebben dat ook en die verzuipen meteen bij diepzeeduiken.

Rafiq, toch afkeuren die boy...!

Karel, op dit prikbord heet ik Ron, ff wennen?

rafiq
25-04-03, 21:03
Beste Ron,

Ik denk dat de meeste niet door de "al fourqaan" screentest komen.

Maar let op!

Als er veel interesse is kunnen we groepskorting krijgen. Dus hoe meer belangstelling, hoe lager de prijs..

Haalt daar die AIVD of BVD die buitensporige getallen vandaan. 150-200 helpers < Ansar=Help?>

Let wel dat je minimaal boven de 18 moet zijn...

En als er nog een plaats vrij is dan verloten we die onder Remkes of Balkan einde

Maar dan eis ik wel dat Remkes naar de Tandarts moet...Geen gezicht hoor als je zo over moslims praat met geen GAAF GEBIT.

Idrissi_1
25-04-03, 22:26
Je kumt je naam beter veranderen in Kafra. Staat je veel beter, denk je niet

Idrissi_1
25-04-03, 22:27
Geplaatst door Idrissi_1
Je kumt je naam beter veranderen in Kafra. Staat je veel beter, denk je niet

Daarmee bedoel ik Kafka uiteraard

KaFkA
26-04-03, 03:35
duh!

(gaap)

Sayf_eDeen
26-04-03, 11:48
"Zeg: O gij ongelovigen,
Ik bid niet aan, wat gij aanbidt,
Noch gij bidt aan, wat ik aanbid.
Noch wil ik aanbidden, wat gij aanbidt,
Nogmaals gij wilt niet aanbidden wat ik aanbid.
Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst."
(109 Al Kafiroen)

Wa salaam

Sayf_eDeen
26-04-03, 20:46
Geplaatst door J.M.T.
[B]Uit dat artikel blijkt dat de Islam een religie is van

Hoogmoed en arrogantie
Van geweld en intolerantie
Van beperkheid en onderdrukking

Hoogmoed als wat jij hier tentoonstelt? Als jij de daadwerkelijke Islam niet wilt kennen adviseer ik je verre van oordeel te houden. Dat geeft je de garantie niet als onderkruipsel te worden bestempeld. Helaas heb je te kennen gegeven wel als zodanig behandelt te willen worden. I will grant your wish........


Hoe zou je dat willen/kunnen doen als de islam afgewezen wordt?

De keus om de Islam af te wijzen heb je dus van ons. maw, en ik citeer mijn broeder Idrissi: "Wij hebben nooit jullie de Islam opgelegd of onze wijze van leven in het algemeen". You do the math......


Oh? Sinds wanneer? Vergeet niet dat wij de 'infidels' genoemd worden, die gestraft en vervolgd mogen worden, waarmee je niet mag trouwen en die buiten die Bruederschaft van jullie staan.

Afgezien van wat je hier hebt neergetypt, waarvan je weet dat het onzin is, waar ik dus niet op in ga, toch even een kleine aanmerking: Nederland heeft tig sub-culturen bestaande uit tig autochtone en evenzoveel allochtone groepen. Iedereen houdt er zijn regels, normen en waarden op na. 1 van de regels bij de sub-cultuur Moslims geldt: geen gemix met kaffers. simpel as that. Jij jouw cultuurje, ik de mijne, and we lived happily aver after...


Dus jij zegt dat wij niet zelfstandig kunnen denken, zien en concluderen? Dat wij als schaapjes de media volgen? Wáárom denk je dat velen gereserveerd staan tegenover de Islam? Zomaar?

Wederom, het antwoord hierop is uit die quote te halen. Jij staat gereserveerd tegenover de Islam omdat je als een schaapje achter de media aanholt. Wat jij ziet en denkt krijg je via de media. Op basis hiervan vorm jij een conclusie. Althans, je acht het jouw conclusie, in feite is die conclusie gestuurd door diezelfde media.
Dit simpele feit basseer ik op jouw onwetendheid. In straat taal: je bent dom


Worden wij daarom in ons eigen land bedreigt door imams en islamitische terroristen?

Je wordt bedreigt? Heeft iemand zijn hand naar je opgeheven? Heeft iemand gedreigdt je huis in te nemen? Je kinderen te doden? Je hoofd er af te knallen? Deel je ervaringen met ons. We zouden het met z'n allen kunnen veroordelen.
Mocht bovenstaande allemaal daadwerkelijk bij jou voorgekomen zijn, dan zal het toch echt aan de uitlokking van jouw kant liggen :duivels:


Die "radikale denkbeelden" staan in de Koran!

Nou nou, je moet wel echt gefrustreerd zijn om én zoiets idioots te schrijven én als finishingtouch ook nog eens een uitroepteken toe te voegen... Haal adem en doe wat aan je onderbouwing


Ja, ja - God als excuus!

nee lieverd, God als de Waarheid

;)

Marsipulami
27-04-03, 10:05
Geplaatst door Abdelkarim
Een mooie waarschuwing aan alle moslims......, ik weet niet wat het probleem is met nova...., oh ja! de Islam en de moslims in een kwaad daglicht brengen.....

Abdelkarim




Dit pamflet is uitgereikt aan alle moslims die kerst 1999 de islamitische cursus volgden bij de Stichting Al Waqf Al Islami in Eindhoven.

http://www.novatv.nl/uploaded/IMAGES/pamflet-nederlands-pagina-1.jpg

http://www.novatv.nl/uploaded/IMAGES/pamflet-arabisch.jpg

Ik kan me natuurlijk vergissen, maar bij mijn weten wordt het woord 'veelgodendienaars' of 'ongelovigen' niet gebruikt in de koran om de christenen aan te duiden.

Die woorden verwijzen in de koran naar de Koerasjieten, meer bepaald de mensen van Mekka die de moslims vervolgden en folterden, de islam wilden uitroeien, enz. In de tekst hierboven worden ze allemaal op één hoop gegooid.

De christenen hebben de moslims niet vervolgd, wel integendeel. De profeet zond zijn volgelingen naar Etiopië om er de bescherming te vragen -en te krijgen- van de christelijke koning die daar aan de macht was, tegen de vervolging door de Koerasjieten. Kijk de ontstaansgeschiedenis van de islam er maar op na.

Verder hadden de christenen in Medina van de profeet het recht gekregen om temidden van de moslims hun geloof in vrijheid te belijden en de regels ervan te paktizeren. Ze hoefden daarvoor niet te verhuizen naar één of ander getto buiten de stad.

Nog verder bevordert de boodschap van de islam -bij mijn weten- de goede relaties met buren, het wederzijds respect tussen mensen, de hoffelijkheid, enz. Als christenen hun moslimburen dan met kerstmis eens uitnodigen voor een bezoekje of als moslims een geroosterd stuk schaap brengen bij hun buren tijdens het offerfeest, dan is dat een uiting van goed nabuurschap, vriendschap en respect voor elkaar. Dat soort tekenen van wederzijds respect kan men in deze tijden van onbegrip, racisme, islamofobie en vooroordelen best gebruiken. Zoiets lijkt me helemaal niet in strijd met de geest van de islam, maar ik kan me natuurlijk vergissen. Mensen verwijten mij wel eens vaker dat ik een veel te positief beeld heb van de islam.

Bovenstaande tekst ziet de christenen als pestlijders die gemeden moeten worden. Ik kan wel begrijpen dat moslims zich tegen de bekeringsdrang van sommige christenen verzetten, maar elk gebaar van goede wil tgo elkaar verdacht gaan maken is niet goed volgens mij.

(en God weet het beter)

Hier nog een paar koranteksten.

"En gij zult degenen die zeggen: "Wij zijn Christenen" het vriendschappelijkst vinden jegens de gelovigen. Dit is, wijl er onder hen geleerden en monniken zijn en wijl zij niet trots zijn. (Soera 5:85)"

"Voorzeker, de gelovigen, de Joden, de Christenen en de Sabianen - wie onder hen ook in God en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten, zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen vrees over hen komen, noch zullen zij treuren. (el-Bakara 62)"

"En verschuilt u niet achter Allah met uw eden om u te onthouden van het goeddoen en het rechtvaardig handelen en het stichten van vrede tussen de mensen. Allah is Alhorend, Alwetend. (el Bakara 224)"

"En als zij tot vrede neigen, neigt u er dan ook toe en legt uw vertrouwen in Allah. Voorzeker Hij is Alhorend, Alwetend. (Al-An'faal 61)"

Marsipulami
27-04-03, 12:41
Geplaatst door J.M.T.
Er staan ook andere teksten in de Koran welke van een andere houding tegenover niet-gelovigen en/of christenen en Joden getuigen. Weet je nog wel: "maak geen vrienden met christenen en Joden". Dit soort teksten annuleren de welwillende houding in de teksten die jij aanhaalt.

Het is trouwens verbazingwekkend dat mensen kunnen denken dat ANDEREN 'afgodendienaren' zijn. Wie kan er bepalen hoe of wat God is, of hoe Hij/Zij/It door mensen gedefinieerd mag of kan worden? De enige bepaling die mogelijk is is een vorm van God-gewaarwording of God-bewustzijn waarin mensen zelf in willen of kunnen geloven, en deze is altijd subjectief en afhankelijk van de omstandigheden/ouders en land waarin men geboren wordt. Bovendien is Geloof geen wetenschap en het bestaan van God kan niet bewezen worden.

Waarom denken sommigen dat het spirituele leven van anderen 'minder' is of 'afgoderij'? Wie bepaalt de diepte van het geloven in God van anderen? Wie bepaalt dat 'afgodendienaren' niet dezelfde spirituele, op God-gerichtte belevenissen kennen dan zij die denken tot de 'ware' geloven te behoren? Mensen in Afrika of in Nieuw Guinea of de Aborigines in Australië zijn polytheisten en volgens jullie 'afgodendienaars' maar zien in alles wat zich in de natuur afspeelt als manifestatie van een (of meer) Schepper. Zijn deze oprechte mensen die een eigen vorm aan een Godsbesef gegeven hebben minder in de ogen van God dan zij die God alleen voor zichzelf denken te mogen opeisen - zij die de volgelingen zijn van 'de Grote Religies'?

Waren de Oude Egyptenaren 'afgodendienaren' - zij die ALLES in hun leven op een 'hiernamaals' richtten? Een grote civilisatie die haar eigen vormen van God in vele Goden vond zien jullie op een zeer arrogante manier als 'afgodendienaars'! De Azteken de Oude Grieken? Ook zij waren zeer godsvruchtig en gaven aan hun spiritualiteit en Godsbesef hun eigen inspirerende vormen.

Het is dus aanmatigend te denken dat God/Allah alleen het monotheisme acceptabel vindt. Hij/Zij 'vindt' waarschijnlijk/misschien wel NIETS.

Niemand kan mij vertellen WAT of WIE Allah is. Men GELOOFT dat de Koran door God geschreven is, maar anderen in andere culturen hebben hetzelfde gezegd over hun Heilige Geschriften.

God kan men niet definieëren alhoewel mensen dat wel denken te kunnnen doen. Dat hij Groot is dat hebben alle mensen door alle eeuwen heen gezegd. Dat weten wij dus. Maar verder blijft God een groot raadsel.

In jouw verhaal over godsdiensten heb je het over: godsbesef, de subjectieve ervaring. Mensen ervaren het bestaan wel eens op een manier die geloven in God plausibel maakt. In jouw zienswijze is godsdienst de loutere veruitwendiging van de subjectieve innerlijkheid.

Dat is prima, maar op die manier verstaan de abrahamitische godsdiensten zichzelf niet. Tenminste niet helemaal. Er is naast een subjectieve component ook een objectieve. Die objectieve component heet openbaring (torah bijbel koran). Dat betekent dat godsdienst niet de veruitwendiging is van een loutere menselijk besef. In dat geval zou je inderdaad geen criterium hebben om te zeggen wiens geloof het beste is. Nu zijn er echter geschriften (koran bijbel) die als criterium kunnen dienen om een aantal dingen te beoordelen. Openbaring is een daad van God die zichzelf wil laten kennen aan mensen. Godsdienst kan in het zelfverstaan van de abrahamitische religies niet herleidt worden tot enkel een produkt van de mens, zijn denken of gewaarwordingen of emoties.

BiL@L
27-04-03, 13:17
Don't innovate, imitate.

Als de profeet Mohammed vzmh had overgeleverd dat het waar is dat Jezus vzmh de mens heeft geadviseerd de kerstviering te vieren, dan hadden de Moslims kerst gevierd.

In de Islam is het geen onderdeel van het geloof de geboorte of de dood van een profeet te vieren. Het zijn immers mensen, en het is geen complementering om een profeet te zijn, het is de keuze van God. Ook zijn er in de Islam niet meer dan twee religieuze feesten. Deze feesten zijn religieus omdat ze volledig in het teken staan van de herdenking van 1 God zonder aan Hem deelgenoten toe te kennen in welke vorm dan ook. De Islam is hier heel scherp in. Denk bijvoorbeeld maar eens aan de beelden die voor veel archeologen leed hebben bezorgt, doordat deze vernietigd werden. Het maken van een (kunst) voorwerp dat lijkt op iets vanuit de schepping wat een ziel draagt, is niet toegestaan, mits de maker ervan er een ziel in kan plaatsen. Pasfoto's en dergelijke vallen hier niet onder omdat het slechts een kopie is van iets wat er al was zonder hier zelf vorm aan te hebben gegeven. Zo is het dus ook toegestaan om een schilderij te maken met planten ed.

Niemand is verplicht om het bovenstaande op te volgen. Iedereen die kerst wil vieren mag kerst vieren. Iedereen die beeldjes wil maken mag beeldjes maken, en iedereen die wil geloven dat er drie religieuze feesten zijn in de Islam, mag dat geloven.

Volgt wat van jullie Heer naar jullie is neergezonden en volgt in plaats van Hem geen andere beschermers; hoe weinig laten jullie je vermanen! - [7:3] -

Wie aan God en Zijn gezant gehoorzaamt die zal Hij binnenvoeren in tuinen waar de rivieren onderdoor stromen, daarin zullen zij altijd blijven. Dat is de geweldige triomf. En wie ongehoorzaam is aan God en Zijn gezant en Zijn bepalingen overtreedt die zal Hij binnenvoeren in een vuur waarin hij altijd zal blijven. Voor hem is er een vernederende bestraffing. - [4:13-14] -

Uit de Ahadith van de profeet Mohammed (Allah's vrede en zegen zij met hem), hebben wij een Hadith uit velen vermeld: "Degene die een bepaald volk (mensen) nadoet, hij is een van hun." (Aboe Daawoed).

biraat

BiL@L
27-04-03, 13:39
Trouwens een vraagje voor eenieder die denkt hem te kunnen beantwoorden:

Stel dat je het Christelijk oordeel wilt weten over het plegen van overspel. Je kent twee personen. Stel dat je weet dat deze twee personen beiden kerst vieren. Wat je niet weet is dat 1 van deze twee personen atheist is. Bij wie zul jij je advies dan gaan inwinnen?

:duim:

Tomas
27-04-03, 13:44
Geplaatst door BiL@L
Trouwens een vraagje voor eenieder die denkt hem te kunnen beantwoorden:

Stel dat je het Christelijk oordeel wilt weten over het plegen van overspel. Je kent twee personen. Stel dat je weet dat deze twee personen beiden kerst vieren. Wat je niet weet is dat 1 van deze twee personen atheist is. Bij wie zul jij je advies dan gaan inwinnen?

:duim:

Is het een mop?

BiL@L
27-04-03, 14:02
Geplaatst door Tomas
Is het een mop?

Is dat je antwoord?

Tomas
27-04-03, 14:04
Geplaatst door BiL@L
Is dat je antwoord?

Bil@l, dat is een vraag.

Moet ik je alels uitleggen, want de vraag die je stelt komt op mij over als een mop. Niet echt serieus te nemen dus.

Orakel
27-04-03, 14:23
Geplaatst door BiL@L
Trouwens een vraagje voor eenieder die denkt hem te kunnen beantwoorden:

Stel dat je het Christelijk oordeel wilt weten over het plegen van overspel. Je kent twee personen. Stel dat je weet dat deze twee personen beiden kerst vieren. Wat je niet weet is dat 1 van deze twee personen atheist is. Bij wie zul jij je advies dan gaan inwinnen?

:duim:

Om het even welke, want je weet niet welke de atheist is en welke de Christen.
Vooropgesteld dat je uberhaupt geinteresseerd bent in het oordeel van een sterveling.

BiL@L
27-04-03, 14:39
Geplaatst door Orakel
Vooropgesteld dat je uberhaupt geinteresseerd bent in het oordeel van een sterveling.

Gods boodschap is gestuurd naar de mensen en wordt verkondigt temidden vanuit de mensen. Na de profeet Mohammed vzmh zullen er geen nieuwe profeten meer komen.

[4:115]
En hij, die zich tegen de boodschapper verzet nadat diens leiding hem duidelijk is geworden en die een andere weg dan die der gelovigen volgt, Wij zullen hem laten volgen wat hij wil en Wij zullen hem in de hel werpen. Dat is een kwade bestemming.

:)

Orakel
27-04-03, 14:45
Geplaatst door BiL@L
Gods boodschap is gestuurd naar de mensen en wordt verkondigt temidden vanuit de mensen. Na de profeet Mohammed vzmh zullen er geen nieuwe profeten meer komen.

[4:115]
En hij, die zich tegen de boodschapper verzet nadat diens leiding hem duidelijk is geworden en die een andere weg dan die der gelovigen volgt, Wij zullen hem laten volgen wat hij wil en Wij zullen hem in de hel werpen. Dat is een kwade bestemming.

:) :fpetaf:


"En verschuilt u niet achter Allah met uw eden om u te onthouden van het goeddoen en het rechtvaardig handelen en het stichten van vrede tussen de mensen. Allah is Alhorend, Alwetend. (el Bakara 224)"

Oftewel: als je geen overspel pleegt, hoef je ook niet te vragen naar een oordeel.

Maar wat was nou het goede antwoord? Anders blijf ik er de hele dag mee rondlopen. :vreemd:

BiL@L
27-04-03, 14:45
Geplaatst door J.M.T.
Hoe weet jij dat? Heb je bewijzen?

Zeg nu niet dat het in de Koran staat want dat is geen bewijs!

33:40. Mohammed is niet de vader van één uwer mannen, maar de boodschapper van Allah en het zegel der profeten; Allah heeft kennis van alle dingen.

Orakel
27-04-03, 14:46
Geplaatst door J.M.T.
Hoe weet jij dat? Heb je bewijzen?

Zeg nu niet dat het in de Koran staat want dat is geen bewijs!

:D

Ben jij de groot inquisitor of zo?

En als dat wat in de Koran staat geen bewijs is, dan is dat voor de Bibel net zo.

Waar blijf je dan met je gezellige kerst en zo?

BiL@L
27-04-03, 14:48
Geplaatst door Orakel
:fpetaf:


"En verschuilt u niet achter Allah met uw eden om u te onthouden van het goeddoen en het rechtvaardig handelen en het stichten van vrede tussen de mensen. Allah is Alhorend, Alwetend. (el Bakara 224)"

Oftewel: als je geen overspel pleegt, hoef je ook niet te vragen naar een oordeel.

Maar wat was nou het goede antwoord? Anders blijf ik er de hele dag mee rondlopen. :vreemd:

Zoek en denk na over de woorden van God. Neem hier eens een kijkje: http://www.tafsir.com

Ik kan niemand leiden, en God leid wie Hij wil.


http://www.tafsir.com/default.asp?sid=2&tid=5983
http://www.maaref-foundation.com/english/quran/light/002/224.htm

Donna
27-04-03, 15:23
Tsja, interessante theologische discussie hier.

Ik steek er weer een hoop van op.

Wat ik nog steeds niet heb geleerd, is waarom het in vredesnaam een probleem zou zijn om je buren fijne kerstdagen te wensen. Of een gezellig paasfeest. Of even langs te komen en gezellig mee te eten als je daarvoor wordt uitgenodigd. Dat lijkt me geen opgeven van je geloof, maar meer gewoon een daad van goed nabuurschap en fatsoen, zoals Marsipulami stelt.

Als er mensen zijn die in acute geestelijke nood komen te zitten als ze iemand een kerstkaart zien sturen, dan is het misschien maar goed dat stichtingen als al waqf er zijn. Want als je in religieuze doodsnood komt te zitten als je door je buren wordt uitgenodigd een ei mee te eten met pasen, dan heb je zeker een vangnet nodig.

BiL@L
27-04-03, 15:33
Ik heb nog nooit een 'suikerfeest' kaart gehad van een niet-moslim. Vind ik niet erg. Wat ik erg zou vinden is wanneer anderen het erg vinden dat ik ook geen kerstkaarten verstuur.

Orakel
27-04-03, 15:36
Geplaatst door BiL@L
Zoek en denk na over de woorden van God. Neem hier eens een kijkje: http://www.tafsir.com

Ik kan niemand leiden, en God leid wie Hij wil.


http://www.tafsir.com/default.asp?sid=2&tid=5983
http://www.maaref-foundation.com/english/quran/light/002/224.htm


Barrak oe Allah oe fiek.


Geplaatst door Donna
Wat ik nog steeds niet heb geleerd, is waarom het in vredesnaam een probleem zou zijn om je buren fijne kerstdagen te wensen. Of een gezellig paasfeest. Of even langs te komen en gezellig mee te eten als je daarvoor wordt uitgenodigd.

Wat schaft de pot vandaag? :p

Btw, een fijne zondag toegewenst.

En eet smakelijk als je zover bent.

En prik ze nog vandaag.

En alvast en fijne konniginnedagh.

Und so weiter......

BiL@L
27-04-03, 15:45
Geplaatst door Orakel
Barrak oe Allah oe fiek.


Lay barrek fik...

Orakel
27-04-03, 15:56
Geplaatst door J.M.T.
Sexualiteit en het beleven daarvan is een privé aangelegenheid waar anderen zich niet mee moeten bemoeien. WANT zo zegt Allah - eenieder is uiteindelijk slechts aan MIJ verantwoording verschuldigd voor zijn of haar gedrag!

Dat begrijp ik trouwens niet!
a) Er wordt gezegd dat iedereen voor zichzelf verantwoordelijk is en gestraft zal worden door Allah voor zijn/haar zonden - bijvoorbeeld in de Hel.
b) Er worden óóK op AARDE straffen uitgedeeld.

Wordt men dus TWEE KEER gestraft in de Islam voor hetzelfde vergrijp?

Like who cares.

Zullen jij en ik es ff lekker zondigen en overspeligen ensjo?
Of heb je vanavond al plannen?

jo Tee, schiet es op

Donna
27-04-03, 15:57
Geplaatst door BiL@L
Ik heb nog nooit een 'suikerfeest' kaart gehad van een niet-moslim. Vind ik niet erg. Wat ik erg zou vinden is wanneer anderen het erg vinden dat ik ook geen kerstkaarten verstuur.

Ik wist niet dat moslims elkaar kaarten sturen met het suikerfeest. Weer wat geleerd. Zelf verstuur ik ook geen kerstkaarten. Ik vergeet het altijd.

Kleine tip. Mocht je nou ooit nog eens uitgenodigd worden ergens wat te komen drinken met kerst, zeg dan gewoon: nee sorry, ik heb al andere plannen. 'Nee, want dat mag niet van mijn geloof aangezien jij en je familie goddeloze meergodenaanbidder zijn' klinkt zo lullig.

Vraagje nog: ik (geen moslim) heb een uitnodiging gekregen een islamitisch huwelijk bij te wonen. Stort ik deze mensen in het ongeluk als ik die uitnodiging aanneem? Is er ergens een al waqf pamflet met wat richtlijnen hierover? Ik kan me bijna niet voorstellen dat ik als goddeloze dwaalende meergodenaanbidder echt iets te zoeken heb op zo'n huwelijk namelijk, misschien is er ergens een broeder of zuster die deze familie even op de vingers wil tikken hierover?

Donna
27-04-03, 16:06
Geplaatst door Orakel
Wat schaft de pot vandaag? :p

Ik denk dat ik toast met zalm eet vanavond :D

Dus als je nog geen plannen voor het eten hebt? Je bent van harte welkom hoor...... :p


Geplaatst door Orakel
Btw, een fijne zondag toegewenst.

En eet smakelijk als je zover bent.

En prik ze nog vandaag.

En alvast en fijne konniginnedagh.

Und so weiter......

Thanks :) Jij ook een fijne zondag.... en veel plezier op koninginnedag, en pinksteren.....

Weer een daggie vrij! :lole:

lennart
27-04-03, 16:15
Geplaatst door Donna
Ik wist niet dat moslims elkaar kaarten sturen met het suikerfeest. Weer wat geleerd. Zelf verstuur ik ook geen kerstkaarten. Ik vergeet het altijd.

Kleine tip. Mocht je nou ooit nog eens uitgenodigd worden ergens wat te komen drinken met kerst, zeg dan gewoon: nee sorry, ik heb al andere plannen. 'Nee, want dat mag niet van mijn geloof aangezien jij en je familie goddeloze meergodenaanbidder zijn' klinkt zo lullig.

Vraagje nog: ik (geen moslim) heb een uitnodiging gekregen een islamitisch huwelijk bij te wonen. Stort ik deze mensen in het ongeluk als ik die uitnodiging aanneem? Is er ergens een al waqf pamflet met wat richtlijnen hierover? Ik kan me bijna niet voorstellen dat ik als goddeloze dwaalende meergodenaanbidder echt iets te zoeken heb op zo'n huwelijk namelijk, misschien is er ergens een broeder of zuster die deze familie even op de vingers wil tikken hierover?

Nou wat de moslims betreft weet ik het natuurlijk niet, maar in de SGP rondbrief van vorige week stond heel duidelijk dat gristenen zich niet mogen inlaten met satanaanbidders zoals moslims!!!!!

Donna
27-04-03, 16:20
Geplaatst door lennart
Nou wat de moslims betreft weet ik het natuurlijk niet, maar in de SGP rondbrief van vorige week stond heel duidelijk dat gristenen zich niet mogen inlaten met satanaanbidders zoals moslims!!!!!

:D

Heb je die brief nog?

lennart
27-04-03, 16:22
Geplaatst door Donna
:D

Heb je die brief nog?

Ja natuurlijk, maar het is zondag, dus ik mag niets doen :nijn:

Donna
27-04-03, 16:28
Geplaatst door lennart
Ja natuurlijk, maar het is zondag, dus ik mag niets doen :nijn:

Jawel..... :student:

Iemand op het rechte pad helpen is geen werken. Ik snak naar wat leiding. Komop met je richtlijnen!

BiL@L
27-04-03, 16:39
Geplaatst door Donna
Ik wist niet dat moslims elkaar kaarten sturen met het suikerfeest. Weer wat geleerd. Zelf verstuur ik ook geen kerstkaarten. Ik vergeet het altijd.

Kleine tip. Mocht je nou ooit nog eens uitgenodigd worden ergens wat te komen drinken met kerst, zeg dan gewoon: nee sorry, ik heb al andere plannen. 'Nee, want dat mag niet van mijn geloof aangezien jij en je familie goddeloze meergodenaanbidder zijn' klinkt zo lullig.

Vraagje nog: ik (geen moslim) heb een uitnodiging gekregen een islamitisch huwelijk bij te wonen. Stort ik deze mensen in het ongeluk als ik die uitnodiging aanneem? Is er ergens een al waqf pamflet met wat richtlijnen hierover? Ik kan me bijna niet voorstellen dat ik als goddeloze dwaalende meergodenaanbidder echt iets te zoeken heb op zo'n huwelijk namelijk, misschien is er ergens een broeder of zuster die deze familie even op de vingers wil tikken hierover?

O, dankje voor de tip.

Wat betreft de uitnodiging. Je kunt daar natuurlijk gewoon op in gaan. Het feit dat ik geen kerstkaart verstuur betekent niet dat ik helemaal geen kaarten verstuur. Als ik tijdelijk in een ver land verblijf vind ik het wel gepast om mijn buren een kaart te sturen.

Een trouwfeest is geen religieus feest. Dus daar gelden andere regels voor. Als ik een uitnodiging krijg, zou ik zelfs tot in de kerk aanwezig zijn.


In his response to the question you raised,
Sheikh Ahmad Kutty, a senior lecturer and

, a senior lecturer and an Islamic scholar at the Islamic Institute of Toronto, Ontario, Canada, states:

"There is nothing wrong in Islam for you and your family to attend the Christian marriage ceremony. Islam teaches us to be kind and reciprocate kindness with our neighbors and fellow human beings.

Accordingly, we are encouraged to deal with them on humane terms so long as we do not commit actions that are condemned by Allah and His Messenger. By attending the marriage, you are only establishing good relations, which is a neighborly duty that we Muslims are enjoined to fulfill.

Good neighborliness is a prescribed Islamic duty that has been heavily stressed in the Qur'an and the Prophetic traditions. Therefore, you may go ahead and participate in their wedding and demonstrate the noble teachings of Islam.

While doing so, however, you should not participate in any specific religious rituals that they may perform, which may contain elements of shirk or associating other partners with Allah.

Acting as a flower girl does not fall in this category, as it is simply a custom in many cultures, and as such it does not have any specific religious connotations. So, we should
not have any inhibitions in participating in such customs."

http://www.islamonline.net/fatwa/english/FatwaDisplay.asp?hFatwaID=94303

Marsipulami
27-04-03, 16:45
Geplaatst door BiL@L
Don't innovate, imitate.

Als de profeet Mohammed vzmh had overgeleverd dat het waar is dat Jezus vzmh de mens heeft geadviseerd de kerstviering te vieren, dan hadden de Moslims kerst gevierd.

In de Islam is het geen onderdeel van het geloof de geboorte of de dood van een profeet te vieren. Het zijn immers mensen, en het is geen complementering om een profeet te zijn, het is de keuze van God. Ook zijn er in de Islam niet meer dan twee religieuze feesten. Deze feesten zijn religieus omdat ze volledig in het teken staan van de herdenking van 1 God zonder aan Hem deelgenoten toe te kennen in welke vorm dan ook. De Islam is hier heel scherp in. Denk bijvoorbeeld maar eens aan de beelden die voor veel archeologen leed hebben bezorgt, doordat deze vernietigd werden. Het maken van een (kunst) voorwerp dat lijkt op iets vanuit de schepping wat een ziel draagt, is niet toegestaan, mits de maker ervan er een ziel in kan plaatsen. Pasfoto's en dergelijke vallen hier niet onder omdat het slechts een kopie is van iets wat er al was zonder hier zelf vorm aan te hebben gegeven. Zo is het dus ook toegestaan om een schilderij te maken met planten ed.

Niemand is verplicht om het bovenstaande op te volgen. Iedereen die kerst wil vieren mag kerst vieren. Iedereen die beeldjes wil maken mag beeldjes maken, en iedereen die wil geloven dat er drie religieuze feesten zijn in de Islam, mag dat geloven.

Volgt wat van jullie Heer naar jullie is neergezonden en volgt in plaats van Hem geen andere beschermers; hoe weinig laten jullie je vermanen! - [7:3] -

Wie aan God en Zijn gezant gehoorzaamt die zal Hij binnenvoeren in tuinen waar de rivieren onderdoor stromen, daarin zullen zij altijd blijven. Dat is de geweldige triomf. En wie ongehoorzaam is aan God en Zijn gezant en Zijn bepalingen overtreedt die zal Hij binnenvoeren in een vuur waarin hij altijd zal blijven. Voor hem is er een vernederende bestraffing. - [4:13-14] -

Uit de Ahadith van de profeet Mohammed (Allah's vrede en zegen zij met hem), hebben wij een Hadith uit velen vermeld: "Degene die een bepaald volk (mensen) nadoet, hij is een van hun." (Aboe Daawoed).

biraat

Ik veronderstel dat deze post tegen mij gericht is. Op bezoek gaan bij je buren met kerstmis is een uiting van goed nabuurschap, dat is iets anders dan van kerstmis een onderdeel of een feest van de islam willen maken. Naar goede relaties met niet-moslims streven is niet hetzelfde als je eigen geloof opgeven of aanpassen. Geen innovatie van de islam dus, maar gewoon een beetje respect voor elkaar durven tonen. Of geldt de plicht tot goed nabuurschap voor moslims niet in de periode rond kerstmis ? Als moslim in een westers land doet men trouwens altijd een beetje mee met kerstmis, al was het maar omdat het een betaalde feestdag is (ook voor moslimwerknemers) of omdat de winkels versierd zijn in die periode. Ik zie trouwens geen ahadiths die dat expliciet verbieden, alleen interpretaties via een verre omweg. Nochtans werd kerstmis in de tijd van de profeet ook al gevierd.

"Degene die een bepaald volk (mensen) nadoet, hij is een van hun." (Aboe Daawoed).

Dat kan je overal op toepassen. Dan is de islam ook tegen het dragen van jeansbroeken.

Yahya ibn Hamza al-Yamani heeft geschreven:

“Buren genieten meer rechten dan broeders in islaam. De buur heeft alle rechten als iedere moeslim, maar hem is meer toegeschreven door zijn eigenschap van buur zijn.”

De rechten van buren houden niet alleen in dat we hen geen overlast bezorgen. Wij moeten met de “last” die zij ons misschien bezorgen om kunnen gaan, aardig tegen hen zijn, degenen zijn die met goede daden beginnen, de eersten zijn die groeten, geen ruzie maken, hen bezoeken als ze ziek zijn, hen in moeilijke tijden steunen en hen feliciteren bij blijde gebeurtenissen, hen hun vergissingen vergeven, niet bij hen naar binnen staren/ gluren, geen vuil op hun land of in hun huis gooien, zwijgen over hetgeen er zich bij hen afspeelt, niet afluisteren, te zorgen voor hun gezinnen als zij weg zijn en hen te helpen in hun dien en wereldse aangelegenheden. (Ali Hasan Abdel Hamied)

http://www.eltawheed.nl/nl/articles/rechten_vd_buren.html

Mark
27-04-03, 16:48
Alsof ik zo'n zuurpruim uberhaupt zou uitnodigen

:haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha:

Donna
27-04-03, 16:49
Geplaatst door BiL@L
O, dankje voor de tip.

Wat betreft de uitnodiging. Je kunt daar natuurlijk gewoon op in gaan. Het feit dat ik geen kerstkaart verstuur betekent niet dat ik helemaal geen kaarten verstuur. Als ik tijdelijk in een ver land verblijf vind ik het wel gepast om mijn buren een kaart te sturen.

Een trouwfeest is geen religieus feest. Dus daar gelden andere regels voor. Als ik een uitnodiging krijg, zou ik zelfs tot in de kerk aanwezig zijn.

Oh gelukkig. Ik maakte me al zorgen.

Ik durf het aan die familie niet te vragen namelijk. Ben bang dat ze me voor hardstikke gek verklaren.

Maar wat zijn de regels voor de aanwezigheid van goddeloze meergodendienaren bij bijvoorbeeld het offerfeest?

BiL@L
27-04-03, 17:12
Geplaatst door Marsipulami
Ik veronderstel dat deze post tegen mij gericht is. Op bezoek gaan bij je buren met kerstmis is een uiting van goed nabuurschap, dat is iets anders dan van kerstmis een onderdeel of een feest van de islam willen maken. Naar goede relaties met niet-moslims streven is niet hetzelfde als je eigen geloof opgeven of aanpassen. Geen innovatie van de islam dus, maar gewoon een beetje respect voor elkaar durven tonen. Of geldt de plicht tot goed nabuurschap voor moslims niet in de periode rond kerstmis ? Als moslim in een westers land doet men trouwens altijd een beetje mee met kerstmis, al was het maar omdat het een betaalde feestdag is (ook voor moslimwerknemers) of omdat de winkels versierd zijn in die periode. Ik zie trouwens geen ahadiths die dat expliciet verbieden, alleen interpretaties via een verre omweg. Nochtans werd kerstmis in de tijd van de profeet ook al gevierd.

"Degene die een bepaald volk (mensen) nadoet, hij is een van hun." (Aboe Daawoed).

Dat kan je overal op toepassen. Dan is de islam ook tegen het dragen van jeansbroeken.

Yahya ibn Hamza al-Yamani heeft geschreven:

“Buren genieten meer rechten dan broeders in islaam. De buur heeft alle rechten als iedere moeslim, maar hem is meer toegeschreven door zijn eigenschap van buur zijn.”

De rechten van buren houden niet alleen in dat we hen geen overlast bezorgen. Wij moeten met de “last” die zij ons misschien bezorgen om kunnen gaan, aardig tegen hen zijn, degenen zijn die met goede daden beginnen, de eersten zijn die groeten, geen ruzie maken, hen bezoeken als ze ziek zijn, hen in moeilijke tijden steunen en hen feliciteren bij blijde gebeurtenissen, hen hun vergissingen vergeven, niet bij hen naar binnen staren/ gluren, geen vuil op hun land of in hun huis gooien, zwijgen over hetgeen er zich bij hen afspeelt, niet afluisteren, te zorgen voor hun gezinnen als zij weg zijn en hen te helpen in hun dien en wereldse aangelegenheden. (Ali Hasan Abdel Hamied)

http://www.eltawheed.nl/nl/articles/rechten_vd_buren.html

Mooi stuk Mars. :) Maar dat geldt niet voor een religieus feest die niet de Islamitische is.


First of all, we stress that Muslims are commanded to deal justly and kindly with their non-Muslim

First of all, we stress that Muslims are commanded to deal justly and kindly with their non-Muslim neighbors. Therefore, there is nothing wrong in exchanging gifts with them. Muslims are allowed to congratulate non-Muslims on their festive days and this becomes more of an obligation if the non-Muslims offer their greetings on Islamic festive occasions. Allah Almighty says: “When you are greeted with a greeting, greet in return with what is better than it, or at least return it equally…” (An-Nisa': 86)

However, Muslims are not to celebrate or participate in the religious festivities of non-Muslims, but they can participate in national celebrations and festivities as citizens of those lands while observing Islamic manners and controls in all matters.

In response to the question you raised, the European Council for Fatwa and Research issued the following fatwa:

"There can be no doubt as to the importance and the sensitivity of this issue, specially to Muslims residing in the West. The Council has received numerous questions and queries from those who live in these countries and interact with the non-Muslims. Indeed, between the Muslims and the non-Muslims are strong and integral links stipulated and deemed necessary by the means and manner of life itself, such as neighborly relations, friendship at work or study. In fact, a Muslim may actually feel indebted toward a non-Muslim in particular circumstances, such as toward a hardworking and selfless supervisor or lecturer, a sincere and skillful doctor, and others. A famous Arab said that one is enslaved by others’ favors.

Thus, what is the position of the Muslim to such people who are non-Muslims, who do not actually hold any animosity towards Muslims, do not fight them due to their religion, and did not actively seek to expel Muslims from their homes and lands?

The Holy Qur'an stipulates regulations as to how relationships between Muslim and non-Muslim are to be governed and carried out in Surat Al-Mumtahinah, which was essentially revealed to address the pagan polytheists. Allah Almighty says: “Allah does not forbid you to deal justly and kindly with those who fought not against you on account of religion and did not drive you out of your homes. Verily, Allah loves those who deal with equity. It is only as regards those who fought against you on account of religion, and have driven you out of your homes, and helped to drive you out, that Allah forbids you to befriend them. And whosoever will befriend them, then such are the wrong-doers.” (Al-Mumtahinah: 8-9)

Thus the verse stipulates that there is a clear difference between those who fight Muslims and treat them as enemies, and those who interact and deal with Muslims in peace. We are commanded to treat the latter well and in a just and beautiful manner, not merely give them what is duly theirs by right and to take from them what is duly ours. Indeed, the command is to treat them beyond that and

...

Zie verder: http://www.islamonline.net/fatwa/english/FatwaDisplay.asp?hFatwaID=94540

nouwra
27-04-03, 19:41
Geplaatst door J.M.T.
Nou zeg - door God gekozen worden mag toch heel bijzonder genoemd worden!

"En als ik het onzichtbare kende zou ik een overvloed van goed hebben bemachtigd en het kwade zou mij niet hebben gedeerd. Ik ben slechts een waarschuwer en een drager van goede tijding voor een volk dat gelooft."
(Qor'aan 7:189)

"Zeg: "Ik zeg niet tot u, dat ik de schatten van Allah bezit, noch dat ik het onzienlijke ken, noch zeg ik tot u: "Ik ben een engel ; ik volg slechts hetgeen mij wordt geopenbaard."
(Qor'aan 6:51)

Simon
27-04-03, 19:44
Geplaatst door nouwra
"En als ik het onzichtbare kende zou ik een overvloed van goed hebben bemachtigd en het kwade zou mij niet hebben gedeerd. Ik ben slechts een waarschuwer en een drager van goede tijding voor een volk dat gelooft."
(Qor'aan 7:189)

"Zeg: "Ik zeg niet tot u, dat ik de schatten van Allah bezit, noch dat ik het onzienlijke ken, noch zeg ik tot u: "Ik ben een engel ; ik volg slechts hetgeen mij wordt geopenbaard."
(Qor'aan 6:51)

Oost West Thuis Best

nouwra
27-04-03, 19:50
Geplaatst door J.M.T.
[B]Bijzondere wijze woorden die voor IEDEREEN op deze wereld gelden n iet alleen voor "muslism"!

Soms zijn we net mensen :)


Aha! Dus eigenlijk niet van toepassing op Nederland in het jaar 2003!

Vooruit nogmaals: de Qur'aan is de laatste openbaring aan de mensheid en van toepassing op alle daarna komende tijden.


Het lijkt mij toch wel makkelijk zo'n leven als dat van jou als moslim - alles wordt je voorgeschreven - wat je wel of niet mag doen, wie je wel of niet tot vrienden mag maken - het is allemaal al voor je uitgestippeld dus hoef je verder zélf niet te denken, zélf beslissingen te nemen, of verder te kijken dan je neus lang is!

De Islam is een kader waarbinnen je moet streven naar een zo goed mogelijke invulling. Die invulling kun je deels bereiken door richtlijnen ter harte te nemen en ten alle tijden je verstand te gebruiken. Was het zo geweest dat voor de mens alles voorgeschreven was, dan zou Allah ons niet gezegend hebben met hersens en het daarbij behorende verstand.

Tomas
27-04-03, 20:18
Geplaatst door Orakel

jo Tee, schiet es op

Shit man! Ik zag je opeens nergens meer. Volgende keer moeten we 't beter afspreken en dan neem ik ook wat anders dan besjes.

Ghazi
27-01-04, 20:10
Geplaatst door manc
Het woord 'overdrachtelijk' is je onbekend. Net als 'onderdaan' is 'kind' een menselijk metafoor om uit te leggen wat je relatie tot God is. Of geloof je echt dat God op een troon zit, met een kroon op als een koning en dat jij een 'onderdaan' bent? Nee toch?
.

Dit soort anthropomorphisme is kenmerkend voor Wahhabieten. Nette mensen, Ahlus Sunnah, doen niet daaraan.

Ghazi
27-01-04, 20:50
Geplaatst door Canaris
Zo lust ik er nog wel een paar.
Voor het gemak vergeet je arische christendom van de Gothen.

Ariaanse

genoemd naar Arius

Blade20
27-01-04, 21:04
oké, wie ben je Wizdom, Shaheed, of wellicht de pas geleden gebande Hudhaifa?!

Je bent iig 1 van die figuren, zo niet, dan heb je dezelfde mentaliteit.

Als eerste 1999, goh, hoezo proberen van iets ouds iets nieuws te maken. Maargoed.

Over dat Jezus gedoe. net als jullie Mohammed (ik hoop dat ik zijn naam goed heb) als profeet hebben is voor Christenen ook Jezus gewoon een profeet. Dat hij de zoon van God is, dat maakt hem geen god, want, en nu komt het, de overeenkomst tussen Chistendom en Islam in dit geval. Iedereen is een zoon van God, dus sprak Jezus de waarheid. Niets mis dus, en maar een enkele god.

Dat bewijst maar weer dat je zonder geldige reden (gebrek aan kennis) zit te hamer op het belang van Islam terwijl je bijna niks van het Cristendom weet. Triest. :jammer:

Gelukkig ben ik niet zo van oogkleppen verzien als jouw. Ik denk dat jouw god slaafse volgers die niet voor zichzelf kunnen denken niet erg zal warderen.

prikkerd
28-01-04, 01:59
Geplaatst door Blade20
oké, wie ben je Wizdom, Shaheed, of wellicht de pas geleden gebande Hudhaifa?!

Je bent iig 1 van die figuren, zo niet, dan heb je dezelfde mentaliteit.

Als eerste 1999, goh, hoezo proberen van iets ouds iets nieuws te maken. Maargoed.

Over dat Jezus gedoe. net als jullie Mohammed (ik hoop dat ik zijn naam goed heb) als profeet hebben is voor Christenen ook Jezus gewoon een profeet. Dat hij de zoon van God is, dat maakt hem geen god, want, en nu komt het, de overeenkomst tussen Chistendom en Islam in dit geval. Iedereen is een zoon van God, dus sprak Jezus de waarheid. Niets mis dus, en maar een enkele god.

Dat bewijst maar weer dat je zonder geldige reden (gebrek aan kennis) zit te hamer op het belang van Islam terwijl je bijna niks van het Cristendom weet. Triest. :jammer:

Gelukkig ben ik niet zo van oogkleppen verzien als jouw. Ik denk dat jouw god slaafse volgers die niet voor zichzelf kunnen denken niet erg zal warderen.


Blade

Sorry maar dit slaat als een tang op een varken
Totale onzin van de bovenste plank

Jezus is geen god volgens het christendom??????????????

volgens mij lijd jij eerder aan gebrek aan kennis!

Maak het de paus wijs!!!!!!!

kom op dit is een serieuze forum....
voor dat soort onzin en leugens ga je maar naar wsdb

Mocroboy
28-01-04, 08:28
Geplaatst door Orakel
...vriendschappelijk omgaan met hen die zich tegen God en Zijn gezanten verzeten. Gaat het Christendom niet vriendschappelijk om met de Islam? Erkennen deze beide stromingen elkaar niet?

En iemand fijne feestdagen toewensen is wat anders hem of haar nadoen.

En wat zegt de Koran over de houding die wij als Moslims moeten aannemen als wij ons vestigen in een niet Islamitisch land? Over hoe we (in overdrachtelijke zin) met het aantal buren links en rechts van ons moeten omgaan?

Ben er echt een beetje flauw van. Heeft zo'n opsteller van een dergelijk pamflet zich niet beter te gedragen en wat wat meer tijd te steken in het wegwerken van de problemen van de oemma?

En Nova is gewoon een boutprogramma geworden, zeker met die lange wurm die beter bij BNN had kunnen blijven.
Alle geleerden zijn het er over eens dat het haram is om de ongelovigen met hun feestdagen te feliciteren of er aan mee te doen. Wie ben jij om daar tegenin te gaan?

freya
28-01-04, 09:24
Geplaatst door Mocroboy
Alle geleerden zijn het er over eens dat het haram is om de ongelovigen met hun feestdagen te feliciteren of er aan mee te doen. Wie ben jij om daar tegenin te gaan?

Alle geleerden?!

:jammer:

Blade20
28-01-04, 10:07
Geplaatst door prikkerd
Blade

Sorry maar dit slaat als een tang op een varken
Totale onzin van de bovenste plank

Jezus is geen god volgens het christendom??????????????

volgens mij lijd jij eerder aan gebrek aan kennis!

Maak het de paus wijs!!!!!!!

kom op dit is een serieuze forum....
voor dat soort onzin en leugens ga je maar naar wsdb

Het is toch echt zo, Jezus de zoon van god. Dus geen god.

PS: ben zelf geen CHristen, maar dat zul je wel door hebben.

Julien
28-01-04, 12:28
Hoe kan nou een MOSLIM uitleggen hoe het christendom in elkaar zit???????!! Ik ga toch ook niet zeggen dat moslims in een fantasie-god geloven die Mohammed heeft verzonnen. Iedereen heeft gewoon lekker zijn eigen geloof. Maar de sukkel die beweert dat christenen in meerdere goden geloven is echt zwaaaaaaar dom en weet niet waar hij over lult.

Dit is de leer van de christelijke heilige kerk:

Er is 1 god die een Zoon heeft die maagdelijk ontvangen is door de Heilige Maagd Maria en die door de mensheid spreekt door middel van de Heilige Geest. Dit is de drieenheid. God= Jezus= Heilige geest. Ze hebben alleen maar 3 verschillende gedaantes.

God is de Hemelse gedaante, Jezus was de menselijke gedaante, en de Heilige Geest is de geestelijke gedaante. De Heilige Maagd Maria heeft een speciale rol doordat ze tussen de hemel en de mensheid instaat. Maria is de Heiligste onder de mensen.

Ghazi
28-01-04, 18:12
Geplaatst door prikkerd

Jezus is geen god volgens het christendom??????????????

volgens mij lijd jij eerder aan gebrek aan kennis!

Maak het de paus wijs!!!!!!!



Het zijn juist de serieuze christenen die volhouden dat Jezus God is. Zoek iemand op die zich christen noemt. Vraag wat hij van homo's en abortus vindt. Komt dit overeen met de islamitische visie, dan gelooft hij vrijwel zeker dat Jezus God is, en de zoon van God. Alleen de Jehova's Getuigen doen dit niet, en worden door de rest dan ook niet als christen gezien. Daarom zijn Jehova's ook zo makkelijk moslim te maken.