PDA

Bekijk Volledige Versie : Daar gaat de gerechtigheid voor Moslims



Idrissi_1
24-04-03, 14:13
Ayaan Hirsi Ali niet vervolgd
Van onze verslaggever


AMSTERDAM - VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali wordt niet vervolgd voor haar uitlatingen over de profeet Mohammed in een interview in dagblad Trouw van zaterdag 25 januari 2003. Het Openbaar Ministerie in Amsterdam heeft dit woensdag bekendgemaakt.

De van oorsprong Somalische politicologe had in het bewuste interview gezegd Mohammed naar westerse maatstaven een tiran en perverse man te vinden. Islamitische organisaties en individuele moslims deden daarop in diverse plaatsen aangifte.

Volgens de officier van justitie ligt in de kritiek van Hirsi Ali 'geen conclusies besloten ten aanzien van moslims en wordt de waardigheid van hen als groep niet miskend'.

bron: Volkskrant binnenland
donderdag 24 april

bitch#1
24-04-03, 17:31
Om eerlijk te zijn vind ik dat iedereen zelf mag beslissen wat zij vinden van een geloof!!! Als ze niet tevreden is met de Islam dan mag ze dat zelf weten, als ze iets kwijt moet over de Islam THEN BE MY GUEST!!!

Maar natuurlijk is het wel zo beleefd om respect te hebben voor waar mensen in geloven. Als mensen baat hebben bij de Islam dan ben ik erg blij voor hun, omdat het natuurlijk altijd iets is waar je op terug kunt vallen (zowel in goede als slechte tijden), maar kennelijk heeft zij een afschuw aan de Islam, of misschien helemaal geen haat aan de Islam maar haat aan hoe het geloof wordt uitgeoefend, of misschien af en toe wel wordt misbruikt (wat uit den boze is!!!).

Hoe dan ook, de Nederlandse regering zou haar nooit kunnen straffen voor uitlatingen(aangezien het haar mening is), maar ze zou nog wel eens het gevaar kunnen lopen dat ze misschien uit haar positie wordt ontheven!

Mijn mening is dat als ze een afschuw aan wat dan ook heeft, dat ze er dan beter gewoon afstand van kan nemen, dat is denk ik beter voor haar, en meer beleefd voor degene die wel in bepaalde dingen geloven.

Marocaantje
24-04-03, 19:01
Dat je respect moet hebben voor andere ben ik het helemaal mee eens!

Maar doet zij niet de moslims opzettelijk kwetsen met haar uitlatingen......? :loog:

Haar uitlatingen vind ik persoonlijk een beetje té, die uitspraken kon ze beter voor zich houden, in plaats van onrust te zaaien in de moslim gemeenschap!! :droef: :moe:

Idrissi_1
24-04-03, 19:22
Geplaatst door bitch#1
Om eerlijk te zijn vind ik dat iedereen zelf mag beslissen wat zij vinden van een geloof!!! Als ze niet tevreden is met de Islam dan mag ze dat zelf weten, als ze iets kwijt moet over de Islam THEN BE MY GUEST!!!

Maar natuurlijk is het wel zo beleefd om respect te hebben voor waar mensen in geloven. Als mensen baat hebben bij de Islam dan ben ik erg blij voor hun, omdat het natuurlijk altijd iets is waar je op terug kunt vallen (zowel in goede als slechte tijden), maar kennelijk heeft zij een afschuw aan de Islam, of misschien helemaal geen haat aan de Islam maar haat aan hoe het geloof wordt uitgeoefend, of misschien af en toe wel wordt misbruikt (wat uit den boze is!!!).

Hoe dan ook, de Nederlandse regering zou haar nooit kunnen straffen voor uitlatingen(aangezien het haar mening is), maar ze zou nog wel eens het gevaar kunnen lopen dat ze misschien uit haar positie wordt ontheven!

Mijn mening is dat als ze een afschuw aan wat dan ook heeft, dat ze er dan beter gewoon afstand van kan nemen, dat is denk ik beter voor haar, en meer beleefd voor degene die wel in bepaalde dingen geloven.

Ik ben het wel ongeveer eens met je, maar ik vindt dat ieder gelijk behandelt moet worden. El Moumni werd voor zijn beledigingen over homo's voor het gerechtgesleept en zij niet omdat ze heel wat autochtone machthebbers achter haar heeft staan. Dat noem ik meten met twee maten. Dan kun je reageren met zoiets als:"maar el moumnie was extremer".Antw. nee, hij beledigde een bevolkingsgroep niet omdat hij het wou, maar omdat de media het zo wou. Het was een intervieuw van een van de eerste drie NL kanalen die niet zo veel sensatie en publiek trekken. Het was een puur informatieve int. over de regels van de Islam. Wat de media heeft gedaan is een aantal zinnen uit de context gehaald en dit voor een mooie som geld verkocht aan alle andere tv_omroepen. Die overigens wel letterlijk in de Quran staan en wij Moslims moeten dit naleven, respecteren en begrijpen.

Voor wat betreft Ayaan, zij heeft opzettelijk gekozen om 900.000 mensen in dit land diep te kwetsen en de rest van de bevolking er nog verder tegen op te stoken puur uit winstbejag en maatchappelijke positieverbetering. Verder nog denk ik dat zij ziek in haar hoofd is en dringend tot bezinning moet komen. Op dit moment zie ik haar niet als een vertegenwoordigster van het volk maar niets minder dan een dienaar van de big D.

en een goedbedoelde advies naar jou toe. Als je een Moslim bent dan dien je te alle tijde het geloof te beschermen tegen ongeoorloofde hetzé.
Zonder onze voorvechters en verdedigers van ons geloof, dan was de Islam allang bewerkt of geleidelijk aan vernietigd en daarmee de woorden van God verloren gegaan. dit zal natuurlijk nooit gebeuren. De overleving hiervan staat vast. Maar dat wil niet zeggen dat je je dan afzijdig moet houden. Verdien je plaats in de glorie van het eeuwige licht . Voor niets gaat de zon op.

Marocaantje
24-04-03, 19:27
Ik ben het wel ongeveer eens met je, maar ik vindt dat ieder gelijk behandelt moet worden. El Moumni werd voor zijn beledigingen over homo's voor het gerechtgesleept en zij niet omdat ze heel wat autochtone machthebbers achter haar heeft staan. Dat noem ik meten met twee maten. Dan kun je reageren met zoiets als:"maar el moumnie was extremer".Antw. nee, hij beledigde een bevolkingsgroep niet omdat hij het wou, maar omdat de media het zo wou. Het was een intervieuw van een van de eerste drie NL kanalen die niet zo veel sensatie en publiek trekken. Het was een puur informatieve int. over de regels van de Islam. Wat de media heeft gedaan is een aantal zinnen uit de context gehaald en dit voor een mooie som geld verkocht aan alle andere tv_omroepen. Die overigens wel letterlijk in de Quran staan en wij Moslims moeten dit naleven, respecteren en begrijpen.

Voor wat betreft Ayaan, zij heeft opzettelijk gekozen om 900.000 mensen in dit land diep te kwetsen en de rest van de bevolking er nog verder tegen op te stoken puur uit winstbejag en maatchappelijke positieverbetering. Verder nog denk ik dat zij ziek in haar hoofd is en dringend tot bezinning moet komen. Op dit moment zie ik haar niet als een vertegenwoordigster van het volk maar niets minder dan een dienaar van de big D.

en een goedbedoelde advies naar jou toe. Als je een Moslim bent dan dien je te alle tijde het geloof te beschermen tegen ongeoorloofde hetzé.
Zonder onze voorvechters en verdedigers van ons geloof, dan was de Islam allang bewerkt of geleidelijk aan vernietigd en daarmee de woorden van God verloren gegaan. dit zal natuurlijk nooit gebeuren. De overleving hiervan staat vast. Maar dat wil niet zeggen dat je je dan afzijdig moet houden. Verdien je plaats in de glorie van het eeuwige licht . Voor niets gaat de zon op.

Daar ben ik het hélémáál mee eens!!!!! :haha: :haha:

Tomas
24-04-03, 19:32
Geplaatst door Idrissi_1


Wat was het nou precies wat zo kwetsend was? Ik ben het weer ff kwijt. Help me weer even opgang.

F@rid@
24-04-03, 19:38
Ik kom nog in een minderwaardigheidscomplex te zitten....Dit is toch discriminatie. Als ik ga zeggen dat ik de paus oversekst vind in het openbaar dan word ik toch ook veroordeeld. En ten 2e ik vind wel dat je respect moet tonen voor andermans geloof. Ook wel een domme uitspraak van haar over dat Mohammed een perverse man is, als ze dat vindt moet ze niet in de Islam geloven (ze = ook geen moslim ofzo...), dan heeft ze ook niets met 'perverse Mohammed' te maken!
Dat je een mening hebt oke, maar houd hem bij je......Ook niet echt tactisch van haar om dat aan een krant te vertellen. Want wat heeft ze ermee bereikt??

-~Farida~-

Idrissi_1
24-04-03, 20:08
Geplaatst door Tomas
Wat was het nou precies wat zo kwetsend was? Ik ben het weer ff kwijt. Help me weer even opgang.

Aan:
[email protected]
CC :
[email protected], [email protected], [email protected]
Onderwerp:
Klacht uitspraken mevr. Hirsi Ali, Trouw - 25 januari 2003
Datum:
Sat, 08 Feb 2003 04:28:01 +0100

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van het artikel in de Trouw van 25 januari 2003, dien ik een
klacht in tegen Ayaan Hirsi Ali.

In dit artikel noemde Hirsi Ali de profeet Mohammed “gemeten naar onze westerse
maatstaven, een perverse man; Een tiran.”

Ook meldde ze het volgende in dat artikel:
"Mohammed is als individu verachtelijk. Mohammed zegt dat een vrouw binnenshuis
moet blijven, een sluier moet dragen, bepaald werk niet mag verrichten, niet
hetzelfde erfrecht heeft als haar man, gestenigd moet worden als zij overspel
pleegt - ik wil laten zien dat er ook een andere werkelijkheid is dan de
'waarheid' die, met behulp van Saoedisch geld, over de wereld wordt verspreid."

Op een rijtje gezet, beledigt Hirsi Ali de profeet van de islam meerdere malen.
Ze noemt hem:
een tiran
pervers
als individu verachtelijk

Ook maakt Hirsi Ali duidelijk dat zij de islam een achterlijk uitgangspunt
heeft, waarmee ze het geloof beledigt:
,,Eigenlijk heb ik mijn woorden genuanceerd. Ik vind de islam -je overgeven aan
de wil van Allah- een achterlijk uitgangspunt, maar dat wil niet zeggen dat ik
de dragers van het geloof ook achterlijk vind. Zij lopen achter.”

Vervolgens maakt ze daarop ook nog eens duidelijk dat de islam in haar ogen
verleden tijd is:
“Hirsi Ali is ervan overtuigd dat de islam zijn langste tijd heeft gehad: ,,Bin
Laden en zijn stoet hebben precies het tegenovergestelde bereikt van wat zij
voor ogen hadden. Het zal eerst erger worden -de aanval op Irak zal aantonen hoe
erg- maar 11 september was het begin van het einde van de islam.”

Haar uitspraken zijn in tegenspraak met de wet, en wel met:
artikel 137c
artikel 137e


Op grond van deze redenen, namelijk discriminatie, godslastering, aantasting van
goede zeden en mijn eer, dien ik deze klacht in.

Gaarne zie ik spoedig een reactie tegemoet.


Hoogachtend,



Ondergetekende.

Idrissi_1
24-04-03, 20:10
Geplaatst door Marocaantje
Ik ben het wel ongeveer eens met je, maar ik vindt dat ieder gelijk behandelt moet worden. El Moumni werd voor zijn beledigingen over homo's voor het gerechtgesleept en zij niet omdat ze heel wat autochtone machthebbers achter haar heeft staan. Dat noem ik meten met twee maten. Dan kun je reageren met zoiets als:"maar el moumnie was extremer".Antw. nee, hij beledigde een bevolkingsgroep niet omdat hij het wou, maar omdat de media het zo wou. Het was een intervieuw van een van de eerste drie NL kanalen die niet zo veel sensatie en publiek trekken. Het was een puur informatieve int. over de regels van de Islam. Wat de media heeft gedaan is een aantal zinnen uit de context gehaald en dit voor een mooie som geld verkocht aan alle andere tv_omroepen. Die overigens wel letterlijk in de Quran staan en wij Moslims moeten dit naleven, respecteren en begrijpen.

Voor wat betreft Ayaan, zij heeft opzettelijk gekozen om 900.000 mensen in dit land diep te kwetsen en de rest van de bevolking er nog verder tegen op te stoken puur uit winstbejag en maatchappelijke positieverbetering. Verder nog denk ik dat zij ziek in haar hoofd is en dringend tot bezinning moet komen. Op dit moment zie ik haar niet als een vertegenwoordigster van het volk maar niets minder dan een dienaar van de big D.

en een goedbedoelde advies naar jou toe. Als je een Moslim bent dan dien je te alle tijde het geloof te beschermen tegen ongeoorloofde hetzé.
Zonder onze voorvechters en verdedigers van ons geloof, dan was de Islam allang bewerkt of geleidelijk aan vernietigd en daarmee de woorden van God verloren gegaan. dit zal natuurlijk nooit gebeuren. De overleving hiervan staat vast. Maar dat wil niet zeggen dat je je dan afzijdig moet houden. Verdien je plaats in de glorie van het eeuwige licht . Voor niets gaat de zon op.

Daar ben ik het hélémáál mee eens!!!!! :haha: :haha:

Daar ben ik blij mee

Tomas
24-04-03, 20:13
Geplaatst door Idrissi_1
In dit artikel noemde Hirsi Ali de profeet Mohammed “gemeten naar onze westerse maatstaven, een perverse man; Een tiran.”


Maar dat klopt toch? Dat is toch waar, of niet dan?

Hij had meerdere vrouwen, wat volgens onze maatstaven verboden is.

Erger nog: Een vrouw was naar onze maatstaven veel te jong, zelfs strafbaar zoals je regelmatig in de krant kunt lezen.

Politiek gezien was hij een absoluut alleenheerser, staatshoofd, opperrechter en krijgsheer. Dat is tegenwoordig ook alleen maar voor de grote dictators weggelegd. Wij hebben een triaspolitica enzo.

Wat klopt er nou niet? Ik snap het niet.

Mark
24-04-03, 20:17
Geplaatst door F@rid@
...Dit is toch discriminatie. Als ik ga zeggen dat ik de paus oversekst vind in het openbaar dan word ik toch ook veroordeeld.


De Paus is een demente massamoordenaar die nodig een spuitje moet krijgen :wohaa:

Idrissi_1
24-04-03, 20:24
Geplaatst door Tomas
Wat was het nou precies wat zo kwetsend was? Ik ben het weer ff kwijt. Help me weer even opgang.

Voorpagina, zaterdag 25 januari 2003

Hirsi Ali: Mohammed is een perverse tiran

Van onze verslaggever

AMSTERDAM - ,,Mohammed is, gemeten naar onze westerse maatstaven, een perverse man. Een tiran. Als je niet doet wat hij zegt, loopt het verkeerd met je af. Dat doet mij denken aan al die megalomane machthebbers in het Midden-Oosten: Bin Laden, Khomeini, Saddam.''


Dat zegt aankomend VVD-kamerlid Ayaan Hirsi Ali vandaag in Trouw in de reeks de Tien Geboden. Hirsi Ali zegt eerdere opmerkingen over de 'achterlijke islam' te hebben teruggenomen om te voorkomen dat die haar voortdurend voor de voeten geworpen zouden worden. ,,Eigenlijk heb ik mijn woorden genuanceerd. Ik vind de islam -je overgeven aan de wil van Allah- een achterlijk uitgangspunt, maar dat wil niet zeggen dat ik de dragers van het geloof ook achterlijk vind. Zij lopen achter. Dat is iets anders. Zij kunnen nog vooruit.''

Hirsi Ali is ervan overtuigd dat de islam zijn langste tijd heeft gehad: ,,Bin Laden en zijn stoet hebben precies het tegenovergestelde bereikt van wat zij voor ogen hadden. Het zal eerst erger worden -de aanval op Irak zal aantonen hoe erg- maar 11 september was het begin van het einde van de islam.''

Maar ook christelijk Nederland moet kritisch kijken naar het eigen geloof. ,,Ik denk dat de meeste mensen die zichzelf gelovig noemen in wezen atheďst zijn. Ze vermijden de vraag of ze werkelijk in God geloven en verliezen zichzelf in afgeleiden. We zouden in Nederland een debat moeten voeren over de vraag: komt de moraal van ons, mensen, vandaan of wordt alles door God ingegeven? En dan moeten we beginnen met een analyse van het optreden van Jan Peter Balkenende. Hij heeft het altijd over bijbelse normen en waarden, nooit over de dingen die God ons vraagt te doen of te laten.''


Copyright: Trouw

en ze heeft wel heel wat meer gezegd dan dat, maar als je dat ook wil weten dan laat ik het aan jou over om dit in de krantenarchieven op na te spitten.

Hopend je hiermee voldoede geholpen te hebben,

El Sherif

Idrissi_1
24-04-03, 20:36
Geplaatst door Tomas
Maar dat klopt toch? Dat is toch waar, of niet dan?

Hij had meerdere vrouwen, wat volgens onze maatstaven verboden is.

Erger nog: Een vrouw was naar onze maatstaven veel te jong, zelfs strafbaar zoals je regelmatig in de krant kunt lezen.

Politiek gezien was hij een absoluut alleenheerser, staatshoofd, opperrechter en krijgsheer. Dat is tegenwoordig ook alleen maar voor de grote dictators weggelegd. Wij hebben een triaspolitica enzo.

Wat klopt er nou niet? Ik snap het niet.

Doe toch niet zo bijdehand. Leefde de profeet indertijd in NL dan. Nee. Heeft hij de NL normen en waarden of wetten overtreden. Nee, NL bestond toen zelfs nog niet eens. Waar het om gaat is dat Ayaan opzettelijk een aantal zaken over de profeet belichte en er heel wat bij loog overigens, puur om 900.000 mensen te kwetsen en jou tegen mij op te stoken, puur voor haar sadistische vermaak en hoop op een glanzerende toekomst die ze waarschijnlijk door hard werken en haar mini brein te gebruiken niet had kunnen bereiken. Proficiat Ayaan, je hebt voor een paar centen en complimentjes een enkeltje hel geboekt. Naar mijn mening mag ze nog wel een beetje bakken. Veelste licht is die meid. En voor wat jou betreft tomas, kijk een beetje uit met jou uitspraken die andere mensen die hier voor hun plezier komen kunnen kwetsen. Een gentleman zoals jou wil dat toch niet op zn geweten hebben of niet soms. En denk eraan, dat jij niet in God en zn heilige gezanten gelooft wil nog niet zeggen dat jij geloofslasterend onaanraakbaar bent voor hogere zaken waar jij geen begrip van hebt. What goes around, comes around.

Tomas
24-04-03, 20:44
Geplaatst door Idrissi_1
Leefde de profeet indertijd in NL dan. Nee. Heeft hij de NL normen en waarden of wetten overtreden. Nee, NL bestond toen zelfs nog niet eens.

Ze zegt dat hij naar ONZE maatstaven een perverse tiran is. Heeft hij onze huidige wetten overtreden: ja. Is hij volgens onze maatstaven een tiran? Ja.


En voor wat jou betreft tomas, kijk een beetje uit met jou uitspraken die andere mensen die hier voor hun plezier komen kunnen kwetsen.

Waarvoor zou ik moeten uitkijken? Ik begrijp je niet.


En denk eraan, dat jij niet in God en zn heilige gezanten gelooft wil nog niet zeggen dat jij geloofslasterend onaanraakbaar bent voor hogere zaken waar jij geen begrip van hebt. What goes around, comes around.

Dat geldt trouwens voor ons allemaal. Ook jou.

kaassietoch
24-04-03, 21:26
Geplaatst door Idrissi_1
Doe toch niet zo bijdehand. Leefde de profeet indertijd in NL dan. Nee. Heeft hij de NL normen en waarden of wetten overtreden. Nee, NL bestond toen zelfs nog niet eens.

Maar dit doet niks af aan de constatering van Hirsi Ali. H!tler is net zo goed naar de huidige normen en waarden een monster te noemen, en nee ik probeer hier niet de Profeet met Hitler te vergelijken, alhoewel dit voor vele Duitsers absoluut geen bezwaar vormde zijn ideeen enthousiast aan te hangen. We zijn er nu wel achter dat de ideeen van H!tler dus helemaal niks waardevols toevoegen aan de wereld. Nu roepen dat H!tler een perverseling is zal afgezien van een groepje neo-nazi's verder door niemand als een belediging worden beschouwd. OK beetje extreme vergelijking maar Hirsi Ali probeert mijns inziens vooral een lans te breken voor het opruimen van de domatische aanpak van de Islam die door veel Moslims hier ten lande aangehangen wordt. Of die poging op deze wijze effectief is durf ik wel te betwijfelen maar spectaculair is de constatering van Hirsi Ali in het geheel niet. De Profeet gedroeg zich naar de tijdgeest OK. Een aantal van de zaken die in die tijdgeest waarschijnlijk vrij normaal waren kunnen nu absoluut niet meer waaronder het rijtje van Hirsi Ali. Jij als Moslims kan zelf wel uitmaken of de profeet dessalniettemin deugt of niet, daar heb je Hirsi Ali niet voor nodig me dunkt.



Waar het om gaat is dat Ayaan opzettelijk een aantal zaken over de profeet belichte en er heel wat bij loog overigens, puur om 900.000 mensen te kwetsen en jou tegen mij op te stoken

Het gekke is dat ik het totaal niet als opstoken ervaar, en ik denk met mij vele andere autochtonen. Bij elke religie of idealistische stroming heb ik mijn bedenkingen en die had ik al voordat ik van het bestaan van Hirsi Ali op de hoogte was. Wat wel als een wig voel tussen Moslims en koeffaar is dat de constatering van Hirsi Ali weer de aanleiding moet zijnvoor een hoop moddergegooi en dat het nu weer over de boodschapper gaat en niet de inhoud. Het kan toch op zich niet moeilijk zijn te stellen dat je als Moslim anno 2003 ook niets ziet in het trouwen met een 9-jarige, tirannie en veelwijverij maar dat je de waarde van de Profeet voor de Ummah desondanks onderkent.



puur voor haar sadistische vermaak en hoop op een glanzerende toekomst die ze waarschijnlijk door hard werken en haar mini brein te gebruiken niet had kunnen bereiken. Proficiat Ayaan, je hebt voor een paar centen en complimentjes een enkeltje hel geboekt. Naar mijn mening mag ze nog wel een beetje bakken. Veelste licht is die meid.

Sta erboven, haal je schouders op. Nu beklaag je je over het gebrek aan respect door Hirsi Ali terwijl je zelf geen haar beter bent in je benadering naar iemand die toevallig niet precies dezelfde mening als jij is toegedaan.




En voor wat jou betreft tomas, kijk een beetje uit met jou uitspraken die andere mensen die hier voor hun plezier komen kunnen kwetsen. Een gentleman zoals jou wil dat toch niet op zn geweten hebben of niet soms.

Trek nou eerst eens een duidelijke scheidslijn tussen vrijheid van meningsuiting en opzettelijke godslastering en onthoudt dat we in Nederland an sich niet veel meer doen met heilige huisjes.



En denk eraan, dat jij niet in God en zn heilige gezanten gelooft wil nog niet zeggen dat jij geloofslasterend onaanraakbaar bent voor hogere zaken waar jij geen begrip van hebt. What goes around, comes around.

En pas op dat je niet op de troon van Allah gaat zitten.

Idrissi_1
24-04-03, 21:41
Geplaatst door Tomas
Ze zegt dat hij naar ONZE maatstaven een perverse tiran is. Heeft hij onze huidige wetten overtreden: ja. Is hij volgens onze maatstaven een tiran? Ja. :terrorist

een beetje logisch redeneren ajb, je klinkt een beetje als een baviaan wanneer je gaat goedkeuren dat een heilige Profeet die voordat NL bestond de NL regels heeft overtreden.It doesn't make any sense. Het is pure leedvermaak die nergens op slaat. Houdt je afzijdig van die uitspraken als je er niets mee kunt.



Waarvoor zou ik moeten uitkijken? Ik begrijp je niet.

Als je het niet begrijpt ga dan rustig je gangen opnieuw na. Concentreer en begrijp.


Dat geldt trouwens voor ons allemaal. Ook jou.

Daar heb je gelijk in.

Idrissi_1
24-04-03, 21:58
Geplaatst door kaassietoch
Maar dit doet niks af aan de constatering van Hirsi Ali. H!tler is net zo goed naar de huidige normen en waarden een monster te noemen, en nee ik probeer hier niet de Profeet met Hitler te vergelijken, alhoewel dit voor vele Duitsers absoluut geen bezwaar vormde zijn ideeen enthousiast aan te hangen. We zijn er nu wel achter dat de ideeen van H!tler dus helemaal niks waardevols toevoegen aan de wereld. Nu roepen dat H!tler een perverseling is zal afgezien van een groepje neo-nazi's verder door niemand als een belediging worden beschouwd. OK beetje extreme vergelijking maar Hirsi Ali probeert mijns inziens vooral een lans te breken voor het opruimen van de domatische aanpak van de Islam die door veel Moslims hier ten lande aangehangen wordt. Of die poging op deze wijze effectief is durf ik wel te betwijfelen maar spectaculair is de constatering van Hirsi Ali in het geheel niet. De Profeet gedroeg zich naar de tijdgeest OK. Een aantal van de zaken die in die tijdgeest waarschijnlijk vrij normaal waren kunnen nu absoluut niet meer waaronder het rijtje van Hirsi Ali. Jij als Moslims kan zelf wel uitmaken of de profeet dessalniettemin deugt of niet, daar heb je Hirsi Ali niet voor nodig me dunkt.



Het gekke is dat ik het totaal niet als opstoken ervaar, en ik denk met mij vele andere autochtonen. Bij elke religie of idealistische stroming heb ik mijn bedenkingen en die had ik al voordat ik van het bestaan van Hirsi Ali op de hoogte was. Wat wel als een wig voel tussen Moslims en koeffaar is dat de constatering van Hirsi Ali weer de aanleiding moet zijnvoor een hoop moddergegooi en dat het nu weer over de boodschapper gaat en niet de inhoud. Het kan toch op zich niet moeilijk zijn te stellen dat je als Moslim anno 2003 ook niets ziet in het trouwen met een 9-jarige, tirannie en veelwijverij maar dat je de waarde van de Profeet voor de Ummah desondanks onderkent.



Sta erboven, haal je schouders op. Nu beklaag je je over het gebrek aan respect door Hirsi Ali terwijl je zelf geen haar beter bent in je benadering naar iemand die toevallig niet precies dezelfde mening als jij is toegedaan.




Trek nou eerst eens een duidelijke scheidslijn tussen vrijheid van meningsuiting en opzettelijke godslastering en onthoudt dat we in Nederland an sich niet veel meer doen met heilige huisjes.



En pas op dat je niet op de troon van Allah gaat zitten.

Ik ga hier niet uitgebreidt inhoudelijk op in anders blijf ik bezig, maar je bent het wel waard om op te reageren.

er is toch niets verkeerds aan om negatieve kritiek te hebben op personen die mijn geloof aan vallen. Maar jij vindt het blijkbaar dat het tegen vrijemeningsuiting instrijkt. Zoniet, mijn excuses dan, alleen als Ayaan, Tomas etc. kritiek hebben over iets waar ze geen halve procent van af weten heb ik ook het recht omijn mening te uiten. Rechten gelden voor iedereen. Zoek het maar op.

Tenslotte vindt ik het een beetje misselijkmakerij als je aan je trekken komt door mij te beledigen met je gevatte "Allah...troon" zinnetje. Heb ik jou soms iets aangedaan. Je weet goed dat dat nergens op slaat . Stick to reality punk :fplet:

kaassietoch
24-04-03, 22:48
Geplaatst door Idrissi_1
Ik ga hier niet uitgebreidt inhoudelijk op in anders blijf ik bezig, maar je bent het wel waard om op te reageren.

er is toch niets verkeerds aan om negatieve kritiek te hebben op personen die mijn geloof aan vallen.

Het probleem van jouw kritiek is dat ie inhoudelijk niet verder gaat dan "Hirsi Ali is een trut en liegt" Zo schiet het zijn doel voorbij. Op de opmerking van Ali valt an sich niks af te dingen, wat ze zegt is gewoon waar. Dat dit voor een Moslim een pijnlijke constatering is snap ik best, als HET voorbeeld voor de Ummah op een dergelijke ontluisterende wijze tegen een westers maatstavenlicht wordt gehouden kan dat niet anders dan een bittere pil zijn. Aan de andere kant blijft er genoeg over om de de Profeet voor het goede dat hij heeft gedaan te respecteren ongeacht wat Hirsi Ali nog verder op haar kerfstok heeft. Helaas blijf jij steken in een woede die je je heldere kijk op zaken ontneemt. Moet je natuurlijk zelf weten maar je speelt er Hirsi Ali eerder mee in de kaart als ze zo zou zijn als jij je in je gedemoniseer doet voorstellen. Dan is er weer een gifspuwende Moslim die zijn religie op precies niet die gewenste waardige manier etaleert.




Maar jij vindt het blijkbaar dat het tegen vrijemeningsuiting instrijkt.

Nee je begrijpt me niet. Jij gaat het op de man(vrouw) spelen omdat je haar kritiek niet kan weerleggen en je er door beledigt voelt. In mijn ogen zet zoiets geen zoden aan de dijk. Je maakt veel kabaal over het gebrek aan respect van Hirsi Ali terwijl haar afwijkende mening voor jou aanleiding genoeg is om het op een partijtje vuilbekken te zetten. Dan vraag je iets van een ander wat je niet bereid bent zelf te geven.




Zoniet, mijn excuses dan, alleen als Ayaan, Tomas etc. kritiek hebben over iets waar ze geen halve procent van af weten heb ik ook het recht omijn mening te uiten. Rechten gelden voor iedereen. Zoek het maar op.

Kom niet met geneuzel, ik ontzeg je niets, je bent alleen erg eenzijdig in je omgang met respect en jij bent al helemaal niet de persoon die uitmaakt wie er wel respect krijgt en wie niet. Verder vind ik het 'onwetende' argument flauwekul. Je hoeft geen Islamgeleerde te zijn om bepaalde eigenschappen/gedragingen van de Profeet in de Koran terug te vinden en ze tegen het licht van de 21e eeuw te houden.



Tenslotte vindt ik het een beetje misselijkmakerij als je aan je trekken komt door mij te beledigen met je gevatte "Allah...troon" zinnetje. Heb ik jou soms iets aangedaan. Je weet goed dat dat nergens op slaat . Stick to reality punk :fplet:

Gutteguttegut wat een opgefokte kippenwoede. Ben jij er weer zo eentje die al beledigd is als er naar hem gekeken wordt ofzo? Zoals jij zo gespitst bent op je recht te mogen zeggen wat je denkt ben ik dat natuurlijk ook. Dus: Ik vind je nogal uit de hoogte als je plaatsvervangertje gaat spelen voor Allah door met bezweringen van ongelovigen aan te komen en zinnetjes als "What goes around, comes around" en al helemaal als je verontwaardigd gaat doen als iemand over die hoogmoed begint. Dat slaat inderdaad nergens op of heb jij een lijntje met Allah dan?

Dus settle down Butthead! :vlammen:

Idrissi_1
24-04-03, 23:09
Geplaatst door kaassietoch
Het probleem van jouw kritiek is dat ie inhoudelijk niet verder gaat dan "Hirsi Ali is een trut en liegt" Zo schiet het zijn doel voorbij. Op de opmerking van Ali valt an sich niks af te dingen, wat ze zegt is gewoon waar. Dat dit voor een Moslim een pijnlijke constatering is snap ik best, als HET voorbeeld voor de Ummah op een dergelijke ontluisterende wijze tegen een westers maatstavenlicht wordt gehouden kan dat niet anders dan een bittere pil zijn. Aan de andere kant blijft er genoeg over om de de Profeet voor het goede dat hij heeft gedaan te respecteren ongeacht wat Hirsi Ali nog verder op haar kerfstok heeft. Helaas blijf jij steken in een woede die je je heldere kijk op zaken ontneemt. Moet je natuurlijk zelf weten maar je speelt er Hirsi Ali eerder mee in de kaart als ze zo zou zijn als jij je in je gedemoniseer doet voorstellen. Dan is er weer een gifspuwende Moslim die zijn religie op precies niet die gewenste waardige manier etaleert.




Nee je begrijpt me niet. Jij gaat het op de man(vrouw) spelen omdat je haar kritiek niet kan weerleggen en je er door beledigt voelt. In mijn ogen zet zoiets geen zoden aan de dijk. Je maakt veel kabaal over het gebrek aan respect van Hirsi Ali terwijl haar afwijkende mening voor jou aanleiding genoeg is om het op een partijtje vuilbekken te zetten. Dan vraag je iets van een ander wat je niet bereid bent zelf te geven.




Kom niet met geneuzel, ik ontzeg je niets, je bent alleen erg eenzijdig in je omgang met respect en jij bent al helemaal niet de persoon die uitmaakt wie er wel respect krijgt en wie niet. Verder vind ik het 'onwetende' argument flauwekul. Je hoeft geen Islamgeleerde te zijn om bepaalde eigenschappen/gedragingen van de Profeet in de Koran terug te vinden en ze tegen het licht van de 21e eeuw te houden.



Gutteguttegut wat een opgefokte kippenwoede. Ben jij er weer zo eentje die al beledigd is als er naar hem gekeken wordt ofzo? Zoals jij zo gespitst bent op je recht te mogen zeggen wat je denkt ben ik dat natuurlijk ook. Dus: Ik vind je nogal uit de hoogte als je plaatsvervangertje gaat spelen voor Allah door met bezweringen van ongelovigen aan te komen en zinnetjes als "What goes around, comes around" en al helemaal als je verontwaardigd gaat doen als iemand over die hoogmoed begint. Dat slaat inderdaad nergens op of heb jij een lijntje met Allah dan?

Dus settle down Butthead! :vlammen:

So so. Draag je ook een mooi pakkie met een leuk stropdasje erbij.Je kunt zo de politiek in. Je klinkt mn broer wel, zit ook om alles te zeiken en voor wat betreft het opgefokt zijn, niet meer een menselijke reactie op een onmenselijke spiraal van aktie. Je zou wel wat anders piepen als je in mijn schoenen zou staan. You would not survive. Zo'n kaffer die de taal zn eigen heeft gemaakt om diabolische aantijgingen van bepaalde personen niet meer dan normaal te vinden gaat mij simpelweg te ver. Kijk, jij kan misschien taalkundig gezien beter een discussie winnen, maar ik weet waar ik voor sta en dat is rechtvaardigheid voor allen zoals God die bedoeld heeft. En daar wijk ik niet vanaf. Denk en zeg wat je niet laten kunt. Deze discussie heb jij gewonnen in jouw kortzichtige wereldje van manipulaties. Proficiat. Ik reageer niet meer op jou in deze nieuws onderwerp. We'll meet again.

p.s. take it easy take a sisi :roker:

kaassietoch
25-04-03, 00:21
Geplaatst door Idrissi_1
So so. Draag je ook een mooi pakkie met een leuk stropdasje erbij.Je kunt zo de politiek in. Je klinkt mn broer wel, zit ook om alles te zeiken

Hoppekee en hoeveel % boodschap vertegenwoordigen deze 115 letters nou? Inderdaad 0. Dat is nou jouw probleem. Je kraakt mijn verhaal niet maar gaat het zoeken in allerlei zijdelings gerommel. Jammer.




en voor wat betreft het opgefokt zijn, niet meer een menselijke reactie op een onmenselijke spiraal van aktie. Je zou wel wat anders piepen als je in mijn schoenen zou staan. You would not survive.

Ach kom, kruip dan weer niet gelijk in die slachtofferrol. Hirsi Ali plaatst een pijnlijke constatering en gelijk raakt je leven kapot? Pfff dan is ze je toch nog de baas toch?
Wellicht zou het wat schelen als je je gewoon eens wat meer beperkte tot de feiten als je een topic opent. Nu wordt je op je eigen beperkte kijk met LPF allure afgerekend en dat heb je echt helemaal aan jezelf te danken en niet die grote boze maatschappij om je heen. Verder ken je me niet maar wat moet ik me zoal voorstellen bij de schoenen van je? Slaat je vader je, kan de pedofiele buurman zijn handen niet thuis houden, wordt je afgeperst door je twaalfjarige buurmeisje? Als je iets dwarszit zeg het dan gewoon of als het echt niks voorstelt zeik er dan niet over.



Zo'n kaffer die de taal zn eigen heeft gemaakt om diabolische aantijgingen van bepaalde personen niet meer dan normaal te vinden gaat mij simpelweg te ver.

Knul, het is nog niet eens dat je die aantijgingen van Hirsi Ali niet kan weerleggen, je probeert het verd. niet eens. In plaats daarvan huil je mee met de wolven in het bos en gaat wild om je heen trappen als er een paar prikkers opduiken die niet zo van je geblaat onder de indruk zijn.




Kijk, jij kan misschien taalkundig gezien beter een discussie winnen, maar ik weet waar ik voor sta en dat is rechtvaardigheid voor allen zoals God die bedoeld heeft.

Als dat echt zo zou zijn had je je veel neutraler uitgelaten over je medemens met andere mening. Oftwel met dit hypocriete gelul maak je een karikatuur van jezelf.



En daar wijk ik niet vanaf. Denk en zeg wat je niet laten kunt. Deze discussie heb jij gewonnen in jouw kortzichtige wereldje van manipulaties. Proficiat. Ik reageer niet meer op jou in deze nieuws onderwerp. We'll meet again.

Hmm dit lijkt me met elkaar in tegenspraak, je draait me de nek toe en zegt dat we elkaar toch nog zullen tegenkomen, maar ok een onzinnig detail. De grootste grap is dat je met je bombastische zeurverhaal me nu ook nog manipulaties gaat verwijten. Wat is er gemanipuleerd aan de constatering "Mohammed heeft een aantal praktijken er op na gehouden die volgens de huidige westerse normen afkeuringswaardig zijn", vooral ook omdat die opvatting nog niet eens van mezelf is en ik me in mijn reacties vooral druk maak over het inhoudelijk gewicht van je brabbelverhaaltjes? Damn ben jij Khalid L. ? Die kon ook zo goed tegen terechte kritiek :rolleyes:



p.s. take it easy take a sisi :roker:

Verfrissend he, de waarheid?

Maarten
25-04-03, 03:44
Idrissi, ik begrijp je wel, maar er is hier toch veel minder aan de hand dan je denkt. Het maakt ook niet uit wie Hirsi als vriendjes heeft, en er wordt ook niet met twee maten gemeten... Juridisch gezien zijn het echt twee verschillende dingen.

Moumni verklaarde homo's voor ziek, en dat kon dus een rechtsstreekse inbreuk op artikel 1 Grondwet zijn. En het aanzetten tot haat tegen bevolkingsgroepen is gewoon strafbaar. Kortom reden genoeg voor een proefproces.
Toch was ik daat erg tegen, omdat de uitkomst al vast stond: De opvattingen over homo's volgen redelijk uit de godsdienst, en er bestaat gewoon vrijheid om die te verkondigen, klaar.
Verder oordeelt het Europese Hof uiteindelijk over dit soort dingen, en dat gaat echt niet uitspeken, dat een wereldgodsdienst zijn mond moet houden.
Nou ben ik voor 99% voor homo's, maar ik vind dat ze die Moumni niet hadden moeten vervolgen, mede omdat ze het hem in de media al erg moeilijk gemaakt hadden. Die moet je niet nog eens in een tamelijk kansloos proefproces betrekken.
Verder bleek de rechter dus gewoon normaal moslimvriendelijk te zijn.

Hirsi kwam niet in de buurt van art. 1 GW. Zij had het niet over een complete groep, maar over de Profeet. Dat zegt echt nog niet wat ze verder van moslims vindt, en zet op zich ook niet aan tot moslimhaat. Kijk, ik kan me wel voorstellen, dat je het zeer beledigend vindt, maar daar is het strafrecht niet voor. Dat dient echt niet om mensen straffen op te leggen, omdat anderen ergens in beledigd werden. Je kunt hier echt zeggen, dat de Paus een lul is. En de komiek Hans Theeuwen had al lang een levenslange gevangenisstraf gehad.. Zo werkt dat niet. Een uitlating moet echt rechtsstreeks beogen haat te zaaien tegen groepen.
Daar was hier echt nog geen sprake van, en de Officier heeft dat heel goed gezien. Maar als Hirsi zou zeggen dat alle Moslims ziek waren, dan krijg je wel een ander verhaal.

Overigens staat er in het boek van Moumni, dat Europeanen erger zijn dan varkens of honden. Dat staat veel dichter bij haat zaaien, dan wat Hirsi deed.
Bedenk ook dat Hirsi goed verdedigbare argumenten heeft. Je kunt wel aankomen met gewoonten uit de 7e eeuw enzo, en dat begrijpen velen ook wel, maar daarmee ondergraaf je Hirsi's mening nog niet echt.

Maar net zo min als van de vrijspraak vanMoumni, lig ik wakker van de beslissing om Hirsi niet te vervolgen. Gewoon standaardzaakjes.
Verder ontzegt niemand je het recht om boos te zijn, maar je moet gewoon niet het strafrecht voor dit soort dingen willen inzetten. Verzin maar wat anders. Protesteren is prima.

Neem mij: ik ben ontzettend voor homo-tolerantie. Echt om geloofsredenen. Toch was ik erg tegen vervolging van Moumni. Hoezo probleem? Ik heb er echt vrede mee. Het gaat er om dat je snapt hoe recht werkt.