PDA

Bekijk Volledige Versie : hoe ziet het pardijs er uit???

sobhanaallah
25-04-03, 16:00
In de naam van Allah, de Barmhartige, de genadevolle
Beste broeders en zusters
Neem de tijd en ga hier even voor zitten. Denk heel even ergens aan en zonder je af te vragen van je dagelijkse zorgen. Denk niet aan je werk, noch aan je school of wat je toch aan het eind van de dag zal gaan eten of doen. Laten we elkaar even bij de hand nemen over het pad genaamd ‘eindbestemming’lopen van dit leven.
Als we ons afvragen wat ons voornaamste doel is in dit wereldse leven, zullen velen van ons als antwoord hebben: gelukkigheid in het wereldse leven, vette dure auto of……
Daar is waar iedereen ( het merendeel van ons dan) naar streeft, we zitten op school met als doel later een goede baan te krijgen om geld te verdienen, om gelukkig te zijn, trouwen om een gezinnetje te stichten met schattige en gezonde kinderen enz
Maar laten we niet vergeten dat dat niet alles is in dit leventje, en dat er veel meer van ons wordt verwacht. Alles in dit wereldse leven vergaat. Alllessssssssss
Een mooi voorbeeld waar veel van kunnen leren is dat de kameel van de profeet sws. Zij heette Al-Qaseaae en was bekend als het snelste rijdier te midden van de rijdieren van de shaba. Niemand van de sahab waagt het niet om er ooit om de kameel van de profeet sws in te hallen. Op en dag kwam er een oude man met een ezeltje en die haalde met alle gemak Al-Qaswaae in..
De profeet sws zei hierop: “Allah heeft vastgesteld dat er niets in deze wereldse leven zal rijzen of ooit zal het weer dalen”.
Dit geldt voor alles, na gezondheid komt ziekte, na rijkdom komt de armoede, na een leuke etentje, ben je moe, na de zon komt de nacht, na het regen komt de zon schijnen en na het leven komt de DOOD
Gelukkigheid in het wereldse leven is dus niet volmaakt, je hebt in principe geen garantie en er volgt meestal iets negatief… toch. In het paradijs zal het inshal Allah anders zijn, zoals Allah swt ons belooft heeft. Want daar heb je andere maatstaven, andere soorten blijdschap en gelukkigheid, waaronder dat daar wel geldt dat, datje uiteindelijke doelstelling is en dat het eeuwig is. Laten we dat hopen voor onze omah. Laten we eens wat dichterbij gaan, laten we ons eens voorstellen hoe het paradijs eruit zal zien, de eindbestemming waar we zo hard voor werken en waar we zo erg naar verheugen??. Hoe ziet die plek er nou uit denk je???, hoe zal het allemaal in zijn werk daar gaan, voor de vrouwen is er namelijk zelfs nog wat extras??
Na het laten blijken van jullie interesses hierin zal ik dat uiteraard verder uitwerken.

Moge Allah sws insha Allah ons allen belonen met deze prachtige eindbestemming
Salaam oealeikoem warahmtoe aallhe wa barakotoh
:wow:

Famos
29-04-03, 21:32
Hey Sobhanallah

Mijn complimenten voor jou topic (en al die andere die over de islam gaan)
Ik kan echt veel van jou leren!!
Ga zo door!!

Groeten Famos
ps: Ik wil weten wat de extra's voor vrouwen zijn!!

barbaartje
06-05-03, 12:34
Petje af voor jou, heel mooi geschreven en je bent er blijkbaar ook veel mee bezig. Ga zo door dame!!!!

sobhanaallah
07-05-03, 13:07
Salaam allemaal,
ik ond het leuk dat jullie greageerd hebben, maar wil weten of de anderen ingeintreseerd in zijn. ik heb het trouwens hellemal af. het is heel mooi om te lezen, ik hou jullie zeker op de hoogte.
Salaam

my_amel
09-05-03, 12:07
hey ik wilde er ook nog even op reageren

wat een interessant verhaal is dat. soooo. ik vind hem echt super. jou verhalen blijf ik lezen....

afz: amel