PDA

Bekijk Volledige Versie : Rol van de vrouw volgens AEL-nl



Waterval
25-04-03, 17:01
Artikel 7
Gods Woord leert dat man en vrouw krachtens de scheppingsorde een eigen specifieke, van elkaar onderscheiden roeping en plaats hebben ontvangen. In deze orde is de man het hoofd van de vrouw .
Maatregelen ter erkenning van de gelijkwaardigheid van mannen en vrouwen worden positief beoordeeld. Elk emancipatiestreven dat de van God gegeven roeping en plaats van mannen en vrouwen miskent, is revolutionair en moet krachtig worden bestreden.




































Oh nee, volgens de partij waar de vvd mee gaat regeren; de SGP

lennart
25-04-03, 17:05
Geplaatst door Waterval
Artikel 7
Gods Woord leert dat man en vrouw krachtens de scheppingsorde een eigen specifieke, van elkaar onderscheiden roeping en plaats hebben ontvangen. In deze orde is [B]de man het hoofd van de vrouw .
Maatregelen ter erkenning van de gelijkwaardigheid van mannen en vrouwen worden positief beoordeeld. Elk emancipatiestreven dat de van God gegeven roeping en plaats van mannen en vrouwen miskent, is revolutionair en moet krachtig worden bestreden.


Heel juist, want de vrouw is de bron van alle corruptie en verleiding op de wereld.

Donna
25-04-03, 17:15
Geplaatst door Waterval
In deze orde is de man het hoofd van de vrouw

Ik vraag me IDD af wanneer heilige strijdster voor de vrouwenzaak Ayaan Hirsiali haar veto uitspreekt over de coalitiebesprekingen. Of bij de VVD weggaat omdat deze partij serieus in gesprek is met een partij die gegeseld is door GGGGGristenfundamentalisten en ander extremistisch gespuis.

Iemand mijn hoofd gezien trouwens...? Het ging even sigaretten halen......


Als je man bij je weggaat, ben je dan in SGP jargon onthoofd?

Dat soort vragen........

ZwYgStErr
25-04-03, 17:16
Geplaatst door lennart
Heel juist, want de vrouw is de bron van alle corruptie en verleiding op de wereld.

Moest ze maar niet van die stomme appel eten.

:jammer:

Onze vrouwen aan de andere hand, die waren veel cooler, die leidden legers enzo :D

Orakel
25-04-03, 17:34
Geplaatst door Donna


Iemand mijn hoofd gezien trouwens...? Het ging even sigaretten halen......


Als je man bij je weggaat, ben je dan in SGP jargon onthoofd?

Dat soort vragen........

:hihi:



In deze orde is de man het hoofd van de vrouw .

In dat opzicht is de vrouw dan wel weer het hoofd van het gezin.

Of toch pro homosexualiteit? Of zijn ze sterk aan het muteren bij de SGP?

'kheb er een hard hoofd in........

lennart
25-04-03, 17:36
Geplaatst door ZwYgStErr
Moest ze maar niet van die stomme appel eten.

:jammer:

Onze vrouwen aan de andere hand, die waren veel cooler, die leidden legers enzo :D

Waar vind ik tegenwoordig nog zo'n vrouw?

Niet in de disco in elk geval, zoveel is zeker :(

Donna
25-04-03, 17:40
Geplaatst door lennart
Waar vind ik tegenwoordig nog zo'n vrouw?

Niet in het disco in elk geval, zoveel is zeker :(

Zelfs niet met de nieuwe legerkleuren-mode?

ZwYgStErr
25-04-03, 17:41
Geplaatst door lennart
Waar vind ik tegenwoordig nog zo'n vrouw?

Niet in het disco in elk geval, zoveel is zeker :(

Misschien wel in DE disco :)























ik weet het flauw :p

lennart
25-04-03, 17:45
Geplaatst door ZwYgStErr
Misschien wel in DE disco :)



:fplet: moet ik maar niet sommige dingen denken andere dingen intikken :stout:

lennart
25-04-03, 17:47
Geplaatst door Donna
Zelfs niet met de nieuwe legerkleuren-mode?

Hmm, zo had ik er nog niet bij stil gestaan. Toch nog hoop :lole:

ps.

Zijn alle vrouwen in legerkleuren-kleding, militaire genieen ???

Donna
25-04-03, 17:53
Geplaatst door lennart
Zijn alle vrouwen in legerkleuren-kleding, militaire genieen ???

'We'll be whatever you want us to be, honey....'

Gulpje en Phileine in New York.

mulan
25-04-03, 19:51
Hirshi Ali staat voor mij gelijk aan 'hypocriet'................... :mad:


Legerkleding.......niets voor mij....ik geef wel bevelen met mijn eigen outfit aan :p

NIS1
25-04-03, 20:14
Geplaatst door Donna
Ik vraag me IDD af wanneer heilige strijdster voor de vrouwenzaak Ayaan Hirsiali haar veto uitspreekt over de coalitiebesprekingen. Of bij de VVD weggaat omdat deze partij serieus in gesprek is met een partij die gegeseld is door GGGGGristenfundamentalisten en ander extremistisch gespuis.


Wat heb jij hier een punt zeg..

Abdul Karim
25-04-03, 20:24
Geplaatst door NIS1
Wat heb jij hier een punt zeg..

Ayaan houdt zich momenteel wel erg rustig,.heb de laatste paar weken niets meer van haar vernomen. Ze zal denk ik wel weer opduiken wanneer de coalitiebesprekingen tussen CDA/VVD en een 3e partijen mislukken en zal de schuld,zoals gewoonlijk, aan anderen afschuiven.

nouwra
25-04-03, 20:43
Geplaatst door Waterval
Artikel 7
Gods Woord leert dat man en vrouw krachtens de scheppingsorde een eigen specifieke, van elkaar onderscheiden roeping en plaats hebben ontvangen. In deze orde is de man het hoofd van de vrouw .
Maatregelen ter erkenning van de gelijkwaardigheid van mannen en vrouwen worden positief beoordeeld. Elk emancipatiestreven dat de van God gegeven roeping en plaats van mannen en vrouwen miskent, is revolutionair en moet krachtig worden bestreden.

:rolleyes:
Met een beetje knip, plak en interpreteer werk zou je nog wat in deze opvatting kunnen zien. Maar "moet krachtig worden bestreden" is mijn reactie geeneens waard.

nou ja, ik kon het niet laten... :melig2:


geplaatst door Orakel
In dat opzicht is de vrouw dan wel weer het hoofd van het gezin.

Wat als je als vrouw geen man en geen gezin hebt? Ben je dan die spreekwoordelijke kip zonder kop

Simon
25-04-03, 21:22
Ik vraag mij de hele tijd af of men de Christen Unie en SGP gebruikt om zich niet geheel uit te leveren aan D66. Ik kan mij toch niet voorstellen dat de VVD en het CDA verder gaan met die christelijke partijen. Mocht het toch zover komen dan is mijn geloof in de politiek wel op het dieptepunt aangekomen. De kiezer heeft gesproken maar wat dat voor de regering van je land betekent ???

Simon

De Rode Roos
26-04-03, 00:18
Geplaatst door Simon
Ik vraag mij de hele tijd af of men de Christen Unie en SGP gebruikt om zich niet geheel uit te leveren aan D66. Ik kan mij toch niet voorstellen dat de VVD en het CDA verder gaan met die christelijke partijen. Mocht het toch zover komen dan is mijn geloof in de politiek wel op het dieptepunt aangekomen. De kiezer heeft gesproken maar wat dat voor de regering van je land betekent ???

Simon

Ik denk altijd: na regen komt zonneschijn. Eerst het bitter, dan het zoet. (ofzo ;))

Dan weten we dat we bij de volgende verkiezingen misschien een linkse meerderheid krijgen zodat Nederland weer een links kabinet krijgt na al die decennia van neo-liberaal rechts afbraak.

Donna
26-04-03, 12:01
Als ik het allemaal goed begrepen heb weten we het na het weekend. Ergens hoop ik dat Balk zijn verstand weer terugkrijgt en het met Bos op een akkoordje gooit voor het te laat is. Misschien gebruiken ze de kleine christelijken idd om D66 tot concessies te dwingen, maar of dat een strategie is die werkt? Dan ga je ervan uit dat Dietrich wel heel graag wil meeregeren, en volgens mij is het D66 om het even. Regeren of niet, die partij gaat verdwijnen zoals het er nu uitziet. Gisteren hoorde in een interview met de voorzitter van de SGP jeugd op de radio, wat een gek was dat. 'Wat zijn de moeilijkste punten in de onderhandelingen?' 'Nou, allereerst natuurlijk die hele vrouwendiscussie (verveelde toon). 'Overigens is het niet zo dat de SGP andere partijen zal dwingen hun beleid tov vrouwen te veranderen'. Dat is toch triest? Dat je zo'n dweil serieus aan het woord hebt die zonder in janken uit te barsten zegt: overigens zullen we andere partijen niet dwingen hun beleid tov vrouwen te veranderen?????

Ik vind het een beetje onwerkelijk allemaal.

Dutchguy
26-04-03, 12:56
Geplaatst door Donna


Ik vind het een beetje onwerkelijk allemaal.

Ik ook. Alleen al het idee dat er weer over vrouwenemancipatie, het homohuwelijk en de euthanasiewetgeving onderhandeld zou moeten worden... :mad:

~Panthera~
26-04-03, 12:59
Geplaatst door Dutchguy
Ik ook. Alleen al het idee dat er weer over vrouwenemancipatie, het homohuwelijk en de euthanasiewetgeving onderhandeld zou moeten worden... :mad:
---------------

Yep......back to the middleages folks ! Onder het mom van "normen en waarden".
Eerdaags lopen we allemaal in een "Staphorster variant" outfit. :hihi:

Tomas
26-04-03, 17:12
Geplaatst door ~Panthera~
---------------

Yep......back to the middleages folks ! Onder het mom van "normen en waarden".
Eerdaags lopen we allemaal in een "Staphorster variant" outfit. :hihi:

Nou dames, niet zo moeilijk doen. Ik vind dit in het kader van "een beetje tegemoetkomen aan onze islamitsche landgenoten" een goeie zaak. Dat vergemakelijkt het integratie proces, zeg maar. Gewoon ff door de zure appel heen bijten. Over een jaar of 20 zullen we jullie namen weer eens hardop zeggen in het openbaar. Mischien 30. Dat zien we dan wel.

lennart
26-04-03, 20:45
Geplaatst door Tomas
Nou dames, niet zo moeilijk doen. Ik vind dit in het kader van "een beetje tegemoetkomen aan onze islamitsche landgenoten" een goeie zaak. Dat vergemakelijkt het integratie proces, zeg maar. Gewoon ff door de zure appel heen bijten. Over een jaar of 20 zullen we jullie namen weer eens hardop zeggen in het openbaar. Mischien 30. Dat zien we dan wel.

Laten we in elk geval dat dwaze idee van het vrouwenrijbewijs direct verbieden.

Orakel
26-04-03, 20:47
Geplaatst door nouwra
:rolleyes:
Met een beetje knip, plak en interpreteer werk zou je nog wat in deze opvatting kunnen zien. Maar "moet krachtig worden bestreden" is mijn reactie geeneens waard.

nou ja, ik kon het niet laten... :melig2:



Wat als je als vrouw geen man en geen gezin hebt? Ben je dan die spreekwoordelijke kip zonder kop

Hoezo spreekwoordelijk? :p

ZwYgStErr
26-04-03, 20:53
Geplaatst door J.M.T.
En wie bepaalt de rol van de vrouw in de AEL? Mannen!!!

Nix te zeggen over de SGP? :).

Sayf_eDeen
26-04-03, 21:02
Geplaatst door ZwYgStErr
Nix te zeggen over de SGP? :).

Ah ja, zo zie je maar weer dat men helemaal niet over onze opvattingen heen valt (waarvan de helft niet eens tot de zuivere Islam behoort, maar ala) maar simpelweg over het feit dat we moslims zijn.

Pas op beste kaffer, zo verwordt jouw selectieve verontwaardiging tot niet meer dan ordinair racistenpraat

Keep up the mask :duim:

ZwYgStErr
26-04-03, 21:05
Geplaatst door Sayf_eDeen
Ah ja, zo zie je maar weer dat men helemaal niet over onze opvattingen heen valt (waarvan de helft niet eens tot de zuivere Islam behoort, maar ala) maar simpelweg over het feit dat we moslims zijn.

Pas op beste kaffer, zo verwordt jouw selectieve verontwaardiging tot niet meer dan ordinair racistenpraat

Keep up the mask :duim:

Ey!!!

J.M.T. is cool hoor! Me laik :hihi: