PDA

Bekijk Volledige Versie : Verwelkoming van coalitie door Iraki's geacteerd..



NIS1
27-04-03, 11:55
Voor dubbele maandasalaris kon je in Koeweit mee doen aan de propaganda van de Amerikanen.

Naar Aljazeera werd door verscheidene familieleden gebeld over de vertoonde Iraki's op televisie. "Het waren geen Iraki's!!" "Ik zag een familielid, de Amerikanen de hand schudden en bedanken voor de vrijheid!?!?" Marokkaanse gezinnen, die hun familieleden als Iraki's op tv zagen. Zo heeft Aljazeera ook meldingen van andere groeperingen mogen ontvangen. In Koeweit werken veel buitenlanders, waaronder ook veel Marokkanen. Ook Koeweitie's deden natuurlijk mee.

De acteurs moesten zich bevrijd voelen door de Amerikanen. Deze beelden moesten de wereld overtuigen van de goede bedoelingen van de Amerikanen. Het is een en al show geweest melde Aljazeera, aan de hand van de reaktie's die het heeft ontvangen van de door verbazing geslagen familieleden.

(wat ik hier vooral wil onderstrepen, is dat we ook veel naar nepbeelden hebben gekeken. de Iraakse regering heeft natuurlijk ook het een en ander proberen te fixen voor propaganda)

De Rode Roos
27-04-03, 12:07
Het beeld van het omver trekken van het grote standbeeld van Saddam is het bekendste voorbeeld. Bijna perfect geregisseerd stukje propaganda van het Pentagon. Alleen hadden ze daar meer Irakezen moeten neerzetten. ;) En de meeste Irakezen die er waren stonden niet te juichen maar verbijsterd te kijken. Kunnen we gewoon allemaal zien op film en foto's die daarvan zijn gemaakt.

lennart
27-04-03, 16:20
de 'rescuemission' van de Jessica Lynch was ook in scene gezet. De Iraakse soldaten waren alang weg namelijk.

Mark
27-04-03, 16:41
Het klopt allemaal!

Sadam Hoessein heeft ook nooit bestaan, het waren allemaal dubbelgangers. De slachtoffers van zijn bewind zijn ook allemaal Marokkaanse acteurs geweest. George Lucas heeft voor de neplijken gezorgd.

lennart
27-04-03, 16:52
Mark: goed mogelijk, ik bedoel waarom heeft Clinton 2 keer de kans gemist om Osama Bin Laden te grijpen? Twee keer heeft hij van Sudan het aanbod gekregen om OBL uitgeleverd te krijgen!!

jaja
27-04-03, 21:59
Geplaatst door lennart
Mark: goed mogelijk, ik bedoel waarom heeft Clinton 2 keer de kans gemist om Osama Bin Laden te grijpen? Twee keer heeft hij van Sudan het aanbod gekregen om OBL uitgeleverd te krijgen!! volgens mij bestaat het hele Midden oosten niet ... allemaal hollywood-films opgenomen in Nevada ... :rolleyes:

NIS1
27-04-03, 22:17
Geplaatst door jaja
volgens mij bestaat het hele Midden oosten niet ... allemaal hollywood-films opgenomen in Nevada ... :rolleyes:

:D

Pixelshade
28-04-03, 00:08
Geplaatst door jaja
volgens mij bestaat het hele Midden oosten niet ... allemaal hollywood-films opgenomen in Nevada ... :rolleyes:

:moe:

NIS1
28-04-03, 09:53
Geplaatst door J.M.T.
Al-Jazeera heeft het hele MO vol met leugens gestopt.


Jij bent heel helder van geest zeg. Waarom kraam jij altijd van die onzin uit? Voor mensen zoals jij heb ik met opzet iets tussen haakjes gezet aan het einde van mijn artikel. Ik was al bang voor mensen die me alles gingen verwijten en dit als een aanval zagen. Gelukkig zagen velen de humor ervan in.. :D

Simon
28-04-03, 14:41
Geplaatst door De Rode Roos
En de meeste Irakezen die er waren stonden niet te juichen maar verbijsterd te kijken. Kunnen we gewoon allemaal zien op film en foto's die daarvan zijn gemaakt.

Nou kijk, dat heb ik live gezien en daar worden we het al niet over eens. Ze stonden duidelijk te juichen en raakten buiten zinnen toen het beeld omviel. Of het acteurs waren zou ik niet weten. Maar ja, goedkoper dan een kruisraket en zeker effectiever en minder bloedig.

Simon

lennart
28-04-03, 14:57
Geplaatst door jaja
volgens mij bestaat het hele Midden oosten niet ... allemaal hollywood-films opgenomen in Nevada ... :rolleyes:

Nu ben je gewoon ironisch bezig. Want iedereen weet dat de olie uit het midden-oosten komt en niet uit het wilde westen!

Wat wel goed in Nevada zou passen is Israel!

Tomas
28-04-03, 15:03
Geplaatst door lennart
Wat wel goed in Nevada zou passen is Israel!

Ik weet niet waar dat plaatsje Palestine ligt, dat de laatste tijd nogal in het nieuws is, maar zou dat geen betere locatie zijn?

Ron Haleber
28-04-03, 15:52
Geplaatst door NIS1
:D

Nis, wat heeft je nieuwe aanwinst, die Leidse corpsjongen toch met jou te maken...?

Of is het dat je als reborn Sahaf je de uitspraak van zijn moeder erg aantrekt "de leugen regeert"...?

Je bent toch niet een van onze prinsessen aan het versieren?

Duidt het op je ambitie koning te worden van het Rijk der Nederlanden..!?

Pas op, Nis, je zegt op een ander topic wel niet aan bekeren te doen, maar als schoonzoon loopt dat nooit goed met je af - herinner je Doudi al-Fayed en zijn Lady...!

Tomas
28-04-03, 15:54
Geplaatst door Ron Haleber
Nis, wat heeft je nieuwe aanwinst, die Leidse corpsjongen toch met jou te maken...?

Of is het dat je als reborn Sahaf je de uitspraak van zijn moeder erg aantrekt "de leugen regeert"...?

Je bent toch niet een van onze prinsessen aan het versieren?

Duidt het op je ambitie koning te worden van het Rijk der Nederlanden..!?

Pas op, Nis, je zegt op een ander topic wel niet aan bekeren te doen, maar als schoonzoon loopt dat nooit goed met je af - herinner je Dody...!

Ron, je zou Nis ook kunnen PM-men ipv in alle threads waar ie in voorkomt deze reply te zetten. Dan weet je zeker dat ie het leest en vermoei je ons niet met je "humor".