PDA

Bekijk Volledige Versie : Cheppih dient klacht in tegen Komrij



Dutchguy
27-04-03, 12:08
Cheppih dient klacht in tegen Komrij

Mohammed Cheppih, de kandidaat-voorzitter van de de Arabisch Europese Liga in Nederland (AEL-NL) heeft een klacht ingediend bij de Raad voor de Journalistiek tegen NRC Handelsblad columnist Gerrit Komrij. Vorige week verklaarde Cheppih al dat hij van plan was actie te ondernemen tegen de dichter des vaderlands.

Cheppih zegt zich aangetast te voelen in zijn goede naam door Komrij. In zijn column in NRC Handelsblad schreef Komrij dat Cheppih was ingehuurd door Saoedische extremisten met als opdracht 'als worm te kronkelen in de westerse appel'. "Je bent de loonslaaf van moordenaars en bloedjassen", aldus Komrij. "Misschien, Cheppih, wil je de AEL-jongeren naast korancursussen ook loodgieterscursussen aanbieden zodat ze in Marokko en andere arme landen rioleringen kunnen aanleggen. Een beetje islamiet ruikt ook graag fris. Of blijft het, net als bij je rolmodellen Osama en Saddam, meer bij dreigen dan doen?". Cheppih zegt zich door de column ''meer dan beledigd'' te voelen: "Het is laster en hij beschuldigt mij van een misdrijf."

In een persverklaring zegt de AEL-NL dat er in Nederland een 'hetze tegen de islam' aan de gang is. Zo worden de VVD Tweede-Kamerleden Geert Wilders en Ayaan Hirsi Ali beschuldigd van 'ophitsing en stemmingmakerij' jegens moslims en de islam: "Ze hitsen doelbewust en gewetenloos de gemoederen in de samenleving op tegen Arabische en islamitische Nederlanders''.

VVD'er geert Wilders noemt de reactie van de AEL-NL nonsens: "Wij verzetten ons tegen moslim-extremisme en dat zullen we blijven doen. We willen de AEL niet verbieden, maar met argumenten bestrijden."

Bron: fokzine

plexus
27-04-03, 12:26
...mr. Cheppih moet zich gewoon gaan bezighouden met de AEL ipv van zich mee te laten sleuren door al deze stoorzenders!

Joesoef
27-04-03, 13:35
Tja, Cheppi voelt zich toch het meest thuis in SSaoudie Arabie. Hij wilt al een samenleving op basis van religieuze segregatie en dan nu een verbod op de vrijheid van meningsuiting voor columnisten.

barfly
27-04-03, 14:13
Jah, die Cheppih is vrienden aan het maken!
Hij is nog niet eens voorzotter of hij heeft al ongeveer iedereen op de kast, ik hoop em vaak op tv te zien in debatten want dan kijkt ie zo leuk verongelijkd enzo :duim:

Pixelshade
27-04-03, 19:24
kgeef cheppih gelijk

Simon
27-04-03, 19:42
Volgens mij zoekt Cheppih alleen maar publiciteit. Hij mag zich best beledigd voelen. Maar het is niet de eerste die zich beledigd zal voelen door een columnist. Het beste is terug te strijden met woorden. Gaat de Raad van de Journalistiek over iemands goede naam? Hij moet maar naar de rechter stappen maar is volstrekt kansloos en dat weet hij ook.

Simon

Dutchguy
27-04-03, 20:04
Geplaatst door Simon
Volgens mij zoekt Cheppih alleen maar publiciteit.

Dat gevoel kreeg ik hier ook bij. Hij is KANDIDAAT voorzitter van de AEL, er kunnen dus nog meer kapers op de kust zijn. Middels een proces zou hij alle publiciteit naar zich toe kunnen halen en zich dusdanig in de picture werken dat hij meer statuur krijgt.
Maar natuurlijk staat het hem vrij om Komrij aan te klagen.

barfly
27-04-03, 22:26
Geplaatst door J.M.T.
Barfly



VOORZOTTER! Een goed woord voor Cheppih als voorzitter!

barfly is de naam ;)
Enne heb je dr wel eens over nagedacht om je niet zo op te winden? :)