PDA

Bekijk Volledige Versie : JMT, waarom discussier je niet inhoudelijk?



Al Sawt
27-04-03, 23:02
JMT, waarom reageer je niet inhoudelijk op sommige bijdragen?
Waarom hou je je alleen bezig met vuilspuiterij?
Wees voor het forum eens waardevol, door zinnige en inhoudelijke reactie te plaatsen.

Voorts is me opgevallen, dat jou inzendingen niks anders dan betogen zijn waar je haat en je frustraties op los laat vieren, gestaafd op vooroordelen, misplaatse angst en onwaarheiden.

JMT, waar heb je de xenofobe gedachtes vandaan?

Couscousje
27-04-03, 23:14
Mij is "voorts" opgevallen dat jij steeds topics opent met de melding dat anderen niet inhoudelijk weten te discussiëren, terwijl jij toG eGt de enige bent die steeds met zulks een topic die totaal niet over de inhoud gaat aan komt zetten.

J.M.T. houdt er missGien een heel andere mening op na, maar ze discussiëert wel degelijk inhoudelijk.

Kom over 10 weken maar weer terug en open dan weer een topic, alsof je weet waar je het over hebt.

Doei doei.

Cc

Dutchguy
27-04-03, 23:24
Cc heeft volkomen gelijk. Ik vind het bovendien misselijk om iemand publiekelijk op het forum en masse af te branden omdat diens mening je niet aanstaat. Ik ben het lang altijd niet eens met JMT maar ik vind het echt belachelijk hoe bepaalde figuren haar menen te moeten onderuit halen. Kan ik niet anders dan laag noemen. Schijnbaar kan men niet van haar winnen met argumenten.

RinC
27-04-03, 23:53
Geplaatst door Al Sawt
JMT, waarom reageer je niet inhoudelijk op sommige bijdragen?
Waarom hou je je alleen bezig met vuilspuiterij?
Wees voor het forum eens waardevol, door zinnige en inhoudelijke reactie te plaatsen.

Voorts is me opgevallen, dat jou inzendingen niks anders dan betogen zijn waar je haat en je frustraties op los laat vieren, gestaafd op vooroordelen, misplaatse angst en onwaarheiden.

JMT, waar heb je de xenofobe gedachtes vandaan?


Hahaha....is dat gedrocht nog steeds niet geband ?

Ik weet nog dat ze een keer MAS als moslim aan zag en nare aantijgingen deed, alleen om dat hij tegen de kerstviering was. Ze wist niet dat ie een rechtse Belg was. Zo zie je maar weer he...

Moge God haar bijstaan.

-Y-

sil
28-04-03, 00:25
Geplaatst door Al Sawt
JMT, waarom reageer je niet inhoudelijk op sommige bijdragen?
Waarom hou je je alleen bezig met vuilspuiterij?
Wees voor het forum eens waardevol, door zinnige en inhoudelijke reactie te plaatsen.

Voorts is me opgevallen, dat jou inzendingen niks anders dan betogen zijn waar je haat en je frustraties op los laat vieren, gestaafd op vooroordelen, misplaatse angst en onwaarheiden.

JMT, waar heb je de xenofobe gedachtes vandaan?

Spuit elf.

ik heb van jou nog nooit iets zinnigs gezien.
Alleen commentaar op een ander

Tomas
28-04-03, 08:26
Geplaatst door Dutchguy
Cc heeft volkomen gelijk. Ik vind het bovendien misselijk om iemand publiekelijk op het forum en masse af te branden omdat diens mening je niet aanstaat. Ik ben het lang altijd niet eens met JMT maar ik vind het echt belachelijk hoe bepaalde figuren haar menen te moeten onderuit halen. Kan ik niet anders dan laag noemen. Schijnbaar kan men niet van haar winnen met argumenten.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind niet alles even slim en grappig, zoals dat topic van pixel gericht aan jmt. Maar het argument "schijnbaar kan men niet van haar winnen met argumenten" ook gelden voor yehi. Jmt is volstrekt ongevoelig voor argumenten, ze negeert ze eenvoudigweg, door meestal jouw argument op dat moment weer in een hele anfdere extremere context te plaatsen. Dat vind ik ook wel eens misselijk. Zij meent een hele bevolkingsgroep onderuit te mogen halen met gegeneraliseer. Dan verdient ze ook af en toe wat ze krijgt.

Tomas
28-04-03, 09:36
Geplaatst door J.M.T.
Geef eens een voorbeeld Tomas.

Dankzij jou heb ik net kostbare tijd zitten verspillen om ook werkelijk opzoek te gaan. En ja ik zie ze, maar net zoals ik het ook allang bij Yehi heb opgegeven, je begrijpt het toch niet. Ik zie discussies langskomen waar jij werkelijkwaar geen idee hebt wat de ander bedoelt. Dat zal zo blijven, ook als ik de voorbeelden geef.


Ik generaliseer beslists niet...

Dit is zo'n flagrante leugen, dat het geen zin heeft om hier verder op in te gaan. Jij bent nauwelijks instaat om je medeprikkers uit elkaar te houden. Laat staan Moslims.


...en benadruk altijd het 'wie de schoen past trekt hem aan' met "sommige moslims", "zekere moslims", "fundamentalisten", de "AEL", "niet alle moslims". Zoek het maar op in mijn berichten!

Binnen bepaalde contexten is dit generaliserend:
"Niet alle Nederlanders plegen incest."
"Niet iedere Nederlandse jongen drinkt zoveel dat ie iemand vermoord."
"Niet alle Nederlandse vrouwen worden dagelijks inelkaar geslagen door hun man."

Maar dit soort technieken herken jij toch niet als argument, maar zie je gelijk als negatieve, generaliserende opmerkingen over Nederland. Waardoor je gelijk met tegen argumenten aankomt over dat het allemaal wel meevalt in NL en dat het in Moslim landen veel erger is.

En dan lach ik even en reageer niet meer.


Waar ik wel "generaliseer" is waarschijnlijk als ik spreek over het totaal-systeem dat de Islam vertegenwoordigd - een "generalisatie" die ik niet kan vermijden zonder het systeem aan te tasten.

Ja, dat "iconoclastische totaal systeem" van jou ken ik onderhand wel.


Maar waar bestaan jouw bijdragen eigenlijk uit Tomas?

Tja, dat zijn allemaal pareltjes. Maar dat moet je wel kunnen begrijpen.


Afgezien van wat leeg gebabbel zie ik daar niet veel van.

Kijk, dat bedoel ik nou. Wat ik argumenten noem, noem jij leeg gebrabbel. En dan houdt het dus op.


Je bent beslist geen JaJa of Maarten!

Nee. En wat bedoel je daar dan mee? Jij bent beslist geen.. eeh... euh.. Nou bijna iedereen, behalve Yehi en een beetje Ron qua humor.

Pixelshade
28-04-03, 10:02
verspil je tijd niet aan jmt, tomas, tis zonde

Donna
28-04-03, 11:42
Geplaatst door Tomas
Dankzij jou heb ik net kostbare tijd zitten verspillen om ook werkelijk opzoek te gaan. En ja ik zie ze, maar net zoals ik het ook allang bij Yehi heb opgegeven, je begrijpt het toch niet. Ik zie discussies langskomen waar jij werkelijkwaar geen idee hebt wat de ander bedoelt. Dat zal zo blijven, ook als ik de voorbeelden geef.


Beter is het te vragen waar JMT ooit een bijdrage heeft geplaatst waarin ze niet generaliseert, beledigt en mensen tegen zich in het harnas jaagt.

Die lijst is aanmerkelijk korter namelijk.

Verder ben ik het er wel mee eens hoor, dat het lullig is zo op de persoon te spelen. Maar laten we wel wezen, er zijn inmiddels weinig prikkers meer over die wel heil zien in discussie met JMT. Want het maakt geen zak uit wat je zegt, JMT houdt altijd dezelfde mening.

Dutchguy
28-04-03, 11:57
Geplaatst door Tomas
Begrijp me niet verkeerd, ik vind niet alles even slim en grappig, zoals dat topic van pixel gericht aan jmt. Maar het argument "schijnbaar kan men niet van haar winnen met argumenten" ook gelden voor yehi. Jmt is volstrekt ongevoelig voor argumenten, ze negeert ze eenvoudigweg, door meestal jouw argument op dat moment weer in een hele anfdere extremere context te plaatsen. Dat vind ik ook wel eens misselijk. Zij meent een hele bevolkingsgroep onderuit te mogen halen met gegeneraliseer. Dan verdient ze ook af en toe wat ze krijgt.

Begrijp me goed Tomas, ik ben zeker geen fan van JMT en ze generaliseert inderdaad flink.
Maar... ik ben tegen het openen van een topic om een specifieke prikker publiek aan de schandpaal te nagelen en dan maakt het me geen donder uit wie die prikker is. De intentie is het op de man of vrouw spelen en dat is gewoon niet ok. Pbmail is er niet voor niets.

Al Sawt
28-04-03, 13:02
Geplaatst door Couscousje
Mij is "voorts" opgevallen dat jij steeds topics opent met de melding dat anderen niet inhoudelijk weten te discussiëren, terwijl jij toG eGt de enige bent die steeds met zulks een topic die totaal niet over de inhoud gaat aan komt zetten.

J.M.T. houdt er missGien een heel andere mening op na, maar ze discussiëert wel degelijk inhoudelijk.

Kom over 10 weken maar weer terug en open dan weer een topic, alsof je weet waar je het over hebt.

Doei doei.

Cc Iemand die meer dan 7000 inzendingen geplaats heeft, kun je echt niet serieus nemen!

En vooral iemand, die laatst een buurmeisje(met foto) van mij met naam en toe naam op het prikbord gezet hebt, met de bedoeling om haar ouders op hoogte te stelllen van de "slechte kanten" van hun dochter. Met succes overigens.

jaja
28-04-03, 13:15
Geplaatst door Tomas
Begrijp me niet verkeerd, ik vind niet alles even slim en grappig, zoals dat topic van pixel gericht aan jmt. Maar het argument "schijnbaar kan men niet van haar winnen met argumenten" ook gelden voor yehi. Jmt is volstrekt ongevoelig voor argumenten, ze negeert ze eenvoudigweg, door meestal jouw argument op dat moment weer in een hele anfdere extremere context te plaatsen. Dat vind ik ook wel eens misselijk. Zij meent een hele bevolkingsgroep onderuit te mogen halen met gegeneraliseer. Dan verdient ze ook af en toe wat ze krijgt. sorry, maar JMT is kort door de bocht en mist soms feitenkennis ... en is daardoor soms "eenzijdig", maar ik zie toch wel verschillen met Yehi. Yehi was dat ook allemaal, maar ging vervolgens veel verder in het kwetsen en beledigen van anderen. Ik kan me geen "foto-serie" herinneren van JMT, wel van Yehi ... om maar eens iets te noemen.
Het plaatsen van andermans argumenten in een extreme context, ja zelfs het verzinnen van andermans positie in een debat is hier schering en inslag. Sommige verzinnen eerst zelfs nieuwe definities voor termen om ze vervolgens op andermans betogen te projecteren. Generaliseren over andere bevolkingsgroepen ... ook dat maakt haar hier niet uitzonderlijk.

Ik vind JMT maar zelden overtuigend, maar haar pogingen zijn zeker niet extreem op dit forum ....
De wijze waarop ze hier herhaaldelijk persoonlijk wordt aangevallen daarentegen is vrij "laag" ... en dat allemaal onder het mom van "humor". Ik zie meer argumentatie bij JMT dan bij de mensen die haar "bestrijden".
Het argument "schijnbaar kan men niet van haar winnen met argumenten" geldt voor de meeste mensen op dit forum. Hoeveel mensen zijn hier echt fundamenteel van mening veranderd? en dan niet op emotionele gronden, maar op basis van aangedragen argumenten en feiten? Dat is hier niet echt de bedoeling, heb ik het idee. Dit forum is niet om te overtuigen, maar om de eigen mening te ventileren.
Blijkbaar irriteert het dat zij niet van mening verandert ...

jaja
28-04-03, 13:16
Geplaatst door Donna
Beter is het te vragen waar JMT ooit een bijdrage heeft geplaatst waarin ze niet generaliseert, beledigt en mensen tegen zich in het harnas jaagt.

Die lijst is aanmerkelijk korter namelijk.

Verder ben ik het er wel mee eens hoor, dat het lullig is zo op de persoon te spelen. Maar laten we wel wezen, er zijn inmiddels weinig prikkers meer over die wel heil zien in discussie met JMT. Want het maakt geen zak uit wat je zegt, JMT houdt altijd dezelfde mening. pardon, maar hoe vaak ben je na een discussie op dit forum zelf van mening verandert?

Al Sawt
28-04-03, 13:21
Geplaatst door J.M.T.
Ja vreselijk voor die mensen - zij zijn de 'martelaren' voor de Vrijheid van Irak en de Irakezen geworden! Zoals elke oorlog helaas slachtoffers kent!

Wat wil je? Een oorlog zonder gewonden?
Wat wil je? Vrijheid zonder opoffering en ellende?
Wat wil je? Nog eens tienduizenden doden door het regiem van Saddam?

Wat hebben JULLIE d.w.z. de Arabische/Noord Afrikaanse landen ooit gedaan om de mensen in Irak te helpen? GEEN BARST! Jullie hebben jullie broeders en zusters én in Afghanistan én in Irak laten creperen onder de een of andere vorm van islam terreur!!!! Hetzelfde kan gezegd worden voor Iran - waar ook die vuile Khomeini broeders duizenden vermoord hebben en waar menige vrijheid en vrijheid van meningsuiting - zoals overal in islamitische landen - de grond in geboord wordt! Waar mullahs het presteren iemand die een andere mening heeft tot de dood te veroordelen!

Maar als de USA het vuile werk voor jullie doet in Afghanistan, in Oost Europa en in Irak en moslims bevrijdt dan is er iets mis! En weet je waarom? Omdat je jezelf als moslim in je eer aangetast voelt - want eigenlijk hadden JULLIE het tot stand moeten brengen - die bevrijding van terreur!

Jij ziet liever vrouwen van het plafond bengelen, nagels die uitgetrokken worden, het gemartel en de vuurpeletons van Saddam! Maar DIE beelden van die tot de dood toe gemnartelde mensen liet Saddam niet zien op Al-Jazeera! Nee, dat gebeurde in duistere gevangenissen!!!

En, als je nog één keer tégen Nederland bent - donder dan op naar een van die 'ideale' islamitische landen waar je vandaan komt (of naar het land van herkomst van je ouders natuurlijk)! Wij zullen mensen zoals jij missen als kiespijn!!!

Hier een inzending van JMT, met een en al generalisaties!

Al Sawt
28-04-03, 13:27
Geplaatst door Dutchguy
Cc heeft volkomen gelijk. Ik vind het bovendien misselijk om iemand publiekelijk op het forum en masse af te branden omdat diens mening je niet aanstaat. Ik ben het lang altijd niet eens met JMT maar ik vind het echt belachelijk hoe bepaalde figuren haar menen te moeten onderuit halen. Kan ik niet anders dan laag noemen. Schijnbaar kan men niet van haar winnen met argumenten.

Daar hebben we Mr.Ethiek.
Als deze topic over iemand als Sadeeq ging. Dan zou deze persoon zich van een andere kant laten zien.

Voorts is het wel aardig, dat je typt; dat niemand van haar kan winnen met argumenten. Dat komt omdat ze daar nooit op reageert!

Maar Dutchguy begrijp me niet verkeerd.
JMT is alleen goed in inzendingen plaatsen met moslims zus en moslims zo. Door een topic over haar te openen, wil ik haar weerwoord weten. Het is maar de vraag of ze het heeft.



Geplaatst door Dutchguy
ik ben tegen het openen van een topic om een specifieke prikker publiek aan de schandpaal te nagelen
Dit is toch een prikbord? Zolang het gaat over een anonieme persoon, zie ik niks ergs in.


Geplaatst door sil
Spuit elf.

ik heb van jou nog nooit iets zinnigs gezien.
Alleen commentaar op een ander Was die ander geen Sil?

Donna
28-04-03, 13:40
Geplaatst door jaja
pardon, maar hoe vaak ben je na een discussie op dit forum zelf van mening verandert?

Regelmatig. Daarnaast stel ik af en toe nog wel eens een vraag.

Maar ik neem aan dat jij denkt dat dat niet zo is? Anders stelde je de vraag niet.

jaja
28-04-03, 13:44
Geplaatst door Donna
Regelmatig. Daarnaast stel ik af en toe nog wel eens een vraag.

Maar ik neem aan dat jij denkt dat dat niet zo is? Anders stelde je de vraag niet. jmt stelt ook vragen en is daarbij redelijk beleefd ... zie bijv. de Djin thread. En nee, ik zie zelden bijdrages van jou waar je eerst heel duidelijk een standpunt hebt verdedigd en - na antwoord en betoog van anderen - je vervolgens schrijft "je hebt me overtuigd, ik zie het nu anders" ...
PS: en dat geldt ook voor mij en bijna iedereen op dit forum ...

mulan
28-04-03, 13:51
Geplaatst door Al Sawt
Ja vreselijk voor die mensen - zij zijn de 'martelaren' voor de Vrijheid van Irak en de Irakezen geworden! Zoals elke oorlog helaas slachtoffers kent!

Wat wil je? Een oorlog zonder gewonden?
Wat wil je? Vrijheid zonder opoffering en ellende?
Wat wil je? Nog eens tienduizenden doden door het regiem van Saddam?

Wat hebben JULLIE d.w.z. de Arabische/Noord Afrikaanse landen ooit gedaan om de mensen in Irak te helpen? GEEN BARST! Jullie hebben jullie broeders en zusters én in Afghanistan én in Irak laten creperen onder de een of andere vorm van islam terreur!!!! Hetzelfde kan gezegd worden voor Iran - waar ook die vuile Khomeini broeders duizenden vermoord hebben en waar menige vrijheid en vrijheid van meningsuiting - zoals overal in islamitische landen - de grond in geboord wordt! Waar mullahs het presteren iemand die een andere mening heeft tot de dood te veroordelen!

Maar als de USA het vuile werk voor jullie doet in Afghanistan, in Oost Europa en in Irak en moslims bevrijdt dan is er iets mis! En weet je waarom? Omdat je jezelf als moslim in je eer aangetast voelt - want eigenlijk hadden JULLIE het tot stand moeten brengen - die bevrijding van terreur!

Jij ziet liever vrouwen van het plafond bengelen, nagels die uitgetrokken worden, het gemartel en de vuurpeletons van Saddam! Maar DIE beelden van die tot de dood toe gemnartelde mensen liet Saddam niet zien op Al-Jazeera! Nee, dat gebeurde in duistere gevangenissen!!!

En, als je nog één keer tégen Nederland bent - donder dan op naar een van die 'ideale' islamitische landen waar je vandaan komt (of naar het land van herkomst van je ouders natuurlijk)! Wij zullen mensen zoals jij missen als kiespijn!!!



Nou...tot zover gaat de beschaafdheid van J.M.T :moe:
Het probleem met haar is dat ze het zooooooo persoonlijk speelt,geef je mening over de VS,Israel en ze draait het helemaal om ........de joden hebben in Nederland namelijk zoveel bijgedragen aan de samenleving en wij moslims hebben alleen vrouwenonderdrukking,AEL en onverdraagzaamheid meegebracht.
Vooral als ze je gaat vertellen dat je naar die landen toe moet gaan om moslims te gaan helpen is hilarisch....een discussie met haar eindigt in slecht bedoeld advies.....
Zeer genuanceerd :zwaai:

Al Sawt
28-04-03, 13:54
Geplaatst door jaja
jmt stelt ook vragen en is daarbij redelijk beleefd ... zie bijv. de Djin thread. Toevallig is dat ook de enigste thread. Hoe zo dat komen? Misschien uit haar zelfbelang om iets te weten?

Al Sawt
28-04-03, 13:57
Geplaatst door mulan
Nou...tot zover gaat de beschaafdheid van J.M.T :moe:
Het probleem met haar is dat ze het zooooooo persoonlijk speelt,geef je mening over de VS,Israel en ze draait het helemaal om ........de joden hebben in Nederland namelijk zoveel bijgedragen aan de samenleving en wij moslims hebben alleen vrouwenonderdrukking,AEL en onverdraagzaamheid meegebracht.
Vooral als ze je gaat vertellen dat je naar die landen toe moet gaan om moslims te gaan helpen is hilarisch....een discussie met haar eindigt in slecht bedoelt advies.....
Zeer genuanceerd :zwaai: Correct Mulan!
Ze probeert een debat al in het begin in bloed te smorren!

Donna
28-04-03, 13:57
Geplaatst door jaja
jmt stelt ook vragen en is daarbij redelijk beleefd ... zie bijv. de Djin thread. En nee, ik zie zelden bijdrages van jou waar je eerst heel duidelijk een standpunt hebt verdedigd en - na antwoord en betoog van anderen - je vervolgens schrijft "je hebt me overtuigd, ik zie het nu anders" ...

Ze is redelijk beleefd tegen jou misschien. Ik vind de aanmatigende wijze waarop ze zich zeer discriminerend en racistisch opstelt tegen anderen en andersdenkenden alles behalve beleefd. Iedere moslim met een mening die haar niet aanstaat moet oprotten naar een islamitisch land.

Soms zijn er topics waarover ik geen mening heb, die heb ik dan vaak wel aan het eind van een discussie. Verder kan ik zeggen dat ik hier naartoe gekomen ben vlak na 11 september om iets te proberen te begrijpen van de ontiegelijke weerzin die veel moslims tegen het westen voelen, daar heb ik een hoop over opgestoken en ben over veel zaken veel genuanceerder gaan denken.


PS: en dat geldt ook voor mij en bijna iedereen op dit forum ...

Tsja, ik heb het al wel vaker gezegd jaja, maar ik heb vaak moeite te achterhalen wat jouw mening uberhaupt is. Ik lees altijd een hele waslijst met feiten en historische contexten waar je de mening van anderen mee nuanceert, maar wat je zelf vindt is mij vooalsnog een raadsel. Niet dat het erg is hoor, maar nu we het er toch over hebben.

lennart
28-04-03, 14:07
Geplaatst door Donna

Tsja, ik heb het al wel vaker gezegd jaja, maar ik heb vaak moeite te achterhalen wat jouw mening uberhaupt is. Ik lees altijd een hele waslijst met feiten en historische contexten waar je de mening van anderen mee nuanceert, maar wat je zelf vindt is mij vooalsnog een raadsel. Niet dat het erg is hoor, maar nu we het er toch over hebben.

Nou wat me van Jaja opvalt is dat hij zegt dat hij vindt dat de Palestijnen in hun recht staan als het gaat over hun eigen staat, maar als hierover gediscussieerd wordt, vind hij het altijd belangrijker om het Israelisch/Joodse standpunt te verdedigen dan het Palestijnse standpunt. Aan een kant is dat wel te begrijpen omdat de meerderheid hier op dit prikbord duidelijk meer sympathie heeft voor de Palestijnse strijd dan voor de Israelische strijd, aan de andere kant zou het interessant zijn om te zien of Jaja ook eens Zionisme, als ouderwets 19de eeuws nationaal socialisme, kan nuanceren in de context van de moderne 21st eeuw.

In andere discussies zie ik Jaja voornamelijk als een skeptikus, en dan wel een skeptikus wat betreft de mening van de minderheid.

Tomas
28-04-03, 14:15
Wat krijgen wen nou? Is dit het "vertel nu eindelijk eens precies hoe we over elkaar denken" topic?

Mark
28-04-03, 14:19
Geplaatst door Tomas
Wat krijgen wen nou? Is dit het "vertel nu eindelijk eens precies hoe we over elkaar denken" topic?

JAAAAAAAAAAAAAA

:tik:


Voor iedereen heb ik een hokje klaarstaan :duim:

Tomas
28-04-03, 14:20
Geplaatst door Mark

Voor iedereen heb ik een hokje klaarstaan :duim:

Laat mijn hokje maar 's zien dan.

Mark
28-04-03, 14:27
Geplaatst door Tomas
Laat mijn hokje maar 's zien dan.

nee ik wil de goede sfeer bewaren Tomas :)

hier is je hok:

http://www.spca.bc.ca/images/cat-cage.jpg

Tomas
28-04-03, 14:31
Geplaatst door Mark
nee ik wil de goede sfeer bewaren Tomas :)

Watje.


hier is je hok:

http://www.spca.bc.ca/images/cat-cage.jpg

Een kat krijg je niet snel in een depressie.

Zelfs niet als jmt er bij zat.

Mark
28-04-03, 14:35
Geplaatst door Tomas
Watje.



ouwe lul :rolleyes:

Tomas
28-04-03, 14:37
Geplaatst door Mark
ouwe lul :rolleyes:

En jij bent naast een watje ook al aardig opweg.

Mark
28-04-03, 14:40
Geplaatst door Tomas
En jij bent naast een watje ook al aardig opweg.

Klopt, maar jij hebt een voorsprong :)

Daarnaast zie ik er nog jong uit

Tomas
28-04-03, 14:44
Geplaatst door Mark
Klopt, maar jij hebt een voorsprong :)

Daarentegen kan ik er weer mee omgaan.


Daarnaast zie ik er nog jong uit

Qua prikseltjes wel ja.

Dutchguy
28-04-03, 14:49
Geplaatst door Al Sawt
Daar hebben we Mr.Ethiek.




Als ik op jou zo over kom zegt dat misschien meer over jezelf dan over mij.

:zwaai:

Mark
28-04-03, 14:50
Geplaatst door Tomas
Daarentegen kan ik er weer mee omgaan.



Qua prikseltjes wel ja.

Nou, ik heb nu de argumenten aangehoord. Ik heb er nog eens goed over nagedacht..... en ik wil mijn mening officieel bijstellen.

Jij hebt toch gelijk!

(Zo zie je maar weer hoe dit prikbord soms ook wel werkt!).

Tomas
28-04-03, 14:54
Geplaatst door Mark
Nou, ik heb nu de argumenten aangehoord. Ik heb er nog eens goed over nagedacht..... en ik wil mijn mening officieel bijstellen.

Jij hebt toch gelijk!

(Zo zie je maar weer hoe dit prikbord soms ook wel werkt!).

Ja een mooi gezicht.

Ik zou dat ook wel eens willen doen, maar er is hier niemand die mij kan overtuigen. En dat ligt dus niet aan mij.

jaja
28-04-03, 15:12
Geplaatst door lennart
[B]Nou wat me van Jaja opvalt is dat hij zegt dat hij vindt dat de Palestijnen in hun recht staan als het gaat over hun eigen staat, maar als hierover gediscussieerd wordt, vind hij het altijd belangrijker om het Israelisch/Joodse standpunt te verdedigen dan het Palestijnse standpunt. Aan een kant is dat wel te begrijpen omdat de meerderheid hier op dit prikbord duidelijk meer sympathie heeft voor de Palestijnse strijd dan voor de Israelische strijd, aan de andere kant zou het interessant zijn om te zien of Jaja ook eens Zionisme, als ouderwets 19de eeuws nationaal socialisme, kan nuanceren in de context van de moderne 21st eeuw.

In andere discussies zie ik Jaja voornamelijk als een skeptikus, en dan wel een skeptikus wat betreft de mening van de minderheid. in dat skepticus kan ik me wel vinden ...:)
Voor mij staat maar weinig echt vast. Stellige meningen, die geponeerd worden op basis van argumenten, die helaas niet gebaseerd zijn op feiten, roepen bij mij een moeilijk in te tomen drang op om ze wat minder stellig te maken.
Voor problemen zijn er - in mijn ogen - nooit pasklare antwoorden. Situaties of mensen / groeperingen zijn ook heel zelden zwart - wit, maar meestal grijs, waarbij enkel de tint varieert. Oplossingen moeten dan ook altijd op pragmatische basis gezocht worden, in overleg en discussie. Het idee dat iemand of iets wel even alles zal richten (of dat nu de VS, de VN of Iraq is ) ... wekken bij mij alleen maar argwaan. Zo werkt het niet, heeft het ook nooit gewerkt. Mensen / groepen zijn een mengelmoes van verlangens en ambities (met allerlei doelen). Wat centraal staat fluctueert en is afhankelijk van de omstandigheden. Drijfveren zijn niet statisch maar veranderen. Daaruit leid ik af dat er dus ook niet het ultieme antwoord op een wereldprobleem bestaat. Je moet proberen een acceptabel (voor de betrokken partijen (of de meeste)) compromis bereiken. Vervolgens dient zich geheid het volgende probleem aan. (Ik ben totaal anti-Fukuyama met zijn "einde aan de geschiedenis".) Pragmatisme houdt het schip drijvende, ideologie (vooral hard doorgevoerd) zet het schip weliswaar op een koers, maar is niet flexibel genoeg om bij te sturen op het moment dat er zandbanken of riffen in de oceaan liggen.
Mijn bijdrage aan de discussie is dan ook vaak dat ik geen "totaal antwoord" heb op de problemen, maar wel kan aangeven waar naar mijn mening de meest bruikbare (en dat is niet altijd "totale rechtvaardigheid" oid, want daarmee ontstaan altijd nieuwe conflicten of botst met de werkelijke krachtsverhoudingen) oplossing te vinden is.
Toegepast op Palestina ... beide partijen zijn grijs, met momenten en groeperingen die zwart-grijs zijn. De oplossing zal uit gesprekken en overleg moeten komen, waarbij je je met de werkelijkheid uiteen zult moeten zetten (wat bij steeds meer palestijnen ook gebeurt ..., maar bepaalde extremistische bewegingen hebben bijna alle middelen van geweld en macht voor zich geclaimd met alle ellende voor de palestijnen van dien). Wel ben ik van mening dat nu de Joden eenmaal in Palestina een thuisland hebben, ze het ook mogen houden, juist omdat alle mooie praatjes van Christenen, moslims en wat dan ook over tolerantie door de geschiedenis "bewezen" zijn niet betrouwbaar te zijn. Ze zitten er, zijn er deels geboren en real-politik is het nu om te accepteren dat ze er blijven. (en ja, rond de stichting van de staat Israel is veel onrechtmatigs te vinden, zoals er ook in het verzet er tegen veel onrechtmatigs te vinden is ... grijs grijs grijs ...)
NB: juist daarover heb ik vrij duidelijk aangegeven waar volgens mij de oplossing van het probleem ligt: 2 staten met duidelijke erkenning van elkaars bestaansrecht)..

PS: als je zionisme nationaal-socialisme noemt moet je dat ook met pan-arabisme, en vooral met pan-islamisme doen. Daarin is een duidelijke tweederangs-burger opgenomen in de ideologie (wat overigens bij menig stroming binnen het zionisme niet het geval is ... maar ik zal wel weer te genuanceerd voor Lennart zijn ... Lennart gelooft meer in zwart - wit, goed - slecht ... beetje Hollywood's wereldbeeld.:))
Hier leeft een vrij simplistisch beeld van zionisme. Het wordt expliciet gelijk gesteld met Jablonsky's uitleg daarvan ... terwijl er toch wat meer denkers binnen deze ideologie (hebben) bestaan en - net als liberalisme, socialisme - er een vrij breed spectrum is in de uitleg van die denkers. De ideologie geeft (net als elke vorm van nationalisme) gemakkelijk ideologische verdediging voor een negatieve behandeling van minderheden. Dat is echter niet nieuw in de wereld, ja zelfs dat is de norm in deze wereld. Het concept van mensenrechten is een westers idee van oorsprong en wordt dan ook door veel andere bewegingen bestreden, inclusief veel vormen van Islam. Men wil daar het onderscheid tussen "ons" en de "ander" kunnen maken, impliciet een andere behandeling door de staat. In dat opzicht is de behandeling in de praktijk van Israel van zijn eigen minderheid (NB: de Arabische Israeli's) zeker niet de slechtste - als ik kijk naar de staten in Afrika zoals Ruanda of Nigeria, maar ook Egypte (tov de Kopten).
Over de bezette gebieden en de behandeling daar valt ook veel te zeggen, maar dat heb ik elders al bij herhaling gedaan. Zoals al vaker gezegd, ik hoop op een compromis bestaande uit 2 staten die elkaar respecteren en beschermen ... Hoe er te komen? Eerst maar eens reducctie van geweld en overleg - als het moet met Sharon, maar met enkele Labor-leiders waren er natuurlijk meer mogelijkheden. Te doen of Israel maar even terug moet trekken en dan kan de onderhandeling beginnen is het ontkennen van de bestaande situatie en de gevoelens van de Israeli's (die hun delegatie moeten kiezen via hun regering). Je zult de israeli's moeten overtuigen (en geweld overtuigd hen duidelijk niet, eerder overtuigd het hen dat palestijnen nooit te vertrouwen zijn en dat ze toch maar in de bezette gebieden moeten blijven) dat er een betere toekomst voor hen is in het 1967 Israel naast een palestijnse staat. Dat is een kwestie van vertrouwenwekkende maatregelen. Natuurlijk zijn de palestijnen daarbij in het nadeel, maar zij zijn het die in de zwakkere positie zitten en die concessies van de sterkere partij willen. Dat betekend dat zij eerder en meer moeten inleveren ... zoals dat overal in de wereld gebeurd ... Inleveren bijvoorbeeld van de claim op Israelisch grondgebied dat door de VN is erkend (ie de 1967 grenzen) - veel palestijnen zijn daar ook toe bereid. Het betekent ook dat het stapje bij stapje zal gaan (Oslo was niet zo slecht - de uitvoering wel).
Zoals Irak ook niet in één klap een model-democratie wordt, zo is er ook voor Palestina niet plotsklaps alles rond en breekt de totale vrede uit. Dit soort zaken vraagt tijd - en tijd betekent helaas ook leed - aan beide zijden. Echte leiders trachten dat tenminste te reduceren voor BEIDE partijen. (NB: Voordat er weer een storm opsteekt: nee, ik ben ook nooit van mening geweest dat Sharon een echt of groots leider was ... Arafat en hij zijn aan elkaar gewaagd, helaas!)

ops ... rambling again ...

lennart
28-04-03, 15:47
Voor problemen zijn er - in mijn ogen - nooit pasklare antwoorden.


Ook Zionisme was ooit het pasklare antwoord voor het probleem waarmee de Joden in Europa zaten. De twee stromingen die je tegenover Zionisme zet, namelijk Pan-arabisme en Pan-Islamisme, heb ik wat aanmerkingen. Pan-Arabisme is inderdaad ook goed met Nationaal-Socialisme te vergelijken, maar Pan-Islamisme is toch iets anders. Waar Zionisme en Arabisme het vertrouwen in de staat tot religie maakt, is Pan-Islamisme juist op religie gebaseerd.

Pan-Islamisme heeft een streven, maar sluit andere opvattingen niet uit. Pan-Arabisme en Zionisme doen dit wel, juist doordat het een pasklaar antwoord is op alle problemen van Arabieren en Zionisten. Waar Pan-Islamisten kunnen leven met het feit dat niet iedereen hun opvatting deelt (immers Allah heeft het zo gewild), moeten Zionisten en Arabisten hun ideologie uitvoeren op de basis dat alle andere meningen onderdrukt moeten worden, want anders zal de ideologie niet werken.

Het Zionisme waar ik hierover spreek is natuurlijk het Jabotisky Zionisme; Herzl's Zionisme was inderdaad veel liberaler (Vooral voor die tijd) en veel idealistischer, maar was Marx' communisme dat ook niet? De veel geeerde oplossing van twee staten in Palestina zal dan ook niet de problemen oplossen; zoveel is (voor mij) zeker. Het zal de opmaak zijn voor een 'cooling down' of een 'heating up' van de problemen. Als Israel en Palestina na de breuk geen afscheid zullen nemen van hun nationaal socialistische oplossingen dan zal er vrede komen, maar als bij beide partijen blijven volharden om op deze manier op toekomstige conflicten te reageren dan zal de twee staten oplossing de zoveelste fata morgana blijken.

kaassietoch
28-04-03, 15:58
Geplaatst door lennart
Als Israel en Palestina na de breuk geen afscheid zullen nemen van hun nationaal socialistische oplossingen dan zal er vrede komen, maar als bij beide partijen blijven volharden om op deze manier op toekomstige conflicten te reageren dan zal de twee staten oplossing de zoveelste fata morgana blijken.

Dit geldt toch net zo goed voor de één staat oplossing?

lennart
28-04-03, 16:24
Geplaatst door kaassietoch
Dit geldt toch net zo goed voor de één staat oplossing?

Jep, klopt. Wat ik ook zeg, de twee-staten optie is een van de vele wegen die moeten leiden naar het besef dat juist het nationalisme beide volkeren opvreet. Ik persoonlijk ben voor een oplossing van decentralisatie van de overheid. Met speciale gemixte rechtbanken die naar oplossing zoeken voor geschillen over land en religieuze zaken.

Mark
28-04-03, 16:28
Geplaatst door Tomas
Ja een mooi gezicht.

Ik zou dat ook wel eens willen doen, maar er is hier niemand die mij kan overtuigen. En dat ligt dus niet aan mij.

Zo, ik wil even de serieuze discussie weer doorbreken hier.

Onbewust ben je vast wel van sommige dingen overtuigd :) Zelfs ik heb dat wel. Verder zijn die oordelen over prikkers nogal nietszeggend aangezien (ik spreek even voor mezelf) je toch eigenlijk helemaal niets weet over de mensen waarmee je hier discussieert. Op wat opmerkingen na ken je elkaar toch niet.

Maar heb jij nou iets aan de discussies hier in het dagelijks leven tussen de mocrogangsters in het gevaarlijke Gouda?

Tomas
28-04-03, 17:36
Geplaatst door Mark
Maar heb jij nou iets aan de discussies hier in het dagelijks leven tussen de mocrogangsters in het gevaarlijke Gouda?

Eerlijk gezegd wel ja. Eerst dacht ik namelijk dat het allemaal gestoorde adhd gevalletjes waren die marokkanen hier, maar dan lees je op het pb hier wizdom, yehi enco...

Nee. Het heeft wel een beetje inzicht gegeven, maar niet echt veel. Het enige wat het voordeel is dat er een meer genuanceerd beeld ontstaan is voor mij. Ik lees hier dus ook 's af en toe een normale marokkaan. Zoals... zoals.... zoals.... ben ff z'n naam kwijt.

Waiting
28-04-03, 17:39
Er is op dit forum gewoon een vaste kliek die gezamelijk iedereen die een andere mening heeft in het verdom hoekje plaatsen.
Generaliseren mag, maar alleen als je lid bent van de kliek.

JMT vergelijken met Yehiya Ayash? Tuurlijk!

Kortom, zolang men zelf geen 2 berichten kan posten zonder generalisaties en hokjesgeest, moet men ook niet naar anderen wijzen.
Laat een ieder in zijn waarde.

Couscousje
28-04-03, 17:39
Geplaatst door Al Sawt
Iemand die meer dan 7000 inzendingen geplaats heeft, kun je echt niet serieus nemen!

En vooral iemand, die laatst een buurmeisje(met foto) van mij met naam en toe naam op het prikbord gezet hebt, met de bedoeling om haar ouders op hoogte te stelllen van de "slechte kanten" van hun dochter. Met succes overigens.

Sorry, ik heb 70.000 posts hier op Maroc.NL.

Wat is je punt eigenlijk?

Verder zou ik het op prijs stellen als je mij niet meer zou verwarren met dames van je eigen belaGelijk lage kaliber, want de enige die mensen zo "te schande" wil zetten, is ene Al Sawt die keer op keer topics opent over Pb-ers.

Dag dag!

Cc

Mark
28-04-03, 17:41
Geplaatst door Tomas
Eerlijk gezegd wel ja. Eerst dacht ik namelijk dat het allemaal gestoorde adhd gevalletjes waren die marokkanen hier, maar dan lees je op het pb hier wizdom, yehi enco...

Nee. Het heeft wel een beetje inzicht gegeven, maar niet echt veel. Het enige wat het voordeel is dat er een meer genuanceerd beeld ontstaan is voor mij. Ik lees hier dus ook 's af en toe een normale marokkaan. Zoals... zoals.... zoals.... ben ff z'n naam kwijt.

Ik vind manc best genuanceerd voor een Marokkaan :zwaai:

Geen slecht woord over wizdom ja! Wizdom rulezzz :)

Ga eens op WSDB praten met wat echte Marokkaanse jongeren bij jou uit de buurt zoals Pilot@z :)

Tomas
28-04-03, 17:45
Geplaatst door Mark
Ik vind manc best genuanceerd voor een Marokkaan :zwaai:

Nou dat mag je vinden.

Ik bedoelde eigenlijk waiting, maar daar kon ik ff niet op komen.


Geen slecht woord over wizdom ja! Wizdom rulezzz :)

Dan moet je ook af en toe 's laten merken aan 'm.


Ga eens op WSDB praten met wat echte Marokkaanse jongeren bij jou uit de buurt zoals Pilot@z :)

Zitten ze daar? Ik zal weer 's kijken, maar tot nu toe heb ik dat nooit lang volgehouden daar. Veel te veel gegil en geschreeuw.

Mark
28-04-03, 17:51
Geplaatst door Tomas
Zitten ze daar? Ik zal weer 's kijken, maar tot nu toe heb ik dat nooit lang volgehouden daar. Veel te veel gegil en geschreeuw.

Yep, vraag maar eens aan Zwijgster, waterval en Cc die kennen iedereen daaro. Zitten vast plenty gasten die jou in het echte leven dagelijks het leven zuur maken :duim:

Tomas
28-04-03, 17:51
Geplaatst door Mark

Ga eens op WSDB praten met wat echte Marokkaanse jongeren bij jou uit de buurt zoals Pilot@z :)

Ben alweer terug.

Waardeloos.

Mark
28-04-03, 18:20
Geplaatst door Tomas
Ben alweer terug.

Waardeloos.

Kijk dan maar eens hier.... gewoon even door de shit heen en dan vind je wel aardige dingen daar hoor :)

http://www.maroc.nl/prikbord/forums/showthread.php?threadid=61866

Tomas
28-04-03, 21:50
Geplaatst door Mark
Kijk dan maar eens hier.... gewoon even door de shit heen en dan vind je wel aardige dingen daar hoor :)

http://www.maroc.nl/prikbord/forums/showthread.php?threadid=61866

Mmmm... 'k zag mulan en nog een paar die je hier wel 's ziet. En toevallig waren dat ook de enige met een mening die enigszins boeit.

Dus wat zou ik daar verders moeten?

Als het je daar zo goed bevalt, dan rot je toch op!

Zo, die is er wer uit: dat lucht altijd weer op.

Orakel
28-04-03, 22:25
J.M.T.
Maar waar bestaan jouw bijdragen eigenlijk uit Tomas?


Tomas]
Tja, dat zijn allemaal pareltjes. Maar dat moet je wel kunnen begrijpen.

Ik begrijp 'm nie. Geef es een voorbeeld Tomas. :)

Al Sawt
28-04-03, 22:52
Geplaatst door Couscousje
Sorry, ik heb 70.000 posts hier op Maroc.NL. Neem je je zelf dan nog serieus??


Geplaatst door Couscousje
Wat is je punt eigenlijk? Mijn punt is, dat jij geen recht hebt om op mij te reageren.
Want tijdje terug heb je een meisje, wat toevallig een buurmeisje van me is, in een topic haar leven verwoest. Dankzij een foto die je geplaatst hebt en uitvoerig beschrijven hebt wat voor soort onzedelijke gedrag ze zich schuldig maakt, heb je haar leven zo wel in huiselijke sfeer als op school verwoest. Probeer maar van een negatieve eitiket(met dank aan CC) te ontkomen. Vooral dat je er niet op in bent gegaan, laat geen twijfel over bestaan.

Dat is zeer beneden de maat. Laaghartig en vooral smerige streek.

Nu weten we allemaal hoe CousCous in elkaar zit. Van verotte ingedrienten gemaakt.



Geplaatst door Couscousje
Verder zou ik het op prijs stellen als je mij niet meer zou verwarren met dames van je eigen belaGelijk lage kaliber, want de enige die mensen zo "te schande" wil zetten, is ene Al Sawt die keer op keer topics opent over Pb-ers. Wie allemaal???? Alleen JMT, of verwar je jouw 70.000 inzendingen met mij?

Misschien maak ik mensen ter schande, ook al betwijfel ik of je de defenitie van kent. Maar jij kan iemands leven verwoesten en zoals ik al zei, heb je het al met succes gedaan! Dat noem ik nou een belaGelijke laGe kaliber!

jaja
29-04-03, 10:22
Geplaatst door lennart
[B]Ook Zionisme was ooit het pasklare antwoord voor het probleem waarmee de Joden in Europa zaten. mee eens. alle -ismen lijden daaronder. Daarmee ben ik niet tegen elk -isme. Ideologie en religie zijn belangrijk omdat ze mensen aan het werk zetten om iets te doen ... maar ze mogen nooit dominant worden en omgekeerd de mens dwingen bepaalde ideeen te hebben of bepaalde dingen te doen. De werkelijkheid dient altijd de belangrijkste drijfveer in handelen te zijn.

De twee stromingen die je tegenover Zionisme zet, namelijk Pan-arabisme en Pan-Islamisme, heb ik wat aanmerkingen. Pan-Arabisme is inderdaad ook goed met Nationaal-Socialisme te vergelijken, maar Pan-Islamisme is toch iets anders. Waar Zionisme en Arabisme het vertrouwen in de staat tot religie maakt, is Pan-Islamisme juist op religie gebaseerd.

Pan-Islamisme heeft een streven, maar sluit andere opvattingen niet uit. zoals elk -isme, hangt er maar vanaf welke denker binnen de stroming je "bevraagt". Binnen het pan-islamisme leeft vaak een gevoel van herstel van het Khalifaat. Als daar geen sprake is van onderdrukking van minderheden, dan weet ik het niet meer. Lees maar eens wat meer over dhimmi's.
Pan-Arabisme en Zionisme doen dit wel, juist doordat het een pasklaar antwoord is op alle problemen van Arabieren en Zionisten. Waar Pan-Islamisten kunnen leven met het feit dat niet iedereen hun opvatting deelt (immers Allah heeft het zo gewild), moeten Zionisten en Arabisten hun ideologie uitvoeren op de basis dat alle andere meningen onderdrukt moeten worden, want anders zal de ideologie niet werken. onzin. Zoals elk isme denken de radicale aanhangers dat zij gelijk hebben tot het punt dat wie het niet met hun eens is gedwongen mogen worden om hun "ongelijk" te bekennen. Dat geldt netzo goed voor Pan-islamisten als pan-arabisten als zionisten als socialisten als kapitalisten en ga zo maar door. Alle -ismen denken "de oplossing" op zak te hebben. Geen enkel -isme heeft tot nu toe kunnen aantonen dat dat zo was. Binnen het zionisme had je ook stromingen als die van Buber ... en die heeft nog steeds aanhangers in Israel. Zionisme, heeft net zoals elk -isme, radikalen en gematigden. Het is zo gemakkelijk om één stroming aan te wijzen en vervolgens te zeggen "dat is het zionisme", maar als dat gebeurd met socialisme, kapitalisme, christendom of islam, dan wordt er luide geprotesteerd dat men een karikatuur maakt van die -ismen. Logischerwijs geldt dat dan ook voor zionisme, zeker als je de moeite neemt om echt de boeken van de verschillende aanhangers te lezen in plaats van de samenvatting van (meestal) tegenstanders van de beweging. (Of vind jij dat je het communisme het best kunt leren kennen uit enkele handboeken geschreven ten tijde van McCarthy in de VS?)


Het Zionisme waar ik hierover spreek is natuurlijk het Jabotisky Zionisme; Herzl's Zionisme was inderdaad veel liberaler (Vooral voor die tijd) en veel idealistischer, maar was Marx' communisme dat ook niet? De veel geeerde oplossing van twee staten in Palestina zal dan ook niet de problemen oplossen; zoveel is (voor mij) zeker. Het zal de opmaak zijn voor een 'cooling down' of een 'heating up' van de problemen. Als Israel en Palestina na de breuk geen afscheid zullen nemen van hun nationaal socialistische oplossingen dan zal er vrede komen, maar als bij beide partijen blijven volharden om op deze manier op toekomstige conflicten te reageren dan zal de twee staten oplossing de zoveelste fata morgana blijken. Lennart, lennart, lennart ... waarom steeds die term nationaal-socialisme ... je weet dat bij mensen met wie je wilt discuteren de haren extra recht zet. Mensen bij wie de haren recht staan geloven of vertrouwen mensen die dat bij hen teweeg brengen minder gauw. Ergo, je overtuigt ze ook minder gauw. Dom!
Geen enkele oplossing is voor eeuwig. Hoe Europa er over 2 eeuwen uitziet (staatsgrenzen etc) eet niemand. Ga 2 eeuwen terug en Europa zag er ook anders uit. Ik ben al blij als ik naar een acceptabele oplossing binnen een generatie kan komen. En soms verrassen doodsvijanden je. Kijk naar Duitsland en Frankrijk die elkaar generaties lang naar de strot zijn gevlogen, juist over het grensgebied. Haat en vijandschap zijn nu toch grotendeels weg. Of dat in Palestina ook lukt? Geen idee. Maar ik zeg niet gelijk nee. Jij zegt, twee staten houdt nooit stand, maar wat is jouw oplossing dan? Direct één staat ... oh ja, dan is gelijk alle annimositeit, haat, etc etc weg. Sorry, maar juist die laatste oplossing lijkt mij een recept voor een bloedbad. Wat dat betreft is Kosovo een duidelijk voorbeeld. Het aantal moorden (etc) op "de ander" daar is schrikbarend en, ondanks alle pogingen van de vredesmacht, is het bijna onmogelijk om schuldigen op te pakken (lees het laatste amnesty rapport maar). En eerlijk gezegd lijkt mij Kosovo nog "vriendelijk" in vergelijking met wat er in een één staat oplossing in Palestina zou uitbreken. Twee staten is niet de "mooiste" oplossing ... absoluut mee eens ... maar het is wel de meest praktische. Het is niet the quick fix ... zeker niet. Er zal nog veel haat blijven leven aan beide kanten. Er zal nog steeds geweld zijn. (Maar dat geldt voor elke oplossing die wordt voorgesteld!!) Maar er is een kans dat de partijen een beetje van elkaar gescheiden blijven en toch aan elkaar leren te wennen op basis van (min of meer) gelijkheid. (Totale gelijkheid bestaat niet. België is ook niet gelijk aan Nederland etc.)

lennart
29-04-03, 12:36
Lennart, lennart, lennart ... waarom steeds die term nationaal-socialisme ... je weet dat bij mensen met wie je wilt discuteren de haren extra recht zet. Mensen bij wie de haren recht staan geloven of vertrouwen mensen die dat bij hen teweeg brengen minder gauw. Ergo, je overtuigt ze ook minder gauw. Dom!


Jamaar, jij en ik zijn er beiden overeen dat hier op het prikbord niemand overtuigt wordt. Besides ik noem het nationalisme van de Palestijnen ook nationaal-socialisme (voor mij is het een nep soort socialisme met de staat als religie).

Waar ik persoonlijk meer in zie is decentralisatie en gemixte rechtbanken die de authoriteit krijgen om te oordelen over land en religie rechten.

jaja
29-04-03, 17:20
Geplaatst door lennart
Jamaar, jij en ik zijn er beiden overeen dat hier op het prikbord niemand overtuigt wordt. Besides ik noem het nationalisme van de Palestijnen ook nationaal-socialisme (voor mij is het een nep soort socialisme met de staat als religie).

Waar ik persoonlijk meer in zie is decentralisatie en gemixte rechtbanken die de authoriteit krijgen om te oordelen over land en religie rechten. in een context waar zoveel haat aanwezig is en persoonlijke woede is dat een recept voor ellende. Er is geen instantie met gezag en afstand om de benodigde rust af te dwingen.

Al Sawt
29-04-03, 18:45
Geplaatst door J.M.T.
Mijn (door Al-Sawt hier herplaatste inzending) kwam voort uit Victori's topic:


En als ik af en toe "onbeleefd" of 'bitchy' wordt, dan is dat is wel omdat ik verontwaardigd ben over wat iemand denkt te mogen zeggen. Maar JMT, zou een directe discussie met iemand, niet tot genuanceerde argumenten leiden?


Geplaatst door J.M.T.
Ik denk niet dat mij verweten kan worden dat ik onbeleefd ben op het persoonlijke vlak - zoals zekere mensen op dit forum die hun onbeleefdheid/onbeschoftheid niet in toom kunnen houden en die ook nog eens staven door het plaatsen van zekere foto's. Of je onbeleefd bent of niet. Het gaat bij om, dat je met name over moslims als collectief hebt. Wat je ook gebruikt tegen mensen die een hatelijke reactie over jou geplaats hebben. Ook stoor ik me aan het feit dat je nooit in een serieuze reactie ingaat.


Geplaatst door J.M.T.
Maar ik sta altijd open voor kritiek en correcties. Wel interessant om te zien hoe anderen om mijn inzendingen reageren! Het zo ook interssant zijn als je een tegenreactie plaatst.

Trouwens, ik heb je inzendingen gelezen van het el Alqsa topic.
Misschien was dat een andere kant van JMT.

jaja
30-04-03, 21:00
Geplaatst door Al Sawt
[B]Maar JMT, zou een directe discussie met iemand, niet tot genuanceerde argumenten leiden? op basis van wat ik zoal op dit forum heb gezien ... eh ... nee!


Of je onbeleefd bent of niet. Het gaat bij om, dat je met name over moslims als collectief hebt. Wat je ook gebruikt tegen mensen die een hatelijke reactie over jou geplaats hebben. Ook stoor ik me aan het feit dat je nooit in een serieuze reactie ingaat. zoals veel tegenstanders van J.M.T. en anderen (incl. mijzelf) ook op een hoop gegooid worden, liefst met de zogenaamde negatieve benaming van zionisten etc. Waarna vervolgens ook gedaan alsof we alles wat Sharon zegt zelf gezegd hebben. Zelfs jij heb je daaraan bezondigd. Dus ... JMT generaliseert ... maar is zeer zeker niet de enige ... Over de "anti-zionisten" die ook generaliseren hoor ik jou niet ...


Het zo ook interssant zijn als je een tegenreactie plaatst.

Trouwens, ik heb je inzendingen gelezen van het el Alqsa topic.
Misschien was dat een andere kant van JMT. misschien had je ook eerst wat meer threads rustig moeten lezen .... JMT heeft veel over zich heen gekregen ... van een dermate laag niveau ... dat op mij haar reactie soms nog redelijk ingetogen overkomen.
Ze gaat mij soms te ver in haar generalisaties, maar het is onzin te doen dat zij daarmee hier uit de toon valt.

sil
30-04-03, 22:40
Geplaatst door J.M.T.

Zo! Nu ga ik mij even in zelf-medelijden wikkelen!

Wel te rusten!

Niet doen joh,wikkel je lekker in je dekbed