PDA

Bekijk Volledige Versie : Paus verklaart moslimbestrijder zalig



Pixelshade
28-04-03, 12:34
Paus Johannes Paulus II heeft dit weekend voor ongeveer 50.000 gelovigen op het Sint-Pietersplein zes Italianen zalig verklaard. Eén van de zaligverklaarden was padre Marco, de Italiaanse kapucijner monnik Marco D'Aviano.

D'Aviano voorkwam in 1683 dat moslims Wenen konden veroverden en daardoor de macht in Europa kregen. De monnik kwam in actie nadat de Ottomaanse sultan Mehmet IV in dat jaar aan keizer Leopold I had gezegd Wenen te zullen binnenvallen met de woorden: ''Ik raad je aan om me in je residentie te ontvangen, zodat ik je hoofd af kan snijden''. Een leger van 150.000 Turken kwam aan bij de muren van Wenen. De christelijke legers waren indertijd sterk verdeeld, maar D'Aviano wist ze te verenigen, waarna de oppermachtig lijkende Turken werden verdreven. Marco D'Aviano wordt hierdoor dan ook gezien als een belangrijk symbool voor de verdediging van het christendom in Europa tegen islamitische agressie.

De zaligverklaring trok opvallend veel politici van de Noord-Italiaanse zeer rechtse regeringspartij Lega Nord van Umberto Bossi. Deze partij heeft zich altijd fel verzet tegen de opkomende islam in Europa en heeft zelfs voorgesteld om van D'Aviano de beschermheilige van Europa te maken.

De telegraaf

Victory
28-04-03, 12:52
Marco D'Aviano wordt hierdoor dan ook gezien als een belangrijk symbool voor de verdediging van het christendom in Europa tegen islamitische agressie.

Waar slaat dat nou weer op? Is de telegraaf altijd zo? pfft...

observer
28-04-03, 13:03
Geplaatst door Victory
Waar slaat dat nou weer op? Is de telegraaf altijd zo? pfft... je moet het vanuit het oogpunt van het vaticaanstad bekijken

een man die op een beslissend moment ingrijpt en daardoor een bijdrage levert aan overwinning van de christelijke troepen (vul heilig kruisje in) over de turkse troepen (beter bekend als de dienaren van satan) die moet wel door god gezonden zijn

rare is dat zulke mensen al eeuwen geleden tot heiligen werden verklaard en dat hij dat nu pas is zal wel betekenen dat hij lastig was en een of andere paus heeft geirriteerd

Canaris
28-04-03, 13:30
ten eerste is hij Zalig en niet heilig verklaard worden.

Zalig verklaard worden ondere mensen die zich actief inzetten voor het geloof

Dat hij samen met prins eugen en de Poolse koning (jan Sobieski) ervoor zorgden dat de Turken werden verslagen is één van de redenen waarom het met Europa zo goed is gegaan en wij niet aan de Griekse Ziekte lijden.

De Turken belageringen (vooral de tweede) waren een ernst ten nemen bedreiging voor Europa. Als Wenen was gevallen, hadden de turken met zekerheid tot aan de Rijn vrije loop gehad. De Geschiedenis had er dan waarschijnlijk een stukje anders uitgezien.

Ron Haleber
28-04-03, 14:48
Geplaatst door Canaris

De Turken belageringen (vooral de tweede) waren een ernst ten nemen bedreiging voor Europa. Als Wenen was gevallen, hadden de turken met zekerheid tot aan de Rijn vrije loop gehad. De Geschiedenis had er dan waarschijnlijk een stukje anders uitgezien.

Ja dat was echt een onvoorstelbare ramp geweest want dan had jij hier niet als Canaris maar als Mehmet gepost...!

Canaris
28-04-03, 15:22
Nee "vriend" , dan hadden wij hier niet geposted omdat de digitale highway niet zou bestaan.

Maar ik begrijp heel goed, dat je er alles aan doet de okzident als een hilarische fout van god af te stempellen, dus stoef ik je commentaar maar onder

wensdromen in.

mrz
28-04-03, 19:12
Baroc: Als D'Aviano de Turken niet verslagen had was Europa niet langer christelijk geweest, was het hier net zo een teringzooitje geweest als in het Midden Oosten

Dude de wereld wordt op dit moment langzaam opgeheven door het westen/amerika/Israel. Als dit niet al allemaal een lange versie van donnie darko is en ik al dood ben natuurlijk :schrik:. Ik bedoel Ego's vervagen, ik zie teveel verbanden, ben godvergeten arrogant blabla, etc etc.

Waarom wil je het nu niet snappen? Of wacht blijf maar lekker dom... Zolang het nog KAN.... :rolleyes: