PDA

Bekijk Volledige Versie : Ertan



Tomas
29-04-03, 09:08
Lellebel, Vuile Turk, Hoer van de Blanken

Ik ben dol op fanmail. Als vrouw kan ik niet vaak genoeg horen hoe geweldig ik wel niet ben. Meestal gebeurt dit tegen betaling: de Amsterdamse kledingverkopers beheersen het complimenteren tot in de finesses. Maar ik moet zeggen, de elektronische fanmail bevalt beter, heeft meer waarde en is minder duur bovendien.

De meest boeiende fanmail is de hatemail. Het verschil tussen fanmail en hatemail zit in de vorm: fanmail gaat over de inhoud van mijn stukjes, de hatemail wordt op de vrouw gespeeld. Boeiend dat mijn mening gewaardeerd wordt, nog boeiender dat mijn persoon veroordeeld wordt op basis van 1000 woordjes. Gelukkig heb ik niet de behoefte om door iedereen aardig gevonden te worden.

Als 'De Gezonde Roker hatemail prijs' ooit ingevoerd wordt, gaat mijn stem met stip naar meneer Jarir. Hij verwijt mij mijn afkomst te verloochenen, mezelf belangrijk te vinden, de hoer van de blanke racisten te spelen en dat terwijl ik een vuile Turk ben en blijf. En passant krijgt ook Theo van Goghs moeder er van langs zo een lelijk wezen op de wereld gezet te hebben.

Een dergelijke mail is altijd aanleiding voor een goed gesprek tussen Theo en mij. Alleen al om de poging om onze ego's te verminken, waarderen wij mensen als Jarir extreem.

Degenen zonder tekst pakken je op een enkele spelfout. Tja, eigen schuld dikke bult dan had ik mijn stukjes maar door de spellcheck moeten halen.

Meneer Benzakour heeft zich ook niet onbetuigd gelaten, gelukkig maar. Zijn reactie ontlokte een hoofdredacteur de opmerking dat de Volkskrant redactie blijkbaar énorm had moeten bijschaven aan zijn teksten om het publicabel te krijgen. Een moeite die ik niet wilde nemen, dus die correspondentie heb ik niet op 'de Gezonde Roker' willen delen. Maar Benzakour complimenteerde me ook met mijn stijl, op zich ook wel weer nobel en volwassen gedrag.

En nu heb ik een nieuwe fan: Ertan. Ertan is een Turk die zichzelf geweldig vind, want hij heeft een eigen website. Ertan noemt me een lellebel en vraagt zich af waar het mis is gegaan met mijn opvoeding, of ik mijn ouders nog wel spreek en wil wel mijn 'zoveelste vriendje' worden. Ik begrijp van zijn website dat hij een zoontje heeft, en mocht de kans zich voor doen, doet hij niet onder voor westerse mannen: een vrouwtje voor in huis en scharreltjes erbij. Waarom verbaast me dat toch allemaal niet? Te voorspelbaar allemaal en ik heb geen zin meer om hem van repliek te dienen.

Terecht of niet? Vorm zelf een oordeel en trek de conclusie door naar de fijne tolerante samenleving.

Ebru Umar

[email protected]



Merhaba,
Na het lezen van een paar van je columns op de site van Theo van Gogh werd ik nieuwsgierig naar jou. Inmiddels ben ik er achter gekomen dat je een Turkse vrouw bent die bedrijfskunde heeft gestudeerd. Mijn vraag aan jou, wat is er precies misgegaan in je opvoeding? Mocht je een Alevietje zijn dan weet ik genoeg.

Met vriendelijke groeten,
Ertan

Misgegaan? Verklaar je nader. Nederlandse vrouw met Turkse ouders btw.

Aha, ik had al zo'n sterk vermoeden dat je het zelf nog niet in de gaten had. Je vraagt me nader te verklaren, maar eigenlijk doe je dat zelf al. Je noemt jezelf nl. een Nederlandse vrouw met Turkse ouders. Iemand uit een Turks nest die dat zegt is helemaal verkeerd. Oke, je kunt wel de Nederlandse nationaliteit hebben, die heb ik ook, maar etnisch gezien blijf je natuurlijk een Turk. Waarom schaam je je daarvoor? Waarom wil jij zo graag bij die kaaskoppen horen? Voor mij zijn er twee soorten Turkse vrouwen. Ten eerste die vrouwen die hun afkomst niet verloochenen en vroom zijn, die heb ik hoog zitten. Ten tweede heb je van die geemancipeerde lellebellen, zeg maar de Hirsi Ali-teefjes, die niet aan de man kunnen komen, behalve dan van die onbesneden aardappelvreters. Toevallig heb ik een teringhekel aan die laatste soort en dat steek ik niet onder stoelen of banken. Trouwens, sinds wanneer heb je geen contact meer met je ouders?

Afgelopen zondag zijn mijn ouders nog komen eten. Was heel gezellig. Waren erg trots op het artikel dat ik in het AD heb gepubliceerd, ze stonden er ook volledig achter en de telefoon liep over bij ze.

Hmm, dat bevestigt mijn veronderstelling dat er iets mis is gegaan in je opvoeding alleen maar meer. Ach meid, jij kan er ook niets aan doen dat je zulke ouders hebt. Natuurlijk ga ik er hierbij van uit dat je ouders moslim (soenitisch) zijn, mocht dat niet kloppen dan kan ik het nog wel begrijpen. Het is jammer dat je van die korte reacties geeft, want ik ben serieus geinteresseerd naar jou en je achtergrond. Ik zou bijv. willen weten wat je precies hebt tegen de islam? Hou je niet in, maar gooi het eruit zou ik zeggen.

p.s. Alhoewel ik denk dat je artikel in het AD niet al teveel zal verschillen van wat je zoal braakt op de site van Theo van Gogh wil ik toch niet al te voorbarige conclusies trekken, dusss ... kan ik jouw artikel nog ergens online nalezen?

Luister Ertan, iedereen mag geloven wat ie wil, maar dat maakt iemand in mijn ogen niet meer of minder mens. Ik weet het verschil tussen soenitisch, aleviet of sjiiet niet eens en wil het niet weten ook -bespaar me je uitleg.
Daarom vind ik ook niet dat er iets 'mis' is gegaan in mijn opvoeding. Ik vind het maar raar dat jij dat meent te kunnen concluderen. En ik snap niet dat je de moeite neemt mij te mailen, stoephoer eerste klas toch? Maar boeiend natuurlijk, zoals alle niet gelovige meisjes altijd zullen zijn voor moslim jongetjes.

Ik ben het met je eens dat een ieder mag geloven wat ie wil, maar waarom blijkt uit je columns niet wat je zegt, nl. dat het je niet een meer of minder mens maakt? Je columns doen overkomen dat je moslims als minder ziet, vooral vrouwen met een hoofddoek. Uit het feit dat jij het verschil niet weet tussen soennieten, alevieten en sji'ieten kom ik alweer tot dezelfde conclusie, nl. een niet al te briljante opvoeding. Elke Turk hoort dat toch te weten mevrouwtje. De reden waarom ik jou mail is dat ik vind dat jij wat meer respect mag tonen jegens moslims. Doe jij dat niet dan zit er maar een ding op, nl. je behandelen zoals je jezelf noemt, een stoephoertje eerste klas. Voor mij zijn alle vrouwen boeiend. Natuurlijk zijn moslima's veel boeiender, maar voel je vooral niet buitengesloten, aangezien ik jou, weliswaar in mindere mate, dus ook boeiend vind.

Zeg Ertan,
ik vind jou NIET boeiend. Doe me een lol en val een ander lastig, een stoephoertje bijvoorbeeld en ik zie niet in waarom ik 'respect' moet tonen voor mensen die 1. ik niet ken en 2. mij minstens net zo respectloos bejegenen.
Kijk het verschil tussen mij en de jouwen ligt in het gegeven dat ik weet waar mijn loyaliteit ligt: bij het land dat mij heeft gevormd, en waar ik mijn stem uitbreng en ik mijn belastingen betaal. En ook mijn hypotheek heb, mijn sociale leven en mentale uitdaging.
Respect Ertan, verdien je. En ik wens niet eens gerespecteerd te worden door mensen die niet weten waar hun loyaliteit hoort te liggen.

Ik citeer: "luister Ertan, iedereen mag geloven wat ie wil, maar dat maakt iemand in mijn ogen niet meer of minder mens." Een logisch gevolg van wat je hier zegt lijkt mij dat je respect toont voor een ieder ongeacht of je het wel of niet eens bent met diens levenswijze. Komop zeg, je draait de zaken om. Mensen bejegenen jou respectloos omdat JIJ je te verheven voelt en JIJ hen respectloos bejegent.

Gut o gut, mevrouwtje denkt werkelijk dat zij de enige Turk is die loyaal is aan Nederland en de rest loyaal is aan Turkije en dat je om loyaal te zijn aan Nederland je afkomst moet verloochenen. Wat een bullshit en dat voor iemand die heeft gestudeerd.

Ik kan heel goed begrijpen dat jij me niet boeiend, maar lastig vindt. Dat is ook de bedoeling.

Ik citeer je uit je eerste column: "Dit soort mensen is namelijk selectief geïntegreerd, en zij weten hoe Nederlanders/ Westerlingen denken: ongecompliceerd en open voor argumentatie. Andersom weten wij niet hoe zij denken."

Ik moet eerlijk bekennen, je praat niet alleen maar poep.

Ertan, ik ken jou niet. Ik vind jou niet lastig, jij interpreteert het zelf in die termen, sterker nog voordat ik mijn mening over iemand vorm, kijk ik die persoon het liefst recht in de ogen. Zo heb ik ook Benzakour uitgenodigd -tot 2x toe- voor een borrel om eea uit te praten voordat ik mijn mening op internet of elders zou ventileren.
Ik ben geen mevrouwtje voor enkelen wel 'meisje' en ik verloochen mijn afkomst niet. Jij interpreteert dat misschien zo, maar je zou tenminste kunnen aannemen dat dat niet het geval is. Ik wens door niemand zomaar 'gerespecteerd' te worden, een loze kreet die met name allochtonen te pas en te onpas menen te moeten gebruiken. Enorm gedaald in waarde. En ik heb zeker niet bij voorbaat respect voor mensen die ik niet ken. Ik heb net als jij btw, een vooroordeel over mensen die ik niet ken, gebaseerd op (media) uitingen danwel uiterlijke kenmerken. dat heet vooroordeel, geen discriminatie, en respect staat daarbuiten. En ik heb respect voor mensen die dat in mijn ogen verdienen. Mijn werkster, een marokkaanse alleenstaande moeder van 3 kinderen met hoofddoek van 32, maar ook mijn moeder, een 60 jarige arts, nog steeds full time werkend. Ja een Turkse dame in Nederland.
En mijn vooroordeel over jou? Een gefrustreerde kerel, die niets beters te doen heeft dan op internet struinen naar (moslim) meisjes die schriftelijk lastig gevallen kunnen worden. Get a live, word lid van de AEL, verhuis naar Turkije, val je zus lastig en maak die school af.
Kortom: ik vind jou echt niet boeiend en lastig al helemaal niet. Kijk Theo van Gogh of Jort Kelder, dat zijn lastige mannen en boeiend, daar kun je nog 'ns een goed gesprek mee hebben, zonder van te voren te weten of je stand kunt houden. Aangezien jij me al moet citeren en niet verder komt dan 'poep' zul je begrijpen dat ik de moeite niet meer ga nemen om je van repliek te dienen.
Morgen schuift Abou Jahjah of Cheppih aan voor een debat. Over boeiend gesproken. Ik ga in ieder geval slapen met de zalige zekerheid dat zij zich beter zullen kunnen weren dan ene Ertan, die denkt dat ie God's Gift to Tribal Idiots is.
O en btw: ik wil helemaal geen vrienden zijn met de hele wereld. ik moet er niet aan denken dat iedereen me leuk en aardig gaat vinden. 99% van de mensheid bestaat uit jaknikkende kuddedieren. die kunnen me allemaal gestolen worden. respect? Pleased to meet you, Thx but no thx maar ik ga geen enkel live debat uit de weg. Bij voorkeur onder het toeziend oog van een camera.
Boeiend ben ik hè? Ga vooral door met m'n columns lezen, weet je wat, koop de bundel, ik denk rond oud en nieuw, prima op tijd voor het suikerfeest en nieuwjaar.

Hè hè, het heeft even geduurd maar mevrouwtje, o pardon, het 'meisje' komt eindelijk los. Ik vind pittige tantes inderdaad boeiend, heb je op dit moment een vriendje? Zo niet, dan wil ik die wel zijn, je zoveelste.

Dat jij je afkomst zou verloochenen is een verkeerde aanname? Ik ging er inderdaad vanuit dat jij voordat je een afvallige werd een Turkse moslima was. Nu noem je je liever een Nederlandse en ik las (ja ja, ik lees je columns meid, iemand moet het toch doen, misschien koop ik ook je bundel wel, misschien word ik jouw number one fan) dat je nu een atheist bent, tja, dat zegt alles dunkt mij. Trouwens, zijn jouw ouders moslims of Kemalisten? Even voor de duidelijkheid, ik heb een bloedhekel aan Kemalisten.

Het kan heel goed mogelijk zijn hoor dat een Jahjah of een Cheppih zich beter kunnen verweren dan mij in een live debat, simpel om het feit dat ik tot nu toe nooit heb deelgenomen aan zo'n debat en ik dus niet weet of ik er iets van zal bakken of niet. Dat moet allemaal dus nog blijken.

Tot nu toe heb jij al mijn vooroordelen bevestigd. De vooroordelen die jij hebt over mij zijn noch bevestigd noch ontkracht, want je merkt terecht op dat jij me niet kent. Wees echter gerust, want niemand die ik via internet 'schriftelijk lastig val' kent mij.

Ik hoop dat je me nu niet gaat uitnodigen voor een borrel, want zoals je wellicht van je ouders hebt meegekregen, mag ik als moslim zijnde geen alcohol tot mij nemen.


[email protected]









Tomas

Je kunt zeggen wat je wilt van Ertan (en dat is best wel veel zoals je kunt lezen), maar hij heeft wel smaak.

En Ertan, krijgen we jouw kant van het verhaal nog te lezen, trouwens?

mulan
29-04-03, 09:47
Geplaatst door Tomas
Get a live

Het is "Get a life"...................zal ik haar daar maar even een mailtje over sturen.... :wohaa:

Tomas
29-04-03, 09:56
Geplaatst door mulan
Het is "Get a life"...................zal ik haar daar maar even een mailtje over sturen.... :wohaa:

Je zal ook 's een keer op de inhoud reageren, zeg! Nee, altijd maar one-liners die zogenaamd grappig zijn. Bah!

Get a life.

mulan
29-04-03, 10:07
Geplaatst door Tomas
Je zal ook 's een keer op de inhoud reageren, zeg! Nee, altijd maar one-liners die zogenaamd grappig zijn. Bah!

Get a life.

We have so many things in common.............dad..... :love2:

even inhoudelijk...................IK MOET HAAR NIET

Tomas
29-04-03, 10:22
Geplaatst door mulan
IK MOET HAAR NIET

Aha.. Duidelijk. Nou dan ga ik toch even de inhoudelijke discussie aan:

IK WEL!

Ik hou wel van een bounty.

mulan
29-04-03, 10:27
Geplaatst door Tomas
Aha.. Duidelijk. Nou dan ga ik toch even de inhoudelijke discussie aan:

IK WEL!

Ik hou wel van een bounty.

Het is niet echt het merk "bounty".......het is meer de goedkope Aldi 'bounty'.............hou je nog steeds van bounty of kies je liever een goed kwaliteitsprodukt..... :stout:

Tomas
29-04-03, 10:37
Geplaatst door mulan
Het is niet echt het merk "bounty".......het is meer de goedkope Aldi 'bounty'.............hou je nog steeds van bounty of kies je liever een goed kwaliteitsprodukt..... :stout:

Nou breng je me wel aan het twijfelen... Er zijn wel een aantal producten bij de aldi die ik niet slecht vind. Nee, zelfs heel goed te pruimen. Maar of de bounty's daar ook onder vallen weet ik niet.

Ik ken d'r eigenlijk niet zo goed. Dit is pas haar tweede columns die ik lees, na die hier al 's geplaatst is over een AEL bijeenkomst. Nou, daar was ze al heel negatief over de arabierachtigen en hun gewoontes. En natuurlijk doet dat doet mijn kaashart gelijk harder kloppen. Zo werkt dat. Dat weet je.

Maar omdat ik in dat andere topic gelijk kreeg van je, zal ik haar in het vervolg heel kritisch lezen. Als ik 'r nog 's lees. Echt heel kritisch.

kaassietoch
29-04-03, 10:44
Alles wat maar weer een beetje afwijkt van de gebaande paden is gelijk een Lellebel, Vuile Turk, Hoer van de Blanken of Bounty.


Ergens is dat de bekrompenheid ten top :droef:

mulan
29-04-03, 10:50
Geplaatst door Tomas
Nou breng je me wel aan het twijfelen... Er zijn wel een aantal producten bij de aldi die ik niet slecht vind. Nee, zelfs heel goed te pruimen. Maar of de bounty's daar ook onder vallen weet ik niet.

Ik ken d'r eigenlijk niet zo goed. Dit is pas haar tweede columns die ik lees, na die hier al 's geplaatst is over een AEL bijeenkomst. Nou, daar was ze al heel negatief over de arabierachtigen en hun gewoontes. En natuurlijk doet dat doet mijn kaashart gelijk harder kloppen. Zo werkt dat. Dat weet je.

Maar omdat ik in dat andere topic gelijk kreeg van je, zal ik haar in het vervolg heel kritisch lezen. Als ik 'r nog 's lees. Echt heel kritisch.

Ik ken er ook niet goed....ik heb er een keer op tv gezien waar ze twee mensen de les ging lezen over Nederland....een vrouw met een hijab wilde lid worden van de AEL,hele beschaafde vrouw,ze legde uit dat ze sinds 11 september niet echt tevreden is met de autochtone houding jegens moslims,ze werd taliban genoemd,er werd over haar gepraat in de lift in het Nederlands omdat ze dachten dat ze er toch niets van begreep. Ebruutje dacht hier anders over en ging met behulp van een kladblok(ze had de hele tijd aantekeningen zitten maken)alles wat de vrouw daarvoor gezegd had bekritiseren.Op een gegeven moment moest die vrouw zich zelfs gaan verantwoorden waarom ze die mensen in de lift niet aangesproken had......ja sorry hoor.Ga inhoudelijk in op de zaken i.p.v iemands persoonlijke aanpak te lopen bekritiseren.
Ook die columns van haar......van hetzelfde niveau. :zweep:

mulan
29-04-03, 10:51
Geplaatst door kaassietoch
Alles wat maar weer een beetje afwijkt van de gebaande paden is gelijk een Lellebel, Vuile Turk, Hoer van de Blanken of Bounty.


Ergens is dat de bekrompenheid ten top :droef:

Als jij haar maar leuk vindt.... :wink:

Tomas
29-04-03, 10:52
Geplaatst door kaassietoch
Alles wat maar weer een beetje afwijkt van de gebaande paden is gelijk een Lellebel, Vuile Turk, Hoer van de Blanken of Bounty.


Ergens is dat de bekrompenheid ten top :droef:

Over afwijkend gedrag gesproken: Heb gister een intervieuw met Madonna gezien. Echt een vrouw met ballen. En Eddie Zoey mag van mij dus standrechtelijk geexecuteerd worden. Want dankzij hem heeft Madonna voorgoed een slecht beeld van Nederlandse mannen. De lul.

Ach wat. Dit topic is sowieso al helemaal offtopic.

mulan
29-04-03, 10:54
Geplaatst door Tomas
Over afwijkend gedrag gesproken: Heb gister een intervieuw met Madonna gezien. Echt een vrouw met ballen. En Eddie Zoey mag van mij dus standrechtelijk geexecuteerd worden. Want dankzij hem heeft Madonna voorgoed een slecht beeld van Nederlandse mannen. De lul.

Ach wat. Dit topic is sowieso al helemaal offtopic.

Nee.....ik vond het juist leuk........lekker direct...niet onderdanig wat ze waarschijnlijk wel gewend is :nerveus:
Nog iets......ze had het over vrijheid van meningsuiting.........waarom vertonen ze die clip dan niet in Amerika.....ik vind die versie met die vlaggen echt oersaai...wie gaat daar nu naar kijken.

Tomas
29-04-03, 10:56
Geplaatst door mulan
Ik ken er ook niet goed....ik heb er een keer op tv gezien waar ze twee mensen de les ging lezen over Nederland....een vrouw met een hijab wilde lid worden van de AEL,hele beschaafde vrouw,ze legde uit dat ze sinds 11 september niet echt tevreden is met de autochtone houding jegens moslims,ze werd taliban genoemd,er werd over haar gepraat in de lift in het Nederlands omdat ze dachten dat ze er toch niets van begreep. Ebruutje dacht hier anders over en ging met behulp van een kladblok(ze had de hele tijd aantekeningen zitten maken)alles wat de vrouw daarvoor gezegd had bekritiseren.Op een gegeven moment moest die vrouw zich zelfs gaan verantwoorden waarom ze die mensen in de lift niet aangesproken had......ja sorry hoor.Ga inhoudelijk in op de zaken i.p.v iemands persoonlijke aanpak te lopen bekritiseren.
Ook die columns van haar......van hetzelfde niveau. :zweep:

Kan best.

Maar wat je ook wel 's hebt is dat zolang je iemand van verhalen of columns kent je een heel ander beeld hebt dan van tv. Ik bedoel: ik vond Yvonne Kroonenberg altijd erg leuk schrijven. Ik vond 'r erg intelligent en grappig overkomen. Totdat ze een talkshow op tv kreeg afgelopen seizoen ofzo. Dat viel me zo vreselijk tegen, ik kan nu zelfs geen woord meer van d'r lezen.

Joesoef
29-04-03, 11:00
Er zijn wel ergere stukjes te lezen van ERTAN hoor. Deze Kemalitische narcistische homomaargetrouwdvoordefamilie houd namelijk niet erg van vrouwen. En zeker niet als ze wat te vertellen hebben.

Tomas
29-04-03, 11:04
Geplaatst door mulan
Nee.....ik vond het juist leuk........lekker direct...niet onderdanig wat ze waarschijnlijk wel gewend is :nerveus:

Dat was niet "lekker direct". Dat was "niet luisteren" en bevooroordeelde gesloten vragen stellen. En jezelf belangrijker vinden dan het onderwerp.

Nee. Dood moet ie. Of anders minstens een belangrijk lichaamsdeel verwijderen.


Nog iets......ze had het over vrijheid van meningsuiting.........waarom vertonen ze die clip dan niet in Amerika.....ik vind die versie met die vlaggen echt oersaai...wie gaat daar nu naar kijken.

Krijgen we dat gezeur weer. In de VS is vrijheid van meningstuiting beter vastgelegd in de grondwet dan in NL. Tenminste dat is mijn mening. Dat Madonna kiest voor een andere clip, doet ze niet omdat de regering haar daar toe kan dwingen, maar heeft ze waarschijnlijk een heleboel andere redenen voor. Zoals recettes, bedreigingen, populariteit enzo. Weet ik veel. Maar hou op over zeiken over vrijheid van meningsuiting in de VS. Die is daar gewoon goed geregeld. Zo goed at zelfs mensen die een hekel aan dit recht voor anderen dan zijzelf hebben, dat ook mogen zeggen.

Maar ik vind het wel jammer dat ze de clip heeft veranderd. Maar goed. Ze blijft een interessant fenomeen, met geweldige artistieke gave.

Joesoef
29-04-03, 11:04
Geplaatst door Tomas
Ik bedoel: ik vond Yvonne Kroonenberg altijd erg leuk schrijven. Ik vond 'r erg intelligent en grappig overkomen. Totdat ze een talkshow op tv kreeg afgelopen seizoen ofzo. Dat viel me zo vreselijk tegen, ik kan nu zelfs geen woord meer van d'r lezen.


Yvonne doet bij dezelfde AH boodschappen als ik dat doe. Als je niet beter zou weten dan denk je dat het een sherry liefhebster is die net haar doosje valium bij de apotheek heeft gehaald.

Haar hondje loopt ook altijd zo vervelend over de straat, altijd net als ik er aan kom steekt dat mormel over. Op een dag is er in iedergeval een k*ttelikkertje minder.

kaassietoch
29-04-03, 11:08
Geplaatst door mulan
Nee.....ik vond het juist leuk........lekker direct...niet onderdanig wat ze waarschijnlijk wel gewend is :nerveus:
Nog iets......ze had het over vrijheid van meningsuiting.........waarom vertonen ze die clip dan niet in Amerika.....ik vind die versie met die vlaggen echt oersaai...wie gaat daar nu naar kijken.

Daar heb je een punt Mulan. Madonna zet een hele grote waffel open over vrijheid van meningsuiting totdat haar inkomsten daarmee wel eens gevaar zouden kunnen lopen. Je zou haar er haast van kunnen verdenken een beetje extra publiciteit te zoeken om dat laatste en erg oninteressante nummer (Pff alleen maar wat zoemgeluidjes en een monotoon rap-je) van haar een beetje in de picture te houden.

mulan
29-04-03, 11:10
Geplaatst door Tomas
Dat was niet "lekker direct". Dat was "niet luisteren" en bevooroordeelde gesloten vragen stellen. En jezelf belangrijker vinden dan het onderwerp.

Nee. Dood moet ie. Of anders minstens een belangrijk lichaamsdeel verwijderen.

Krijgen we dat gezeur weer. In de VS is vrijheid van meningstuiting beter vastgelegd in de grondwet dan in NL. Tenminste dat is mijn mening. Dat Madonna kiest voor een andere clip, doet ze niet omdat de regering haar daar toe kan dwingen, maar heeft ze waarschijnlijk een heleboel andere redenen voor. Zoals recettes, bedreigingen, populariteit enzo. Weet ik veel. Maar hou op over zeiken over vrijheid van meningsuiting in de VS. Die is daar gewoon goed geregeld. Zo goed at zelfs mensen die een hekel aan dit recht voor anderen dan zijzelf hebben, dat ook mogen zeggen.

Maar ik vind het wel jammer dat ze de clip heeft veranderd. Maar goed. Ze blijft een interessant fenomeen, met geweldige artistieke gave.

Wettelijke formuleringen zeggen mij niets als men in de praktijk zo bekrompen is dat je in het openbaar uit moet kijken met wat je zegt en doet.Zie Dixie-chicks(weet nog steeds niet wie dat zijn maar wel tragisch dat ze niet meer gedraaid worden op de radio).

Eddy Zoey luisterde op sommige momenten niet maar hij wist zelf ook wel dat Madonna een bitch was dus hij dacht waarschijnlijk bij zichzelf als ik arroganter doe zal zij aan arrogantie moeten inleveren.....of hij wilde gewoon indruk maken :rolleyes:

Tomas
29-04-03, 11:13
Geplaatst door Joesoef
Er zijn wel ergere stukjes te lezen van ERTAN hoor. Deze Kemalitische narcistische homomaargetrouwdvoordefamilie houd namelijk niet erg van vrouwen. En zeker niet als ze wat te vertellen hebben.

Ja, ik ken 'm van diverse sites. Ook hier zit ie regelmatig.

Wil ik eigenlijk wel weten wat kemalistisch is? Denk 't niet...

Toch blijkt hij wel geinteresseerd te zijn in vrouwen van dit kaliber. Als het hem echt koud zou laten, dan was dit zielige "gesprek" nooit gevoerd.

Nee, ertan's zijn ondoorgrondelijk.

mulan
29-04-03, 11:14
Geplaatst door kaassietoch
Daar heb je een punt Mulan. Madonna zet een hele grote waffel open over vrijheid van meningsuiting totdat haar inkomsten daarmee wel eens gevaar zouden kunnen lopen. Je zou haar er haast van kunnen verdenken een beetje extra publiciteit te zoeken om dat laatste en erg oninteressante nummer (Pff alleen maar wat zoemgeluidjes en een monotoon rap-je) van haar een beetje in de picture te houden.

Wel een hele foute rap..... :moe:

I have a nanny and a driver and a blablablabla....

Daar had hij haar wel eens wat over mogen vragen........geld,uiterlijk niet belangrijk zegt ze......waarom is ze er dan zo mee bezig?

kaassietoch
29-04-03, 11:15
Geplaatst door Joesoef
Er zijn wel ergere stukjes te lezen van ERTAN hoor. Deze Kemalitische narcistische homomaargetrouwdvoordefamilie houd namelijk niet erg van vrouwen. En zeker niet als ze wat te vertellen hebben.

Ertan, was dat ook niet die loser met al die foto's van hem met AK47's enzo in een stoere pose? Op zijn site kom ik ze niet tegen behalve een paar webcamshots van dat blotebillenhoofd van hem. Toch staat me zoiets bij dat deze gast met kloppend lid en speelgoedgeweertjes zich heeft laten vereeuwigen.

kaassietoch
29-04-03, 11:17
Geplaatst door mulan
Wel een hele foute rap..... :moe:

I have a nanny and a driver and a blablablabla....

Daar had hij haar wel eens wat over mogen vragen........geld,uiterlijk niet belangrijk zegt ze......waarom is ze er dan zo mee bezig?

Ja, ze is nog steeds 'Madonna from the block' :rolleyes:

Wel knap dat ze tot voor kort nog steeds mooi mee bleef draaien met nieuwe trends, ze is tenslotte al tegen de veertig of er al overheen zelfs.

Tomas
29-04-03, 11:20
Geplaatst door mulan
Wettelijke formuleringen zeggen mij niets als men in de praktijk zo bekrompen is dat je in het openbaar uit moet kijken met wat je zegt en doet.Zie Dixie-chicks(weet nog steeds niet wie dat zijn maar wel tragisch dat ze niet meer gedraaid worden op de radio).

Het gaat juist om wettelijke bescherming en formuleringen. Iets anders is er niet. Overal en altijd zullen er mensen zijn die jou hun wil en mening op willen leggen als ze daartoe in staat zijn. En alleen wettelijke bescherming kan je nog iets helpen.

Dacht jij dat je in staat bent om bij iedereen het concept "vrijheid van meningsuiting" in te kunnen planten? Misschien kan mrz dat wel voor elkaar krijgen met genetische manipulatie.


Eddy Zoey luisterde op sommige momenten niet maar hij wist zelf ook wel dat Madonna een bitch was dus hij dacht waarschijnlijk bij zichzelf als ik arroganter doe zal zij aan arrogantie moeten inleveren.....of hij wilde gewoon indruk maken :rolleyes:

Hij wilde inderdaad indruk maken. Zat ik echt op te wachten. Had ik me enorm op verheugd.

Fatwa: Eddy moet dood.

mulan
29-04-03, 11:22
Geplaatst door kaassietoch
Ja, ze is nog steeds 'Madonna from the block' :rolleyes:

Wel knap dat ze tot voor kort nog steeds mooi mee bleef draaien met nieuwe trends, ze is tenslotte al tegen de veertig of er al overheen zelfs.

Ja...wat mij wel altijd geirriteerd heeft is dat ze niet de moeite neemt een beugel te nemen......ze heeft er zolang mee gewacht dat die leegte tussen haar twee voortanden haar trademark is geworden.... :fpuh:

Wat ik wel altijd leuk vind zijn al die artiestjes die dan tegen Madonna opkijken bij zo'n Award show.........I am a huge fun of hers,she is so............ and............. :moe:

Sawda
29-04-03, 11:24
Wat mij nogal stoort aan figuren zoals Ebru dat zij stellen dat ze geïntegreerd zijn en tegelijkertijd de moslims als minderwaardig zien. Zij ziet de moslims als minderwaardig terwijl ze niet eens weet wat het verschil is tussen de stromingen die er binnen de Islam zijn. Ik kan hieruit concluderen dat ze slecht op de hoogte is van deze godsdienst, de vraag is hoe ze hierover een gefundeerde mening kan vormen.
Als Ebru niets met de Islam te maken wil hebben dan is dat haar goed recht. Ik vind alleen dat je jezelf niet moet profileren als een geïntegreerde burger door constant te verkondigen dat alles wat identiek is aan de Islam inferieur is.

Hoe zit het eigenlijk met personen die hoogopgeleid zijn, deelnemen aan het arbeidsproces en de islam praktiseren zijn zij dan niet geïntegreerd?

Tomas
29-04-03, 11:31
Geplaatst door kaassietoch
Ja, ze is nog steeds 'Madonna from the block' :rolleyes:

Ze is gewoon Madonna. Niet wat iemand graag wil dat ze is om zodoende haar weer van verloochening te kunnen beschuldigen. Gezeik allemaal.



Wel knap dat ze tot voor kort nog steeds mooi mee bleef draaien met nieuwe trends, ze is tenslotte al tegen de veertig of er al overheen zelfs.

Ze loopt al tegen de vijfitg volgens mij. Maar ze volgt geen nieuwe trends, ze introduceert ze. Niet dat trends mij boeien, wel haar artistieke perfectie en veelzijdigheid.

mulan
29-04-03, 11:33
Geplaatst door Sawda
Wat mij nogal stoort aan figuren zoals Ebru dat zij stellen dat ze geïntegreerd zijn en tegelijkertijd de moslims als minderwaardig zien. Zij ziet de moslims als minderwaardig terwijl ze niet eens weet wat het verschil is tussen de stromingen die er binnen de Islam zijn. Ik kan hieruit concluderen dat ze slecht op de hoogte is van deze godsdienst, de vraag is hoe ze hierover een gefundeerde mening kan vormen.
Als Ebru niets met de Islam te maken wil hebben dan is dat haar goed recht. Ik vind alleen dat je jezelf niet moet profileren als een geïntegreerde burger door constant te verkondigen dat alles wat identiek is aan de Islam inferieur is.

Hoe zit het eigenlijk met personen die hoogopgeleid zijn, deelnemen aan het arbeidsproces en de islam praktiseren zijn zij dan niet geïntegreerd?

Precies :lole: ..................

Tomas
29-04-03, 11:35
Geplaatst door mulan
I am a huge fan of her

Er is blijkbaar niks efficienter dan een Nederlands Marokkaan als het om maaivelden op gelijk niveau houden gaat.

mulan
29-04-03, 11:50
Geplaatst door Tomas
Er is blijkbaar niks efficienter dan een Nederlands Marokkaan als het om maaivelden op gelijk niveau houden gaat.

Ik ben slecht in metaforen.....translation please :vreemd:

Tomas
29-04-03, 11:57
Geplaatst door mulan
Ik ben slecht in metaforen.....translation please :vreemd:

Bah. Niks is erger dan je eigen tekst uitleggen.

Een nederlands gezegde is "Alles wat boven het maaiveld uit steekt moet afgeknipt worden." Of zoiets. Iedereen die opvalt moet afgebrand worden. Daar zijn Nederlanders heel goed in. En Marokkanen lijken mij daar zelfs nog beter in te zijn. De combinatie is dus een ramp.

mulan
29-04-03, 12:02
Geplaatst door Tomas
Bah. Niks is erger dan je eigen tekst uitleggen.

Een nederlands gezegde is "Alles wat boven het maaiveld uit steekt moet afgeknipt worden." Of zoiets. Iedereen die opvalt moet afgebrand worden. Daar zijn Nederlanders heel goed in. En Marokkanen lijken mij daar zelfs nog beter in te zijn. De combinatie is dus een ramp.


:o ......i get it........ :wohaa:
Daar ben ik dus goed in.......is dat iets om trots op te zijn :zozo:

Tomas
29-04-03, 12:05
Geplaatst door mulan
:o ......i get it........ :wohaa:
Daar ben ik dus goed in.......is dat iets om trots op te zijn :zozo:

Nee. Want je lijkt zo heel erg geintegreerd. En je mag je afkomst niet verloochenen. Enzo. Dat soort dingen. Hoer van de blanken.

mulan
29-04-03, 12:07
Geplaatst door Tomas
Nee. Want je lijkt zo heel erg geintegreerd. En je mag je afkomst niet verloochenen. Enzo. Dat soort dingen. Hoer van de blanken.

Dat vind ik eigenlijk niet leuk.....mijn vader zou daar heel kwaad over kunnen worden...........behalve dat vind ik bounty sowieso niet lekker.

kaassietoch
29-04-03, 12:11
Geplaatst door Tomas
Ze is gewoon Madonna. Niet wat iemand graag wil dat ze is om zodoende haar weer van verloochening te kunnen beschuldigen. Gezeik allemaal.

Oh maar een artiest mag zich van mij best gulzig overgeven aan opportunisme en een illusie verkopen, dat is het vak. Verder is Madonna een vakvrouw alhoewel ze nog steeds niet kan zingen, maar het product dat ze verkoopt deugt als geheel in het opzicht dat er vakmanschap wordt afgeleverd. Alleen dat laatste nummer van haar is gewoon KUT. Wat een ongeinspireerde brij semi-gevatheid zonder enige muzikale uitstraling. True Blue blijft voor mij Madonna op haar best. Goede herkenbare sound, producer die weet waar ie mee bezig is, teksten die door de doelgroep gesnopen worden en liedjes die van Madonna gelukkig niet het uiterste vragen.





Ze loopt al tegen de vijfitg volgens mij. Maar ze volgt geen nieuwe trends, ze introduceert ze.

Hmm had je dat nou over David Bowie gezegd, dat is nog steeds de ultieme muzikale kameleon die er altijd op precies het goede moment bij was en de toon aangaf (Ik blijf het onnavolgbaar vinden hoe die gast in 1976 met vette en redelijk commerciele funk scoort als een jekko en minder dan een jaar later ineens mede aanstichter wordt van New Wave, volkomen geloofwaardig blijft en er weer dik mee scoort ook). Sinds het einde van de jaren tachtig is zijn werk wel erg gaan varieren qua artistieke kwaliteit maar nu draait ie desondanks voor een kleinere selecte groep nog steeds mee. En David Bowie had al een drugsverslaving en ettelijke miljoenen ponden erdoorheen gedraaid toen Madonna nog aan het touwtjespringen was.



Niet dat trends mij boeien, wel haar artistieke perfectie en veelzijdigheid.

Veelzijdig ja.

Tomas
29-04-03, 12:12
Geplaatst door mulan
Dat vind ik eigenlijk niet leuk.....mijn vader zou daar heel kwaad over kunnen worden...........behalve dat vind ik bounty sowieso niet lekker.

Nou je alternatief is dus meer waardering tonen voor mensen met talenten. Heel ongeintegreerd.

Eigenlijk vind ik bounty ook wel erg zoet. Tenminste wat ik me ervan kan herinneren.

Tomas
29-04-03, 12:19
Geplaatst door kaassietoch
Oh maar een artiest mag zich van mij best gulzig overgeven aan opportunisme en een illusie verkopen, dat is het vak. Verder is Madonna een vakvrouw alhoewel ze nog steeds niet kan zingen, maar het product dat ze verkoopt deugt als geheel in het opzicht dat er vakmanschap wordt afgeleverd. Alleen dat laatste nummer van haar is gewoon KUT. Wat een ongeinspireerde brij semi-gevatheid zonder enige muzikale uitstraling. True Blue blijft voor mij Madonna op haar best. Goede herkenbare sound, producer die weet waar ie mee bezig is, teksten die door de doelgroep gesnopen worden en liedjes die van Madonna gelukkig niet het uiterste vragen.

Ieder z'n mening.

't is dat de wet mij daartoe dwingt.


Hmm had je dat nou over David Bowie gezegd, dat is nog steeds de ultieme muzikale kameleon die er altijd op precies het goede moment bij was en de toon aangaf (Ik blijf het onnavolgbaar vinden hoe die gast in 1976 met vette en redelijk commerciele funk scoort als een jekko en minder dan een jaar later ineens mede aanstichter wordt van New Wave, volkomen geloofwaardig blijft en er weer dik mee scoort ook). Sinds het einde van de jaren tachtig is zijn werk wel erg gaan varieren qua artistieke kwaliteit maar nu draait ie desondanks voor een kleinere selecte groep nog steeds mee. En David Bowie had al een drugsverslaving en ettelijke miljoenen ponden erdoorheen gedraaid toen Madonna nog aan het touwtjespringen was.

had je dit nou over Bono van U2 gezegd, dan had ik mij er ook we in kunnen vinden. Nee. Bowie heeft wel wat zo af en toe op de plaat weten te zetten dat nog enigzins origineel en acceptabel klinkt. Maar om 'm zo op te hemelen snap ik echt niet.

Pixelshade
29-04-03, 12:23
die Ertan doet echt!

voor zijn website www.ertan.nl

go go go

Tomas
29-04-03, 12:28
Geplaatst door Pixelshade
die Ertan doet echt!

voor zijn website www.ertan.nl

go go go

Dat Ertan van zichzelf niet ziet hoe zielig hij is, kan ik wel begrijpen. Hij zit er gewoon te dicht op.

Ja, dat kan ik dus wel begrijpen.

Joesoef
29-04-03, 13:02
Nog meer narcisme op www.ertan.tk



Oepsssss. Beetje oud. De jongen zit nu in nl.

Hij heeft trouwens wel wat weg van van Theo Gogh. Hoewel, Theo heeft humor.

kaassietoch
29-04-03, 13:37
Geplaatst door Joesoef
Nog meer narcisme op www.ertan.tk



Oepsssss. Beetje oud. De jongen zit nu in nl.

Hij heeft trouwens wel wat weg van van Theo Gogh. Hoewel, Theo heeft humor.

En bij Theo gaat het tenminste nog eens ergens over. Ertan grossiert in kuthoer zus sloerie zo en verwart dat met het hebben van een interessante boodschap.

Toch blijft me bij dat deze guy ook dappere pistool fotos op zijn website had staan. Ertan, je leest nu toch mee, hoe zat dat?

lennart
29-04-03, 14:00
28.4.03
ErTaN - 14:23 - Turkse lellebel


Ebru Umar heeft onze correspondentie via mail van een paar dagen terug verwerkt in haar laatste column. Nou ja, verwerkt? Ze heeft het letterlijk gekopieerd van mijn site, inclusief de verbeteringen die ik heb moeten aanbrengen in haar taalgebruik. Is zij dat op de foto? Jeetje, ze is niet alleen een Hirsi Ali-teefje, ze is ook nog eens een lelijk Hirsi Ali-teefje.


Beter let hij op zijn eigen taalfouten; ik constateer doodszonde nummer 1 in zijn taalgebruik!

Tomas
29-04-03, 14:07
Geplaatst door lennart
Beter let hij op zijn eigen taalfouten; ik constateer doodszonde nummer 1 in zijn taalgebruik!

Help ff Lennart, want ik ben echt heel slecht in taal.

lennart
29-04-03, 14:09
Geplaatst door Tomas
Help ff Lennart, want ik ben echt heel slecht in taal.

Het verkeerd gebruiken van het woord 'mij'.

Tomas
29-04-03, 14:40
Geplaatst door lennart
Het verkeerd gebruiken van het woord 'mij'.

Ik dacht dat de fout in dat door jou gequote stukkie zat. Dus het zweet brak me alweer uit, omdat ik het maar niet zag.