PDA

Bekijk Volledige Versie : Dankzij eiwit tot 5000 GB op harde schijf



NIS1
29-04-03, 13:09
Dinsdag, 29 april 2003 - Engelse ontwikkelaars denken een manier te hebben gevonden om de opslagcapaciteit van harde schijven op te schroeven tot 5000 GB.

Medewerkers van het Britse Nanomagnetics geloven dat er veel meer informatie op een harde schijf opgeslagen kan worden als er gebruik wordt gemaakt van het eiwit apoferritine.

Apoferritine is bolvormig en heeft een diameter van 12 nanometer. Volgens Eric Mayes, directeur van Nanomagnetics, kan hierdoor de capaciteit van harde schijven worden uitgebreid tot 3000 en misschien wel 5000 GB per vierkante centimeter.

Dieter Weller van hardwarefabrikant Seagate is nog terughoudend over de nieuwe techniek. Seagate werkt vooral met chemisch geproduceerde nano-magnetische producten.

Volgens Mayes van Nanomagnetics is de techniek nog in ontwikkeling en zal het eerste eindproduct eind van dit jaar klaar zijn. Het zal vermoedelijk nog wel tussen de zes en tien jaar duren voordat de consument harde schijf met apoferritine kan kopen.

NIS1
29-04-03, 13:11
Een paar grappige reaktie's op dit bericht:

- kijk maar uit met die eiwit-harddisken ... even schudden is dan gelijk aan formatteren ;-)

- Als ze maar geen kippeneieren gebruiken. Anders hebben we meteen te maken met het eerste virus op dit soort schijven ;-))

- Wilt u uw schijf hard of zachtgekookt?

Tomas
29-04-03, 15:02
Ik vind 't maar een opgeklopt verhaal.

Een beetje haagse bluf, zeg maar.

Joesoef
29-04-03, 16:18
Goed nieuws voor de fotocollectie van Abu Jaja......

Pixelshade
29-04-03, 17:57
Geplaatst door Joesoef
Goed nieuws voor de fotocollectie van Abu Jaja......

zielig hoor joesef

Pixelshade
29-04-03, 17:59
kheb zelf een seagate 9.5 gig :S

kzou best zon legbatterij willen hebben!

Joesoef
29-04-03, 19:57
Geplaatst door Pixelshade
kheb zelf een seagate 9.5 gig


Lopen janken over je schijfje das pas stoer.



Wel eens gehoord van sarcasme?

Pixelshade
29-04-03, 22:59
Geplaatst door Joesoef
Lopen janken over je schijfje das pas stoer.



Wel eens gehoord van sarcasme?

ik jank niet joesef, ik vertel alleen wat voor hd ik heb, nooit gehoord van informatie?

sarcasme? je speelt in op een leugen