PDA

Bekijk Volledige Versie : Het Interview: Mohammed Cheppih



BiL@L
30-04-03, 20:34
Mohammed Cheppih, nu nog directeur van Wereld Moslim Liga, is de enige kandidaat als de Arabisch-Europese Liga eind mei haar voorzitter kiest. De benaming fundamentalist beschouwt Cheppih als een geuzennaam. De aanslagen van 11 september keurt hij af, maar voor de levensstijl van Osama bin Laden heeft Cheppih 'ontzettend veel respect'.

Hoe ziet Nederland eruit onder minister-president Cheppih?

''Stél de AEL regeert, dan zullen we er als eerste naar streven op allerlei manieren rechtvaardigheid te laten zegevieren, en niet zogenaamde rechtvaardigheid. Dat willen we bereiken via de democratische wetgeving die ons is toegestaan.''

U wilt de sharia, de islamitische wet, invoeren.

''Wat is sharia? Sharia is onderdeel van een islamitische levenswijze. Letterlijk betekent sharia levensweg, levenswijze. Het is een uitgebalanceerd stelsel van regels met zowel rechten als plichten. Maar sharia in het beeld van een plain Hollander is lijfstraffen, en dat is alles.''

Lijfstraffen zijn toch een onderdeel van de sharia?

''Ja, maar wat is daar mis mee? Stel, iemand zit in een vliegtuig en belt met zijn mobiele telefoon. Hij krijgt daarvoor twintig zweepslagen. Als dat in een samenleving voor die situatie een goede straf is - waarom niet? Lijfstraffen betekenen niet zozeer dat iemand bont en blauw wordt geslagen. Het gaat niet om de marteling of de pijniging. Het gaat erom dat iemand vernederd wordt. Dat gebeurt in Nederland trouwens ook: meteen als je bij het politiebureau aankomt, word je mentaal vernederd.''

Een hand afhakken?

''Dat is de extreme straf voor diefstal. Maar die kan bijna nooit uitgevoerd worden, omdat aan ontzettend veel voorwaarden voldaan moet worden wanneer je de sharia wilt invoeren. Het systeem gaat uit van gelijkheid en het ontbreken van armoede. Dan heeft iemand geen nood om te stelen. Maar als hij het dan toch doet, met voorbedachten rade en het gestolen goed zat achter slot en grendel...''

Dan zegt u: hak die hand maar af.

''Onder die omstandigheden wel. En weet u waarom? Ook in de islamitische staten waar een sharia geldt - waar ik het overigens niet mee eens ben, omdat daar niet aan alle voorwaarden van de ideale islamitische staat wordt voldaan - maar ook in die staten zie je dat criminaliteit en diefstal bijna niet voorkomen. Hier worden dagelijks banken overvallen. In het Midden-Oosten één keer in de drie, vier jaar. Begrijpt u? Je kunt daar veilig over straat lopen, verkrachtingen komen amper voor. Dus de lijfstraffen kunnen wel degelijk een voorbeeldfunctie hebben.''

Bent u voorstander van het invoeren van lijfstraffen in Nederland?

''Dat is geen relevante vraag. Zoals ik al zei: ik ben daar alleen voorstander van binnen de ideale islamitische samenleving. Lijfstraffen passen niet in het Nederlandse stelsel. Maar de doodstraf mag van mij best een strafmiddel zijn in een staat als Nederland. Als daardoor minder moorden zijn.''

Wil premier Cheppih homoseksualiteit bestraffen?

''Ik heb nooit over homoseksualiteit gesproken binnen de Nederlandse context. Alleen binnen de islamitische context: wie echt gelooft wat Allah zegt, kan geen homo zijn.''

Toch bestaan ze, homo's.

''Ja, en op voorwaarde dat ze zich normaal gedragen, heb ik geen probleem met ze. Maar daar hoort de Gay Parade bijvoorbeeld niet bij. Daar zeggen homo's heel duidelijk: wij zijn anders, wij zijn niet normaal.''

Dat mag in Nederland. Dat is een verworvenheid.

''Ik zeg ook niet dat het niet mag, maar je moet consequent zijn. Als jij tegen mij zegt: ik ben homo en zo wil ik gerespecteerd worden, geef mij dan ook geen aanleiding om geen respect voor je te hebben. Zodra je meedoet aan de Gay Parade en je seksleven als het ware uitbuit om een bepaalde positie te verwerven, dan vind ik dat gewoon belachelijk.''

Homoseksualiteit is prima, als je het maar niet in het openbaar toont?

''Je moet vragen: wat is mijn standpunt in het tonen van seks in het openbaar. Daar ben ik tegen.''

U bent tegen zoenen op straat.

''Dat is een suf voorbeeld. Je zou moeten beginnen bij een televisieprogramma als Neuken doe je zo. Je moet afstappen van die overdreven seksuele lust die heerst bij heel veel televisiemakers. Je wilt generaties opvoeden. Waarom moet een kind worden opgevoed met Playboy en Penthouse in huis, en één en al bloot? Kan dat niet anders?''

Maar wat is het probleem van het tonen van affectie op straat?

''Ik vind het niet nodig. Ik heb liever een wat beschaafder straatbeeld, wat beschermder.''

Waar bent u bang voor?

''Ik ben nergens bang voor. Ik wil alleen niet dat mijn zoon of mijn dochter van vier jaar op straat ziet hoe mensen seks bedrijven.''

We hebben het over zoenen.

''Dat is het begin. Het is een onderdeel van uiteindelijk gemeenschap bedrijven. Het één leidt tot het ander. Já, ik begrijp dat u het niet met me eens bent. Maar we moeten juist in debat komen. Ik gun u uw mening en u moet mij mijn mening gunnen. En zolang die niet tegen de wet in gaat, heb ik recht op die mening.''

Uiteraard, maar begrijpt u ook dat mensen het gevoel bekruipt dat de standpunten van de AEL indruisen tegen de westerse verworvenheden?

''Onzin. Dat vind ik zo plat. Ik lees en hoor altijd dat de islam vrouwen onderdrukt, maar in de jaren vijftig werd nog in Europa vergaderd of vrouwen mens zijn of dier, en de vrouw mocht volgens de Britse wet tot 1908 nog verkocht worden.''

Dat zijn exotische voorbeelden.

''Dat is nog geen honderd jaar geleden.''

Dat is ál honderd jaar geleden.

''Ik ga verder. Mijn inspiratie heeft mij al duizenden jaren geleden geleerd dat de vrouw gelijkwaardig is aan de man, en dat ze geen bezit is van de man. Hoe kun je dan zeggen dat deze zogenaamd achterlijke religie westerse verworvenheden opzij zet?''

Waar komen die verhalen dan vandaan van vrouwen die niet naar de markt mogen zonder toestemming van hun man?

''Van onwetenden. Mensen die geen kennis hebben van zaken.''

In de Blijf-van-mijn-lijfhuizen zitten genoeg vrouwen die gevlucht zijn voor...

''U citeert Ayaan Hirsi Ali, hoor ik. Nogmaals, dat is onzin. Blijf-van-mijn-lijfhuizen zitten vol met allerlei soorten vrouwen, islamitisch en niet-islamitisch. En niet de islam heeft hen daar gezet, maar de mensen die de islam misbruiken.''

Er zijn homoseksuele leraren in Amsterdam die zich bedreigd voelen door hun leerlingen. Misbruiken die leerlingen ook de islam?

''Zeer zeker. Ik ben geen fanclub voor zulke jongetjes. Maar ik ben ook niet verantwoordelijk voor de misstappen van een ander.''

Wat vindt u zelf van homoseksuele docenten?

''Wat is dat voor een vraag?''

U roept die vraag over u af door uw uitlatingen.

''Wat kan mij dat nou schelen of iemand homoseksueel is? Ik wil het niet eens weten. Het gaat om de kwaliteit van het onderwijs. Weet u, uit deze vraag blijkt heel duidelijk het beeld dat in Nederland leeft. U mag mij zulke vragen stellen, maar ik vraag u liever: wat vindt u ervan als een vrouw met een hoofddoek voor de klas staat die wordt lastiggevallen door Nederlandse jongetjes? Het heersende beeld is: wij moeten ons verantwoorden en autoch tone Nederlanders niet.''

Bent u een salonterrorist?

''Een terrorist in woord? Nee, ik ben een terrorist in woord en daad. Niet alleen in woord.''

U bedoelt?

''Wat betekent terrorisme? Extremisme, fundamentalisme? Als dat betekent, dat ik strijd tegen onderdrukking en dat ik rechtvaardig probeer te zijn, oprecht probeer te zijn, dan ben ik een terrorist. Maar als dat betekent dat ik mensen onschuldig zou willen vermoorden, dan ben ik absoluut anti-terrorist.''

Wat vindt u van de aanslagen van 11 september?

''Is dat een serieuze vraag?''

Ja.

''Níemand is blij geweest met 11 september.''

Wel waar.

''Ja, Bin Laden. Maar hij mag dat, toch? Maar ik niet. Citaat: ik was totaal niet blij met 11 september. Ik ben niet blij als onschuldigen worden getroffen, en ik ben helem l niet blij met de oorlog in Irak en de agressie van Sjaron. Dat moet je dan wel in één zin meenemen. Het is én én.''

Mag ik u een citaat voorleggen dat de Wall Street Journal optekende tijdens één van uw seminars: 'Offer alles voor de islam. Alle acties zullen beloond worden. Elk initiatief, ook als het niet goed is, zal beloond worden.'

''Dat citaat kan ik me totaal niet herinneren. Zulke citaten worden altijd uit hun context getrokken. Weet u wat zo grappig is? Er was altijd weerstand tegen Arabische preken in Nederlandse moskeeën. Ik ben één van de weinigen die alles in het Nederlands doen, zelfs de vrijdagse preek.''

Dx_
30-04-03, 20:56
Hij moet een beetje gas terug nemen, maar hij heeft absoluut goede ideeen en visies. Toppertje........ :melig:

Duivelin
30-04-03, 21:04
Bestaan er nou werkelijk mensen die hierop gaan stemmen?


:moe:

Mark
30-04-03, 21:23
Geplaatst door Duivelin
Bestaan er nou werkelijk mensen die hierop gaan stemmen?


:moe:

Jazeker, alleen zullen het nooit genoeg mensen zijn om een zetel in de tweede kamer te halen.

Maar voor gefrusteerde mensen die een uitlaatklep nodig hebben voor het feit dat ze de samenleving waarin ze leven niet kunnen accepteren is het natuurlijk erg fijn.

Tomas
30-04-03, 21:32
Geplaatst door Mark
Jazeker, alleen zullen het nooit genoeg mensen zijn om een zetel in de tweede kamer te halen.

Maar voor gefrusteerde mensen die een uitlaatklep nodig hebben voor het feit dat ze de samenleving waarin ze leven niet kunnen accepteren is het natuurlijk erg fijn.

Nou, ik vind 'm anders bestwel charismatisch en heel intelligent overkomen. Z'n antwoorden zijn weergaloos onnavolgbaar esoterisch veelzeggend. Spreekt me erg aan.

Tomas
30-04-03, 21:35
Geplaatst door BiL@L
...en weet dat ik iemand niet zomaar mijn stem geef...

Volgens mij ben jij bestwel belangrijk.

Couscousje
30-04-03, 21:40
Doorspoelen en handen wassen!

Cc

Dutchguy
30-04-03, 21:41
Geplaatst door Mark
Jazeker, alleen zullen het nooit genoeg mensen zijn om een zetel in de tweede kamer te halen.

Maar voor gefrusteerde mensen die een uitlaatklep nodig hebben voor het feit dat ze de samenleving waarin ze leven niet kunnen accepteren is het natuurlijk erg fijn.

Ouch!!! That must hurt.

Tomas
30-04-03, 21:42
Geplaatst door BiL@L
Ik stem voor respect voor mijn identiteit

Wat betekent dat toch? Weet je wel dat ik en de meeste kinderen van mijn generatie op jouw leeftijd juist constant opzoek waren naar onze identiteit. Te vergeefs.

Dus kan je mij uitleggen wat jij dan voelt bij Cheppih?

Duivelin
30-04-03, 21:46
Geplaatst door BiL@L
Haha, nog zo'n omhoog gevallen mens die denkt dat hij de standaard is voor een samenleving.

Ps. Cheppih krijgt definately mijn stem, en weet dat ik iemand niet zomaar mijn stem geef...



Is dat hetzelfde als definetly?


:D


PS: Dat zeggen wel meerdere mensen van zichzelf. Femke heeft míjn niet de eerste de beste stem:strik:. Enneh... Wat voor les is dat precies? -Evenveel politiek inzicht als het doorsnee mannelijk achterwerk verwerven:moe:?-

Tomas
30-04-03, 21:50
Geplaatst door BiL@L
Heel simpel. W a a r h e i d. Dat was het. Om een voorbeeld tegen; het is waar dat gayparades onfatsoenlijk zijn. We doen toch ook geen hetero-parades?
:)

In je wijze van antwoorden herken ik wel iets cheppihgs. Laat maar dus.l

BiL@L
30-04-03, 21:54
Geplaatst door Tomas
In je wijze van antwoorden herken ik wel iets cheppihgs. Laat maar dus.l

Ook goed. Misschien moeten we de rollen eens een keer omdraaien. Wat zegt Cheppih wat jou niet aan staat?

Mark
30-04-03, 22:00
Ik vind gay-parades niet fijn om naar te kijken, maar ik heb precies hetzelfde gevoel bij religieuze uitingen in het openbaar.

Als we alles moeten verbieden als iemand het niet aanstaat.......

Tomas
30-04-03, 22:00
Geplaatst door BiL@L
Ook goed. Misschien moeten we de rollen eens een keer omdraaien. Wat zegt Cheppih wat jou niet aan staat?

Niks. Hij boeit niet. Het enige wat engiszins boeit is de wijze waarop hij geen antwoord probeert te geven, omdat de interviewer hem toch niet zal begrijpen. Maar ook dat boeit nauwelijks.

Dutchguy
30-04-03, 22:01
Geplaatst door BiL@L
Heel simpel. W a a r h e i d. Dat was het. Om een voorbeeld te geven; het is waar dat gayparades onfatsoenlijk zijn. We doen toch ook geen hetero-parades?
:)

JIJ vindt gayparades onfatsoenlijk. Gelukkig kun je ook gewoon ff de andere kant opkijken.

Tomas
30-04-03, 22:10
Geplaatst door Dutchguy
JIJ vindt gayparades onfatsoenlijk. Gelukkig kun je ook gewoon ff de andere kant opkijken.

En dan draait ie zich om, staat daar zo'n billboard reclame of een kussenpaartje.

Vreselijk.

Joesoef
30-04-03, 22:25
Cheppig denkt aan zijn politieke carriere en houd zich dus duidelijk in, zo slim is hij ook nog wel. Maar voor de rest kan ik mij nu niet echt voorstellen waarom de veel mensen Cheppig zo intelligent over vinden komen. Deze allochtone knuffel journalist maakt het hem dan ook wel erg makkelijk.

Jammer dat die oude stukjes van Chatoloog niet meer online staan. Hij en Cheppig hebben dezelfde woorden en streken. Das pas erg, je zal maar zo iets in de 2e kamer krijgen.

Dutchguy
30-04-03, 22:31
Geplaatst door Tomas
En dan draait ie zich om, staat daar zo'n billboard reclame of een kussenpaartje.

Vreselijk.

Ik vind niet dat hij moet klagen. Hij kan altijd nog strak naar de grond kijken.

Tomas
30-04-03, 22:38
Geplaatst door Dutchguy
Hij kan altijd nog strak naar de grond kijken.

Hondenpoep.

Wat een leven.

Tomas
30-04-03, 22:39
Geplaatst door Joesoef

Jammer dat die oude stukjes van Chatoloog niet meer online staan. Hij en Cheppig hebben dezelfde woorden en streken. Das pas erg, je zal maar zo iets in de 2e kamer krijgen.

Zo erg is cheppih nu ook weer niet. Doemdenker.

Dutchguy
30-04-03, 22:46
Geplaatst door Tomas
Hondenpoep.

Wat een leven.

Eeehhh ... ja.

Nou ik ben de slechtste niet, poldermodel enzo. Volgende keer 1 bootje minder.

Donna
30-04-03, 22:57
De hele wereld is 1 grote heteroparade. Vooral in de zomer. :p

BiL@L
30-04-03, 23:04
41:33. En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: "Waarlijk, ik behoor tot de Moslims."

:)

Tomas
30-04-03, 23:06
Geplaatst door BiL@L
41:33. En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: "Waarlijk, ik behoor tot de Moslims."

:)

:duim:


Daar zullen ze niet van terug hebben.

sil
30-04-03, 23:06
''Ja, en op voorwaarde dat ze zich normaal gedragen, heb ik geen probleem met ze. Maar daar hoort de Gay Parade bijvoorbeeld niet bij. Daar zeggen homo's heel duidelijk: wij zijn anders, wij zijn niet normaal.''


Ik heb nog nooit een homo horen zeggen dat hij niet normaal is,
Waar haalt Cheppi dat vandaan

Tomas
30-04-03, 23:08
Geplaatst door sil
''Ja, en op voorwaarde dat ze zich normaal gedragen, heb ik geen probleem met ze. Maar daar hoort de Gay Parade bijvoorbeeld niet bij. Daar zeggen homo's heel duidelijk: wij zijn anders, wij zijn niet normaal.''



Ik heb nog nooit een homo horen zeggen dat hij niet normaal is,
Waar haalt Cheppi dat vandaan


Cheppih is niet helemaal normaal, dus wee verwijderen 'm voorlopig even uit het straatbeeld.

BiL@L
30-04-03, 23:10
Geplaatst door sil
''Ja, en op voorwaarde dat ze zich normaal gedragen, heb ik geen probleem met ze. Maar daar hoort de Gay Parade bijvoorbeeld niet bij. Daar zeggen homo's heel duidelijk: wij zijn anders, wij zijn niet normaal.''


Ik heb nog nooit een homo horen zeggen dat hij niet normaal is,
Waar haalt Cheppi dat vandaan

Hij vind het ook niet normaal als een hetero stel zich publiekelijk aan het aflikken zijn, zijn goed recht. Sterker nog, ik vind dat hij gelijk heeft.

Tomas
30-04-03, 23:12
Geplaatst door BiL@L
Hij vind het ook niet normaal als een hetero stel zich publiekelijk aan het aflikken zijn, zijn goed recht. Sterker nog, ik vind dat hij gelijk heeft.

Je moet preciezer zijn Bil@l. Hoever likken ze elkaar af en wat likken ze van elkaar af. Dit is zo ruim. Dit kan zweepslag of afhakken inhouden, lijkt mij.

BiL@L
30-04-03, 23:17
Geplaatst door Tomas
Je moet preciezer zijn Bil@l. Hoever likken ze elkaar af en wat likken ze van elkaar af. Dit is zo ruim. Dit kan zweepslag of afhakken inhouden, lijkt mij.

O, ben je weer Christelijk geworden dan? Als je doelt op de Sharia dan heeft Cheppih daar al een duidelijke antwoord op gegeven:


''Wat is sharia? Sharia is onderdeel van een islamitische levenswijze. Letterlijk betekent sharia levensweg, levenswijze. Het is een uitgebalanceerd stelsel van regels met zowel rechten als plichten. Maar sharia in het beeld van een plain Hollander is lijfstraffen, en dat is alles.''

en

Zoals ik al zei: ik ben daar alleen voorstander van binnen de ideale islamitische samenleving. Lijfstraffen passen niet in het Nederlandse stelsel. Maar de doodstraf mag van mij best een strafmiddel zijn in een staat als Nederland. Als daardoor minder moorden zijn.''

:)

Tomas
30-04-03, 23:22
Geplaatst door BiL@L
O, ben je weer Christelijk geworden dan? Als je doelt op de Sharia dan heeft Cheppih daar al een duidelijke antwoord op gegeven:



:)


Nog maar een paar lessen en je bent cheppih.

Nee, waar ik op doel is dat het gaat om kussende paartjes, zoals in het interview ook al voorkwam.

jij en cheppih hebben het dan over heel iets anders: aflikken en sex in het openbaar.

Vind je dat zelf niet vreemd?

BiL@L
30-04-03, 23:26
Geplaatst door Tomas
Nog maar een paar lessen en je bent cheppih.

Nee, waar ik op doel is dat het gaat om kussende paartjes, zoals in het interview ook al voorkwam.

jij en cheppih hebben het dan over heel iets anders: aflikken en sex in het openbaar.

Vind je dat zelf niet vreemd?

Ik weet eerlijk gezegt niet wat je bedoeld. Om maar weer beleefd een zinning antwoord te geven, aangezien je het nu toch al over sex hebt. Programma's als 'neuken doe je zo' vind ik ook ver beneden peil voor een beschaafd mens. Belachelijk.

sil
30-04-03, 23:28
Geplaatst door BiL@L
Hij vind het ook niet normaal als een hetero stel zich publiekelijk aan het aflikken zijn, zijn goed recht. Sterker nog, ik vind dat hij gelijk heeft.

Als een verliefd stel op straat elkaar kust,daar is toch niets op tegen.
Ik heb nog nooit gezien dat ze op straat sex hadden,niet van hetero's of niet van homo's.

Tomas
30-04-03, 23:30
Geplaatst door BiL@L
[B]Ik weet eerlijk gezegt niet wat je bedoeld. Om maar weer beleefd een zinning antwoord te geven,

Ik heb liever een keer voor de verandering een eerlijk en duidleijk antwoord. Maar ik denk niet dat dat er in zit.


aangezien je het nu toch al over sex hebt. Programma's als 'neuken doe je zo' vind ik ook ver beneden peil voor een beschaafd mens. Belachelijk.

We hadden het over kussende paartjes. Die jij aflikkende en cheppih sex hebbende paartjes noemt.

Neuken doe je zo, vind ik na een bepaald tijdstip op tv geen enkel probleem. Op straat zou ik het niet waarderen.

BiL@L
30-04-03, 23:35
Geplaatst door Tomas
Ik heb liever een keer voor de verandering een eerlijk en duidleijk antwoord. Maar ik denk niet dat dat er in zit.

We hadden het over kussende paartjes. Die jij aflikkende en cheppih sex hebbende paartjes noemt.

Neuken doe je zo, vind ik na een bepaald tijdstip op tv geen enkel probleem. Op straat zou ik het niet waarderen.

Je wilt teveel. Meer dan de waarheid kan ik je niet geven Tomas. Vertel me eerst maar eens waar ik geen eerlijk aantwoord geef.

BiL@L
30-04-03, 23:40
Geplaatst door sil
Als een verliefd stel op straat elkaar kust,daar is toch niets op tegen.
Ik heb nog nooit gezien dat ze op straat sex hadden,niet van hetero's of niet van homo's.

Het is beter van niet. Ik zie ook niet overdreven veel mensen sex op straat hebben inderdaad. Maar bordelen en dergelijke passen hier echt niet, geef die mensen hun waardigheid terug en een normale baan. Geen mens verdient het om achter een raampje te gaan staan.

Tomas
30-04-03, 23:48
Geplaatst door BiL@L
Je wilt teveel. Meer dan de waarheid kan ik je niet geven Tomas. Vertel me eerst maar eens waar ik geen eerlijk aantwoord geef.

Ja ik weet dat ik te veel wil. De waarheid heeft daar echter niks mee te maken.

De vraag is: vind u dat een kussendpaartje verboden moet worden op straat?

Cheppih's reactie is dat sex op straat verboden moet worden en jou reactie is dat Neuken doe je zo niet kan en dat elkaar aflikken op straat niet zou moeten mogen.

Is het echt zo moeilijk om antwoord te geven?

BiL@L
01-05-03, 00:01
Geplaatst door Tomas
Ja ik weet dat ik te veel wil. De waarheid heeft daar echter niks mee te maken.

De vraag is: vind u dat een kussendpaartje verboden moet worden op straat?

Cheppih's reactie is dat sex op straat verboden moet worden en jou reactie is dat Neuken doe je zo niet kan en dat elkaar aflikken op straat niet zou moeten mogen.

Is het echt zo moeilijk om antwoord te geven?

Omdat we in een land als Nederland leven kun je daar geen verbod op voeren, en ben ik daar dus ook geen voorstander van wanneer de meerderheid van de bevolking daar niet achter staat. Maar voor de Moslims in Nederland is het wel beter om zich daar ver vanaf te houden. Dit o.a. om de reden dat kinderen de ouderen na zullen doen, en kinderen zijn ook maar mensen.

Ps. Mijn excuses, ik interpreteerde paartjes als paarden, vandaar dat ik niet begreep wat je bedoelde.
:)

kaassietoch
01-05-03, 00:05
Geplaatst door BiL@L
Ik weet eerlijk gezegt niet wat je bedoeld. Om maar weer beleefd een zinning antwoord te geven, aangezien je het nu toch al over sex hebt. Programma's als 'neuken doe je zo' vind ik ook ver beneden peil voor een beschaafd mens. Belachelijk.

Jij hoeft voor anderen niet uit te maken wat ze wel of niet moeten kijken dat kunnen ze zelf ook best wel. En je verzetten tegen seksuele voorlichting verpakt in een voor de doelgroep aansprekende vorm vind ik pas belachelijk. Wil jij weer terug naar de tijd dat men dacht dat je van pijpen zwanger kon raken en vanwege het taboe maandenlang met een geslachtsziekte bleef rondlopen?

De Rode Roos
01-05-03, 00:06
Waarom reageert niemand inhoudelijk op Cheppih's standpunten en ideeën, want die vind ik wel duidelijk. Dat je hem niet op andere standpunten kunt krijgen lijkt me wel duidelijk, want hij heeft een geweldige statement om in nood iemand van weerwoord te voorzien:
"Ik wil dat u mij neemt zoals ik ben. Mét mijn standpunten".

Ik vond dit zeer interessant:
Hoe verwacht u dat de tweedeling tussen moslims en niet-moslims zich de komende jaren in Nederland zal ontwikkelen?

''Als het doorgaat zoals nu, ben ik bang dat de scheiding zeker nog groter zal worden. Maar daar streven wij niet naar. Echt niet. Mensen denken dat wij eilanden willen kweken, en dat willen wij niet.''

U wilt toch die zuil, die scheiding?

''Wacht nou even. De andere kant zorgt juist voor eilanden. En wanneer van ons wordt gevraagd dat wij tot elkaar moeten komen door onszelf in te leveren, dan zeg ik: laat die eilanden maar ontstaan.''


Voor de mensen die willen doordenken...dit lijkt mij een van de kernpunten van deze hele beweging. Laat ik er maar mee beginnen. Er zit hier dus een contradictie in. Hij is bang voor een grote scheiding tussen enerzijds Moslims, anderzijds niet-Moslims, die er al is. Hij streeft er dus niet naar, want hij wil geen eilanden kweken. Maar hij wil wel een zuil! Dus hij is niet bereid tot compromissen, om geen eilanden te kweken, dus laat die eilanden dan maar ontstaan. Het lijkt dus een beetje een mix tussen selfulfillingprophecy en een soort cirkelredenering, ik weet niet precies hoe ik z'on standpunt moet benoemen....

Ik vraag me ook af of op deze natuurlijke weg animo is. In Nederland hebben we dit min of meer al achter de rug en ik denk dat veel mensen geen zin hebben in een nieuwe verzuiling want die zijn al een ontwikkeling verder...


"Wij willen, met de visie die wij als een verrijking zien voor de maatschappij, fantastische dingen kunnen doen, en als daarbij hoort dat mensen zich in een moslimwijk sterker voelen en zich beter kunnen manifesteren - waarom niet?"

Een sterke eigen identiteit is maar toe te juichen, je word er alleen maar sterker en zelfverzekerder van zodat je kunt emanciperen. Maar dat zou niet moeten betekenen dat jij je gaat afzetten tegen alles zodat je niet emancipeert, maar jezelf in een isolement dwingt. Dan is het namelijk contraproductief. Althans, op korte termijn.

Hopelijk draagt hij deze boodschap meer uit:
"Wij willen volwaardig meedraaien, vanuit onze inspiratie."

Tomas
01-05-03, 00:10
Geplaatst door BiL@L
Omdat we in een land als Nederland leven kun je daar geen verbod op voeren, en ben ik daar dus ook geen voorstander van wanneer de meerderheid van de bevolking daar niet achter staat. Maar voor de Moslims in Nederland is het wel beter om zich daar ver vanaf te houden. Dit o.a. om de reden dat kinderen de ouderen na zullen doen, en kinderen zijn ook maar mensen.


Je mag een mening hebben in NL die niet overeenkomt met de meerderheid hoor. Je moet dan wel zo nu en dan wat tegenspraak verwachten. Dat hoort er nu eenmaal bij.

Ik ben b.v. onder bepaalde voorwaarden voor de doodstraf als straf. Dat is absoluut niet acceptabel in NL. Ik vind dat echter niet zo belangrijk dat ik alleen op een partij stem die dat in z'n programma heeft staan. Nee, ik stem zelfs meestal op partijen die daar juist erg tegen zijn. Omdat ik de dingen die ik belangrijker vind daar juist in terug zie.

Dus jij zou als je het democratisch voor elkaar kreeg (in het geval dat b.v. moslim fundamentalisten en de sgp opeens de meerderheid van de stemmen zouden krijgen) kussen op straat willen verbieden? Jij zou achter een dergelijke wet staan.

En wel omdat anders kinderen ook misschien zouden gaan kussen. Waarom zouden kinderen dat niet nadoen als hun ouders dat thuis doen? En wqat is er erg aan kussende kinderen? En hoeveel kinderen zie jij in NL (waar jij dus zo bang voor bent) in het openbaar kussen?





Ps. Mijn excuses, ik interpreteerde paartjes als paarden, vandaar dat ik niet begreep wat je bedoelde.
:)

Deed cheppih dat dan ook?

BiL@L
01-05-03, 00:13
Geplaatst door kaassietoch
Jij hoeft voor anderen niet uit te maken wat ze wel of niet moeten kijken dat kunnen ze zelf ook best wel. En je verzetten tegen seksuele voorlichting verpakt in een voor de doelgroep aansprekende vorm vind ik pas belachelijk. Wil jij weer terug naar de tijd dat men dacht dat je van pijpen zwanger kon raken en vanwege het taboe maandenlang met een geslachtsziekte bleef rondlopen?

Het is niet goed dat meiden steeds jonger zwanger raken, en die voorlichting krijgen ze tijdens de biologie les ook wel. Ik ben niet tegen sexuele voorlichting.

kaassietoch
01-05-03, 00:19
Geplaatst door BiL@L
Het is niet goed dat meiden steeds jonger zwanger raken,

Nee, is dit nou een gevolg van te veel of te weinig aansprekende voorlichting? Jij mag het zeggen.





en die voorlichting krijgen ze tijdens de biologie les ook wel.

Bij biologieles hoor je niks over relaties of de juiste manier om je partner te behagen in plaats van lomp er op los te rampetampen.





Ik ben niet tegen sexuele voorlichting.

Nee je bent tegen een expliciete vorm van voorlichting terwijl ik denk dat we het stadium van bijtjes en bloemetjes met onze huidige generatie jongeren al lang voorbij zijn, check die tienerzwangerschappen.

BiL@L
01-05-03, 00:45
Geplaatst door Tomas
Je mag een mening hebben in NL die niet overeenkomt met de meerderheid hoor. Je moet dan wel zo nu en dan wat tegenspraak verwachten. Dat hoort er nu eenmaal bij.

Ik ben b.v. onder bepaalde voorwaarden voor de doodstraf als straf. Dat is absoluut niet acceptabel in NL. Ik vind dat echter niet zo belangrijk dat ik alleen op een partij stem die dat in z'n programma heeft staan. Nee, ik stem zelfs meestal op partijen die daar juist erg tegen zijn. Omdat ik de dingen die ik belangrijker vind daar juist in terug zie.

Dus jij zou als je het democratisch voor elkaar kreeg (in het geval dat b.v. moslim fundamentalisten en de sgp opeens de meerderheid van de stemmen zouden krijgen) kussen op straat willen verbieden? Jij zou achter een dergelijke wet staan.

En wel omdat anders kinderen ook misschien zouden gaan kussen. Waarom zouden kinderen dat niet nadoen als hun ouders dat thuis doen? En wqat is er erg aan kussende kinderen? En hoeveel kinderen zie jij in NL (waar jij dus zo bang voor bent) in het openbaar kussen?

Deed cheppih dat dan ook?

Ehm, kijk Tomas. Als Moslim ben je altijd op zoek naar waar de Islam voor staat, dat is mijn mening. Als Cheppih dingen zegt die niet haaks staan aan de Islam dan is het inderdaad zo dat ik het niet met hem eens hoef te zijn, maar dat nog altijd wel binnen de grenzen van mijn geloof. Dat is mijn streven.

Kussen is het begin naar andere uitingen van sex wanneer dit wordt overdreven. Sexueel contact behoort iets persoonlijks te zijn waar derden geen getuigen van hoeven te zijn. Zo zou het denk ik moeten zijn in de meest ideale situatie. Maar goed, zo belangrijk vind ik dat kussen nou ook weer niet. Immers er zijn zelfs bordelen, en dan zitten we hier te discussieren over kussen. Alhoewel, als je bedenkt dat wanneer er niet gekust zou worden, zou het dan nog steeds zo zijn dat er bordelen zoals die we vandaag de dag kennen zouden bestaan? Ik denk het niet.

Joesoef
01-05-03, 08:14
Cheppig is een voorstander van de sharia. Naar zijn zeggen maken lijfstraffen daar maar een klein onderdeel van uit.

Interessant is dus waar chepig zijn sharia voor de rest uit bestaat. Het verslaggevertje van trouw vergat daarop door te vragen. Leuke vragen zijn bijvoorbeeld wat doen we met islamitische vrouwen die zwanger zijn maar ongetrouwd? en de waarde van een vrouwelijke getuigenis(50%). Of wat is haar aandeel in het erfrecht.


Zo zijn er nog tal van leuke vragen voor chappy.

Mark
01-05-03, 10:20
Kijk Cheppih wil gewoon serieus genomen worden en dat zijn standpunten gerespecteerd worden. Hij eist respect op voor zijn levensvisie en dat betekent dat bepaalde zaken niet meer (in het openbaar) mogen.

Dat is best leuk en aardig, maar vanuit het standpunt van een ander zou je precies hetzelfde kunnen doen met zijn visie.

een voorbeeld:

Een hoofddoekje op straat verstoort de openbare orde, immers straks leidt het nog tot een burka. En dat gaat in tegen mijn levensvisie die religie ten strengste veroordeeld. Als mensen dan zonodig gelovig willen zijn dan moeten ze dat maar thuis doen waar ik het niet zie en er geen last van heb. Dat is iets tussen jou en god en er zijn geen getuigen nodig.

Naar he? Maar goed, dit is dus niet mijn mening.... ik vind dat je in een burka mag lopen of in een roze t-shirt... dat zijn jou eigen zaken.

Het lijkt mij duidelijk, Cheppih wil respect maar geeft het zelf niet aan anderen. Hij wil Nederland inrichten naar zijn eigen visie die slechts gedeeld wordt door een kleine minderheid. Het toont aan hoe intolerant en bekrompen zijn rigide levensvisie is.

Nu zal bil@al wel zeggen "maar dan mag iedereen maar sex hebben op straat...". Nee natuurlijk niet. Maar een kus of affectie tonen is iets heel anders dan geslachtsgemeenschap hebben. Tolerantie betekent dat je accepteerd dat andere mensen andere ideen hebben en andere dingen doen in hun leven.

gaypride
01-05-03, 11:08
Geplaatst door Donna
De hele wereld is 1 grote heteroparade


:duim:
Gp

manc
01-05-03, 11:41
Geplaatst door BiL@L
Heel simpel. W a a r h e i d. Dat was het. Om een voorbeeld te geven; het is waar dat gayparades onfatsoenlijk zijn. We doen toch ook geen hetero-parades?
:)

Ja inderdaad, waarom moeten die homo's in vredesnaam de vrijheid krijgen om hun eigen 'gay parade' krijgen? Alleen omdat ze 'anders' zijn? Net zo iets als gay-bars en gay-olypmics. Jakkes! Dat mogen ze allemaal afschaffen.

'Anders' zijn dat doe je maar lekker thuis in je eigen tijd. Niet in het openbaar, en al helemaal niet op kosten van de staat! Weg met die onfatsoenlijke gay-rommel, de paralympics, vrouwencafe's, websites voor marokkanen, popfestivals voor christenen en mensen met blauw haar! Waarom moeten die abnormalemensen de normale heterosexuele, blanke man er toch telkens op wijzen dat zij 'anders' zijn! Daar heb ik toch helemaal niet om gevraagd?

Ik wil dat het verboden wordt dat mensen er in het openbaar voor uit durven komen dat ze 'anders' zijn. Dus leren broeken en petten, rolstoelen, baarden, jalaba's, oorbellen, sandalen, langhaar (bij mannen), kort henna haar (bij vrouwen), politieke buttons en dergelijke moeten verboden worden. Dat doen die smeerpijpen maar lekker thuis achter gesloten deuren, dat 'anders' zijn.

Tevens stel ik voor dat alle politieke raamposters verboden worden, behalve voor die van de grootste partij. Ik wil namelijk niet als ik door Delft of Rotterdam wandel geconfronteerd worden met de verwerpelijke abnormale ideen van een partij als de D66 of Groen Links. Ook vindt ik het onzinnig dat diverse 'andere' geloven zich manifesteren door 'andere' gebedshuizen te bouwen in de openbare ruimte! Dit is een schande en moet per direct worden stopgezet. Ik denk hierbij met name aan joden, katholieken, hindoes, buddhisten en moslims: zij kunnen zich (normaal gekleed) elke zondag om 10:00 melden in de lokale nederlands hervormde kerk.

Tevens stel ik voor dat er een zuil komt voor blanke, hetero's met een modaal inkomen, geen handicap en geen crimineel verleden of artisitieke drang. Mensen die de hele dag gewoon doen, en niet 'anders'. Deze zuil moet zich, binnen de regels van de wet, fundamenteel op stellen en als voorbeeld dienen voor alle negers, homo's, werkelozen, intellectuelen, moslims, gehandicapten en kusntenaars. Misschien dat ik dan ooit op een mooie dag wakker wordt en IEDEREEN in dit mooie landje tot deze prachtige zuil behoort.

Mark
01-05-03, 11:44
Geplaatst door manc
Ja inderdaad, waarom moeten die homo's in vredesnaam de vrijheid krijgen om hun eigen 'gay parade' krijgen? Alleen omdat ze 'anders' zijn? Net zo iets als gay-bars en gay-olypmics. Jakkes! Dat mogen ze allemaal afschaffen.

'Anders' zijn dat doe je maar lekker thuis in je eigen tijd. Niet in het openbaar, en al helemaal niet op kosten van de staat! Weg met die onfatsoenlijke gay-rommel, de paralympics, vrouwencafe's, websites voor marokkanen, popfestivals voor christenen en mensen met blauw haar! Waarom moeten die abnormalemensen de normale heterosexuele, blanke man er toch telkens op wijzen dat zij 'anders' zijn! Daar heb ik toch helemaal niet om gevraagd?

Ik wil dat het verboden wordt dat mensen er in het openbaar voor uit durven komen dat ze 'anders' zijn. Dus leren broeken en petten, rolstoelen, baarden, jalaba's, oorbellen, sandalen, langhaar (bij mannen), kort henna haar (bij vrouwen), politieke buttons en dergelijke moeten verboden worden. Dat doen die smeerpijpen maar lekker thuis achter gesloten deuren, dat 'anders' zijn.

Tevens stel ik voor dat alle politieke raamposters verboden worden, behalve voor die van de grootste partij. Ik wil namelijk niet als ik door Delft of Rotterdam wandel geconfronteerd worden met de verwerpelijke abnormale ideen van een partij als de D66 of Groen Links. Ook vindt ik het onzinnig dat diverse 'andere' geloven zich manifesteren door 'andere' gebedshuizen te bouwen in de openbare ruimte! Dit is een schande en moet per direct worden stopgezet. Ik denk hierbij met name aan joden, katholieken, hindoes, buddhisten en moslims: zij kunnen zich (normaal gekleed) elke zondag om 10:00 melden in de lokale nederlands hervormde kerk.

Tevens stel ik voor dat er een zuil komt voor blanke, hetero's met een modaal inkomen, geen handicap en geen crimineel verleden of artisitieke drang. Mensen die de hele dag gewoon doen, en niet 'anders'. Deze zuil moet zich, binnen de regels van de wet, fundamenteel op stellen en als voorbeeld dienen voor alle negers, homo's, werkelozen, intellectuelen, moslims, gehandicapten en kusntenaars. Misschien dat ik dan ooit op een mooie dag wakker wordt en IEDEREEN in dit mooie landje tot deze prachtige zuil behoort.

Mijn stem heb je :duim:
opzouten met al die afwijkelingen!

gaypride
01-05-03, 11:50
Geplaatst door manc


:schok: :schok: :schok:

IK ZIE EEN HALF BLOTE AVATAR !!!

:melig2:
Gp

~Panthera~
01-05-03, 12:00
Geplaatst door gaypride
:schok: :schok: :schok:

IK ZIE EEN HALF BLOTE AVATAR !!!

:melig2:
Gp
------------

Dan zie je meer dan ik. :moe: :D

gaypride
01-05-03, 12:05
Geplaatst door ~Panthera~
------------

Dan zie je meer dan ik. :moe: :D

moet je ook een duikbril opzetten :maf2:
alleen niet met dat ding op je hoofd de straat op gaan he want voor je het weet krijg je :zweep:

:strik:
Gp

Tomas
01-05-03, 12:10
Geplaatst door BiL@L
Kussen is het begin naar andere uitingen van sex wanneer dit wordt overdreven.

Kussen kan het begin zijn van sex. Net zoals het repareren van een lekkende kraan dat kan zijn. Inderdaad. Je hebt helemaal gelijk.

Meestal is kussen het tonen van affectie en liefde en het repareren van een lekkende kraan om het irritante gedrup tegen te gaan. Maar ja, soms leidt het een tot het ander. Gelukkige meestal niet in het openbaar.


Sexueel contact behoort iets persoonlijks te zijn waar derden geen getuigen van hoeven te zijn.

Ja, ben ik wel zo ongeveer met je eens.


Zo zou het denk ik moeten zijn in de meest ideale situatie.

Vreemd genoeg ervaar ik de situatie in NL toch wel zo.


Maar goed, zo belangrijk vind ik dat kussen nou ook weer niet. Immers er zijn zelfs bordelen, en dan zitten we hier te discussieren over kussen.

Ja, en dan hebben we het maar niet meer op de manier waarop. Dat kussen leidt tot sexueel gedrag in het openbaar zullen we maar niet meer zo zwaar aan tillen.


Alhoewel, als je bedenkt dat wanneer er niet gekust zou worden, zou het dan nog steeds zo zijn dat er bordelen zoals die we vandaag de dag kennen zouden bestaan? Ik denk het niet.

Nee, ik denk het ook niet. Of bedoel je dat je die stelling wel gelooft?

Zal toch niet?

Mark
01-05-03, 12:13
Geplaatst door BiL@L
Alhoewel, als je bedenkt dat wanneer er niet gekust zou worden, zou het dan nog steeds zo zijn dat er bordelen zoals die we vandaag de dag kennen zouden bestaan? Ik denk het niet.

:lekpuh: Dit slaat wel alles....

Zeg Bilal, wist jij dat er weinig afgekust wordt in bordelen?

Is,
01-05-03, 12:14
Geplaatst door Mark
:lekpuh: Dit slaat wel alles....

Zeg Bilal, wist jij dat er weinig afgekust wordt in bordelen?


Ervaring spreekt; vertel...:)

manc
01-05-03, 12:16
Geplaatst door gaypride
:schok: :schok: :schok:

IK ZIE EEN HALF BLOTE AVATAR !!!

:melig2:
Gp

'half blote' ? Mischien is het wel een halve, blote avatar! ;)

manc
01-05-03, 12:21
Geplaatst door Mark
Mijn stem heb je :duim:
opzouten met al die afwijkelingen!

Verder EIS ik dat gezinnen met gescheiden ouders, 2 pappa's of die niet aan de 1.7 gemiddelde kindereis voldoen de toegang tot de Efteling, 6-flags en de Ikea wordt ontzegt. Dat zijn namelijk gelegenheden voor NORMALE gezinnen.

p.s. Is en Bilal: Hoeren zoenen niet!

Tomas
01-05-03, 12:22
Geplaatst door manc

Tevens stel ik voor dat er een zuil komt voor blanke, hetero's met een modaal inkomen, geen handicap en geen crimineel verleden of artisitieke drang. Mensen die de hele dag gewoon doen, en niet 'anders'. Deze zuil moet zich, binnen de regels van de wet, fundamenteel op stellen en als voorbeeld dienen voor alle negers, homo's, werkelozen, intellectuelen, moslims, gehandicapten en kusntenaars. Misschien dat ik dan ooit op een mooie dag wakker wordt en IEDEREEN in dit mooie landje tot deze prachtige zuil behoort.

Als je die zuil nu beperkt tot mannen met een lengte van pak-m-beet 1.80 tot 1.95 dan sta ik er helemaal achter!

Maar dan wel met de regel dat we gewoon buiten de zuil mogen neuken.

gaypride
01-05-03, 12:25
Geplaatst door manc
'half blote' ? Mischien is het wel een halve, blote avatar! ;)

:schok:

er waren toch zeker geen haaien in de buurt?

;)
Gp

manc
01-05-03, 12:29
Geplaatst door gaypride
:schok:

er waren toch zeker geen haaien in de buurt?

;)
Gp

Eigenlijk wel. Die zijn er altijd wel. (ik had trouwens wel een zwembroek aan....ik hoop niet dat ik je fantasietje de nek om heb gedraaid... :nl: )




Trouwens, ik zag laatst een abnormaal mannetje op tv...met een viezig baardje, een bolle kop en gekke lelijke tanden...hij was niet eens blank en verkondigde allemaal rare, abnormale ideeen. Ik werd daar dus bloot aan gesteld en dat wil ik dus niet! Die man was overduidelijk niet normaal en liet dit heel, heel duidelijke merken aan de rest van de normale mensen!

Cheppih, doe daar wat aan!

p.s. hij had ook nog een brilletje op en was dus ook nog eens gehandicapt. DUBBEL abnormaal dus! Aaai.

gaypride
01-05-03, 12:35
Geplaatst door manc
Eigenlijk wel. Die zijn er altijd wel. (ik had trouwens wel een zwembroek aan....ik hoop niet dat ik je fantasietje de nek om heb gedraaid... :nl: )


"alleen mensen met te weinig fantasie vluchten in de werkelijkheid" (Loesje)
[met dank aan Waterval]

:boogie:
Gp

BiL@L
01-05-03, 12:47
Haha, ik snap het eigenlijk wel hoor. Het is natuurlijk wel raar dat er ineens ook Islamitische normen en waarden in de kranten en op de beeldschermen tevoorschijn komen.

Maarre, misschien is het niet eens zo een heel gek idee, een maandelijkse laat-zien-dat-je-moslim-bent-parade in alle grote steden.

:nl:

http://forum.scholieren.com/showthread.php?s=&threadid=463192

Dutchguy
01-05-03, 12:50
Geplaatst door BiL@L
[B]
Maarre, misschien is het niet eens zo een heel gek idee, een maandelijkse laat-zien-dat-je-moslim-bent-parade in alle grote steden.



Hoho, niet zo snel! De Gayparade is 1 x per jaar dus de Moslimparade ook maar 1 x per jaar. Eerlijk is eerlijk.

rnaj
01-05-03, 12:55
Geplaatst door Donna
De hele wereld is 1 grote heteroparade. Vooral in de zomer. :p

Donna, mag ik je bedanken voor deze wijze woorden.

Donna
01-05-03, 13:15
Geplaatst door rnaj
Donna, mag ik je bedanken voor deze wijze woorden.

Ja, dat mag :D

Ik was dit weekend nog op de heteroparade die het Amsterdamse uitgaansleven heet....... ;) Was weer gezellig!

rnaj
01-05-03, 13:16
Maarre, misschien is het niet eens zo een heel gek idee, een maandelijkse laat-zien-dat-je-moslim-bent-parade in alle grote steden.

Dit is in New York al jaren lang de gewoonte, iedere "minderheids" groep heeft zijn eigen jaarlijkse parade.

Donna
01-05-03, 13:18
Geplaatst door manc
'Anders' zijn dat doe je maar lekker thuis in je eigen tijd. Niet in het openbaar, en al helemaal niet op kosten van de staat!


:D Manc is op dreef......

Tsja, er zijn idd mensen die vinden dat religie een privee zaak is, en dat het uitdragen daarvan maar moet worden beperkt tot de prive sfeer. Hoofddoekhaters worden ze ook wel genoemd.

Daar heb ik helemaal niks mee, met die mensen.

Euhm.... manc? Nog even over die zwembroek............ ;)

manc
01-05-03, 14:28
Geplaatst door Donna
:D Manc is op dreef......

Op dreef? Ik draai nog maar een beetje warm! Ik zag net dus buiten iemand folders uitdelen of leden werven voor de niet-normale fundamentalitische NOVIB! Ik weet niet precies wat ze deden, want ik keek DIREKT de andere kant op, maar ik vind dus dat dat ook verboden moet worden...en wel per direkt. Tevens stel ik voor dat bij mensen in de auto en op de radio alleen nog maar de volgende NORMALE NEDERLANDSE artiesten gedraaid mogen worden: DJ Tiesto, Mieke Telkamp, Frans Bauer, Jamai en Andre Hazes. Alle andere muziek beschouw ik namelijk als abnormaal. Vooral de rockband 'Normaal' welke met een abnormaal accent, niet-normale snorren, en gekke cowboyhoeden 'rare' muziek maakte. Ookwel 'herrie' genaamd.


Tsja, er zijn idd mensen die vinden dat religie een privee zaak is, en dat het uitdragen daarvan maar moet worden beperkt tot de prive sfeer. Hoofddoekhaters worden ze ook wel genoemd. Euhm.... manc? Nog even over die zwembroek............ ;)

Tja, ik zou zeggen: laat net als bij GP je fantasie het werk maar doen.

lennart
01-05-03, 15:30
Geplaatst door BiL@L
Haha, ik snap het eigenlijk wel hoor. Het is natuurlijk wel raar dat er ineens ook Islamitische normen en waarden in de kranten en op de beeldschermen tevoorschijn komen.

Maarre, misschien is het niet eens zo een heel gek idee, een maandelijkse laat-zien-dat-je-moslim-bent-parade in alle grote steden.

:nl:

http://forum.scholieren.com/showthread.php?s=&threadid=463192

SimShalom schreef op 01-05-2003 @ 10:42:
Er zit allang weer een slotje op. Amalak!

Haha, kijk maar uit BiL@L, Amalek is de ergste verwensing in religieuze sferen die er maar te uiten zijn. Sterker nog, je kan zelfs stellen dat het een bedreiging is.

moenna
01-05-03, 15:35
Geplaatst door lennart
SimShalom schreef op 01-05-2003 @ 10:42:
Er zit allang weer een slotje op. Amalak!

Haha, kijk maar uit BiL@L, Amalek is de ergste verwensing in religieuze sferen die er maar te uiten zijn. Sterker nog, je kan zelfs stellen dat het een bedreiging is.

Wat houdt het in dan? Heeft het een zelfde lading als bijv. "varken" bij ons, of nog erger?

lennart
01-05-03, 15:43
Geplaatst door moenna
Wat houdt het in dan? Heeft het een zelfde lading als bijv. "varken" bij ons, of nog erger?

Amalek is de eeuwige vijand van het Joodse volk; Amalek is er op uit het Joodse volk te vernietigen; Amalek is ongelovig; Amalek vreest God niet; Amalek bestaat in vele gedaantes; Amalek is het kwaad; Amalek moet ten alle tijden worden bestreden en uitgeroeid.

manc
01-05-03, 15:56
Geplaatst door lennart
Amalek is de eeuwige vijand van het Joodse volk; Amalek is er op uit het Joodse volk te vernietigen; Amalek is ongelovig; Amalek vreest God niet; Amalek bestaat in vele gedaantes; Amalek is het kwaad; Amalek moet ten alle tijden worden bestreden en uitgeroeid. Amalek is de koefar, shaitan, Bush, de zion-communisten en Frankske Bauer all rolled into one! Maar dan vanuit joods perspectief gezien natuurlijk ....

sil
01-05-03, 17:31
Geplaatst door BiL@L
Het is beter van niet. Ik zie ook niet overdreven veel mensen sex op straat hebben inderdaad. Maar bordelen en dergelijke passen hier echt niet, geef die mensen hun waardigheid terug en een normale baan. Geen mens verdient het om achter een raampje te gaan staan.

Ik weet niet waar jij woont,maar ik heb nog NOOIT sex op straat gezien.
van het menselijk ras dan.
Wat bordelen betreft ,die passen hier juist wel,en de meeste vrouwen die in een bordeel werken doen het vrijwillig.

sil
01-05-03, 17:34
Geplaatst door manc
Ja inderdaad, waarom moeten die homo's in vredesnaam de vrijheid krijgen om hun eigen 'gay parade' krijgen? Alleen omdat ze 'anders' zijn? Net zo iets als gay-bars en gay-olypmics. Jakkes! Dat mogen ze allemaal afschaffen.

'Anders' zijn dat doe je maar lekker thuis in je eigen tijd. Niet in het openbaar, en al helemaal niet op kosten van de staat! Weg met die onfatsoenlijke gay-rommel, de paralympics, vrouwencafe's, websites voor marokkanen, popfestivals voor christenen en mensen met blauw haar! Waarom moeten die abnormalemensen de normale heterosexuele, blanke man er toch telkens op wijzen dat zij 'anders' zijn! Daar heb ik toch helemaal niet om gevraagd?

Ik wil dat het verboden wordt dat mensen er in het openbaar voor uit durven komen dat ze 'anders' zijn. Dus leren broeken en petten, rolstoelen, baarden, jalaba's, oorbellen, sandalen, langhaar (bij mannen), kort henna haar (bij vrouwen), politieke buttons en dergelijke moeten verboden worden. Dat doen die smeerpijpen maar lekker thuis achter gesloten deuren, dat 'anders' zijn.

Tevens stel ik voor dat alle politieke raamposters verboden worden, behalve voor die van de grootste partij. Ik wil namelijk niet als ik door Delft of Rotterdam wandel geconfronteerd worden met de verwerpelijke abnormale ideen van een partij als de D66 of Groen Links. Ook vindt ik het onzinnig dat diverse 'andere' geloven zich manifesteren door 'andere' gebedshuizen te bouwen in de openbare ruimte! Dit is een schande en moet per direct worden stopgezet. Ik denk hierbij met name aan joden, katholieken, hindoes, buddhisten en moslims: zij kunnen zich (normaal gekleed) elke zondag om 10:00 melden in de lokale nederlands hervormde kerk.

Tevens stel ik voor dat er een zuil komt voor blanke, hetero's met een modaal inkomen, geen handicap en geen crimineel verleden of artisitieke drang. Mensen die de hele dag gewoon doen, en niet 'anders'. Deze zuil moet zich, binnen de regels van de wet, fundamenteel op stellen en als voorbeeld dienen voor alle negers, homo's, werkelozen, intellectuelen, moslims, gehandicapten en kusntenaars. Misschien dat ik dan ooit op een mooie dag wakker wordt en IEDEREEN in dit mooie landje tot deze prachtige zuil behoort.

Wat een saaie bedoening.
En als je alle gehandicapten weert,is nederland niet meer vol,dan is er weer plaats genoeg

Puk
02-05-03, 00:03
Geplaatst door BiL@L
Ehm, kijk Tomas. Als Moslim ben je altijd op zoek naar waar de Islam voor staat, dat is mijn mening. Als Cheppih dingen zegt die niet haaks staan aan de Islam dan is het inderdaad zo dat ik het niet met hem eens hoef te zijn, maar dat nog altijd wel binnen de grenzen van mijn geloof. Dat is mijn streven.

Kussen is het begin naar andere uitingen van sex wanneer dit wordt overdreven. Sexueel contact behoort iets persoonlijks te zijn waar derden geen getuigen van hoeven te zijn. Zo zou het denk ik moeten zijn in de meest ideale situatie. Maar goed, zo belangrijk vind ik dat kussen nou ook weer niet. Immers er zijn zelfs bordelen, en dan zitten we hier te discussieren over kussen. Alhoewel, als je bedenkt dat wanneer er niet gekust zou worden, zou het dan nog steeds zo zijn dat er bordelen zoals die we vandaag de dag kennen zouden bestaan? Ik denk het niet.

Niet meer kussen dus...
Een belachelijke stelling natuurlijk.
Uhhh... BiL@L... wat moeten we dan met die kussende Arabieren?
Je ziet vaak dat Arabische kerels elkaar kussen.
Moet dat ook verboden worden dan?
Hoe zit dat?

BiL@L
02-05-03, 01:00
Geplaatst door Puk
Niet meer kussen dus...
Een belachelijke stelling natuurlijk.
Uhhh... BiL@L... wat moeten we dan met die kussende Arabieren?
Je ziet vaak dat Arabische kerels elkaar kussen.
Moet dat ook verboden worden dan?
Hoe zit dat?

Waar lees jij dat ik kussen wil verbieden? Grappig toch dat wanneer er iemand welbespraakt de Islam positief weet te verwoorden er inhoudelijk bijna geen commentaar is. Ik zal het maar als compliment opvatten.

Cheppih, als je stiekem mee kijkt. Goed werk! :)

Puk
02-05-03, 01:15
Geplaatst door BiL@L
Waar lees jij dat ik kussen wil verbieden? Grappig toch dat wanneer er iemand welbespraakt de Islam positief weet te verwoorden er inhoudelijk bijna geen commentaar is. Ik zal het maar als compliment opvatten.

Cheppih, als je stiekem mee kijkt. Goed werk! :)

Waar lees jij dat ik schrijf dat jij kussen wilt verbieden??
Ik schrijf dat nergens.
Wat ik van je lees is dat jij dat kussen op straat maar niks vindt.
Maar hoe moet het dan met die kussende Arabische mannen?
Vind je dat dan ook niks?

gaypride
02-05-03, 02:48
Geplaatst door BiL@L
Grappig toch dat wanneer er iemand welbespraakt de Islam positief weet te verwoorden er inhoudelijk bijna geen commentaar is


Wil premier Cheppih homoseksualiteit bestraffen?
''Ik heb nooit over homoseksualiteit gesproken binnen de Nederlandse context. Alleen binnen de islamitische context: wie echt gelooft wat Allah zegt, kan geen homo zijn.''
Toch bestaan ze, homo's.
''Ja, en op voorwaarde dat ze zich normaal gedragen, heb ik geen probleem met ze. Maar daar hoort de Gay Parade bijvoorbeeld niet bij. Daar zeggen homo's heel duidelijk: wij zijn anders, wij zijn niet normaal.''
Dat mag in Nederland. Dat is een verworvenheid.
''Ik zeg ook niet dat het niet mag, maar je moet consequent zijn. Als jij tegen mij zegt: ik ben homo en zo wil ik gerespecteerd worden, geef mij dan ook geen aanleiding om geen respect voor je te hebben. Zodra je meedoet aan de Gay Parade en je seksleven als het ware uitbuit om een bepaalde positie te verwerven, dan vind ik dat gewoon belachelijk.''
Homoseksualiteit is prima, als je het maar niet in het openbaar toont?
''Je moet vragen: wat is mijn standpunt in het tonen van seks in het openbaar. Daar ben ik tegen.''

ik vind dit een hele tegenstrijdige benadering.
Aan de ene kant wordt gezegd "wie echt gelooft wat Allah zegt kan geen homo zijn" en aan de andere kant wordt gezegd dat ze wel bestaan "op voorwaarde dat ze zich normaal gedragen".

Moslimhomo's bestaan dus eigenlijk niet maar ze bestaan dus eigenlijk ook weer wel.


en je seksleven als het ware uitbuit om een bepaalde positie te verwerven

Daarnaast wil ik zeggen dat homo's niet alleen maar bestaan uit sexbeesten die 24 uur per dag achter hun geslachtsdeel (m/v) aan lopen maar uit mensen (m/v) met gevoelens.
Niet alle homo's van dit land (Moslim of niet-Moslim) staan op een boot


ik ben homo en zo wil ik gerespecteerd worden, geef mij dan ook geen aanleiding om geen respect voor je te hebben.

De AEL krijgt mijn stem wanneer er naast Moslimscholen e.d. ook opvangcentra komen voor Moslimhomo's die nu door hun eigen gemeenschap vertrapt worden.
En dan niet met het doel om deze "opvoedingsziekte" te "genezen" maar om echt te helpen een weg in het leven te vinden in het geloof en het geweten.
Dat is pas respect.

salaam,
Gp

Zahera29
02-05-03, 11:02
Geneuzel over wel of geen sex in het openbaar of homo's wel of niet bestaan en wel geteld 4 pagina's.... wat een tijdsverdrijf!

LPF is toch ook onstaan uit onvrede (jegens allochtonen).

Nou willen we een AEL, so what!

Dit heet nou democratie, je mag een partij oprichten en hopen dat je stemmen wint! CDA, SGP etc. etc. zijn toch ook een partij gestart vanuit hun geloofsovertuiging, waarom de moslims niet!

Puk
02-05-03, 12:21
Geplaatst door Zahera29
Geneuzel over wel of geen sex in het openbaar of homo's wel of niet bestaan en wel geteld 4 pagina's.... wat een tijdsverdrijf!

LPF is toch ook onstaan uit onvrede (jegens allochtonen).

Nou willen we een AEL, so what!

Dit heet nou democratie, je mag een partij oprichten en hopen dat je stemmen wint! CDA, SGP etc. etc. zijn toch ook een partij gestart vanuit hun geloofsovertuiging, waarom de moslims niet!

Volgens mij lees je nergens dat er geen Arabische Europese Hezbollah mag worden opgericht. Maar je mag er dan toch wel tegenaan zeiken?

Dus Cheppih is een idioot met zijn niet-kussen-in-het-openbaar gelul.
Hoewel... die regel moet wel gelden voor Cheppih zelf natuurlijk.

En dat gezeur over homo's van de AEH is gewoonweg achterlijk.

Hè... dat was lekker. Moest er gewoon effe uit.

BiL@L
04-05-03, 14:01
Geplaatst door Puk
Waar lees jij dat ik schrijf dat jij kussen wilt verbieden??
Ik schrijf dat nergens.
Wat ik van je lees is dat jij dat kussen op straat maar niks vindt.
Maar hoe moet het dan met die kussende Arabische mannen?
Vind je dat dan ook niks?

Ehm, jij concludeert uit mijn opmerking dat ik zeg dat er niet meer gekust mag worden, m.a.w. dat ik het verbied. Ik zei namelijk:

"Kussen is het begin naar andere uitingen van sex wanneer dit wordt overdreven."

en toen zei jij:

"Niet meer kussen dus..."

Als je daarmee niet bedoelde dat ik het wilde verbieden dan denk ik dat je een andere woordkeus dan: "niet meer kussen dus" had moeten kiezen.

Je vraagt me nu wat ik vind van die Arabisch kussende mannen op straat. Ik kan dat helemaal niet bevestigen. Ik zie geen Arabische mensen elkaar kussen. Ik kan namelijk niet aan de kus zien of dat het Arabieren zijn, net zo min ik dat uit het uiterlijk kan opmaken omdat de keren dat het wel gebeurd het veelal om Moslims gaat, en misschien wist je het nog niet, maar de Arabieren vormen zelfs in eigen land de minderheid aan Moslims.

Broederschap is iets wat in de tijd van de profeet vzmh heel normaal was. Deze broederschap rijkte niet tot directe bloed verwanten maar tot iedere Moesliem. Of dat deze nou Arabier, Berber, Chinees, Nederlander of Amerikaan is, dat maakt helemaal niets uit. Het gekus tussen de vrouwen onderling als betoon van zusterschap is hieraan identiek. M.a.w. mannen mogen elkaar kussen uit broederschap en vrouwen mogen elkaar kussen uit zusterschap op dezelfde voorwaarde als daarnet: dat dit niet overdreven wordt. Deze liefde is gebasseerd op liefde omwille van de Schepper. Dat betekent dat men van elkaar houd om de goede dingen die men verricht als dienaar van de Barmhartige. En ieder mens kent liefde. En wanneer deze vorm van broeder/zusterschapsliefde overdreven wordt dan is dat pas achterlijk. Want dan gaat de liefde dus boven Allah swt.

Het toekennen van deelgenoten aan Allah de barmhartige zal nooit vergeven worden.

De kus tussen een man en een vrouw is enkel toegestaan wanneer deze verwant aan elkaar zijn. Voor de Moesliem is dat middels een akte en een bekendmaking. Zo behoort een ideale Moesliemgemeenschap vol vreugde en liefde in elkaar te steken.

Allahoe 3alem...

sil
05-05-03, 01:31
Geplaatst door BiL@L
Ehm, jij concludeert uit mijn opmerking dat ik zeg dat er niet meer gekust mag worden, m.a.w. dat ik het verbied. Ik zei namelijk:

"Kussen is het begin naar andere uitingen van sex wanneer dit wordt overdreven."

en toen zei jij:

"Niet meer kussen dus..."

Als je daarmee niet bedoelde dat ik het wilde verbieden dan denk ik dat je een andere woordkeus dan: "niet meer kussen dus" had moeten kiezen.

Je vraagt me nu wat ik vind van die Arabisch kussende mannen op straat. Ik kan dat helemaal niet bevestigen. Ik zie geen Arabische mensen elkaar kussen. Ik kan namelijk niet aan de kus zien of dat het Arabieren zijn, net zo min ik dat uit het uiterlijk kan opmaken omdat de keren dat het wel gebeurd het veelal om Moslims gaat, en misschien wist je het nog niet, maar de Arabieren vormen zelfs in eigen land de minderheid aan Moslims.

Broederschap is iets wat in de tijd van de profeet vzmh heel normaal was. Deze broederschap rijkte niet tot directe bloed verwanten maar tot iedere Moesliem. Of dat deze nou Arabier, Berber, Chinees, Nederlander of Amerikaan is, dat maakt helemaal niets uit. Het gekus tussen de vrouwen onderling als betoon van zusterschap is hieraan identiek. M.a.w. mannen mogen elkaar kussen uit broederschap en vrouwen mogen elkaar kussen uit zusterschap op dezelfde voorwaarde als daarnet: dat dit niet overdreven wordt. Deze liefde is gebasseerd op liefde omwille van de Schepper. Dat betekent dat men van elkaar houd om de goede dingen die men verricht als dienaar van de Barmhartige. En ieder mens kent liefde. En wanneer deze vorm van broeder/zusterschapsliefde overdreven wordt dan is dat pas achterlijk. Want dan gaat de liefde dus boven Allah swt.

Het toekennen van deelgenoten aan Allah de barmhartige zal nooit vergeven worden.

De kus tussen een man en een vrouw is enkel toegestaan wanneer deze verwant aan elkaar zijn. Voor de Moesliem is dat middels een akte en een bekendmaking. Zo behoort een ideale Moesliemgemeenschap vol vreugde en liefde in elkaar te steken.

Allahoe 3alem...


Zoals jij het hier beschrijft lijkt het wel een sprookje.
Jammer dat het in het echte leven zo niet is.
Als ik hier bij mij twee deuren verder kijk,daar wonen ook marokkaanse moslims ,en die man slaapt regelmatig buiten omdat hij van zijn vrouw niet binnen mag.
Je woorden zijn mooi,maar de werkelijkheid valt tegen.
(hierboven is maar één voorbeeld)

Aicha19
06-05-03, 11:29
salaam aleikoem wa rahmatullah wa barakatuhu

Ik ben erggggg tevreden over hoe M.Cheppi dit intervieuw heeft afgelegd al hamdoulillah.

Ik heb ooit les van hem gehad (Islam) en dat deed ie erg goed, insha allah zal de AEL net zo Islamitisch worden als dat hijzelf is.

wa aleikoem salaam wa rahmatullah wa barakatuhu

Aicha19
06-05-03, 11:45
Geplaatst door kaassietoch
Nee, is dit nou een gevolg van te veel of te weinig aansprekende voorlichting? Jij mag het zeggen.





Bij biologieles hoor je niks over relaties of de juiste manier om je partner te behagen in plaats van lomp er op los te rampetampen.





Nee je bent tegen een expliciete vorm van voorlichting terwijl ik denk dat we het stadium van bijtjes en bloemetjes met onze huidige generatie jongeren al lang voorbij zijn, check die tienerzwangerschappen.

Er zijn genoeg Islam boeken waarin geschreven staat hoe het zit met de bloempjes en de bijtjes dus waar heb jij het in hemelsnaam over? Je doet alsof men in de Islam niet weet wat sex is :confused: :confused: :confused:

Dus volgensjou moeten jongeren dat maar leren van een of ander vulgair tv programma? Nou niet dus!!! Kunnen ouders tegenwoordig geen voorlichting meer geven? Dus van jou moeten jongeren het óf van straat leren, óf van een of ander goor programma op tv.

De jongeren van tegenwoordig weten absoluut niet waar ze mee bezig zijn. Kinderen van 12 zijn vaak al hoerig bezig, nou al hamdoulillah dat zie je moslims niet doen hoor!! Wij bewaren tenminste alles voor een partner en na het huwelijk. Wat je ziet bij al die jongeren die zo lekker los en vrij bezig zijn: ongewenste zwangerschappen, soa's, liefdesverdriet (haat) enz.enz.enz.

Ik ken meiden van een jaar of 11,12 die al met make up op naar de basisschool gaan en al vriendjes hebben. Is dat de bedoeling? :fpuh: :confused:

Kan mij niet voorstellen dat iemand daar voorstander van is, maar ok. Voor die mensen zijn dat soort programma's idd zéééér leerzaam (ahum!)

Aicha19
06-05-03, 12:04
Geplaatst door sil
Zoals jij het hier beschrijft lijkt het wel een sprookje.
Jammer dat het in het echte leven zo niet is.
Als ik hier bij mij twee deuren verder kijk,daar wonen ook marokkaanse moslims ,en die man slaapt regelmatig buiten omdat hij van zijn vrouw niet binnen mag.
Je woorden zijn mooi,maar de werkelijkheid valt tegen.
(hierboven is maar één voorbeeld)

Oh ja zeker wel zo is het wel in het echt leven! (insha allah)

Hoe weet jij nou zo heel zeker dat die Marokaanse mensen moslims zijn?

Enneh, dat die man buiten de deur slaapt, daar zal die vrouw écht wel een reden voor hebben :zozo: :zozo: :zozo: :zozo:

sil
06-05-03, 15:49
Geplaatst door Aicha19

De jongeren van tegenwoordig weten absoluut niet waar ze mee bezig zijn. Kinderen van 12 zijn vaak al hoerig bezig, nou al hamdoulillah dat zie je moslims niet doen hoor!! Wij bewaren tenminste alles voor een partner en na het huwelijk. Wat je ziet bij al die jongeren die zo lekker los en vrij bezig zijn: ongewenste zwangerschappen, soa's, liefdesverdriet (haat) enz.enz.enz.

Ik ken meiden van een jaar of 11,12 die al met make up op naar de basisschool gaan en al vriendjes hebben. Is dat de bedoeling? :fpuh: :confused:

Kan mij niet voorstellen dat iemand daar voorstander van is, maar ok. Voor die mensen zijn dat soort programma's idd zéééér leerzaam (ahum!)


Maak je niet zo druk.
En wat dat bewaren voor een partner betreft dat valt wel mee.
Waarom zijn er dan zoveel marok meiden die hun maagdenvlies moeten laten herstellen.
Ogen open meid en kom in de echte wereld.
Wat jij doet is jezelf beter voelen dan iemand met make up.

Twstd
06-05-03, 21:37
Mijn god zeg....wat een gezeik....get real mensen :moe:


Geplaatst door kaassietoch
Jij hoeft voor anderen niet uit te maken wat ze wel of niet moeten kijken dat kunnen ze zelf ook best wel. En je verzetten tegen seksuele voorlichting verpakt in een voor de doelgroep aansprekende vorm vind ik pas belachelijk.

In een voor de doelgroep aansprekende vorm? Ik heb dat programma toevallig met meerdere klassen van die doelgroep bekeken en niemand scheen gecharmeerd te zijn van de groffe manier van uitleg die Bridget toepast. Ze denkt dat ze praat hoe jongeren tegenwoordig met elkaar praten en ze verkeert in de veronderstelling dat het dan goed wordt opgenomen door die doelgroep maar dat is vaak niet zo. Blijkbaar heeft Bridget een grote straattaalachterstand......


Geplaatst door J.M.T Ja, dit is echt een zeer geemancipeerde vrouw! Die heeft de wetten van Mohammed naar eigen hand gezet! Die wetten waarin staat dat als je ruzie hebt met je man, of als hij zich niet redelijk gedraagd:

1) je eerst met je man moet praten
2) dat je hem (als hij je nog niet gehoorzaamd!) je bed mag ontzeggen.
3) dat je hem, als hij onredelijk blijft, een 'zachte tik' mag geven.

Waarna je hem de deur uit mag zetten!

Lang leve vrouwen emancipatie!


:rolleyes:



Geplaatst door gaypride
De AEL krijgt mijn stem wanneer er naast Moslimscholen e.d. ook opvangcentra komen voor Moslimhomo's die nu door hun eigen gemeenschap vertrapt worden.
En dan niet met het doel om deze "opvoedingsziekte" te "genezen" maar om echt te helpen een weg in het leven te vinden in het geloof en het geweten.
Dat is pas respect.

Opvangcentra voor moslimhomo's......als de Islam homo's niet ''erkend'' hoe wil je dan dat er opvangcentra's komen voor Moslimshomo's??
Het is niet aan ons gaypride om te beslissen of we homo's wel of niet met open armen ontvangen. Dat is al eerder beslist door Allah (swt) en dat kan niet meer veranderd worden. Moslimhomo's zullen maar moeten leren accepteren dat ze of Moslim kunnen zijn of homo en niet samen. Dat is onmogelijk!! En stel dat er zulke opvangcentra's komen en die homo's worden geholpen maakt dat wat uit voor later? Haram is haram toch? En de straf voor die mensen blijft hetzelfde toch? Dan is alle moeite die je hebt gedaan voor dat geloof voor niet!!
Het is dus aan die homo's om te beslissen wat ze het liefst wilt zijn.

Mark
07-05-03, 09:49
Twst: ehm heb jij hier al onder andere namen geprikt?

Twstd
07-05-03, 10:21
Geplaatst door Mark
Twst: ehm heb jij hier al onder andere namen geprikt?

uhuh....maar niet wie jij denkt.....





En het is Twstd :tik:

Mark
07-05-03, 10:23
Geplaatst door Twstd
uhuh....maar niet wie jij denkt.....


En het is Twstd :tik:

Hoe weet jij nou wie ik denk dat jij bent :hardlach:

Twstd
07-05-03, 10:54
Geplaatst door Mark
Hoe weet jij nou wie ik denk dat jij bent :hardlach:

Ik weet dat jij mijn andere nicks niet kent daarom :blij:

Mark
07-05-03, 11:13
Geplaatst door Twstd
Ik weet dat jij mijn andere nicks niet kent daarom :blij:

Ik weet en lees alles :nerveus:

Twstd
07-05-03, 11:37
Geplaatst door Mark
Ik weet en lees alles :nerveus:

En ik weet zeker dat je niet weet wie ik ben......:D





















Maar je mag wel raden :p

Mark
07-05-03, 11:53
Ben je Michiel Smit?

BiL@L
07-05-03, 11:56
Geplaatst door Mark
Ben je Michiel Smit?

:D

Twstd
07-05-03, 12:52
Geplaatst door Mark
Ben je Michiel Smit?

Ja dat ben ik ....echt waar :moe:

Mark
07-05-03, 12:56
Geplaatst door Twstd
Ja dat ben ik ....echt waar :moe:

Ik dacht het al :vreemd:

Twstd
07-05-03, 12:59
Geplaatst door Mark
Ik dacht het al :vreemd:

Verkeerd ged8 dus? Jij wist toch alles :jammer:

Mark
07-05-03, 13:09
Geplaatst door Twstd
Jij wist toch alles :jammer:

Dat weet ik niet!

ok ok ik dacht dat je een reincarnatie van Zwijgster was....

Twstd
07-05-03, 13:10
Geplaatst door Mark
Dat weet ik niet!

ok ok ik dacht dat je een reincarnatie van Zwijgster was....

Waarom zeg je dan van wel :kwaad:

Zwygster? :ergleuk:

Mark
07-05-03, 13:13
Geplaatst door Twstd
Waarom zeg je dan van wel :kwaad:



Hey doe eens lief, ik ben zielig want ik ben beroofd ja ;)

Twstd
07-05-03, 13:16
Geplaatst door Mark
Hey doe eens lief, ik ben zielig want ik ben beroofd ja ;)

Ach gossie http://opkikkertje.nl/smilies/liefde/aaibol.gif
Wil je erover praten? Dat lucht op hoor....;)

Mark
07-05-03, 13:45
Geplaatst door Twstd
http://opkikkertje.nl/smilies/liefde/aaibol.gif


die is bijna zo leuk als mijn onderschrift.

dank je, maar het gaat wel weer hoor!

Twstd
07-05-03, 21:02
Geplaatst door Mark
die is bijna zo leuk als mijn onderschrift.

dank je, maar het gaat wel weer hoor!

bijna zo leuk :ego:

want ik meende het :maf3:

dbonte
08-05-03, 13:22
Onderstaande artikel werd enkele dagen geleden op Indymedia Belgium (http://belgium.indymedia.org/) gepost. Het werd verwijderd onder het motto dat het een lasterlijk artikel betrof. Mijn vraag aan jullie: vinden jullie dit ook?

De Nederlandse AEL is met de nieuwe kandidaat-voorzitter Mohammed Cheppih op levensbeschouwelijk vlak geevolueerd van conservatief naar ultra-conservatief. De uitlatingen van de kandidaat-voorzitter hebben in de pers al heel wat stof doen opwaaien.

De 26-jarige Mohammed Cheppih wordt in mei waarschijnlijk verkozen tot voorzitter van de Arabisch-Europese Liga (AEL) Nederland. Het interim-bestuur van de moslimbeweging presenteerde hem twee weken geleden als kandidaat. Cheppih was en is nauw betrokken bij de Moslim Wereld Liga, een organisatie die de islam over de wereld promoot en gefinancierd wordt vanuit Saudi-Arabië. De aspirant voorzitter ziet de AEL als een manier om moslims in Nederland te organiseren en een stem te geven. Mohammed Cheppih werd geboren in Marokko. Zijn vader is oprichter van de islamitische basisschool in Eindhoven. Cheppih zegde bij zijn voordracht dat hij er trots op zou zijn dat hij als fundamentalist wordt gezien. "Wat is een fundamentalist? Als dat betekent dat ik me hou aan de fundamenten van de islam, dan vind ik dat prima. (Bron ANP van 10.04.2003 en Eindhovens Dagblad van 11.04.2003)

Oud zeer
Het voorlopige bestuur (Jamil Jawad, Naïma Elmaslouhi, Nabil Marmouch en Abderrahim Achamrouk) liet begin maart in het "Concept- programma AEL Nederland 2003- 2005" al zien dat ze op levensbeschouwelijk vlak niet echt vooruitstrevend kon genoemd worden. "Handel, eigendom en gebruik van drugs wordt, afgezien van bepaalde medische gevallen, ingeperkt en uiteindelijk verboden. Koffieshops worden gesloten. (...) Op jongeren gerichte alcoholproducten en bijbehorende reclame worden verboden. Supermarkten mogen geen alcoholproducten verkopen. Op alcoholproducten komen verplicht gezondheidswaarschuwingen te staan. De bordeelwet wordt ingetrokken. Prostitutie wordt ingeperkt (...) en uiteindelijk verboden. Klanten worden beboet. Pooiers en mensenhandelaren ontvangen maximale gevangenisstraf. Prostituees worden actief benaderd door de hulpverlening en zij die zich willen ontworstelen aan "het leven" worden opgevangen. De zedenpolitie wordt versterkt." (zie http://www.ael.nl/standp.htm) Als antwoord hierop heb ik op 5 maart op Indymedia een artikel gepubliceerd met als titel "AEL en het prostitutieverbod" (http://belgium.indymedia.org/news/2003/03/51354.php)

Het licht
In NRC Handelsblad van 12 april 2003 verschijnt een interview met Mohammed Cheppih onder de titel "Men wil alleen horen dat de islam fout is". Het is meteen raak. Een citaat:

"-Wat voor een samenleving streeft u na met de AEL?"
"Een samenleving waarin ieder individu, ongeacht religie of afkomst, kan leven met behoud van eigen normen en waarden, met de eigen identiteit."

"-Stel dat de kiezers hier ooit en masse op de AEL stemmen en u komt aan de macht. Krijgen we dan een islamitische staat?"
"Dan krijgen we een islamitische democratie: sjoeracratie (overlegdemocratie, red.). Ja, met de sharia erbij. Als de meerderheid dat wil, kunnen ook lijfstraffen worden toegepast. Absoluut. Voordat je de lijfstraffen gaat toepassen, moet je een ideale islamitische staat creëren waarin alle problemen zoals armoede zijn opgelost. Dat is dus feitelijk haast onmogelijk."

"-Is er in uw samenleving ook ruimte voor homo's?"
"Zeker. Ze moeten zelf weten of ze homoseksueel willen zijn of niet, wel op een voorwaarde dat ze niet gek gaan doen met die gayparades en zo. Ze moeten zich normaal gedragen en niet in het openbaar hun seksualiteit beleven, dat geldt trouwens ook voor de hetero's."

Na de straffe uitspraken in het NRC volgt op 26 april een zo mogelijk nog duidelijker vraaggespreek met het Parool. Enkele uitspraken:

"-Hoe ziet Nederland eruit onder minister president Cheppih?"
"Stel de AEL regeert, dan zullen we er als eerste naar streven op allerlei manieren rechtvaardigheid te laten zegevieren, en niet zogenaamde rechtvaardigheid. Dat willen we bereiken via de democratische wetgeving die ons is toegestaan."

"-U wilt de Sharia, de islamitische wet, invoeren."
"Wat is Sharia? Sharia is onderdeel van een islamitische levenswijze. Letterlijk betekent Sharia levensweg, levenswijze. Het is een uitgebalanceerd stelsel van regels met zowel rechten als plichten. Maar Sharia in het beeld van een plain Hollander is lijfstraffen, en dat is alles."

"-Lijfstraffen zijn toch een onderdeel van de Sharia?"
"Ja, maar wat is daar mis mee? Stel, iemand zit in een vliegtuig en belt met zijn mobiele telefoon. Hij krijgt daarvoor twintig zweepslagen. Als dat in een samenleving voor die situatie een goede straf is waarom niet? Lijfstraffen betekenen niet zozeer dat iemand bont en blauw wordt geslagen. Het gaat niet om de marteling of de pijniging. Het gaat erom dat iemand vernederd wordt. Dat gebeurt in Nederland trouwens ook: meteen als je bij het politiebureau aankomt, word je mentaal vernederd. "

"-Een hand afhakken?"
"Dat is de extreme straf voor diefstal. Maar die kan bijna nooit uitgevoerd worden, omdat aan ontzettend veel voorwaarden voldaan moet worden wanneer je de Sharia wilt invoeren. Het systeem gaat uit van gelijkheid en het ontbreken van armoede. Dan heeft iemand geen nood om te stelen. Maar als hij het dan toch doet, met voorbedachten rade en het gestolen goed zat achter slot en grendel..."

"-Dan zegt u: hak die hand maar af."
"Onder die omstandigheden wel. En weet u waarom? Ook in de islamitische staten waar een Sharia geldt waar ik het overigens niet mee eens ben, omdat daar niet aan alle voorwaarden van de ideale islamitische staat wordt voldaan maar ook in die staten zie je dat criminaliteit en diefstal bijna niet voorkomen. Hier worden dagelijks banken overvallen. In het Midden-Oosten één keer in de drie, vier jaar. Begrijpt u? Je kunt daar veilig over straat lopen, verkrachtingen komen amper voor. Dus de lijfstraffen kunnen wel degelijk een voorbeeldfunctie hebben."

"-Bent u voorstander van het invoeren van lijfstraffen in Nederland?"
"Dat is geen relevante vraag. Zoals ik al zei: ik ben daar alleen voorstander van binnen de ideale islamitische samenleving. Lijf straffen passen niet in het Nederlandse stelsel. Maar de doodstraf mag van mij best een strafmiddel zijn in een staat als Nederland. Als daardoor minder moorden zijn."

"-Wil premier Cheppih homoseksualiteit bestraffen?"
"-Ik heb nooit over homoseksualiteit gesproken binnen de Nederlandse context. Alleen binnen de islamitische context: wie echt gelooft wat Allah zegt, kan geen homo zijn."

"-Toch bestaan ze, homo's."
"Ja, en op voorwaarde dat ze zich normaal gedragen, heb ik geen probleem met ze. Maar daar hoort de Gay Parade bijvoorbeeld niet bij. Daar zeggen homo's heel duidelijk: wij zijn anders, wij zijn niet normaal."

"-Dat mag in Nederland. Dat is een verworvenheid."
"Ik zeg ook niet dat het niet mag, maar je moet consequent zijn. Als jij tegen mij zegt: ik ben homo en zo wil ik gerespecteerd worden, geef mij dan ook geen aanleiding om geen respect voor je te hebben. Zodra je meedoet aan de Gay Parade en je seksleven als het ware uitbuit om een bepaalde positie te verwerven, dan vind ik dat gewoon belachelijk."

"-Homoseksualiteit is prima, als je het maar niet in het openbaar toont?"
"Je moet vragen: wat is mijn standpunt in het tonen van seks in het openbaar. Daar ben ik tegen."

"-U bent tegen zoenen op straat."
"Dat is een suf voorbeeld. Je zou moeten beginnen bij een televisieprogramma als Neuken doe je zo. Je moet afstappen van die overdreven seksuele lust die heerst bij heel veel televisiemakers. Je wilt generaties opvoeden. Waarom moet een kind worden opgevoed met Playboy en Penthouse in huis, en één en al bloot? Kan dat niet anders?"

"-Maar wat is het probleem van het tonen van affectie op straat?"
"Ik vind het niet nodig. Ik heb liever een wat beschaafder straatbeeld, wat beschermer."

"-Waar bent u bang voor?"
"Ik ben nergens bang voor. Ik wil alleen niet dat mijn zoon of mijn dochter van vier jaar op straat ziet hoe mensen seks bedrijven."

"-We hebben het over zoenen."
"Dat is het begin. Het is een onderdeel van uiteindelijk gemeenschap bedrijven. Het één leidt tot het ander. Já, ik begrijp dat u het niet met me eens bent. Maar we moeten juist in debat komen. Ik gun u uw mening en u moet mij mijn mening gunnen. En zolang die niet tegen de wet in gaat, heb ik recht op die mening."

"-Uiteraard, maar begrijpt u ook dat mensen het gevoel bekruipt dat de standpunten van de AEL indruisen tegen de westerse verworvenheden?"
"Onzin. Dat vind ik zo plat. Ik lees en hoor altijd dat de islam vrouwen onderdrukt, maar in de jaren vijftig werd nog in Europa vergaderd of vrouwen mens zijn of dier, en de vrouw mocht volgens de Britse 1908 nog verkocht worden."

Gerrit Komrij
Dichter en polemicus Gerrit Komrij publiceert in het NRC Handelsblad van 17 april een column met als titel "Gouden woorden". "Je hebt er geluk mee, beste Cheppih, dat één op de twee autochtone Nederlanders en domoor is en de ander een schijtlaars. Daarom besteden ze nog eens aandacht aan je. Daarom durven ze je niet in je gezicht uit te lachen. Braaf hebben de Hollanders in hun krantjes gezet dat je als koranuitlegger en prediker-van-de-heilige-oorlog bent benoemd tot voorzitter van de Arabisch-Europese Liga, afdeling Nederland. 't Zou eigenlijk geen nieuws moeten zijn. Wat stelt het voor? Dat je de hopman zult worden van een stelletje hangjongeren, rijp voor de eerste praatjesmaker die op ze afstapt. Cheppih laat het hier niet bij en dient klacht tegen Gerrit Komrij. Het Brabants Dagblad van 24.04.2003: "Cheppih verklaart zich 'meer dan beledigd' te voelen -door de column. "Het is laster en hij beschuldigt mij van een misdrijf." Cheppih wil Komrij's column voorleggen aan de Raad voor de Journalistiek. Volgens Cheppih en de AEL-NL is in Nederland een hetze tegen moslims gaande." (http://www.brabantsdagblad.nl/regioportal/BD/1,2622,3955-Zoekeninhetarchief-Zoeken!Innieuws!__1564282_,00.html?ArchiefID=15642 82)


Oude wijn in nieuwe zakken
Heeft AEL Nederland aan Mohammed Cheppih wel een goede kandidaat-voorzitter? De pers, vrijzinnige verenigingen, holebi's... spreken zich duidelijk tegen hem uit. Nochtans had de AEL moeten weten met wie ze in zee ging. Het Parool van 27.06.2001; "Voorzitter Mohammed Cheppih van de moslimliga wil wel graag de discussie over de islam en seksuele geaardheid voeren: "Het woord homomoslim bestaat niet. Er staat nu eenmaal in het heilige boek dat je als moslim geen homo kunt zijn. Het draait erom dat die gevoelens niet geuit worden. Een moslim die zo nodig in het openbaar moet laten zien dat hij van mannen houdt, moet uit de islam stappen. Zo is dat nu eenmaal." Cheppih krijgt als enige applaus. Docent homostudies Gert Hekma betreurt zijn opstelling: "Het gaat erom dat we in een witte heteroseksuele maatschappij wonen, waarin wij allebei een minderheid zijn. De discussie moet gaan over de veiligheid van minderheden. (...) Als een moskee in de fik wordt gestoken of een homo in elkaar geslagen, moet de politiek daar iets aan doen." "Wat u ook zegt, op homoseksualiteit staat de doodstraf volgens de koran. Wie echt gelooft wat allah zegt, kan dus geen homo zijn," hield Cheppih vol." (http://www.parool.nl/993620549389.html)

Ron Haleber
10-05-03, 09:55
Geplaatst door dbonte
Onderstaande artikel werd enkele dagen geleden op Indymedia Belgium (http://belgium.indymedia.org/) gepost. Het werd verwijderd onder het motto dat het een lasterlijk artikel betrof. Mijn vraag aan jullie: vinden jullie dit ook?

De Nederlandse AEL is met de nieuwe kandidaat-voorzitter Mohammed Cheppih op levensbeschouwelijk vlak geevolueerd van conservatief naar ultra-conservatief. De uitlatingen van de kandidaat-voorzitter hebben in de pers al heel wat stof doen opwaaien.



Of het artikel lasterlijk is, dat zou bewezen moeten worden. Cheppih heeft deze uitspraken gedaan - zoveel is toch wel duidelijk! Bewezen zou dus moeten worden dat het "tendentieus" is of door de media uit zijn verband gerukt. Maar gezien de lange teksten als in het Parool van 26 april waartegen hij niet protesteerde, lijkt me dat een moeilijke taak.


Blijft het feit staan dat Cheppih door het AEL-bestuur als enige candidaat wordt voorgesteld...


Komst en toekomst van de AEL-NL / De 4e internationale en Islam

Ik ben lid van de AEL omdat ik vind dat Abou Jahjah uitstekend de mening van Marokkanen en veel andere moslims verwoordt. Wijs maar eens een betere aan...!?

Daarbij is het een onontkoombare noodzakelijkheid dat Marokkanen zich op een nieuwe manier organiseren en hun mening niet meer half onder stoelen of banken steken, maar recht voor zijn raap zeggen waar het op staat.

Ook Dyab is niet echt progressief in morele zaken. Maar het is duidelijk waarom. Een mijl op je achterban vooruitlopen heeft geen enkele zin en is enkel maar contraproductief...

Maar Dyab inspireert zich op meerdere tradities zoals de seculiere Nasser en de zwart-zelfbewuste Malcolm X. Dan leg je je niet op religie als het alles overheersende vast, schep je ruimte voor afwijkende meningen en discussie. En ook voor allerlei emancipatie.

Dat Dyab politiiek als "Resist" wat vreemd met belgische stalinisten in zee gaat en de gesprekken met de voor cultuur meer openstaande 4e Internationale afbrak, het zij zo. Dat de 4e Inter bij ons de Algerijnse Revolutie (Ben Bella) actief met illegale daden steunde waarvoor ze met gevang moesten boeten... Ook daarna hielpen ze de regering van Ben Bella - ja, dat glorieuze hoofdstuk van Links schijnt Dyab niet te kennen, en dat mag je betreuren...

De serie toespraken, interviews en artikelen, die ik publiceerde in Grenzeloos, het blad van de 4e Internationale, bewijst die openheid van deze beweging voor cultuur en Islam:

Artikelen in "Grenzeloos" over Islam en Revolutie, over Islam en Links in Nederland van o.a. het KMAN: Ron Haleber & Abdou Menebhi. (http://members.ams.chello.nl/rphaleber/grenzeloosb.html)

Ik herinner me nog hoe na het vertalen in het frans van een artikel, ik een Marokkaanse afdeling uit Frankrijk van de 4e Inter op mijn dak kreeg die meteen het Olympisch stadion af wilde huren voor een massameeting...


Maar goed, Dyab gooit de deur wijd open en experimenteert tenminste...! In elk geval bij Dyab ligt alles niet bij voorbaat al muurvast...! Hij laat een frisse wind waaien, zet zijn naffers op de tocht - en wordt daarin door ze gesteund...


Bij Cheppih - dat is wel duidelijk - is die ruimte er niet. Alles ligt met een bepaalde Saoedische interpretatie van de islam al van te voren vast.
Onmogelijk je in te denken dat Cheppih ooit met clubs van linkse Atheisten of Veelgodendienaars in zee zal gaan... De deur van de moskee valt definitief in het slot... De SGP zal dus de enige coalitie-partner zijn!


Ik polste eens informeel de mening van de Marokkaanse "leiders" van links en van rechts of er niet een alternatief als Benzakour moest komen - die zoals ik weet, met enige massage daar wel bereid toe zou zijn...

Maar het blijkt me dat iedereen zich erbij neerlegt. Cheppih zeggen zij, spreekt de jeugd aan, heeft een achterban, kan ook goed het woord doen en daar moet gebruik van gemaakt worden...

Wie ben ik om daar tegen te morren want het gaat om wat de Marokkanen zelf willen... En Dyab heeft - heel terecht - opzet en oprichting van de NL-tak aan de mensen hier overgelaten...

In elk geval is het initiatief van de Amsterdamse afdeling, het IDF-checkpoint een prima - zelfs ludiek - initiatief in de lijn van "provo"...

Ron Haleber
10-05-03, 13:34
Geplaatst door J.M.T.
Beste Ron



Voordat je verder gaat je goedkeuring te geven aan deze organisatie zou je eerst het artikel onder "De salonfehige terroristen" op dit forum moeten lezen.

Aardige, naieve mensen zoals jij en Job Cohen - daar is de AEL dol op!

Jajah, Nabil Marmouch en Cheppih zijn gevaarlijke mensen.

JMT, je hebt uit Trouw een wel zeer goedkoop hetzerig artikel geplaatst met enkel loze beweringen gebaseerd op uit hun verband gerukte citaten waarvan - gezien wel eerder gebeurde - het de vraag is of ze uit de mond van Jahjah komen.

Beluister ipdv het VPRO-interview van gisteren - ook topic op deze site.

Job Cohen met zijn Rob Oudkerk en Fatima Elatik zijn helemaal niet naïv, alleen wordt er veel modder naar ze gegooid - ook door jou blijkt...

rafiq
10-05-03, 18:07
Beste Ron,


Ik vind dat de AEL zich lelijk kan vergissen in zijn eigen achterban. als jij stelt dat Dyab een hoge pet op heeft van Nasser en het pan arabisme dan gaat de AEL een dikke flop worden.

Nasser is in mijn ogen een grote mislukkeling en crimineel die zelfs Hassan al Banna heeft geliquideerd.

Deze Nasser heeft meer kwaad berokkend dan goed gedaan. Waar is het Arabisch nationalisme nu?

Ik denk dat Abou Jahjah en Cheppi een verbond hebben gesloten uit onmacht.

Een puur zwaktebod. De naam keuze is verkeerd. Door Arabisch te gebruiken is er juist fitna veroorzaakt.

Dan heb je een paar randdebielen die met de Tamazigh vlag lopen te provoceren, dan vijandelijke infiltraties in de AEL. En de poppentjes zijn aan het dansen.

Is er dan sprake van Islamitische Broederschap? Neen.

Cheppi moet accepteren dat er onder de moslims weliswaar moslims zijn maar niks van de Islam moeten hebben. Een realiteit waar je rekening moet houden.

Niet iedereen denkt als Cheppi en de zijnen. Cheppi is niet voor iedereen de herder. Cheppi laat zich opsluiten in een organisatie, maar zaait zich overal uit, in een poging om hardnekkig aan de dwaling dat iets betekenis heeft te herinneren.

De Islamitische Democratische Partij is ook zo'n luchtballon. Wat denken ze wel? Dat er louter geen concessies worden gedaan?

Abou Jah Jah laat zich er graag opwijzen dat anderen < Communisten en nog meer van dat aloi> zich aan hem moeten aanpassen.

Het dictaat komt dus van Abou Jah Jah. Hij beslist. Iedereen die zich bij hem aansluit waaronder de PvDa dient zich aan de AEL regels te houden. Anders geen samenwerking.


In Nederland besta je alleen door de gratie van anderen. Zeker in de politiek.

Wat is zijn doel dan? Het Islamitiseren van de moslims? Emancipatie van de moslims?

Ik vind het erg vaag. Bij de lezingen hebben ze het meer over Israel dan over de Marokkanen problematiek an sich.

In Cheppi ben ik teleurgesteld dat hij zich toch verkiesbaar heeft gesteld voor de AEL.
De plaats om fanatici zum kalt stellen .

In dat opzichte heeft Abu Jah Jah weldoor dat Cheppi als die het slim had gespeeld de grote rivaal kon zijn van de AEL.

Liever zie ik dat ze samen optrekken. Maar Marokkanen zijn zowiezo al geen kei in organiseren laat staan SAMEN werken.

Abu en Cheppi mogen het van mij goed met elkaar vinden. Ik ben zeer bezorgd in wie de organisatie gaat leiden en gaat dragen en vooral UITDRAGEN van het beleid.
Samenwerking met HACI K lijkt mij zeer contra productief inzake de problemen die MG zelf heeft.

En waarom samenwerken? Laat eerst de mensen zelf iets op poten zetten.
De AEL moet minstens zoveel inkomsten krijgen, dat zij haar dagdromen zo kan bewerken, dat de cultuurbereikconsument die door gevoelens moet worden overmand in plaats van zich rekenschap te geven van het al te narcistische, niet afgestoten wordt.

i.v.m. de discussie over onze positie in NEderland.

De AEL omzeilt op subtiele wijze de eisen die Marokkanen stellen inzake lde volgende koers.

Schijnbaar wordt dat niet Ron de koers van Nasser.

Hoever moeten wij van de neurose af blijven?

Omdat wij ook met die hansworsten van de semi overheid te maken zullen krijgen:

Aan figuren die met simplistische versies van het Oedipuscomplex komen aandragen stellen wij ons voor als probleemloos en ongeremd.

De AEL is een gezond compromis tussen met voorkennis behaalde esthetische winst en geraffineerde huichelarij.

Of ze moeten maar eens echt noten kraken en af van dat gezeur over Israel. Israel geloof ik wel en de problematiek, maar eerst orde op zaken in de eigen HEIMAT.

Ik kan ze zo niet serieus nemen. En ik kan ze zeker niet serieus nemen als de AEL niet open staat voor kritiek. Alsze dat niet zijn. Zullen ze zekewr niks bereiken.

Vreemd Ron dat jij ernog in geloofd.

Ron Haleber
11-05-03, 12:01
Geplaatst door rafiq
Beste Ron,

Ik vind dat de AEL zich lelijk kan vergissen in zijn eigen achterban. als jij stelt dat Dyab een hoge pet op heeft van Nasser en het pan arabisme dan gaat de AEL een dikke flop worden.

Nasser is in mijn ogen een grote mislukkeling en crimineel die zelfs Hassan al Banna heeft geliquideerd.

Deze Nasser heeft meer kwaad berokkend dan goed gedaan. Waar is het Arabisch nationalisme nu?


Geplaatst door rafiq
Cheppi moet accepteren dat er onder de moslims weliswaar moslims zijn maar niks van de Islam moeten hebben. Een realiteit waar je rekening moet houden.

Vergelijk jouw beide uitspraken met elkaar...!

De factor "Nasser" opent nou juist de seculiere ruimte voor mensen die niet enkel via een dominantie van Islam zich willen organiseren. Die Islam als van Cheppih drukt alle emancipatie en discussie dood. Dan wordt de AEL een moskee/kerk net als de SGP...

Voor Marokkanen is er nu eenmaal niets anders voorhanden. Nergens in de Arabische wereld bestaat een normale democratie, dus een normale civil society met seculiere ruimte waar je je vrij kan uiten. Dat lijkt me toch wel te begrijpen...


Dat gezeur van die oliedomme horde Nl-ers: JMT's, Puks, Manc's met hun flauwe Bush-gezeur en gezemel over "instant-democratie" bij toverslag, dat slaat echt nergens op.

Ze hebben nog nooit de geschiedenis van één arabisch land bestudeerd en begrijpen dus niet dat 'nationalisme' al een geweldige vooruitgang is op totalitaire religie...

Het is puur sadisme en leedvermaak van die gozers die eigenlijk op Polinco.nl thuishoren bij hun domme racistische soortgenoten...! Rafiq dat heb jij toch ook wel door...?



Dan de persoon van Nasser zelf: natuurlijk was het een dictator... Correctie: hij vermoordde niet Hassan al Banna maar Sayyed Qutb...! Hij vervolgde dus de fundies.

Maar goed, Anwar Sadat deed het omgekeerde:
hij zette Links in het gevang en papte aan met de Sayyed Qotbs...

Liep het daarom beter met hem af....??? Er zaten wel erg veel al Jihad-kogelgaatjes in zijn body toen hij er bij neerviel...?



Geplaatst door rafiq
Abou Jah Jah laat zich er graag opwijzen dat anderen < Communisten en nog meer van dat aloi> zich aan hem moeten aanpassen. Het dictaat komt dus van Abou Jah Jah. Hij beslist. Iedereen die zich bij hem aansluit waaronder de PvDa dient zich aan de AEL regels te houden. Anders geen samenwerking.


Jahjah heeft niks te dicteren. Hij zal democratisch moeten samenwerken met de vlaamse PvdA. Daar koos het AEL-bestuur voor. Onzin om van Jahjah een dictator te maken.



Geplaatst door rafiq
In dat opzichte heeft Abu Jah Jah weldoor dat Cheppi als die het slim had gespeeld de grote rivaal kon zijn van de AEL.

Liever zie ik dat ze samen optrekken. Maar Marokkanen zijn zowiezo al geen kei in organiseren laat staan SAMEN werken.


Cheppih en Jahjah staan in principe althans, voor twee totaal verschillende zaken...! Saoedisch fundamentalisme en de Islam in Libanees muticulturele setting...

Begrijp je het verschil...? Ze te laten samenwerken kan toch op niets uitlopen...!

Dan krijg je een seculiere politieke partij binnen een moskee als al Furqaan... Hoe stel jij je dat voor? Vertel me dat eens!



Geplaatst door rafiq
De AEL moet minstens zoveel inkomsten krijgen, dat zij haar dagdromen zo kan bewerken, dat de cultuurbereikconsument die door gevoelens moet worden overmand in plaats van zich rekenschap te geven van het al te narcistische, niet afgestoten wordt.

Over dat geld hoef je je met Cheppih echt geen zorgen te maken...! De Saoedies weten heus wel legale wegen genoeg om Cheppih onopvallend te financieren. En geld stinkt niet voor Cheppih.


Geplaatst door rafiq
En ik kan ze zeker niet serieus nemen als de AEL niet open staat voor kritiek. Alsze dat niet doen, zullen ze zeker niks bereiken.
Vreemd Ron dat jij ernog in gelooft.

Rafiq dat is erg makkelijk praten. Noem me dan een andere club als die AEL waar ik volgens jou beter lid van kan worden om Marokkanen te steunen...!

Zeker een van die clubs van de Al Furqaan-moskee waar jij cursussen volgt...?
Noem me er eens ééntje van...?

Ron Haleber
11-05-03, 13:39
Geplaatst door J.M.T.
[B]Hallo Ron

Oeps Ron, waar heb ik over "instant-democratie" gesproken?

Ja hoor dat "begrijp" ik wel. Als je de verschillende moslim groepen, christenen en Koerden bij elkaar kunt krijgen in één nationalistisch verband dan heb je al wonderen verricht zélfs als dat onder een dictator als Saddam moet gebeuren.

Ben jij nu aan het stoken Ron of ben je verward?
Sadisme???????? Leedvermaak?????? Hoe, Waar, Wanneer?

JMT, je spreekt in elke bijdrage van je over je instant-democratie zonder uit te leggen wat daar allemaal voor historische processen bij nodig zijn om democratie en civil society waar te maken....

Het artikel "democratie", JMT, jij koopt het gewoon bij pakjes in bij Dirk van der Broek... Even in de mixer en floep lekker klaar...!

Is het nog in de aanbieding deze week...? Zeg dan even waar!

Ik zie je er sadistisch bij lachen als de moslims jouw recept niet oppaken!

Het valt patsboem uit de hemel neer op het bord van elke moslimprikker die iets zinnigs probeert te zeggen over islam.


Maarten heeft jou ook door: jij bent een nog grotere fundie dan die op dit prikbord... En je zet tot fundamentalisme aan.

Je bent nog veel erger dan Victory of Bil@l - die doen nog enige minimale moeite om iets aan te tonen! JMT, wanneer ga je eens je hersens gebruiken...?



P.S. Wel de aanrecht schoon achterlaten als je iets plaatst...!

Niet een meter ongebruikte restjes rond laten slingeren op dit pb... We houden hier van nette dames in onze keuken...!

Puk
11-05-03, 15:10
Geplaatst door Ron Haleber

Dat gezeur van die oliedomme horde Nl-ers: JMT's, Puks, Manc's met hun flauwe Bush-gezeur en gezemel over "instant-democratie" bij toverslag, dat slaat echt nergens op.

Het is puur sadisme en leedvermaak van die gozers die eigenlijk op Polinco.nl thuishoren bij hun domme racistische soortgenoten...!

En dan is het nu weer tijd voor de Cursus...

RECLAME DOE JE ZO!

Goedemiddag allemaal.

In deze aflevering behandelen we de Associatie.
De associatie als middel om ons produkt te promoten.
Ik geef een voorbeeldje:

Haleber - Oliedom
Haleber - Flauw Bush-gezeur
Haleber - Gezemel
Haleber - Slaat nergens op
Haleber - Sadist
Haleber - Leedvermaak
Haleber - Dom
Haleber - Racist

En een voorbeeldje van Associatie en Herhaling:

HALEBER - POLINCO.NL
HALEBER - POLINCO.NL
HALEBER - POLINCO.NL
HALEBER - POLINCO.NL
HALEBER - POLINCO.NL
HALEBER - POLINCO.NL
HALEBER - POLINCO.NL
HALEBER - POLINCO.NL

Zo die associatie zit er nu goed in!

Begrijpt u wel?

:moe:

rafiq
11-05-03, 15:51
Beste Ron,

Bedankt voor je reactie.

Minderheden of meerderheden, iedereen mag zich organiseren.

Overigens een organisatie is altijd drie of meer. Dus nooit twee. Dat is een koppel. Cheppi en Dyab! Ken je nog Ina Brouwer en Mohamed?

Organisatie kunnen formeel van fuzzy tot leninistisch-stalinistisch gaan,
Ik ben zelf niet zo'n organisatieman en dus zie ik het liefst een loosely-coupled-organisatie om mee te werken, is de AEL is een voorbeeld van een dergelijke organisatie? Kun jij ons dat vertellen Ron?

Dit geheel in tegenstelling met een hierarchische organisatie bijv. zoals in veel bedrijven en in een absolute monarchie.

Ook moet zo'n organisatie wat mij betreft voldoende fuzzy zijn , dwz er moet mee rmogelijk zijn dan één en nul.

Welke vorm je kiest hangt af van welk doel je met welke mensen ten koste van wie je wilt bereiken.

Lenin dacht dat de proletarische staat- waarbij alle productiemiddelen in handen zouden zijn van de arbeiders alleen maar verwezenlijkt kon worden door middel van een revolutionaire voorhoede (partij) organisatie.

Met zo'n revolutionaire voorhoede hebben we echter of het nu om communisten of facisten gaat slechte ervaringen.

Ik ben altijd huiverig voor verhalen waarbij een spreker vertelt dat hij het met die en die goed voorheeft als die hem nu maar de opdracht geeft zijn leider te worden.

Kijk maar eens in Iraq waar de Sjiet als een Godheid wordt binnengereden!

Zelfs veel leidinggevnde AEL'ers zijn door de wol geverfde 'vrijgestelden' die maar wat blij zijn met de ellende die er in de wereld is, want dat bezorgt hen een leuke spannende baan in een opgefokt wereldje dat de facto nergens over gaat.

Correctie: Ik maak van broeder Dyab geen dictator..Hij geeft alleen het dictaat aan dat mensen zich moeten aanpassen aan zijn iedeen. Daarna gunt Dyab ieder zijn eigen tent. Hij heeft duidelijke eisen gesteld aan de PvDa. Dat maakt hem GEEN dictator!

Gisteren op Canvas geeft hij het duidelijk aan. Een Ighwan, Salefi, Marxist, Agnost moeten bij ratio Broeder Dyab gelijk geven!

Waarom Ron zou jij lid moeten worden van een club als je jezelf zeer goed kan organiseren?

Jouw lintje komt toch ook niet van een leien dakje vallen? Moslims zouden zichzelf beter moeten organiseren, in hun buurt, buurthuis, moskee.
Ik heb met Marokkanen de ervaring als er leden zijn van een Marokaans samenwerkingsverband noem het een moskee, stichting, voetbalvereniging etc etc dat het een starre "ons kent ons" circuit wordt. En zeker met betalende leden.

Ron...Jij moet dat toch allang weten. De jongeren die zo verfoeiend reageren op hun eigen ouders die de zaak vernaggelen voor de eigen jeugd..Zij moet het grootste woord hebben dit nare trekje zeer goed overgenomen.

Bij de AEL Ron is het echt NIET anders!

Vriendelijke groet

Rafiq

Maarten
11-05-03, 17:07
Gaypride,
vele moslims zijn gewoon nóg erger over homo's, dan vele Autochtonen over Islam! They just don't get it! Ze zijn er flink mee bezig, maar snappen gewoon níet waar het over gaat! En éigenlijk willen ze het ook niet weten, want ze zijn bang dat ze dan meteen de basis van hun ongenoegen kwijt zijn, terwijl ze daar toch wel degelijk goede redenen bij voelen. Ze blijven dan steken in redeneringen van: ja maar, het is fout, omdat het fout is, en daarom is het fout, want het is fout..
Ze duiken in die wereld als een scheut olie in water. dat mengt nooit, en leidt ook nooit tot echte uitwisseling, en dus nooit tot realistisch begrip.

Cheppi: "wie echt gelooft wat Allah zegt, kan geen homo zijn.'' Je ziet 'm bijna zitten, met zijn Boek op de knie, en dan kijken naar de realiteit en met zijn hoofd schudden van: Dit kan gewoon niet waar zijn, dit klopt niet met de tekst. Zó ver gaat dat bij hem, en niet verder..

Die man snapt gewoon niet, dat er homo's zijn die echt diep-gelovig zijn, en kan dus hélemaal niets met dat fenomeen. Daar heeft ie totaal geen antwoord op. En daar krijg je die kletspraat van. Het echt geloven wat Allah zegt, dat slaat dus op de compléte Koran. he? Op de héle kern van de leer, he? Nou, volgens cheppi kúnnen homo's dat helemaal niet! Of op zijn minst zijn ze totaal inferieur in hun begrip van het hele geloof.

Dit gaat nog véel verder dan de leer zelf! Zelfs wanneer je ervan uitgaat, dat homo-zijn foute boel is, dan nog is het een zonde, zoals er vele anderen zijn, en betekent het helemaal nog niet dat hij zich totaal diskwalificeert in het geloof. Cheppi is hier nog heiliger dan Paus Mohammed, of als de Almachtige zélf.
Je kunt op zich wel tegenwerpen, dat Cheppi zich hier nog niet duidelijk over uitgelaten heeft, maar zijn formulering sluit al helemaal aan bij het volksidee, dat homo-zijn echt compleet foute boel is, en dat er hooguit hier en daar nog wat excuses te verzinnen zijn, waardoor je ze helaas nog nét met rust moet laten..

Dat menselijk onbegrip leidt ook tot van die onwaarachtige constructies, zoals dat homo-zijn mág, maar O Wée, als ze seks hebben, want dan worden meteen de ergste straffen uit de kast gehaald.. Men haast zich dan nog te zeggen, dat het niet vaak voorkomt, en dat er veel getuigen als bewijs moeten zijn, maar waar het eigenlijk héen zou moeten, dat is volstrékt duidelijk!
Stel maar gerust dat de religie uit de kast wordt gerukt, om het primaire gevoel bij hetero's over homo's mee te legitimeren. En alle oproepen vanuit de godsdienst om anderen vanuit hun anders-zijn (inhoudelijk) te respecteren, worden juist bij déze gelegenheid in de kast gezet.

Het druist in feite ook helemaal in tegen cheppi's streven, waarbij de groepen in de samenleving vanuit hun eigen eigenheid bestaansrecht hebben. In feite zou AEL inderdaad een apart ondersteuningsprogramma voor homo's moeten hebben. Als AEL dat niet doet, dan is het inderdaad een hypocriete club, die enkel over principes praat, zoalng ze daar vanuit hun eigen visie baat bij hebben. Dat kennen we. De mensheid doet niet anders..

Cheppi buigt zich helemaal niet over de inhoudelijke kant van de zaak.. Als je dat hele Sodom- en Gomorra-verhaal eens goed bekijkt, dan zie je dat er een héleboel soorten van seks onder éen noemer genoemd worden. En ál die dingen roepen in feite eenzélfde soort weerzin op. Het gaat állemaal om seks om de seks en buitenissigheden in de manier waarop.. Perversiteit dus. Het gaat om mensen die enkel- of vooral door seks gedreven worden, en die zich daarbij geen fuck interesseren voor wat ze daarbij veroorzaken enz.. Seks heeft daarbij de top-prioriteit, en de nadruk daarop gaat dus ten koste van de algemene menselijkheid, die de godsdienst juist wenst te bevorderen.

Met deze S-G voorschriften is dus duidelijk eenzelfde soort belang gemoeid, als met de voorschriften die stellen met wie je wel of geen seks mag hebben. En eigenlijk ook met alle zedigheidsvoorschriften voor vrouwen, die moeten voorkomen, dat deze sterk bij mannen levende drijfveer een kans krijgt. En stel je ook maar voor, dat een vent het regelmatig doet met zijn huishoudster, zijn tante en zijn zus, dan zit je op eenzelfde soort lijn als S-G! Dat is dus zwáar haram..

Maar vallen homo's nou per defnitie onder deze categorie? Wél als ze het uitsluitend alleen maar dáar om doen, en hun hele leven inrichten op seks, en niet op de menselijkheid die de godsdienst wenst te creeren.. Maar sorry hoor, homo's hebben nog heel wat andere gevoelens in hun relaties. En voor hen is seks net zo belangrijk als voor hetero's.. Maar dat wil helemaal nog niet zeggen, dat ze hun menselijkheid voortdurend verlagen voor seks.
Voor béide groepen bestaat het 'gevaar' van fixatie op seks! ( :hihi: je zult maar 17 zijn..) Maar voor hetero's bestaat een oplossing: zo snel mogelijk trouwen, en dan fuck je er maar op los!.. Maar voor homo's? Eén keer betrapt worden door een groepje, en dan steniging?? Belachelijk! Zoiets past totaal niet bij de leer. Homo's zijn wat seks betreft helemaal niet erger dan hetero's..

Over S-G, seks, geloof, en Islam is echt héel wat op te merken, en dat moet je ook doen, om daar een volwassen visie op te krijgen. Maar wat onze islamgeleerde Cheppi met homo's doet, dat komt rechtstreeks uit het zondagschool-boekje voor koorknapen: moraal voor beginners. En nee, ik ben geen homo. Ik heb alleen geleerd, dat het mensen zijn, die net zo goed als ieder ander op hun eigen manier begrepen dienen te worden. Cheppi heeft hier nog een lange weg te gaan.
Moet dit jongeren gaan opvoeden? Zelfs vertegenwoordigen? Zijn dit de wijze lessen voor een groep, voor wie seks vaak juist probleem nummer éen is? de SGP voor de Angry Young Men, die het niet meer pikken?? Ik pak de chips er vast bij, voor hoe dat moet gaan aflopen..

Wel kan ik me helemaal vinden in cheppi's idee over sexueel geetaleer. Massa's Autochtonen die er al net zo over denken. In de meeste dorpen en kleinere steden zie ja dan ook een héel ander beeld als in de grotere steden. Die zijn net als de TV en de vele Bladen éen grote hetero-parade. Begin daar maar mee, en laat de gayparade met rust! Laat die jongens ook maar eens een keer. Die hebben zo weinig kansen, dat ze wel een keer mogen. Moet je nou meteen zo'n klein splinter-evenementje aanpakken? Slap hoor, pak de grote hap maar. Werk zat.

gaypride
12-05-03, 02:18
Maarten bedankt voor je bericht

Gelukkig zijn er een heleboel Moslims die er heel anders over denken dan wat Cheppih zegt over homo's. Dat vind ik eigenlijk nog veel belangrijker.
Ik ben hier gekomen in november 2001 en ik had nooit gedacht dat ik hier zo lang zou blijven, maar ik heb hier een hele goeie tijd gehad en dat zegt toch wel iets.
Verder moeten we veel geduld hebben want je kunt deze zaken niet zo makkelijk veranderen, maar gelukkig zijn er ook veel verstandige Moslims die nadenken en dus is er altijd geloof en hoop op de toekomst hoe erg ook de situatie voor veel Moslimhomo's is.
En er zijn ook actief Moslims op een positieve manier hiermee bezig (zie mijn signature)
Als ik dit geloof niet had dan zou mijn leven waardeloos zijn.

:wijs:
Gp

ps:

En nee, ik ben geen homo.
grappig toch dat hetero's er vaak bij zetten dat ze geen homo zijn
ik doe dat nooit "En nee, ik ben geen hetero" :hihi:
no offense ;)

Maarten
12-05-03, 03:04
Bedankt GP. Goeie aanvulling, want straks denkt weer iemand dat alle moslims even erg zijn of zo.. :hihi: het zijn beroerde tijden..

Ik buig me altijd graag over de fundamenten van dingen. In dit geval dus even over de vraag hoe het nou theoretisch precies zit met homo's en islam.
Fundamentalisten buigen zich in het algemeen juist níet over de fundamenten van zaken! En de reactie van Cheppi vond ik ook weer eens weinig doordacht en doorleeft. Het lijkt me zo'n kookboek-moslim. Dat wou ik even kwijt....

En ik ben nogal erg overtuigd van mijn visie op Sodom en Gomorra, en op voorschriften over seks in het algemeen. Het gaat allemaal over hetzelfde. Seks moet gewoon niet de overheersende mentale factor zijn, en geen rotzooi in de samenleving veroorzaken.
Voor zware straffen lijkt alleen maar plaats voor mensen die permanent niets anders doen. En dat kun je van homo's in het algemeen gewoon niet zeggen..

Leuk stuk vanavond op TV over een islamitische rechtbank, en een vent die prostitue's vermoordde vanwege hun "walgelijke activiteit". (zelfde soort redenering als bij homo-vervolging.) De man beriep zich op een passage over "mensen die hun bloed niet waard waren". De rechtbank haalde daar een streep door, omdat letterlijk vast stond voor wie dit soort zware beschuldiging goldt. De vent werd gewoon ter dood veroordeeld.

gaypride
12-05-03, 03:12
het zijn beroerde tijden..

het is maar hoe je er naar kijkt en hoe je je leven leeft.
Als je de media gelooft dan zijn het beroerde tijden.
Als je om je heen kijkt buiten de media dan gebeuren er heel andere dingen

Maar zo beleef ik het

:knipoog:
Gp

Dutchguy
12-05-03, 08:24
Mooi geschreven Maarten, eigenlijk niets aan toe te voegen. Wat mij betreft de spijker op zijn kop.

Maarten
12-05-03, 16:12
Geplaatst door Dutchguy
Mooi geschreven Maarten, eigenlijk niets aan toe te voegen. Wat mij betreft de spijker op zijn kop.

Bedankt! het gekke is, dat je niet eens veel hoeft te doen om tot mijn opvatting te komen. Gewoon met homo's omgaan, en er dan achter komen dat daar veel prima mensen bij zitten, die hele goeie dingen doen, denken en voelen. Het zijn nét mensen.. :hihi: Dan raak je gewoon af van die primaire hetero-reactie, en snap je hoe onvolwassen die is.. En dan snap je meteen die religieuze voorschriften ook veel beter. Dan snap je ook meteen de hele eenheid in de moraal in religies over seks.., en wat de hele zin daarvan is.

En dat voelt ook 100x zo overtuigend, als die jongens die van niks weten, en die maar met die voorschriftjes zitten te miereneuken, onder aanroeping van hoe onfeilbaar de profeet wel niet was..
Veel christenen veroordelen homo's net zo goed, maar daar zie je toch ook, dat ze met die veroordeling in hun maag zitten.. Ze roepen wel, maar de overtuiging is toch niet echt rond.

Maarten
12-05-03, 17:08
Geplaatst door Joesoef
Jammer dat die oude stukjes van Chatoloog niet meer online staan. Hij en Cheppig hebben dezelfde woorden en streken. Das pas erg, je zal maar zo iets in de 2e kamer krijgen.



Geplaatst door Joesoef
Cheppig is een voorstander van de sharia. Naar zijn zeggen maken lijfstraffen daar maar een klein onderdeel van uit.

Interessant is dus waar chepig zijn sharia voor de rest uit bestaat. Het verslaggevertje van trouw vergat daarop door te vragen. Leuke vragen zijn bijvoorbeeld wat doen we met islamitische vrouwen die zwanger zijn maar ongetrouwd? en de waarde van een vrouwelijke getuigenis(50%). Of wat is haar aandeel in het erfrecht.

Zo zijn er nog tal van leuke vragen voor chappy.

Geplaatst door De Rode Roos
…want hij wil geen eilanden kweken. Maar hij wil wel een zuil! Dus hij is niet bereid tot compromissen, om geen eilanden te kweken, dus laat die eilanden dan maar ontstaan. Het lijkt dus een beetje een mix tussen selfulfillingprophecy en een soort cirkelredenering, ik weet niet precies hoe ik z'on standpunt moet benoemen....

Ik vraag me ook af of op deze natuurlijke weg animo is. In Nederland hebben we dit min of meer al achter de rug en ik denk dat veel mensen geen zin hebben in een nieuwe verzuiling want die zijn al een ontwikkeling verder...


Geplaatst door Ron Haleber
Bij Cheppih - dat is wel duidelijk - is die ruimte er niet. Alles ligt met een bepaalde Saoedische interpretatie van de islam al van te voren vast.
Onmogelijk je in te denken dat Cheppih ooit met clubs van linkse Atheisten of Veelgodendienaars in zee zal gaan... De deur van de moskee valt definitief in het slot... De SGP zal dus de enige coalitie-partner zijn!

Dit raakt allemaal aan de kern van de zaak! Je kunt wel lullen over rechten en de vele surroundings in de zaak, maar de centale vraag is gewoon: waar stáat die vent nou eigenlijk voor?
De kern van de zaak blijft aardig verborgen, en dat is precies waar iedereen zijn twijfels over heeft.

Joesoef spreekt al onomwonden over “streken”, en die heb ik bij chatoloog echt volop gezien. Ik noem het echte geloofs-manipulatie. Zit dicht aan tegen de hersenspoeling bij religieuze secten, waar in Nederland zware strijd tegen gevoerd is. En de reden: de overduidelijke oneerlijkheid in de verhalen. Er wordt politiek bedreven, die gericht is op afzondering van de aanhang en op polarisatie, zonder dat precies duidelijk wordt waarom. Er wordt alle mogelijke moeite gedaan om te voorkomen, dat de aanhang kennis neemt van andere geluiden. En die worden dan ook flink gedemoniseerd, waarbij elke poging om duidelijkheid te scheppen over die andere geluiden resoluut wordt afgekapt. Het is een “wij tegen de rest”, waarbij elke leugen geoorloofd lijkt. Dát is wat ik zag bij chatoloog.

Dat is tegen het waarheidsstreven, dat alle godsdiensten voorschrijven. En het is beslist tegen de Nederlandse moraal, ie op levensbeschouwelijk gebied absoluut eerlijkheid en openheid wenst, júist omdat het op dat gebied al moeilijk genoeg is om in waarheid te leven, en het heel belangrijk gevonden wordt, dat daar samen in openheid over gepraat wordt.
We weten hier heel goed, hoe beperkt mensen kunnen zijn, en hoe snel er fouten gemaakt worden, en hoe belangrijk discussies dus zijn, en hoe belangrijk de kwaliteit van de waarachtigheid dus is, zeker in echte geloofs-zaken.
Noem die Nederlandse intentie maar gerust behoorlijk islamitisch! Leugens in het geloof gelden daar meen ik als zware zonde..(of vergis ik me?) In Islam moet je niet rotzooien met waarheid..

In Nederland hebben we dus een combinatie van opkomst van Islam, en van een neiging tot polarisatie vanwege de eigenheid bij allochtonen. Die combinatie hoeft beslist niet slecht te zijn. En moslims die zich daar beter van voelen, die gun ik dat van harte.. Verbetering van het zelfbeeld en aandacht voor het eigene lijkt me een goede zaak, zelfs een recht.
Maar de combinatie kan ook héel slecht werken: dan krijg je dus secte-achtig afzonderingsgedrag, met opzettelijk véel onwaarheid. Intolerante clubs, die enkel vriendelijk zijn, als ze hun eigen eenrichtingverkeer kunnen ventileren. Clubs die – als puntje bij paaltje komt – overduidelijk vinden de waarheid in pacht te hebben.
Ik kan niet echt meer oordelen over chatoloog, maar wat ik gezien heb gaat behoorlijk die kant op. Hier werd haat verkocht onder het mom van religieuze boodschap.