PDA

Bekijk Volledige Versie : Maroc.nl gered!!!.. RON!..



Maarten
01-05-03, 15:09
Maroc.nl gered!!!
------------------

Door Ron!


Na Netwerk van eergisteren stond maroc.nl mogelijk alweer op de rand van de afgrond van het media-monster.. Kwaadwillenden – voor zover zij hun laptop tenminste nog hadden – leken nu vrij baan te hebben om maroc.nl een halve doodsteek toe te brengen met verhalen, dat maroc.nl blijkbaar een broedplaats van allerlei illustere criminelen, louche types, en onsamenhangend gajus zou zijn…. Wrede klauwen grepen reeds rond ons beminnelijk Forum…

Forget it!!!!!!!

Want op diezelfde dag toonde het Journaal de jaarlijkse lintjesregen.. Niets opvallends, zou je denken.. Eigenlijk net zo’n natuurlijke zaak als ahem.. de kwaliteit van dit forum voor óns, nietwaar?… :D

Wŕ-ŕnt….

Ron is gisteren door Job Cohen - plaatsvervanger van hare Majesteit - niet slechts tot lid ON benoemd, maar zelfs geslagen tot:

RIDDER IN DE ORDE VAN ORANJE NASSAU !!!!

http://www.ronhaleber.nl/ron-cohen.jpg


De man heeft dus niet 40 jaar lang kabeljauw verkocht, de sportvereniging opgelicht, dan wel door levensstijl ambtelijk DNA gekregen, maar met name allerlei interland-successen gescoord met allerlei ongrijpbare groepen moslim-allochtonen - binnen en buiten hun moskees, online en offline... (zoals hij het zelf uitdrukt)


Dat ie in de zaal daarna niet meteen met eieren bekogeld is blijkt uit de felicitaties hier door econoom Rachid Jamari, gemeenteraadslid in Amsterdam:


http://www.ronhaleber.nl/ron-rchd.jpg


En ook al niet beducht op groenten, waren klaarblijkelijk Tjeerd Herrema stadsdeelvoorzitter Zeeburg, en rechts: Mustafa Ustalar, deelraadslid-buurtactivist: (aldus de site van Ron.)


http://www.ronhaleber.nl/ron-tjeerd.jpg


Aan de koppen te zien kreeg Ron de onderscheiding dus niet vanwege het onder de mat vegen van de schandalen in de Nederlands-Marokkaanse betrekkingen. (of juist wel: ik weet niet hoe dat werkt in die kringen..)

(Kortom: schanderoepers over maroc.nl : Mňeven!!! )


Ik deed navraag bij Ron over de benoeming, en dat leverde het volgende op:



In '68 werd Ron in de Jordaan al voorzitter van de club "Dar Essalam" waar hij meteen een Marokkaans bestuur aanstelde vanwege hun eigen verantwoordelijkheid (dat was toen zeker iets revolutionairs.) Hij hief de club op toen Marokkaanse en Turkse zelforganisaties begin jaren 70 uit de verf kwamen, en bleef daar ondersteunend voor. Zie bijvoorbeeld: www.ronhaleber.nl/zeeburg.html

Job Cohen vermeldde nog, dat Ron initiatieven nam voor de verbetering van de betrekkingen met Indonesië (waar hij ook les gaf aan universiteiten).
Vanaf de 60er jaren organiseerde hij al lezingen en cursussen over Arabische cultuur en religie. Schreef vele artikelen en boeken zoals over de "Rushdie-effecten" op onze maatschappij (SUA), "Islam & Humanisme" (VU-uitg.) over moderne islam-interpretaties. Hij mengde zich als eerste Nederlander in Islam-discussies in de Arabische wereld, met een dik-, in Damascus uitgegeven Arabisch boek over de 'Islamitische Rede': http://members.ams.chello.nl/rphaleber/arabisch.html
Hij deed vele jaren veldwerk in Marokko in een uitvoerige studie over de culturele, politieke en godsdienstige houding van jongeren: www.ronhaleber.nl/a.html

Ron heeft altijd gewild, dat allochtonen hun eigen boontjes zouden doppen, en heeft daarmee een hoop gedonder gehad met goedbedoelende subsidiegevers, die vooral vinden, dat Turken en Marokkanen eerst naar Nederlanders moeten luisteren en doen wat die zeggen..
Intussen houdt ie dus wél in de gaten hóe Turken en Marokkanen dat doen, en wat daar zoal fout bij gaat.

Echt geinig is, dat Ron lid van AEL is! En ondanks al zijn pittige kritiek daarop op maroc.nl en zeeburgnieuws.nl heeft AEL ‘m er nog niet verbannen. Is dát niks voor Netwerk??
De enige echte Ridder in de Orde van Oranje Nassau bij AEL????..
Voor 10.000 euro bij Karel, Ron! Voor minder doe je het niet!!..

Ron is/was op zich voorstander van AEL. Hij begrijpt heel goed, dat er allerlei goede redenen achter AEL zitten, en vindt vooral dat Marokkanen gewoon zelf hun eigen meningen en activiteiten moeten bepalen. Dat ze daarbij eerst stevig op hun bek vallen, dat hoort er bij, en daar moeten ze maar van leren!
Maar intussen was de levensvatbaarheid van een Nederlandse AEL altijd al de vraag, en wordt zijn twijfel met de dag groter. Cheppi is nou niet bepaald een Jahjah.. En Jahjah niet bepaald een fundi Saoudische islamoloog…

Ron is uiteraard blij met de onderscheiding. Waardering voor jarenlange noeste arbeid is het hoe dan ook toch. Hij ziet er vooral de praktische voordelen van, bijvoorbeeld bij medewerking door Ambassades. Die schrokken zich nogal eens rot als hij medewerking wilde bij mensenrechten-projecten of projecten voor vrijheid van meningsuiting daar (Marokko, Syrië). Dat zou veel te link zijn. In praktijk wist Ron zichzelf wel in te dekken. Maar insiders bij Buitenlandse Zaken hebben nou al opgemerkt, dat er met zo'n onderscheiding toch wat meer rekening met je houden dan met een willekeurige toerist die daar langstippelt omdat hij zijn geld of paspoort kwijt is.

Ron schreef nog dit: Op zich vind ik de onofficiële onderscheiding die ik ontving uit handen van een Marokkaan die op ons Ministerie van Justitie werkt - een familielid van politieke martelaren in Marokko - natuurlijk even imposant. Dat gebeurde namens de "Association des Parents et Amis des Victimes de la Disparition au Maroc" (APADAM), de Vereniging van de Ouders en Vrienden van Slachtoffers van Verdwijning in Marokko, die als devies heeft: "Samen voor een Vrij en Democratisch Marokko 1970-2000". Hij leverde een plaatje bij:


http://www.ronhaleber.nl/APADAM.jpg


Ahh.. toch mooi hoor. Graag feliciteer ik Ron, en hoop dat hij zijn opgedane ervaringen hier op de een of andere manier kwijt kan..

lennart
01-05-03, 15:19
Lennart feliciteert zijn goede kennis Ron van harte.

Lennart hoopt dat Ron nog vele andere indrukwekkende projecten kan opzetten en dat de naam Ron Laheber nog vaak wordt uitsproken. Dus met z'n allen: Ron Laheber!

Joesoef
01-05-03, 15:19
Tja. Zouden die mensen op dat feestje daar ook op de hoogte zijn van die ene reply van ome Ron waarin hij een medeprikster aan het uitschelden is?

Internet laat sporen na. Ron dus ook.



Tabee Ronnie !

nouwra
01-05-03, 15:24
Ron,

Namens mij mijzelf.

Proficiat! :duim:

Mark
01-05-03, 15:41
Ron gefeliciteerd!

Ik hoop zelf ook nog eens ridder te worden! (je weet wel zo'n kruisvaarder) :)

Victory
01-05-03, 15:42
Wie is Ron? Is ie hier op het forum ofzo?

Mark
01-05-03, 15:44
Geplaatst door Victory
Wie is Ron? Is ie hier op het forum ofzo?

Arme Victory.... heeft ie alle perikelen rondom Ron gemist!

Tomas legt het je allemaal wel even uit!

Tomas
01-05-03, 15:56
Geplaatst door Mark
Tomas legt het je allemaal wel even uit!

Nou vooruit dan maar weer:

Ron Haleber is een wat oudere man die dweept met het verleden en een klein beetje miskend is. Hij is eigenlijk veel belangrijker dan men hem over het algemeen vindt, vooral hier op het PB.

Hij heeft een website opgezet om wat belangrijker te lijken. Ook dat hielp niet echt en is hij op een gegeven moment maar hier begonnen met prikken onder een aantal nicks. 1 ohficiele en een aantal om op hem te reageren alsof ie echt interessant is.

Hij irritert nogal veel prikkers met zijn hoogdravende en zichzelf ophemelende manier van schrijven. En heeft daardoor regelmatig nogal wat aanvarinkjes. Dat ontaard meestal in ordinair schelden. Vooral van hem dan en een heel klein beetje van Cc. Maar dat laatste stelt echt niks voor.

Maar goed, wat hem hier niet is gelukt is blijkbaar wel bij de konining gelukt.

Gefeliciteerd Ron.

sil
01-05-03, 16:14
Ron Proficiat

~Panthera~
01-05-03, 16:14
Je moet toch voorgedragen worden voor zo'n lintje ?? :confused:

Ja......kom op...........WIE heeft het gedaan ????? :melig:

Tomas
01-05-03, 16:16
Geplaatst door ~Panthera~
Je moet toch voorgedragen worden voor zo'n lintje ?? :confused:

Ja......kom op...........WIE heeft het gedaan ????? :melig:

Dat lijkt mij voor de hand liggend: Ron zelf als iemand anders met een lapje stof over de telefoonhoorn.

Victory
01-05-03, 16:18
Klinkt zielig allemaal...... :slaap:

Donna
01-05-03, 16:20
Nou Ron, Donna denkt dat het maar goed is dat de organisatoren van deze lintjesregen niet op maroc.nl zijn wezen kijken toen ze besloten je CV eens te wegen! Wat heb je daar trouwens opgegeven, vraagt Donna zich? Theoloog, socioloog, arabist, of gewoon mens? En ze geloofden je dus??

En wat Donna zich ook nog afvraagt: Ga je nu al je stukjes beginnen met de zin 'in de tijd dat ik nog geen ridder in de orde van de Hollandse garnaal was...'

Maar gefeliciteerd Ron :duim: Veel plezier dermee!

~Panthera~
01-05-03, 16:21
Geplaatst door Tomas
Dat lijkt mij voor de hand liggend: Ron zelf als iemand anders met een lapje stof over de telefoonhoorn.
---------------------------

Kinky :hihi:

Tomas
01-05-03, 16:26
Geplaatst door Donna
En wat Donna zich ook nog afvraagt: Ga je nu al je stukjes beginnen met de zin 'in de tijd dat ik nog geen ridder in de orde van de Hollandse garnaal was...'


Ik was wel van plan om al mijn belangrijke bijdrages in ieder geval de lezer even te herinneren aan mijn tijd op dit forum samen met mijn goede vrind de alom gerespecteerde R. Haleber.

Couscousje
01-05-03, 16:53
Geplaatst door ~Panthera~
Je moet toch voorgedragen worden voor zo'n lintje ?? :confused:

Ja......kom op...........WIE heeft het gedaan ????? :melig:

LOL, rafiq missGien?

:haha:

Ennuh, Ron. Gefeliciteerd.

Je krijgt een kadootje van me!

Waar kan ik de wagonlading Modifast naartoe sturen? Ik zie aan de foto's waarom je je als een opgeblazen varken gedraagt. Je ego zit zo ontzettend in de weg, dat je je tenen niet meer kan zien als je naar beneden kijkt.

:D

Cc

lennart
01-05-03, 17:32
Geplaatst door Brie
Gefeliciteerd Ron, ik verbaas me er eigenlijk over dat ze je nog niet eerder met een lintje vereerd hebben. Hoeveel heb je Maarten betaald voor dat propagandistische stukje? Of heb je zijn account even mogen lenen? ;)

het stukje komt direct vanaf Ron's eigen site <g>

rafiq
01-05-03, 17:48
Gefeliciteerd Ron,

Als verstokte Marxist en verondersteld republiekein heeft de koningin het toch behaagd om jou een lintje en tot Ridder te slaan.

Sir Ron Haleber!

En dat je nou niet wordt verdacht van terroristische of subversieve propaganda...

Want dan kan NOVA aantonen dat je banden hebt met het koningshuis..

Voor veel prikkers zal het jeuken dat het lintje is uitgereikt door een jood, maar ja je kan niet alles hebben!

HOUDOE

Donna
01-05-03, 18:01
Dr Ron Haleber is a scholar in the sociology and philosophy of Islam

Oh nu snap ik het! :D

Vandaar de verwarring..... dit kan de ene keer socioloog zijn, de andere keer filofoof, dan weer arabist, dan weer islamoloog.... en als summum: Theoloog!!!

:lole:

manc
01-05-03, 18:18
Geplaatst door ~Panthera~
Je moet toch voorgedragen worden voor zo'n lintje ?? :confused:

Ja......kom op...........WIE heeft het gedaan ????? :melig: :melig: Rafiq of 98345783452 ...hahaha..

sil
01-05-03, 18:56
Geplaatst door ~Panthera~
Je moet toch voorgedragen worden voor zo'n lintje ?? :confused:

Ja......kom op...........WIE heeft het gedaan ????? :melig:


Ik ben
ONSCHULDIG

~Panthera~
01-05-03, 19:42
Geplaatst door sil
Ik ben
ONSCHULDIG
---------------------------

http://www.click-smilies.de/sammlung/spezial/Fool/hah.gif ja.....ja.......

kaassietoch
01-05-03, 20:15
Ron, verrrrrdomd lollige onderscheiding heb je gewonnen, gekregen, toebedeeld........whatever.

Gefeliciteerd.


















Mag ik als ondergeschikte lompe :boer: zo'n grootheid eigenlijk zo maar zo vrijpostig feliciteren?

Orakel
01-05-03, 20:53
Ach keagrel, van haghte proficiath met deze onderscheiding.

Ik raakte bevangen door plaatsvervangende trots en ben es tussen al mijn onderscheidingen gaan zoeken naar mijn dierbaarste onderscheiding en mijn dierbaarste zijn, tattaaa

http://www.vwvo.scoutnet.nl/images/icon_welpen.jpg

http://www.postduif.nl/Duivenmelkers/Brouwer/duivensport/Prijzen/bekers/bekk7.gif

Ik doe er normaal vrij bescheiden over, maar in jouw schaduw valt dit toch niet op.

:duim: :duim: :duim: Drie hoeraatjes voor Ron.

Simon
01-05-03, 22:00
Gefeliciteerd Ron. Ik was al van plan je voor te dragen voor de Nobelprijs voor de Vrede maar de koningin was mij voor.

Simon

Dutchguy
01-05-03, 22:02
Mooie medaille hoor! Knap dat ome Ron de hele avondvierdaagse heeft uitgelopen!

Tomas
01-05-03, 22:02
Geplaatst door Orakel
Ach keagrel, van haghte proficiath met deze onderscheiding.

Ik raakte bevangen door plaatsvervangende trots en ben es tussen al mijn onderscheidingen gaan zoeken naar mijn dierbaarste onderscheiding en mijn dierbaarste zijn, tattaaa

http://www.vwvo.scoutnet.nl/images/icon_welpen.jpg

http://www.postduif.nl/Duivenmelkers/Brouwer/duivensport/Prijzen/bekers/bekk7.gif

Ik doe er normaal vrij bescheiden over, maar in jouw schaduw valt dit toch niet op.

:duim: :duim: :duim: Drie hoeraatjes voor Ron.

I'm impressed!

moenna
01-05-03, 22:09
Ron,

Kei gaaf, man! Zo te lezen verdien je het ook.

Van harte gefeliciteerd!

BiL@L
01-05-03, 22:11
Ik wil Ron eigenlijk ook wel feliciteren. Volgens was hij ons gewoon aan het stangen.
:duim:

Donna
01-05-03, 23:11
Geplaatst door Simon
Gefeliciteerd Ron. Ik was al van plan je voor te dragen voor de Nobelprijs voor de Vrede maar de koningin was mij voor.

Simon

:haha: :haha:

Wizdom
01-05-03, 23:18
Ron Haleber, is dat niet die SP'er die vandaag nog op netwerk was?

Mijn eerste indruk was dat hij wel nadenkt voordat hij wat zegt in ieder geval.....

Dat kun je niet van iedereen zeggen...

gaypride
02-05-03, 00:55
Hee Ron,
ik wist niet dat Prinses Margarita ook al zo'n goede kennis van je was?
:stout:

any way gefeliciteerd

:gefeli:
:D
Gp

Puk
02-05-03, 01:14
Krijgt nou elke nuttige idioot een lintje?
Waar zijn we in Nederland nou in godsnaam mee bezig...

Canaris
02-05-03, 08:35
Mijn persoonlijke Claim to Faim

Ik heb een lintjesdrager in spé als Arrogante Hufter tituleeert.

Na ja , is ook een soort onderscheiding

Het komt er moeilijk uit Haleber, maar als reactionair mannetje (quote Haleber) moet ik je bij deze feliciteren.

proficiat

plexus
02-05-03, 09:38
..cool!...denk ik :fpetaf:

mulan
02-05-03, 09:51
Iedereen lijkt wel heeeeeeeeel erg blij dat hij een lintje heeft gekregen :p...................leuk om te zien dat iedereen hier echt blij voor elkaar is :maf2:

Gefelicteerd Ron... :hardlach:

En ik wil de sfeer niet verpesten...maarre......wat heb je eigenlijk aan een lintje?

Petrus
02-05-03, 16:57
Alhoewel ik Rons bijdragen vaak wat warrig vindt felicteer ik 'm natuurlijk van harte. Men kan niet vaak genoeg vermelden dat het de familie Oranje was die lang geleden onze vrijheidsstrijd met geld en huurlingen ondersteunde. En, laten we niet vergeten, met een religieus motief (protestants tegen onze katholieke spaanse bezetter).

Ron Haleber
05-05-03, 15:55
http://www.ronhaleber.nl/ron-raf1.jpg

Ron met broeder Rafiq in discussie over de laatste khotba van Cheppih bij het uitgaan van de Al Furqaan moskee...!


http://www.ronhaleber.nl/ron-raf2.jpg

Ron levert kritiek op een al te strenge fatwa van broeder Rafiq


Beste vrienden, eigenlijk ben ik maar een amateur-prikker die on-line gaat om de lange donkere winterdagen door te komen.
Een enkele straal zon jaagt mij al te snel off-line om weer met vrienden gezellig op terrassen te gaan zitten babbelen...

Ondanks al mijn spijbelen was ik toch aangenaam verrast om jullie vriendschappelijke wensen te horen over mijn verblijf op deze site...!

Allereerst streelt mij natuurlijk dat onze kampioen van lange berichten - Maarten mij mailde over een bericht dat hij in de krant las... Ik verwees hem naar mijn site en meteen draaide hij tegelijk met een shaggie een geestig topic in elkaar!

Het best voelde ik me natuurlijk thuis in de topic-huiskamers met onder andere Lennart, Simon, Panthera, Brie, maar zelfs plexus en mulan laten het niet afweten...


Heel dankbaar ben ik Mounna die gesteund door Nouwra een veelbelovende discussie startte vanuit voor de islamuitleg vernieuwende auteurs waar Orakel en Bil@l op in haakten.

Maar ook al daagde Rafiq mij daartoe uit, ik vond ditmaal de discussie tussen deze vier moslims te authentiek en te persoonlijk dan dat ik mij er - behalve bij de start - in wilde mengen wegens het gevaar als stoorzendende buitenstaander te worden gezien... Maar wie weet, wat niet is kan nog komen...


Mark hoop ik dus - zoals hij toezegt - nog ooit als kruisridder te zien...
Maar als hij er onverwacht toch aan is gaan geloven: dan wel óók met zijn andere gezicht van mujahid...
In elk geval zonder zijn scherpe humor en kritiek to the point slapen we hier in...!

http://ronhaleber.nl/Mark.gif




Orakel dook in zijn Marokkaanse pottebakkers-collectie en vond daar een toepasselijk item!

http://ronhaleber.nl/duif

Als ouwe doffer die net bij Al Furqaan heb geleerd hoe ik veilig kan landen, doet deze lemen pot mij goed! Stuur hem maar naar het lege museum van Bagdad!


Zelfs CC. geeft mij in een heel milde bui goede raad door mij een lading van haar vermagerings-mideel te sturen. Ik stel mij haar altijd voor als een struise Surinaamse kotamissi onder wiens rokken vele Joesoefjes en tomas-katers schuilgaan...

Gaypride treurt nog na over de keus van één van onze prinsen die lang in twijfel verkeerde - en tenslotte op de andere sekse viel. Gaypride stond blijkbaar nog lang op diens lijst als favoriet... Weer verspeelden wij dus de kans om een moslim op de troon te krijgen...!

Jammer dat Victory zijn topics niet meer naleest zoals toen ik met hem een lange discussie over Khomeiny wou aangaan!

Ja, zelfs Canaris overwint zijn weerzin voor de lofredes op Prins Claus van SP-er Huub Oosterhuis, de jezuiet met wie ik de schoolbanken deelde. Ja die Huub probeert mij nog steeds tevergeefs tot de roomse God, Nederland en Oranje te bekeren!
Canaris, vergeet onze déconfitures en neem een voorbeeld aan Petrus die (mij via) onze Oranjes de hemel inprijst...!

Kaassietoch herinnert mij aan de datings die ik maakte - maar niet nakwam met onze voorzitter - die mij aanmoedigde met zijn "I'm impressed!".


http://www.ronhaleber.nl/ron-saida.jpg

Met Saďda Larghat die zich inzet voor het werk met Marokkaanse vrouwen in Amsterdam


http://www.ronhaleber.nl/ron-mimoun.jpg

Met arm om Mimoun Alouriachi - voorzitter Ned. koepel van godsdienst en levensbeschouwing - en Ahmed Abeida, secretaris Stedelijke Marokkaanse Raad (SMR)




Op de valreep ontdek ik verrast ook nog een gulle zwaai van onze - op de topics welhaast alomtegenwoordige - Donna, die altijd met haar bijdrage, hoe kort ook, een verstandige of pikante wending weet te geven aan de discussie:


Graag gedaan hoor, ouwe ridder van me! :zwaai:

moenna
05-05-03, 16:13
Is dit jouw afscheidsrede? Ga je voorgoed weg? Of is het gewoon een uitgebreid dankwoord voor de ontvangen felicitaties?


Ron mocht je toch andere plannen hebben; het beste en tot later
-->voorgoed weg van het prikbord gaat je toch niet lukken...:D

Ron Haleber
05-05-03, 16:19
Geplaatst door moenna
Is dit jouw afscheidsrede? Ga je voorgoed weg? Of is het gewoon een uitgebreid dankwoord voor de ontvangen felicitaties?


Ron mocht je toch andere plannen hebben; het beste en tot later
-->voorgoed weg van het prikbord gaat je toch niet lukken...:D

Nee, Moenna, hoe zou ik in 's hemelsnaam zonder die discussies met jou en met die moslim-rapper Rafiq mijn tijd moeten doorbrengen...?

Mark
05-05-03, 16:22
Geplaatst door Ron Haleber
en met die moslim-rapper Rafiq mijn tijd moeten doorbrengen...?

Is rafiq familie van Raymster?

nouwra
05-05-03, 16:23
Rafiq lijkt verdacht veel op een benkende persoonlijkheid....

:vreemd:

Richard Reid..?

Ron Haleber
05-05-03, 16:33
Geplaatst door Mark
Is rafiq familie van Raymster?

Het gaat om een ééneďge tweeling - ze vallen als dubbel wel voor elkaar in...!

Dan valt er nog eens wat te beleven in de Al Furkan...!



Mijn bewering bevat meer waarheid dan je denkt, maar wie ben ik om de geheimen van Allah te openbaren...? Daar heeft Hij zijn profeten toch voor...!

moenna
05-05-03, 16:34
Geplaatst door Ron Haleber
Nee, Moenna, hoe zou ik in 's hemelsnaam zonder die discussies met jou en met die moslim-rapper Rafiq mijn tijd moeten doorbrengen...?

Gelukkig maar, 'k zou het jammer hebben gevonden.
Nu kan ik tenminste weer met een gerust hart aan tafel...:D

Couscousje
05-05-03, 17:07
Geplaatst door Ron Haleber
http://www.ronhaleber.nl/ron-raf1.jpg

Ron met broeder Rafiq in discussie over de laatste khotba van Cheppih bij het uitgaan van de Al Furqaan moskee...!


http://www.ronhaleber.nl/ron-raf2.jpg

Ron levert kritiek op een fatwa van broeder Rafiq


Beste vrienden, eigenlijk ben ik maar een amateur-prikker die on-line gaat om de lange donkere winterdagen door te komen.
Een enkele straal zon jaagt mij al te snel off-line om weer met vrienden gezellig op terrassen te gaan zitten babbelen...

Ondanks mijn spijbelen was ik toch aangenaam verrast om jullie vriendschappelijke wensen te horen over mijn verblijf op deze site...!

Allereerst streelt mij natuurlijk dat onze kampioen van lange berichten - Maarten mij mailde over een bericht dat hij in de krant las... Ik verwees hem naar mijn site en meteen draaide hij tegelijk met een shaggie een geestig topic in elkaar!

Het best voelde ik me natuurlijk thuis in de topic-huiskamers met onder andere Lennart, Simon, Panthera, Brie, maar zelfs plexus en mulan laten het niet afweten...


Heel dankbaar ben ik Mounna die gesteund door Nouwra een veelbelovende discussie startte vanuit voor de islamuitleg vernieuwende auteurs waar Orakel en Bil@l op in haakten.

Maar ook al daagde Rafiq mij daartoe uit, ik vond ditmaal de discussie tussen deze vier moslims te authentiek en te persoonlijk dan dat ik er - behalve bij de start - me erin wilde mengen op het gevaar als stoorzendende buitenstaander te worden gezien. Maar wie weet, wat niet is kan nog komen...


Mark hoop ik dus nog ooit als kruisridder te zien... Maar als hij er onverwacht toch aan is gaan geloven: dan wel ook met zijn andere gezicht van mujahid...
In elk geval zonder zijn scherpe humor en kritiek to the point slapen we hier in...

http://www.ronhaleber.nl/ridder.gif

Orakel dook in zijn Marokkaanse pottebakkers-collectie en vond daar een toepasselijk item!

http://www.postduif.nl/Duivenmelkers/Brouwer/duivensport/Prijzen/bekers/bekk7.gif

Als ouwe doffer die net bij Al Furqaan heb geleerd hoe ik veilig kan landen, doet deze lemen pot mij goed! Stuur hem maar naar het lege museum van Bagdad!

Zelfs CC. geeft mij in een heel milde bui goede raad door mij een lading van haar vermagerings-mideel te sturen. Ik stel mij haar altijd voor als een struise Surinaamse kotamissi onder wiens rokken vele Joesoefjes en tomas-katers schuilgaan...

Gaypride treurt nog na over de keus van één van onze prinsen die lang in twijfel verkeerde - en tenslotte op de andere sekse viel. Gaypride stond blijkbaar nog lang op diens lijst als favoriet... Weer verspeelden wij dus de kans om een moslim op de troon te krijgen...!

Jammer dat Victory zijn topics niet meer naleest zoals toen ik met hem een lange discussie over Khomeiny wou aangaan!

Ja, zelfs Canaris overwint zijn weerzin voor de lofredes op Prins Claus van de SP-er Huub Oosterhuis, de jezuiet met wie ik de schoolbanken deelde. Ja die Huub probeert mij nog steeds tevergeefs tot de roomse God, Nederland en Oranje te bekeren!
Canaris, vergeet onze déconfitures en neem een voorbeeld aan Petrus die (mij via) onze Oranjes de hemel inprijst...!

Kaassietoch herinnert mij aan de datings die ik maakte - maar niet nakwam met onze voorzitter - die mij aanmoedigde met zijn "I'm impressed!".

http://www.ronhaleber.nl/ron-saida.jpg

Met Saďda Larghat die zich inzet voor het werk met Marokkaanse vrouwen in Amsterdam


http://www.ronhaleber.nl/ron-mimoun.jpg

Met arm om Mimoun Alouriachi - voorzitter Ned. koepel van godsdienst en levensbeschouwing - en Ahmed Abeida, secretaris Stedelijke Marokkaanse Raad (SMR)

:lol:

En ik maar denken dat jij niet nog meer gelijkenis kon vertonen met een zwijn.

Cc

P.S.: De vermageringskuur was niet van mij, hoor. Ik heb hem gekregen van Unicef, gezien jouw vraatzuGt voor enorme tekorten zorgt in de 3de wereldlanden... Of ik dat ff aan je kon doneren, met het vriendelijke doG dringende verzoek wat minder te sGranzen.

Simon
05-05-03, 17:30
Geplaatst door nouwra
Rafiq lijkt verdacht veel op een benkende persoonlijkheid....



Rayalistisch Raymzter !!!

Refrein

Lijkt erop dat we weer verder kunnen, dj Mass laat de track verder drummen.
Grondleggers van de wis- en sterrenkunde, wie zegt dat Marokkanen niet werken kunnen.
Vooroordelen ik hoor ze velen. Ik wil er wat van zeggen door wat met woorden te spelen.
Raymzter is een poëet die behoorlijk kan spreken.
Net als Mohammed de profeet, dit behoor je te weten.
Je hoorde me zeker, Ik ben door aan breken.
Niet dat ik verwacht dat je weet wie ik ben.
Shit ik ben een mens.
God weet wie ik ben.
En ik ben net zo Marokkaans als dat ik Nederlands ben.
Ook al eet je bloemkool je weet we doen zo. Sellen je wat hash maar het is eigenlijk schoenzool.
Doe die dingen totdat ik wat poen zie.
Woorden vallen zwaarder dan die van El Moumni.
Maar jullie halen alleen de negatieve zinnen eruit bang als je een keer op wat diepere dingen stuit.
Want dan blijkt het beeld van de stereotype niet juist en zie je het liefst dat ik verhuis.
En dat is tragisch ook al spreek ik geen arabisch, het ritme doet het werk voor me shit is magisch.
En je hoort het werkt goed schijn als de ster die je bent op dit culturele erfgoed.

Vriend
05-05-03, 17:50
Geplaatst door Ron Haleber
http://www.ronhaleber.nl/ron-raf1.jpg

Ron met broeder Rafiq in discussie over de laatste khotba van Cheppih bij het uitgaan van de Al Furqaan moskee...!


http://www.ronhaleber.nl/ron-raf2.jpg

Ron levert kritiek op een fatwa van broeder Rafiq


Beste vrienden, eigenlijk ben ik maar een amateur-prikker die on-line gaat om de lange donkere winterdagen door te komen.
Een enkele straal zon jaagt mij al te snel off-line om weer met vrienden gezellig op terrassen te gaan zitten babbelen...

Ondanks mijn spijbelen was ik toch aangenaam verrast om jullie vriendschappelijke wensen te horen over mijn verblijf op deze site...!

Allereerst streelt mij natuurlijk dat onze kampioen van lange berichten - Maarten mij mailde over een bericht dat hij in de krant las... Ik verwees hem naar mijn site en meteen draaide hij tegelijk met een shaggie een geestig topic in elkaar!

Het best voelde ik me natuurlijk thuis in de topic-huiskamers met onder andere Lennart, Simon, Panthera, Brie, maar zelfs plexus en mulan laten het niet afweten...


Heel dankbaar ben ik Mounna die gesteund door Nouwra een veelbelovende discussie startte vanuit voor de islamuitleg vernieuwende auteurs waar Orakel en Bil@l op in haakten.

Maar ook al daagde Rafiq mij daartoe uit, ik vond ditmaal de discussie tussen deze vier moslims te authentiek en te persoonlijk dan dat ik er - behalve bij de start - me erin wilde mengen op het gevaar als stoorzendende buitenstaander te worden gezien. Maar wie weet, wat niet is kan nog komen...


Mark hoop ik dus nog ooit als kruisridder te zien... Maar als hij er onverwacht toch aan is gaan geloven: dan wel ook met zijn andere gezicht van mujahid...
In elk geval zonder zijn scherpe humor en kritiek to the point slapen we hier in...

http://www.ronhaleber.nl/ridder.gif

Orakel dook in zijn Marokkaanse pottebakkers-collectie en vond daar een toepasselijk item!

http://www.postduif.nl/Duivenmelkers/Brouwer/duivensport/Prijzen/bekers/bekk7.gif

Als ouwe doffer die net bij Al Furqaan heb geleerd hoe ik veilig kan landen, doet deze lemen pot mij goed! Stuur hem maar naar het lege museum van Bagdad!

Zelfs CC. geeft mij in een heel milde bui goede raad door mij een lading van haar vermagerings-mideel te sturen. Ik stel mij haar altijd voor als een struise Surinaamse kotamissi onder wiens rokken vele Joesoefjes en tomas-katers schuilgaan...

Gaypride treurt nog na over de keus van één van onze prinsen die lang in twijfel verkeerde - en tenslotte op de andere sekse viel. Gaypride stond blijkbaar nog lang op diens lijst als favoriet... Weer verspeelden wij dus de kans om een moslim op de troon te krijgen...!

Jammer dat Victory zijn topics niet meer naleest zoals toen ik met hem een lange discussie over Khomeiny wou aangaan!

Ja, zelfs Canaris overwint zijn weerzin voor de lofredes op Prins Claus van de SP-er Huub Oosterhuis, de jezuiet met wie ik de schoolbanken deelde. Ja die Huub probeert mij nog steeds tevergeefs tot de roomse God, Nederland en Oranje te bekeren!
Canaris, vergeet onze déconfitures en neem een voorbeeld aan Petrus die (mij via) onze Oranjes de hemel inprijst...!

Kaassietoch herinnert mij aan de datings die ik maakte - maar niet nakwam met onze voorzitter - die mij aanmoedigde met zijn "I'm impressed!".

http://www.ronhaleber.nl/ron-saida.jpg

Met Saďda Larghat die zich inzet voor het werk met Marokkaanse vrouwen in Amsterdam


http://www.ronhaleber.nl/ron-mimoun.jpg

Met arm om Mimoun Alouriachi - voorzitter Ned. koepel van godsdienst en levensbeschouwing - en Ahmed Abeida, secretaris Stedelijke Marokkaanse Raad (SMR)



Hoop dat je ons site nog een lange tijd komt bezoeken Ron :)

Ron Haleber
05-05-03, 17:57
Geplaatst door Simon

Refrein

Lijkt erop dat we weer verder kunnen, dj Mass laat de track verder drummen.
Grondleggers van de wis- en sterrenkunde, wie zegt dat Marokkanen niet werken kunnen.
Vooroordelen ik hoor ze velen. Ik wil er wat van zeggen door wat met woorden te spelen.
Raymzter is een poëet die behoorlijk kan spreken.
Net als Mohammed de profeet, dit behoor je te weten.
Je hoorde me zeker, Ik ben door aan breken.
Niet dat ik verwacht dat je weet wie ik ben.
Shit ik ben een mens.
God weet wie ik ben.
En ik ben net zo Marokkaans als dat ik Nederlands ben.
Ook al eet je bloemkool je weet we doen zo. Sellen je wat hash maar het is eigenlijk schoenzool.
Doe die dingen totdat ik wat poen zie.
Woorden vallen zwaarder dan die van El Moumni.
Maar jullie halen alleen de negatieve zinnen eruit bang als je een keer op wat diepere dingen stuit.
Want dan blijkt het beeld van de stereotype niet juist en zie je het liefst dat ik verhuis.
En dat is tragisch ook al spreek ik geen arabisch, het ritme doet het werk voor me shit is magisch.
En je hoort het werkt goed schijn als de ster die je bent op dit culturele erfgoed.

Zeg Rafiq dat kun je als welbespraakte prikker echt niet op je laten zitten...!

Jijzelf of je dubbel - ook bij Saddam was dat altijd de vraag - weet zelfs onze ´wise old man´ Simon nog aan het swingen te krijgen!

Nou moet je toch even een paar van je opzwepende lyrics op ons loslaten...!

Ik weet wel van je uit het pamflet van Al Furkaan dat je je nimmer bezondigt aan het dichten zoals de Hollanders dat doen met het heidense Sinterklaasfeest...

- je weet wel dat van die gruwelijke veelgodendienaar die uit Turkije kwam en die elk jaar begin december onze moslimkinderen angst aanjaagt met het kruis op zijn pet...!

Maar toch deze uitdaging van Simon kun je niet afslaan!

Laat ons eens wat lyrics van je horen als over de bezoekers van Al Furkaan en de koffiehuizen daar in het verre Eindhoven...!

Simon
05-05-03, 19:11
Geplaatst door Ron Haleber
Jijzelf of je dubbel - ook bij Saddam was dat altijd de vraag - weet zelfs onze ´wise old man´ Simon nog aan het swingen te krijgen!


Kijk die pukkel - bij die linker mondhoek - die kan je niet simuleren
Mij hoef je niks te leren
Dan ringt een bel
Dat is Raymzter's giftige hoek
Winnie de Jong weet het ook nog wel
Die hoeft hem nooit meer op bezoek


Raymzter die schreef:

Shit als dit kan mijn dag bederven als ik langs een vrouw loop en ik zie haar d\’r tas verbergen.
Maar mijn vader had het vast nog erger, hij was een Berber; een gast uit de bergen.
Maar ik ben hier geboren dat kan je vast aan me horen.
Je kijkt me vies aan van achter en eerlijk van voren.
Mijn eerlijke woorden doen zeer aan je oren.
Met zo’n mentaliteit gaat de wereld verloren.
Dus zal ik doorgaan of zal ik kappen ermee.
Ik bedoel met elke boot komen er wel een paar ratten mee.
Wil je wat kennis neem dat dan maar mee.
Best wel dapper van Ray want ik zag echt geen een persoon proberen Marokkanen wat beter te profileren.
Liever zie je ze ons arresteren.
Dus ik kwam om jullie dames en heren te leren niet iedereen over één kam te scheren.

Pytaghoras
06-05-03, 02:12
Geplaatst door Puk
Krijgt nou elke nuttige idioot een lintje?
Waar zijn we in Nederland nou in godsnaam mee bezig...

Kom op man, George W. Busch regeert de hele wereld en je weet wat voor een idioot hij is.

Ron Haleber
06-05-03, 08:51
Een reactie die ik de prikkers niet wil onthouden is die van een Marokkaanse "vorst" in allochtonenland, Ahmed Aboutaleb, ex-voorzitter van Forum en ex-woordvoerder van Hedi D'Ancona, minister van Cultuur, nu aan het hoofd van een ambtelijke divisie In Amsterdam (hij kreeg hetzelfde lintje als ik).

Mijn makker Ahmed is er een prachtig voorbeeld van hoe een eigenwijze Marokkaan het geheel uit eigen kracht als autodidact met hard werken in ons Nederland ver schopte tot aan de maatschappelijke top van opiniemakers en beslissers.

Vaak met volstrekte maling aan de mening van zijn achterban - begonnen vanuit een part-time journalistiek baantje bij lokale migrantenprogramma's, na een loopbaan als "gewoon Nederlands" journalist bij Veronica en Tros, trainde hij minister Hedi D'Ancona hoe zij brutaal genoeg met journalisten als hijzelf moest omgaan bij lastige interviews...

Daarna keerde deze weerbarstige Rifi tot ieders verrassing weer terug als "woordvoerder" van óók weer zijn oude achterban waarbij hij niet aarzelde deze - als hij dat nodig vond - stevig tegen de schenen te schoppen...

Zonder het hinderlijk volgen van dergelijke vaak stekende horzels - waartoe ik ook Ali Lazrak zie behoren - wordt de Marokkaanse gemeenschap nooit volwassen...!



Ahmed, ditmaal op een wel erg overdreven bescheiden toer die we in het openbaar niet van hem kennen, en die dus natuurlijk nergens op slaat:


Dag Ron,

Zo ver als jij heb ik het zeker niet geschopt. Jij bent inmiddels gepromoveerd en ik ben maar een ambtenaar gebleven. Alle gekheid op een stokje. Ik ben ontzettend blij met de onderscheiding en de maatschappelijke waardering die eruit spreekt. Dat moet jou veel meer warmte bezorgen dan ik, omdat ik onderscheiden ben vooral voor taken die ik in loondienst heb verricht.
Jij bent iemand die veel voor personen en organisaties heeft betekend, niet zelden zonder enige vergoeding. In mijn beleving staat dat werk juist hoger dan wat ik heb gedaan. Van harte gefeliciteerd.

Ahmed Aboutalib

rafiq
06-05-03, 11:23
Beste Simon en Ron,

Ik ga ff een paar "vette" lyrics in brengen.

Je kan lullen wat je wilt, maar deze gasten zijn enorm goed in wat ze doen. Dit is die shit die je in de tram of metro op je koptelefoon moet doen. Dit zijn die gasten die stoned met z´n vijven op één kamer tussen de PC's liggen te slapen, om vervolgens diep in de nacht inspiratie te krijgen om hardcore shit te maken .

Emcee´s van het hoogste niveau die het niet interesseert of je ze digt of niet, onderwerpen die veel verder gaan dan battle teksten.

Maar wat is het dan? Logge inzendingen met moeilijke woorden die gemaakt zijn voor dissidenten die nooit stoppen, met woorden en zinnen die je niet snapt, maar wel kunt diggen. Soms kun je zo'n ridder even foppen, maar snel zit hij bij cc onder d'r rokkuh.

Deze inzending geeft een goed beeld van wat er nu gebeurd in de kelders van de Al Furqaan!

Het was een slim contract dat de BVD zo'n jaar of tien geleden met de VVD sloot.
Er is niemand die de AIVD terug floot.

Dit leidde niet alleen tot vele possecuts op de solo acties van Ayaan en van de VVD crewmembers, maar ook tot een wildgroei aan spinn-off acts die het VVD-plakkaat mochten hanteren.

Met een almaar uitdijende familie als die van de Al Furqaan kan eenvoudigweg niet elk familielid boeien. De informatie kun je niet aan, Ayaan.
De AIVD is hiervan een uitvloeisel. Net als deel I is chapter II een verzameling van AIVD/ BVD tracks van de afgelopen jaren, een nogal bont boeltje leftovers en vergeten uitstapjes van afzonderlijke familieleden.

Net iets te vaak klinken de bij elkaar geraapte bronnen echter te saai of zelfs zeurderig. Leftovers verzamelen is een onderhoudend klusje voor de toegewijde VVD'er; anderen kunnen beter wachten op een goede compilatie. Waar blijft de Eindhovense inspiratie?

Een instrumental is het AIVD rapport die van mij de hele dag op repeat mag, maar waarbij ik me toch blijf afvragen of de lyrics van Van Hulst en Remkes er nog iets aan toe hadden kunnen voegen had..

En die 2 samen maar zwoegen, om hun shit bij elkaar te sprokkelen. De rechter en het O.M zijn net als croupier en gokker.. De shit wordt steeds maar doffer en doffer.

Mijn broeders zijn het slachtoffer van een politiekspel, even doortrekken broeders en we zien jullie dadelijk snel.


Amerikaanse, Engelse, ja zelfs sommige Nederlandstalige raps zijn slechts te volgen door intimi van NOVA. Die met hun uitzendingen bloed ruiken maar er geen dodelijk slachtoffer is.

Ze willen iedereen laten dansen op de grimmige beat, maar zo achterlijk ben ik niet.

Ik feliciteer Ron met zijn lint, je brengt overduidelijk de live shit. Waarzelfs Cohen van flipt.

YOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!

BiL@L
06-05-03, 11:25
Geplaatst door Ron Haleber

Vaak met volstrekte maling aan de mening van zijn achterban - begonnen vanuit een part-time journalistiek baantje bij lokale migrantenprogramma's, na een loopbaan als "gewoon Nederlands" journalist bij Veronica en Tros, trainde hij minister Hedi D'Ancona hoe zij brutaal genoeg met journalisten als hijzelf moest omgaan bij lastige interviews...


Jah, hij wordt dan ook met de rug aangekeken.

Aicha19
06-05-03, 11:28
salaam aleikoem,

Ehhh is hij eigenlijk wel moslim?

Want als ie lid is van AEL neem ik aan dat ie moslim is?

Ma'salama!

rafiq
06-05-03, 11:39
Daar zit je dan Ron, Goedwillend om die Nederlandse Maroc scene te supporten. Aanhoudend gemotiveerd om erover te schrijven en er lyrisch over uit te laten. Om het woord te verspreiden via het anarchistische Internet, op een site genaamd Maroc.

Sommige zien jou hier als een gezwel.

Maar hun battle teksten zijn van inferieur nivo, rechtstreeks van het LHNO.

De vijandige teksten richting Ron is een mooie schets hoe wij Marokkanen van mooie kleur veranderen tot flets. wacke flows en slecht klinkende producties.

OnZe Oemma is hemdullillah aan het veranderen, de AIVD probeert deze ontwikkelingen te kantelen.

Met aan hun zijde vele moslims die undercover zijn, en dansen niet mee op het refrein.
Wie is hier de zwakste schakel?

Is het de moslim, christen of agnost? Wie de positie verraad is verzekerd van zijn post. De samenwerking kwam plots, maar is iets waar je uiteindelijk op kon wachten, de echt verraders zitten in in onze eigen barakken.

YOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!

einde show..

Aicha19
06-05-03, 11:48
Geplaatst door Vriend
Hoop dat je ons site nog een lange tijd komt bezoeken Ron :)

Salaam aleikoem

Ik snap dit niet helemaal, het gaat over een fatwa in een moskee en dan zie ik iemand staan kletsen met Raymster?? Huh? Raymster die niet bepaald met respect over de Islam zingt? (Ik bedoel, zingen over de profeet saws en dan tegelijkertijd naar half naakte sloeries kijken)in zn videoclip.

Ik heb net naar de site gekeken van Ron H. , weet nog steeds niet precies wie hij is of wat hij doet, maar hij staat in elk geval wel aan de kant van de moslims al hamdoulillah.

Maar ik hoop niet dat Islam verwart wordt met Marokaanse cultuur ofzo, insha allah.

Wa aleikoem salaam wa rahmatullah wa barakatuhu!

Ron Haleber
06-05-03, 15:07
Ik kan het toch niet nalaten om voor dit topic in de vergetelheid wegzakt, het laatste woord te geven aan degeen die het opende en die ik zie als de Maestro grandioso van dit prikbord.

Gevraagd naar zijn interesse voor H.M. ridderschap antwoordde Maarten mij het volgende:

Een huisgenote noemde me ooit de laatste ridder van Nijmegen...
Maar mijn biografie op dat punt is dermate sprokkelhout, zowel qua locatie als qua soort, dat het niet eens te beschrijven is, laat staan redenen voor voordracht kan zijn..
Als echte ridder hou ik het bij Noblesse Oblige, en móet wel bijna in God geloven, om nog de illusie te hebben dat daar enige erkenning voor is.



Maarten eindigde met de volgende rap-lyric die Raymtzer niet zou misstaan en waar ook Ahmed Aboutaleb zijn voordeel mee kan doen:


Ron, thou cultural warrior, je denkt toch niet, dat ze daar in Den Haag nog verstand hebben van Ridders he??

Na al die jaren van slaafs uitdelen aan elke temeier die haar achterste boven het maaiveld uitstak, is de kwaliteitsbeoordeling natuurlijk vergelijkbaar met de Absolutie in de Katholieke Kerk, waar de wijwaterkwast lusteloos over alles gaat wat geluid maakt!

Ridders, dat zijn daar vooral degenen die hun eigen verveling hebben weten te bestrijden.

De échte Ridder these days, is natuurlijk voor het nominerende plebs niet meer herkenbaar.

De echte Ridder zwerft her en der, doet waar nodig zijn goede werk, en keert dan zwijgzaam huiswaarts..

De Ridder, dat is de noeste werker in het veld, die zonder lauwerend thuisfront of enig ander persoonlijk gewin, zijn leven offert aan de verheven gedachten, en de implementatie van de moraal in de negorij..

The poor lonesome Knight, a long way from home...

Men praat hier dan niet meer over, zeg... de Havenzangers of zo...
Eén troost: de echte ridder maalt er niet om..

Echt zorgen moet je je pas gaan maken, als ze Zorreguieta of zo lid ON maken... Er zijn grenzen aan bij wie je in het vat wil zitten...

Maarten


P.S. Minder schraal is de troost, dat waarschijnlijk ook een Lid van het Huis van Oranje-Nassau in het buitenland, of bij ambassades enzo een goede behandeling krijgt...

Mark
06-05-03, 15:14
Geplaatst door Aicha19
Salaam aleikoem

Ik snap dit niet helemaal, het gaat over een fatwa in een moskee en dan zie ik iemand staan kletsen met Raymster??

:p

De Rode Roos
06-05-03, 15:21
Ik las op de site van Ron dat hij les heeft gegeven aan Ruud Gullit! :D

Hij was die docent die Gullit dwong om een beroemde spreekbeurt te houden over Nelson Mandela. ;)

Maarten
06-05-03, 18:57
Ron, bedankt! :hihi:

Want áchter het land – van békende dingen..
Voorbíj het patroon – dat íedereen ként..
Is altijd de rúimte – voor wíkken en wégen..
En dóen dan hetgeen - dat je wérkelijk bént!

:hihi: zo, dit amateurvers steekt de beginnende amateur-ridder misschien een hart onder de riem.. :hihi: (hoewel de gemiddelde sucker er ook van door gaat met zijn gesuck..)

Niet slecht Raf die VetRep, zo rap uit de klep..
Niet slecht ook voor Ron, die een change hebben kon.
Want of het gelukt is of niet wat ie deed,
Een mens moet eens horen: No Shít wat jij vreet!!

(zeg Rafiq, stuur je shit maar op met een beat, dan zet ik er een Basje onder.. jazzy style..)

Ron Haleber
09-08-09, 14:02
Ron, bedankt! :hihi:

Want áchter het land – van békende dingen..
Voorbíj het patroon – dat íedereen ként..
Is altijd de rúimte – voor wíkken en wégen..
En dóen dan hetgeen - dat je wérkelijk bént!

:hihi: zo, dit amateurvers steekt de beginnende amateur-ridder misschien een hart onder de riem.. :hihi: (hoewel de gemiddelde sucker er ook van door gaat met zijn gesuck..)

Niet slecht Rafiq die VetRep, zo rap uit de klep..
Niet slecht ook voor Ron, die een change hebben kon.
Want of het gelukt is of niet wat ie deed,
Een mens moet eens horen: No Shít wat jij vreet!!

(zeg Rafiq, stuur je shit maar op met een beat, dan zet ik er een Basje onder.. jazzy style..)

Toevallig struikelde ik nu in komkomertijd over dit oude topic van MAARTEN...:wow:

Leuk om al die oude gozers van Maroc.NL weer tegen te komen...:ergleuk:

Vriend is er weer... Anderen daar horen we niets meer van!?

Hoe zou het met CousCousje gaan?:rood:

Maarten was toen nog vol lof over mij... Dat is later veranderd nav mijn kritiek op Schaap...

Maarten klaagde toen dat ik niet vaker in de NRC schreef... ik moest dat doen over Palestina - ja daar zien ze me aankomen- hoepel maar gauw op! :watte?:

Zelfs ex-moderator Mat_tie feliciteerde mij - hoewel ik het met hem aan de stok had gekregen zodat hij mij - als eerste maal (later vaker) - van de site afgooide.... :handbang:

Dat was herinner ik me omdat ik Fatima Elatik roemde over het homo-huwelijk dat ze als invallend ambtenaar afsloot tussen Tjeerd Herrema en zijn vriend.
Dat had moslima Fatima die nu Tjeerd opvolgde in Zeeburg als stadsdeel-voorzitter - natuurlijk nooit mogen doen...!:huil:


Toen studeerde Mat_tie nog ijverig IT... Nu zal hij er wel een vette baan in hebben gekregen?

Jammer dat we op onze site van de oude rakker Maarten niets meer horen!:tover:

Laat er tegelijkertijd door Olive een even oud topic uit 2004 van Zwarte schaap geopend worden!

Alsof ik de duvel op zijn schapen-staart trap met mijn herinneringen hier!

John2
09-08-09, 14:48
Iderdaad leuk om de oude namen weer eens tegen te komen.
Wat Maarten betreft ik denk dat hij over enkele maanden terug komt, hij was iets te druk met de partij voor de dieren na ik begrepen heb en heeft nu vakantie.

Ron Haleber
09-08-09, 15:25
Iderdaad leuk om de oude namen weer eens tegen te komen.
Wat Maarten betreft ik denk dat hij over enkele maanden terug komt, hij was iets te druk met de partij voor de dieren na ik begrepen heb en heeft nu vakantie.

Leuk dat jij als russofiel met die oude half-rus nog contact houdt! :wow:

In 2002 telefoneerde ik urenlang met hem... :boogjes:

Voor zover ik weet had hij geen dier... maar fijn dat hij daar politiek in ziet!
Wel heel wat anders dan de Palestijnen!

Doe hem de hartelijkste groeten - weet niet of hij op contact met me is...:fpetaf: