PDA

Bekijk Volledige Versie : CIDI doet aangifte tegen "AEL-topman" Nabil Marmouch



Couscousje
01-05-03, 21:58
CIDI doet aangifte tegen AEL-topman

Gepost door Rob (R@b) - donderdag 1 mei 2003 @ 10:29 - Bron: NRC Handelsblad en Fok! (R@b)

Twee dagen geleden meldde Netwerk al dat er een justitieel onderzoek loopt naar AEL-bestuurder Nabil Marmouch, maar nu heeft ook het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) aangifte gedaan tegen de AEL-topman. De klacht van het CIDI behelst antisemitische uitlatingen die Marmouch onder de nickname Mokromike gedaan zou hebben op internet, met name op het forum van Maroc.nl.

Enige tijd geleden attendeerde het Rotterdamse gemeenteraadslid Michiel Smit er al op dat Marmouch onder de nickname Mokromike zeer beledigende uitspraken over Joden deed op het forum van Maroc.nl. Een publicatie daarover staat op de website van Smit. Deze informatie was ook ter ore gekomen van CIDI-directeur Ronnie Naftaniël maar hij deed toen geen aangifte omdat hij niet met 100% zekerheid kon zeggen dat Marmouch inderdaad schuilging achter de nickname.

Nu uit de Netwerk reportage blijkt dat het emailadres van Marmouch wel degelijk overeenkomt met het emailadres waaronder in het verleden de antisemitische uitlatingen zijn gedaan, zal het CIDI aangifte doen wegens antisemitisme en het dossier doorspelen naar het Openbaar Ministerie (OM).

De uitlatingen waarover het gaat behelzen teksten als: ''Geef alles terug wat jullie geroofd hebben of aanvaard de consequenties, zowel in als buiten Israël zullen jij en jou parasitaire vriendjes nooit in vrede mogen leven zolang er geen gerechtigheid is." en ''.... wanneer het ongedierte verdreven c.q. verdelgd is en het land weer toegewezen kan worden aan de rechtmatige eigenaars. The Hell with Israël''.

Nabil Marmouch zou ook geregistreerd staan op Fok!. Onder de naam Mokromike heeft hij hier op het Fok-Forum wel eens aan discussies deelgenomen. Hij liet zich hier overigens een stuk genuanceerder uit dan op Maroc.nl.

Reactie AEL-NL

De Arabisch Europese Liga Nederland (AEL-NL) heeft middels een persbericht gereageerd op de uitzending van Netwerk. Volgens AEL-NL woordvoerster Naima Elmaslouhi baseert netwerk zich op anonieme bronnen en ''heeft een en ander geen gevolgen voor broeder Nabil 'Malcom X' Marmouch''.

De voorlopige voorzitter van de AEL-NL, Jamil Jawad, laat weten de hele berichtgeving over Marmouch voor kennisgeving aan te nemen. Volgens Jawad, heeft de ontdekking geen verdere consequenties voor de positie van Marmouch binnen het bestuur van de AEL, dat tijdens de vorming van de Liga door Marmouch bovendien al is ingelicht over zijn criminele verleden. Jawad: ''Deze onthulling is geen issue voor ons. Malcolm X is in zijn jonge jaren ook een dief en een pooier geweest."

Fokzine.nl

Cc

moenna
01-05-03, 22:20
Geplaatst door Couscousje

De voorlopige voorzitter van de AEL-NL, Jamil Jawad, laat weten de hele berichtgeving over Marmouch voor kennisgeving aan te nemen. Volgens Jawad, heeft de ontdekking geen verdere consequenties voor de positie van Marmouch binnen het bestuur van de AEL, dat tijdens de vorming van de Liga door Marmouch bovendien al is ingelicht over zijn criminele verleden. Jawad: ''Deze onthulling is geen issue voor ons. Malcolm X is in zijn jonge jaren ook een dief en een pooier geweest."

Fokzine.nl

Cc

True, geen mens is vrij van zonden. Dat het bij Nabil net iets verder is gegaan dan de gemiddelde, tot daar aan toe. In die lijn kan ik dan ook de reactie van de interim-bestuur nog begrijpen.

Maar laat ze toch aub ophouden om alle voorvallen constant te vergelijken met Malcolm X. Het komt iig bij mij erg zielig over.

manc
01-05-03, 23:35
Geplaatst door moenna
True, geen mens is vrij van zonden. Dat het bij Nabil net iets verder is gegaan dan de gemiddelde, tot daar aan toe. In die lijn kan ik dan ook de reactie van de interim-bestuur nog begrijpen.

Tja, maar erg slim is het niet he? Weet je nog dat indertijd de lijst van de LPF door half nederland met een vergrootglas werd onderzocht op sappige details? Niet erg slim om iemand met een dergelijk verleden zo prominent in je partij te hebben zitten en als je het al WEET kom er dan ZELF van te voren mee. De CP86, CD en andere debiele partijtjes hebben indertijd al laten zien wat voor een slim idee het is om criminelen binnen je politieke organisatie te hebben..NOT...


Maar laat ze toch aub ophouden om alle voorvallen constant te vergelijken met Malcolm X. Het komt iig bij mij erg zielig over.

Ja, Malcomlm X was sowieso een intelligent persoon dus daar houdt de vergelijking al op. Het is niet alleen zielig, maar ook nog eens totaal ongepast en malloot.

Idrissi_1
02-05-03, 01:41
Geplaatst door manc
Tja, maar erg slim is het niet he? Weet je nog dat indertijd de lijst van de LPF door half nederland met een vergrootglas werd onderzocht op sappige details? Niet erg slim om iemand met een dergelijk verleden zo prominent in je partij te hebben zitten en als je het al WEET kom er dan ZELF van te voren mee. De CP86, CD en andere debiele partijtjes hebben indertijd al laten zien wat voor een slim idee het is om criminelen binnen je politieke organisatie te hebben..NOT...




Ja, Malcomlm X was sowieso een intelligent persoon dus daar houdt de vergelijking al op. Het is niet alleen zielig, maar ook nog eens totaal ongepast en malloot.

Moenna refereert naar de jongere jaren van Malcolm X. In die tijd was hij een dief en oplichter. Dus de vergelijking is er wel degelijk. Of het IQ gehalte even groot is is moeilijk te zeggen zonder die info.

Mark
02-05-03, 07:57
Wow en dat gebeurt op ONS prikbordje?????????

Waarom heb ik daar niks van gemerkt!

Dus Malcolm X was eigenlijk een dief, pooier en oplichter? I knew it :haha: eens een dief altijd een dief.... vergeven is voor mietjes zeg ik altijd maar :haha:

Donna
02-05-03, 08:51
Geplaatst door Couscousje
en ''heeft een en ander geen gevolgen voor broeder Nabil 'Malcom X' Marmouch''.

Tsja.

Ze zeggen dat Jamai de Nederlandse Elvis is. Dan kun je Nabil ook rustig de Nederlandse Malcolm X noemen...... :droef:

Nu weet ik het zeker. Ik ga emigreren.

Is,
02-05-03, 10:18
Geplaatst door Donna
Tsja.

Ze zeggen dat Jamai de Nederlandse Elvis is. Dan kun je Nabil ook rustig de Nederlandse Malcolm X noemen...... :droef:

Nu weet ik het zeker. Ik ga emigreren.


Jamai is de Nieuwe Gordon,
Enneh Jim is de Nederlandse Enrique

En Nabil is de Nederlandse/Marokkaanse versie van Robin Hood

Couscousje
02-05-03, 10:42
"Waar gaat dit heen, waar gaat dit toG nou naartoe?"

:boogie:

|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
v

mulan
02-05-03, 10:48
Kunnen ze aangifte doen op basis van uitlatingen die gedaan zijn op een forum??????????????????????

Mark
02-05-03, 10:55
Ja Mulan, snel wat oude stukjes gaan wissen :duim:

Donna
02-05-03, 10:56
Geplaatst door Is,
En Nabil is de Nederlandse/Marokkaanse versie van Robin Hood

Oh! Dus de opbrengst van de laptops gaat naar behoeftige kindertjes?

In dat geval steun ik het. Politiek dan, niet militair natuurlijk.

mulan
02-05-03, 10:58
Geplaatst door Brie
Tuurlijk, waarom niet?

Raar omdat er dan wel meer aangiftes gedaan kunnen worden.........ik vind het overdreven hoor.

mulan
02-05-03, 11:01
Geplaatst door Mark
Ja Mulan, snel wat oude stukjes gaan wissen :duim:

Ja vooral die uitspraken die ik gedaan had over............laat maar dat ik heb ik nu achter me gelaten.

Nu maar hopen dat niemand het al gekopieerd heeft om me te chanteren :engel:

Mark
02-05-03, 11:08
Geplaatst door mulan
Ik roep op tot een heilige oorlog tegen de blanke autochtone onderdrukkers! Dood aan de Nederlanders! Bommen zullen afgaan in alle grote steden in nederland!

:schrik:

mulan
02-05-03, 11:12
SHOOT!!!!!


What to do..............Mark you will die.....soon.......very soon :boos:

mulan
02-05-03, 11:13
Geplaatst door Brie
Kijk maar eens op www.meldpunt.nl en leef je uit zou ik zeggen! :D

Nice....... :denk: ...heb ik eindelijk een hobby gevonden.... :tik:

nouwra
02-05-03, 11:45
Geplaatst door Couscousje
De uitlatingen waarover het gaat behelzen teksten als: ''Geef alles terug wat jullie geroofd hebben of aanvaard de consequenties, zowel in als buiten Israël zullen jij en jou parasitaire vriendjes nooit in vrede mogen leven zolang er geen gerechtigheid is." en ''.... wanneer het ongedierte verdreven c.q. verdelgd is en het land weer toegewezen kan worden aan de rechtmatige eigenaars. The Hell with Israël''.

:vreemd:

Als je op basis van zo'n tekst veroordeeld kan worden eet ik mijn schoen op.
Ik sta namelijk helemaal achter deze uitspraak :ego:

Maareh, dat broeder Malcom...........werkt toch enigzins op mijn lachspieren :zozo:

Mark
02-05-03, 11:51
Geplaatst door nouwra
:vreemd:


Ik sta namelijk helemaal achter deze uitspraak :ego:




.... wanneer het ongedierte verdreven c.q. verdelgd is


Is toch best hard.

observer
02-05-03, 11:55
Hoelang is het geleden dat Nabil in de weer was met gejatte pc's, ik heb netwerk niet gezien. Gaat het echt om zijn "jonge jaren"?volgens mij moet de zaak nog voorkomen dus zal niet om zijn jonge jaren gaan

nouwra
02-05-03, 12:04
Geplaatst door Mark
Is toch best hard.

neeh, een oorzaak gevolg situatie
Als een of andere idioot me doodleuk komt vertellen dat mijn huis het zijne wordt en ik maar moet moven, haal ik zonder schroom mijn vaatje antrax tevoorschijn. Oftwel verdrijven cq verdelgen

Tiekbando
02-05-03, 12:08
Enige tijd geleden attendeerde het Rotterdamse gemeenteraadslid Michiel Smit er al op dat Marmouch onder de nickname Mokromike zeer beledigende uitspraken over Joden deed op het forum van Maroc.nl. Een publicatie daarover staat op de website van Smit. Deze informatie was ook ter ore gekomen van CIDI-directeur Ronnie Naftaniël maar hij deed toen geen aangifte omdat hij niet met 100% zekerheid kon zeggen dat Marmouch inderdaad schuilging achter de nickname.

Nu uit de Netwerk reportage blijkt dat het emailadres van Marmouch wel degelijk overeenkomt met het emailadres waaronder in het verleden de antisemitische uitlatingen zijn gedaan, zal het CIDI aangifte doen wegens antisemitisme en het dossier doorspelen naar het Openbaar Ministerie (OM).



Sinds waneer doe je pas aangifte als je weet wie de dader is ?? Of maakt CIDI hier duidelijk dat als het niet om AEL ging, het ze anders niets kan schelen ? :watte?:

Tomas
02-05-03, 12:17
Geplaatst door Tiekbando
Sinds waneer doe je pas aangifte als je weet wie de dader is ?? Of maakt CIDI hier duidelijk dat als het niet om AEL ging, het ze anders niets kan schelen ? :watte?:

De reden staat er bij en die is dus volgens hun dat het nu pas zin heeft om aangeifte te doen. Tenminste dat haal ik eruit op. Jij denkt wat anders?

Waarom interesseert onze Nabil jou zo eigenlijk? Als ik vragen mag?

nouwra
02-05-03, 12:17
Geplaatst door Tiekbando
Sinds waneer doe je pas aangifte als je weet wie de dader is ?? Of maakt CIDI hier duidelijk dat als het niet om AEL ging, het ze anders niets kan schelen ? :watte?:

Vin ik ook Nabil :duim:

Tiekbando
02-05-03, 12:45
Geplaatst door Tomas
De reden staat er bij en die is dus volgens hun dat het nu pas zin heeft om aangeifte te doen. Tenminste dat haal ik eruit op. Jij denkt wat anders?

Waarom interesseert onze Nabil jou zo eigenlijk? Als ik vragen mag?


sssst :koppel:

Joesoef
02-05-03, 12:50
Geplaatst door Tiekbando
sssst :koppel:


Ze slapen hier af en toe.

jaja
02-05-03, 13:10
Geplaatst door Tiekbando
Sinds waneer doe je pas aangifte als je weet wie de dader is ?? Of maakt CIDI hier duidelijk dat als het niet om AEL ging, het ze anders niets kan schelen ? :watte?: om dezelfde reden waarom mensen op de lpf-lijst ook tegen het licht werden gehouden en hun smetjes / smetten duidelijk in de publiciteit werden gebracht: wie in de politiek gaat, wordt onder het vergrootglas gelegd.
Ook bij andere partijen "lijdt" men aan dit euvel. Als iemand dronken achter het stuur zit en een ongeluk maakt, is het op z'n best lokaal nieuws. Is het minister Vredeling, dan praat en schrijft men er nog 20 jaar later over.