PDA

Bekijk Volledige Versie : Aantal abortussen bij allochtonen neemt toe



Mark
02-05-03, 07:49
Aantal abortussen bij allochtonen neemt toe

Uitgegeven: 2 mei 2003 07:52

AMSTERDAM - Allochtonen hebben een groot aandeel in het groeiend aantal abortussen in Nederland. Van alle abortussen in Nederland wordt 60 procent door allochtonen ondergaan.

Bij de begeleiding rond ongewenste zwangerschappen bij minderjarigen zou daarom meer aandacht voor de culturele aspecten nuttig zijn. Dit zegt E.V. van Hall, voorzitter van de abortuskliniekenkoepel StiSAN vrijdag in Trouw.

Mark
02-05-03, 07:51
Hoeveel procent van Nederland is allochtoon? 12% ofzo? En die hebben 60% van de abortussen??


foei

:rolleyes:

NIS1
02-05-03, 09:44
Allochtonen? Bedoelen ze nu alle bevolkingsgroepen van buiten Nederland? Of bedoelen ze nu alleen Marokkanen, Turken, Surinamers, Chinezen of Japanners??

Ik vind, dat je tegenwoordig bij onderzoeken ook nog even je eigen defenitie van allochtoon geeft. Het is me opgevallen, dat het niet door iedereen op dezelfde manier wordt gedefinieerd.. Vooral onderzoekers zijn heel vaag wat dit betreft. :bril:

jaja
02-05-03, 09:46
Geplaatst door NIS1
Allochtonen? Bedoelen ze nu alle bevolkingsgroepen van buiten Nederland? Of bedoelen ze nu alleen Marokkanen, Turken, Surinamers, Chinezen of Japanners??

Ik vind, dat je tegenwoordig bij onderzoeken ook nog even je eigen defenitie van allochtoon geeft. Het is me opgevallen, dat het niet door iedereen op dezelfde manier wordt gedefinieerd.. Vooral onderzoekers zijn heel vaag wat dit betreft. :bril: absoluut mee eens!!
hoewel het vooral vaak misbruikt wordt voor niet-blank (waarbij dan het bezit van een Nederlands paspoort .. soms tot in de 4de generatie ... niet lijkt te tellen).

nouwra
02-05-03, 16:52
Geplaatst door Mark
Aantal abortussen bij allochtonen neemt toe

Uitgegeven: 2 mei 2003 07:52

AMSTERDAM - Allochtonen hebben een groot aandeel in het groeiend aantal abortussen in Nederland. Van alle abortussen in Nederland wordt 60 procent door allochtonen ondergaan.

Bij de begeleiding rond ongewenste zwangerschappen bij minderjarigen zou daarom meer aandacht voor de culturele aspecten nuttig zijn. Dit zegt E.V. van Hall, voorzitter van de abortuskliniekenkoepel StiSAN vrijdag in Trouw.

Dat krijg je met de vrije sex -neuken doe je zo- maatschappij

Ghazi
02-05-03, 17:31
En de noeste steun van pro-abortus activisten zoals De Fabel van de Illegaal, geleid door types als Eric Krebbers en Harry Provoost, die iedereen die hen niet aanstaat voor antisemiet, extreem-rechts en fundamentalist uitmaken.
Bovendien zijn het een stel zionisten.

De Fabel van de Illegaal
Koppenhinksteeg 2
2312 HX Leiden
Tel.071 5127619
Bereikbaar:14:00-17:00u
[email protected]
www.defabel.nl
www.gebladerte.nl

Orakel
02-05-03, 17:49
Geplaatst door Ghazi
En de noeste steun van pro-abortus activisten zoals De Fabel van de Illegaal, geleid door types als Eric Krebbers en Harry Provoost, die iedereen die hen niet aanstaat voor antisemiet, extreem-rechts en fundamentalist uitmaken.
Bovendien zijn het een stel zionisten.

De Fabel van de Illegaal
Koppenhinksteeg 2
2312 HX Leiden
Tel.071 5127619
Bereikbaar:14:00-17:00u
[email protected]
www.defabel.nl
www.gebladerte.nl

Vriend, lijkt het je niet makkelijker om je verhaal in 1 i.p.v. verspreid over 3 of 4 topics duidelijk te maken?

And who died and made Eric Grebbers God? :confused:

Ghazi
02-05-03, 18:37
Geplaatst door Orakel
Vriend, lijkt het je niet makkelijker om je verhaal in 1 i.p.v. verspreid over 3 of 4 topics duidelijk te maken?

And who died and made Eric Grebbers God? :confused:

Dat is op zich een goed idee. Ik ben dan ook begonnen met de kop Eric Krebbers te plaatsen. Vervolgens heb ik op topics die er wat mee te maken hebben het verhaal weer, in de lijn van het topic, geplaatst. Aangezien je al mijn posts gelezen hebt, zal je zo ongeveer wel weten wat de bedoeling is.
Eric Krebbers, alhoewel eerder duivel dan God, is inderdaad geen kleine jongen. Hij schrijft veel artikelen in allerhande blaadjes, niet alleen in De Fabel van de Illegaal, maar ook Kleintje Muurkrant, waar hij in de clinch lag met Peter Edel, waarschijnlijk ook geen onbekende.

Mark
02-05-03, 19:38
Geplaatst door nouwra
Dat krijg je met de vrije sex -neuken doe je zo- maatschappij

Dat verklaart het onevenredig hoge percentage allochtonen niet Nouwra.

Hoe staat het trouwens met de breinaaldenverkoop in SA?

Shaheed
02-05-03, 19:53
Geplaatst door Mark
Aantal abortussen bij allochtonen neemt toe

Uitgegeven: 2 mei 2003 07:52

AMSTERDAM - Allochtonen hebben een groot aandeel in het groeiend aantal abortussen in Nederland. Van alle abortussen in Nederland wordt 60 procent door allochtonen ondergaan.

Bij de begeleiding rond ongewenste zwangerschappen bij minderjarigen zou daarom meer aandacht voor de culturele aspecten nuttig zijn. Dit zegt E.V. van Hall, voorzitter van de abortuskliniekenkoepel StiSAN vrijdag in Trouw.


Dat krijg je ervan als je mensen laat integreren in de nederlandse (achterlijke) cultuur.
Ik denk ook dat allochtonen als ze meer geintegreerd zijn in Nederland zich schuldig zullen maken aan zedendelicten, witte boorden criminaliteit , voetbal geweld en zinloos geweld.
Immers Khalid l. was een heel goed voorbeeld daarvan.

nouwra
02-05-03, 20:55
geplaatst door Mark
Dat verklaart het onevenredig hoge percentage allochtonen niet Nouwra.


De toename van het aantal abortussen komt vooral doordat er in Nederland nu meer allochtone meisjes en vrouwen zijn dan tien jaar geleden. Vooral bij Antilliaanse meisjes en vrouwen is het aantal abortussen hoog: bijna 87 per duizend vrouwen. Antilliaanse en Turkse meisjes krijgen in Nederland voor hun twintigste relatief het vaakst een kind. Maar bij Antilliaanse meisjes is de zwangerschap meestal niet gewenst, en bij Turkse meisjes wel. In 2000 raakten 6.200 meisjes tussen 15 en 19 jaar zwanger. Van hen ondergingen 3.900 een abortus. Dat komt neer op 8,6 abortussen per duizend meisjes. In 1990 was het nog 4,0 per duizend meisjes.

Alle meisjes en vrouwen in Nederland, staat in het rapport van de StiSAN, vertonen de laatste jaren ,,minder effectief anticonceptiegedrag''. Ze gebruiken minder vaak of minder zorgvuldig de pil, ze laten zich minder vaak steriliseren of ze gebruiken helemaal geen voorbehoedsmiddelen.

De StiSAN vindt het stijgende aantal abortussen in Nederland 'zeer verontrustend'. De 'seksuele gezondheid' is in Nederland sterk achteruitgegaan, vindt de StiSAN. En dat komt doordat politici en beleidsmakers te weinig aandacht hebben voor hulpverlening en voorlichting over geboorteregeling. Vorig jaar werden de Rutgershuizen, waar die voorlichting en hulp werd gegeven, gesloten.

http://www.nrc.nl/nieuws/binnenland/1015481286354.html


Te weinig hulpverlening, te weinig voorlichting, te weinig bla


Er is maar aan 1 ding te weinig en dat is verstand. Als deze prevaleert dan is al die voorlichting, hulpverlening en bla niet nodig.


Hoe staat het trouwens met de breinaaldenverkoop in SA?

'k wee niet, you tell me Mark

Mark
02-05-03, 21:28
Geplaatst door nouwra
De toename van het aantal abortussen komt vooral doordat er in Nederland nu meer allochtone meisjes en vrouwen zijn dan tien jaar geleden.

Ze maken nu blijkbaar 60% uit van de meisjesbevolking.

Tomas
02-05-03, 21:41
Geplaatst door Ghazi
Dat is op zich een goed idee. Ik ben dan ook begonnen met de kop Eric Krebbers te plaatsen. Vervolgens heb ik op topics die er wat mee te maken hebben het verhaal weer, in de lijn van het topic, geplaatst. Aangezien je al mijn posts gelezen hebt, zal je zo ongeveer wel weten wat de bedoeling is.
Eric Krebbers, alhoewel eerder duivel dan God, is inderdaad geen kleine jongen. Hij schrijft veel artikelen in allerhande blaadjes, niet alleen in De Fabel van de Illegaal, maar ook Kleintje Muurkrant, waar hij in de clinch lag met Peter Edel, waarschijnlijk ook geen onbekende.

Maar wat is er dan gebeurt Ghazi? Heeft hij het uit gemaakt?

lennart
02-05-03, 21:44
Geplaatst door Mark
Ze maken nu blijkbaar 60% uit van de meisjesbevolking.

Voor Antilliaanse en Surinaamse meisjes is het vrij moeilijk om de man te dwingen te trouwen. Relaties zijn onstabiel en Antilliaanse en Surinaamse meisjes zeer onafhankelijk, die de wens hebben in een relatie hun autonomie te behouden. Het zou interessant zijn om te weten of het aantal abortussen ten tijde van de opkomst van het feminisme in vroegere jaren omhoog ging.

Orakel
02-05-03, 22:02
Geplaatst door Ghazi
Dat is op zich een goed idee. Ik ben dan ook begonnen met de kop Eric Krebbers te plaatsen. Vervolgens heb ik op topics die er wat mee te maken hebben het verhaal weer, in de lijn van het topic, geplaatst. Aangezien je al mijn posts gelezen hebt, zal je zo ongeveer wel weten wat de bedoeling is.


Ik snappum. En je brengt me op een idee. Er schijnt ook een islamologoog op het net te surfen die het beste voor heeft met Moslims en andere Marokkanen, maar meestentijds kletst hij als een kip zonder kop.

Zijn uitvalsbasis is:

www.gevogelte.nl
Erfscheiding 2
1000 EI Urk.

Tegenwoordig vertoeft hij veel op:

www.huisvanoranje.nl of
www.eenlintjeisnietgenoeg.nl

Ghazi
03-05-03, 19:01
Is dit een grap? Eric Krebbers en zijn vriendjes zijn helemaal niet grappig. Ze hebben er Eurodusnie bijgehaald, en me met mishandeling bedreigd.

Eurodusnie
Boerhaavelaan 345
2301 CE Leiden
Tel. 071 5173019
[email protected]
http://eurodusnie.nl
open:14:00-17:00u

Mark
03-05-03, 19:10
Geplaatst door Ghazi
Is dit een grap? Eric Krebbers en zijn vriendjes zijn helemaal niet grappig. Ze hebben er Eurodusnie bijgehaald, en me met mishandeling bedreigd.

Eurodusnie
Boerhaavelaan 345
2301 CE Leiden
Tel. 071 5173019
[email protected]
http://eurodusnie.nl
open:14:00-17:00u


Kun je ons even uitleggen wat er aan de hand is?

Wie is die Eric, waar ken je hem van, wat is er gebeurd, waarom bedreigt ie je? etc etc.

Misschien dat we dan zoveel sympathie voor je krijgen dat we wat doen met die adressen en telefoon nummers.....

Ghazi
03-05-03, 21:03
Geplaatst door Mark
Kun je ons even uitleggen wat er aan de hand is?

Wie is die Eric, waar ken je hem van, wat is er gebeurd, waarom bedreigt ie je? etc etc.

Misschien dat we dan zoveel sympathie voor je krijgen dat we wat doen met die adressen en telefoon nummers.....

Ik heb het al in andere topics, zoals 'Eric Krebbers', onder Islam en meer... 'Aborteurs' en onder Hadieth 'Het doden van de zoon' uitgelegd, maar wil het nog wel eens uitleggen. Eric Krebbers is de opperknuppel van De Fabel van de Illegaal. Hij is een klein-gemiddelde man, bruinige huid (donkerder dan bij Nederlanders, maar lichter dan mij Turken, Marokkanen ed.), licht bruin haar, lichtbruine ogen geloof ik. Hij is kalend, met een dunne pluk haar op zijn voorhoofd. Achter in de dertig, vroeg veertig.
Ik ken hem uit de tijd dat ik dacht dat links tegen zionisme was, en ik de Invalshoek, het winkeltje van De Fabel bezocht.
Toen ik 2 mei een filmavond in Eurodusnie bezocht, ben ik bij het verlaten van het gebouw door Arjan Pont, zijn vriend, ermee bedreigd dat ik de volgende keer minder leuk weg zou gaan, op een toon die geweld impliceerde. Dit staat ook onder het topic 'Arjan Pont'.
Zijn groep bedreigt mij omdat we geschillen hebben over zionisme en abortus, in het bijzonder de connectie ertussen, en hij mij vanwege het bezoeken van bijeenkomsten en demonstraties door linkse groepen voor buitenlanders van spionage verdenkt. Ze hebben de mond vol over het bestrijden van racisme en islamofobie, maar zijn zelf racistisch en islamofoob.
Ik verwacht niet dat jij, Mark, me hierbij gaat helpen, maar ik hoop mijn broeders wel.