PDA

Bekijk Volledige Versie : Inteelt probleem in Saoudie Arabie



Mark
02-05-03, 11:52
Inbreeding Takes its Toll on Saudi Arabia

Dr. Nadia Sakati, from a Riyadah hospital, estimates areas of Saudi Arabia see 55 to 70% of married couples comprised of blood relatives. Inbreeding increases the number of genetic diseases. The government wants to discourage this practice.
According to health officials, this tradition of marrying relatives is nothing new. Parents arrange most marriages among partners whose regimented social lives prevents them from meeting people outside their family sphere. Economics play a role too.
One doctor says: "Here you can look at 10 families to study genetic disorders, where you would need 10,000 families to study disorders in the United States." But since many Saudis isolate disabled kids, the effects of inbreeding are hard to quantify.
Source: www.nytimes.com

Is,
02-05-03, 11:53
Geplaatst door Mark
Inbreeding Takes its Toll on Saudi Arabia

Dr. Nadia Sakati, from a Riyadah hospital, estimates areas of Saudi Arabia see 55 to 70% of married couples comprised of blood relatives. Inbreeding increases the number of genetic diseases. The government wants to discourage this practice.
According to health officials, this tradition of marrying relatives is nothing new. Parents arrange most marriages among partners whose regimented social lives prevents them from meeting people outside their family sphere. Economics play a role too.
One doctor says: "Here you can look at 10 families to study genetic disorders, where you would need 10,000 families to study disorders in the United States." But since many Saudis isolate disabled kids, the effects of inbreeding are hard to quantify.
Source: www.nytimes.com


Zion Propaganda....

Couscousje
02-05-03, 11:57
Wat moet ik verstaan onder "isolate disabled kids"?

Cc

Is,
02-05-03, 11:59
Geplaatst door Couscousje
Wat moet ik verstaan onder "isolate disabled kids"?

Cc



Isolate = Geisoleerd
Disabled = Enable is aanzetten dus Disable is Uitzetten
Kids = Ik :D

kaassietoch
02-05-03, 12:01
Geplaatst door Mark
Inbreeding Takes its Toll on Saudi Arabia

Dr. Nadia Sakati, from a Riyadah hospital, estimates areas of Saudi Arabia see 55 to 70% of married couples comprised of blood relatives. Inbreeding increases the number of genetic diseases. The government wants to discourage this practice.
According to health officials, this tradition of marrying relatives is nothing new. Parents arrange most marriages among partners whose regimented social lives prevents them from meeting people outside their family sphere. Economics play a role too.
One doctor says: "Here you can look at 10 families to study genetic disorders, where you would need 10,000 families to study disorders in the United States." But since many Saudis isolate disabled kids, the effects of inbreeding are hard to quantify.
Source: www.nytimes.com

Hou je van kinderen dan probeer je koeffar!

Couscousje
02-05-03, 12:01
Geplaatst door Is,

Isolate = Geisoleerd
Disabled = Enable is aanzetten dus Disable is Uitzetten
Kids = Ik :D

Okeej, waar is je POWER-knopje?

Cc

Mark
02-05-03, 12:03
Geplaatst door Is,
Zion Propaganda....

En dat van de enige Amerikaanse krant die tegen de oorlog was....

Mark
02-05-03, 12:06
Geplaatst door Couscousje
Wat moet ik verstaan onder "isolate disabled kids"?

Cc

Dat betekent dat ze in een liefdevolle omgeving gestimuleerd worden om het beste van hun leven te kunnen maken.

Is,
02-05-03, 12:08
Geplaatst door Couscousje
Okeej, waar is je POWER-knopje?

Cc


Zijn ze bij mijn Ontwerp vergeten,
Je kan me alleen resetten... :hihi:



En dat van de enige Amerikaanse krant die tegen de oorlog was....

Uhh Das Allemaal Toneel... tzijn allemaal zionisten,
Allemaaaaaaaaaaal

Joesoef
02-05-03, 12:45
Geplaatst door Couscousje
Wat moet ik verstaan onder "isolate disabled kids"?

Cc

Kinderen die lichamelijk dan wel geestelijk gehandicapt zijn en buiten het zicht worden gehouden zodat het lijkt alsof ze niet bestaan.

nouwra
02-05-03, 12:47
Geplaatst door Joesoef
Kinderen die lichamelijk dan wel geestelijk gehandicapt zijn en buiten het zicht worden gehouden zodat het lijkt alsof ze niet bestaan.

Aldus N.Bezzzzzzaz

Mark
02-05-03, 12:48
Geplaatst door Joesoef
Kinderen die lichamelijk dan wel geestelijk gehandicapt zijn en buiten het zicht worden gehouden zodat het lijkt alsof ze niet bestaan.

Gehandicapten bestaan niet in deze landen... net als homo's.

Is,
02-05-03, 13:07
Geplaatst door Joesoef
Kinderen die lichamelijk dan wel geestelijk gehandicapt zijn en buiten het zicht worden gehouden zodat het lijkt alsof ze niet bestaan.

Hoe ben je ontsnapt????

nouwra
02-05-03, 13:07
Gehandicapten komen voor in elke windstreek. Degene die dit ontkent of zich ervoor schaamt heeft een zelfontwikkelde handicap. Evenzo degenen die menen dat ouders van deze kinderen zich voor hen schamen

Joesoef
02-05-03, 13:10
Geplaatst door nouwra
Gehandicapten komen voor in elke windstreek. Degene die dit ontkent of zich ervoor schaamt heeft een zelfontwikkelde handicap. Evenzo degenen die menen dat ouders van deze kinderen zich voor hen schamen


Dat doen deze ouders dus. Als ik in NL ben zal ik je wat verwijzingen naar rapporten hierover sturen.

Is,
02-05-03, 13:12
Geplaatst door nouwra
Gehandicapten komen voor in elke windstreek. Degene die dit ontkent of zich ervoor schaamt heeft een zelfontwikkelde handicap. Evenzo degenen die menen dat ouders van deze kinderen zich voor hen schamen


Jep helemaal correct,
`kben nu in `n zaak verwikkeld, `kprobeer mn ouders voor het gerecht te slepen, `kben te beschermend opgevoed...

Puk
02-05-03, 13:15
Geplaatst door nouwra
Gehandicapten komen voor in elke windstreek. Degene die dit ontkent of zich ervoor schaamt heeft een zelfontwikkelde handicap. Evenzo degenen die menen dat ouders van deze kinderen zich voor hen schamen

Maar Nouwra... waar zijn die islamitische gehandicapten dan?
Ik zie ze nooit.

nouwra
02-05-03, 13:20
Geplaatst door Puk
Maar Nouwra... waar zijn die islamitische gehandicapten dan?
Ik zie ze nooit.

Je bedoelt dat ze geen bordje op hun rolstoel hebben met 'Is-lam' ?

mulan
02-05-03, 13:21
Geplaatst door Puk
Maar Nouwra... waar zijn die islamitische gehandicapten dan?
Ik zie ze nooit.

Moet jij ze eerst zien????? Rare redenering:maf3:

Er zullen ongetwijfeld ouders zijn die zich er voor schamen maar dit zie je net zo goed bij autochtonen,anders zouden mensen een kind met het down-syndroom niet willen aborteren wat sommige nu wel willen.
Een kind met een down-syndroom kan gewoon een redelijk normaal gelukkig leven leiden met inderdaad wat beperkingen dus zo'n kind aborteren zit meer in het feit dat ze zo'n kind gewoonweg NIET willen omdat die niet 'normaal' is.....

Puk
02-05-03, 13:27
Geplaatst door nouwra
Je bedoelt dat ze geen bordje op hun rolstoel hebben met 'Is-lam' ?

:haha:

Je kunt er een campagne van maken!

Wij Islamieten hebben heus ook wel gehandicapten!

En dan zo'n bordje van jou erbij.

Puk
02-05-03, 13:33
Geplaatst door mulan
Moet jij ze eerst zien????? Rare redenering:maf3:

Er zullen ongetwijfeld ouders zijn die zich er voor schamen maar dit zie je net zo goed bij autochtonen,anders zouden mensen een kind met het down-syndroom niet willen aborteren wat sommige nu wel willen.
Een kind met een down-syndroom kan gewoon een redelijk normaal gelukkig leven leiden met inderdaad wat beperkingen dus zo'n kind aborteren zit meer in het feit dat ze zo'n kind gewoonweg NIET willen omdat die niet 'normaal' is.....

Eerst zien dan geloven. Want volgens mij zijn ze er wel. Dat kan niet anders. Want het komt overal voor. En toch zie ik ze nooit. Da's toch raar? Dan vraag ik me af waar ze zijn. Of worden kinderen met het Down-syndroom altijd geaborteerd bij islamitische vrouwen? Behalve dat zijn er ook nog een heleboel andere handicaps te noemen. En toch zijn er heel weinig, laten we zeggen Arabische gezinnen met gehandicapte kinderen. Da's gek.

mulan
02-05-03, 13:39
Geplaatst door Puk
Eerst zien dan geloven. Want volgens mij zijn ze er wel. Dat kan niet anders. Want het komt overal voor. En toch zie ik ze nooit. Da's toch raar? Dan vraag ik me af waar ze zijn. Of worden kinderen met het Down-syndroom altijd geaborteerd bij islamitische vrouwen? Behalve dat zijn er ook nog een heleboel andere handicaps te noemen. En toch zijn er heel weinig, laten we zeggen Arabische gezinnen met gehandicapte kinderen. Da's gek.

Op de school waar mijn broertje zit(ja hij heeft het down-syndroom.......waar ze ook vandaan komen ze hebben hetzelfde kopje maar dan met een andere kleur haar)zitten genoeg andere 'allochtonen'................en ook Marokkanen.

Tomas
02-05-03, 13:50
Geplaatst door Puk
Eerst zien dan geloven. Want volgens mij zijn ze er wel. Dat kan niet anders. Want het komt overal voor. En toch zie ik ze nooit. Da's toch raar? Dan vraag ik me af waar ze zijn. Of worden kinderen met het Down-syndroom altijd geaborteerd bij islamitische vrouwen? Behalve dat zijn er ook nog een heleboel andere handicaps te noemen. En toch zijn er heel weinig, laten we zeggen Arabische gezinnen met gehandicapte kinderen. Da's gek.

Ach kom man, doe nou niet alsof jij dagelijks hordes met gehandicapten over straat ziet lopen. Ja, ook in Nederland lijkt het alsof gehandicapten worden verstopt. Dat worden ze natuurlijk ook. Af en toe zie je een groepje onder begeleiding over straat gaan. Dat staat echter niet in verhouding met het werkelijke percentage gehandicapten. Dat is soms gewoon noodzakelijk want niet alle gehandicapten (ook down) zijn even ongevaarlijk, maar ook een cultuur verschijnsel om gehandicapten te verstoppen. Ook wij hebben allemaal in ons dat we er liever niet mee geconfronteerd worden. Dat merk je niet zo, omdat je daar overheen groeit en ze niet zoveel tegen komt. Maar als je als ouders opeens een gehandicapt kind krijgt, dan moet je de reacties eens bestuderen. Het zit echt diep hoor.

Dus een dergelijk artikeltje als dit zegt mij helemaal niks. Je kunt ook opver NL een negatief verhaal schrijven over onze omgang met gehandicapten. Ach dat zeg ik nu wel, maar ik heb het artikeltje eigenlijk niet gelezen. Dus laat maar.

mulan
02-05-03, 13:55
Geplaatst door Tomas
Ach kom man, doe nou niet alsof jij dagelijks hordes met gehandicapten over straat ziet lopen. Ja, ook in Nederland lijkt het alsof gehandicapten worden verstopt. Dat worden ze natuurlijk ook. Af en toe zie je een groepje onder begeleiding over straat gaan. Dat staat echter niet in verhouding met het werkelijke percentage gehandicapten. Dat is soms gewoon noodzakelijk want niet alle gehandicapten (ook down) zijn even ongevaarlijk, maar ook een cultuur verschijnsel om gehandicapten te verstoppen. Ook wij hebben allemaal in ons dat we er liever niet mee geconfronteerd worden. Dat merk je niet zo, omdat je daar overheen groeit en ze niet zoveel tegen komt. Maar als je als ouders opeens een gehandicapt kind krijgt, dan moet je de reacties eens bestuderen. Het zit echt diep hoor.

Dus een dergelijk artikeltje als dit zegt mij helemaal niks. Je kunt ook opver NL een negatief verhaal schrijven over onze omgang met gehandicapten. Ach dat zeg ik nu wel, maar ik heb het artikeltje eigenlijk niet gelezen. Dus laat maar.

Ja precies...............mensen schijnen gewoon zo inelkaar te zitten....of ze moeten overal overdreven op reageren(om je zogenaamd beter te laten voelen).....of ze doen alsof het niet bestaat.

Puk
02-05-03, 13:58
Geplaatst door mulan
Op de school waar mijn broertje zit(ja hij heeft het down-syndroom.......waar ze ook vandaan komen ze hebben hetzelfde kopje maar dan met een andere kleur haar)zitten genoeg andere 'allochtonen'................en ook Marokkanen.

Grappig is dat ja... mensen met het Down-syndroom hebben altijd zo ongeveer hetzelfde hoofd.

Maar je ouders zien het niet als een straf van God ofzo?
Dat hoor je namelijk weleens als de ouders erg gelovig zijn.
Of zijn jouw ouders niet zo streng in de leer?

Het is goed om te horen dat je broertje op een gewone school zit.
Tenminste... dat maak ik op uit jouw verhaal.

mulan
02-05-03, 14:06
Geplaatst door Puk
Grappig is dat ja... mensen met het Down-syndroom hebben altijd zo ongeveer hetzelfde hoofd.

Maar je ouders zien het niet als een straf van God ofzo?
Dat hoor je namelijk weleens als de ouders erg gelovig zijn.
Of zijn jouw ouders niet zo streng in de leer?

Het is goed om te horen dat je broertje op een gewone school zit.
Tenminste... dat maak ik op uit jouw verhaal.

Nou nee.......hij zit niet op een 'normale' school.........ik zei alleen dat er genoeg 'allochtonen' bij hem op school zitten.

Dat heeft niets met streng in de leer te maken hoor.........sommige mensen moeten gewoon een reden bedenken waarom men gehandicapten krijgt......valt vaak op dat mensen die dat zeggen juist helemaal niet 'streng' in de leer zijn maar meer mensen die het leuk vinden om over anderen te praten en ja ook in de Marokkaanse gemeenschap(vaak zelfs :D )heb je die.

Puk
02-05-03, 14:09
Geplaatst door Tomas
Ach kom man, doe nou niet alsof jij dagelijks hordes met gehandicapten over straat ziet lopen. Ja, ook in Nederland lijkt het alsof gehandicapten worden verstopt. Dat worden ze natuurlijk ook. Af en toe zie je een groepje onder begeleiding over straat gaan. Dat staat echter niet in verhouding met het werkelijke percentage gehandicapten. Dat is soms gewoon noodzakelijk want niet alle gehandicapten (ook down) zijn even ongevaarlijk, maar ook een cultuur verschijnsel om gehandicapten te verstoppen. Ook wij hebben allemaal in ons dat we er liever niet mee geconfronteerd worden. Dat merk je niet zo, omdat je daar overheen groeit en ze niet zoveel tegen komt. Maar als je als ouders opeens een gehandicapt kind krijgt, dan moet je de reacties eens bestuderen. Het zit echt diep hoor.

Dus een dergelijk artikeltje als dit zegt mij helemaal niks. Je kunt ook opver NL een negatief verhaal schrijven over onze omgang met gehandicapten. Ach dat zeg ik nu wel, maar ik heb het artikeltje eigenlijk niet gelezen. Dus laat maar.

Nee... geen hordes gehandicapten. Dat zie ik maar zelden. Maar toch wel regelmatig. Worden gehandicapten zo vaak verstopt in Nederland? Dacht het eigenlijk niet. Ik weet verder ook niet of dat eventuele verstoppen gerelateerd is aan bepaalde bevolkingsgroepen. Zal dat eens aan mijn zus vragen... die werkt op een dagactiviteitencentrum.

Dat inteeltverhaal in SA zal wel kloppen denk ik. We weten toch al heel lang dat trouwen met neven en nichten riskant is?

Het artikel doet me een beetje denken aan de voormalige Sovjet-Unie. Daar hadden ze geen gehandicapten. Maar wel heel erg veel goeie sporters.

Victory
02-05-03, 14:12
Geplaatst door Puk
Maar Nouwra... waar zijn die islamitische gehandicapten dan?
Ik zie ze nooit.

Iran is de enige land die ook gehandicapten probeerd een kans te geven voor zover dat mogelijk is (binnen de kosten)... Geloof het of niet (niet lachen), ik heb gehandicapte journalisten gezien op Iraanse tv... deze mensen zouden zo'n kans nooit in het westen krijgen....

(ik heb het niet over geestelijk gehandicapten)...


PS: Op de tv van de VS zou je een handicapte gozer maar 1 keer per jaar zien mischien....... voor de rest allemaal hoeren en pooiers :) (en een paar goeie natuurlijk :p)

Mark
02-05-03, 14:15
Geplaatst door Victory
deze mensen zouden zo'n kans nooit in het westen krijgen....



ehmmmmm hoe heet dat meisje nou van zo'n quiz... die heeft ook een handicap ... kan niet goed lopen...

Victory
02-05-03, 14:17
Geplaatst door Mark
ehmmmmm hoe heet dat meisje nou van zo'n quiz... die heeft ook een handicap ... kan niet goed lopen...

Jah, maar das in NL... en bij haar zie je het niet... niet veel mensen weten het... alleen als ze loopt zie je het... (en ze loopt nooit op tv)...

mulan
02-05-03, 14:18
Geplaatst door Victory
(ik heb het niet over geestelijk gehandicapten)...


Ik wilde net zeggen............mijn broertje kennende :D

mulan
02-05-03, 14:19
Geplaatst door Mark
ehmmmmm hoe heet dat meisje nou van zo'n quiz... die heeft ook een handicap ... kan niet goed lopen...

Wie?????????????

Mark
02-05-03, 14:20
Geplaatst door mulan
Wie?????????????


ehm ze presenteerde zo'n dierenprogramma.... ehhhhhhhh

en geloof ik get the picture of zo

Puk
02-05-03, 14:21
Geplaatst door mulan
Nou nee.......hij zit niet op een 'normale' school.........ik zei alleen dat er genoeg 'allochtonen' bij hem op school zitten.

Dat heeft niets met streng in de leer te maken hoor.........sommige mensen moeten gewoon een reden bedenken waarom men gehandicapten krijgt......valt vaak op dat mensen die dat zeggen juist helemaal niet 'streng' in de leer zijn maar meer mensen die het leuk vinden om over anderen te praten en ja ook in de Marokkaanse gemeenschap(vaak zelfs :D )heb je die.

Het is gewoon een gegeven: je hebt altijd kans op een gehandicapt kindje. En in sommige gevallen wat meer kans dan een ander. Als een vrouw pas op latere leeftijd kinderen krijgt bijvoorbeeld. Niks straf van God natuurlijk.

Trouwens... je kan juist erg vaak lachen met mensen met het Down-syndroom. En ze zijn meestal erg sociaal en aanhankelijk.

mulan
02-05-03, 14:22
Geplaatst door Mark
ehm ze presenteerde zo'n dierenprogramma.... ehhhhhhhh

en geloof ik get the picture of zo

Lucille nog wat......?

Mark
02-05-03, 14:24
Geplaatst door mulan
Lucille nog wat......?

Lucille Werner :)

Ja, die is mank.

Mark
02-05-03, 14:25
Geplaatst door Puk


Trouwens... je kan juist erg vaak lachen met mensen met het Down-syndroom. En ze zijn meestal erg sociaal en aanhankelijk.


Soms zijn ze reuze-gevaarlijk, zoals in Mad Max 3! :student:

Tomas
02-05-03, 14:27
Geplaatst door Puk
Worden gehandicapten zo vaak verstopt in Nederland? Dacht het eigenlijk niet. Ik weet verder ook niet of dat eventuele verstoppen gerelateerd is aan bepaalde bevolkingsgroepen. Zal dat eens aan mijn zus vragen... die werkt op een dagactiviteitencentrum.

Ja vraag maar aan je zus, want die werkt op een plek wat ik met "verstoppen" bedoel. Ik bedoel daar niks negatiefs mee, maar probeer je duidelijk te maken dat als je wilt ook heel negatief tegen nederland en de omgang met gehandicapten kunt kijken.

Er is een blinde cabaretier de laatste tijd op tv. Ben z'n naam kwijt. En je hebt jules de korte gehad.

Over de vs weet ik niks te vertellen, maar wat ik weet wel dat alle therapieen en hulpmiddelen om een normaal leven te kunnen leiden bijna allemaal uit de states komen.

Dat zal wel betekenen dat ze erg slecht met hun gehandicapten omgaan.

mulan
02-05-03, 14:32
Kijk als het om mensen gaat die geestelijk en lichaamlijk gehandicapt zijn zou ik zeggen dat het geen verstoppen is....die mensen hebben het gewoon heel zwaar als ze dat kind thuis moeten opvoeden met de andere kinderen erbij.Dat kind gaat dus bijna altijd naar een opvang.....dat vind ik geen verstoppen.Kinderen met een down-syndroom daarentegen kun je gemakkelijk thuis opvoeden.....

Is,
02-05-03, 14:32
Geplaatst door Tomas
Ja vraag maar aan je zus, want die werkt op een plek wat ik met "verstoppen" bedoel. Ik bedoel daar niks negatiefs mee, maar probeer je duidelijk te maken dat als je wilt ook heel negatief tegen nederland en de omgang met gehandicapten kunt kijken.

Er is een blinde cabaretier de laatste tijd op tv. Ben z'n naam kwijt. En je hebt jules de korte gehad.

Over de vs weet ik niks te vertellen, maar wat ik weet wel dat alle therapieen en hulpmiddelen om een normaal leven te kunnen leiden bijna allemaal uit de states komen.

Dat zal wel betekenen dat ze erg slecht met hun gehandicapten omgaan.


Vincent Bijlo

rnaj
02-05-03, 14:33
PS: Op de tv van de VS zou je een handicapte gozer maar 1 keer per jaar zien mischien....... voor de rest allemaal hoeren en pooiers (en een paar goeie natuurlijk )

Reagan was toch geestelijk gehandicapt.

Tomas
02-05-03, 14:36
Geplaatst door mulan
Kijk als het om mensen gaat die geestelijk en lichaamlijk gehandicapt zijn zou ik zeggen dat het geen verstoppen is....die mensen hebben het gewoon heel zwaar als ze dat kind thuis moeten opvoeden met de andere kinderen erbij.Dat kind gaat dus bijna altijd naar een opvang.....dat vind ik geen verstoppen.Kinderen met een down-syndroom daarentegen kun je gemakkelijk thuis opvoeden.....

Nee, ik bedoel het ook niet negatief!!! Maar we doen het wel. Welbeschowud, verwijderen we alle gehandicapten die te gehandicapt zijn uit onze samenleving. Daar hebben we allemaal zo onze redenen voor. Het resultaat is wel dat je maar weinig gehandicapten op straat, werk en in winkels ziet. Dus dan krijg je Puk die dan zegt: Nou, waar zijn ze dan?!

En ook bij down heb je varianten die thuis nauwelijks te houden zijn hoor. Down an sich zegt helemaal niks.

Want Donna en ik hebben een dochtertje... Verdorie, dit wilde ik je eigenlijk niet vertellen.

Vincent Bijlo. Yep. bedankt Isch.

rnaj
02-05-03, 14:38
Over de vs weet ik niks te vertellen, maar wat ik weet wel dat alle therapieen en hulpmiddelen om een normaal leven te kunnen leiden bijna allemaal uit de states komen.

Dit komt onder andere doordat er in Amerika door alle schade vergoedingen veel geld beschikaar is om hulpmiddelen te ontwikkelen.
En hulpmiddelen die ontwikkeld worden voor mensen die door een ongeluk gehandicapt raken zijn ook te gebruiken (soms met eenvoudige aanpassingen) voor aangeboren handicapen.

mulan
02-05-03, 14:40
Geplaatst door Tomas
Nee, ik bedoel het ook niet negatief!!! Maar we doen het wel. Welbeschowud, verwijderen we alle gehandicapten die te gehandicapt zijn uit onze samenleving. Daar hebben we allemaal zo onze redenen voor. Het resultaat is wel dat je maar weinig gehandicapten op straat, werk en in winkels ziet. Dus dan krijg je Puk die dan zegt: Nou, waar zijn ze dan?!

En ook bij down heb je varianten die thuis nauwelijks te houden zijn hoor. Down an sich zegt helemaal niks.

Want Donna en ik hebben een dochtertje... Verdorie, dit wilde ik je eigenlijk niet vertellen.



Klopt......uiteindelijk zijn ze inderdaad uit de samenleving verdwenen....gebeurd dus onbewust.

Dochtertje...............daar is niets mis mee.......die kan gewoon niet goed studeren.........voor de rest is het een topmeid :p

Tomas
02-05-03, 14:45
Geplaatst door mulan
Klopt......uiteindelijk zijn ze inderdaad uit de samenleving verdwenen....gebeurd dus onbewust.

ja, dat bedoelde ik dus. En ik heb dan ook altijd wat moeite met van die kritische berichtjes over verre vreemde landen.


......die kan gewoon niet goed studeren.........

Dat heb je dan jammer genoeg van je moeder, want ik ben al ruim 20 jaar met een loi studie bezig, terwijl je moeder maar een paar jaar heeft gestudeerd. Dat kan dus nooit iets bijzonders zijn.

mulan
02-05-03, 14:50
Geplaatst door Tomas
Dat heb je dan jammer genoeg van je moeder, want ik ben al ruim 20 jaar met een loi studie bezig, terwijl je moeder maar een paar jaar heeft gestudeerd. Dat kan dus nooit iets bijzonders zijn.

:love: .............................heb ik weer iets om over op te scheppen................ik heb een zeer intelligente papa.....maar liefst 20 jaar!!!!!!! Ik zit al op 8....en wie weet hoeveel jaren daar nog aan toegevoegd worden....misschien lijk ik dus wel meer op je dan je denkt :knipoog:

Puk
02-05-03, 14:57
Geplaatst door Tomas
Ja vraag maar aan je zus, want die werkt op een plek wat ik met "verstoppen" bedoel. Ik bedoel daar niks negatiefs mee, maar probeer je duidelijk te maken dat als je wilt ook heel negatief tegen nederland en de omgang met gehandicapten kunt kijken.

Er is een blinde cabaretier de laatste tijd op tv. Ben z'n naam kwijt. En je hebt jules de korte gehad.

Over de vs weet ik niks te vertellen, maar wat ik weet wel dat alle therapieen en hulpmiddelen om een normaal leven te kunnen leiden bijna allemaal uit de states komen.

Dat zal wel betekenen dat ze erg slecht met hun gehandicapten omgaan.

Ok... je hebt verstoppen en plaatsen in een inrichting. Dat is niet hetzelfde. Soms wel. Ik heb een paar maanden geleden een opvoering gezien van een Griekse tragedie (ben de naam effe vergeten) door mensen met het Down-syndroom. Da's wel wennen hoor. Maar toen zag ik dat er nog heel wat mogelijk is. Eigenlijk was het best goed zoals ze acteerden enzo. En ze hadden er duidelijk veel plezier in.

Dan noem ik dat niet wegstoppen. Ik geloof dat ze in zo'n omgeving veel beter tot hun recht komen omdat er veel kennis is van wat er mogelijk is en hoe je die mogelijkheden kunt benutten. Da's alleen maar goed.

Maar je hebt ook genoeg andere, puur lichamelijke handicaps. Soms is dat zo ernstig dat er zoveel verzorging nodig is welke het beste in een inrichting gegeven kan worden. Veel vaker zijn het handicaps waar, via enkele aanpassingen uit de States, prima mee te leven valt. En daar zie ik dan weinig van wat betreft de Arabische bevolkingsgroep. Misschien ligt dat aan mij en is het toeval. Toch lees je dat weleens... dat islamitische gezinnen gehandicapten liever binnen houden.

Maar of dat nou ook echt zo is... nee... dat weet ik niet.

Puk
02-05-03, 15:01
Geplaatst door Victory
Iran is de enige land die ook gehandicapten probeerd een kans te geven voor zover dat mogelijk is (binnen de kosten)... Geloof het of niet (niet lachen), ik heb gehandicapte journalisten gezien op Iraanse tv... deze mensen zouden zo'n kans nooit in het westen krijgen....

(ik heb het niet over geestelijk gehandicapten)...


Voor bepaalde Nederlandse actualiteitenprogramma's zou het een vooruitgang zijn... geestelijk gehandicapten.

manc
02-05-03, 17:04
Geplaatst door Victory
Iran is de enige land die ook gehandicapten probeerd een kans te geven voor zover dat mogelijk is (binnen de kosten)... Geloof het of niet (niet lachen), ik heb gehandicapte journalisten gezien op Iraanse tv... deze mensen zouden zo'n kans nooit in het westen krijgen....

(ik heb het niet over geestelijk gehandicapten)...


Onzin, in het westen zijn er ook zat gehandicapten die 'wat' doen..zoals idd Bijlo, en die presentatrice...of bijvoorbeeld de voorzitter van de Bijlmer Enquette...het verschil met Iran is dat wij niet 20 jaar geleden een gruwelijke oorlog met honderduizenden zo niet miljoenen gehandicapten tot gevolg hebben gevoerd....het is ook niet voor niets dat Iran bijvoorbeeld met rolstoelbasketbal of dat soort sporten ook heel erg goed scoort... In Nederland zijn er diverse wetten en regelingen die er voor zorgen dat bedrijven en met name overheidinstellingen ook redelijk wat gehandicapten aannemen.

mrz
02-05-03, 17:25
Peanuts bij het inteeltprobleem hier in leiden, genaamd stier herman.

nouwra
02-05-03, 17:32
tja Puk, ben toch wel blij te zien dat je wat genunceerder bent geworden in je toon.
Thomas haalt me de woorden uit de mond. Gehandicapten worden sowieso uit de maatschappij verwijderd en weggestopt (om het cru te zeggen) in instellingen voor gehandicapten. Die zie je niet snel op een koopavond, in uitgaansgelegenheden of bij tramhaltes.
Mijn oom heeft een gehandicapt dochtertje, was hij heel verdrietig om, immers elke ouder wil een gezond kind wat niets mankeert. God heeft het zo gewild. Maar om dat nu te linken aan 'straf'...........hij lacht je falikant uit

Ik kwam weleens over de vloer bij een oude Nederlandse vrouw. Die had een gehandicapte zoon van om en bij de 40. Die had ze laten plaatsen in zo'n instelling om vervolgens niet meer naar hem om te kijken.....heeft 'm al 20 jaar niet gezien.

Hiermee wil ik aangeven dat die schaamte niet cultuurgebonden is, maar een menselijke eigenschap die bij die zich overal manifesteert.

Tomas
02-05-03, 17:38
Geplaatst door nouwra


Zolang het niet over Al Waqf gaat zijn we het denk ik best wel aardig met elkaar eens.

Maar, ik klikte op deze thread met het idee dat ik Mrz zou lezen en ik las dus jouw verhaal met het idee dat het van mrz was. Dat was echt heel apart, dat kan ik je verzekeren!!

nouwra
02-05-03, 17:41
Geplaatst door Tomas
Zolang het niet over Al Waqf gaat zijn we het denk ik best wel aardig met elkaar eens.

Ben ik het niet mee eens :mad:


Maar, ik klikte op deze thread met het idee dat ik Mrz zou lezen en ik las dus jouw verhaal met het idee dat het van mrz was. Dat was echt heel apart, dat kan ik je verzekeren!!

:hardlach:

Vertel

mrz
02-05-03, 18:20
Maar, ik klikte op deze thread met het idee dat ik Mrz zou lezen en ik las dus jouw verhaal met het idee dat het van mrz was. Dat was echt heel apart, dat kan ik je verzekeren!!

Lol je bedacht er 3 betekenissen extra bij terwijl er misschien maar 1 of 2 dingen echt bedoeld werden?

Inteelt ach, de ultieme inteelt zou zijn als we allemaal een worden toch? Daar ben ik werkelijk bang voor, als mensen meters verderop precies zeggen wat je denkt dat kan misschien nog... Is dat "normaal"? Misschien tegenwoordig wel maar klopt niet toch? Bah.

Ik ben bang voor alles, op de cheap-ass way waarop men het slaaf zijn met GM-food en Mobiele netwerkjes probeert te ontsnappen... Zucht. BORING!!! :droef:

Orakel
02-05-03, 19:00
Down-kind kost Kopenhagen te veel
door Petra Sjouwerman
2003-05-02

Denemarken debatteert voorzichtig over prenataal onderzoek naar het Downsyndroom onder alle zwangere vrouwen. Nu krijgen alleen nog vrouwen boven de 35 zo'n test, net als in Nederland. De provincie Kopenhagen is vast met testen begonnen. Omdat Down-kinderen geld kosten.


KOPENHAGEN - ,,Mijn dochter Camilla is een 'mongool'. Wat is daar mis mee?'' vraagt een vader zich af in een ingezonden brief. ,,Deze beslissing doet denken aan vroegere regimes die één ras als hoogste boven alles stelden'', schrijft een journalist.

Het zijn reacties op een onverwacht besluit van de Deense provincie Kopenhagen om te bezuinigen door het vroegtijdig opsporen van Downsyndroom bij ongeboren kinderen. Door alle zwangere vrouwen de mogelijkheid te geven voor een screening op Downsyndroom verwacht de provincie, die de bevoegdheid heeft op het terrein van gezondheidszorg, meer dan dertien miljoen euro te kunnen besparen. Het gaat hier vooral om minder kosten voor kinderdagverblijven, ondersteunend personeel op scholen, woon- en leefgemeenschappen en uitkeringen aan volwassenen met Downsyndroom. Tot nu toe werd de screening alleen aangeboden aan vrouwen boven de 35 jaar, net als in Nederland.
verveeld
http://www.trouw.nl/zorgengezondheid/artikelen/1051852030626.html

mrz
02-05-03, 19:48
Ben ik nu de enige roepende in de woestijn die dit soort symptoombestrijding ronduit lachwekkend vind? :alien:

Liegen kan niet meer, geld is de nieuwe god. Jammer dat alles zo waardeloos wordt op den duur... :/ :rolleyes:

Tomas
02-05-03, 22:02
Geplaatst door nouwra
Ben ik het niet mee eens :mad:


Ja, natuurlijk. Je hebt helemaal gelijk. Stom. Sorry.


Vertel

Het was onbeschrijvelijk. Lastig uit te leggen. Het leek gewoon even dat ik 'm begreep alsof ik en andere dimensie binnen dreef... Alsof alles om me heen in zichzelf draaide en in het spiegelbeeld weer verscheen. En dat alleen op de plekken waar ik niet keek. Ik voelde dat. Heel even was alles in het spiegelbeeld en ikzelf niet. Heel bizar.

Snap je?

nouwra
02-05-03, 23:13
Geplaatst door Tomas
Het was onbeschrijvelijk. Lastig uit te leggen. Het leek gewoon even dat ik 'm begreep alsof ik en andere dimensie binnen dreef... Alsof alles om me heen in zichzelf draaide en in het spiegelbeeld weer verscheen. En dat alleen op de plekken waar ik niet keek. Ik voelde dat. Heel even was alles in het spiegelbeeld en ikzelf niet. Heel bizar.

snap je

ja



























(Mrz, Thomas maakt een r.i.p van je als hij er achter komt dat jij onder zijn naam hebt gepost)
:hihi:

mrz
02-05-03, 23:38
Geplaatst door Tomas
Het was onbeschrijvelijk. Lastig uit te leggen. Het leek gewoon even dat ik 'm begreep alsof ik en andere dimensie binnen dreef... Alsof alles om me heen in zichzelf draaide en in het spiegelbeeld weer verscheen. En dat alleen op de plekken waar ik niet keek. Ik voelde dat. Heel even was alles in het spiegelbeeld en ikzelf niet. Heel bizar.

Snap je

ja

(Mrz, Thomas maakt een r.i.p van je als hij er achter komt dat jij onder zijn naam hebt gepost)

Hmm ik snap dit niet moet ik zeggen Thomas lol.

En ik ben al die mislukte grapjes jegens mij zat. Was ik maar resting in peace grrr. Ben nu burning in hell lijkt het wel. What the fuck moet dat? Ik onder Thomas zijn naam posten? Ben dan misschien wel mindfucker maar bah...

BORING! :zweep:

Mark
03-05-03, 00:01
Geplaatst door mrz
Hmm ik snap dit niet moet ik zeggen Thomas lol.

En ik ben al die mislukte grapjes jegens mij zat. Was ik maar resting in peace grrr. Ben nu burning in hell lijkt het wel. What the fuck moet dat? Ik onder Thomas zijn naam posten? Ben dan misschien wel mindfucker maar bah...

BORING! :zweep:

take it easy mrz :)

je moet Tomas niet zo serieus nemen :corcky:

mulan
03-05-03, 10:40
Geplaatst door nouwra
Ik kwam weleens over de vloer bij een oude Nederlandse vrouw. Die had een gehandicapte zoon van om en bij de 40. Die had ze laten plaatsen in zo'n instelling om vervolgens niet meer naar hem om te kijken.....heeft 'm al 20 jaar niet gezien.



Dit kan ik gewoon niet begrijpen.......zijn mensen zo &%%^%$##.
20 jaar......ze doet dus alsof hij niet bestaat.

Dat idee in Kopenhagen om alleen nog goedkope kinderen ter wereld te brengen is weer zo'n absurd idee.
Het is gewoon nog steeds een taboe....ook in het Westen...

Tomas....boring...................NEE HOOR :D

Tomas
03-05-03, 18:45
Geplaatst door mulan
Dit kan ik gewoon niet begrijpen.......zijn mensen zo &%%^%$##.
20 jaar......ze doet dus alsof hij niet bestaat.

Ja dat lijkt erg. Ik heb ook een vriendin die 13 jaar lang voor haar dochter heeft gezord (zo oud werd ze) die niets anders was dan een kasplantje. Volledig verlamd en praktisch hersendood. Ik heb haar daarvoor altijd veel bewonderd. Maar begrepen? Nee, niet echt. Maar ja, moeders hebben iets met hun kinderen.


Tomas....boring...................NEE HOOR :D[/QUOTE]

Oh, dat was ik niet, hoor. Ik heb m'n password weer gewijzigd, want dat doet ie regelmatig. Pas maar op.

NIS1
04-05-03, 00:23
Geplaatst door Mark

According to health officials, this tradition of marrying relatives is nothing new. Parents arrange most marriages among partners whose regimented social lives prevents them from meeting people outside their family sphere.

Vreemd, dat niemand begint over het feit, dat de Islam zulke huwelijken afkeurt. :eek: