PDA

Bekijk Volledige Versie : Britse cameraman gedood door Israeliërs



Pytaghoras
03-05-03, 00:23
Op de Gazastrook hebben Israëlische militairen vrijdag een Britse documentairemaker gedood. Volgens ooggetuigen zou James Miller zijn doodgeschoten door militairen die een huis van een militante Palestijn wilden slopen.

De Brit raakte ernstig gewond toen hij meermalen getroffen werd door kogels, en overleed korte tijd later aan zijn verwondingen. Een Palestijnse ooggetuige zegt dat Miller aan de militairen duidelijk maakte dat hij een cameraman was, maar dat weerhield hen er niet van het vuur te openen.

mulan
03-05-03, 09:43
Ach ja.....laten we wachten tot het IDF onderzoek gedaan heeft want er zal ongetwijfeld een reden voor zijn :rolleyes:

Waiting
03-05-03, 09:58
Geplaatst door mulan
Ach ja.....laten we wachten tot het IDF onderzoek gedaan heeft want er zal ongetwijfeld een reden voor zijn :rolleyes:

Er hoeft geen rede te zijn, soms sta je gewoon op de verkeerde plek op het verkeerde moment.
Jij en ik weten echter helemaal niet wat er daar is gebeurd dus...

mulan
03-05-03, 10:01
Geplaatst door Waiting
Er hoeft geen rede te zijn, soms sta je gewoon op de verkeerde plek op het verkeerde moment.
Jij en ik weten echter helemaal niet wat er daar is gebeurd dus...

Dus...... :rolleyes: .............stil zijn,ik kan me niet voorstellen dat een leger zoveel mensen kan vermoorden die at the wrong time at the wrong place waren...............jij wel zo te horen.

Maar je hebt gelijk,ik was er niet bij...........die ooggetuigen daarentegen wel.

Waiting
03-05-03, 10:10
Geplaatst door mulan
Dus...... :rolleyes: .............stil zijn,ik kan me niet voorstellen dat een leger zoveel mensen kan vermoorden die at the wrong time at the wrong place waren...............jij wel zo te horen.

Maar je hebt gelijk,ik was er niet bij...........die ooggetuigen daarentegen wel.

Dus jij kan je niet voorstellen dat buitenstaanders in een oorlogsgebied extra risico lopen? (oorlog=wrong time, een brit in aza=wrong place)

plexus
03-05-03, 10:16
Geplaatst door Pytaghoras
Op de Gazastrook hebben Israëlische militairen vrijdag een Britse documentairemaker gedood. Volgens ooggetuigen zou James Miller zijn doodgeschoten door militairen die een huis van een militante Palestijn wilden slopen.

De Brit raakte ernstig gewond toen hij meermalen getroffen werd door kogels, en overleed korte tijd later aan zijn verwondingen. Een Palestijnse ooggetuige zegt dat Miller aan de militairen duidelijk maakte dat hij een cameraman was, maar dat weerhield hen er niet van het vuur te openen.

..die britten lijken allemaal op die militante palestijnen...

en wat voor rede idf verzint...het is altijd de schuld van de ander... :nijn:

mulan
03-05-03, 10:28
Geplaatst door Waiting
Dus jij kan je niet voorstellen dat buitenstaanders in een oorlogsgebied extra risico lopen? (oorlog=wrong time, een brit in aza=wrong place)

Omgekeerde psychologie........daar doe ik niet aan mee :melig2:

Oorlogsgebied betekent niet er op los schieten en moorden.Er zijn nog altijd regels.

Waiting
03-05-03, 10:29
Geplaatst door plexus
..die britten lijken allemaal op die militante palestijnen...

en wat voor rede idf verzint...het is altijd de schuld van de ander... :nijn:

Als journalist neem je een risico.
Net zo min dat ik niet weet of dit een ongeluk was, weet niemand hier of het een bewuste actie was, dus de reacties slaan nergens op.
En de ooggetuigen zijn alles behalve neutraal.

Waiting
03-05-03, 10:30
Geplaatst door mulan
Omgekeerde psychologie........daar doe ik niet aan mee :melig2:

Oorlogsgebied betekent niet er op los schieten en moorden.Er zijn nog altijd regels.

Wat begin je nou over regels als je niet eens weet wat er is gebeurd?!

plexus
03-05-03, 10:50
Geplaatst door Waiting
Als journalist neem je een risico.
Net zo min dat ik niet weet of dit een ongeluk was, weet niemand hier of het een bewuste actie was, dus de reacties slaan nergens op.
En de ooggetuigen zijn alles behalve neutraal.

...dit is niet de eerste journalist die door het idf per toeval is getroffen..
en waarom zijn die ooggetuigen niet neutraal?

Waiting
03-05-03, 10:56
Geplaatst door plexus
...dit is niet de eerste journalist die door het idf per toeval is getroffen..
en waarom zijn die ooggetuigen niet neutraal?

En ook niet de laatste vrees ik.
Een palestijnse ooggetuige heeft zo zijn eigen ideeen over het IDF.

Joesoef
03-05-03, 11:00
Zo Waiting. Op de verkeerde plaats op het verkeerde moment. Ijzersterk argument. Witte vlag, camera........

Weg met die getuigen.

Waiting
03-05-03, 11:06
Geplaatst door Joesoef
Zo Waiting. Op de verkeerde plaats op het verkeerde moment. Ijzersterk argument. Witte vlag, camera........

Weg met die getuigen.

Als je mijn reacties op dit topic allemaal hebt gelezen, dan zul je zien dat ik nu iets voor de 3e keer ga herhalen;

Ik, jij, wij weten nog helemaal niks.
Het is alleen gissen.
Het is de vraag of er niet ook een paar flinke vooroordelen spelen.

Waterval
03-05-03, 11:16
Israëliërs doden Britse cameraman

Uitgegeven: 3 mei 2003 08:59
Laatst gewijzigd: 3 mei 2003 09:00

GAZA - Israëlische militairen hebben vrijdag op de Gazastrook een Britse documentairemaker gedood. James Miller zou bij Rafah tegen de grens met Egypte zijn doodgeschoten door militairen die een huis van een militante Palestijn wilden slopen.

De Brit, bezig aan een documentaire voor de zender HBO over het verwoesten door Israël van Palestijnse woningen, werd in de nek getroffen door kogels en raakte ernstig gewond, zo meldden Palestijnse bronnen en het Israëlische leger.

Hij werd afgevoerd in een Israëlische tank en later per helikopter naar een ziekenhuis gevlogen. Voordat hij daar arriveerde was hij overleden, meldden Israëlische media.

Witte vlag

Een tweede Brit, die aanwezig was bij het incident, verklaarde dat hij en zijn gedode collega en twee andere cameramensen met witte vlaggen zwaaiden terwijl ze op een Israëlische tank toeliepen. Die openden desondanks het vuur met een mitrailleur. Het Israëlische leger heeft nog niet officieel gereageerd op het voorval.

Bronnen binnen de strijdkrachten verklaarden dat de Israëlische militairen aan de grens zochten naar tunnels waardoor Palestijnen wapens het land in smokkelen. Ze vermoedden dat er onder het gesloopte huis dergelijke ondergrondse gangen liepen. Toen de tank de woning naderde kwamen de Israëli's onder vuur te liggen. Palestijnen zouden daarbij ook een antitankgranaat hebben afgevuurd waarop de militairen terugschoten. Daarbij zou de 41-jarige Brit dodelijk zijn getroffen.

Emmy-award

Cameraman Miller verwierf faam met documentaires als 'Beneath the Veil' waarin de journaliste Saira Shah het Afghanistan van de Taliban bezoekt. Shah keerde terug met schokkende beelden die de hele wereld over gingen van een vrouw in burka die ten overstaan van een juichende menigte in het voetbalstadion van Kabul met een schot in het hoofd wordt geëxecuteerd. De cameraman won een Emmy-award met zijn Innocents Lost over kindermishandeling en werkte in oorlogsgebieden over de hele wereld. Hij filmde onder meer in Algerije, Afghanistan, Bosnië, Tsjetsjenië, Sierra Leone en Noord-Irak.



Iets meer info, now i'm waiting..

Waiting
03-05-03, 12:23
Geplaatst door Waterval
Iets meer info, now i'm waiting..

Ok... nu nog de officieele verklaring.

Is,
03-05-03, 12:25
Geplaatst door Waiting
Ok... nu nog de officieele verklaring.


Na al dit gezeur moeten we wachten tot de persvoorlichter van `t IDF naar de WC gaat??

plexus
03-05-03, 12:44
Geplaatst door Waiting
En ook niet de laatste vrees ik.
Een palestijnse ooggetuige heeft zo zijn eigen ideeen over het IDF.

en maar om die brei heendraaien mr cirkel!

lennart
03-05-03, 12:47
De Internationale federatie van journalisten zegt dat Israel bewust op journalisten schiet.



Media Release Media Release April 21st 2003

IFJ Condemns Killing of Cameraman:
"Impossible to Ignore Evidence
of Israeli Targeting of Journalists"
The shooting by soldiers of a journalist filming protests on the West Bank at the weekend provides fresh evidence that the lives of Palestinian media staff are "recklessly being put at risk" by Israeli forces says the International Federation of Journalists.

The IFJ says that the killing of Nazih Darwazeh, 45, a father of four who was a freelance cameraman who had worked for the Associated Press, was horrifying. "He was wearing brightly coloured, unmistakable clothing clearly marked 'press'," said the IFJ. "It is impossible to ignore the evidence here of soldiers deliberately targeting journalists."

Darwazeh was one of five Palestinians shot dead in violent clashes in the West Bank and Gaza Strip on Saturday. He died after Israeli soldiers raided Nablus's historic old city encountering scores of Palestinian youths who began throwing stones. According to witnesses the cameraman, who was working for Palestinian television, was shot in the face by an Israeli soldier who took deliberate aim. Darwazeh died on the way to hospital.

According to the Israeli army an armored vehicle got stuck near the old city and a crowd of Palestinians began throwing stones and petrol bombs. Darwazeh was one of a group of Palestinian journalists filming the confrontation when soldiers opened fire.

Television film of the incident showed him, wearing a bright yellow, sleeveless jacket marked "Press", filming youths throwing stones at the Israeli vehicle. He was hit when gunfire erupted from the vehicle, sending the teenagers running for cover. "This is a shocking incident that demands a full investigation," said Aidan White, General Secretary of the IFJ, "The investigation into this case must be more than the usual military whitewash. The film of the incident shows clearly that the cameraman was doing his job and clearly marked for his own protection."

The IFJ says earlier investigations by the Israeli Defence Force of such incidents have won little respect among journalists. Last year an Israeli investigation cleared its soldiers of any responsibility for the killing of Italian journalist Raffaele Ciriello, even though he died from Israeli fire.

"This latest incident is another case of journalists' lives recklessly put at risk by an army that ignores its duty to protect media staff and takes no responsibility for the tragic mistakes of its forces," said White.

Further information: + 32 2 235 22 00

The IFJ is the world's largest organisation of journalists representing more than 500,000 journalists in more than 100 countries


Verder:



Media Release 3 May 2003

IFJ Demands End to Military "whitewash"
After Top Journalist is Shot
Dead in Palestine
Only hours after a new global campaign was launched by media leaders demanding that attempts to kill journalists should be made a war crime, a freelance journalist was shot dead in controversial circumstances by Israeli forces in Palestine.

Award-winning cameraman James Miller was filming the demolition of houses for a documentary in the Gaza town of Rafah, the scene of earlier disturbances, when he was shot in the neck. Israeli army spokesmen said he was hit as troops fired in defence, but other witnesses say Miller and two colleagues were simultaneously filming and waving a white flag as they walked toward the tank.

"This is devastating news for journalists," said Aidan White, General Secretary of the International Federation of Journalists. "This killing, like other recent deaths in Palestine and Iraq, cries out for a systematic process of independent investigation by respected international authorities.

"There must be end to military whitewash covering up gross negligence in the chain of military command that leaves journalists dead and injured."

The IFJ says the circumstances of Miller's death suggest reckless disregard for life on the part of the Israeli forces. "This killing must be subject to proper independent investigation and not brushed aside with routine expressions of regret."

Miller was internationally respected for his film work. His production Beneath the Veil, about life under the Taliban, won a Royal Television Society award, and his work Innocents Lost for Channel Four, was an Emmy-winning investigation into human rights abuses against children throughout the world.

The incident came shortly after the launch of the International News Safety Institute in Brussels yesterday.

The Institute is a global coalition of more than 100 news media, journalists and press freedom groups, which is calling for greater protection for journalists and media staff. The meeting in Brussels, which was addressed by journalists' leaders and leading media executives from Reuters, CNN, the BBC, Al-Jazeera and major newspapers, also called for the targeting of journalists and killing of journalists, either deliberately or as a result of gross negligence, to be made official war crimes under international law.

Millers' death brings the total of journalists and media staff killed this year to 37.

Further information: + 32 2 235 22 00, or Aidan White: + 32 2 654 10 16, or mobile: + 32 478 258 669
The IFJ represents more than 500,000 journalists in more than 100 countries

http://www.ifj.org/publications/press/pr/030503miller.html


Maar, volgens Jaja doet het IDF nooit iets fouts, dus het zal wel goed zitten. Die journalisten zijn immers ook altijd fout bezig, en Jaja is het vast ook niet eens met de acties van journalisten.

De Rode Roos
03-05-03, 12:53
Israel wil geen pottenkijkers, zodat de wereld niet met de eigen ogen kan zien wat voor onrecht de Palestijnen wordt aangedaan. Als buitenlandse cameramannen daar worden doodgeschoten, dan moeten de Palestijnen zelf met de camera in de hand alles filmen en die beelden de wereld insturen, zodat Israel op een dag opgedoekt kan worden.

Waiting
03-05-03, 13:11
Geplaatst door plexus
en maar om die brei heendraaien mr cirkel!

Met Mohammed Durah was ook iedereen geschokt en had iedereen zijn protest klaar liggen toen hij werd neergeschoten voor de camera van een Franse Camera ploeg.
Dat een paar maanden later bleek dat het de palestijnen waren die het jochie van zijn leven hadden beroofd deed er niet meer toe, sterker het werd verzwegen.
Jenin? Jenin was een massamoord, een genocide, maarliefst 5000 doden, verhalen over koelwagens die dienden voor het stelen van lichamen...
In werkelijkheid?
53 dode palestijnen vs 23 dode Israelische soldaten, in gevechten die alles behalve misdadig waren, getuige ook een palestijnse terrorist die getuigde dat het de terroristen aangenaam verraste dat Israel grondtroepen inzette in tegenstelling tot hevig geschut.
De foto's van het gedeelte dat was platgewalst in Jenin werden overal in kranten vertoond, terwijl een plaatje van het complete kamp dus "the bigger picture" duidelijk liet zien dat de "kale plek" ging om een precies gebied waar de terroristen zich verschansten.
Enfin zo kan ik nog uren doorgaan...

Ik kan het in dit geval net zo goed fouten hebben...
Wie weet was het nu wel bewust, al lijkt me dat sterk, maar dat neemt nog niet weg dat er weer te snel conclusies worden getrokken die getuige de vele voorbeelden die er te vinden zijn over foute journalistiek te voorbarig zijn.
That's all.

Joesoef
03-05-03, 13:11
Geplaatst door Waiting
Ok... nu nog de officieele verklaring.


Oficieel is nog niet meteen waar......

Waiting
03-05-03, 13:22
Geplaatst door De Rode Roos
Israel wil geen pottenkijkers, zodat de wereld niet met de eigen ogen kan zien wat voor onrecht de Palestijnen wordt aangedaan. Als buitenlandse cameramannen daar worden doodgeschoten, dan moeten de Palestijnen zelf met de camera in de hand alles filmen en die beelden de wereld insturen, zodat Israel op een dag opgedoekt kan worden.

Trouwens hoe zat het ook al weer met die Italiaanse journalisten die met hun leven werden bedreigd omdat ze de lynch op 3 Israeliers in Ramallah op video vastlegden?

Waiting
03-05-03, 13:24
Geplaatst door Joesoef
Oficieel is nog niet meteen waar......

Het is goed dat ook jij dit weet.
Dan heb je in ieder geval meer dan een eenzijdig verslag.
Een completer beeld.

Pytaghoras
03-05-03, 13:35
Geplaatst door Waiting
Er hoeft geen rede te zijn, soms sta je gewoon op de verkeerde plek op het verkeerde moment.
Jij en ik weten echter helemaal niet wat er daar is gebeurd dus...

Dat geldt precies voor de zionisten die omgekomen zijn door de zelfmoordaanslagen. Ze stonden op de verkeerde plek (Palestina) en op het verkeerde moment.

Pixelshade
03-05-03, 13:42
Geplaatst door Waiting
Met Mohammed Durah was ook iedereen geschokt en had iedereen zijn protest klaar liggen toen hij werd neergeschoten voor de camera van een Franse Camera ploeg.
Dat een paar maanden later bleek dat het de palestijnen waren die het jochie van zijn leven hadden beroofd deed er niet meer toe, sterker het werd verzwegen.
Jenin? Jenin was een massamoord, een genocide, maarliefst 5000 doden, verhalen over koelwagens die dienden voor het stelen van lichamen...
In werkelijkheid?
53 dode palestijnen vs 23 dode Israelische soldaten, in gevechten die alles behalve misdadig waren, getuige ook een palestijnse terrorist die getuigde dat het de terroristen aangenaam verraste dat Israel grondtroepen inzette in tegenstelling tot hevig geschut.
De foto's van het gedeelte dat was platgewalst in Jenin werden overal in kranten vertoond, terwijl een plaatje van het complete kamp dus "the bigger picture" duidelijk liet zien dat de "kale plek" ging om een precies gebied waar de terroristen zich verschansten.
Enfin zo kan ik nog uren doorgaan...

Ik kan het in dit geval net zo goed fouten hebben...
Wie weet was het nu wel bewust, al lijkt me dat sterk, maar dat neemt nog niet weg dat er weer te snel conclusies worden getrokken die getuige de vele voorbeelden die er te vinden zijn over foute journalistiek te voorbarig zijn.
That's all.

achterbakse flikker, je draait altijd vrolijk om de zaak heen en gaat er andere verhalen bij halen. Inplaats dat je je concentreet op wate r nu gebeurt is, namelijk dat er een journalist is afgeschoten door het ZDF, omdat hij teveel wist! :boos:

Waiting
03-05-03, 14:09
Geplaatst door Pixelshade
achterbakse flikker, je draait altijd vrolijk om de zaak heen en gaat er andere verhalen bij halen. Inplaats dat je je concentreet op wate r nu gebeurt is, namelijk dat er een journalist is afgeschoten door het ZDF, omdat hij teveel wist! :boos:

Jaja Whatever, ik ga me niet verlagen tot jouw niveau.

Wizdom
03-05-03, 14:37
Geplaatst door Waiting
Als je mijn reacties op dit topic allemaal hebt gelezen, dan zul je zien dat ik nu iets voor de 3e keer ga herhalen;

Ik, jij, wij weten nog helemaal niks.
Het is alleen gissen.
Het is de vraag of er niet ook een paar flinke vooroordelen spelen.

Ja je hebt gelijk waiting. Camera mannen zijn per definitie terroristen en helemaal als ze met camera's lopen dan zijn ze extra gevaarlijk nietwaar daar kan een bazooka in zitten en ook die witte vlaggen is natuurlijk ook een teken aan de wand, want in de stok van de witte vlag kan wel een pijl en boog zitten ja, we weten het inderdaad niet, zo'n tank dat is zoiets onschuldigs daar kun je als IDF militair als puntje bij paaltje komt helemaal niets mee, zo'n pijl en boog schiet er recht door heen om maar niet over de camera te spreken wat dat is helemaal iets gevaarlijks....

Wat een bullschit redenaties zeg walgelijk. IDF zijn terroristen van het ergste soort, ze schieten je dood op het moment dat je met een witte vlag loopt te zwaaien of zelfs wanneer je op weg bent met een ambulance naar het ziekenhuis...

Wizdom
03-05-03, 14:41
Geplaatst door Waiting
Met Mohammed Durah was ook iedereen geschokt en had iedereen zijn protest klaar liggen toen hij werd neergeschoten voor de camera van een Franse Camera ploeg.
Dat een paar maanden later bleek dat het de palestijnen waren die het jochie van zijn leven hadden beroofd deed er niet meer toe, sterker het werd verzwegen.
Jenin? Jenin was een massamoord, een genocide, maarliefst 5000 doden, verhalen over koelwagens die dienden voor het stelen van lichamen...
In werkelijkheid?
53 dode palestijnen vs 23 dode Israelische soldaten, in gevechten die alles behalve misdadig waren, getuige ook een palestijnse terrorist die getuigde dat het de terroristen aangenaam verraste dat Israel grondtroepen inzette in tegenstelling tot hevig geschut.
De foto's van het gedeelte dat was platgewalst in Jenin werden overal in kranten vertoond, terwijl een plaatje van het complete kamp dus "the bigger picture" duidelijk liet zien dat de "kale plek" ging om een precies gebied waar de terroristen zich verschansten.
Enfin zo kan ik nog uren doorgaan...

Ik kan het in dit geval net zo goed fouten hebben...
Wie weet was het nu wel bewust, al lijkt me dat sterk, maar dat neemt nog niet weg dat er weer te snel conclusies worden getrokken die getuige de vele voorbeelden die er te vinden zijn over foute journalistiek te voorbarig zijn.
That's all.

Dat is weer zo'n achterbakse verdraaing van de waarheid. Met leugens is het net zo als met een auto zonder benzine. Je kunt wel gas blijven geven maar op een gegeven moment is de tank gewoon op.... en is de leugen gewoon een vuile leugen!

Simon
03-05-03, 14:51
Wel bizar dat Leon de Winter dit nog onlangs als voorbeeld gebruikte: Israeliers die met opzet journalisten neerschieten omdat ze de verkeerde verhalen schrijven over Israel. Hij had er natuurlijk geen moeite mee ....

Simon

Donna
03-05-03, 16:24
Verkeerde plaats op het verkeerde moment ja. Inderdaad. Met een beetje 'geluk' durven straks idd geen journalisten meer naar de 'verkeerde plek' op 'het verkeerde moment', want als er geen journalisten meer in de bezette gebieden zijn, dan kunnen ze ook niks meer schrijven over de wandaden van het Israelische leger.

Het schijnt dat Israeliers een vrij duidelijke mening over Palestijnse aanslagen hebben. Ik geloof vanaf nu dus geen enkel ooggetuigenverslag meer van wie dan ook over aanslagen in Israel, want die getuigen zijn niet te vertrouwen. Dat zegt Waiting tenminste.

Waiting
03-05-03, 16:32
Geplaatst door Donna
Verkeerde plaats op het verkeerde moment ja. Inderdaad. Met een beetje 'geluk' durven straks idd geen journalisten meer naar de 'verkeerde plek' op 'het verkeerde moment', want als er geen journalisten meer in de bezette gebieden zijn, dan kunnen ze ook niks meer schrijven over de wandaden van het Israelische leger.

Het schijnt dat Israeliers een vrij duidelijke mening over Palestijnse aanslagen hebben. Ik geloof vanaf nu dus geen enkel ooggetuigenverslag meer van wie dan ook over aanslagen in Israel, want die getuigen zijn niet te vertrouwen. Dat zegt Waiting tenminste.

Je moet je eens volwassen gedragen en "Waiting" niet persoonlijk overal bij slepen.
Ik heb dat dus niet gezegd.

Donna
03-05-03, 16:38
Geplaatst door Waiting
Je moet je eens volwassen gedragen en "Waiting" niet persoonlijk overal bij slepen.
Ik heb dat dus niet gezegd.

Je zei letterlijk:


Een palestijnse ooggetuige heeft zo zijn eigen ideeen over het IDF.

Als antwoord op de vraag waarom Palestijnse ooggetuigen niet neutraal zijn.

Als dat een reden is om te twijfelen aan hun verklaring, dan zeg ik: vanaf nu heb ik geen reden meer om een Israelisch ooggetuigenverslag over aanslagen te geloven. Ze hebben zo hun eitgen ideeen over aanslagen.

Met jou 'persoonlijk' heb ik niks, geloof me. Ik reageer op je mening.

Waiting
03-05-03, 16:49
Geplaatst door Donna
Je zei letterlijk:



Als antwoord op de vraag waarom Palestijnse ooggetuigen niet neutraal zijn.

Als dat een reden is om te twijfelen aan hun verklaring, dan zeg ik: vanaf nu heb ik geen reden meer om een Israelisch ooggetuigenverslag over aanslagen te geloven. Ze hebben zo hun eitgen ideeen over aanslagen.

Met jou 'persoonlijk' heb ik niks, geloof me. Ik reageer op je mening.

Yeah right, enfin je slaat kant nog wal met deze vergelijking, een aanslag is een aanslag.
Persoon x gaat naar een ruimte met zoveel mogelijk kleine y'tjes en onschuldige y'tjes en blaast zich op.
Deze journalist is tijdens een vuurgevecht geraakt door kogels, of ze van links of rechts kwamen dat weten we niet, naja dat hangt dus af van een getuige.
Een palestijnse getuige, die interpreteert dat de schoten die hij zag en hoorde uit de tank kwamen niet ver van hun vandaan.
Dat kan.
Het kan ook niet.
Ik heb ook al gezegd dat dit nog maar één kant van het verhaal is en dat mensen dus niet te snel met hun oordeel moeten komen.
Dat heb ik dus gezegd, gebruik mijn nick maar beter niet.
En leg me geen woorden in de mond.

Joesoef
03-05-03, 17:11
Waiting,

Aangezien jij hele betrouwbare informatie hebt, kan jij mij een lijstje geven van slachtoffers van de laatste jaren ingedeeld naar leeftijd, geslacht en doodsoorzaak.

Donna
03-05-03, 17:16
Geplaatst door Waiting
Yeah right, enfin je slaat kant nog wal met deze vergelijking, een aanslag is een aanslag.
Persoon x gaat naar een ruimte met zoveel mogelijk kleine y'tjes en onschuldige y'tjes en blaast zich op.
Deze journalist is tijdens een vuurgevecht geraakt door kogels, of ze van links of rechts kwamen dat weten we niet, naja dat hangt dus af van een getuige.
Een palestijnse getuige, die interpreteert dat de schoten die hij zag en hoorde uit de tank kwamen niet ver van hun vandaan.
Dat kan.
Het kan ook niet.
Ik heb ook al gezegd dat dit nog maar één kant van het verhaal is en dat mensen dus niet te snel met hun oordeel moeten komen.
Dat heb ik dus gezegd, gebruik mijn nick maar beter niet.
En leg me geen woorden in de mond.


Een aanslag is een aanslag en een illegale bezetting is een illegale bezetting. Een oorlogsmisdaad is een oorlogsmisdaad en een moord op een journalist is een moord.

Je hebt van alles gezegd, waaronder dat Palestijnse getuigen niet neutraal zijn en zo hun eigen ideeen over de IDF hebben. En trekt op basis daarvan hun getuigenis in twijfel. Maybe, maybe not, is wat je zegt. En je wilt wachten op de officiele verklaring, van de woordvoerders van IDF en de regering dus.

Prima hoor, maar dan zeg ik: voortaan de ooggetuigenverslagen van de Israelies ook maar niet al te serieus nemen dus. Als puur het 'zo je eigen ideeen hebben' een reden is om te twijfelen aan een ooggetuigenverslag, waarom zou dat dan niet voor de Israelies gelden?

Ik leg jou ook niets in de mond, ik zeg wel dat ik naar aanleiding van jouw opmerking de ooggetuigenverslagen van Israelies voortaan maar met een korreltje zout neem. Immers, jij kunt het weten, hoe het er daar aan toegaat, toch?