PDA

Bekijk Volledige Versie : Moskee Eindhoven werft strijders voor jihad tereur



Joesoef
03-05-03, 10:55
Bron www.nrc.nl


Door onze redacteuren Jaco Alberts en Steven Derix


ROTTERDAM, 3 MEI. De Al-Fourqaan moskee in Eindhoven is een broeinest voor het werven van Nederlandse moslimjongeren voor de gewapende jihad. Diverse ondergrondse organisaties die zich bezighouden met ronselen vallen onder het gebedshuis. Ook zou de moskee een ontmoetingsplaats zijn van rekruteurs met rekruten[i].


Deze conclusie trekt het openbaar ministerie (OM) in het strafdossier in een zaak tegen 13 moslims die vanaf 12 mei terecht zullen staan voor de Rotterdamse rechtbank. De imams ,,[i]banen de weg voor rekrutering voor de jihad'', aldus justitie. Een verdachte zegt in zijn verhoor: ,,De imams brengen het kwaad in je hoofd (...). De imams in de moskee kunnen dingen zeggen waar je van in de war raakt, het lijkt de waarheid. Je wordt geïndoctrineerd.''

Het OM gaat met zijn conclusies verder dan minister Remkes (Binnenlandse Zaken) twee weken geleden in een brief aan de Tweede Kamer. Hij schreef dat de gebedsdiensten in de Al-Fourqaan moskee bijdragen tot ,,radicalisering van met name jonge moslims''. Maar de conclusie dat dit wel moet leiden tot ,,directe betrokkenheid bij gewelddadige jihad of terrorisme'' was volgens Remkes ,,voorshands niet gerechtvaardigd''.

De meesten van de verdachten waren regelmatige bezoekers van Al-Fourqaan en worden ervan verdacht betrokken te zijn bij ronselpraktijken, sommigen als rekruteurs, anderen als rekruten. De verdachten hebben hun betrokkenheid ontkend.

Bronnen binnen justitie verwachten dat het strafrechtelijke onderzoek zich in de toekomst ook zal richten op de formele organisatie van de Al Fourqaan en de achterliggende zendingsstichting Al-Waqf al-Islami die vanuit Saoedi-Arabië wordt bestuurd en gefinancierd. Tot dusver is dat nog niet gebeurd door ,,gebrek aan capaciteit'', aldus een bron binnen justitie.

De verdachten in deze zaak zijn vorig jaar aangehouden na tips van de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst. Al Fourqaan en Al-Waqf willen inhoudelijk niet reageren op de beschuldigingen: ,,Justitie moet eerst maar met bewijzen komen'', aldus Saeed Mohamed namens de twee organisaties.

In het strafdossier waarin deze krant inzage heeft gehad, zegt justitie: ,,Vanuit het Islamitisch centrum Al Fourqaan worden diverse activiteiten op het terrein van stichting, opleiding en vorming georganiseerd. Deze houden vermoedelijk direct en indirect verband met de gewelddadige jihad.'' Binnen de moskee zouden twee verdachten een ,,ondergrondse organisatie'' hebben ontwikkeld. Zo was hoofdverdachte Rodoin D., een 26-jarige Algerijn die momenteel vast zit in Frankrijk, volgens justitie actief met zijn Dar Al Almane, 'Huis van Veiligheid'. Dat zou een ontmoetingsplaats zijn geweest voor jonge moslims. Daarnaast richt justitie zich op een jongerenkamp voor moslims in de kampeerboerderij 't Rokende Turf aan de Reeuwijkse Plassen.


Zie persverklaring van Saeed Mohamed alias Chatoloog (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=62035)

Waterval
03-05-03, 11:13
Maar wat zijn nu precies de strafbare feiten?

Just asking.

Simon
03-05-03, 11:25
Geplaatst door Waterval
Maar wat zijn nu precies de strafbare feiten?

Just asking.

Het is zeker wettelijk verboden om in Nederland mensen te werven voor gewapende strijd in het buitenland.

Simon

Waterval
03-05-03, 11:33
Geplaatst door Simon
Het is zeker wettelijk verboden om in Nederland mensen te werven voor gewapende strijd in het buitenland.

Simon


Hmm. Is dat de enige definitie van Jihad? Een gewapende strijd in het buitenland?

lennart
03-05-03, 12:36
Een verdachte zegt in zijn verhoor: ,,De imams brengen het kwaad in je hoofd (...). De imams in de moskee kunnen dingen zeggen waar je van in de war raakt, het lijkt de waarheid. Je wordt geïndoctrineerd.''


Goh Chatoloog, dat nu al de tweede getuigenis die zegt dat door jullie organisatie mensen in de raken. Wordt het niet eens tijd voor een hulpgroep?

Couscousje
03-05-03, 13:34
Geplaatst door lennart
Goh Chatoloog, dat nu al de tweede getuigenis die zegt dat door jullie organisatie mensen in de raken. Wordt het niet eens tijd voor een hulpgroep?

Ik meld me alvast...

Oei.

Cc

P.S.: Is het mogelijk je ouders aan te klagen voor het ieder weekend meesleuren naar die moskee? Ik moet denken aan mijn goede naam die nu besmeurd wordt door banden met Al Fourqaan... :maf:

Dx_
03-05-03, 13:50
Het is zeker wettelijk verboden om in Nederland mensen te werven voor gewapende strijd in het buitenland.

Het is zeker wettelijk vereist met keiharde bewijzen te komen alvorens (publiekelijk) te veroordelen en conclusies als feiten (aan het publiek) te doen voorstellen.

Het is zielig gesteld met het "OM" en "Justitie".

Marsipulami
03-05-03, 14:07
Ik denk dat ik me ook maar eens zal engageren voor de lokale al Qaeda-cel in mijn buurt ;).

Is,
03-05-03, 14:13
Zouden ze ook Maszjid Sunnah in Den Haag en Maszjin Tawheed in Amsterdam onder de Loep kenne nemen.

Als ut aan mij zou leggen, zou `k zeggen

Neem die Fawaz Kerel
Shershaby en Van der Ven in Voorlopige Hechtenis,
die niet langer duurt dan de rest van hun miserabele leventjes...

Simon
03-05-03, 14:42
Geplaatst door Waterval
Hmm. Is dat de enige definitie van Jihad? Een gewapende strijd in het buitenland?

Nee maar je vroeg naar strafbare feiten.

Overigens het artikel over al die opvoedende activiteiten van z.g. moslims is veel langer en staat in de zaterdagbijlage van de NRC. Daar krijg je ook nog een artikel bij in de bijlage over de voormalige body guard van OBL dus genoeg leesvoer in de NRC dit weekend.

Simon

Marsipulami
03-05-03, 15:47
Geplaatst door Simon
Het is zeker wettelijk verboden om in Nederland mensen te werven voor gewapende strijd in het buitenland.

Simon

Ik vraag me af of dat zo is. Ik denk dat de Belgen die bij het vreemdelingenlegioen willen aansluiten geen strobreed in de weg gelegd wordt. Wat met the human shields die vertrokken zijn naar Irak. Is dat geen militaire actie ? Bovendien hoor ik toch ook veel verhalen over joden die het Israëlische leger gaan versterken vanuit Nederland. Wat met Marokkanen die de Marokkaanse nationaliteit hebben. Die hoeven zich toch niet aan de Nederlandse wet te houden als ze zich niet in Nederland bevinden. En last but not least geldt over het algemeen de Nederlandse wet enkel op het Nederlandse grondgebied.

Donna
03-05-03, 16:03
Geplaatst door Marsipulami
Ik vraag me af of dat zo is. Ik denk dat de Belgen die bij het vreemdelingenlegioen willen aansluiten geen strobreed in de weg gelegd wordt. Wat met the human shields die vertrokken zijn naar Irak. Is dat geen militaire actie ? Bovendien hoor ik toch ook veel verhalen over joden die het Israëlische leger gaan versterken vanuit Nederland. Wat met Marokkanen die de Marokkaanse nationaliteit hebben. Die hoeven zich toch niet aan de Nederlandse wet te houden als ze zich niet in Nederland bevinden. En last but not least geldt over het algemeen de Nederlandse wet enkel op het Nederlandse grondgebied.

Een Nederlander mag ook in het vreemdelingenlegioen. Als hij zijn staatsburgerschap opgeeft. Nederlandse joden mogen in principe alleen in dienst bij de IDF als ze Israelisch staatsburger zijn. Turkse jongeren met de Turkse nationaliteit mogen hun dienstplicht uiteraard ook vervullen in Turkije. Een nederlands burger mag geen dienst nemen in een buitenlandse krijgsmacht, welke krijgsmacht dan ook Je hebt ook joden en christenen die niet de Israelische nationaliteit hebben, maar toch iets voor de IDF willen doen. Daar is een speciale regeling voor, ze mogen niets doen met wapens of dat soort dingen, maar mogen bijvoorbeeld wel afwassen en kleren strijken voor militairen. Wat ze dan doen is civiele ondersteuning, zodat er meer militairen beschikbaar zijn voor het 'echte werk', (bommen en granaten afvuren, checkpoints bemannen).

Wat mij betreft mag die laatste variant ook verboden worden want persoonlijk zie ik het verschil niet tussen zelf actief dienst nemen en anderen de kans geven meer te doen aan militaire activiteiten.

Al Qaida en andere terroristische of verzetsbewegingen zijn verboden in Nederland, en zijn dus ook geen buitenlandse krijgsmachten maar worden door de wet beschouwd als criminele organisaties die gewoon verboden zijn, en waar je geen lid van mag zijn.

Marsipulami
03-05-03, 16:43
Geplaatst door Donna
Een Nederlander mag ook in het vreemdelingenlegioen. Als hij zijn staatsburgerschap opgeeft. Nederlandse joden mogen in principe alleen in dienst bij de IDF als ze Israelisch staatsburger zijn. Turkse jongeren met de Turkse nationaliteit mogen hun dienstplicht uiteraard ook vervullen in Turkije. Een nederlands burger mag geen dienst nemen in een buitenlandse krijgsmacht, welke krijgsm. Je hebt ook joden en christenen die niet de Israelische nationaliteit hebben, maar toch iets voor de IDF willen doen. Daar is een speciale regeling voor, ze mogen niets doen met wapens of wat voacht dan ook, behalve als Nederlands or 'militaire activiteit' dan ook, maar mogen bijvoorbeeld wel afwassen en kleren strijken voor militairen. Wat ze dan doen is civiele ondersteuning, zodat er meer militairen beschikbaar zijn voor het 'echte werk', (bommen en granaten afvuren, checkpoints bemannen).

Wat mij betreft mag die laatste variant ook verboden worden want persoonlijk zie ik het verschil niet tussen zelf actief dienst nemen en anderen de kans geven meer te doen aan militaire activiteiten.

Al Qaida en andere terroristische of verzetsbewegingen zijn verboden in Nederland, en zijn dus ook geen buitenlandse krijgsmachten maar worden door de wet beschouwd als criminele organisaties die gewoon verboden zijn, en waar je geen lid van mag zijn.

Er is dus geen bezwaar dat een in Nederland wonende Marokkaan met Marokkaanse nationaliteit meevecht met bv. de Taliban, als de Taliban en Marokko daar geen bezwaren tegen hebben.

Donna
03-05-03, 17:09
Geplaatst door Marsipulami
Er is dus geen bezwaar dat een in Nederland wonende Marokkaan met Marokkaanse nationaliteit meevecht met bv. de Taliban, als de Taliban en Marokko daar geen bezwaren tegen hebben.

Inderdaad. Als deze persoon ook een nederlands paspoort zou hebben, zou dat hem worden afgenomen als hij voor de taliban gaat vechten. Alhoewel ik dat niet zeker weet, want volgens mij heeft de Nederlandse regering de Taliban nooit erkend als mogendheid. Dus het zou ook nog kunnen dat zelfs een in Nederland wonende Marokkaan (met marokkaanse nationaliteit dus) in principe niet voor de taliban actief mag zijn, zolang hij in NL woont.

Maar al qaida is geen buitenlandse krijgsmacht, wordt niet als zodanig erkend, en daar mag je als je in Nederland woont dus geen lid van zijn. En Al Qaida mag op Nederlands grondgebied helemaal niets, dus ook niet recruteren of wat dan ook.

Andere buitenlandse strijdmachten mogen in Nederland ook geen rekruteringsactiviteiten hebben, dus ook werven voor de Taliban (of ieder ander leger).

manc
03-05-03, 17:37
Geplaatst door Marsipulami
Ik vraag me af of dat zo is. Ik denk dat de Belgen die bij het vreemdelingenlegioen willen aansluiten geen strobreed in de weg gelegd wordt.

Die krijgen dan ook automatisch de Franse nationaliteit. Het vreemdelingenlegioen werft overigens niet in Belgie.



Wat met the human shields die vertrokken zijn naar Irak. Is dat geen militaire actie ? naast het feit dat dat natuurlijk sukkels waren van de bovenste plank was hun 'strijd' alles behalve gewapend.


Bovendien hoor ik toch ook veel verhalen over joden die het Israëlische leger gaan versterken vanuit Nederland.

Vertel. Waar wordt er in Nederland voor Israels leger gerecruteerd?


Wat met Marokkanen die de Marokkaanse nationaliteit hebben. Die hoeven zich toch niet aan de Nederlandse wet te houden als ze zich niet in Nederland bevinden.

Deze moskee bevindt zich binnen Nederland, appelflap.


En last but not least geldt over het algemeen de Nederlandse wet enkel op het Nederlandse grondgebied.

Heel goed. Toch worden pedofielen die in Tailand kindertjes misbruiken ook gewoon in Nederland opgepakt hoor...evenzogoed mensen die zich in Nederland ophouden en vanuit ons land zich bezighouden met terrorisme elders.

Donna
03-05-03, 17:55
Geplaatst door manc
appelflap.


:D :D

lennart
03-05-03, 19:39
Geplaatst door Couscousje
Ik meld me alvast...

Oei.

Cc

P.S.: Is het mogelijk je ouders aan te klagen voor het ieder weekend meesleuren naar die moskee? Ik moet denken aan mijn goede naam die nu besmeurd wordt door banden met Al Fourqaan... :maf:

Och erreme, als jij de enige bent dan regel ik wel een councelling sessie.

Ghazi
03-05-03, 19:48
Stop de terreur van de aborteur.

Shaheed
03-05-03, 19:56
Geplaatst door manc

Vertel. Waar wordt er in Nederland voor Israels leger gerecruteerd?


.


Er worden in Nederland wel degelijk gehersenspoelde, extremistische nederlanders gerecruteerd om te dienen in het leger van de illegale rasistische apartheidsstaat van Israel.

Dit is ook weer zo hypocriet van de nederlandse regering, moord en brand schreeuwen als er moslims in Nederland worden gerecruteerd die hen moslim broerders willen helpen.
Maar het de normaalste zaak vinden dat er in Nederland wordt gerecruteerd voor de enigste koloniale staat ter wereld.

Maar wij gaan door met de strijd, verboden of niet verboden!

Victory
03-05-03, 20:04
Geplaatst door manc
Vertel. Waar wordt er in Nederland voor Israels leger gerecruteerd?

Klik Hier!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (http://www.omroep.nl/vara/tv/zembla/20020322/zembla.html)

Ghazi
03-05-03, 20:33
Het valt me nog mee dat het alleen joden zijn die meevechten. Ik had ook de '"Christenen" voor Israël' verwacht, alsmede De Fabel van de illegaal, Eurodusnie, en andere gojse zionisten (alhoewel, gojs, Eric Krebbers lijkt me een joodse naam). Moet dat afschuwelijke antisemitisme van de Palestijnen niet bestreden worden? ;)

nouwra
03-05-03, 22:22
ROTTERDAM, 3 MEI. De Al-Fourqaan moskee in Eindhoven is een broeinest voor het werven van Nederlandse moslimjongeren voor de gewapende jihad. Diverse ondergrondse organisaties die zich bezighouden met ronselen vallen onder het gebedshuis. Ook zou de moskee een ontmoetingsplaats zijn van rekruteurs met rekruten[i].


Deze conclusie trekt het openbaar ministerie (OM) in het strafdossier in een zaak tegen 13 moslims die vanaf 12 mei terecht zullen staan voor de Rotterdamse rechtbank. De imams ,,[i]banen de weg voor rekrutering voor de jihad'', aldus justitie. Een verdachte zegt in zijn verhoor: ,,De imams brengen het kwaad in je hoofd (...). De imams in de moskee kunnen dingen zeggen waar je van in de war raakt, het lijkt de waarheid. Je wordt geïndoctrineerd.''

Het OM


Nederland is een karikatuur aan het verworden van zichzelf.

Wat is nu precies het bewijs meneer de officier, voor de angstaanjagend beeldende taferelen die u ons voorschoteld? Mag ik, ondanks dat u zich beroept op EU regels, als trotse inwoner van dit land een degelijk bewijs van u verwachten dat niet afkomstig is uit uw studentenvolk? Of moet ik genoeg nemen met een aan waarheid grenzende waarschijnlijkheid?
Het lijkt mij dat u niet handelt vanuit door uwzelf geschapen wetten. Het lijkt mij dat dat u meedraaft op het ritme van galopperende, door cowboys bereden paarden die u reeds lang geleden voorbij zijn gegalopeerd in de sprint naar onrecht.
Is het geen idee, meneer de onrechtbestrrijder, dat u uw volk bevrijd van uw knullig geworpen lasso opdat zij niet weggetrokken worden van hun medelanders? Is het geen idee dat u uw paard middels de rechterlijke teugels tot stoppen maant en een keerpunt in de geschiedenis maakt? Zou het niet heldhaftig van u zijn als u uw lasso hierbij de andere richting opwerpt, de oorzaak van het onrecht insluit en deze terughaalt naar het Recht?

Of ben ik nu aan het dagdromen en moet ik de preventieve werkelijkheid onder ogen zien?













:verward:

Meneer bespaar u de moeite van antwoorden. Ik ben alweer wakker en moet tot mijn schrik constateren dat u zelfs mij heeft meegesleurd in uw karikatuur :vreemd:

Simon
04-05-03, 00:55
Geplaatst door Marsipulami
Ik vraag me af of dat zo is. Ik denk dat de Belgen die bij het vreemdelingenlegioen willen aansluiten geen strobreed in de weg gelegd wordt. Wat met the human shields die vertrokken zijn naar Irak. Is dat geen militaire actie ? Bovendien hoor ik toch ook veel verhalen over joden die het Israëlische leger gaan versterken vanuit Nederland. Wat met Marokkanen die de Marokkaanse nationaliteit hebben. Die hoeven zich toch niet aan de Nederlandse wet te houden als ze zich niet in Nederland bevinden. En last but not least geldt over het algemeen de Nederlandse wet enkel op het Nederlandse grondgebied.

Het gaat om de werving voor gewapende strijd in het buitenland. Al jouw voorbeelden hebben daar geen betrekking op en ik zou niet weten of die wetovertredend zijn.

Simon

Simon
04-05-03, 01:02
Geplaatst door nouwra
Wat is nu precies het bewijs meneer de officier, voor de angstaanjagend beeldende taferelen die u ons voorschoteld? Mag ik, ondanks dat u zich beroept op EU regels, als trotse inwoner van dit land een degelijk bewijs van u verwachten dat niet afkomstig is uit uw studentenvolk? Of moet ik genoeg nemen met een aan waarheid grenzende waarschijnlijkheid?

Tja dat moet de rechter maar bepalen. Maar als je de NRC van zaterdag koopt is het wel zeer aannemelijk gemaakt. Broeder van der Ven doet weinig moeite het te verhullen. Maar in een rechtzaak zal meer nodig zijn. Eigenlijk net als bij Boonstra die ook bij een firma in Eindhoven heeft gewerkt: iedereen weet dat hij schuldig is maar het bewijs is blijkbaar niet wettelijk voldoende zwaar onderbouwd.

Simon

Chatoloog
04-05-03, 01:12
Geplaatst door Simon
Het is zeker wettelijk verboden om in Nederland mensen te werven voor gewapende strijd in het buitenland.

Simon

Kun je met een wetsartikel komen want die zoek ik namelijk

Donna
04-05-03, 01:15
Geplaatst door Shaheed
Er worden in Nederland wel degelijk gehersenspoelde, extremistische nederlanders gerecruteerd om te dienen in het leger van de illegale rasistische apartheidsstaat van Israel.

Dit is ook weer zo hypocriet van de nederlandse regering, moord en brand schreeuwen als er moslims in Nederland worden gerecruteerd die hen moslim broerders willen helpen.
Maar het de normaalste zaak vinden dat er in Nederland wordt gerecruteerd voor de enigste koloniale staat ter wereld.

Maar wij gaan door met de strijd, verboden of niet verboden!

Manc, shaheed heeft gelijk. In Amsterdam is een christelijke organisatie die bemiddelt tussen Nederlandse christeijke jongeren en de IDF. Die jongeren gaan dan voor een periode van iets van een half jaar naar Israel, en doen daar civiele taken voor de IDF, zoals schoonmaken en koken. Dit om het Israelische leger te ontlasten, zodat ze haar militaire taken beter kan vervullen. En dat alles uit verbondenheid met het land Israel. Omdat ze niet gewapend zijn en geen orders in bezet gebied uitvoeren, mag het van Nederland.

Puk
04-05-03, 02:47
Geplaatst door nouwra
Nederland is een karikatuur aan het verworden van zichzelf.

Wat is nu precies het bewijs meneer de officier, voor de angstaanjagend beeldende taferelen die u ons voorschoteld? Mag ik, ondanks dat u zich beroept op EU regels, als trotse inwoner van dit land een degelijk bewijs van u verwachten dat niet afkomstig is uit uw studentenvolk? Of moet ik genoeg nemen met een aan waarheid grenzende waarschijnlijkheid?
Het lijkt mij dat u niet handelt vanuit door uwzelf geschapen wetten. Het lijkt mij dat dat u meedraaft op het ritme van galopperende, door cowboys bereden paarden die u reeds lang geleden voorbij zijn gegalopeerd in de sprint naar onrecht.
Is het geen idee, meneer de onrechtbestrrijder, dat u uw volk bevrijd van uw knullig geworpen lasso opdat zij niet weggetrokken worden van hun medelanders? Is het geen idee dat u uw paard middels de rechterlijke teugels tot stoppen maant en een keerpunt in de geschiedenis maakt? Zou het niet heldhaftig van u zijn als u uw lasso hierbij de andere richting opwerpt, de oorzaak van het onrecht insluit en deze terughaalt naar het Recht?

Of ben ik nu aan het dagdromen en moet ik de preventieve werkelijkheid onder ogen zien?

:verward:

Meneer bespaar u de moeite van antwoorden. Ik ben alweer wakker en moet tot mijn schrik constateren dat u zelfs mij heeft meegesleurd in uw karikatuur :vreemd:

Ik wist niet dat je zo goed kon schrijven!

:fpetaf:

Ben het verder wel niet met je eens... maar dat is voor een keer minder belangrijk .

Dx_
04-05-03, 10:08
Pukkel: Ik wist niet dat je zo goed kon schrijven!

Wake Up and Smell The Coffee !!!

Er is wel meer wat jij niet weet, pukkeltje. :rolleyes:
Als je je bevooroordelende jampotglazen af zou zetten zou de wereld er heel wat rozekleuriger uitzien.

Simon
04-05-03, 10:50
Geplaatst door Chatoloog
Kun je met een wetsartikel komen want die zoek ik namelijk

Nou ik ben geen jurist. Maar als ik even het Internet scan dan denk ik dat de nederlandse staat in dat geval een beroep zal doen op de wet die betrekking heeft op het lidmaatschap van criminele organisaties. Immers, het oogmerk is in veel gevallen om aanslagen te plegen in het westen en als je met dat doel mensen werft in georganiseerd verband dan ben je lid van een criminele organisatie. Verder hanteert men middelen die ook verboden zijn zoals het vervalsen van paspoorten en sofi nummers, het ontwikkelen van illegale activiteiten om de strijd te financieren etc..

Simon

Ghazi
04-05-03, 19:07
Geplaatst door Donna
Manc, shaheed heeft gelijk. In Amsterdam is een christelijke organisatie die bemiddelt tussen Nederlandse christeijke jongeren en de IDF. Die jongeren gaan dan voor een periode van iets van een half jaar naar Israel, en doen daar civiele taken voor de IDF, zoals schoonmaken en koken. Dit om het Israelische leger te ontlasten, zodat ze haar militaire taken beter kan vervullen. En dat alles uit verbondenheid met het land Israel. Omdat ze niet gewapend zijn en geen orders in bezet gebied uitvoeren, mag het van Nederland.

Zie je nou wel, niet alleen joden. Nu nog de connectie met de Fabel en Eurodusnie.

Ghazi
04-05-03, 19:11
Geplaatst door Donna
Manc, shaheed heeft gelijk. In Amsterdam is een christelijke organisatie die bemiddelt tussen Nederlandse christeijke jongeren en de IDF. Die jongeren gaan dan voor een periode van iets van een half jaar naar Israel, en doen daar civiele taken voor de IDF, zoals schoonmaken en koken. Dit om het Israelische leger te ontlasten, zodat ze haar militaire taken beter kan vervullen. En dat alles uit verbondenheid met het land Israel. Omdat ze niet gewapend zijn en geen orders in bezet gebied uitvoeren, mag het van Nederland.

En het adres van die organisatie is?

Donna
04-05-03, 19:42
Geplaatst door Ghazi
En het adres van die organisatie is?


Weet ik niet. Twee Vandaag had er iets van een jaar geleden een heel item over (EO). In die docu werd o.a. een Nederlandse christelijke jongere geinterviewd over de redenen dat hij voor de IDF wilde werken. En de coordinator van de organisatie die bemiddelt tussen de IDF en Nederlandse christelijke jongeren kwam ook aan het woord.

Chatoloog
04-05-03, 23:46
Geplaatst door Simon
Nou ik ben geen jurist. Maar als ik even het Internet scan dan denk ik dat de nederlandse staat in dat geval een beroep zal doen op de wet die betrekking heeft op het lidmaatschap van criminele organisaties. Immers, het oogmerk is in veel gevallen om aanslagen te plegen in het westen en als je met dat doel mensen werft in georganiseerd verband dan ben je lid van een criminele organisatie. Verder hanteert men middelen die ook verboden zijn zoals het vervalsen van paspoorten en sofi nummers, het ontwikkelen van illegale activiteiten om de strijd te financieren etc..

Simon

en als het allemaal legaal gebeurt? waar staat dan dat ronsellen wettelijk verboden is? Je beweerde iets met zekerheid te weten waar Het OM zelf geen raad mee weet

Victory
05-05-03, 01:57
Geplaatst door Baroc
Je kunt niet LEGAAL ronselen voor een criminele (= terroristische) organisatie in Nederland.

Gewoon het wetboek lezen, dan kom je er achter dat iedere vorm van hulp aan een terroristische (= criminele) organisatie in Nederland verboden is.

Voor zover ik weet, mag je in Nederland lid zijn van een "terroristische" organisatie.

Dat hadden ze ingesteld zodat het niet ondergronds zou gaan, en dat ze de leden van zo'n organisaties bij zouden kunnen houden... zoiets had ik op tv gehoord.

Puk
05-05-03, 02:30
Geplaatst door Dx_
Wake Up and Smell The Coffee !!!

Er is wel meer wat jij niet weet, pukkeltje. :rolleyes:
Als je je bevooroordelende jampotglazen af zou zetten zou de wereld er heel wat rozekleuriger uitzien.

Djeezus! Het is ook nooit goed of het deugt niet.

Ik bedoelde alleen maar een aardige opmerking te maken richting Nouwra. That's all! Dat bericht van haar viel me gewoon op vanwege de schrijfstijl. Ik vond dat bericht net effe wat meer hebben dan andere berichten van Nouwra. Okay?!

Ik Wake elke dag Up en ik Smell elke dag The Coffee.

P.S. Ik draag helemaal geen bril. Ook geen contactlenzen. Niet nodig.

Simon
05-05-03, 07:56
Geplaatst door Victory
Voor zover ik weet, mag je in Nederland lid zijn van een "terroristische" organisatie.

Dat hadden ze ingesteld zodat het niet ondergronds zou gaan, en dat ze de leden van zo'n organisaties bij zouden kunnen houden... zoiets had ik op tv gehoord.

Uiteraard niet. Er bestaat alleen geen speciale wetgeving voor dus ze zullen het juridisch typeren als een criminele organisatie.

Simon

manc
05-05-03, 08:46
Geplaatst door Donna
Manc, shaheed heeft gelijk. In Amsterdam is een christelijke organisatie die bemiddelt tussen Nederlandse christeijke jongeren en de IDF. Die jongeren gaan dan voor een periode van iets van een half jaar naar Israel, en doen daar civiele taken voor de IDF, zoals schoonmaken en koken. Dit om het Israelische leger te ontlasten, zodat ze haar militaire taken beter kan vervullen. En dat alles uit verbondenheid met het land Israel. Omdat ze niet gewapend zijn en geen orders in bezet gebied uitvoeren, mag het van Nederland.

Feitelijk nemen ze dus geen deel aan een gewapende strijd...ze dragen gen wapens en komen niet in actie in de bezette gebieden...ik ken ook Nederlanders die (islamitische) molukkers gaan helpen, of in Palestina hebben geholpen, zelfs in Tjetjenie...dat MAG ook.

Die andere links laten ook geen wervingsactiviteiten zien van Israel binnen Nederland. -> Alleen in Israel zelf. Daarnaast is Israel nog altijd een door de VN en door Nederland erkend land met een regulier leger, dat jongeren met 2 nationaliteiten daar gaan dienen kan je niet tegenhouden volgens mij. Volgens mij zijn er ook bijvoorbeeld Griekse Nederlanders die in Griekenland in het leger hebben gezeten.

Mark
05-05-03, 08:57
Geplaatst door Chatoloog
en als het allemaal legaal gebeurt? waar staat dan dat ronsellen wettelijk verboden is? Je beweerde iets met zekerheid te weten waar Het OM zelf geen raad mee weet

Waarom interesseert deze wet jou zo als je toch niet ronselt?

Mouzie
05-05-03, 11:17
Geplaatst door Mark
Waarom interesseert deze wet jou zo als je toch niet ronselt?

Men zegt wel eens dat er geen domme vragen zijn maar ik denk dat de vraag van Mark de uitzondering op deze regel is!!!

Als je ergens van wordt beschuldigd is het wel zo handig om te weten of het daadwerkelijk in het wetboek van strafrecht staat!! Stel men beschuldigd je van het drinken van water maar nergens in het wetboek van strafrecht is dit of iets gelijkwaardigs tot verboden bestempeld. Kun je hier dan voor bestraft worden?? NEE!

Zo wil Chatoloog weten of er iets in het wetboek van strafrecht staat over het ronselen van mensen. Mocht dit of iets wat er op lijkt niet eens beschreven zijn in het wetboek van strafrecht dan hoef je je niet eens te verantwoorden voor het uitvoeren van datgene waarvan je beschuldigd wordt aangezien het niet strafbaar is volgens de strafwet. Het is namelijk de taak van de aanklager om te bewijzen dat jij iets doet wat niet mag volgens het wetboek en niet andersom.

Mouzie

Mark
05-05-03, 11:43
Geplaatst door Mouzie
Men zegt wel eens dat er geen domme vragen zijn maar ik denk dat de vraag van Mark de uitzondering op deze regel is!!!



:haha:

Ik ga er van uit dat de officier van justitie alleen dingen onderzoekt die strafbaar zijn.

Mark
05-05-03, 11:49
Het zal je overigens deugd doen dat de Volkskrant meldt dat die rechtszaak weinig kans maakt.

Mouzie
05-05-03, 11:57
Geplaatst door Mark
:haha:

Ik ga er van uit dat de officier van justitie alleen dingen onderzoekt die strafbaar zijn.

Heb je een LOI cursus rechten gedaan en ben je op zoek naar een baantje? Je reactie lijkt wel errug veel op een open sollicitatie.


Geplaatst door Mark
Het zal je overigens deugd doen dat de Volkskrant meldt dat die rechtszaak weinig kans maakt.

Het doet me vooral deugd dat jij in die krantenknipsels houvast vindt en ze als keiharde feiten ziet. Het geeft me namelijk een beeld van het niveau van je denkvermogen.

Mouzie

Mark
05-05-03, 12:56
Geplaatst door Mouzie
Heb je een LOI cursus rechten gedaan en ben je op zoek naar een baantje? Je reactie lijkt wel errug veel op een open sollicitatie.

Het doet me vooral deugd dat jij in die krantenknipsels houvast vindt en ze als keiharde feiten ziet. Het geeft me namelijk een beeld van het niveau van je denkvermogen.

Mouzie

Ochtendhumeur Mouzie?

Uiteraard zal jij het krantenknipsel van de Volkskrant waarin het falen van justitie wordt bericht ook met de nodige scepsis analyseren.

Mouzie
05-05-03, 13:10
Geplaatst door Mark
Ochtendhumeur Mouzie?

Uiteraard zal jij het krantenknipsel van de Volkskrant waarin het falen van justitie wordt bericht ook met de nodige scepsis analyseren.

1 zwaluw maakt nog geen zomer Mark maar het is een voorlopige bevestiging van wat we proberen duidelijk te maken sinds het oppakken van de zogenaamde verdachten en het is ook een verwijzing naar het rijk der fabelen van de valse beschuldigingen van o.a. het Eindhovensdagblad omtrent de moskee ,de stichting en de hele reutemeteut hier omheen.

Maar scepsis blijft op z'n plaats. Mij zien ze niet snel als abonnee misschien als zwart-abonnee :).

Mouzie

PS ik weet niet eens wat een ochtendhumeur is althans, ik heb er nooit last van maar bepaalde dingen kunnen wel je humeur aanwakkeren.

Puk
05-05-03, 13:32
Geplaatst door Mouzie
1 zwaluw maakt nog geen zomer Mark maar het is een voorlopige bevestiging van wat we proberen duidelijk te maken sinds het oppakken van de zogenaamde verdachten en het is ook een verwijzing naar het rijk der fabelen van de valse beschuldigingen van o.a. het Eindhovensdagblad omtrent de moskee ,de stichting en de hele reutemeteut hier omheen.

Maar scepsis blijft op z'n plaats. Mij zien ze niet snel als abonnee misschien als zwart-abonnee :).

Mouzie

PS ik weet niet eens wat een ochtendhumeur is althans, ik heb er nooit last van maar bepaalde dingen kunnen wel je humeur aanwakkeren.

Ik erger me aan het veelvuldige gebruik van het woord 'zogenaamd'. Dit woord duikt heel vaak op in berichten op maroc.nl. Ook weer in het bovenstaande bericht. We lezen in dit bericht: "zogenaamde verdachten". Deze verdachten zijn geen zogenaamde verdachten maar echte verdachten. Telkens wanneer ik een bericht tegenkom waarin het woord 'zogenaamd' wordt gebruikt vertrouw ik het niet. Vaak probeert de schrijver de lezer een feit op te dringen welke in het geheel geen feit is maar slechts een suggestie. De schrijver suggereert iets maar onderbouwt het niet.

Zie wat er gebeurt als je het woord 'zogenaamd' consequent hanteert in het reeds aangehaalde bericht:

1 zogenaamde zwaluw maakt nog geen zogenaamde zomer Mark maar het is een voorlopige zogenaamde bevestiging van wat we zogenaamd proberen duidelijk te maken sinds het oppakken van de zogenaamde verdachten en het is ook een zogenaamde verwijzing naar het zogenaamde rijk der fabelen van de zogenaamde valse beschuldigingen van o.a. het zogenaamde Eindhovensdagblad omtrent de zogenaamde moskee ,de zogenaamde stichting en de hele zogenaamde reutemeteut hier omheen.

Dit levert nonsens op.

Mouzi... het zijn gewoon verdachten.

Mouzie
05-05-03, 13:41
Puk,

Wordt je niet moe van dat onzinnig getype? Zeg gewoon wat je vindt: "ik vindt dat die mannen opgesloten moeten worden ondanks de valse beschuldigingen en de slappe bewijsvoering" en doe niet alsof je over het grammaticale gedeelte valt.

Mouzie

Puk
05-05-03, 13:57
Geplaatst door Mouzie
Puk,

Wordt je niet moe van dat onzinnig getype? Zeg gewoon wat je vindt: "ik vindt dat die mannen opgesloten moeten worden ondanks de valse beschuldigingen en de slappe bewijsvoering" en doe niet alsof je over het grammaticale gedeelte valt.

Mouzie

Klasse Mouzie! :duim:

Je hebt in je hele bericht het woord 'zogenaamd' niet 1 keer gebruikt!
Daarvoor in de plaats gebruik je nu de woorden 'vals' en 'slap'.
En dat is meteen een stuk duidelijker.
Dank daarvoor!

En nogmaals... het zijn verdachten. Pas als ze ook veroordeeld worden vind ik dat die mannen moeten worden opgesloten. Heel lang als het aan mij ligt. Dat wel.

Mouzie
05-05-03, 14:10
Geplaatst door Puk
Pas als ze ook veroordeeld worden vind ik dat die mannen moeten worden opgesloten. Heel lang als het aan mij ligt. Dat wel.

Jammer dat jij 1 van de weinige bent die zo denken. Want nog voordat deze mensen veroordeeld zijn zitten ze al maaaanden vast.

Mouzie

nouwra
05-05-03, 14:11
Geplaatst door Puk
Djeezus! Het is ook nooit goed of het deugt niet.

Ik bedoelde alleen maar een aardige opmerking te maken richting Nouwra. That's all! Dat bericht van haar viel me gewoon op vanwege de schrijfstijl.

Thanx...


Ik vond dat bericht net effe wat meer hebben dan andere berichten van Nouwra. Okay?!

:rolleyes: I guess.....

Puk
05-05-03, 14:27
Geplaatst door Mouzie
Jammer dat jij 1 van de weinige bent die zo denken. Want nog voordat deze mensen veroordeeld zijn zitten ze al maaaanden vast.

Mouzie

Vast niet. Jij denkt toch ook zo?

En die mensen zitten dus in voorarrest. Daar zullen dan wel redenen voor zijn. Neem ik aan. En als ze veroordeeld worden dan worden die maanden voorarrest van de straf afgetrokken. Als ze helemaal niet veroordeeld worden dan kunnen ze een schadeclaim indienen. Mee eens... dat is dan een schrale troost. Maar soms gaat het zo. Dat overkomt niet alleen moslims overigens. Want dat vind ik zo'n onzin... dat er een hetze aan de gang zou zijn tegen moslims.

Puk
05-05-03, 14:36
Geplaatst door Puk

Djeezus! Het is ook nooit goed of het deugt niet.

Ik bedoelde alleen maar een aardige opmerking te maken richting Nouwra. That's all! Dat bericht van haar viel me gewoon op vanwege de schrijfstijl.


Geplaatst door nouwra

Thanx...

Geplaatst door Puk
Ik vond dat bericht net effe wat meer hebben dan andere berichten van Nouwra. Okay?!


Geplaatst door nouwra

:rolleyes: I guess.....

"Onderzoek wat is gezegd, niet degene die spreekt"

manc
05-05-03, 14:55
Geplaatst door Mouzie
Jammer dat jij 1 van de weinige bent die zo denken.

Zo denkt de wetgever er in dit land ook over hoor.



Want nog voordat deze mensen veroordeeld zijn zitten ze al maaaanden vast.
Mouzie

Dat is inderdaad niet prettig, maar bij verdenking van ernistige zaken wordt men wel vaker in voorarrest gestopt. Juist *als* ze schuldig zijn aan genoemde feiten is de kans natuurlijk nogal klein dat ze rustig thuis af blijven wachten tot hun veroordeling...

Mouzie
05-05-03, 15:12
In angst wachten we dan maar af.

nouwra
05-05-03, 16:09
Geplaatst door Puk
Vast niet. Jij denkt toch ook zo?

En die mensen zitten dus in voorarrest. Daar zullen dan wel redenen voor zijn. Neem ik aan. En als ze veroordeeld worden dan worden die maanden voorarrest van de straf afgetrokken. Als ze helemaal niet veroordeeld worden dan kunnen ze een schadeclaim indienen. Mee eens... dat is dan een schrale troost. Maar soms gaat het zo. Dat overkomt niet alleen moslims overigens. Want dat vind ik zo'n onzin... dat er een hetze aan de gang zou zijn tegen moslims.

Het ontbreken van redenen voor voorarest is juist de voedingsbron voor een succesvolle schadeclaim....
Alhoewel, ontbreken... De reden is bekend (al vind jij die onzin) maar die kan het OM natuurlijk niet zo 1,2,3 uitspreken.
Via een omweg worden bewijzen voorgelegd, die helaas voor de bamdieten bij het Om rechtsgeldig moeten zijn. En dat is allerminst het geval met het verzamelde theorietje dat wij opgeschoteld krijgen: ,,Vanuit het Islamitisch centrum Al Fourqaan worden diverse activiteiten op het terrein van stichting, opleiding en vorming georganiseerd. Deze houden vermoedelijk direct en indirect verband met de gewelddadige jihad''.

Het wachten is op de rechterlijke uitspraak. Ik hoop dat deze instantie wel vrij is van politiek-amerikaanse invloeden.

Wat betreft die schadeclaim, grote kans die toegezegd wordt. Ik las eens dat dit in 8 van de 10 claims het geval is. Als ik het me goed kan herrineren kan een ex-verdachte +- 70 euro per uitgezeten dag eisen en +- 100 euro per nacht. Verder is er de aanspraak van vergoeding op de gemaakte kosten voor de advocaat, smartengeld, inkostenschade enz. Dat loopt aardig op....
Kunnen ze weer leuke dingen mee doen. Langlaufen of een dagje sightseeing op locatie in Zeist

Puk
05-05-03, 16:53
Geplaatst door nouwra
Het ontbreken van redenen voor voorarest is juist de voedingsbron voor een succesvolle schadeclaim....
Alhoewel, ontbreken... De reden is bekend (al vind jij die onzin) maar die kan het OM natuurlijk niet zo 1,2,3 uitspreken.
Via een omweg worden bewijzen voorgelegd, die helaas voor de bamdieten bij het Om rechtsgeldig moeten zijn. En dat is allerminst het geval met het verzamelde theorietje dat wij opgeschoteld krijgen: ,,Vanuit het Islamitisch centrum Al Fourqaan worden diverse activiteiten op het terrein van stichting, opleiding en vorming georganiseerd. Deze houden vermoedelijk direct en indirect verband met de gewelddadige jihad''.

Het wachten is op de rechterlijke uitspraak. Ik hoop dat deze instantie wel vrij is van politiek-amerikaanse invloeden.

Wat betreft die schadeclaim, grote kans die toegezegd wordt. Ik las eens dat dit in 8 van de 10 claims het geval is. Als ik het me goed kan herrineren kan een ex-verdachte +- 70 euro per uitgezeten dag eisen en +- 100 euro per nacht. Verder is er de aanspraak van vergoeding op de gemaakte kosten voor de advocaat, smartengeld, inkostenschade enz. Dat loopt aardig op....
Kunnen ze weer leuke dingen mee doen. Langlaufen of een dagje sightseeing op locatie in Zeist

Wat voorbarig allemaal Nouwra! Ben jij dan zo goed op de hoogte van de aanklachten? Heb hij dat 9000 pagina's tellende dossier van het OM helemaal gelezen ofzo? Ken jij de redenen voor het verlengen van het voorarrest enzo? Nee, natuurlijk niet. Daar geloof ik niks van.

En dan al die kwalificaties van je! Te zot voor woorden. De bandieten van het OM laten zich leiden door politiek-amerikaanse invloeden. :moe: Bewijs? Jij gebruikt dan wel niet het woord 'zogenaamd' in je posting maar je maakt je wel schuldig aan hetzelfde vergrijp. Namelijk van alles en nog wat beweren zonder dat je dat onderbouwt. Het OM voert een hetze tegen de moslims. Ja hoor. Spoken in je hoofd. Volgens jou luidt de aanklacht: ,,Vanuit het Islamitisch centrum Al Fourqaan worden diverse activiteiten op het terrein van stichting, opleiding en vorming georganiseerd. Deze houden vermoedelijk direct en indirect verband met de gewelddadige jihad''. Is dat zo? Lijkt me niet. Ik denk dat de echte aanklacht toch wel anders luidt. Meer specifiek. Anders is het inderdaad slechts een theorietje. Dat snapt het 'zionistische' OM ook wel.

Dus eerst maar even afwachten Nouwra, vind je niet? Zoals een verdachte niet schuldig is voordat hij wordt veroordeeld, is een verdachte ook niet onschuldig voordat hij wordt vrijgesproken. Hij is gewoon een verdachte.

nouwra
05-05-03, 20:10
Geplaatst door Puk
Wat voorbarig allemaal Nouwra! Ben jij dan zo goed op de hoogte van de aanklachten? Heb hij dat 9000 pagina's tellende dossier van het OM helemaal gelezen ofzo? Ken jij de redenen voor het verlengen van het voorarrest enzo? Nee, natuurlijk niet. Daar geloof ik niks van.

Wel, deze zaak heeft zeker mijn interesse. De redenen voor het verlengen van het voorarrest ken ik niet nee. Maar wie ben ik dan ook als zelfs de zogenaamde verdachten die niet kennen?


En dan al die kwalificaties van je! Te zot voor woorden. De bandieten van het OM laten zich leiden door politiek-amerikaanse invloeden. :moe: Bewijs? Jij gebruikt dan wel niet het woord 'zogenaamd' in je posting maar je maakt je wel schuldig aan hetzelfde vergrijp. Namelijk van alles en nog wat beweren zonder dat je dat onderbouwt. Het OM voert een hetze tegen de moslims. Ja hoor. Spoken in je hoofd. Volgens jou luidt de aanklacht: ,,Vanuit het Islamitisch centrum Al Fourqaan worden diverse activiteiten op het terrein van stichting, opleiding en vorming georganiseerd. Deze houden vermoedelijk direct en indirect verband met de gewelddadige jihad''. Is dat zo? Lijkt me niet. Ik denk dat de echte aanklacht toch wel anders luidt. Meer specifiek. Anders is het inderdaad slechts een theorietje. Dat snapt het 'zionistische' OM ook wel.

Ik basseer mij op hetgeen het Om openbaar bekend heeft gemaakt. Het Nrc heeft inzage gekregen in het strafdossier. Ik neem aan dat een beetje journalist hieruit de meest harde en aannemelijke bewijzen haalt (vooral het Nrc als het om Moslims gaat...). Wat ik daarentegen zie is iets wat mijn medelijden zou wekken als het niet zo meelijwekkend zou zijn. Ik citeer:

"De Al-Fourqaan moskee in Eindhoven is een broeinest voor het werven van Nederlandse moslimjongeren voor de gewapende jihad. Diverse ondergrondse organisaties die zich bezighouden met ronselen vallen onder het gebedshuis. Ook zou de moskee een ontmoetingsplaats zijn van rekruteurs met rekruten.

"De imams ,,banen de weg voor rekrutering voor de jihad''

,,Vanuit het Islamitisch centrum Al Fourqaan worden diverse activiteiten op het terrein van stichting, opleiding en vorming georganiseerd. Deze houden vermoedelijk direct en indirect verband met de gewelddadige jihad.''

"Zo was hoofdverdachte Rodoin D., een 26-jarige Algerijn die momenteel vast zit in Frankrijk, volgens justitie actief met zijn Dar Al Almane, 'Huis van Veiligheid'. Dat zou een ontmoetingsplaats zijn geweest voor jonge moslims."

"Daarnaast richt justitie zich op een jongerenkamp voor moslims in de kampeerboerderij 't Rokende Turf aan de Reeuwijkse Plassen."

Kan je op grond van bovengenoemde zulke zware aantijgingen (terorrisme) richting een stichting doen? Antwoord luidt: nee.
Niet alleen omdat het te gek voor woorden is dat je verdacht bent als je als Moslim gaat kamperen, (Moslims kamperen niet, die laden hun 207 vol met koelkasten en wasmachines en gaan richting Atlas...), maar ook omdat deze bevolkingsgroep het al zwaar te verduren heeft. Dmv zulke beschuldigingen wordt het zero tolerence zwaard scherper geslepen waardoor de volgende slag weleens de genadeslag zou kunnen betekenen. Want geloof mij, er is behoorlijk op ons ingehakt. No shame als jij je daar niet in kan inleven, immers een ver van jouw bed show.

Ook jij basseert je op wat je voorgeschoteld kijgt, dat is precies hetzelfde als wat ik moet slikken. Ik heb alhamdoelilah verontwikkelde smaakpapillen, heb geproeft en uitgespuwt. Jij daarentegen blijkt een echte omnivoor.
Dus waarop basseer jij dat mijn beweringen onjuist zijn?


Dus eerst maar even afwachten Nouwra, vind je niet? Zoals een verdachte niet schuldig is voordat hij wordt veroordeeld, is een verdachte ook niet onschuldig voordat hij wordt vrijgesproken. Hij is gewoon een verdachte.

:) Helemaal mee eens (wat is dat toch die tendens om het de laatste weken eens te zijn met Hollanders..? Ik verkeer zogenaamd waarlijk in een staat van verwarring)

Dan zijn we het er ook over eens dat Osamma Bin Laden nog onschuldig is :duim:

lennart
05-05-03, 20:23
(Ik verkeer zogenaamd waarlijk in een staat van verwarring)


Wees niet bevreesd! Stichting Al-Lennart opent spoedig de deuren.
www.al-lennart.com bestaat gelukkig nog niet, (mental note: snel registreren). ;)

Donna
05-05-03, 20:24
Geplaatst door manc
Feitelijk nemen ze dus geen deel aan een gewapende strijd...ze dragen gen wapens en komen niet in actie in de bezette gebieden...ik ken ook Nederlanders die (islamitische) molukkers gaan helpen, of in Palestina hebben geholpen, zelfs in Tjetjenie...dat MAG ook.


Feitelijk niet nee. Maar als de reden die ze zelf opgeven om vrijwilligers te werven is dat er dan meer militairen beschikbaar zijn voor dienst in de bezette gebieden, is het wel meer dan zomaar alleen vrijwilligerswerk. Of civiele taken. Dan hebben je werkzaamheden weldegelijk een militair doel.

Ik denk dat de Nederlandse regering een dergelijke organisatie die dezelfde activiteiten voor het leger van Saoudi Arabie vanuit Amsterdam zou opzetten in ieder geval zou proberen te verbieden. Dat doet de Nederlandse regering bij deze organisatie niet.

En juridisch klopt het dan ook allemaal inderdaad. Maar dat er sprake is van een 'constructie' lijkt me wel duidelijk.

Het zou Nederland opzich wel sieren hier eens kritisch naar te kijken. De Nederlandse regering stuurt Israel aan de lopende band faxen met veroordelingen van allerlei dingen die de IDF doet in bezet gebied (waar Israel zich dan vervolgens niks van aantrekt). Deze christelijke jongeren dienen dan wel niet in bezet gebied, maar werken wel voor de IDF. Het is vind ik niet te rijmen dat je de IDF aan de ene kant veroordeelt, en aan de andere kant toestaat dat diezelfde IDF Nederlandse jongeren rekruteert om vrijwilligers werk te komen doen.

Voor jongeren met een Israelisch paspoort is dat anders, maar dit zijn Nederlandse jongeren. En die worden geworven om dienst te doen voor een organisatie die verwikkeld is in een militair conflict. Ook nog eens een militair conflict dat Nederland formeel veroordeelt, want de Nederlandse regering is tegen de bezetting. Ook formeel nog altijd van jeruzalem, Nederland heeft Jeruzalem niet erkend als hoofdstad van Israel, vandaar dat onze ambassade in Tel Aviv staat.

Dus ik vind dat het niet klopt, en zoals je ziet (aan deze thread) is het ook niet uit te leggen. Althans, ik kan het niet uitleggen.

Al Sawt
05-05-03, 20:41
Geplaatst door Simon
Het is zeker wettelijk verboden om in Nederland mensen te werven voor gewapende strijd in het buitenland.

Simon Geldt dat ook voor Nederlanders die in dienst gaan in het Israelische leger???

nouwra
05-05-03, 20:52
Geplaatst door lennart
Wees niet bevreesd! Stichting Al-Lennart opent spoedig de deuren.
www.al-lennart.com bestaat gelukkig nog niet, (mental note: snel registreren). ;)

Als je je zieleknijpersdiploma binnen hebt (niet vervalsen), I'm in :tik:

Ben alleen niet zeker van jouw bestaansrecht, een anti-semiet aan het hoofd, een Moslima als client..... Moet ik Puk dadelijk weer bewijzen dat we echt onschuldig zijn....

Al Sawt
05-05-03, 20:59
Geplaatst door Donna
Een Nederlander mag ook in het vreemdelingenlegioen. Als hij zijn staatsburgerschap opgeeft. Nederlandse joden mogen in principe alleen in dienst bij de IDF als ze Israelisch staatsburger zijn. Turkse jongeren met de Turkse nationaliteit mogen hun dienstplicht uiteraard ook vervullen in Turkije. Een nederlands burger mag geen dienst nemen in een buitenlandse krijgsmacht, welke krijgsmacht dan ook Je hebt ook joden en christenen die niet de Israelische nationaliteit hebben, maar toch iets voor de IDF willen doen. Daar is een speciale regeling voor, ze mogen niets doen met wapens of dat soort dingen, maar mogen bijvoorbeeld wel afwassen en kleren strijken voor militairen. Wat ze dan doen is civiele ondersteuning, zodat er meer militairen beschikbaar zijn voor het 'echte werk', (bommen en granaten afvuren, checkpoints bemannen).

Wat mij betreft mag die laatste variant ook verboden worden want persoonlijk zie ik het verschil niet tussen zelf actief dienst nemen en anderen de kans geven meer te doen aan militaire activiteiten.
Donna, laatst zag ik eenprogramma waarin een Nederlandse (christelijke fundamentalist)jongeman in de IDF in dienst gaat. Hij liep doodleuk met zijn M-4 geweer in Oost-Jeruzalem samen met zijn Israelische collega. Wat een directe vorm van een oorlogsmisdaad is. Dus je kan zien dat er niet nauw met de regels genomen wordt. Puur omdat de Ned.regering het belangerijker vindt om jihaadstrijders aan te pakken.

Ook moeten we niet vergeten, dat de Joodse Christelijke Nederlanders die in dienst gaan van IDF, het uit religeuze overtuigingen doen. Net als een Nederlandse moslim die naar Tjsetsjenie gaat.

lennart
05-05-03, 21:07
Geplaatst door nouwra

Ben alleen niet zeker van jouw bestaansrecht, een anti-semiet aan het hoofd, een Moslima als client..... Moet ik Puk dadelijk weer bewijzen dat we echt onschuldig zijn....

Tuurlijk wel, de therapie bestaat onder andere uit : duiklessen, scheikunda en atoomfysika lessen volgen aan de TU en natuurlijk het dansen van de twist.



Als je je zieleknijpersdiploma binnen hebt (niet vervalsen), I'm in :tik:


Vervalsen, vervalsen? Dat doet alleen de Wallstreet Journal natuurlijk! :p

Donna
05-05-03, 21:13
Geplaatst door Al Sawt
Ook moeten we niet vergeten, dat de Joodse Christelijke Nederlanders die in dienst gaan van IDF, het uit religeuze overtuigingen doen. Net als een Nederlandse moslim die naar Tjsetsjenie gaat.

Dat vergeet ik ook niet. In die docu die ik had gezien vertelde die jongen zelfs dat hij het wilde doen, omdat in de bijbel staat dat de messias alleen dan komt als het heilige land bestuurd wordt door joden (ofzo), en dat hij daarom daar wil werken voor de IDF, om zo de komende messias gunstig te stemmen. En zoals ik al schreef, ik kan het dus niet uitleggen, dat we dat niet veroordelen. Ik zie het puur als een juridische constructie die wordt gedoogd. Een vergelijkbare constructie zouden we volgens mij van een ander (niet EU) land niet accepteren.

Alleen: als het aan mij zou liggen, zou er in nederland helemaal niet geworven worden, niet voor de IDF en ook niet voor Al Qaida of de Taliban of wat dan ook. Ik lees hier een hoop bijdragen die meer klinken als: als 'zij' mogen, mogen 'wij' ook. Of zelfs: zij zouden niet moeten mogen, en wij wel.

Als mens, Nederlands staatsburger en christen (ofzo) :p distantieer ik mij van christelijke organisaties die zieltjes werven voor 'jihad' in 'het heilige land'. Dergelijke organisaties hebben volgens mij niks met religie te maken en zijn eerder sektes die moeten worden verboden en bestreden.

En that's it.

nouwra
05-05-03, 22:03
Geplaatst door lennart
Tuurlijk wel, de therapie bestaat onder andere uit : duiklessen, scheikunda en atoomfysika lessen volgen aan de TU en natuurlijk het dansen van de twist.

ff kijken......dus we gaan eerst knutselen om onze verwarring te verwerken met uraniumdeeltjes, C4, plutonium, Tnt en een acetyleenbrander, vervolgens nemen we duik en smijten de tot voorwerp vermaakte verwarring van ons af (lieft in de buurt van een op zee drijvende onroerende zaak), en we sluiten de sessie af met een avondje twisten?

klinkt ok :blij: 'k denk dat jer er ook nog subsidie voor kunt vragen. Alles voor je medemens

Of had je een ander dagprogramma in gedachten :vreemd:


Vervalsen, vervalsen? Dat doet alleen de Wallstreet Journal natuurlijk! :p

Wilders kan er ook wat van. 'k heb nog nooit zo'n false nicht gezien

;)

observer
05-05-03, 23:09
Donna, laatst zag ik eenprogramma waarin een Nederlandse (christelijke fundamentalist)jongeman in de IDF in dienst gaat. Hij liep doodleuk met zijn M-4 geweer in Oost-Jeruzalem samen met zijn Israelische collega. Wat een directe vorm van een oorlogsmisdaad is.

nou een oorlogsmisdaad is het niet, hij verspeelt daarmee wel het recht op nederlands staatsburgerschap

Chatoloog
06-05-03, 00:42
Geplaatst door observer
nou een oorlogsmisdaad is het niet, hij verspeelt daarmee wel het recht op nederlands staatsburgerschap

Geen oorlogsmisdaad????

Donna
06-05-03, 15:01
Geplaatst door J.M.T.
Ze hebben wel iets anders te doen dan hun tijd aan "constructie" te verspillen. Waarom zouden zij iets "construeren" als die bedreiging niet bestaat? Zomaar?


Nee.

Omdat het voor Nederlandse burgers verboden is dienst te nemen in een leger van een ander land. En of dat leger nou staatsgevaarlijk is of niet maakt in die overweging niet uit.

Ghazi
06-05-03, 15:40
Geplaatst door Al Sawt
Donna, laatst zag ik eenprogramma waarin een Nederlandse (christelijke fundamentalist)jongeman in de IDF in dienst gaat. Hij liep doodleuk met zijn M-4 geweer in Oost-Jeruzalem samen met zijn Israelische collega. Wat een directe vorm van een oorlogsmisdaad is. Dus je kan zien dat er niet nauw met de regels genomen wordt. Puur omdat de Ned.regering het belangerijker vindt om jihaadstrijders aan te pakken.

Ook moeten we niet vergeten, dat de Joodse Christelijke Nederlanders die in dienst gaan van IDF, het uit religeuze overtuigingen doen. Net als een Nederlandse moslim die naar Tjsetsjenie gaat.

Programma van de EO toevallig? Dit soort grappen moet op de bodem worden uitgezocht worden, zionistische infiltratie in de kerken. AIVD moet preken van dominees en scholen controleren of er niet wordt opgeroepen tot kruistocht, heilige oorlog tegen de vijanden van het christendom.

Donna
06-05-03, 16:43
Geplaatst door J.M.T.
Ja, maar wij hebben het hier niet zozeer te doen met "een leger van een ander land" maar met 'terroristische bewegingen' zoals Al Qaida en 'Grijze Wolven'.

Klopt, maar toen reageerde iemand anders en zei: maar israel werft hier ook recruten, wat vervolgens werd ontkent, wat vervolgens wel werd hardgemaakt door Shaheed en mij, en wat dus kennelijk niet valt onder de regel (die ook bestaat) dat Nederlandsers niet in vreemde krijgsdienst mogen.


Geplaatst door J.M.T.
Maar waarom zou de AIVD terroristische organisaties "construeren"? 'It makes no sense'.

:moe:

Wat ik bedoel is, het is een juridische constructie. Eigenlijk mag de IDF hier namelijk helemaal niet werven, maar de gedachte is dat de vrijwilligers niet zelf met wapens lopen, maar mannen en vrouwen die wel gewapende dienst doen ondersteunen, zodat zij meer tijd in bezet gebied kunnen doorbrengen.

Een juridische truuk dus, een constructie.

Ik zeg niet dat de AIVD organisaties construeert.

Chatoloog
06-05-03, 16:47
Geplaatst door Donna
Klopt, maar toen reageerde iemand anders en zei: maar israel werft hier ook recruten, wat vervolgens werd ontkent, wat vervolgens wel werd hardgemaakt door Shaheed en mij, en wat dus kennelijk niet valt onder de regel (die ook bestaat) dat Nederlandsers niet in vreemde krijgsdienst mogen.



:moe:

Wat ik bedoel is, het is een juridische constructie. Eigenlijk mag de IDF hier namelijk helemaal niet werven, maar de gedachte is dat de vrijwilligers niet zelf met wapens lopen, maar mannen en vrouwen die wel gewapende dienst doen ondersteunen, zodat zij meer tijd in bezet gebied kunnen doorbrengen.

Een juridische truuk dus, een constructie.

Ik zeg niet dat de AIVD organisaties construeert.


zou je de rechtzaak bij willen wonen?
Ik wil graag jouw mening achteraf

Waarom?

Nou, for the simpel fact that I respect your way of thinking.......

Donna
06-05-03, 17:10
Geplaatst door Chatoloog
zou je de rechtzaak bij willen wonen?
Ik wil graag jouw mening achteraf

Waarom?

Nou, for the simpel fact that I respect your way of thinking.......


Rechtzaak?

Ik heb denk ik iets gemist...... komt er een rechtzaak..?

Ghazi
06-05-03, 17:11
Geplaatst door Donna
Klopt, maar toen reageerde iemand anders en zei: maar israel werft hier ook recruten, wat vervolgens werd ontkent, wat vervolgens wel werd hardgemaakt door Shaheed en mij, en wat dus kennelijk niet valt onder de regel (die ook bestaat) dat Nederlandsers niet in vreemde krijgsdienst mogen.



:moe:

Wat ik bedoel is, het is een juridische constructie. Eigenlijk mag de IDF hier namelijk helemaal niet werven, maar de gedachte is dat de vrijwilligers niet zelf met wapens lopen, maar mannen en vrouwen die wel gewapende dienst doen ondersteunen, zodat zij meer tijd in bezet gebied kunnen doorbrengen.

Een juridische truuk dus, een constructie.

Ik zeg niet dat de AIVD organisaties construeert.


Hierboven werd door Shaheed betoogt dat deze vrijwilligers wel degelijk met wapens lopen.

Donna
06-05-03, 17:25
Geplaatst door Ghazi
Hierboven werd door Shaheed betoogt dat deze vrijwilligers wel degelijk met wapens lopen.

Volgens mij door Al Sawt. Als ze met wapens lopen mag het al helemaal niet, maar dat is in ieder geval niet het idee van die docu die ik toen had gezien. Daar hadden ze het echt over cyviele taken.

Maargoed, het zou me ook weer niet verbazen als ze zeggen 'civiel', maar ondertussen gewoon met geweren door Jeruzalem lopen.

Ik vind nog steeds dat het moet worden verboden.

Waiting
06-05-03, 17:33
Geplaatst door Al Sawt
Donna, laatst zag ik eenprogramma waarin een Nederlandse (christelijke fundamentalist)jongeman in de IDF in dienst gaat. Hij liep doodleuk met zijn M-4 geweer in Oost-Jeruzalem samen met zijn Israelische collega. Wat een directe vorm van een oorlogsmisdaad is. Dus je kan zien dat er niet nauw met de regels genomen wordt. Puur omdat de Ned.regering het belangerijker vindt om jihaadstrijders aan te pakken.

Ook moeten we niet vergeten, dat de Joodse Christelijke Nederlanders die in dienst gaan van IDF, het uit religeuze overtuigingen doen. Net als een Nederlandse moslim die naar Tjsetsjenie gaat.

De één gaat om een "Europees" land te verdedigen, de ander gaat om mensen op te blazen, het is maar een kleinigheidje natuurlijk...

P.S Je zou maar in een KLM zitten naar Tel-Aviv als maroc.nl prikker (voor een bezoek in Aza) en je wordt opgeblazen door een andere maroc.nl prikker verworven in eindhoven...

Donna
06-05-03, 17:40
Geplaatst door Waiting
De één gaat om een "Europees" land te verdedigen, de ander gaat om mensen op te blazen, het is maar een kleinigheidje natuurlijk...


De een gaat om de Palestijnen te helpen in hun strijd tegen onderdrukking, en de ander gaat om de Palestijnen te onderdrukken, zo kun je dat ook zien.

Maar het is inderdaad een kleinigheidje.

Waiting
06-05-03, 17:45
Geplaatst door Donna
De een gaat om de Palestijnen te helpen in hun strijd tegen onderdrukking, en de ander gaat om de Palestijnen te onderdrukken, zo kun je dat ook zien.

Maar het is inderdaad een kleinigheidje.

De laatste keer dat ik uniform droeg, had ik volgens mij in mijn hoofd " ik zorg dat geen massamoordenaar de kans krijgt kleine kinderen te vermoorden"
niet "Yiha! kill them all!!!"
Ik weet ook nog dat we dachten "Laat dit over zijn, ik wil naar Goa"

Maar inderdaad de één vind het opblazen van kinderen een strijd tegen onderdrukking en de ander vind dit moord.
Een moord die voorkomen moet worden.

Donna
06-05-03, 17:54
Geplaatst door Waiting
Maar inderdaad de één vind het opblazen van kinderen een strijd tegen onderdrukking en de ander vind dit moord.
Een moord die voorkomen moet worden.

Het is ook moord en het moet ook voorkomen worden.

Maar de 1 wil dat doen door Palestijnen hun rechten te ontzeggen, de ander door eens naar de achtergronden te kijken en msschien iets te begrijpen van de enorme wanhoop die deze mensen voelen. En de onrechtvaardigheid van datgene dat ze is aangedaan te onderkennen, en gewoon volmondig te zeggen: ja, ook wij hebben grote, niet te vergeven fouten gemaakt. Ja, bezetting en onderdrukking en apartheid is fout, en dat weten we nu, en daarom doen we er wat aan.

En dan bedoel ik dus niet 2 keer zo hard bezetten.

Chatoloog
06-05-03, 18:05
Geplaatst door Donna
Rechtzaak?

Ik heb denk ik iets gemist...... komt er een rechtzaak..?

De rechtzaak die op 12 mei begint over de 12 verdachten

Waiting
06-05-03, 18:15
Geplaatst door Donna
Het is ook moord en het moet ook voorkomen worden.

Maar de 1 wil dat doen door Palestijnen hun rechten te ontzeggen, de ander door eens naar de achtergronden te kijken en msschien iets te begrijpen van de enorme wanhoop die deze mensen voelen. En de onrechtvaardigheid van datgene dat ze is aangedaan te onderkennen, en gewoon volmondig te zeggen: ja, ook wij hebben grote, niet te vergeven fouten gemaakt. Ja, bezetting en onderdrukking en apartheid is fout, en dat weten we nu, en daarom doen we er wat aan.

En dan bedoel ik dus niet 2 keer zo hard bezetten.

Dat staat los van elkaar, iemand moet intussen nog steeds de moordenaars tegen houden.

En we hadden het hier over gasten die vanuit Nederland overvliegen om mensen te vermoorden, dus onderdrukt zijn ze al helemaal niet.
Kortom ze vliegen om te doden, in tegenstelling tot diegenen die vliegen om gewonden te verzorgen of tal van andere misschien wel levensreddende zaken.

Ghazi
06-05-03, 18:28
Geplaatst door Waiting
Dat staat los van elkaar, iemand moet intussen nog steeds de moordenaars tegen houden.

En we hadden het hier over gasten die vanuit Nederland overvliegen om mensen te vermoorden, dus onderdrukt zijn ze al helemaal niet.
Kortom ze vliegen om te doden, in tegenstelling tot diegenen die vliegen om gewonden te verzorgen of tal van andere misschien wel levensreddende zaken.

Door het doden van zionisten red je Palestijnse levens.

Donna
06-05-03, 18:48
Geplaatst door Chatoloog
De rechtzaak die op 12 mei begint over de 12 verdachten

Is dat in Rotterdam?

'k zal eens kijken, is misschien wel interessant om te volgen.......

Donna
06-05-03, 18:50
Geplaatst door Waiting
Dat staat los van elkaar, iemand moet intussen nog steeds de moordenaars tegen houden.


Als je denkt dat dat los van elkaar staat, danbegrijp je dus nog steeds niet waar deze intifada eigenlijk over gaat.

De bezetting is er om het belang van de kolonisten te beschermen, niet om het belang van de gemiddelde Israeli te dienen. Ik durf wel te stellen dat een kolonist door zijn 'gedrag' meer gevaar voor de staat Israel oplevert dan een Palestijn.

Waiting
06-05-03, 19:01
Geplaatst door Donna
Als je denkt dat dat los van elkaar staat, danbegrijp je dus nog steeds niet waar deze intifada eigenlijk over gaat.



Ok, dat zal het wezen...

Enfin hoe zat het met het verschil tussen de werving?

Donna
06-05-03, 19:37
Geplaatst door Waiting
Ok, dat zal het wezen...

Enfin hoe zat het met het verschil tussen de werving?

Lees deze thread.

Waiting
06-05-03, 19:42
Geplaatst door Donna
Lees deze thread.

te gemakkelijk...

Ik zal je helpen, hier waren we (daar ging immers het topic over, niet de politiek in Israel);


Geplaatst door Waiting
En we hadden het hier over gasten die vanuit Nederland overvliegen om mensen te vermoorden, dus onderdrukt zijn ze al helemaal niet.
Kortom ze vliegen om te doden, in tegenstelling tot diegenen die vliegen om gewonden te verzorgen of tal van andere misschien wel levensreddende zaken.

Donna
06-05-03, 19:46
geplaatst door Waitingte gemakkelijk...

Ik zal je helpen, hier waren we (daar ging immers het topic over, niet de politiek in Israel);

En ik zal jou helpen. Door de dingen die ik daar al over heb gezegd in deze thread nogmaals voor je te herhalen (zoals ik altijd alles minstens twee keer voor je moet opschrijven).


Feitelijk niet nee. Maar als de reden die ze zelf opgeven om vrijwilligers te werven is dat er dan meer militairen beschikbaar zijn voor dienst in de bezette gebieden, is het wel meer dan zomaar alleen vrijwilligerswerk. Of civiele taken. Dan hebben je werkzaamheden weldegelijk een militair doel.

Ik denk dat de Nederlandse regering een dergelijke organisatie die dezelfde activiteiten voor het leger van Saoudi Arabie vanuit Amsterdam zou opzetten in ieder geval zou proberen te verbieden. Dat doet de Nederlandse regering bij deze organisatie niet.

En juridisch klopt het dan ook allemaal inderdaad. Maar dat er sprake is van een 'constructie' lijkt me wel duidelijk.

Het zou Nederland opzich wel sieren hier eens kritisch naar te kijken. De Nederlandse regering stuurt Israel aan de lopende band faxen met veroordelingen van allerlei dingen die de IDF doet in bezet gebied (waar Israel zich dan vervolgens niks van aantrekt). Deze christelijke jongeren dienen dan wel niet in bezet gebied, maar werken wel voor de IDF. Het is vind ik niet te rijmen dat je de IDF aan de ene kant veroordeelt, en aan de andere kant toestaat dat diezelfde IDF Nederlandse jongeren rekruteert om vrijwilligers werk te komen doen.

Voor jongeren met een Israelisch paspoort is dat anders, maar dit zijn Nederlandse jongeren. En die worden geworven om dienst te doen voor een organisatie die verwikkeld is in een militair conflict. Ook nog eens een militair conflict dat Nederland formeel veroordeelt, want de Nederlandse regering is tegen de bezetting. Ook formeel nog altijd van jeruzalem, Nederland heeft Jeruzalem niet erkend als hoofdstad van Israel, vandaar dat onze ambassade in Tel Aviv staat.

Dus ik vind dat het niet klopt, en zoals je ziet (aan deze thread) is het ook niet uit te leggen. Althans, ik kan het niet uitleggen.


Dat vergeet ik ook niet. In die docu die ik had gezien vertelde die jongen zelfs dat hij het wilde doen, omdat in de bijbel staat dat de messias alleen dan komt als het heilige land bestuurd wordt door joden (ofzo), en dat hij daarom daar wil werken voor de IDF, om zo de komende messias gunstig te stemmen. En zoals ik al schreef, ik kan het dus niet uitleggen, dat we dat niet veroordelen. Ik zie het puur als een juridische constructie die wordt gedoogd. Een vergelijkbare constructie zouden we volgens mij van een ander (niet EU) land niet accepteren.

Alleen: als het aan mij zou liggen, zou er in nederland helemaal niet geworven worden, niet voor de IDF en ook niet voor Al Qaida of de Taliban of wat dan ook. Ik lees hier een hoop bijdragen die meer klinken als: als 'zij' mogen, mogen 'wij' ook. Of zelfs: zij zouden niet moeten mogen, en wij wel.

Als mens, Nederlands staatsburger en christen (ofzo) distantieer ik mij van christelijke organisaties die zieltjes werven voor 'jihad' in 'het heilige land'. Dergelijke organisaties hebben volgens mij niks met religie te maken en zijn eerder sektes die moeten worden verboden en bestreden.

En that's it.

Waiting
06-05-03, 19:52
Ok dus je ziet niet het verschil tussen mensen die uitzijn op het vermoorden van onschuldigen en mensen die uitzijn op het redden van mensenlevens?
Dus schaf het beiden maar af?

Ok ieder z'n mening.

Donna
06-05-03, 20:00
Geplaatst door Waiting
Ok dus je ziet niet het verschil tussen mensen die uitzijn op het vermoorden van onschuldigen en mensen die uitzijn op het redden van mensenlevens?
Dus schaf het beiden maar af?

Ok ieder z'n mening.

Ik had het kunnen weten. Okee, ik plak ook mijn eerste bijdrage hier nog een keer, speciaal voor jou.


Een Nederlander mag ook in het vreemdelingenlegioen. Als hij zijn staatsburgerschap opgeeft. Nederlandse joden mogen in principe alleen in dienst bij de IDF als ze Israelisch staatsburger zijn. Turkse jongeren met de Turkse nationaliteit mogen hun dienstplicht uiteraard ook vervullen in Turkije. Een nederlands burger mag geen dienst nemen in een buitenlandse krijgsmacht, welke krijgsmacht dan ook Je hebt ook joden en christenen die niet de Israelische nationaliteit hebben, maar toch iets voor de IDF willen doen. Daar is een speciale regeling voor, ze mogen niets doen met wapens of dat soort dingen, maar mogen bijvoorbeeld wel afwassen en kleren strijken voor militairen. Wat ze dan doen is civiele ondersteuning, zodat er meer militairen beschikbaar zijn voor het 'echte werk', (bommen en granaten afvuren, checkpoints bemannen).

Wat mij betreft mag die laatste variant ook verboden worden want persoonlijk zie ik het verschil niet tussen zelf actief dienst nemen en anderen de kans geven meer te doen aan militaire activiteiten.

[B]Al Qaida en andere terroristische of verzetsbewegingen zijn verboden in Nederland, en zijn dus ook geen buitenlandse krijgsmachten maar worden door de wet beschouwd als criminele organisaties die gewoon verboden zijn, en waar je geen lid van mag zijn.[B/]

Voor de volledigheid: ik ben het met al dit staande beleid eens. Behalve met de uitzondering die wordt gemaakt voor de IDF.

En ik denk absoluut niet dat al die IDF vrijwilligers uitzijn op het redden van mensenlevens. Dan waren ze wel voor unicef gaan werken. Wat ik wel denk is....


omdat in de bijbel staat dat de messias alleen dan komt als het heilige land bestuurd wordt door joden (ofzo), en dat hij daarom daar wil werken voor de IDF, om zo de komende messias gunstig te stemmen.

Over relifascisme gesproken.

Lekker palestijnen onderdrukken om een wit voetje bij de schepper te halen?

Je denkt toch hopelijk niet dat 1 joods kind meer of minder deze gasten wat interesseert?

Hou toch op joh.........

Wat vind je zelf eigenlijk van de rekrutering van Christelijke jongeren om dienst te doen in Israel? En kun je mij het verschil uitleggen tussen iemand die de Israeli's wil 'verdedigen', en iemand die de Tjetjenen wil 'verdedigen'?

En als het een zwaarder weegt dan het ander voor jou, waarom is dat dan?

Vergeet AUB niet hoe Israel is ontstaan..... o.a. bomaanslagen op de (Britse) koloniale bezetter.... die niet wegwilde.... net als de Russen nu... net als de Israeli's nu... en ze mekkerden toen ook wat over veiligheid en economische belangen enzo........

raden
06-05-03, 20:16
Het zoveelste voorbeeld van een stelletje schreeuwers die door hun zieke spelletjes (want dit is natuurlijk jihaadje-spelen, meer dan dat ze echt een bedreiging vormen voor de Nederlandse samenleving) de boel voor ons verzieken. Waar zijn de mensen met visie, de moslims die constructief in de samenleving staan en er een bijdrage aan willen leveren. De AEL heeft in ieder geval bewezen dat zij die visie niet hebben, wat mij betreft.
Wat een triest zooitje allemaal, en de media... die smullen van dit soort " jihadi's" en samen is het een monsterverbond die er prima in slagen de islam meer te beschadigen dan 1000 Salman Rushdie's dat zouden kunnen doen...

Waiting
06-05-03, 20:17
Geplaatst door Donna
Ik had het kunnen weten. Okee, ik plak ook mijn eerste bijdrage hier nog een keer, speciaal voor jou.



Voor de volledigheid: ik ben het met al dit staande beleid eens. Behalve met de uitzondering die wordt gemaakt voor de IDF.

En ik denk absoluut niet dat al die IDF vrijwilligers uitzijn op het redden van mensenlevens. Dan waren ze wel voor unicef gaan werken. Wat ik wel denk is....



Over relifascisme gesproken.

Lekker palestijnen onderdrukken om een wit voetje bij de schepper te halen?

Je denkt toch hopelijk niet dat 1 joods kind meer of minder deze gasten wat interesseert?

Hou toch op joh.........

Wat vind je zelf eigenlijk van de rekrutering van Christelijke jongeren om dienst te doen in Israel? En kun je mij het verschil uitleggen tussen iemand die de Israeli's wil 'verdedigen', en iemand die de Tjetjenen wil 'verdedigen'?

En als het een zwaarder weegt dan het ander voor jou, waarom is dat dan?

Vergeet AUB niet hoe Israel is ontstaan..... o.a. bomaanslagen op de (Britse) koloniale bezetter.... die niet wegwilde.... net als de Russen nu... net als de Israeli's nu... en ze mekkerden toen ook wat over veiligheid en economische belangen enzo........

"lekker palestijnen onderdrukken" :rolleyes:

Als ze een land als Israel willen helpen dan is dat hun vrije keus.
Als ze niet aan de frontlinie staan, wat ook niet het geval is tenzij ze Israelies staatsburger zijn is dat hun goed recht.
Als ze hiermee dan ook nog levens redden, ook al zijn het misschien levens van Israelische soldaten helemaal top!
In tijden van nood is het niet vreemd als mensen bondgenoten steunen.
Het is de achterliggende gedachte, wat nogmaals het verschil is en dat weet jij ook dondersgoed.
Of het nu Jezus is in wiens naam ze naar Israel vertrekken of hun band met het land, ze gaan om het te helpen verdedigen.
Ze gaan niet om te moorden.
Al dat gebrabbel er omheen is mooi, maar het is appels met peren vergelijken zoals hier op dit forum wel vaker wordt gedaan...
Iemand die naar palestina gaat voor de Jihad (heilige oorlog) , is maar op één ding uit, het doden van onschuldige burgers.
Als ze als medic willen dienen in Aza, ok dan hoor je mij en volgens mij het AIVD niet klagen...
MOORDEN daar zijn ze allen op uit.
Ze zijn niet onderdrukt, ze zijn niet palestijns, ze gaan om te moorden

En precies om die rede wordt het ene wel aangepakt en het andere niet.

Ik neem aan dat ik nu ook niet hoef uit te leggen wat ik vind van Tjetjenie...
Ik ben wel consistent.

P.S Begin nou maar niet over de bomaanslagen van sommige lui 50 jaar terug, want dan heb je het weer over appels en peren...
En toen het puntje bij paaltje kwam was er een Ben-Gurion die daadkrachtig zorgde dat het terrorisme ook stopte, dat heeft Arafat niet eens echt geprobeerd. (en het is weer off-topic)

Donna
06-05-03, 20:42
Geplaatst door Waiting
"lekker palestijnen onderdrukken" :rolleyes:

Als ze een land als Israel willen helpen dan is dat hun vrije keus.
Als ze niet aan de frontlinie staan, wat ook niet het geval is tenzij ze Israelies staatsburger zijn is dat hun goed recht.
Als ze hiermee dan ook nog levens redden, ook al zijn het misschien levens van Israelische soldaten helemaal top!
In tijden van nood is het niet vreemd als mensen bondgenoten steunen.
Het is de achterliggende gedachte, wat nogmaals het verschil is en dat weet jij ook dondersgoed.
Of het nu Jezus is in wiens naam ze naar Israel vertrekken of hun band met het land, ze gaan om het te helpen verdedigen.
Ze gaan niet om te moorden.
Al dat gebrabbel er omheen is mooi, maar het is appels met peren vergelijken zoals hier op dit forum wel vaker wordt gedaan...
Iemand die naar palestina gaat voor de Jihad (heilige oorlog) , is maar op één ding uit, het doden van onschuldige burgers.
Als ze als medic willen dienen in Aza, ok dan hoor je mij en volgens mij het AIVD niet klagen...
MOORDEN daar zijn ze allen op uit.
Ze zijn niet onderdrukt, ze zijn niet palestijns, ze gaan om te moorden

En precies om die rede wordt het ene wel aangepakt en het andere niet.

Ik neem aan dat ik nu ook niet hoef uit te leggen wat ik vind van Tjetjenie...
Ik ben wel consistent.

P.S Begin nou maar niet over de bomaanslagen van sommige lui 50 jaar terug, want dan heb je het weer over appels en peren...
En toen het puntje bij paaltje kwam was er een Ben-Gurion die daadkrachtig zorgde dat het terrorisme ook stopte, dat heeft Arafat niet eens echt geprobeerd. (en het is weer off-topic)


Okee, dus de christelijke jongeren die naar Israel gaan voor de strijd, dat is heel normaal en zelfs toe te juigen volgens jou. Of religieuze overwegingen daarbij een rol spelen of zelfs de doorslag geven maakt niet uit.

Een Nederlandse moslim die de Tjetjenen tegen de Russen wil verdedigen, wat vind je daarvan? Is dat ook hun vrije keus en toe te juigen, of dat dan juist weer niet?

En wat is precies het verschil?

Ik vroeg het net ook al, maar bij waiting moet je niet alleen alles twee keer zegen, je moet ook alles twee keer vragen.

Waiting
06-05-03, 20:49
Geplaatst door Donna
Okee, dus de christelijke jongeren die naar Israel gaan voor de strijd, dat is heel normaal en zelfs toe te juigen volgens jou. Of religieuze overwegingen daarbij een rol spelen of zelfs de doorslag geven maakt niet uit.

Een Nederlandse moslim die de Tjetjenen tegen de Russen wil verdedigen, wat vind je daarvan? Is dat ook hun vrije keus en toe te juigen, of dat dan juist weer niet?

En wat is precies het verschil?

Ik vroeg het net ook al, maar bij waiting moet je niet alleen alles twee keer zegen, je moet ook alles twee keer vragen.

Wat is hier niet duidelijk?

Als ze in naam van Allah als medic van het Rode kruis in Aza willen dienen zie ik het probleem niet...
Als ze willen moorden dan is het toch logisch dat de AIVD hier een probleem mee heeft?

Trusten

lennart
06-05-03, 20:51
Geplaatst door Waiting
Wat is hier niet duidelijk?

Als ze in naam van Allah als medic van het Rode kruis in Aza willen dienen zie ik het probleem niet...
Als ze willen moorden dan is het toch logisch dat de AIVD hier een probleem mee heeft?

Trusten

Dan moet de AIVD dat wel aannemelijk kunnen maken, en dat hebben ze nog nooit gedaan: ergo er is geen reden om specifiek moslims te onderzoeken.

Donna
06-05-03, 20:58
Geplaatst door Waiting
Wat is hier niet duidelijk?

Als ze in naam van Allah als medic van het Rode kruis in Aza willen dienen zie ik het probleem niet...
Als ze willen moorden dan is het toch logisch dat de AIVD hier een probleem mee heeft?

Trusten


Oh, ik zie de verwarring.

Waiting, Tjetjenie ligt niet in de Gaza strook. Het is een 'Russiche deelrepubliek'.

Dus ik vraag het nog 1 keer. Wat vind je van de vrijwilligers die vanuit Nederland naar Tjetjenie gaan om te strijden, samen met de Tjetjenen, tegen de Russen die echt een mensonterend onderdrukkingssysteem in stand houden daar? Om de Tjetjenen tegen de Russen te verdedigen al met al?

Donna
06-05-03, 21:39
Geplaatst door J.M.T.
Als mensen anderen willen gaan helpen tegen onderdrukking is dat goed. Maar ja he, wie staat aan de kant van wie? 'That's the question'.

Als mensen naar Kashmir gaan om moslim strijders te helpen dan onderdrukken zij daarmee Hindoes. Als mensen naar Irak gaan om Saddam te helpen dan zijn zij schuldig aan het helpen een terreur in stand te houden. Toen Al Qaida de Taliban ging helpen was onderdrukking het gevolg.

Goh, ik had nooit gedacht de dag nog eens te zullen meemaken dat JMT genuanceerder is dan Waiting. Maargoed, als het om Israel gaat is zo'n beetje iedereen die ik ken genuanceerder dan Waiting.

Inderdaad. Als je naar Kashmir gat om moslims te helpen met de strijd dan benadeel je daarmee Hindoes. En als je naar Israel gaat om de IDF te helpen met de strijd, dan benadeel je daarmee Palestijnen. Maar dat wil Waiting niet zien.


Moet je dit dan wel toestaan? En de mensen die naar Irak wilden gaan zagen dat als onderdeel van een 'Jihad' - en die was (omdat wij betrokken waren) toch ook weer gericht tégen Nederland - of zie ik dat verkeerd Donna?

Wat mij betreft moet je dat dus niet toestaan nee. Als het aan mij zou liggen, zou er in nederland helemaal niet geworven worden, niet voor de IDF en ook niet voor Al Qaida of de Taliban of wat dan ook. Wat ik van Waiting zo graag wil weten is of hij, als hij recrutering voor IDF personeel in NL toe wil staan en zelfs toejuigt, de Tjetjenen dezelfde gunsten wil geven.

Dat lijkt niet echt het geval namelijk, en ik vraag me nog steeds af waarom dat is. Ik weet het antwoord wel. Waiting is namelijk van mening dat alles wat Israel doet per definitie goed is, en dat iedere afgeknalde Palestijn terecht is gestorven. Dat de IDF met name in bezet gebied zit om illegale nederzettingen te bewaken, en de palestijnen daar grootschalig de dupe van worden, en dat de IDF daarmee vooral dat handjevol kolonisten beschermt in plaats van de bevolking van Israel zelf, dat schijnt nog niet echt door te dringen.

Maar Waiting vind het allemaal prima! Idealistische helden zijn het, en helemaal geen onderdrukkers.

Ghazi
07-05-03, 16:46
Geplaatst door J.M.T.
Dit is een illusie want, zoals je weet, wordt er dan weer teruggeslagen door Israël - en zo schieten beiden kanten elkaar dood - en zo blijft het conflict bestaan.

Dat is de vergissing die de zionisten zelf begaan. Geweld red geen joodse levens want we slaan gewoon terug.

Waiting
07-05-03, 18:10
Donna, je bent weer lekker "rechts" bezig :rolleyes:


Geplaatst door Donna
Goh, ik had nooit gedacht de dag nog eens te zullen meemaken dat JMT genuanceerder is dan Waiting.
Maargoed, als het om Israel gaat is zo'n beetje iedereen die ik ken genuanceerder dan Waiting.




Geplaatst door Donna
Waiting is namelijk van mening dat alles wat Israel doet per definitie goed is, en dat iedere afgeknalde Palestijn terecht is gestorven.


Je hoeft niet een lid te zijn van Gush Shalom om "normaal" te zijn.
Je hoeft niet lid te zijn van Gush Shalom om links te zijn.
Als het jou als "linkse" uitkomt om mensen in een hokje te stoppen dan maakt het ineens niet uit, als het andersom het geval is, is het onbegrip, xenofobie, intolerantie, etc etc.
Je kletst gewoon uit je nek.
Ik ben altijd een Meretz stemmer geweest en een Avoda aanhanger.
Mijn hele familie zijn Avoda stemmers.
Dus laat dit de laatste keer zijn dat je me in een hokje probeert te stoppen, als je mij ongenuanceerd vind wat betreft het M-O conflict en als je vind dat de meeste mensen naast mij genuanceerder zijn, dan heb je of een enorme balk in je oog (Ik bedoel kom op, we zitten op maroc.nl, take a look around) of je hebt totaal geen idee hoe de gemiddelde Israelier zich voelt, of je ontmoet alleen arabieren (of een combinatie van deze 3 opties.)

En daar komt bij dat het natuurlijk niet erg volwassen is om continu op de persoon te spelen...

lennart
07-05-03, 18:12
Waiting: wat vind jij van de Avoda crisis? En denk je dat het het einde van de partij zal beteken?