PDA

Bekijk Volledige Versie : Kunnen onze autochtonen dit verklaren aan mij ?



Dx_
04-05-03, 10:26
De segregatie van "zwarte scholen" is een hot item de laatste paar jaar.
Tevens die van de zgn " zwarte wijken".

Het wordt door de "liberalen" en de rechtse partijen en hun aanhangers voorgesteld alsof deze ontwikkelingen voort vloeien uit de keuzes van de allochtonen zelf en een selectief toewijzingsbeleid van de linkse factoren in de gemeenten en de regeringen van de afgelopen deccenia.
Een nadere bestudering van deze ontwikkelingen laat echter vaker het tegendeel zien.

Een eigen schuld aan deze ontwikkelingen worden door deze partijen geheel van de hand gewezen. De realiteit laat echter zien dat het slechts een mooi verkiezingspunt is dat flink uitgebuit wordt, niets meer en niets minder. Dit standpunt is tevens hypocriet te noemen als we kijken naar het feit dat deze autochtonen tevens degenen zijn die hun kinderen bewust naar een witte school sturen, al moeten ze daarvoor 20 kilometer omrijden.

Ook is het vreemd dat wanneer een welwillende "succesvolle" autochtoon inversteert in een dure woning midden in een blanke wijk de huisprijzen opeens als bakstenen omlaag gaan. Alsof het hier om een negatieve factor zou gaan die de huisprijs zodanig beinvloedt.

Het is tevens bekend dat witte scholen een selectief beleid voeren dat in bepaalde gevallen ronduit rascistisch te noemen is. Het is een schande dat er in Amsterdam, een stad met meer allochtonen dan autochtonen, nog bepaalde scholen bestaan die geheel wit zijn, omdat de directies weigeren allochtonen aan te nemen.

Het is niks anders dan Apartheid in een modern jasje.

mulan
04-05-03, 11:11
Ja VVD en consorten vinden het maar al te leuk om voor de verkiezingen moord en brand te schreeuwen als het om moslims/allochtonen/marokkanen gaat,alles om maar duidelijk te maken aan de kiezer dat zij het allemaal (uhum) streng in de gaten houden. :schrik:

Dat van die zwarte wijken is ook zo'n achterhaald iets.........daarover alleen maar gaan zeuren met verkiezingstijd en het dan vooral niet hebben over wijken waar ze nog nooit een allochtoon gezien hebben.Dat zwarte scholen/wijken stuntje van de VVD interesseert hen in werkelijkheid namelijk niets,nu de feiten op tafel liggen zijn ze stil,ze willen helemaal geen gemengde wijken,stel je voor......komen er ook nog allochtonen bij die VVD-ers in de wijk of erger nog in de straat wonen :( Dat kan natuurlijk niet. :rolleyes:

Hypocrieten................

Dx_
06-05-03, 17:14
Kan dan werkelijk niemand van de autochtonen dit verklaren ?

Kaassietoch ???
Manc ???
Tomas ???
Mark ???
JMT ???

en alle anderen ???

Jullie verklaring graag voor dit hypocriete gebeuren.

Waiting
06-05-03, 17:25
De oorzaak van al die problemen is in de eerste plaats het slappe immigratie beleid de afgelopen 30 jaar.
Het is absurd dat meer dan de helft van de Amsterdammers allochtoon is.
En dan hebben we het nog niet over Rotterdam...
Dat is volgens mij toch echt te wijten aan links.

MocroStyle
06-05-03, 17:45
Geplaatst door Waiting
De oorzaak van al die problemen is in de eerste plaats het slappe immigratie beleid de afgelopen 30 jaar.
Het is absurd dat meer dan de helft van de Amsterdammers allochtoon is.
En dan hebben we het nog niet over Rotterdam...
Dat is volgens mij toch echt te wijten aan links.

makkelijk he politiek?! Kind kan de was doen.... :rolleyes:

Donna
06-05-03, 17:47
Geplaatst door Dx_
Dit standpunt is tevens hypocriet te noemen als we kijken naar het feit dat deze autochtonen tevens degenen zijn die hun kinderen bewust naar een witte school sturen, al moeten ze daarvoor 20 kilometer omrijden.

Ook is het vreemd dat wanneer een welwillende "succesvolle" autochtoon inversteert in een dure woning midden in een blanke wijk de huisprijzen opeens als bakstenen omlaag gaan. Alsof het hier om een negatieve factor zou gaan die de huisprijs zodanig beinvloedt.

Allemaal waar. Je moet er nog bijzeggen dat zwarte wijken ook vaak ontstaan zijn uit 'witte vlucht', dus blanke middenklasse gezinnen die vanuit een volkswijk in A'dam verhuizen naar bijvoorbeeld zoiets afschuwelijks als Almere of Purmerend (en denken dat ze hun kinderen daar een plezier mee doen).

Zelf vind ik witte vlucht minstens net zo'n groot probleem als zwarte wijken. Ik denk dat het voor alle inwoners van NL belangrijk is om 'gemengd' te wonen en op te groeien.

Anders krijg je autochtone kinderen die zich onberedeneerd rotschrikken als ze een hoofddoek zien, en misschien wel moslim kinderen die na 18 jaar in NL gewoond te hebben nog steeds niet begrijpen waarom het predikaat 'meergodendienaren' door christenen als beledigend wordt ervaren :p

Ik heb geen kinderen, maar als ik ze zou hebben zou ik ze het liefst op een gemengde school doen. Ik denk dat dat zelfs nog belangrijker is dan gemiddelde scores ofzo. Want je leert volgens mij boven alles op school iets als sociale weerbaarheid. En als je niet al vanaf jonge leeftijd samenwoont met allerlei verschillende mensen, krijg je na een generatie ellende.

We moeten allemaal integreren denk ik.

manc
06-05-03, 17:57
Geplaatst door Dx_
De segregatie van "zwarte scholen" is een hot item de laatste paar jaar.
Tevens die van de zgn " zwarte wijken".

Het wordt door de "liberalen" en de rechtse partijen en hun aanhangers voorgesteld alsof deze ontwikkelingen voort vloeien uit de keuzes van de allochtonen zelf en een selectief toewijzingsbeleid van de linkse factoren in de gemeenten en de regeringen van de afgelopen deccenia.


Huh? Volgens mij gaat het gewoon om socio-economische achterstand. 'Toevallig' worden sommige zwarte scholen overigens 'turks' en anderen 'Marokkaans', een zekere 'sturing' door de ouders laat zich vermoeden.


Een nadere bestudering van deze ontwikkelingen laat echter vaker het tegendeel zien.

Je bedoelt dat zwarte ouders hun kinderen op witte scholen stoppen? Wees eens duidelijk man.



Een eigen schuld aan deze ontwikkelingen worden door deze partijen geheel van de hand gewezen. De realiteit laat echter zien dat het slechts een mooi verkiezingspunt is dat flink uitgebuit wordt, niets meer en niets minder. Dit standpunt is tevens hypocriet te noemen als we kijken naar het feit dat deze autochtonen tevens degenen zijn die hun kinderen bewust naar een witte school sturen, al moeten ze daarvoor 20 kilometer omrijden.

Wie heeft er nu last van een vooroordeel...overigens kan ik me niet geheel aan de indruk ontrekken dat er in Spange en in Crooswijk (om maar eens 2 wijken te noemen met veel zwarte scholen, ik ken de wijken goed) sowieso weinig VVD-ers wonen. Het gaat bij omrij-ouders denk ik ook niet om de kleur van de medeleerlingen als wel om de sociaal-economische achtergrond: het milieu dus. Hockey pappa's en tennis mamma's willen graag dat Jan-Karel en Willemijn bij de kinderen van andere hockey-pappa's en tennis-mamma's zitten.


Ook is het vreemd dat wanneer een welwillende "succesvolle" autochtoon inversteert in een dure woning midden in een blanke wijk de huisprijzen opeens als bakstenen omlaag gaan.

Ik denk dat je 'allochtoon' bedoelt? Maar goed, dit is sowieso bullshit. Sinds er pikzwarte ethipiers bij mijn Ma in de straat zijn komen wonen zo'n 20 jaar geleden (of langer) zijn de huizenprijzen in die buurt alleen maar gestegen. Het is eerder andersom: 'zwarten wijken' onstaan daar waar de huizenprijzen het laagst zijn.



Alsof het hier om een negatieve factor zou gaan die de huisprijs zodanig beinvloedt.

Ik denk dat jij iets teveel fabeltjes uit je duim zuigt. Ik geloof er geen snars van dat een huis waar een neger gaat wonen opeens minder waard is geworden.


Het is tevens bekend dat witte scholen een selectief beleid voeren dat in bepaalde gevallen ronduit rascistisch te noemen is.

Jokkebrok. Noem eens zo'n selectiebeleid dat op huidskleur is gebaseerd. Graag de school noemen en de regels van het selectiebeleid noemen, anders neem ik aan dat je maar wat fantaseert.



Het is een schande dat er in Amsterdam, een stad met meer allochtonen dan autochtonen, nog bepaalde scholen bestaan die geheel wit zijn, omdat de directies weigeren allochtonen aan te nemen.

Ongelofelijke onzin. Noem een van die scholen en zeg mij wat hun 'raciale' beleid is.



Het is niks anders dan Apartheid in een modern jasje.

Sure, ware het niet dat je eea uit je grote duim zuigt. Zwarte wijken onstaan daar waar de huurprijzen laag zijn omdat immigranten gemiddeld minder geld hebben, niet andersom. In Nederland heeft geen enkele school een raciaal-instromingsbeleid. Iemand die dat beweert vraag ik om een voorbeeld. Dat er in Rotterdam vrijwel volledig blanke gereformeerde scholen zijn lijkt me evident: er zijn gewoon geen zwarte gereformeerden.

Zo, ik heb eea verklaard. Graag gedaan.

Dx_
06-05-03, 18:49
Huh? Volgens mij gaat het gewoon om socio-economische achterstand. 'Toevallig' worden sommige zwarte scholen overigens 'turks' en anderen 'Marokkaans', een zekere 'sturing' door de ouders laat zich vermoeden.

socio-ecoredenen ?

Je begrijpt er weer niets van........

Natuurlijk spelen deze redenen ook mee. Deze socio-ecoredenen zijn ook de oorzaak van het wegtrekken van witte partijen uit steden als amsterdam. Maar ondanks dat: Ook in amsterdam zelf ontstaan witte nieuwbouwwijken, als je een keertje thee komt drinken wil ik je wel een rondleiding geven.

Segregatie van turkse en marokkaanse scholen is er niet, of nihil. Allochtone ouders sturen hun kinderen gewoon nog steeds naar de "voormalige" witte school in de buurt.


Je bedoelt dat zwarte ouders hun kinderen op witte scholen stoppen? Wees eens duidelijk man.

Leer eens begrijpend lezen man. En inderdaad ook allochtone ouders willen het beste voor hun kind en zien in dat een witte school beter voor de ontwikkeling en de integratie is dan een zwarte school. Nu moeten ze de mogelijkheden daarvoor alleen nog krijgen.


Het gaat bij omrij-ouders denk ik ook niet om de kleur van de medeleerlingen als wel om de sociaal-economische achtergrond: het milieu dus.

Ach ga toch spelen man............

Al zou er in witte wijken scholen zijn met allemaal tiger woods types dan nog zou het grootste deel van de ouders hun kinderen omrijden.


Hockey pappa's en tennis mamma's willen graag dat Jan-Karel en Willemijn bij de kinderen van andere hockey-pappa's en tennis-mamma's zitten.

Inderdaad, maar alleen als die andere pappa's en mamma's ook achternamen als Jansen, De Koning, De Vries etc dragen.
Geef het toe, blanken voelen zich nu eenmaal over het algemeen genomen superieur. Bewust of onbewust.


Ik denk dat je 'allochtoon' bedoelt?

Inderdaad, slip of the tung.


Maar goed, dit is sowieso bullshit. Sinds er pikzwarte ethipiers bij mijn Ma in de straat zijn komen wonen zo'n 20 jaar geleden (of langer) zijn de huizenprijzen in die buurt alleen maar gestegen. Het is eerder andersom: 'zwarten wijken' onstaan daar waar de huizenprijzen het laagst zijn.

Haha, je bent zo naief, volgens mij bven je een dromer.
Natuurlijk zullen er wijken zijn waar dit zo is. Er zijn echter tig van voorbeelden te noemen waar de prijzen wel degelijk daalden. Er zijn zelfs gevallen bekend waar de nieuwe bewoners met de dood en verkrachting bedreigd werden. Je moet je wat vaker op de hoogte houden van de actualiteiten en wat minder met dit PB.


Jokkebrok. Noem eens zo'n selectiebeleid dat op huidskleur is gebaseerd. Graag de school noemen en de regels van het selectiebeleid noemen, anders neem ik aan dat je maar wat fantaseert.

Hahaha, ik erger me om je stomme naiviteit en tegelijkertijd vind ik het prachtig hoe hulpeloos je dit dillema probeert te verdedigen.
Het Barleaus Gymnasium stond er jarenlang bekend om geen allochtonen aan te nemen. Er zijn tig voorbeelden te noemen van scholen die pas allochtonen begonnen aan te nemen toen zij er niet meer om heen konden.


Ongelofelijke onzin. Noem een van die scholen en zeg mij wat hun 'raciale' beleid is.

Een geval uit mijn directe omgeving:

Mijn broer heeft een zoon, een goede baan en een eigen huis. Toen hij zijn zoon op een witte school bij hem in de buurt wou inschrijven krijg hij nul op het rekest. De precieze reden die werd opgegeven was: "Vol".
Nu is zijn vrouw bevriend met een buurvrouw en nu zit die buurvrouw toevallig in het schoolbestuur. Zij heeft ervoor gezorgd dat zijn zoontje alsnog werd aangenomen.

Had mijn broer in een huurhuis gewoond en een normale baan gehad en hadden dan was sowieso zijn zoon op geen enkele manier op de school aangenomen. Echter, al woont hij in een witte wijk en onderscheidt hij zich niet ven de gemiddelde bewoner qua inkomen dan nog moest er een "connectie" aan te pas komen.

En zo kan ik je nog tig van voorbeelden noemen van selectiviteit.
Bij woningtoewijzing, sollicitatieprocedures tot aan doodstraffen aan toe.
De apartheid mag dan officieel afgeschaft zijn, haar getrokken grenzen zijn als contouren nog duidelijk aanwezig.

Groetjes.

P.S. Ik heb de intelligentie van JMT nooit hoog ingeschat. Maar ik denk dat jij inzake dit onderwerp nog het een en ander van haar kan leren.

Bovendien heb ik je "ontwijkmanouvres" in discussies wel gezien, wanneer zul jij eens iets wel toegeven ?
Je antwoorden worden zo akelig voorspelbaar.

kaassietoch
06-05-03, 22:05
Geplaatst door Dx_
De segregatie van "zwarte scholen" is een hot item de laatste paar jaar.
Tevens die van de zgn " zwarte wijken".

Het wordt door de "liberalen" en de rechtse partijen en hun aanhangers voorgesteld alsof deze ontwikkelingen voort vloeien uit de keuzes van de allochtonen zelf en een selectief toewijzingsbeleid van de linkse factoren in de gemeenten en de regeringen van de afgelopen deccenia.
Een nadere bestudering van deze ontwikkelingen laat echter vaker het tegendeel zien.

Nou het ontstaan van 'zwarte wijken en scholen' is niet bepaald de parel van de Nederlandse samenleving nee. Maar wel degelijk speelt het mee dat allochtonen vaak voor een leefomgeving kiezen waar al veel van hun landgenoten wonen, Gouda lijkt me daarvan een sprekend voorbeeld. In een links toewijzingsbeleid geloof ik niet zo, eerder is het zo dat veel linkse stadsbesturen vaak te weinig kritisch zijn op de opbouw en ontwikkeling van een wijk. Hun prioritiet ligt bij het aanhouden of laten groeien van een arsenaal woningen voor mensen met een laag inkomen. Daar moet vaak een hoop subsidie bij en dan blijft er weinig over voor het 'onderhoud' van een wijk. En een leefomgeving die er gehavend en verwaarloosd bijstaat zet de bewoners ook niet aan tot veel zorg voor de omgeving. Trouwens, veel linkse stadsbesturen zijn laks, die geven vaak niks om het 'verkopen' van hun gemeente en laten de boel vaak wat aansloffen, dat heeft het PvdA in Rotterdam de kop gekost.



Een eigen schuld aan deze ontwikkelingen worden door deze partijen geheel van de hand gewezen. De realiteit laat echter zien dat het slechts een mooi verkiezingspunt is dat flink uitgebuit wordt, niets meer en niets minder. Dit standpunt is tevens hypocriet te noemen als we kijken naar het feit dat deze autochtonen tevens degenen zijn die hun kinderen bewust naar een witte school sturen, al moeten ze daarvoor 20 kilometer omrijden.

Hier haal je twee dingen door elkaar. Het is van geen enkele politieke partij in Nederland een programmapunt dat autochtone ouders hun kinderen verplicht op een 'blanke' school moeten doen.



Ook is het vreemd dat wanneer een welwillende "succesvolle" allochchtoon inversteert in een dure woning midden in een blanke wijk de huisprijzen opeens als bakstenen omlaag gaan. Alsof het hier om een negatieve factor zou gaan die de huisprijs zodanig beinvloedt.

Hahaa mijn eigen straatje is wel helemaal het levende bewijs van de onjuistheid van deze stelling. In ons rijtje koopwoningen zitten een uiterst succesvolle Bosnische ondernemer, een Turk die een nieuwe Passat rijdt, een Kaapverdiaanse, een Indo en verders Nederlanders. Toch heeft mijn broer die een blok verderop is gaan wonen, de volle mep kunnen betalen voor zijn huis.



Het is tevens bekend dat witte scholen een selectief beleid voeren dat in bepaalde gevallen ronduit rascistisch te noemen is. Het is een schande dat er in Amsterdam, een stad met meer allochtonen dan autochtonen, nog bepaalde scholen bestaan die geheel wit zijn, omdat de directies weigeren allochtonen aan te nemen.

Weigeren ze systematisch allochtonen of weigeren ze probleemjongeren van zowel autochtone als allochtone afkomst? Scholen doen dit wel eens om het overall prestatienivaeu van hun leerlingen hoog te houden, ook geen wereld systeem maar niks racistisch aan.




Het is niks anders dan Apartheid in een modern jasje.

Dit stukje is niks anders dan onvervalste demagogie en dat is jammer want in de basis heb je wellicht een punt, maar jij gaat alleen maar weer naar anderen staan wijzen.

Orakel
06-05-03, 23:14
Geplaatst door Waiting
De oorzaak van al die problemen is in de eerste plaats het slappe immigratie beleid de afgelopen 30 jaar.
Het is absurd dat meer dan de helft van de Amsterdammers allochtoon is.
En dan hebben we het nog niet over Rotterdam...
Dat is volgens mij toch echt te wijten aan links.

Die kinderen zijn hier geboren knol en dat zijn dus Nederlanders of je nou wil of niet.

manc
06-05-03, 23:43
Geplaatst door Dx_
socio-ecoredenen ?
Je begrijpt er weer niets van........
Natuurlijk spelen deze redenen ook mee. Deze socio-ecoredenen zijn ook de oorzaak van het wegtrekken van witte partijen uit steden als amsterdam. Maar ondanks dat: Ook in amsterdam zelf ontstaan witte nieuwbouwwijken, als je een keertje thee komt drinken wil ik je wel een rondleiding geven.



Segregatie van turkse en marokkaanse scholen is er niet, of nihil. Allochtone ouders sturen hun kinderen gewoon nog steeds naar de "voormalige" witte school in de buurt.

Onzin. Mijn bloedeigen moeder werkt op een 'marokkaanse' zwarte school terwijl mijn tante op een 'turkse' werkt. Yoegoslaven, Hindoestanen, Siruanmers etc. zie je op beide scholen nauwelijks en 'witten' al helemaal niet.


Leer eens begrijpend lezen man.

Leer schrijven.


En inderdaad ook allochtone ouders willen het beste voor hun kind en zien in dat een witte school beter voor de ontwikkeling en de integratie is dan een zwarte school. Nu moeten ze de mogelijkheden daarvoor alleen nog krijgen.

Krijgen? Zijn er scholen gesloten voor 'zwarten'...


Ach ga toch spelen man............
Al zou er in witte wijken scholen zijn met allemaal tiger woods types dan nog zou het grootste deel van de ouders hun kinderen omrijden.

Een vooroordeel. De witten discrineren niet meer of minder dan zwarten.


Inderdaad, maar alleen als die andere pappa's en mamma's ook achternamen als Jansen, De Koning, De Vries etc dragen.
Geef het toe, blanken voelen zich nu eenmaal over het algemeen genomen superieur. Bewust of onbewust.

Degene die nu met een racistisch vooroordeel op de proppen komt ben JIJ. Ik ben zo'n witte, mijn broer ook...hij is al getrouwd met 'een zwarte' en ik ga dat ook doen...zo zijn er wel meer witten...



Inderdaad, slip of the tung.
Haha, je bent zo naief, volgens mij bven je een dromer.
Natuurlijk zullen er wijken zijn waar dit zo is.

Nee zo IS het. De waarde van een huis hangt niet af van de kleur van de buurman. De kleur van de buurman hangt wel af van de waarde van een huis. Immers immigranten hebben minder geld en gaan in goedkopere wijken wonen.


Er zijn echter tig van voorbeelden te noemen waar de prijzen wel degelijk daalden.

Huizenprijzen dalen met verpaupering en verloedering. Niet door de kleur van de bewoners. Noem mij 1 voorbeeld van een huis dat goedkoper werd toen er een zwarte in ging wonen.


Er zijn zelfs gevallen bekend waar de nieuwe bewoners met de dood en verkrachting bedreigd werden. Je moet je wat vaker op de hoogte houden van de actualiteiten en wat minder met dit PB.

En jij moet bij de les blijven. Dat er racisten in ons land rondlopen die nare dingen doen was me bekend, maar dat heeft niets met dit al te maken. Overal in Nederland worden wel 's lesbos. kampers, aso's, travestieten of 'zwarten' slecht geaccepteerd.


Hahaha, ik erger me om je stomme naiviteit en tegelijkertijd vind ik het prachtig hoe hulpeloos je dit dillema probeert te verdedigen.
Het Barleaus Gymnasium stond er jarenlang bekend om geen allochtonen aan te nemen.

Ja 'bekend staan om'...en marokkanen staan ook 'bekend' om een hele hoop. Ik wil gewoon even wat feiten, geen roddels.



Er zijn tig voorbeelden te noemen van scholen die pas allochtonen begonnen aan te nemen toen zij er niet meer om heen konden.


Noem 1 voorbeeld. 1. Ik wil feiten, geen roddels.


Een geval uit mijn directe omgeving:

Mijn broer heeft een zoon, een goede baan en een eigen huis. Toen hij zijn zoon op een witte school bij hem in de buurt wou inschrijven krijg hij nul op het rekest. De precieze reden die werd opgegeven was: "Vol".
Nu is zijn vrouw bevriend met een buurvrouw en nu zit die buurvrouw toevallig in het schoolbestuur. Zij heeft ervoor gezorgd dat zijn zoontje alsnog werd aangenomen.

Had mijn broer in een huurhuis gewoond en een normale baan gehad en hadden dan was sowieso zijn zoon op geen enkele manier op de school aangenomen. Echter, al woont hij in een witte wijk en onderscheidt hij zich niet ven de gemiddelde bewoner qua inkomen dan nog moest er een "connectie" aan te pas komen.

De school was dus vol en dat kind is toch aangenomen? Nota Bene door iemand uit het schoolbestuur? Als dat kind 'wit' was geweest had je precies ditzelgde voorbeeld aangehaald om aan te tonen dat dat bestuur racistisch was...immers het 'wiite' kind wordt dan middels connecties binnengehaald. Nee, je overtuigd me hier absoluut niet mee.


En zo kan ik je nog tig van voorbeelden noemen van selectiviteit.
Bij woningtoewijzing, sollicitatieprocedures tot aan doodstraffen aan toe.

Nederland kent de doodstraf niet eens, pannekoek. Er wordt vast gediscrimineerd in dit land, maar alle wetten en regels zijn er om dat tegen te gaan, niet om dit in een soort apartheid 'te verankeren' zoals je suggereerde. Soliciteren en woningtoewijzing zijn overens niet zaken waar we het over hebben. We hebben het over zwarte wijken en scholen,.


De apartheid mag dan officieel afgeschaft zijn, haar getrokken grenzen zijn als contouren nog duidelijk aanwezig.

In Nederland is nooit Apartheid geweest, noch is deze ooit afgeschaft.



Groetjes.


Groeten terug.



P.S. Ik heb de intelligentie van JMT nooit hoog ingeschat. Maar ik denk dat jij inzake dit onderwerp nog het een en ander van haar kan leren.


Fijn dat je tenminst JMT een keertje serieus neemt.


Bovendien heb ik je "ontwijkmanouvres" in discussies wel gezien, wanneer zul jij eens iets wel toegeven ? Je antwoorden worden zo akelig voorspelbaar.

Ik geef toe dat we in Nederland last hebben van Racisme. Ik geloof alleen stellig dat dit niet alleen een witte ziekte is,, noch geloof ik dat het onstaan van zwarte scholen en wijken louter de schuld is van 'de racistische witten'...natuurlijk is er sprake van 'witte vlucht' uit wijken en uit scholen. Dat heeft alleen niet louter met racisme te maken en ergens vind ik zeker dat ouders het recht hebben om hun kinderne tussen andere geroformeerden, vrijzinnigen, moslims of wat dan ook te plaatsenn

Ik geloof niet dat 'een zwarte' de prijs van een huis doet dalene en ik geloof ook niet dat er scholen zijn met een raciaal aannamebeleid. Zeker niet als je dit soort dingen onderstuent met 'het is bekend' ofzo...er zijn zat zaken 'algemeen bekend' over 'de moslims' en 'de marokkanen', die neem ik ook met een forse korrel zout.

Als je over feiten wilt praten dan praat ik met je mee. En een goede kop thee sla ik nooit af (als jij maar betaald he -> ben wel een hollander ;) )

Mark
07-05-03, 09:08
Geplaatst door Dx_
Kan dan werkelijk niemand van de autochtonen dit verklaren ?

Kaassietoch ???
Manc ???
Tomas ???
Mark ???
JMT ???

en alle anderen ???

Jullie verklaring graag voor dit hypocriete gebeuren.

Hoi DX,

Het is inderdaad hypocriet, een hele menselijke eigenschap.

Omdat je vaak het beste onderwijs wilt voor je kind zal je hem/haar naar de (naar jouw mening) beste school sturen.

Ook huisprijzen enz zijn mechanismen op vooroordelen gebaseerd: buitenlanders komen in de wijk, nemen langzaam de wijk over, schotels, hangjongeren, niemand wil er wonen, huisprijzen omlaag. Zo wordt gewoon geredeneerd DX, maar dat weet je vast zelf ook.

Ik heb zelf op een "zwarte" lagere school gezeten, en ben goed terechtgekomen. Mijn kleinere broertje en zusje zijn naar een Montesorrischool gestuurd na wat incidenten op mijn school... en de meeste klasgenootjes die ik had lopen niet vrij rond nu.

Het is een "selffulfilling prophecy". Als deze autochtonen bang zijn voor een daling van de huisprijzen gaan ze weg en veroorzaken die daling dus ook.

Puur redenerend op statistieken hebben ze gelijk. hoewel ik vanmorgen las dat zwart en wit onderwijs niet zoveel uitmaakt.

Het is inderdaad waar dat een heleboel autochtonen niet willen integreren met allochtonen. En ja dat komt o.a. door racisme. Als ik heel eerlijk ben wil ik ook niet in R'dam zuid wonen. Vaak zijn "zwarte" wijken ook gekoppeld aan overlast en criminalitiet dus er zijn weinig mensen die daar vrijwillig gaan wonen... zwart of wit. Ik denk dat veel allochtonen ook naar een andere school zouden willen gaan als ze de middelen hiertoe hadden.

GroteWolf
07-05-03, 11:21
Ik weet niet of ik het kan uitleggen, maar ik kan er wel wat over zeggen.
Om te beginnen het ontstaan van zwarte wijken: Die zijn in eerste instantie natuurlijk ontstaan door de immigratie. Zeker nu de immigratie zulke enorme vormen heeft aangenomen worden mensen vaak ‘geparkeerd’ omdat ze wel ergens moeten wonen maar vaak geen geld hebben.
De belangrijkste factor daarnaast is het toewijzingsbeleid van de (linkse) gemeentes geweest. Voor een witte Nederlander is het al meer dan 20 jaar onmogelijk een goedkope huurwoning in de randstad te krijgen. Denk je dat ze niet hadden willen blijven wonen in Oud West of de Indische buurt? De zoons en dochters van de bewoners kregen gewoon geen woning en die woningen werden massaal toegewezen aan nieuwkomers met een autoclaim. Dat kun je wel ontkennen maar dan ontken je de waarheid.
Dat die nieuwkomers hun kinderen naar de scholen in de wijken stuurden lijkt mij ook normaal. Dat dat dan zwarte scholen zijn geworden ook.

Dat scholen allochtone leerlingen weigeren omdat ze allochtoon zijn is denk ik een heel zeldzaam verschijnsel. Zeker bij scholen als het Barleus en het Vossius is het beleid er op gericht dat als je intelligent genoeg bent en je graag genoeg wilt je leerling kunt worden. Je moet wel tot de besten behoren, dus een hoge CITO toets uitslag hebben en een goed advies van de leraar van de basisschool. En je achtergrond moet wel enig uitzicht op succes geven. Zonder motivatie van je ouders red je het niet op die scholen. Dat een Christelijke school een moslim leerling weigert vind ik even logisch als andersom.

Ik denk dat de segregatie in de wijken van Amsterdam heel duidelijk is. Dat zal pas veranderen als allochtonen ook tandarts of geneesheer of zakenman worden. Een ontwikkeling die wel al gaande is. De huizenprijzen dalen dan heus niet, dat vind ik wel een beetje hysterische opmerking. De huizenprijzen dalen wel als er sociale woningbouw vlakbij komt, of een zwarte VMBO, of een opvangtehuis voor Junkies. Kortom, als de mensen overlast verwachten. Natuurlijk wil iedereen in een rustige en veilige wijk wonen. Lijkt mij normaal. Die wijken zijn schaars en in een kapitalistische maatschappij betaal je er dan voor om daar te mogen wonen.
Witte Nederlanders verwachten heus geen overlast van een allochtoon (Moslim) gezin met drie kinderen en goed opgeleide ouders. Een gezin met tien kinderen en ouders die zelf nog geen lagere school hebben wil niemand als buren, ook niet als het witte Nederlanders zijn. Dat betekent gewoon problemen. Een hele wijk vol met dergelijke probleemgezinnen wordt vanzelf een probleemwijk, zwart of wit.

Zolang veel Noord Afrikaanse en Turkse mensen hun partner uit het thuisland halen en tien kinderen willen opvoeden zonder dat ze het geld hebben voor een grotere woning zullen die kinderen leerproblemen hebben. Geen rustig plekje om hun huiswerk te doen, hun ouders kunnen hun niet helpen en ze moeten wel op straat hangen want thuis is geen plek. Die kinderen gaan massaal naar de VMBO’s. Dat Nederlandse ouders hun kinderen daar niet graag op hebben is niet zo vreemd. Zolang moslims in Nederland op geen enkele manier willen integreren mag je Nederlanders echt niet verwijten dat ze dat ook niet doen. Ze willen hun kinderen naar een veilige en vertrouwde school sturen. Net als Moslims die hun kinderen op een Islamitische school willen, of een huwelijkskandidaat voor zoon of dochter uit hun geboortedorp. Tsja.

Kortom, ik denk dat een kleine groep wel degelijk zal doorstromen en ik vind dat alleen maar positief. Dat de massa wellicht nooit aan hun wijken ontsnapt zie ik als welhaast onvermijdelijk. Dat zie ik echter niet als een falen van het overheidsbeleid maar als gevolg van de immigratie an sich: In twintig jaar tijd is de allochtone bevolking van Amsterdam gegroeid tot 50%! Dat kan geen overheid opvangen. Dat in combinatie met de hele moeizame integratie ( en zelfs verzet hier tegen ) maakt doorstroom enorm moeilijk.

Tsja, dan is het toch ook een beetje de eigen verantwoordelijkheid van de immigranten.

Ghazi
07-05-03, 17:25
Geplaatst door Waiting
De oorzaak van al die problemen is in de eerste plaats het slappe immigratie beleid de afgelopen 30 jaar.
Het is absurd dat meer dan de helft van de Amsterdammers allochtoon is.
En dan hebben we het nog niet over Rotterdam...
Dat is volgens mij toch echt te wijten aan links.

Je bent zelf links met je goddeloze ge*#$

GroteWolf
08-05-03, 12:08
De PvdA heeft haar eigen achterban verraden. Daarvoor zijn ze in mei 2002 afgestraft. Helaas heeft hun achterban geen echt alternatief.

observer
08-05-03, 13:55
Het is inderdaad waar dat een heleboel autochtonen niet willen integreren met allochtonen. En ja dat komt o.a. door racisme latne we niet vergeten dat andersom het hetzelfde is en om de zelfde redenen

GroteWolf
08-05-03, 15:11
Helaas komt deze thread niet echt op gang terwijl het toch wel een van de grootste problemen van het moment betreft. Als het zo doorgaat krijg je in Nederland verschillende totaal langs elkaar levende bevolkingsgroepen. Aan de andere kant is gedwongen samenleven/wonen/leren funest. Dan krijg je alleen maar meer irritaties.