PDA

Bekijk Volledige Versie : Jammer, ik had alle aansluitingen al zitten



Simon
04-05-03, 13:34
Nuon stopt internet via stopcontact

Uitgegeven: 2 mei 2003 10:11
Laatst gewijzigd: 2 mei 2003 10:47

ARNHEM - Energieonderneming Nuon stopt met de proef in de Arnhemse wijk Rijkerswoerd waarbij internet wordt aangeboden via het stopcontact. Nuon heeft dat vrijdag gemeld.

De proef wees uit dat internet via het stroomnet technisch mogelijk is voor een kleine groep. Grootschalige toepassing is waarschijnlijk niet mogelijk en niet winstgevend. Het experiment met 180 deelnemers begon november 2001. Op 1 juli 2003 wordt het zogeheten Digistroom-netwerk definitief stilgelegd

Joesoef
04-05-03, 16:04
In Frankrijk streeft men er naar dat alle inwoners voor 2006 de beschikking kunnen hebben over ADSL/ fast-internet. De meeste steden zullen dat doen via ADSL op de ptt lijnen maar het platte land gaat via het stopcontact.

Ik zit dus nog ff hier in A,dam :aanwal:

Simon
04-05-03, 22:19
Ik begrijp eigenlijk niet waarom grootschalige toepassing niet winstgevend zou zijn. Alle leidingen liggen er al. Het prettige lijkt mij dat je in iedere kamer in je woning kan aanloggen.

Simon

Tomas
05-05-03, 10:47
Geplaatst door Simon
Ik begrijp eigenlijk niet waarom grootschalige toepassing niet winstgevend zou zijn. Alle leidingen liggen er al. Het prettige lijkt mij dat je in iedere kamer in je woning kan aanloggen.

Simon

Er staat dat het technisch mogelijk is voor een kleine groep. Daar haal ik uit op dat het dus een beperkte bandbreedte biedt en daarom dus niet grootschalig ingezet kan worden.

Helaas.

Simon
05-05-03, 11:27
Geplaatst door Tomas
Er staat dat het technisch mogelijk is voor een kleine groep. Daar haal ik uit op dat het dus een beperkte bandbreedte biedt en daarom dus niet grootschalig ingezet kan worden.

Helaas.

Ja maar als men het Franse platteland er wel winstgevend op kan aansluiten dan snap ik dat niet: of is het energiebedrijf daar niet geprivatiseerd?

Simon

Tomas
05-05-03, 11:30
Geplaatst door Simon
Ja maar als men het Franse platteland er wel winstgevend op kan aansluiten dan snap ik dat niet: of is het energiebedrijf daar niet geprivatiseerd?

Simon

Het is inderdaad misschien wel een oplossing voor het platteland.

En volgens mij is er in frankrijk bijna niks geprivatiseerd. Iedereen is daar zo'n beetje ambtenaar.

Joesoef
05-05-03, 11:36
Geplaatst door Simon
Ja maar als men het Franse platteland er wel winstgevend op kan aansluiten dan snap ik dat niet: of is het energiebedrijf daar niet geprivatiseerd?
Simon


De vraag is of de techniek haalbaar is. ADSL is dat vaak niet omdat de afstand naar de telefooncentrale daar vaak te ver is. Het surfen via de wandcontactdoos gebruikt een andere techniek die over langere afstanden kan reizen.