PDA

Bekijk Volledige Versie : .........



F@rid@
06-05-03, 08:55
Pim Fortuyn was/is een gevaar voor onze samenleving. Als hij misschien nu nog had geleefd zou hij veranderingen hebben aangebracht in de politiek waar ik het in ieder geval niet mee eens ben. Maar ondanks dat, vind ik dat moorden nooit goed is......maar het was zijn dag. En ik vind dat Volkert 5/6 jaar celstraf moet krijgen. Hoe komen ze erop 18 jaar celstraf....Maareh wat was Volkerts motief eigenlijk, k'heb dat nooit echt helemaal begrepen....

-~Farida~-

Simon
06-05-03, 09:45
Waarom weet je wel hoeveel celstraf hij moet hebben terwijl je niet zijn motief kent. Heeft dat dan niks met elkaar te maken?

Simon

F@rid@
06-05-03, 09:48
[QUOTE]Geplaatst door Simon
Waarom weet je wel hoeveel celstraf hij moet hebben terwijl je niet zijn motief kent. Heeft dat dan niks met elkaar te maken?

Simon [/QUOTE

Waarom zou het met elkaar te maken moeten hebben? Een moord is een moord of je nou een goed of slecht motief hebt. Ik zeg ook niet dat ik 'weet' hoeveel celstraf hij zou moeten hebben, ik geef een mening over zijn straf.

Simon
06-05-03, 10:03
Geplaatst door F@rid@
Een moord is een moord of je nou een goed of slecht motief hebt.

Nou ik ben blij dat jij geen rechter bent.

Simon

F@rid@
06-05-03, 10:07
Geplaatst door Simon
Nou ik ben blij dat jij geen rechter bent.

Simon

Een motief is belangrijk maar een moord komt toch altijd op hetzelfde neer? Tuurlijk zijn er verschillen in moorden, waarom iemand het gedaan heeft enz. enz. Maar het ging hier bij mij om dat ik 18 jaar voor Volkert van der G. teveel vind. Waarom die 18 jaar?
Of heeft dat met zijn motief te maken?

rnaj
06-05-03, 10:09
Maareh wat was Volkerts motief eigenlijk, k'heb dat nooit echt helemaal begrepen....

hiermee kan jij je scharen in het rijtje OM, Fam. Fortyn en Dhr Hiddema, deze hebben ook nog steeds moeite te geloven dat Volkert v/d G. een politiek motief had.

Zij hebben de overtuigen dat dhr. v/d G. het alleen maar gedaan heeft omdat Pim vond dat de nertsen fokkerijen open mochten blijven.

Waterval
06-05-03, 10:11
Geplaatst door rnaj
hiermee kan jij je scharen in het rijtje OM, Fam. Fortyn en Dhr Hiddema, deze hebben ook nog steeds moeite te geloven dat Volkert v/d G. een politiek motief had.

Zij hebben de overtuigen dat dhr. v/d G. het alleen maar gedaan heeft omdat Pim vond dat de nertsen fokkerijen open mochten blijven.

Huh?

F@rid@
06-05-03, 10:14
Geplaatst door rnaj
hiermee kan jij je scharen in het rijtje OM, Fam. Fortyn en Dhr Hiddema, deze hebben ook nog steeds moeite te geloven dat Volkert v/d G. een politiek motief had.

Zij hebben de overtuigen dat dhr. v/d G. het alleen maar gedaan heeft omdat Pim vond dat de nertsen fokkerijen open mochten blijven.


Het is in ieder geval volgens mij wel duidelijk dat het geen politieke moord is. Maar wat dan wel? Misschien had Volkert gewoon opzich iets tegen Pim Fortuyn?

rnaj
06-05-03, 10:28
Een "politiek moord" is in Nederland rechtspraak een onbekend begrip, daartegen kan een moord wel gepleegd worden met een politiek motief.
In het proces heeft Volkert verklaard dat hij het een eng idee vond als Pim in de Nederlandse politiek actief (bleef) zou zijn.

F@rid@
06-05-03, 10:33
Geplaatst door rnaj
Een "politiek moord" is in Nederland rechtspraak een onbekend begrip, daartegen kan een moord wel gepleegd worden met een politiek motief.
In het proces heeft Volkert verklaard dat hij het een eng idee vond als Pim in de Nederlandse politiek actief (bleef) zou zijn.

Mjah, dus schiet je hem dood?

rnaj
06-05-03, 10:42
Mjah, dus schiet je hem dood?

Dacht het ff niet. Ondanks dat ik blij ben (was en nog steeds) dat Pim van het politieke toneel is verdwenen heb ik de moord altijd afgekeurd.
Enne een jaar of 18 ZONDER TBS lijkt me wel een gepaste straf. (Pim zou het zo gewild hebben, er moest strenger gestraft worden)

F@rid@
06-05-03, 10:45
Enne een jaar of 18 ZONDER TBS lijkt me wel een gepaste straf. (Pim zou het zo gewild hebben, er moest strenger gestraft worden) [/B][/QUOTE]

Helemaal mee eens dat 18 jaar celstraf een gepaste straf is voor een moord. Maar dan moet het ook echt met de gewone burgers gebeuren! Ja, er moet strenger gestraft worden maar dat zie ik nog niet terug in de straffen die er worden gegeven voor moorden door het 'gewone' volk.

rnaj
06-05-03, 10:59
voor moorden door het 'gewone' volk.

Wat is er "ongewoon" aan Volkert, volgens mij is iedere moordenaar een beetje ongewoon.
Dus, "moorden door het gewone volk" bestaat niet.

F@rid@
06-05-03, 11:05
Geplaatst door rnaj
Wat is er "ongewoon" aan Volkert, volgens mij is iedere moordenaar een beetje ongewoon.
Dus, "moorden door het gewone volk" bestaat niet.

Dat bedoel ik niet....Ik bedoel de moorden tegen het volk.(Dus niet een politicus, Pim Fortuyn bijv.) Dat ik het niet rechtvaardig vind dat er voor de moord op Pim Fortuyn 18 jaar celstraf word geeist maar als ik hier in nederland iemand vermoord die niet zo bekend is word er echt niet 18 jaar tegen me geeist.

Aicha19
06-05-03, 11:16
Geplaatst door F@rid@
Pim Fortuyn was/is een gevaar voor onze samenleving. Als hij misschien nu nog had geleefd zou hij veranderingen hebben aangebracht in de politiek waar ik het in ieder geval niet mee eens ben. Maar ondanks dat, vind ik dat moorden nooit goed is......maar het was zijn dag. En ik vind dat Volkert 5/6 jaar celstraf moet krijgen. Hoe komen ze erop 18 jaar celstraf....

-~Farida~-

Ben het er helemaal mee eens~!

Ik had graag willen zien hoe zijn partij zou zijn geflopt...Ik walg echt van mensen die Pim Fortuyn in de hemel prijzen...ze noemen hem de messias....God...(astagfirullah) en ga zo maar door...triest gewoon...triest...Als mensen respect hebben voor iemand ok, maar om nou een vlag aan je huis te gaan hangen als Pim een jaar dood is, en om nou een beeldje van Pim te hebben enz. triest gewoon...Kijk in de Nieuwe Revue van afgelopen week, daar zie je ook een aantal mensen die helemaal hotel de botel van hem zijn. Moeten ze zelf weten, maar ik heb geen behoefte om constant dat gezever over Pim te moeten aahoren.

En dan ook nog iets:

Worden mensen hier in Nederland doodgeschopt, geschoten, vergiftigd of wat dan ook, dan komt er meestal een stille tocht....(als die er al komt)....denk je dat het de gemiddelde Nederlander interesseert?? Nope!!

Maarr...betreft het de "god" pimmy fortuyn, dan moet de moordenaar daarvan (volkert dus) in een x levenslang krijgen of de doodstraf...tssss belachelijk toch??? Waarom voortrekken? Waarom is Pim Fortuyn voor veel mensen meer en belangrijker dan een Nederlandse burger??? Waarom???

F@rid@
06-05-03, 11:25
Maarr...betreft het de "god" pimmy fortuyn, dan moet de moordenaar daarvan (volkert dus) in een x levenslang krijgen of de doodstraf...tssss belachelijk toch??? Waarom voortrekken? Waarom is Pim Fortuyn voor veel mensen meer en belangrijker dan een Nederlandse burger??? Waarom???[/SIZE] [/FONT] [/COLOR] [/B][/QUOTE]

Errug gewoon in dit land. Maareh weet je waarom volkert misschien zoveel krijgt? Omdat die achterlijke dwazen die achter Pim Fortuyn stonden/staan in opstand zouden komen. Ik keek pas ff naar de tv: was er zo'n vrouw die zegt dat ze 18 jaar te weinig vindt....'We moeten het voor Pim doen...snik...snik.'
Ze willen zelfs de DOODSTRAF voor Volkert! Hebben wij een doodstraf?!
Nee...nu ineens wel...goh is dat niet een beetje onderscheid maken met mensen?