PDA

Bekijk Volledige Versie : Solidariteit met witte illegalen



Ashfoura
06-05-03, 10:48
Een groep witte illegalen is al ongeveer zes weken bezig met een hongerstaking in de Ferdinand Bollstraat 39 in Amsterdam in de hoop daarmee een verblijfsvergunning te verkrijgen.

Het zijn ouderen en oudere jongeren, veelal van Marokkaanse afkomst die hier (een aantal) jaren in Nederland hebben gwerkt, belasting hebben betaald en soms slachtoffer zijn geworden van de bureaucratische procedures.

De meesten van hen zijn er op dit moment zeer erg aan toe. Een aantal is al met spoed naar het ziekenhuis vervoerd omdat ze het bewustzijn verloren. Organen kunnen al onherstelbaar beschadigd zijn. En dit terwijl de mannen vaak toch al niet een optimale gezondheid hadden vanwege de soort werkzaamheden en het onthouden van medische zorg.

Van de schijnheilige rechtsgeorienteerde wittenboordencriminele regeringsleiders van dit moment (o.a. 'slappe hap nerd' Balkenende) hoeven ze, vrees ik, niet veel te verwachten.

Donderdag zal er een solidariteitsactie worden georganiseerd waarbij de mensen die solidair zijn 24 uur in hongerstaking gaan.

Meer informatie>> (http://www.defabel.nl/e01.htm)

We zijn een hardstikke rijk land nog steeds. Is het niet gewoon inhumaan een groep witte illegalen generaal pardon te geven?

Is,
06-05-03, 11:24
Geplaatst door J.M.T.
Hongerstaking is een vorm van chantage waar de regering niet op in zal gaan/kunnen gaan om vanzelfsprekende redenen.

Ook Nederland heeft wetten i.v.m. immigratie en het is niet aan de immigrant om te bepalen of hij of zij wel of niet mag blijven. Dat heeft niets te maken met Nederland als rijk land.


en `n humanitair beleid... :fucyc:

plexus
06-05-03, 12:19
Geplaatst door J.M.T.
Hongerstaking is een vorm van chantage waar de regering niet op in zal gaan/kunnen gaan om vanzelfsprekende redenen.

Ook Nederland heeft wetten i.v.m. immigratie en het is niet aan de immigrant om te bepalen of hij of zij wel of niet mag blijven. Dat heeft niets te maken met Nederland als rijk land.

ijskoud!

plexus
06-05-03, 12:44
Geplaatst door J.M.T.
Ja het laat mij inderdaad "ijskoud" omdat het de beslissing van die mensen was om in hongerstaking te gaan. Niemand heeft hen gedwongen. Als je zo'n beslissing neemt dan moet je de consequenties daarvan zélf aanvaarden.

Wat betreft "humanitaire redenen". Wat zijn die i.v.m. deze mensen? Wonen er geen Marokkanen meer in Marokko? Is de toestand daar zo slecht? Is er oorlog in Marokko?

Dus: als het gevaarlijk voor hen zou zijn om naar Marokka terug te gaan dan zou ook ik hen willen helpen zeker voorlopig nog hier te mogen blijven, zoals ik alle redenen zag om illegale Irakezen hier te laten blijven toen de oorlog uitbrak.

..ik denk dat jij de term "witte illegalen" niet volledig goed begrijpt! :fplet:

sil
06-05-03, 14:56
We zijn een hardstikke rijk land nog steeds. Is het niet gewoon inhumaan een groep witte illegalen generaal pardon te geven?

Wat heeft dat met witte illigalen te maken??

Ze zijn illigaal of het nu wit--rood of groen is.
Het is toch te gek dat je op zo'n manier een regering wil chanteren om je zin te krijgen.

De Rode Roos
06-05-03, 15:13
Ze kunnen nog altijd op een illegale manier geld proberen te verdienen hier. Als ze kinderen hebben wordt het moeilijker. Misschien is het dan beter om met het verdiende geld in eigen land een zaak op te bouwen. Ik denk dat het de eigen verantwoordelijkheid is van die mensen, zij zijn namelijk uit eigen wil hier naar toe gekomen om geld te verdienen, van mij mogen ze dat en mijn zegen hebben ze :). Maar zij zijn dan geheel zelf verantwoordelijk voor de gevolgen, zoals leefomstandigheden van hun kinderen als zij die krijgen/hebben...Migratie is een feit zolang arm en rijk blijft bestaan. Illegalen zullen we dan ook altijd blijven houden, met generaal pardon of niet. Daarom ben ik zeer sceptisch over zulke plannen, omdat die toch niet helpen. We zullen dus gewoon moeten accepteren dat er altijd illegalen zullen zijn in een open samenleving met zijn voor-en nadelen.

De Rode Roos
06-05-03, 15:46
Geplaatst door J.M.T.
Ik weet nog steeds niet wat "Witte illegalen"zijn. Ik neem aan dat daarmee mensen worden bedoeld die hier al lang zijn, gewerkt hebben, belasting betaald, etc.?



Illegaliteit is een onmogelijke, mensonwaardige situatie om in te leven en je bent, alleen al uit zelf-respect, beter af in je eigen land waar je wel volledig inwoner bent. Maar chantage kan niet geaccepteerd worden - want als de regering niet voet bij stuk houdt dan volgen anderen het voorbeeld - hongerstaken en dan mag ik blijven! Kan toch niet.

Ik heb iemand gekend die illegaal in Australië verbleef - en dat voor 12 jaar! Hij mocht niet werken, had geen ziektekosten verzekering, kon het land niet uit. Hij rolde van het ene proces in het andere gestimuleerd door advocaten die veel geld aan hem verdienden door weer andere mogelijkheden aan te bieden maar die uiteindelijk niets voor hem konden doen omdat ook zij zich aan de wetten van het land moesten houden.

Uiteindelijk moest hij (om geen Eur.2500 te moeten betalen) een vrij moeilijk examen Engels afleggen. Ik heb hem geholpen door hem Engels te leren (wat een taak!!!!) en uiteindelijk kreeg hij onder een amnestie-verlening permissie om te blijven - en de Australische nationaliteit - waarna hij eindelijk zijn moeder in het land van herkomst kon bezoeken!
Deze man heeft er psychisch erg onder geleden - al die onzekerheid - en waarom vraag ik mij af want door al die onzekerheid deed hij weinig met zijn leven. Wel staarde hij urenlang uit over de zee met een verlangen zijn thuisland weer te zien - 12 jaar lang!

Ik proef wat ambivalente gevoelens bij je...;)

Het is vanuit ons oogpunt misschien mensontererend, maar het is nog vaak altijd nog beter in land van herkomst waar ze het vaak nog slechter hebben. De omstandigheden zijn hier waarschijnlijk zwaar, maar ze verdienen vaak veel meer geld hier (en dan bedoel ik bijvoorbeeld 1 maandsalaris hier is jaarsalaris daar) zodat ze hun hele familie in land van herkomst kunnen onderhouden.

De Rode Roos
06-05-03, 16:11
Geplaatst door J.M.T.
De Rode Roos

Ambivalent? Hoe?



Het lijkt mij mensonterend ook voor de illegalen - bedelen om te mogen blijven. Dat illegalen en andere immigranten goed zijn voor de economie van het land van herkomst dat weet ik. Toch vallen velen hier in wat je slechts ellende kunt noemen en hoe die ellende zich met de ellende in het thuisland laat vergelijken weet ik niet (afgezien van het geld natuurlijk). Het is trouwens niet zo wenselijk als hier mensen zitten die hier alléén zijn om het geld?

Ze zitten hier vaak puur om het geld. Zolang de 200 rijkste mensen op de wereld meer geld hebben dan de overige miljarden mensen op aarde, blijven die mensen hier komen zodra ze de kans krijgen.

"If the rich countries in the North don't share their wealth with the poor in the South, the poor will come to the North and demand for their share themselves." -Julius Nyerere

En het gaat om geld en de meeste illegalen zitten niet te "bedelen" of in de criminaliteit, die hebben vaak "gewone" banen in de bouw, tuinbouw, horeca, etc die vanuit hun oogpunt goed betaald worden.

Ik geef toe dat het vanuit een linkse standpunt een grote dilemma is, enerzijds internationale solidariteit, anderzijds probeer je de verzorgingsstaat te beschermen die onder grote druk kan komen te staan door migratie. Ik heb nu hoofdpijn, dus ik ga ff relaxen. ;)