PDA

Bekijk Volledige Versie : Voor Tomas



Mark
08-05-03, 13:26
Straatkatten verwerkt in bontmantels

Uitgegeven: 8 mei 2003 14:08

BRUSSEL - Bonthandelaren in Brussel en Gent verwerken de huiden van straatkatten en -honden in jassen, dekens en souvenirs. Dat stelt de Amerikaanse organisatie The Humane Society, die zegt te beschikken over videobeelden waarop Belgische handelaren dat openlijk toegeven.

Aangezien deze handel echter gewoon is toegestaan in alle EU-lidstaten op Italië na, zegt de organisatie de beelden niet zomaar te kunnen prijsgeven of naar de politie te stappen.

De zaak werd donderdag in Brussel aangekaart door de Britse europarlementariërs Stevenson en Davies en de Vlaamse links-liberale EP-afgevaardigde Maes. Zij willen de beelden binnenkort toch vrijgeven, maar dan moeten de gezichten van de betrokken bonthandelaren wel zijn afgedekt. De drie EP-leden overleggen ook nog met hun advocaten over eventuele gerechtelijke stappen. "Als dit op één of andere wijze is aan te pakken, stap ik naar de rechter", aldus Maes.

Tomas
08-05-03, 13:31
Geplaatst door Mark
Aangezien deze handel echter gewoon is toegestaan in alle EU-lidstaten op Italië na...

Ik heb het al vaker gezegd: Er is helemaal niks mis met Italie. Helemaal niks.

Dus waar ik koning word is al wel duidelijk.

Verders een goed topic, Mark. Dat laat maar weer 's de hypocrisie zien van het westen.

Mark
08-05-03, 13:46
Geplaatst door Tomas
Verders een goed topic, Mark. Dat laat maar weer 's de hypocrisie zien van het westen.

Al mijn topics waarin ik de hypocriete, imperialistische, blanke, fascistische kruisvaarders een lesje leer zijn goed :ego: