PDA

Bekijk Volledige Versie : Joodse Defensie Liga (JDL) in Nederland!!!!



iSrAeLgIrLy
08-05-03, 19:07
5 mei 2003
Bron: http://www.joods.nl:9673/rubrieken/samenleving/artikel?nr=2818

De Jewish Defense League is wereldwijd actief, van Australie, Rusland en de VS tot Zuid-Afrika, Denemarken en nu ook opnieuw Nederland.
Ooit is JDL in New York opgericht om de joodse Gemeenschap aldaar te beschermen tegen de aanvallen van neo-nazi's. Dat was en is niet alleen in Brooklyn nodig, maar ook in Pretoria, Kopenhagen, Moskou en Amsterdam.

De Joodse Defensie Liga is enkele decennia geleden ook al eens actief geweest op Nederlandse bodem. Na een jarenlange afwezigheid is de noodzaak van een Liga intussen te hoog om afwezigheid te kunnen accepteren.

Op de officiële website van de Joodse Defensie Liga Holland zijn de uitgangspunten van de Jewish Defense League te lezen.

In het kort:


* Ahavat Jisroeël - Liefde voor de joodse staat
* Hadar - Waardigheid, zelfrespect en trots
* Barzel - IJzer
* Misjmaat - Discipline, zelfbeheersing, toewijding en eenheid
* Bitachon - Vertrouwen in de onverwoestbaarheid van het joodse volk

Ikke4real
08-05-03, 19:31
Bitachon - Vertrouwen in de onverwoestbaarheid van het joodse volk

Wie voelt zich nou superieur tegenover anderen?

lennart
08-05-03, 21:34
JDL is een zeer gevaarlijke groepering, het steunt allerlei terroristische groeperingen in de West-Bank.

observer
09-05-03, 12:29
het was te verwachten groeiend anti joods vaak gewoon haat zie 4 mei, redeloos en soms met geweld

actie reactie is een natuurwet

Tomas
09-05-03, 12:58
Geplaatst door iSrAeLgIrLy
* Barzel - IJzer


Helder.

taouanza
09-05-03, 18:55
actie reactie is een natuurwet

maar het mag duidelijk zijn dat alleen geld voor de joodse zijde. als het komt van islamitische zijde is het gewoon terrorisme. :moe:

mulan
10-05-03, 08:50
Geplaatst door taouanza
maar het mag duidelijk zijn dat alleen geld voor de joodse zijde. als het komt van islamitische zijde is het gewoon terrorisme. :moe:

Ja zo is de harde werkelijkheid,enige redenering geldt dan niet.Nu uiteraard wel....

plexus
10-05-03, 08:59
Geplaatst door iSrAeLgIrLy
5 mei 2003
Bron: http://www.joods.nl:9673/rubrieken/samenleving/artikel?nr=2818

De Jewish Defense League is wereldwijd actief, van Australie, Rusland en de VS tot Zuid-Afrika, Denemarken en nu ook opnieuw Nederland.
Ooit is JDL in New York opgericht om de joodse Gemeenschap aldaar te beschermen tegen de aanvallen van neo-nazi's. Dat was en is niet alleen in Brooklyn nodig, maar ook in Pretoria, Kopenhagen, Moskou en Amsterdam.

De Joodse Defensie Liga is enkele decennia geleden ook al eens actief geweest op Nederlandse bodem. Na een jarenlange afwezigheid is de noodzaak van een Liga intussen te hoog om afwezigheid te kunnen accepteren.

Op de officiële website van de Joodse Defensie Liga Holland zijn de uitgangspunten van de Jewish Defense League te lezen.

In het kort:


* Ahavat Jisroeël - Liefde voor de joodse staat
* Hadar - Waardigheid, zelfrespect en trots
* Barzel - IJzer
* Misjmaat - Discipline, zelfbeheersing, toewijding en eenheid
* Bitachon - Vertrouwen in de onverwoestbaarheid van het joodse volk


is jdl zoiets als hamas en hezboll-ah...

lennart
10-05-03, 13:16
Het JDL betaalt de wapens van joodse terreur organisaties. Het JDL dient direct verboden te worden!

taouanza
10-05-03, 15:59
Goede ontwikkeling, het werd hoog tijd met de AEL haat campagnes en
die schande op 4-5 mei, er is trouwens ook een organisatie die
specifiek als verdedigings-organisatie wil optreden, las ik in een NRC
interview, de Zionistische actiegroep SAROEF.
Tja, de radicalen krijgen wat ze zoeken na al hun haat-uitlatingen over Joden en Israël.

MIKA

haatcampagnes haatuitlatingen haat haat haat.
het jdl komt bloemen uitdelen en oudjes helpen met straat oversteken zeker :engel:

iSrAeLgIrLy
10-05-03, 21:40
Bovenstaande van Mika hadden ook mijn woorden kunnen zijn.

taouanza
10-05-03, 21:52
Bovenstaande van Mika hadden ook mijn woorden kunnen zijn.


you don't say :moe:

Hamza-T
11-05-03, 00:14
JDL

Joodse
Duivel
Liefhebbers

Puk
11-05-03, 01:09
Geplaatst door mika
En wat het AEL verkondigd jegens Israel is zeker geen haat en alle
steunbetuigingen aan zelfmoordcommando's is zeker ook geen haat.
Het opstaan van Joodse tegen-actiegroep is te verwachten want als je leest hoe Joden gemolesteerd en gepest worden op straat en gedwongen worden om te verhuizen in NEDERLAND, dan lijkt het me hoog tijd dat ze eens terugslaan, of had je gedacht dat Moslims zomaar ongestraft door konden gaan met hun racistische jodenhaat.
Terwijl de Joodse gemeenschap in Nederland altijd bekend stond om
haar niet-militante opstelling, kun je nagaan hoezeer de sfeer al
verpest is door voornamelijk radicale moslims, het AEL-bestuur en haar sympathisanten

MIKA

Beste Mika,

Ik heb het hier op maroc.nl al eens veel eerder gezegd maar ik herhaal het nog maar eens: dit is precies waar de Arabische Europese Hezbollah op hoopt. Gewoon iedereen fucken zodat er weerwerk komt. En dan nog harder kunnen roepen dat moslims gediscrimineerd worden.

Sorry mensen... maar dat is mijn mening over de Arabische Europese Hezbollah.

Puk
11-05-03, 02:35
Geplaatst door mika
Daar hoef je geen sorry voor te zeggen Puk, dat is gewoon je mening geven ongeacht wie dit leest.
Ik heb al lange tijd ook gewaarschuwd dat we in Nederland straks
tegeover elkaar staan, niet omdat we een hekel hebben aan elkaar maar inderdaad zoals je zegt omdat vertegenwoordigers van de
hezbollah hier bezig zijn om het softe europa te bewerken, dat is n.l. de enige kans dat ze een vuist kunnen maken tegen de Amerikanen door Europa uit elkaar te spelen. Maar het laffe vind ik van de AEL, is dat ze
de allochtonen-problematiek daarvoor misbruiken en ik zie het er nog van komen dat ze onder Cheppih een nog extremere koers gaan varen.

MIKA

Precies.

Abou Jahjah had al vastgesteld dat er in Nederland minder wordt gediscrimineerd dan in België. Met andere woorden: er is in Nederland eigenlijk minder reden voor een AEH dan in België. Wat moest Abou Jahjah doen?

Yes! Hij had wat verzonnen!

In Nederland wordt er weliswaar niet gediscrimineerd maar de Islam wordt belachelijk gemaakt! Tfoe!

En dus moet de Islam veel meer nadruk krijgen in Nederland. De Islam in Nederland moet veel radicaler! Dus dan krijgen we Cheppih. Een Islamfundamentalist. Dat heeft al behoorlijk wat stof doen opwaaien. Dacht je nou echt dat Abou Jahjah daar niet de hand in heeft gehad? In het aanwijzen van Cheppih als voorzitter van de AEH Nederland? Mooi wel. Zeker weten. En daar komen dan reacties op. Zoals gehoopt. De bevolkingsgroepen worden door Abou Jahjah bewust tegen elkaar opgezet. Om voedingsbodem te creëren. En dat lukt behoorlijk goed. Zie wat er met Dodenherdenking is gebeurd.

En dit is nog maar het begin. Daar ben ik echt van overtuigd. Ik ben van mezelf een rasoptimist. Echt waar. Maar wat er nu aan de gang is met de AEH en het Islamfundamentalisme in Nederland gaat zeer nare gevolgen krijgen.

Tenzij de moslims in Nederland zich niet door de AEH zand in de ogen laten strooien en Abou Jahjah terug naar Libanon sturen. Cheppih mag wat mij betreft zijn geloof in Saoedi-Arabië gaan uitdragen. En neem die hele Eindhovense kliek dan ook mee Cheppih!

taouanza
11-05-03, 08:40
Beste Mika,

Ik heb het hier op maroc.nl al eens veel eerder gezegd maar ik herhaal het nog maar eens: dit is precies waar de Arabische Europese Hezbollah op hoopt. Gewoon iedereen fucken zodat er weerwerk komt. En dan nog harder kunnen roepen dat moslims gediscrimineerd worden.

Sorry mensen... maar dat is mijn mening over de Arabische Europese Hezbollah.



Daar hoef je geen sorry voor te zeggen Puk, dat is gewoon je mening geven ongeacht wie dit leest.
Ik heb al lange tijd ook gewaarschuwd dat we in Nederland straks
tegeover elkaar staan, niet omdat we een hekel hebben aan elkaar maar inderdaad zoals je zegt omdat vertegenwoordigers van de
hezbollah hier bezig zijn om het softe europa te bewerken, dat is n.l. de enige kans dat ze een vuist kunnen maken tegen de Amerikanen door Europa uit elkaar te spelen. Maar het laffe vind ik van de AEL, is dat ze
de allochtonen-problematiek daarvoor misbruiken en ik zie het er nog van komen dat ze onder Cheppih een nog extremere koers gaan varen.

MIKA


gutte gutte,. als de ael niet naar nederland kwam had je het ook geweldig gevonden dat de jdl kwam. wat een selectieve verontwaardiging. alsof de hele islamitische gemeenschap als een man achter jahjah staat.

ik merk het steeds meer. als je je de moslimgemeenschap zo zwart mogelijk maakt heb je rechtvaardiging voor je discriminatie en vooroorden en haat.alle moslims gaan naar eindhoven naar de moskee
spreken geen nederland en heb als doel in dit leven om joden haten. tja dan is het heel logisch dat je je wil verdedigen?

door de ael gaan ettertjes de herdenking verstoren en gaan vrachtwagens toeteren.

de pot verwijt de ketel

frances
11-05-03, 09:41
Ik verbaas me over de gehele discussie en hoe langer en vaker ik hier lees, des te groter mijn wantrouwen wordt naar alles wat Islam" is, en dat kan toch niet de bedoeling zijn van een forum als dit?
Dit is toch een Maroc-forum, toch geen anti-Joods/ Israel-forum???? Vergeet niet dat je met dit soort discussies een hoop haat kweekt bij de gemiddelde doorsnee nederlander. Als ze moeten kiezen dan zullen van de 100 Nederlanders er toch echt 98 kiezen om zich te scharen achter hun Joodse Nederlanders dan achter een stel haatzaaiende Moslims die hier komen verzieken wat wij de afgelopen jaren hebben opgebouwd.
Ik in ieder geval wel :hihi:

mulan
11-05-03, 10:38
Geplaatst door frances
Ik in ieder geval wel :hihi:

Gefeliciteerd :moe:

mrz
11-05-03, 11:24
haatzaaiende Moslims ???

Als het opsommen van paar feiten al tot haatgevoelens kan leiden. :fpetaf: Dan wordt er blijkbaar een gevoelige snaar geraakt. Wat ik haatzaaien vind is mensen met een artikel 1 zo gek maken te denken dat je je kleine ongenoegens niet moet uiten omdat je dan aan het discrimineren bent en dat mag niet. Onzin, je MOET discrimineren in de zin van onderscheid maken tussen wat je ok vindt en niet zo achterlijk zijn je kleine discriminatie ongenoegens zolang te laten doorsudderen dat je racist wordt en hele volksstammen voor een probleem of iets in je directe omgeving de schuld te gaan geven.

JDL
11-05-03, 11:57
Zeer goed dat er een JDL is. Ik heb me al aangemeld :fpuh:

taouanza
11-05-03, 12:56
Ik verbaas me over de gehele discussie en hoe langer en vaker ik hier lees, des te groter mijn wantrouwen wordt naar alles wat Islam" is, en dat kan toch niet de bedoeling zijn van een forum als dit?
Dit is toch een Maroc-forum, toch geen anti-Joods/ Israel-forum???? Vergeet niet dat je met dit soort discussies een hoop haat kweekt bij de gemiddelde doorsnee nederlander. Als ze moeten kiezen dan zullen van de 100 Nederlanders er toch echt 98 kiezen om zich te scharen achter hun Joodse Nederlanders dan achter een stel haatzaaiende Moslims die hier komen verzieken wat wij de afgelopen jaren hebben opgebouwd.

:fpuh:


ik in ieder geval wel

vooral doen wat je niet laten kunt. :blij:

indygirl_roosje
12-05-03, 13:04
O, de JDL? Da's een organisatie die geen geweld schuwt en daarom ook in verschillende landen verboden is. Triest dat dat in Nederland wel kan...... Maar ja, we hebben hier in Nederland de toverpolitiek van de dubbele standaard, dat kan men goed zien.....bedankt, IsraelGirly, voor dit prachtige voorbeeld.

Beslama,

Rosalinda.

lennart
12-05-03, 14:10
Dit was de statement van het JDL naar aanleiding van de zelfmoordaanslag van Baruch Goldstein in 1994 op biddende moslims:

JDL statement read: "Dr. Goldstein was a brilliant surgeon, a mild-mannered Yeshiva-educated man who was promoted to the rank of major in the IDF. We understand his motivation, his grief and his actions. And we are not ashamed to say that Goldstein was a charter member of the Jewish Defense League."

indygirl_roosje
12-05-03, 16:27
Baruch Goldstein pleegde geen zelfmoordaanslag, maar drong op 25 februari 1994 in de Khalil-moskee in Hebron schietend binnen, vermoordde 29 biddende moslims en liet een dozijn gewonden achter. Hij was een arts uit Amerika die zich had gevestigd in een nederzetting, nadat hij naar Israel was geemigreerd. Na aanleiding van deze gruweldaad werd de eerste Palestijnse zelfmoordaanslag gepleegd. Een organisatie die zo'n walgelijke misdaad ondersteunt staat wat mij betreft moreel gezien op een lijn met de pleger ervan.


Ma'asalama,

Rosalinda.

P.S.

De info over Goldstein heb ik uit Islam verhalenderwijs van Anton Wessels, islamoloog aan de Vrije Universiteit.

Puk
12-05-03, 16:34
Geplaatst door indygirl_roosje
Baruch Goldstein pleegde geen zelfmoordaanslag, maar drong op 25 februari 1994 in de Khalil-moskee in Hebron schietend binnen, vermoordde 29 biddende moslims en liet een dozijn gewonden achter. Hij was een arts uit Amerika die zich had gevestigd in een nederzetting, nadat hij naar Israel was geemigreerd. Na aanleiding van deze gruweldaad werd de eerste Palestijnse zelfmoordaanslag gepleegd. Een organisatie die zo'n walgelijke misdaad ondersteunt staat wat mij betreft moreel gezien op een lijn met de pleger ervan.


Ma'asalama,

Rosalinda.

P.S.

De info over Goldstein heb ik uit Islam verhalenderwijs van Anton Wessels, islamoloog aan de Vrije Universiteit.

Voor de goede orde... dus jij veroordeelt Hamas ook?

lennart
12-05-03, 16:36
Ik vind dat hij wel een zelfmoordaanslag pleegde. Hij pleegde een aanslag en hij was niet van plan het er levend vanaf te brengen, ergo zelfgekozen dood=zelfmoord