PDA

Bekijk Volledige Versie : Boete Pizzaman die Duitsers en Fransen in zijn zaak weigert vanwege Irakstandpunt?



De Rode Roos
09-05-03, 16:14
Pizza owner faces Iraq ban fine

The owner of a pizzeria in Denmark who refused to serve German and French customers because of their countries' stance over the Iraq war has been charged with racial discrimination.
Aage Bjerre, who owns Aage's Pizza in Nordby on the tourist island of Fanoe, faces a 5,000-kroner ($740) fine if found guilty.

Mr Bjerre told the Danish Ritzau news agency he did not intend to pay the fine and would rather go to prison.

He has also refused to remove signs outside his establishment saying German and French people are "not wanted".

"Other people can take them down, I won't," he said, adding he had received "hundreds of letters of support and packages containing souvenirs from every state in the United States".

He said he had been sent "only a dozen negative letters from Germany".

However, many local residents on the island have protested against his boycott and his restaurant has been vandalised on a number of occasions.

'Disloyal'

When he first imposed the ban, Mr Bjerre said he was tired of French and German attitudes toward the United States, calling them "disloyal" and "anti-American".

Danish pizzeria owner

Germany and France led international opposition to the war against Iraq, while Denmark sided with the US.

French customers are banned for life from the restaurant "because they are cowards" whereas German patrons will be only be barred for as long as their government is "disloyal" to the Americans, Mr Bjerre said.

The island is a popular spot with tourists from neighbouring Germany, but there are few French visitors to Fanoe who has a year-round population of 3,300.

Story from BBC NEWS:
http://news.bbc.co.uk/go/pr/fr/-/1/hi/world/europe/2971691.stm

Dit artikel is van 24 april, maar weet iemand wat er is gebeurd met die man? De Deense pizzaman zegt dat hij Duitsers en Fransen weigert vanwege het Irakstandpunt van hun regering. Die 2 landen waren volgens hem "niet-loyaal" (aan de VS) en "anti-Amerikaans". Wat is daar nou erg aan? Dat is juist goed! Frankrijk en Duitsland zijn soevereine en onafhankelijke staten, ze zijn geen slaven of vazallen van de opperleenheer de VS! Ik denk dat de pizzaman een afhankelijke domkop is en hopelijk zal hij nooit meer zijn zaak kunnen beginnen in Denemarken en ik hoop dat hij voorgoed naar Amerika emigreert, want daar kan hij gerust met de Amerikanen slijmen.

manc
09-05-03, 16:27
Geplaatst door De Rode Roos
Dit artikel is van 24 april, maar weet iemand wat er is gebeurd met die man? De Deense pizzaman zegt dat hij Duitsers en Fransen weigert vanwege het Irakstandpunt van hun regering. Die 2 landen waren volgens hem "niet-loyaal" (aan de VS) en "anti-Amerikaans". Wat is daar nou erg aan? Dat is juist goed! Frankrijk en Duitsland zijn soevereine en onafhankelijke staten, ze zijn geen slaven of vazallen van de opperleenheer de VS! Ik denk dat de pizzaman een afhankelijke domkop is en hopelijk zal hij nooit meer zijn zaak kunnen beginnen in Denemarken en ik hoop dat hij voorgoed naar Amerika emigreert, want daar kan hij gerust met de Amerikanen slijmen. [/B]

En daarmee ben je feitelijk net zo bekrompen als het pizzamanneke zelf.

De Rode Roos
09-05-03, 16:39
Geplaatst door manc
En daarmee ben je feitelijk net zo bekrompen als het pizzamanneke zelf.

Voel je je aangesproken? Jij kan je vast wel identificeren met die man.

manc
09-05-03, 16:53
Geplaatst door De Rode Roos
Voel je je aangesproken? Jij kan je vast wel identificeren met die man.

Helemaal niet. Ik ben iemand die bijzonder veel waarde hecht aan het recht op vrije meningsuiting en ik acht het buitensluiten van mensen op basis van hun afkomst bijzonder verachterlijk.

Ik heb overigens wel een bloedhekel aan mensen die andersdenkenden de deur wijzen danwel roepen dat 'ze dan maar op moeten hoepelen naar de VS' omdat ze iets doen wat hen niet aanstaat.

De Rode Roos
09-05-03, 17:04
Geplaatst door manc
Helemaal niet. Ik ben iemand die bijzonder veel waarde hecht aan het recht op vrije meningsuiting en ik acht het buitensluiten van mensen op basis van hun afkomst bijzonder verachterlijk.

Ik heb overigens wel een bloedhekel aan mensen die andersdenkenden de deur wijzen danwel roepen dat 'ze dan maar op moeten hoepelen naar de VS' omdat ze iets doen wat hen niet aanstaat.

Ik heb bloedhekel aan mensen die andersdenkenden letterlijk de deur wijzen. Zo iets noem ik met gelijke munt terugbetalen.

manc
09-05-03, 17:11
Geplaatst door De Rode Roos
Ik heb bloedhekel aan mensen die andersdenkenden letterlijk de deur wijzen.

Ik dus ook.


Zo iets noem ik met gelijke munt terugbetalen.

En daarmee ben je feitelijk net zo bekrompen als het pizzamanneke zelf.

De Rode Roos
09-05-03, 17:14
Geplaatst door manc
Ik dus ook.



En daarmee ben je feitelijk net zo bekrompen als het pizzamanneke zelf.

Bekrompen is een verkeerd woord in dit geval. Ik geef toe dat het populistische opmerking was. De pizzaman heeft veel steun gekregen uit de VS en de Amerikanen zullen hem met open armen ontvangen. :lole:

barfly
09-05-03, 17:47
Weinig zakelijk die vent! Ik zou Bin Laden nog een pizza serveren als ie em zou betalen :p

Ghazi
09-05-03, 22:35
Geplaatst door manc
Helemaal niet. Ik ben iemand die bijzonder veel waarde hecht aan het recht op vrije meningsuiting en ik acht het buitensluiten van mensen op basis van hun afkomst bijzonder verachterlijk.

Ik heb overigens wel een bloedhekel aan mensen die andersdenkenden de deur wijzen danwel roepen dat 'ze dan maar op moeten hoepelen naar de VS' omdat ze iets doen wat hen niet aanstaat.

Jij schijnt er anders geen moeite te hebben moslims te vertellen dat ze terug moeten naar moslim-landen.

Simon
10-05-03, 07:41
Ik vind dat je pizza en politiek volgens het principe van de trias politica gescheiden moet houden.

Simon

manc
10-05-03, 08:43
Geplaatst door Ghazi
Jij schijnt er anders geen moeite te hebben moslims te vertellen dat ze terug moeten naar moslim-landen.

Onzin, die mening ben ik niet toebedaan.

Voor de rest ben ik het helemaal met Simon eens.



Bekrompen is een verkeerd woord in dit geval. Ik geef toe dat het populistische opmerking was. De pizzaman heeft veel steun gekregen uit de VS en de Amerikanen zullen hem met open armen ontvangen.


Ik was natuurlijk makkelijk toen ik je een pizza van eigen deeg voorzette...de volgende keer zal ik beter mijn best doen.

Fijn weekend nog allemaal. :)