PDA

Bekijk Volledige Versie : Christendom kent ook vrouwenbesnijdenis



NIS1
09-05-03, 22:55
Is een feit en wilde het even hier melden om de niet alwetenden hierover in te lichten :D.

Ghazi
09-05-03, 23:02
Geplaatst door NIS1
Is een feit en wilde het even hier melden om de niet alwetenden hierover in te lichten :D.

Klopt. Vooral in Amerika en Engeland eind 19e eeuw begin 20e eeuw. Tijdens het hoogtepunt van het kolonialisme en arrogantie ten aanzien van andere culturen en religies.

Overigens, volgens Strabo konden de joden er ook wat van. In Ethiopië zaten tot voor kort ook vrouwenbesnijdende joden (Falasha's). Eens kijken of ze daar in Israël mee door zijn gegaan.

manc
09-05-03, 23:03
Geplaatst door NIS1
Is een feit en wilde het even hier melden om de niet alwetenden hierover in te lichten :D. Ja, en het is net zo belachelijk als bij de moslims die dat doen of de animisten of weet ik het wie. Zo zie je maar dat christenen en moslims in wel meer dingen meer op elkaar lijken dan ze zelf soms willen toegeven....

Ghazi
09-05-03, 23:07
Geplaatst door J.M.T.
Wil je s.v.p. het "feit" even nader toelichten of komt dat "feit" uit de 'waarheid' zoals door Saddam's Informatie-mannetje gespuit?

The Female Eunuch, door Germaine Greer
Eunuchen omwille van het hemelrijk, door Ute weetikveel
Bodies under Siege
The Beauty Myth, door Naomi Wolf

Ghazi
09-05-03, 23:14
Geplaatst door J.M.T.
Vrouwenbesnijdenis in het christendom - daar heb ik nog nooit van gehoord!!!! 'Explain'. Waar? Wanneer? Hoe Lang? Waarom?

Tegenwoordig: West-Afrika, Egypte. Vroeger: ook Amerika en Engeland.
Een aan het christendom verwante sekte, de skoptzen in Rusland in de 19e eeuw en misschien nu nog.
Waarom? Vraag het ze zelf.

Mark
09-05-03, 23:35
Dit toont des te meer de superieuriteit van de atheisten aan, wij besnijden niet, nooit gedaan en zullen het niet doen :ego:

Ghazi
09-05-03, 23:37
Geplaatst door Mark
Dit toont des te meer de superieuriteit van de atheisten aan, wij besnijden niet, nooit gedaan en zullen het niet doen :ego:

Al vast het besnijden van jongens doen ook atheistische joden en amerikanen.

Mark
09-05-03, 23:40
Geplaatst door Ghazi
Al vast het besnijden van jongens doen ook atheistische joden en amerikanen.

Amerikanen en joden zijn bijna allemaal gelovig.

Dat toont ook mijn theorie weer aan: besnijdenis bij mannen leidt tot domheid en agressie :ego:

sil
09-05-03, 23:45
Geplaatst door NIS1
Is een feit en wilde het even hier melden om de niet alwetenden hierover in te lichten :D.

Jou dag ook weer goed,nu je in het verre verleden weer iets hebt gevonden,om het bij de moslims van nu goed te praten

Mark
10-05-03, 00:00
Geplaatst door J.M.T.
O.T. = eeuwen geleden!!!!

Vind het wel mooi - in mannen - lekker duidelijk zonder huidje!

:kwaad: tssssss

lennart
10-05-03, 00:30
You never know what protestors will march about these days. In Seattle, it is about circumcision.

The Seattle P-I reports, "To cut, or not to cut. That was the question anti-circumcision activists posed to passers-by and convention-goers outside the Pediatric Academic Societies' convention meeting yesterday in Seattle. The protesters, buoyed by the settlement last month of a landmark New York case by a man who sued the physician who circumcised him as an infant, buttonholed anyone who would listen to get them to reconsider their positions on circumcision.

"'Most parents do it out of misinformation and ignorance,' said John Mark, founder of Seattle-based Doctors Opposing Circumcision, as he handed out leaflets that asked: 'Does being born a healthy male require surgical correction?'

"States are starting to take a dim view of circumcision. In February, Utah joined 10 other states in eliminating Medicaid funding for circumcision, saving more than $350,000 annually, according to the Utah Health Department. Other states are said to be lining up to adopt similar measures and if they do, the savings to Medicaid would be about $35 million annually, according to the Circumcision Information and Resource Pages website. (Ohio lawsuit settled in circumcision case.)

"The American Academy of Pediatrics (AAP) first acknowledged that there was no medical justification for routine circumcision in 1971. Last year, the AAP reaffirmed that it does not recommend routine circumcision. The American Medical Association concurred this year, calling routine circumcision 'non-therapeutic.' No national or international medical organization recommends routine circumcision."

http://www.poynter.org/column.asp?id=2&aid=33227

Barbaren overal ter wereld :( Het door godgegeven lichaam verminken.

Maarten
10-05-03, 01:37
Had ik iets gemist?? Het evangelie volgens Bukhari of zo??
Heeft Christus ergens gezegd, dat je beter eerst de jam van het broodmes moest halen of zoiets? Specifieke fileer-voorschriften?

Nee he?... Ik sluit dus niet uit, dat het onder christenen voor zou kunnen komen, maar het volgt niet uit de leer zelf. Verder is de leer - net zomin als Islam - verantwoordelijk voor wat idioten er mee doen. Maar verschil met Islam hier is dus, dat de profeet er wél iets over gezegd heeft. (snij niet te diep..) (YUK!)

Fileren doe je met vis. De kinderen wordt niks gevraagd, wel? Ik vind het dus allemaal misdadig..

manc
10-05-03, 09:53
Geplaatst door Maarten
Had ik iets gemist?? Het evangelie volgens Bukhari of zo??
Heeft Christus ergens gezegd, dat je beter eerst de jam van het broodmes moest halen of zoiets? Specifieke fileer-voorschriften?

Nee he?... Ik sluit dus niet uit, dat het onder christenen voor zou kunnen komen, maar het volgt niet uit de leer zelf. Verder is de leer - net zomin als Islam - verantwoordelijk voor wat idioten er mee doen. Maar verschil met Islam hier is dus, dat de profeet er wél iets over gezegd heeft. (snij niet te diep..) (YUK!)

Fileren doe je met vis. De kinderen wordt niks gevraagd, wel? Ik vind het dus allemaal misdadig..

En dit keer ben ik het 's wel met Maarten eens.

Waterval
10-05-03, 10:03
Ze zeggen dat een besneden penis minder gevoelig is en we daarom langer door kunnen gaan.









:italie:

Waterval
10-05-03, 10:25
Geplaatst door J.M.T.
Waterval



Aha!!! Nu komt de aap uit de mouw!!!! Ik dacht dat het om hygiënische redenen gedaan werd!

Maar nee: "we kunnen langer doorgaan"!!
Ook een goede rede Waterval - in ieder geval voor mannen.


`Zou jij het dan niet prettig vinden JMT, een man die urenlang doorgaat...

:wohaa:

Mark
10-05-03, 10:28
Geplaatst door Waterval
Ze zeggen dat een besneden penis minder gevoelig is en we daarom langer door kunnen gaan.



Kwestie van lekker veel oefenen, een goeie mate van controle en het is allemaal geen probleem ;)

Ze zeggen ook dat als je niet besneden bent, je meer gevoel hebt en er dus veel meer van geniet :p

Waterval
10-05-03, 10:31
Geplaatst door Mark

Ze zeggen ook dat als je niet besneden bent, je meer gevoel hebt en er dus veel meer van geniet :p


Hmm, wat raar. Dan zouden juist de Christenen en Katholieken besneden moeten worden en niet de Moslims.

;)

Waterval
10-05-03, 10:33
Geplaatst door J.M.T.
Waterval




"Urenlang"? Nee, de meeste vrouwen niet. Als je weet hoe vrouwen bevrediging vinden dan is dit weer een fabeltje geschreven door mannen!


Verdomme, en dat wordt me nu pas verteld?

:tover:



Zullen we de reden van besnijden dan toch maar vanuit hygiene verklaren?

Mark
10-05-03, 10:34
Geplaatst door Waterval
Hmm, wat raar. Dan zouden juist de Christenen en Katholieken besneden moeten worden en niet de Moslims.

;)

Laten we een mes aanschaffen en dit in de praktijk brengen :)

Nee ik kan niet zonder alle onderdelen die ik nog steeds heb :cool:

Volgens mij is besnijdenis gewoon verzonnen om masturbatie tegen te gaan, dat is natuurlijk ook helemaal niks zonder voorhuid.

Mark
10-05-03, 10:35
Geplaatst door Waterval
Zullen we de reden van besnijden dan toch maar vanuit hygiene verklaren?

Dat was een sterk argument in de tijd dat mensen zich nog niet wasten :)

Met dat argument zijn er nog wel meer delen die vies kunnen worden en moeten worden afgesneden.

Waterval
10-05-03, 11:01
Geplaatst door Mark
Volgens mij is besnijdenis gewoon verzonnen om masturbatie tegen te gaan, dat is natuurlijk ook helemaal niks zonder voorhuid.


Zeker nooit van LUX gehoord. ;)

Mark
10-05-03, 11:01
Geplaatst door J.M.T.
Mark



Beter nu dan nooit Mark!



Lijkt mij wel - er kwam vroeger gewoon zand tussen dat velletje - en dat was geen lekker gevoel! Circumcision was de oplossing!

hey hey dat heeft waterval gezegd, ikke niet :boeps:

Mark
10-05-03, 11:03
Geplaatst door Waterval
Zeker nooit van LUX gehoord. ;)

:eek:

Waterval
10-05-03, 11:03
Damn, ik word gewoon verward met een atheist. Dat geloof je toch niet!

Mark
10-05-03, 11:04
Geplaatst door Waterval
Damn, ik word gewoon door elkaar gehaald met een atheist. Dat geloof je toch niet!

Ik geloof het wel hoor :melig2:

Ik word wel vaker voor Marokkaan aangezien ;)

NIS1
10-05-03, 13:48
Geplaatst door sil
Jou dag ook weer goed,nu je in het verre verleden weer iets hebt gevonden,om het bij de moslims van nu goed te praten

Ik probeer niks goed te praten Sil. Waarom kan jij niet gewoon eens toegeven, hoe de feiten zijn. Je verschilt niks van andere gekken op deze forum. Alles fout praten wat westers is, en jij doet het omgekeerde. Je ogen sluiten voor de feiten en alleen maar zaken geloven, die jij graag wilt geloven. Het enige wat ik met mijn bericht wil bereiken is onze medeprikkers aanduiden, dat domheid geen grenzen kent. Men probeert alles op de Moslims te deponeren, terwijl dit onterecht is..

Je moet man genoeg zijn om bijvoorbeeld zoals J.M.T. te reageren. Niet bij elk bericht een gedachte achter zoeken. Zo is Victory ook altijd bezig. Je moet tenslotte zelf weten. Heb alleen een beetje medeleiden met jou. De waarheid ontkennen en je mening nooit bijstellen. Succes! :aanwal:

NIS1
10-05-03, 13:50
Geplaatst door J.M.T.
Leuk gezegd NIS1: "de niet alwetende"! De enige alwetende is Allah/God!

Ja hallo.. moet toch het literaire niveau op de forum wel bijhouden he :D

sil
10-05-03, 19:03
Geplaatst door NIS1
Ik probeer niks goed te praten Sil. Waarom kan jij niet gewoon eens toegeven, hoe de feiten zijn. Je verschilt niks van andere gekken op deze forum. Alles fout praten wat westers is, en jij doet het omgekeerde. Je ogen sluiten voor de feiten en alleen maar zaken geloven, die jij graag wilt geloven. Het enige wat ik met mijn bericht wil bereiken is onze medeprikkers aanduiden, dat domheid geen grenzen kent. Men probeert alles op de Moslims te deponeren, terwijl dit onterecht is..

Je moet man genoeg zijn om bijvoorbeeld zoals J.M.T. te reageren. Niet bij elk bericht een gedachte achter zoeken. Zo is Victory ook altijd bezig. Je moet tenslotte zelf weten. Heb alleen een beetje medeleiden met jou. De waarheid ontkennen en je mening nooit bijstellen. Succes! :aanwal:

Wat in de oertijd gebeurd is,kun je niet vergelijken met wat er nu nog onder sommige moslims gebeurt.Het zal misschien wel eens gebeurd zijn,maar niet vanuit de bijbel dat het moest.
Ik praat ook niet alles goed wat westers is,het grote deel van de moslims hier op het forum veroordelen alles wat westers is.
Ik ga ook met genoeg moslims om ,om te weten dat er gelukkig ook nog zijn die anders denken dan hier op het forum.
J.M.T. is net als ik een vrouw,maar dat zul je niet bedoelen denk ik.
Och en jij mag me gerust gek noemen.

NIS1
11-05-03, 00:54
Geplaatst door sil
Wat in de oertijd gebeurd is,kun je niet vergelijken met wat er nu nog onder sommige moslims gebeurt.Het zal misschien wel eens gebeurd zijn,maar niet vanuit de bijbel dat het moest.
Ik praat ook niet alles goed wat westers is,het grote deel van de moslims hier op het forum veroordelen alles wat westers is.
Ik ga ook met genoeg moslims om ,om te weten dat er gelukkig ook nog zijn die anders denken dan hier op het forum.
J.M.T. is net als ik een vrouw,maar dat zul je niet bedoelen denk ik.
Och en jij mag me gerust gek noemen.

Vrouwen zijn inderdaad een beetje naief :D

manc
11-05-03, 02:15
Geplaatst door sil
[B]Wat in de oertijd gebeurd is,kun je niet vergelijken met wat er nu nog onder sommige moslims gebeurt.Het zal misschien wel eens gebeurd zijn,maar niet vanuit de bijbel dat het moest.

Het gebeurt voglens mij nog steeds in delen van Afrika, ookal heeft het met Bijbelse geboden niets te maken. Je kunt je natuurlijk afvragen wat 'achterlijker' is: Christenen die besnijden terwijl het in de Bijbel niet eens staat of moslims die het doen terwijl Mohammed zelve er nog instructies over heeft gegeven. In mijn ogen zijn die Christenen mischien dan nog net ff wat achterlijker maar is tegelijkertijd Mohammed (in mijn ogen he) weer wat achterlijker dan Jezus.


Ik praat ook niet alles goed wat westers is,het grote deel van de moslims hier op het forum veroordelen alles wat westers is.

Tja, dat zijn idd de probleemgevallen. Ik denk dat die mensen diep in hun hart eerder een probleem met zichzelf dan met Nederland en het westen hebben. Wat Nis wel leuk heeft aangetoond is dat voor veel mensen zelfkritiek een stuk zwaarder op de maag ligt dan kritiek op de ander.

sil
11-05-03, 03:07
Geplaatst door manc
Het gebeurt voglens mij nog steeds in delen van Afrika, ookal heeft het met Bijbelse geboden niets te maken. Je kunt je natuurlijk afvragen wat 'achterlijker' is: Christenen die besnijden terwijl het in de Bijbel niet eens staat of moslims die het doen terwijl Mohammed zelve er nog instructies over heeft gegeven. In mijn ogen zijn die Christenen mischien dan nog net ff wat achterlijker maar is tegelijkertijd Mohammed (in mijn ogen he) weer wat achterlijker dan Jezus.

Dan zal het net als in de islam cultuurgebonden zijn.
Ik persoonlijk heb er nog nooit van gehoord.



Tja, dat zijn idd de probleemgevallen. Ik denk dat die mensen diep in hun hart eerder een probleem met zichzelf dan met Nederland en het westen hebben. Wat Nis wel leuk heeft aangetoond is dat voor veel mensen zelfkritiek een stuk zwaarder op de maag ligt dan kritiek op de ander.
In het begin dat ik hier op het forum kwam heb ik vaak anders gereageerd,maar na al die scheldpartijen van de z.g.n pubers doe ik die moeite niet meer.
in het r.l zou ik b.v met NIS1 best goed kunnen debateren,ik ben het niet altijd eens met hem ,maar voor een debat moet dat ook niet.

sil
11-05-03, 03:12
Geplaatst door NIS1
Vrouwen zijn inderdaad een beetje naief :D

geeft niet NIS1,


als je me echt zou kennen zou je weten dat ik mijn ongelijk toegeef als het zo is.
Maar ik heb niet zo'n dikke huid als J.M.T.die de oirdinairste scheldwoorden naar haar hoofd krijgt als ze in debat durft te gaan.

NIS1
11-05-03, 09:51
Geplaatst door sil
geeft niet NIS1,


als je me echt zou kennen zou je weten dat ik mijn ongelijk toegeef als het zo is.
Maar ik heb niet zo'n dikke huid als J.M.T.die de oirdinairste scheldwoorden naar haar hoofd krijgt als ze in debat durft te gaan.


Wanneer heb ik gescholden dan? Sinds ik hier prik, heb ik nooit een scheldwoord gebruikt..:D

NIS1
11-05-03, 09:53
Geplaatst door J.M.T.
Sil

Je bent een vrouw! Leuk! Had ik niet opgemerkt.

Ik trek mij niets aan van "ordinaire scheldwoorden" omdat deze iets zeggen over hen die ze gebruiken, niets over mij, en een bewijs zijn geen goede tegenargumenten te hebben.

Dag!

Ik scheld echt nooit hoor.. Wanneer sommigen mijn bericht af en toe misbruiken kan ik daar een beetje geirriteerd over raken.. Voor de rest blijf ik altijd heel cool.. :handbang:

Maarten
11-05-03, 11:51
Geplaatst door manc
Je kunt je natuurlijk afvragen wat 'achterlijker' is: Christenen die besnijden terwijl het in de Bijbel niet eens staat of..

of deze opmerking! :hihi:
Zie je een christen wel eens iets doen, wat niet in het boekje staat? Foei! :hihi:
Manc, christenen vreten, vieren carnaval, kopen PC's, en doen nog massa's andere dingen, ook op cultureel of ethisch gebied, die je nergens in de Bijbel tegenkomt, en ook niet rechtstreeks door de Bijbel genormeerd worden.
En als Ethiopiers morgen allemaal christen zijn, wil dat nog niet zeggen, dat ze meteen met besnijden stoppen, wel? En zeker niet als de Bijbel het niet rechtstreeks verbiedt..
Bedenk ook maar dat christenen zelfs heidense elementen in hun grote religieuze feesten hebben zitten: kerstboom, paaseieren.. en niemand vind het een punt...
Jij zit hier van christenen een soort machines te maken, die enkel volgens het instructieboekje hebben te functioneren, of anders wel een druppie olie van manc krijgen... :hihi:

sil
11-05-03, 12:57
Geplaatst door NIS1
Wanneer heb ik gescholden dan? Sinds ik hier prik, heb ik nooit een scheldwoord gebruikt..:D

dit was niet persoonlijk voor jou.
Ik had het over het p.b in het algemeen