PDA

Bekijk Volledige Versie : jullie denken dat alle marokkanen moslims zijn!!!!

PMK
11-05-03, 13:51
Selemhalikum broeders en zusters

is een fout om deze topic erop te zetten

was vroeger maar biedt alweer me excuses aan jullie broeders en zusters

en insahallah dat allah het me kan vergeven en jullie(stargfirillah)

PMK
13-05-03, 11:38
selemhalikum daniel25,

wat ik bedoel is dat mensen denken ze hoeven er niks voor doen om naar de hemel tegaan dat denken ze en denken jah ik ben de ware moslim.

abdellah79
31-07-03, 00:05
Sallam oe allikoem broeders en zusters,

Wat ik wil zeggen is dat iedereen zijn eigen leven lijd. Als iemand denkt dat hij/zij er niks voor hoeft te doen dan hebben zij het mis. Maar wat wij kunnen doen is deze mensen hun geheugen opfrissen.

Want de sjetan speelt een grote rol, en deze mensen moeten wat aan hun iman doen. En hoe je dat kan doen is veel lezen natuurlijk koran maar ook islamitische boeken en bidden. Zo wordt je iman veel en veel sterker. Wat je iman echt verzwakt is muziek, maar tuurlijk je kan niet gelijk veranderen, je bouwt het op.

Broeders en zusters ik zeg dit alleen om elkaar te helpen en verder doen jullie het zelf.

A sallam oe allikoem broeders en zusters oe allah je houenkoem insjallah

allah je zidna al 3ilm oe allah jezitna iman

amin amin amin

saidapasion
26-08-03, 18:04
salaam ik vind dat je gelijk heb maar vind ook dat je meer info zou moeten krijgen van de moskee vooral voor de jongeren
want het is de vraag of ze van huis uit wel voldoende mee gekregen hebben zeker voor de jongeren die van gemixde ouders komen en toch
intrese heeft en liefde voelen voor de islam maar er teweinig weeten en zich mischien ongemakelijk voelen om een moskee binnen te stappen ik vind dat de moskee de islam aan deze groep moet promoten en het toegankelijke moet maken zo dat ze zich niet hoefen te schamen dat ze weinig van de islam weten en dat er bij speelt vaak ook mee dat ze niet of nou lijks arabiche spreken maakt het ook een stuk moeilijker ik hoop inschala dat er geluisterd wort hoor graag julie mening.en ps scheer niet iedereen overeenkant het fijt dat ze toch vasten is al een goede stap er moet gewoon meer aandacht van de moske aan de jongeren gegeven worden in het scholen en adviseren van de jongeren somigen geloofen ook de verhalen die rondgaan en vaak ook valse verhalen zijn die niet klopen want door de jaren heen hebben de mensen vaak hun menig van de islam maar dat is natuurlijk niet de waarheid zo als alla dat bedoelt heeft en ik vind het trouwens dat dat ook voor de gehelesameleving van de mens heid want in nederland leven veele soorten afkomsten samen en mischien is het als de moskee meer positiefe aandacht trekt dat er ook meer mensen liefde voor de islam krijgen ik hoop dat ik met deze bericht niemand beledigt heb is niet mijn bedoeling.salaam alekum
salaam alekum ;)

mom123
31-08-03, 18:38
aaaaaa

mom123
31-08-03, 18:41
allah taala hoor,ziet en weet alles dus hebben wij het recht niet om te zeggen dat hij of zei een goede moslim is,dat is tussen de persoon en god.iedereen word gestraft en/of beloond om zn daden.

PMK
01-09-03, 11:55
selemhalikum broeders en zusters

weten jullie dat deze topic heel erg uit is?

kijk alle kinderen die een moslim afkomst hebben zijn moslims

ik bedoelde dat veel mensen denken als ze niks hoeven te doen en zo naar de hemel gaan

maar dat is fout je moet er iets voor doen snappen jullie het nu

:bril:

Joham
27-09-03, 11:46
:blij: Beste PMK,

Inderdaad, niet alle Marokkanen zijn moslims. Er zijn er ook die Joods zijn, Ún Marokkaan. Deze mensen die Ún in Marokko wonen (al generaties lang) Ún in Nederland, behoren hetzelfde respect te krijgen als moslim Marokkanen en Marokkanen die van huis uit geboren moslim zijn, maar de godsdienst niet praktizeren. Ik hoop dat je hier ook aan gedacht hebt........
De Profeet -Vrede zij met Hem- zei ook immers: -als je buurman/-vrouw Joods is toon hem of haar dan hetzelfde respect als het respect dat je voor een moslim zou tonen :cool: .

M.vr.gr. / bslama, Joham.