PDA

Bekijk Volledige Versie : De carlyle group (VPRO 21.05)



Pixelshade
11-05-03, 17:40
kijk maar ff

plexus
11-05-03, 19:56
De Carlyle Groep = 1 Grote BoevenBende!

Pixelshade
11-05-03, 21:04
precies, kijke dus nu!

~Panthera~
11-05-03, 21:59
Niks nieuws gezien, was al bekend.
Mits je iets verder zoekt dan normaal natuurlijk. :D

Simon
11-05-03, 23:54
Het was toch wel bizar te vernemen dat Bush sr. en een van de BinLaden familie gezamenlijk naar de TV hebben gestaard na de gebeurtenissen van 11 september.

Simon

manc
12-05-03, 10:41
Geplaatst door Simon
Het was toch wel bizar te vernemen dat Bush sr. en een van de BinLaden familie gezamenlijk naar de TV hebben gestaard na de gebeurtenissen van 11 september.

Simon

Jazeker, bizar. Voor de rest vond ik het niet echt een eyeopener, ik ben van tegenlicht wel beter dan dit gewend. Alsof het 'nieuws' is dat macht, geld, politiek e.d. hand in hand gaan....

Simon
12-05-03, 10:54
Geplaatst door manc
Jazeker, bizar. Voor de rest vond ik het niet echt een eyeopener, ik ben van tegenlicht wel beter dan dit gewend. Alsof het 'nieuws' is dat macht, geld, politiek e.d. hand in hand gaan....

Nou de mate waarin is mij nog steeds niet duidelijk. Wat dat betreft vond ik het ook een zwakke documentaire. Er werd veel gesuggereerd maar weinig hard gemaakt. Het voorbeeld van de tank die toch uit productie wordt genomen als er sprake lijkt van belangenverstrengeling duidt toch op een normaal functionerend democratisch proces. De vrouw wiens stemverklaring haar politieke dood betekende is ook via het democratisch proces uitgeschakeld. Niet op frisse wijze maar zeker niet illegaal. Ik vrees dat men toch niet zo diep heeft kunnen graven als men gewild had.

Simon

manc
12-05-03, 11:42
Geplaatst door Simon
[B]Nou de mate waarin is mij nog steeds niet duidelijk. Wat dat betreft vond ik het ook een zwakke documentaire. Er werd veel gesuggereerd maar weinig hard gemaakt.

Idd. Er werd zeker veel geinsinueerd.


Het voorbeeld van de tank die toch uit productie wordt genomen als er sprake lijkt van belangenverstrengeling duidt toch op een normaal functionerend democratisch proces. De vrouw wiens stemverklaring haar politieke dood betekende is ook via het democratisch proces uitgeschakeld. Niet op frisse wijze maar zeker niet illegaal. Ik vrees dat men toch niet zo diep heeft kunnen graven als men gewild had.

Dat idee bekroop mij ook, maar om nu het gebrek aan feitelijke kennis op te vullen met een hoop suggestie en een vleugje mystiek...een beetje goedkoop is het toch wel, maar waarschijnlijk genoeg om de fervente complottheoristen weer flink van nieuwe fantastisch materiaal te voorzien.

lennart
12-05-03, 12:39
maar waarschijnlijk genoeg om de fervente complottheoristen weer flink van nieuwe fantastisch materiaal te voorzien


Ik kan maar weinig verzinnen. Dat business en politiek in Washington niet gescheiden is wisten we al.

Het enige wat interessant is dat Fam. Bin Laden en Bush samen hebben zitten te kijken naar de aanslag.

De aanslag is gelukt dankzij CIA; waarvan Bush lange tijd directeur is geweest en tijdens zijn dienst is Osama Bin Laden opgeleid door de CIA. Maar dat is niet half zo interessant als waarom de Buffet investment groep op 11-September 2001 bijeen kwam op een militaire basis, waar later ook George W. Bush zou verschijnen.

manc
12-05-03, 14:42
Geplaatst door lennart
Ik kan maar weinig verzinnen. Dat business en politiek in Washington niet gescheiden is wisten we al.

Ik denk dat dat NERGENS het geval is, nooit geweest ook.



Het enige wat interessant is dat Fam. Bin Laden en Bush samen hebben zitten te kijken naar de aanslag.

Ja, surrealistisch was het zeker...maar de familie van ome Bin deed en doet al jaren zaken met de Amerikanen...daar hebben ze toch ook lekker aan verdiend. De vraag is of de ene Bin de andere Bin is...ik denk het niet.


De aanslag is gelukt dankzij CIA;

Sure. :rolleyes: De CIA EN de Mossad.


waarvan Bush lange tijd directeur is geweest en tijdens zijn dienst is Osama Bin Laden opgeleid door de CIA.

Niet om met vliegtuigen burgerdoelen aan te vallen hoor. De CIA heeft de beste man geleerd met stingers russische helicopters uit de lucht te halen...


Maar dat is niet half zo interessant als waarom de Buffet investment groep op 11-September 2001 bijeen kwam op een militaire basis, waar later ook George W. Bush zou verschijnen.

Verklaar je nader....

lennart
12-05-03, 15:04
Geplaatst door manc
Ja, surrealistisch was het zeker...maar de familie van ome Bin deed en doet al jaren zaken met de Amerikanen...daar hebben ze toch ook lekker aan verdiend. De vraag is of de ene Bin de andere Bin is...ik denk het niet.


Voor de gemiddelde Amerikaan natuurlijk wel!



Sure. :rolleyes: De CIA EN de Mossad.


Dat is ook mogelijk, vlak voor de aanslagen was er op Fox News (jaja) een item over een Israelische spionnetwerk in de VS en na de aanslagen is dat opeens in de doofpot gestopt.



Niet om met vliegtuigen burgerdoelen aan te vallen hoor. De CIA heeft de beste man geleerd met stingers russische helicopters uit de lucht te halen...


Mjah, altijd er vanuit gaan dat de CIA immoreel is, dus wie zal het weten.



Verklaar je nader.... [/B]

Nou op dit liefdadigheidsevenement (waarom word zo'n evenment op een militaire basis gehouden?) kwamen diverse toplieden van bedrijven. Toplieden die anders in het WTC gebouw hadden gezeten!

Deze mensen hoeven natuurlijk niets afgeweten te hebben van de aanslag, slechts een paar, en 11 september werd gekozen om het effect op Amerikaans zakenleven te minimaliseren!

Dat is natuurlijk klassieke complotvoer.

manc
12-05-03, 15:27
Geplaatst door lennart
Voor de gemiddelde Amerikaan natuurlijk wel!

En natuurlijk OOK de gemiddelde complottheorist...


Dat is ook mogelijk, vlak voor de aanslagen was er op Fox News (jaja) een item over een Israelische spionnetwerk in de VS en na de aanslagen is dat opeens in de doofpot gestopt.

Iets wat op de populairste zende van de states wordt uitgezonden 'stopt men niet in een doofpot' meer...maar je wist natuurlijk wel van die 4.000 joden (lees : zionistische mossad agenten) die die dag ook allemaal ziek thuis bleven!


Mjah, altijd er vanuit gaan dat de CIA immoreel is, dus wie zal het weten.

Ah... dus de immorele CIA is eigenlijk degene die Bin heeft opgestookt...Bin wilde helemaal niet vechten tegen de kruisvaarders: hij wilde in zijn grotje blijven zitten, lekker muntthee drinken, een beetje bidden en gedichtjes schrijven...en in het weekend af een toe een lekker geitje of schaapje...


Nou op dit liefdadigheidsevenement (waarom word zo'n evenment op een militaire basis gehouden?) kwamen diverse toplieden van bedrijven. Toplieden die anders in het WTC gebouw hadden gezeten!

'liefdadigheidsevenement'? Zoiets noemen ze ook wel 'lunchen' of 'golfen' of wat dan ook, dat zijn gewoon allemaal eufemismen voor zakendoen hoor. En als ze precies wisten wat er ging gebeuren, waarom zouden ze dan in vredesnaam op een militaire basis gaan zitten...ze WISTEN dat de aanvallen op het WTC e.d. gingen plaatsvinden...ze hadden dus net zo goed bij de locale roteryclub een vorkje mee kunnen prikken.


Deze mensen hoeven natuurlijk niets afgeweten te hebben van de aanslag, slechts een paar, en 11 september werd gekozen om het effect op Amerikaans zakenleven te minimaliseren!

Tja, net als het pentagon en het witte-huis was het WTC natuurlijk helemaal niet belangrijk voor Amerika...als ze het effect hadden willen minimaliseren hadden ze ook gewoon de empire state kunnen binnenvliegen hoor.


Dat is natuurlijk klassieke complotvoer.

Ja, ik smul ervan...vooral je fantasie meer gebruiken dan je verstand, vooral de feiten handig presenteren en een beetje opleuken...dan wordt het pas ECHT smullen. Tot nu toe nog geen sappige theorie gehoord.

Simon
12-05-03, 15:28
Geplaatst door lennart
Deze mensen hoeven natuurlijk niets afgeweten te hebben van de aanslag, slechts een paar, en 11 september werd gekozen om het effect op Amerikaans zakenleven te minimaliseren!


Geloof je het werkelijk? Dat men op voorhand kennis had? Het doel werd juist gekozen om het effect te maximaliseren lijkt mij.

Simon

lennart
12-05-03, 15:34
Geplaatst door Simon
Geloof je het werkelijk?

Geloof jij het officiele verhaal van de Amerikaanse regering?



Dat men op voorhand kennis had?


Feit is dat er elementen in de Amerikaanse politiek en zakenleven zijn die voordeel hadden bij de aanslag:
http://www.newamericancentury.org/RebuildingAmericasDefenses.pdf

Pagina 63:
Further, the process of transformation, even if it brings revolutionary change, is likely to be a long one, absent some catastrophic and catalyzing event – like a new Pearl Harbor.



Het doel werd juist gekozen om het effect te maximaliseren lijkt mij.


En de elite die er vanaf zou hebben geweten, heeft het effect proberen te minimaliseren.

lennart
12-05-03, 16:31
FBI claims Bin Laden inquiry was frustrated
Officials told to 'back off' on Saudis before September 11

Greg Palast and David Pallister
Guardian

Wednesday November 7, 2001


FBI and military intelligence officials in Washington say they were prevented for political reasons from carrying out full investigations into members of the Bin Laden family in the US before the terrorist attacks of September 11.

US intelligence agencies have come under criticism for their wholesale failure to predict the catastrophe at the World Trade Centre. But some are complaining that their hands were tied.

FBI documents shown on BBC Newsnight last night and obtained by the Guardian show that they had earlier sought to investigate two of Osama bin Laden's relatives in Washington and a Muslim organisation, the World Assembly of Muslim Youth (WAMY), with which they were linked.

The FBI file, marked Secret and coded 199, which means a case involving national security, records that Abdullah bin Laden, who lived in Washington, had originally had a file opened on him "because of his relationship with the World Assembly of Muslim Youth - a suspected terrorist organisation".

WAMY members deny they have been involved with terrorist activities, and WAMY has not been placed on the latest list of terrorist organisations whose assets are being frozen.

Abdullah, who lived with his brother Omar at the time in Falls Church, a town just outside Washington, was the US director of WAMY, whose offices were in a basement nearby.

But the FBI files were closed in 1996 apparently before any conclusions could be reached on either the Bin Laden brothers or the organisation itself. High-placed intelligence sources in Washington told the Guardian this week: "There were always constraints on investigating the Saudis".

They said the restrictions became worse after the Bush administration took over this year. The intelligence agencies had been told to "back off" from investigations involving other members of the Bin Laden family, the Saudi royals, and possible Saudi links to the acquisition of nuclear weapons by Pakistan.

"There were particular investigations that were effectively killed."
http://www.guardian.co.uk/Archive/Article/0,4273,4293682,00.html