PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Jazeker, wij zijn de treinterroristen'



Waterval
12-05-03, 09:22
maandag 12 mei 2003 uur.

'Jazeker, wij zijn de treinterroristen'
Door Aimée Kiene en Kim van Keken


LUTJEBROEK/ENKHUIZEN - 'Doe even het licht uit', zegt Peter (17) tegen zijn vriendje. Vrijdagavond, even over elven. Tien seconden later is het pikdonker in de trein naar Enkhuizen. 'Romantisch. Toch?'


Trots verkondigen ze dat zij de treinterroristen zijn. Knapies uit Lutjebroek en omgeving. In de trein klieren noemen ze humor. Met gestolen sleutels komen ze bij alle knopjes.

Vorige week zondag reden de treinen niet vanwege hun geklier. De vakbonden eisen dat de NS het traject erkent als agressielijn. Sinds vorige week maandag reist er extra bewakingspersoneel mee.

De West-Friese terroristjes zijn op internet te vinden. Een afspraak was zo gemaakt, vrijdagavond negen uur op het bankje voor de Rabobank in Lutjebroek. Daar drinken ze vaak in voordat het werk in de trein gaat beginnen. Eentje gaat vanavond niet mee. Hij heeft al vier maanden in de jeugdgevangenis gezeten wegens autodiefstal en houdt zich even rustig. Marcel (17) maakt zich zorgen. Hoe komt hij zonder fiets op station Grootebroek? Een vriendinnetje neemt hem achterop. Na elven arriveert het clubje op het perron. 'Wij zijn de treinterroristen', galmt het door de uitgestorven straten. Vier jongens komen opdraven, één meisje volgt aarzelend. 'Ik durf niet zonder kaartje te reizen.' Peter neemt een slok bier en sust. 'Die condoekoe komt toch niet.' Elektrotechnicus in opleiding Vito (17) stapt de trein in en blijft de hele rit, zeven minuten, opgefokt rondrennen.

Toeterend vertrekt de trein. Een jongen drukt op de claxon nadat hij zich met een gestolen loper toegang heeft verschaft tot de machinistencabine aan de achterkant van de trein. 'Lekker zwartrijden', klinkt het door de intercom. Zijn vriendje heeft het ruitje van de conducteurskamer ingedrukt en blèrt door de microfoon.

Via een andere microfoon antwoordt een conducteur: 'Volgens mij zijn ze weer aan het klooien.' Het meisje corrigeert het baldadige gedrag van haar dronken reisgenoten. Vooral als één van hen het plafond van de coupé intrapt. Vol afschuw: 'Ik vind jullie erg.'

'Dit is toch grappig', meent Peter die op school eindexamen doet. Conducteurs en reizigers denken daar anders over. Een vrouw uit Enkhuizen vertelde eerder dat ze niet meer met de trein durft te reizen vanwege de pesterijen. Scholier Rick (16) stapte onlangs halverwege het traject de trein uit omdat hij werd bedreigd. Hij moest vervolgens twintig minuten lopen naar Enkhuizen.

De treinterroristen vinden dat de passagiers zich aanstellen. 'We vallen niemand lastig', zegt Marcel die niet meer 'aan school doet' en werkloos is. Drie jaar geleden begon hij met hangen in de trein. 'Je moet toch ergens blowen?' Die treinreizen verveelden, dus ging hij met zijn vrienden aan de noodrem hangen.

Inmiddels surfen ze op de achterkant van de trein, slopen ze de deurbeveiliging en bedreigen passagiers. Soms halen zij een nachtje door in de treinen op het rangeerterrein. 'Het wordt alleen maar mooier.' Wat de lol is van deze pesterijen? 'In dit gehucht is verder geen ruk te doen.'

De jongens zeggen dat ze niets tegen conducteurs hebben. 'Maar ze moeten niet meteen naar mijn kaartje vragen', aldus zwartrijder Vito. Ondertussen vertelt hij glunderend dat het NS-personeel 'vet bang' is. Door het raampje schreeuwt hij op station Bovenkarspel Flora naar vrienden: 'Kom mee naar Enkie.' De jongens blijven hangen. Ze klimmen op de informatieborden en gooien er blikjes tegenaan.

Vlakbij Enkhuizen probeert iemand het licht nogmaals te doven. Hij drukt op het verkeerde knopje en blokkeert alle deuren van de trein. Behendig kruipen de jongens door de raampjes naar buiten. 'Is er iets mis met de trein meneer?', vraagt Marcel aan een conducteur.

Bij de snoepautomaat op het station treft hij zijn vriendinnetje. De particuliere beveiligingsdienst herkent hem. Hij heeft een stationsverbod. 'Jij daar, je bent aangehouden', schreeuwt de beveiliger die zijn hond loslaat als Marcel begint te rennen.

Een vriend van de arrestant vliegt de beveiliger aan en wordt vervolgens ook in de boeien geslagen. Negen politiebusjes komen de twee ophalen. 'Is hier een moord gepleegd?', vraagt een voorbijganger. Ruim zestien uur na de aanhouding mogen de jochies weer naar huis.




Bron: Volkskrant 12-05-03

manc
12-05-03, 09:29
"Marcel, Peter, Vito, Rick...." Qua namen zijn deze 'kvtmarokkanen' anders al aardig ingeburgerd... :haha:

Mark
12-05-03, 09:47
Dat zijn veranderde namen, op deze wijze kan de Volkskrant niet meer worden aangepakt wegens ophitsing door de AEL.

In het echt heten ze Bilal, Sadeeq en Orakel ;)

manc
12-05-03, 09:57
Geplaatst door Mark
Dat zijn veranderde namen, op deze wijze kan de Volkskrant niet meer worden aangepakt wegens ophitsing door de AEL.

In het echt heten ze Bilal, Sadeeq en Orakel ;)

Oooh, en dat meisje, dat was zeker Yehi of Dienna? :nl:

Mark
12-05-03, 10:01
Dat meisje is ontsproten uit de fantasien van de blanke pedofiel/priester/redacteur van de Volkskrant. Immers alle blanke mannen fantaseren de hele dag over het wild kapotscheuren van burkas van moslimas om hun sexuele perversiteiten te kunnen botvieren! :student:

Waterval
12-05-03, 10:03
Geplaatst door Mark
Dat meisje is ontsproten uit de fantasien van de blanke pedofiel/priester/redacteur van de Volkskrant. Immers alle blanke mannen fantaseren de hele dag over het wild kapotscheuren van burkas van moslimas om hun sexuele perversiteiten te kunnen botvieren! :student:

Je mist Zwarte Schaap hè....

Mark
12-05-03, 10:07
Geplaatst door Waterval
Je mist Zwarte Schaap hè....

nog 1 maandje en hij is er weer :lole:

De rest hier is niet fundi genoeg voor mijn smaak :ego:

Tomas
12-05-03, 10:12
Volgens mij heeft justitie geen enkele kans, want we zijn nog steeds niet officieel in oorlog met de ns. En trouwens wat is nu terrorisme? Wat de een terrorisme vind, vind de ander een sportwedstrijd. Dus. Dat soort dingen. En al het bewijs is trouwens vals. Ook nog. En dat allemaal omdat er een hetze tegen alles is.

Waterval
12-05-03, 10:14
Tussendoor ff een Raymann grap:




Wat betekent NS














































Net Surinamers (Altijd te laat) :moe:

manc
12-05-03, 10:20
Geplaatst door Tomas
Volgens mij heeft justitie geen enkele kans, want we zijn nog steeds niet officieel in oorlog met de ns. En trouwens wat is nu terrorisme? Wat de een terrorisme vind, vind de ander een sportwedstrijd. Dus. Dat soort dingen. En al het bewijs is trouwens vals. Ook nog.

Idd. En dit bewijst maar weer eens dat dit meer een door de AIVD/MEDIA/ZIONISTEN/BLANKEN gevoerde hetze is tegen lutjebroek.

In de Donald Duck wordt Lutjebroek ook altijd belachelijk gemaakt, terwijl de helden allemaal WIT zijn (die eend, zijn neefjes , zijn oom) en de leiding overduidelijk ligt bij de grootkapitalistische oude blanke man in zijn geldpakhuis! De link naar de Kaballa hoef ik toch niet te leggen he? (zwarte magica!) en naar de duivelsaanbiddende vrijmetselaars ook niet he? -? 3 neefjes (kwik, kwak, kwek) + 3 nichtjes (izzi, dizzi, lizzy) =6 ... 3 x 6 = 666! (denk ook aan de 6puntige pentagram van Israel!!!)....

En dan die namen van die neefjes en de nichtjes, als dat geen uitnodiging is om te zondigen!

Kwik -> vlug (rijk) , haast, ongeduld
Kwek -> praten, niet luisteren, niet-tollerant
Kwak -? 'kwakje' -> sperma, onkuisheid
Izzi -> 'easy', en je weet van ze van 'easy' meisjes zeggen -> hoeren
Dizzi -> 'dizzy' = Duizel (DuiVel!) spoort aan tot druggebruikt
Lizzy -> 'Lazy' -> lui, niet werken maar de duivel aanbidden dus.

En dat rode autootje (communisme!) met dat nummerbord '1313' (het ongeluksgetal!!!!) en dat pakhuis van dagobert op die heuvel vol met goud -> de tempel van salomon!

Moet ik nog doorgaan?

Tomas
12-05-03, 10:25
Geplaatst door J.M.T.
Gajes zeg!

Heropvoedingsinstituut en graffiti boenen voor die idioten!

Ik zeg: land uit! Ergens naar terugsturen!

Tomas
12-05-03, 10:26
Geplaatst door manc

Moet ik nog doorgaan?

Nog even en ik zeg m'n abonnement op. Want de kinderen vinden de dd ook al niet meer zo leuk.

Quezr
12-05-03, 10:42
ik dacht toch dat de wereld een anti terrorist beleid had?

niet dat ik er mee zit ik reis nooit op die lijn :terrorist

Waterval
12-05-03, 10:52
Geplaatst door J.M.T.
Tomas



Dan schuif de problemen op het dak van eenander!

Oeps!

Simon
12-05-03, 12:09
NS personeel zegt op de radio dat deze jongeren een site hebben waar ze hun acties aankondigen. Weet iemand de URL ?

Simon