PDA

Bekijk Volledige Versie : SBS haalt oude garde met Fréquin en Storms wellicht van de buis



Waterval
14-05-03, 08:24
SBS haalt oude garde met Fréquin en Storms wellicht van de buis


Van onze verslaggever Jean-Pierre Geelen

AMSTERDAM - De kopstukken van televisiezender SBS 6, Pieter Storms en Willibrord Fréquin, verdwijnen volgend seizoen mogelijk van het scherm. Volgens Fons van Westerloo, directeur van SBS Nederland, zijn hun programma's (Breekijzer en De week van Willibrord) 'aan vervanging toe'.


De contracten met Fréquin en Storms lopen aan het eind van dit seizoen af en SBS aarzelt of ze verlengd moeten worden. Het is in elk geval zeker dat het programma van Gert Jan Dröge Glamourland verdwijnt.

Volgens Van Westerloo is nog niets definitief, maar hij bevestigt dat de programma's onderwerp zijn van kritische besprekingen. Omdat de omroep nog met de betrokkenen in gesprek is over de toekomst, wil hij verder niets kwijt.

Gert Jan Dröge gaat de komende maanden toneel spelen in het stuk Cyrano de Bergerac van Het Nationaal Toneel. Maar de omroep liet een maand geleden ook weten te twijfelen of zijn programma nog door moest gaan, volgens Gijs van de Westelaken, producent van het programma. Van de Westelaken: 'Ik heb begrepen dat voor alledrie geldt dat SBS hen inmiddels te oude gezichten vindt.'

Pieter Storms, met zijn 'overvaljournalistiek' al negen jaar de schrik van ambtelijk Nederland, is slechts in gesprek met SBS om zijn programma 'een facelift' te geven. 'Ik zou niet graag aan de constitutie van Breekijzer morrelen. Het is mijn geesteskindje.' Hij zegt desnoods bereid te zijn om zijn rol als presentator op te geven om het programma te behouden.

Het vernieuwen van de programmering zou volgens ingewijden gebeuren omdat de zender niet meer voldoende scoort. SBS heeft vooral in de vooravond een probleem; programma's als De stem van Nederland zijn niet het succes geworden waarop werd gehoopt, terwijl de genoemde programma's al te lang bestaan zonder nog opvallend te scoren.

:wohaa:

Tomas
14-05-03, 08:41
Ik zapte laatste lang Willibrord en zag 'm in gesprek met de Leidse stinkvoetenman. Jammer dat ze z'n gezicht niet in beeld lieten zien, want dan had ik misschien een link kunnen maken met bman's, mark's, puk's of mrz's avatar.

Puk
14-05-03, 12:35
Geplaatst door Tomas
Ik zapte laatste lang Willibrord en zag 'm in gesprek met de Leidse stinkvoetenman. Jammer dat ze z'n gezicht niet in beeld lieten zien, want dan had ik misschien een link kunnen maken met bman's, mark's, puk's of mrz's avatar.

Had ie een staart... die Leidse stinkvoetenman?