PDA

Bekijk Volledige Versie : Leven zonder mobieltje is voor velen onmogelijk



Mark
16-05-03, 09:05
Leven zonder mobieltje is voor velen onmogelijk

Uitgegeven: 16 mei 2003 09:06

AMSTERDAM - De mobiele telefoon nestelt zich steeds dieper in het sociale verkeer. Het belang van het mobieltje bij het onderhouden van sociale contacten, en daarmee ook bij het op een gezond peil houden van iemands gevoelsleven, blijkt uit een recente studie van het Henly Management Centre and Teleconomy.

De sentimentele band die mensen met hun telefoontje hebben, blijkt zo sterk dat ze het ding als cruciaal beschouwen voor hun geestelijke gezondheid. In de leeftijdsgroep 25-34 zegt maar liefst 46% van de ondervraagden niet zonder hun mobiel te kunnen leven. Eveneens 46% van de ondervraagden gebruikt zijn toestelletje om zich beter te voelen of om zichzelf of vrienden te amuseren. 55% verdrijft de verveling ermee en 52% roddelt.

Bij het maken van een afspraak wordt sms door 86% geprefereerd boven een telefoongesprek. De onderzoekers onderscheiden drie groepen: de cyborgs, voor wie het mobieltje onderdeel van hun persoonlijkheid is en dan ook geen moment zonder kunnen, de `prosthetics`, die nog weten hoe het leven was zonder mobieltje en die het apparaat als welkome aanvulling beschouwen, en de `connected but unattached`, die hun telefoontje als noodzakelijk kwaad beschouwen.

Couscousje
16-05-03, 09:07
Ja.

Groen gras.

Soms geel.

:rolleyes:

Cc

Mark
16-05-03, 09:13
Ja als we de lat zo hoog leggen dan is er bijna nooit nieuws.

Ik vind het wel bizar hoe snel dit allemaal zo is gebeurd.... 6 jaar geleden had bijna niemand zo'n ding.

Couscousje
16-05-03, 09:20
Geplaatst door Mark
Ja als we de lat zo hoog leggen dan is er bijna nooit nieuws.

Ik vind het wel bizar hoe snel dit allemaal zo is gebeurd.... 6 jaar geleden had bijna niemand zo'n ding.

De lat te laag leggen is anders ook erg overdreven.

Het komt de laatste tijd op mij over alsof niemand wat meer te melden heeft.

Het is allemaal al gezegd.

Cc

Mark
16-05-03, 09:22
Geplaatst door Couscousje
De lat te laag leggen is anders ook erg overdreven.

Het komt de laatste tijd op mij over alsof niemand wat meer te melden heeft.

Het is allemaal al gezegd.

Cc

Misschien is dat ook wel zo.

Is,
16-05-03, 09:23
WooW, zonder mobiel word ik gek..:maf2:

Mark
16-05-03, 09:24
waarom Is?

Is,
16-05-03, 09:30
Geplaatst door Mark
waarom Is?


Mobiel is Key 2 tha World,
Iedereen weet je te vinden,
en omgekeerd,

Als je dat ding niet meer hebt, besta je niet meer..

lennart
16-05-03, 13:21
Ik vergeet mijn mobiel nog wel eens, betekent dat dat ik mezelf vergeet?

sil
16-05-03, 16:38
ik val onder catogorie 3.