PDA

Bekijk Volledige Versie : Sjiitische imam(Bagdad) bedreigt o.m. vrouwen



Bief
16-05-03, 12:51
AFP 16-5-03 13:07

Sjiitische imam bedreigt vrouwen, alcoholverkopers en bioscopen

De sjiitische imam Mohammad Al-Fartoussi heeft tijdens het vrijdaggebed in Bagdad 'zondige vrouwen, acoholverkopers en de bioscopen' bedreigd met ernstige gevolgen als ze niet ophouden met hun praktijken 'van een week geleden'. 'De bioscopen in de Al-Saadounstraat draaien onzedelijke films. Ik waarschuw ze, dat als ze dat niet binnen een week veranderen we ons anders tegenover hen gaan opstellen' verklaarde hij tijdens de preek in de Al-Mohsen-moskee, in de voorstad Sadr City (voorheen Saddam City). 'Wij waarschuwen de vrouwen en de tussenpersonen die ze meenemen naar de Amerikanen. Als zij hun instelling niet veranderen binnen een week vanaf nu, is het doden van deze vrouwen toegestaan ' volgens de islamitische godsdienst, voegde hij toe. 'Deze waarschuwing geldt evenzeer de verkopers van alcohol en radio's en tv's', vervolgde imam Fartoussi tegenover een menigte van enige duizenden gelovigen. Mohammad Al-Fartoussi werd eind april aangehouden door Amerikaanse soldaten. Duizenden sjiiten hebben in Bagdad voor zijn vrijlating gedemonstreerd.

Simon
16-05-03, 12:56
Tja, geef mij maar de scheiding tussen religie en staat. Vrijheid in religie zou toch moeten betekenen dat je ook de vrijheid hebt je NIET aan je religie te houden (laat staan andermans religie).

Simon

Simon
16-05-03, 13:18
Geplaatst door Grietje
Dat heb je helemaal zelf bedacht?

:) nee , zo ben ik opgevoed ....

Puk
16-05-03, 14:00
Geplaatst door Bief
AFP 16-5-03 13:07

Sjiitische imam bedreigt vrouwen, alcoholverkopers en bioscopen

De sjiitische imam Mohammad Al-Fartoussi heeft tijdens het vrijdaggebed in Bagdad 'zondige vrouwen, acoholverkopers en de bioscopen' bedreigd met ernstige gevolgen als ze niet ophouden met hun praktijken 'van een week geleden'. 'De bioscopen in de Al-Saadounstraat draaien onzedelijke films. Ik waarschuw ze, dat als ze dat niet binnen een week veranderen we ons anders tegenover hen gaan opstellen' verklaarde hij tijdens de preek in de Al-Mohsen-moskee, in de voorstad Sadr City (voorheen Saddam City). 'Wij waarschuwen de vrouwen en de tussenpersonen die ze meenemen naar de Amerikanen. Als zij hun instelling niet veranderen binnen een week vanaf nu, is het doden van deze vrouwen toegestaan ' volgens de islamitische godsdienst, voegde hij toe. 'Deze waarschuwing geldt evenzeer de verkopers van alcohol en radio's en tv's', vervolgde imam Fartoussi tegenover een menigte van enige duizenden gelovigen. Mohammad Al-Fartoussi werd eind april aangehouden door Amerikaanse soldaten. Duizenden sjiiten hebben in Bagdad voor zijn vrijlating gedemonstreerd.

Hé! Op de valreep toch nog een andere kandidaat voor het voorzitterschap van de Arabische Europese Hezbollah?

Ik vind hem overtuigender dan Cheppih. Cheppih denkt alleen zulke dingen maar durft ze niet uit te spreken.

Hulde aan imam Mohammad Al-Fartoussi!

Bief
16-05-03, 14:05
Ik vroeg me af wat 'de islam' van plan is met die 'tussenpersonen' en of de Amerikanen waar die onzedelijke vrouwen naartoe worden gebracht...

taouanza
16-05-03, 16:02
Ik vind hem overtuigender dan Cheppih. Cheppih denkt alleen zulke dingen maar durft ze niet uit te spreken.



wow :gechoquee puk
je kan dus gedachten lezen
knap hoor!

Puk
16-05-03, 16:29
Geplaatst door taouanza
wow :gechoquee puk
je kan dus gedachten lezen
knap hoor!

Jij weet toch ook waar Cheppih voor staat met zijn AEH-NL?

En hoe denk je dat Cheppih de Islamitische Wetten in Nederland gaat handhaven?

Precies!

Zedenpolitie, Alcoholcontrole in de Buurtsuper, Filmcensuur, enzovoorts.

En als je je er niet aan houdt: :auw:

taouanza
16-05-03, 16:37
Jij weet toch ook waar Cheppih voor staat met zijn AEH-NL?

En hoe denk je dat Cheppih de Islamitische Wetten in Nederland gaat handhaven?

Precies!

Zedenpolitie, Alcoholcontrole in de Buurtsuper, Filmcensuur, enzovoorts.

En als je je er niet aan houdt:



ik weet het niet maar jij weet het al helemaal niet.
elke keer word jahjah en cheppih afgeschilderd als de grootste debielen die er bestaan. en als ik ze hoor vind het altijd wel errug meevallen.ik ben geen fan van de ael maar demoniseren is ook niet goed te praten. mijn mening is laat ze gaan als ze het niet goed gaan ze gewoon op hun bek net als met de lpf. het was absoluut niet nodig om pim fortijn te vermoorden hij kon het debat niet eens aan.
dus als jij nou de ael met rust laat doet ik het zelfde met ayaan en dan gaan ze allebei op hun bek en wij leven nog lang en gelukkig,oke?

De Rode Roos
16-05-03, 16:50
Ze zijn nu "bevrijd". Ook "vrijheid" heeft zijn prijs. ;)
Ik denk dat er genoeg fundi's zijn die achter zulke denkbeelden staan. Durven de Amerikanen verkiezingen te organiseren met zulke partijen die deelnemen? Achmed Chalabi kan zich alvast voorbereiden als opvolger van Saddam!

Puk
16-05-03, 17:26
Geplaatst door taouanza
ik weet het niet maar jij weet het al helemaal niet.
elke keer word jahjah en cheppih afgeschilderd als de grootste debielen die er bestaan. en als ik ze hoor vind het altijd wel errug meevallen.ik ben geen fan van de ael maar demoniseren is ook niet goed te praten. mijn mening is laat ze gaan als ze het niet goed gaan ze gewoon op hun bek net als met de lpf. het was absoluut niet nodig om pim fortijn te vermoorden hij kon het debat niet eens aan.
dus als jij nou de ael met rust laat doet ik het zelfde met ayaan en dan gaan ze allebei op hun bek en wij leven nog lang en gelukkig,oke?

Maar we kunnen het dan toch nog wel over zo'n geflipte imam in Irak hebben?

Ik bedoel... dat vind jij toch ook niet normaal? Een beetje vrouwen gaan doodschieten als het je niet bevalt?

taouanza
16-05-03, 17:35
Maar we kunnen het dan toch nog wel over zo'n geflipte imam in Irak hebben?

Ik bedoel... dat vind jij toch ook niet normaal? Een beetje vrouwen gaan doodschieten als het je niet bevalt?


nee puk dat vind ik niet normaal.maar juist omdat er zo veel ellende is op de wereld is hoeven we dingen niet erger te maken dan ze zijn. het is erg genoeg

Puk
16-05-03, 17:37
Geplaatst door taouanza
nee puk dat vind ik niet normaal.maar juist omdat er zo veel ellende is op de wereld is hoeven we dingen niet erger te maken dan ze zijn. het is erg genoeg

Ja, daar heb je wel gelijk in.

Victory
16-05-03, 17:52
Geplaatst door De Rode Roos
Ze zijn nu "bevrijd". Ook "vrijheid" heeft zijn prijs. ;)
Ik denk dat er genoeg fundi's zijn die achter zulke denkbeelden staan. Durven de Amerikanen verkiezingen te organiseren met zulke partijen die deelnemen? Achmed Chalabi kan zich alvast voorbereiden als opvolger van Saddam!

Dus een dictator mag er zijn van jou, als hij maar niks met geloof wilt in een land? Hypocriet!!! (netzoals saddam, die jullie zelf aan de macht hebben gezet!, en ook de koning die daarvoor was....)

De Rode Roos
17-05-03, 00:52
Geplaatst door Victory
Dus een dictator mag er zijn van jou, als hij maar niks met geloof wilt in een land? Hypocriet!!! (netzoals saddam, die jullie zelf aan de macht hebben gezet!, en ook de koning die daarvoor was....)

Dat was een sarcastische opmerking.

ps Saddam heeft zichzelf aan de macht geholpen door een coupe, maar hij werd later o.a. geholpen en gesteund door de Amerikanen.