PDA

Bekijk Volledige Versie : debat der extremen bij nova



observer
17-05-03, 15:35
Het actualiteitenprogramma Nova besteedt vanavond aandacht aan de Belgische verkiezingen, die morgen worden gehouden. Opvallend is dat onder meer een debat over het migrantenvraagstuk tussen Vlaams Blok-kopstuk Filip Dewinter en Dyab Abou Jahjah van de lijst RESIST onderdeel is van die uitzending.

Volgens Nova is er gekozen voor een debat rond België en buitenlanders omdat dit voor Nederlanders ook interessante materie is. ''We hebben immers hier in Nederland dezelfde tegenstellingen, maar dan wel minder extreem", aldus een redactrice van Nova.

De uitzending van Nova komt vanavond uit Antwerpen, de stad waar het Vlaams Blok en Abou Jahjah hun grootste aanhang hebben. Overigens blijkt uit peilingen dat de lijst RESIST, het verbond tussen de AEL en de extreem-linkse PVDA nauwelijks kans maakt op een zetel. Het Vlaams Blok zou enige winst kunnen boeken; de partij heeft al redelijk wat aanhang in Vlaanderen.

Verder in Nova staat ook een item over 'België als Gidsland' gepland. Daarin zullen Kathleen Van Brempt (sp.a), Pieter De Crem (CD&V) en Hugo Coveliers (VLD) debateren over de internationale stellingnames die België innam. Volgens Nova heeft België zowat de rol van Nederland overgenomen als gidsland, want het neemt wat betreft de wereldpolitiek opmerkelijke standpunten in. Zoals rond de oorlog van Irak of rond de uitwerking van een genocidewet. Het lijkt Nova interessant om Belgische politici te laten debateren over dit onderwerp.

=
Nova: vanavond Nederland 3 22:20 tot 23:07 (herhaling om 01:52)

Waterval
17-05-03, 18:27
Wie loopt het eerst weg :hihi:


Ik vind debatten tussen extremen juist zo star. Maar ik ga natuurlijk wel kijken, jullie ook? ;)

Simon
17-05-03, 19:30
Ja, hoewel ik een debat tussen deze 2 mij niet zo interessant lijkt. Het is juist de armoede van België dat het zo polariseert. Gelukkig komen er ook andere sprekers.

Simon

De Rode Roos
17-05-03, 21:00
Het wordt vuurwerk! Hopelijk hakt Dyab Filip in de pan! (figuurlijk dan)

~Panthera~
17-05-03, 21:02
Geplaatst door De Rode Roos
Het wordt vuurwerk! Hopelijk hakt Dyab Filip in de pan! (figuurlijk dan)
----------------------

:lol: Niet mokken, lekker wokken. :D

Waterval
17-05-03, 21:32
Geplaatst door Waterval
Wie loopt het eerst weg :hihi:





Je kunt vanaf nu inleggen. Ik denk dat er klappen gaan vallen. :lol: :boogie:

Puk
17-05-03, 21:58
Interviewster: Maar er is toch sprake van angst?

Jahjah: Nee hoor... wij zijn voor helemaal niemand bang.

Interviewster: Maar volgens statistieken heeft 32% angst.

Jahjah: Dat is sinds 1991 en de aanslagen op het WTC en het Pentagon.

De Winter: Maar vooral sinds een jaar geleden.

Jahjah: U moet het over de inhoud hebben!!! U gaat niet op het punt in. U vertelt fabeltje hier fabeltje daar! Ik wil het alleen maar over de inhoud hebben! U bent fascistisch en extreem-rechts! Ik wil het alleen over de inhoud hebben!!

Jahjah af door zijdeur.

Puk
17-05-03, 22:11
Geplaatst door J.M.T.
Wel het was weer eens een non-debat - iedereen speelde een eigen maar onvoltooid en kort deuntje.

Het ging helemaal nergens over.

Waterval
17-05-03, 22:38
Geplaatst door Puk
Het ging helemaal nergens over.

Yep en 2 hopeloze presentatoren: "Wij zijn Hollanders en weten niks bla bla....

Trieste vertoning van alle 4. Ik vond die ene man met dat baard/sik achtige iets die de hele tijd nee schudde, nog het spannendst. :moe:

Puk
17-05-03, 22:50
Geplaatst door Waterval
Yep en 2 hopeloze presentatoren: "Wij zijn Hollanders en weten niks bla bla....

Trieste vertoning van alle 4. Ik vond die ene man met dat baard/sik achtige iets die de hele tijd nee schudde, nog het spannendst. :moe:

:hardlach:

Helemaal met je eens! Wat een afgang die twee presentatoren.

En die man met dat baardje viel mij ook op!
Volgens mij had die man nou wél wat te vertellen. Maar die kwam dan weer niet aan het woord...

sil
17-05-03, 23:12
Heb ik niks gemist dan.
ik heb naar C.R.I gekeken dat was wel goed

De Rode Roos
17-05-03, 23:16
Ze hadden iets Jerry Springers achtig iets moeten doen. Gewoon lekker provoceren...:D ;) Ik vond de 3 laatste politici bagger, die hadden ze weg moeten laten en de hele uitzending moeten vullen met Dyab en Filip.

Puk
17-05-03, 23:51
Geplaatst door sil
Heb ik niks gemist dan.
ik heb naar C.R.I gekeken dat was wel goed

Je hebt helemaal nix gemist Sil!

Wat is dat Nova toch een waardeloos babbelprogramma!

Ze vulden ook nog kostbare minuten van hun zendtijd met nietszeggende sfeerreportages uit Antwerpen. Volkomen zinloos! Had Jahjah en Dewinter aan het woord gelaten!

En had daar dan een goeie gespreksleider bijgezet!

Nova mogen ze van mij opdoeken.

Maar jij hebt in ieder geval wel genoten van C.R.I.! Goeie keus!

mulan
18-05-03, 09:29
Wel weer opvallend dat PUK dat stukje uitkiest om hier te plaatsen.......volgens mij ging er maar 1 iemand volledig op zijn bek en dat was Filip de Winter,het is dat hij het gewend is anders had ik het ook nog eens zielig gevonden. :engel:

Ik denk dat PUK en consorten die zo'n voorstander zijn van vrijheid,blijheid zich eerder druk moeten gaan maken om een partij die daadwerkelijk een gevaar is dan de hele tijd over het onzichtbare gevaar van de AEL te spreken.

PS. Abou Jahjah is niet half zo extreem als Filip de Winter. :zegniets:

Dutchguy
18-05-03, 09:46
Geplaatst door mulan
Wel weer opvallend dat PUK dat stukje uitkiest om hier te plaatsen.......volgens mij ging er maar 1 iemand volledig op zijn bek en dat was Filip de Winter,het is dat hij het gewend is anders had ik het ook nog eens zielig gevonden. :engel:

Ik denk dat PUK en consorten die zo'n voorstander zijn van vrijheid,blijheid zich eerder druk moeten gaan maken om een partij die daadwerkelijk een gevaar is dan de hele tijd over het onzichtbare gevaar van de AEL te spreken.

PS. Abou Jahjah is niet half zo extreem als Filip de Winter. :zegniets:

Nee, ik vond ze echt allebei op de bek gaan. Filip de Winter die voortdurende prikken uitdeelde aan Jahjah en Jahjah die werkelijk alles afketste, ook op momenten dat ik wel eens het achterste van zijn tong wilde zien. Werd me steeds meer duidelijk dat je van deze twee echt niets hoeft te verwachten.

Puk
18-05-03, 13:15
Geplaatst door mulan
Wel weer opvallend dat PUK dat stukje uitkiest om hier te plaatsen.......volgens mij ging er maar 1 iemand volledig op zijn bek en dat was Filip de Winter,het is dat hij het gewend is anders had ik het ook nog eens zielig gevonden. :engel:

Ik denk dat PUK en consorten die zo'n voorstander zijn van vrijheid,blijheid zich eerder druk moeten gaan maken om een partij die daadwerkelijk een gevaar is dan de hele tijd over het onzichtbare gevaar van de AEL te spreken.

PS. Abou Jahjah is niet half zo extreem als Filip de Winter. :zegniets:

Dat stukje viel me gewoon erg op. En ik vond Dewinter helemaal niet zo van die rare dingen zeggen.

Het ging meteen al in het begin fout met Jahah. Meneer was niet te spreken over de intro. Hij dreigde meteen al te vertrekken 'als het niet over de inhoud zou gaan'. En dat ging het hele gesprek zo door. Als er voor hem een gevoelig punt werd aangesneden dan mocht daar niet over gepraat worden... want het moest over de inhoud gaan. Wat Jahjah ook deed, was telkens dwars door Dewinter heen praten. Zo irritant. Ik zat echt op m'n stoel... hou je kop nou toch eens Jahjah! Laat Dewinter uitpraten!

Het is heel moeilijk om een winnaar van dat debat aan te wijzen. Daarvoor was het te kort en niet goed geleid.

Maar ik vond Jahjah sowieso de mindere van Dewinter. Maar Jahjah is helemaal geen debater... laat staan een goeie. Want Jahjah debatteert helemaal niet. Hij stelt alleen maar retorische vragen en kijkt daar dan heel gemeen bij met dat eeuwig spottende lachje van hem.

Wel jammer dat ze Jahjah niet om commentaar hebben gevraagd over de aanslagen in Casablanca. Jahjah heeft zich heel duidelijk voor zelfmoordaanslagen uitgesproken. Dan moet hij dus ook blij zijn met de aanslag op onschuldige Marokkanen. Wat kan hem het ook schelen... hij is Libanees.

Opvallend is dat op het forum van de Arabische Europese Hezbollah er helemaal geen aanslagen zijn gepleegd in Casablanca. Niemand heeft het erover. Da's toch raar?

Voor de rest... onzichtbaar gevaar is misschien nog wel gevaarlijker.